Alles bijgewerkt, incl. dat
Mount Stromlo-observatorium.
reviews: Het Interplanetary File System: opslag voor decentraal web krijgt tr...
"In zijn paper beschrijft Benets het combineren van enkele techieken om IPFS mogelijk te maken."
In zijn paper beschrijft Benet het combineren van enkele techieken om IPFS mogelijk te maken.
"een gedistribueerd bestandssysteem dat in 2000 uitgevonden werd"
niet uitgevonden maar ontwikkeld of bedacht.
Het is "alleen" een samenvoeging van bestaande dingen. En niet de eerste in zijn soort.
"In zijn paper beschrijft Benets het combineren van enkele techieken om IPFS mogelijk te maken."
In zijn paper beschrijft Benet het combineren van enkele techieken om IPFS mogelijk te maken.
"een gedistribueerd bestandssysteem dat in 2000 uitgevonden werd"
niet uitgevonden maar ontwikkeld of bedacht.
Het is "alleen" een samenvoeging van bestaande dingen. En niet de eerste in zijn soort.
I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.
Zo te zien al aangepast, maardennis74 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:26:
nieuws: Ziggo verhoogt internetsnelheden van bijna alle abonnementen
2e alinea: "Gebruikers kunnen de snelheidsverhoging activeren door hun modem te resetten."
resetten betekent volgens mij 'terugzetten naar fabrieksinstellingen'
ik neem aan dat hier een herstart bedoeld wordt?
Ook hier lijkt het me dat de modem op afstand wordt herstart en niet reset.Als gebruikers dat niet doen, kan het tot 31 mei duren voordat de snelheidsverhoging actief is. Ziggo reset daarvoor de modems op afstand.
reviews: Naar diverse F1-streams tegelijk kijken met de Race Control-app
Laatste alinea
Toen ik ontdekte dat je bij de vorige versie gratis kon streamen, heb ik nog overwogen om ze te mailen dat ze een gigantisch lek hadden in hun systeem.
Hier mist denk het woordje naEen ander zegt pas elf maanden te zijn betaald voor een kwetsbaarheid in Valve.
reviews: Naar diverse F1-streams tegelijk kijken met de Race Control-app
Alinea "Hoeveel gebruikers zijn er nu ongeveer?", ongeveer halverwege
"Op GitHub kun je heel leuk zien waar de traffic vandaag komt."
vandaaN
Alinea "Hoeveel gebruikers zijn er nu ongeveer?", ongeveer halverwege
"Op GitHub kun je heel leuk zien waar de traffic vandaag komt."
vandaaN
SteamID: PistolenPaultje - WoWS: General_Lack_of_Interest
nieuws: Microsoft neemt Nuance over vanwege spraakherkenning en AI voor gezon...
"... Het betaalt omgerekend 16,5 miljoen euro voor het bedrijf en het neemt de huidige schuld van Nuance over. ..."
Het is eerder 16,5 miljard euro (ipv 16,5 miljoen).
"... Het betaalt omgerekend 16,5 miljoen euro voor het bedrijf en het neemt de huidige schuld van Nuance over. ..."
Het is eerder 16,5 miljard euro (ipv 16,5 miljoen).
nieuws: Microsoft toont nieuwe beelden Age of Empires IV en brengt game in he...
Relic i.p.v. RelixTweakers heeft ter gelegenheid van de nieuwe informatie die Microsoft en Relix prijsgeven over Age of Empires 4 een eigen preview opgesteld
nieuws: Nvidia introduceert Ampere-workstation-gpu's voor desktops en laptops
TDP van de mobiele onderdelen staat verkeerd om. 30-95W voor een RTX A5000, you wish
TDP van de mobiele onderdelen staat verkeerd om. 30-95W voor een RTX A5000, you wish
Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design
De tikfoutjes zijn verbeterd. Bedankt voor de oplettendheid
nieuws: Nvidia brengt dit jaar geen nieuwe gpu-architectuur uit
nieuws: Nvidia kondigt Grace-cpu met Arm-cores voor datacenters en supercompu...
(de zin lijkt overigens dubbelop t.o.v. de zin ervoor)
blijkt een -> blijkt uit eenDat blijkt een roadmap die het bedrijf toonde tijdens GTC.
chips is -> chips zijn (of chip is)Deze chips is bedoeld voor het versnellen van datacenter-infrastructuur en heeft onder andere een geïntegreerde netwerkinterface die snelheden tot 400Gbit/s ondersteunt.
nieuws: Nvidia kondigt Grace-cpu met Arm-cores voor datacenters en supercompu...
deelt nog -> deelt het nogZo deelt nog geen details over deze cores.
(de zin lijkt overigens dubbelop t.o.v. de zin ervoor)
[ Voor 30% gewijzigd door Munchie op 12-04-2021 21:57 ]
nieuws: 'Steamclient kwetsbaar door bugs die Valve al twee jaar lang niet wil...
heeft drie de kwetsbaarheden -> heeft drie kwetsbaarhedenDe groep hackers, onder de naam The Secret Club, heeft drie de kwetsbaarheden via het bugbountyprogramma op HackerOne gemeld, zonder dat de bugs gefikst zijn.
'Steamclient kwetsbaar door bugs die Valve al twee jaar lang niet wil fiksen'
"Beveiligingsonderzoeker Jake Gaeler wijdde"
De beste man heet: Jake Gealer
zoals uit de gekoppelde link blijkt.
"Beveiligingsonderzoeker Jake Gaeler wijdde"
De beste man heet: Jake Gealer
zoals uit de gekoppelde link blijkt.
Why is 6 afraid of 7? Cause 7 8 9 ...
Heel raar, want jouw edits heb ik meegenomen. Ik had bijvoorbeeld tooltips bij PR en KOM gedaan. Er gaat iets mis met het doorvoeren van de aanpassingen aan reviews, ik ga erop letten.richy3908 schreef op zondag 11 april 2021 @ 14:10:
[...]
Wel aangepast zoals door @onetime gesuggereerd, maar mijn suggestie m.b.t. de correcte vervoeging is vervolgens over het hoofd gezien, dus bij deze:
nieuws: FBI arresteert 28-jarige man wegens beramen bomaanslag op Amazon-data...
[...]
geluist → geluisd (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=luizen)
nieuws: Amazon maakt opensourcefork van Elasticsearch met ALv2-licentie
Kiabana > KibanaDie beslissing kwam nadat Elastic besloot Elasticsearch en Kiabana alleen nog uit te brengen
plan: Doe mee aan het Tweakers Hardware Onderzoek en maak kans op een RTX 307...
Bij vraag 8. staat een fout bij de intel 8000 serie cpu's, er staat i7/i7/i3 ipv i7/i5/i3.
Bij vraag 17. staat er zoeken ipv zakken.
Bij vraag 8. staat een fout bij de intel 8000 serie cpu's, er staat i7/i7/i3 ipv i7/i5/i3.
nieuws: Ubisoft stopt in 2021 met servers voor oude Rainbox Six- en Ghost Rec...
RainboX six, 3 maal ;-)
RainboX six, 3 maal ;-)
nieuws: Analisten: pc-leveringen stegen in eerste kwartaal met 32 tot 55 procent
Vreemde zin. Alsof ze zijn begonnen met het volgen van de PC markt sinds 2020. In dat geval is elke stijging de grootste ooit door hun gezien.Deze groei is de grootste stijging die Gartner ooit heeft gezien sinds het volgen van de pc-markt in 2020.
Ik moet het even nagaan, maar ik vrees dat dit buiten onze invloedsfeer valt.AcidBanger schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:34:
plan: Doe mee aan het Tweakers Hardware Onderzoek en maak kans op een RTX 307...
Daar mag de auteur even naar kijken.Forage schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:07:
nieuws: Analisten: pc-leveringen stegen in eerste kwartaal met 32 tot 55 procent
[...]
Vreemde zin. Alsof ze zijn begonnen met het volgen van de PC markt sinds 2020. In dat geval is elke stijging de grootste ooit door hun gezien.
Rest is gefikst.
nieuws: Pulse Secure-vpn werkt niet vanwege bug in certificaatverificatie
De problemen spelen niet sinds maandag 22:00 maar al sinds maandagochtend vroeg. In de reacties klagen hier meerdere tweakers over.
De problemen spelen niet sinds maandag 22:00 maar al sinds maandagochtend vroeg. In de reacties klagen hier meerdere tweakers over.
Bunq: zeker vier accounts konden door migratiefout gegevens van anderen inzien
henEen aantal bunq-gebruikers kon door een migratiefout de persoonlijke gegevens en bankinformatie van een voor hun onbekende gebruiker inzien.
Tijdzones zijn niet alleen voor programmeurs maar ook voor redacteuren een PITA blijkbaar. Had me even verkeken maar inderdaad, thanks!St00mwals schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:41:
Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Is geen spel- of tikfout. Ik heb het doorgegeven aan de auteur.St00mwals schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:41:
Rest is verbeterd.
De survey Tweakers Hardware Onderzoek April 2021 op de laatste pagina met vragen.
In beteen jobs - mist een w
nieuws: Siri onthult Apple-event dat plaatsvindt op 20 april
plaatsHet evenement vindt dinsdag 20 april plaatst
Oké, vreemd. Wat betreft die tooltips: ik zag ze later ook en nu begin ik te twijfelen of ik degene ben die de stippellijntjes over het hoofd heb gezien, moet ik toegeven. Maar bedankt, uiteindelijk is alles toch doorgekomen.Mark_88 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:18:
[...]
Heel raar, want jouw edits heb ik meegenomen. Ik had bijvoorbeeld tooltips bij PR en KOM gedaan. Er gaat iets mis met het doorvoeren van de aanpassingen aan reviews, ik ga erop letten.
Bedankt, ik hebt het aangepast.
nieuws: 'Google gaf eigen advertentiesysteem voorrang bij bieden op ad-impres...
advertentie impressies → advertentie-impressiesOp online veilingen wordt gehandeld in advertentie impressies.
Google's → GooglesDe staat beweert dat Google zich schuldig maakt aan handel met voorkennis op de digitale advertentiemarkt omdat het exclusieve informatie had over wat andere advertentiekopers bereid waren om te betalen, waardoor het ervoor kon zorgen dat klanten die Google's advertentietools gebruikten een grotere kans hadden om de veiling te winnen.
nieuws: 'Tv-rechter' vindt dat Apple adapter moet leveren bij iPhone 12
er niet meer bij sluiten → niet meer bijsluiten (ook al is het een citaat)Het is schaamteloos dat ze onder het mom van het milieu dit soort producten er niet meer bij sluiten, terwijl het alleen maar om eigen winst gaat.
bij → voorEr is ondersteuning bij die claim, vooral in de eerste fase van transport, zo bleek eerder uit een Plus-artikel van Tweakers.
hierop → hiervoorDe jurist erkent dat het lastig is om Apple hierop aan te klagen.
Deze moet ik doorgeven.bsbfx schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 18:16:
De survey Tweakers Hardware Onderzoek April 2021 op de laatste pagina met vragen.
Verder is alles doorgevoerd.
[ Voor 6% gewijzigd door Delpozo op 14-04-2021 08:21 ]
nieuws: Zweeds bedrijf neemt Nederlandse it-reseller Centralpoint over
en een ebitaebitda van ongeveer 27 miljoen euro.
'Ebita' en 'ebitda' zijn beide correct.
Dat mag zo zijn, maar ebitda is veel gangbaarder. Jullie gebruiken die term ook vrij consistent (72 resultaten); ebita geeft er slechts 7, waarvan de meeste recente voor dit artikel in 2011 was.
[ Voor 4% gewijzigd door Ghost Dog op 14-04-2021 10:34 ]
'Ebita' en 'ebitda' zijn niet precies hetzelfde. De d staat voor 'depreciation'. Als de bron 'ebita' gebruikt, kunnen we dat niet zomaar veranderen in 'ebitda'.Ghost Dog schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:33:
[...]
Dat mag zo zijn, maar jullie gebruiken vrij consistent ebitda (72 resultaten); ebita geeft er slechts 7, waarvan de meeste recente voor dit artikel in 2011 was.
[ Voor 17% gewijzigd door Delpozo op 14-04-2021 10:37 ]
Is aangepast, bedankt voor het melden
nieuws: Ierse privacywaakhond start onderzoek naar Facebook-datalek
de lek? Het is toch het lek? (En dus het datalek dat aan het licht kwam?)de datalek van Facebook, die eerder deze maand aan het licht kwam
Klopt helemaal, ik heb het verbeterd. Thanks!
nieuws: 'FBI kraakte iPhone van San Bernardino-schutter met hulp Australisch ...
Naar verluidt heeft de FBI een bedrag van 900.000 dollar betaalt aan Azimuth Security.
Betaald moet met een D hier. Voltooide tijd.
Naar verluidt heeft de FBI een bedrag van 900.000 dollar betaalt aan Azimuth Security.
Betaald moet met een D hier. Voltooide tijd.
plan: Een gamestoel van Secretlab reviewen en winnen? Doe mee met het testpanel!
Uit de voorwaarden:
Uit de voorwaarden:
- Je Tweakers-account moet vanaf 14 april 2021 actief zijn.
nieuws: 'FBI kraakte iPhone van San Bernardino-schutter met hulp Australisch ...
Tot nu toe was niet bekend hoe de FBI in 2016 toegang kreeg tot de iPhone 5c van de schutter, maar volgens onderzoek van The Washtington Post is dat gelukt met de hulp van het Australische Azimuth Security. Dat is een beveiligingsbedrijf dat naar eigen zeggen exploits verkoopt aan 'democratische overheden' en veelal buiten de publiciteit blijft.
Deze zin loopt slecht. Misschien na vervangen door nadat?De kwetsbaarheid werd enkele maanden na de iPhone door de FBI werd gekraakt ontdekt door Mozilla en is verholpen.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
nieuws: Oculus Quest 2 krijgt 120Hz-modus en Air Link voor draadloos spelen v...
Een 'de' weggestreept.Ontwikkelaars kunnen binnenkort apps in de Oculus Store uitbrengen die native op 120Hz draaien en gebruikers van de Quest 2 kunnen de voor die verversingssnelheid kiezen via een instelling in het Experimental panel.
reviews: Je data staat online, maar 'het was een feature en geen bug'
Ik verwacht dat de bedoeling is dat de titel de eerste zin bevat.
Er staat scrapen =/= hacken. "=" gelijk; "/" of; "=" gelijk;Scrapen =/= hacken Scrapen =/!= hacken
Facebook lijkt dus te zeggen dat het scrapen van informatie niet hetzelfde is als het hacken van een systeem. Als het puur naar de Amerikaanse wetgeving kijkt heeft het misschien gelijk. In 2019 bepaalde het gerechtshof daar dat scrapen niet tegen de Amerikaanse Computer Fraud and Abuse Act was, een wet die een beetje lijkt op de Nederlandse Wet computercriminaliteit III. Maar het datalek gaat om veel meer dan alleen computervredebreuk en al helemaal om meer dan alleen Amerikaanse wetten. Zeker 5,4 miljoen Nederlanders zijn erdoor getroffen en miljoenen andere Europeanen. Dan komt die andere grote wet om de hoek kijken: de Europese AVG, ook bekend onder de Engelse afkorting GDPR.
Ik verwacht dat de bedoeling is dat de titel de eerste zin bevat.
Eerste alinea: The Washtington Post => The Washington Post (een T te veel)
nieuws: Providers maken jaarlijks internet en tv duurder, maar waarom?
Eerste alinea: de prijzen van van hun (een van te veel)
Eerste alinea: The Washtington Post => The Washington Post (een T te veel)
nieuws: Providers maken jaarlijks internet en tv duurder, maar waarom?
Eerste alinea: de prijzen van van hun (een van te veel)
[ Voor 24% gewijzigd door Sleip op 15-04-2021 14:44 ]
Betreffende: nieuws: Dell kondigt 2-in-1-laptops met Intel Tiger Lake-cpu en AMD Ryzen 500...
Ik zou overwegen in die titel het woord "en" te vervangen door "of".
Hoe onlogisch het ook is, ik dacht heel even dat het een laptop met 2 cpu's in 1 betrof :rofl.
Misschien is mijn brein gewoon raar, dat kan ook.
Ik zou overwegen in die titel het woord "en" te vervangen door "of".
Hoe onlogisch het ook is, ik dacht heel even dat het een laptop met 2 cpu's in 1 betrof :rofl.
Niet gekker dan het mijne328-the_coder schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:50:
[…]
Deze en de andere zijn aangepast. Dank!
nieuws: TSMC verwacht dat chiptekorten nog tot 2022 aanhouden
Het zal vooralsnog echter niet voor zorgen dat de chiptekorten snel worden opgelost, denkt Wei.
-> Het zal er vooralsnog echter niet voor zorgen dat de chiptekorten snel worden opgelost, denkt Wei.
Het zal vooralsnog echter niet voor zorgen dat de chiptekorten snel worden opgelost, denkt Wei.
-> Het zal er vooralsnog echter niet voor zorgen dat de chiptekorten snel worden opgelost, denkt Wei.
nieuws: Datalek bij Allekabels betrof niet 5000 maar 3,6 miljoen mensen
waarschijnlijk gesloten >> gestolen zeker
waarschijnlijk gesloten >> gestolen zeker
nieuws: Politie stelt bedrijf achter Amber Alert in gebreke na sturen sms met...
Of zoals in de quote aangeduid scratchen van "het".
"Met het in gebreke stellen van Netpresenter..."Door het Netpresenter in gebreke te stellen, wil de politie voorkomen dat er meer van dergelijke actiesms'jes verstuurd worden.
Of zoals in de quote aangeduid scratchen van "het".
Mijn reviews al gezien?
nieuws: Winkels annuleren RTX 3080 Gaming X Trio-pre-orders omdat MSI product...
te → zeDe kaart was in korte tijd uitverkocht en ook daarna bleef de beschikbaarheid minimaal. Kopers kwamen veelal op wachtlijsten, waarop ze konden bijhouden op welke plek te stonden om in aanmerking te komen voor levering bij nieuwe voorraden.
nieuws: Ierse privacywaakhond start onderzoek naar Facebook-datalek
geboortedata e-mailadressen → geboortedata, e-mailadressenOnder de gegevens vallen bijvoorbeeld telefoonnummers, geboortedata e-mailadressen of locatiegegevens, afhankelijk van het account.
nieuws: Microsoft schrapt online synchronisatie Timeline in testversie Window...
'apps' is onderwerp en meervoud, dus even verderop 'werkt' is incorrect.De apps gebruiken hiervoor Cortana-synchronisatie en werkt met zowel iOS en Android.
nieuws: Rechter verlaagt AVG-boete HagaZiekenhuis tot 350.000 euro
het → de (in de rest van het artikel wel correct, dus ook nog inconsequent)Het onderzoek van het AP startte toen bleek dat begin 2018 tientallen medewerkers van het Haagse ziekenhuis het medisch dossier van een BN'er hadden ingezien.
naam → namVolgens de rechtbank is het rechtvaardig om de boete te verhogen vanwege de duur van privacyinbreuk, omdat het ziekenhuis ruim een jaar lang geen maatregelen naam.
voor → van (maar ik weet het niet zeker, geef ik toe)Overigens had het ziekenhuis deze twee maatregelen sowieso moeten invoeren; naast de boete legde de AP een last onder dwangsom op voor maximaal 300.000 euro.
'het ziekenhuis' is onderwerp van de bijzin, dus 'nuanceren' even verderop is incorrect. Bovendien vermoed ik dat 'nuanceren' hoort bij 'de rechtbank', dus de zin moet op de schop.Het nemen van die twee maatregelen toonde volgens de rechtbank aan dat het ziekenhuis bereid was 'om met de problematiek in de organisatie aan de slag te gaan en nuanceren de nalatigheid' van het ziekenhuis.
reviews: Je Facebook-gegevens staan online, maar 'dat was een feature en geen...
gescraped → gescrapet (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/12/2)Het is in ieder geval niet Facebook zelf dat aan de 533 miljoen slachtoffers vertelt dat hun data is gescraped en online is verschenen.
Dat → Die (het woord verwijst nl. naar 'dataset', een de-woord)Dat was uitgelekt via een derde partij.
gescraped → gescrapet (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/12/2)Die waren door een andere partij gescraped voor Facebook telefoonnummers uitsloot van de api.
gescraped → gescrapet (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/12/2)Het feit dat de data werd gescraped uit een api is een van de redenen waarmee Facebook betoogt dat het dat niet hoeft te melden.
Dat → Die (het woord verwijst nl. naar 'impact', een de-woord)Dat vergelijkt Engelfriet bijvoorbeeld met een telefoonboek.
voor → toe (het is nl. 'toelaten', niet 'voorlaten' o.i.d.; ik vermoed dat het om een contaminatie van 'toelaten' en 'voorschrijven' gaat)De privacywet laat wel een handvol uitzonderingen voor wanneer je een datalek niet hoeft te melden, die Engelfriet eerder al op zijn blog beschreef.
nieuws: TSMC verwacht dat chiptekorten nog tot 2022 aanhouden
Een 'de' weggestreept.De chipfabrikant verwacht wel dat de TSMC's chiptekorten voor de auto-industrie volgend kwartaal een stuk kleiner zal zijn.
zal → zullen (want 'chiptekorten' is onderwerp en meervoud)De chipfabrikant verwacht wel dat de TSMC's chiptekorten voor de auto-industrie volgend kwartaal een stuk kleiner zal zijn.
op → vanBijna de helft van die omzet kwam uit de productie op de 7nm- en 5nm-nodes.
nieuws: Europese techbedrijven waarschuwen Europese Commissie voor afbouw enc...
van Europese Commissie → van de Europese CommissieDe schrijvers achter de brief stellen bovendien dat de plannen van Europese Commissie de criminaliteit niet zal doen dalen.
kunnen bekeken worden → bekeken kunnen wordenZe wijzen ook op het risico dat berichten die verstuurd werden in een privésfeer, zomaar door medewerkers van een controleorgaan kunnen bekeken worden en potentieel gebruikt kunnen worden om iemand te chanteren.
zal morrelen → gaat morrelenAls de Europese Unie zal morrelen aan de bescherming die end-to-end versleuteling biedt, zal dat leiden tot een deuk in het imago van talloze Europese ondernemingen die dankzij de AVG-wetgeving een unique selling point hadden in de mondiale context.
op zoek zijn privacy-vriendelijke ondernemingen → op zoek zijn naar privacyvriendelijke ondernemingenHet kwaliteitslabel ‘Made in Europe’ zal volgens de auteurs dan minder doorslaggevend zijn voor wereldwijde klanten die op zoek zijn privacy-vriendelijke ondernemingen.
nieuws: Google brengt Chrome 90 uit en maakt https standaard
proberen brengen → proberen te brengenVanaf deze versie zal Chrome standaard een https-verbinding tot stand proberen brengen bij elke website.
bovendien ook encoder → bovendien een encoderGoogle voegt bovendien ook encoder toe voor de av1-codec en heeft met deze update 37 kwetsbaarheden verholpen.
Een 'ondersteunend' weggestreept (geen idee wat het woord moet toevoegen en/of wat een 'ondersteunend webadres' eigenlijk is)Iedere gebruiker kan nog steeds handmatig het http-protocol activeren door een ondersteunend webadres met http in te typen.
Een 'onder' weggestreept.Deze encoder maakt het mogelijk voor Chrome onder uitgaande videostreams te encoderen met de av1-codec.
standaardcodes → standaardcodecsDe av1-codec werd vanaf 2015 ontwikkeld door de Alliance for Open Media, een non-profit consortium bestaande uit Google, Microsoft, Netflix, Mozilla, Cisco, Intel en Amazon dat alternatieven moest ontwikkelen voor de standaardcodes zoals mpeg4-codering waar dikwijls royalties op moeten worden betaald.
op → voorDe av1-codec werd vanaf 2015 ontwikkeld door de Alliance for Open Media, een non-profit consortium bestaande uit Google, Microsoft, Netflix, Mozilla, Cisco, Intel en Amazon dat alternatieven moest ontwikkelen voor de standaardcodes zoals mpeg4-codering waar dikwijls royalties op moeten worden betaald
nieuws: Rechter verlaagt AVG-boete HagaZiekenhuis tot 350.000 euro
In de eerste alinea na opening:
In de eerste alinea na opening:
mee mee -> meeOok weegt de rechter mee mee dat het ziekenhuis toen de boete werd opgelegd al aan de privacyveiligheid van de organisatie werkte.
nieuws: Mercedes onthult elektrische sedan EQS met actieradius van 770 kilometer
"het eerste Mercedes-model dat op een elektrisch-platform is ontwikkeld"
Wat is een elektrisch-platform?
Overigens mag benzineplatform aan elkaar.
"het eerste Mercedes-model dat op een elektrisch-platform is ontwikkeld"
Wat is een elektrisch-platform?
Overigens mag benzineplatform aan elkaar.
downloads: Serato DJ Pro 2.5 / Lite 1.5
Moet uiteraard 2.5 en 1.5 zijn.Serato heeft updates van zijn Serato DJ Pro en Serato DJ Lite uitgebracht, met 2.2.3 voor de Pro-smaak en 1.2.3 voor de Lite-smaak als versienummers.
downloads: Media Player Classic - Black Edition 1.5.7
Bij iedere update van deze applicatie (misschien nog wel meer?) staat bij bron Source Frorge inplaats van SourceForge.
Bij iedere update van deze applicatie (misschien nog wel meer?) staat bij bron Source Frorge inplaats van SourceForge.
https://tweakers.net/down...n/?keyword=Source+Frorge+Wolfos schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:28:
downloads: Media Player Classic - Black Edition 1.5.7
alleen bij die lijkt het
nieuws: Renders tonen fitnesstracker van Fitbit met behuizing van rvs en oled...
staan = staalVolgens WinFuture bestaat de behuizing uit gepolijst roestvast staan en zijn de horlogebandjes verwisselbaar.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
nieuws: Mercedes onthult elektrische sedan EQS met actieradius van 770 kilometer
Japan, een → Japan; eenDit bidirectioneel laden is alleen beschikbaar in Japan, een reden hiervoor geeft Mercedes niet.
laadstops mocht → laadstops, mochtDe navigatie kan routes plannen langs laadstops mocht de actieradius onvoldoende zijn, ook tijdens het rijden zelf.
recuperatieniveau's → recuperatieniveaus (een apostrof voor meervoud is alleen nodig als zonder de apostrof de uitspraak van het woord verandert; zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=niveau)Met paddles achter het stuur kan de bestuurder kiezen tussen drie recuperatieniveau's.
0,20, Mercedes → 0,20; MercedesDe Cw-waarde van de EQS is minimaal 0,20, Mercedes claimt dat dit een record is voor een productieauto.
markt, prijzen → markt; prijzenVolgens Autoweek verschijnt de EQS deze zomer op de markt, prijzen maakt Mercedes later bekend.
Harde schijf met data van 30.000 mensen gestolen uit belastingpand Amsterdam
Dat aan een onderzoek is begonnen of een onderzoek is (heeft?) gestart.Op 7 april is aangifte gedaan bij de politie, dat aan een onderzoek is gestart.
nieuws: VS legt sancties op aan Rusland wegens cyberaanvallen SolarWinds
De tekst "een onderzoek" is een link in het artikel, maar die link werkt niet.Beveiligingsbedrijf FireEye publiceerde een onderzoek naar de aanvallen
nieuws: Harde schijf met data van 30.000 mensen gestolen uit belastingpand Am...
voor → bijUit een pand van de dienst Belastingen Amsterdam is een harde schijf gestolen die wordt gebruikt voor het scannen van binnengekomen poststukken.
Een 'dit' weggestreept.De Amsterdamse wethouder voor Financiën en Economische Zaken, Victor Everhardt, schrijft in een brief dat de ontvreemde harde schijf scans bevat van toegestuurde documenten die dateren uit de periode juli 2020 tot en met maart 2021, dit van ongeveer 30.000 belastingplichtigen.
Een 'aan' weggestreept (ik vermoed een contaminatie van 'aan iets beginnen' en 'iets starten', of gewoon foutief voorzetselgebruik zoals je wel vaker ziet bij Vlamingen)Op 7 april is aangifte gedaan bij de politie, dat aan een onderzoek is gestart.
moeten → hoevenEverhardt meldt in zijn brief dat er geen gegevens verloren zijn gegaan en dat eerder opgestuurde poststukken niet opnieuw opgestuurd moeten worden.
nieuws: Hitman-ontwikkelaar opent derde studio en werkt aan nieuwe game
aangekondigdeDe studio gaat werken aan Hitman, James Bond en een nieuwe, nog niet aangekondigd game.
nieuws: 'Huawei kon rond 2009 ongehinderd meeluisteren met alle mobiele KPN-k...
CapGemini wordt al minstens 16 jaar geschreven als Capgemini
Bijna 2 uur later: het staat nog steeds verkeerd. Heeft dit topic zin als er niet in gekeken wordt?
Bijna 2 uur later: het staat nog steeds verkeerd. Heeft dit topic zin als er niet in gekeken wordt?
[ Voor 12% gewijzigd door MTVGN op 17-04-2021 13:44 ]
nieuws: NASA neemt SpaceX in de arm voor ontwikkeling volgende maanlander
Zo wordt er onder andere eerst een onbemande missie naar de maand uitgevoerd
[ Voor 21% gewijzigd door D-Three op 17-04-2021 13:52 ]
Heerlijk lekker zwart-wit weer.MTVGN schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:59:
nieuws: 'Huawei kon rond 2009 ongehinderd meeluisteren met alle mobiele KPN-k...
@JayStout welke link moet daar staan?Bergen schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 22:27:
nieuws: VS legt sancties op aan Rusland wegens cyberaanvallen SolarWinds
[...]
De tekst "een onderzoek" is een link in het artikel, maar die link werkt niet.
Verder alles fixed.
nieuws: EA maakt F1 2021 in twintig landen tweemaal zo duur als voorganger
Peso → peso (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=peso en Wikipedia: Argentijnse peso)Argentinië komt er het slechtst van af: waar F1 2020 649,99 Argentijnse Peso kost, mag men voor de nieuwe game 3599 Peso neerleggen.
Een 'ook' weggestreept.F1 2021 krijgt daarnaast ook een carrièremodus met co-op.
https://tweakers.net/revi...iviteiten-op-de-site.html
Hier zal wel propositielogica bedoeld worden, compositielogica zegt me niks.Het draait nu meer om wiskunde, compositielogica, en kwalitatief en kwantitatief onderzoek.
nieuws: Adobe medeoprichter en brein achter PostScript overleden
Laatste zin is een quote en vervolgens 'klinkt het' erachter aan. Die sluiting van de zin lijkt niet te kloppen.
Laatste zin is een quote en vervolgens 'klinkt het' erachter aan. Die sluiting van de zin lijkt niet te kloppen.
Volgens mij moet er een koppelteken tussen Adobe en medeoprichter, dus Adobe-medeoprichter, het is namelijk een samenstelling.
Volgens mij moet er een koppelteken tussen Adobe en medeoprichter, dus Adobe-medeoprichter, het is namelijk een samenstelling.
[ Voor 6% gewijzigd door Ikheetchris op 18-04-2021 12:26 . Reden: Verduidelijking reden ]
In het topic nieuws: Foto toont pallet met MSI GeForce RTX 3080 Ti 12GB-videokaarten wordt geschreven 'wat insinueert dat de RTX 3080 Ti binnenkort wordt aangekondigd'. Insinueren betekent 'indirect in bedekte vorm beschuldigen en dat lijkt mij toch niet dat de auteur dat wil doen.
Aangepast, dank!Mic2000 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:05:
Aangepast, dank!Ikheetchris schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:37:
nieuws: Adobe-medeoprichter en brein achter PostScript overleden
Adobe's → AdobesGeschke stond aan de wieg van PostScript, één van Adobe's belangrijkste softwaretoepassingen.
Adobe → Adobe.Tot en met 2017 zat Geschke in de raad van bestuur van Adobe
Een 'bij uitbreiding' weggestreept, want ik heb geen idee wat het toevoegt en ik vind het ook nog eens raar klinken (misschien is 'bij uitbreiding' standaardtaal in Vlaanderen maar niet in Nederland en klinkt het me daarom vreemd in de oren).“Dit is een groot verlies voor de Adobe-community en bij uitbreiding voor de hele techindustrie”, verklaart Shantanu Narayen, de huidige CEO van Adobe.
PDF-bestandsformaat → pdf-bestandsformaat (zeker op Tweakers kunnen we 'pdf' wel tot de bekende afkortingen rekenen; zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=pdf)Charles’ drang naar innovatie leidde tot ingenieuze softwaretoepassingen waaronder het alomtegenwoordige PDF-bestandsformaat, Acrobat, Illustrator, Premiere Pro en Photoshop.
nieuws: Foto toont pallet met MSI GeForce RTX 3080 Ti 12GB-videokaarten
Volgens mij kan een situatie niet iets insinueren. Insinueren betekent een bedekte toespeling maken en dat is eerder iets dat een mens doet. Tevens heeft 'insinueren' een negatieve connotatie.
'Suggeren' zou beter zijn
Volgens mij kan een situatie niet iets insinueren. Insinueren betekent een bedekte toespeling maken en dat is eerder iets dat een mens doet. Tevens heeft 'insinueren' een negatieve connotatie.
'Suggeren' zou beter zijn
nieuws: Google Project Zero wacht dertig dagen na fix met publicatie kwetsbaa...
een uitstel vragen van de kennisgeving → om uitstel van de kennisgeving vragenOntwikkelaars kunnen een uitstel vragen van de kennisgeving van maximum veertien dagen.
een patch te voorzien → in een patch te voorzienAls een kwetsbaarheid actief wordt misbruikt, krijgt de ontwikkelaar of het bedrijf in kwestie slechts zeven dagen de tijd om een patch te voorzien.
dag → dagenAls de patch er na zeven dag nog niet is, publiceert Project Zero onmiddellijk alle technische details.
bugfixes en patches voorzien → in bugfixes en patches voorzienMet deze maatregelen wil Project Zero nog steeds dat ontwikkelaars sneller bugfixes en patches voorzien.
Deze laat ik even liggen voor @Yeroludop schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:55:
https://tweakers.net/revi...iviteiten-op-de-site.html
[...]
Hier zal wel propositielogica bedoeld worden, compositielogica zegt me niks.
De rest is aangepast, bedankt allen
Ik heb er nog eentje gemist, zie ik …
nieuws: Google Project Zero wacht dertig dagen na fix met publicatie kwetsbaa...
maximum → maximaal (zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1449)Ontwikkelaars kunnen om uitstel van de kennisgeving vragen van maximum veertien dagen.
nieuws: Amazon staakt ontwikkeling LOTR-mmorpg na mislukte onderhandelingen m...
Een 'tot' weggestreept.“We zijn dan ook teleurgesteld dat we de game niet tot in de winkels zullen krijgen”, aldus een woordvoerder van Amazon aan The Verge.
nieuws: Google Chrome 90 laat gebruikers links naar gemarkeerde tekst delen
PDF-viewer → pdf-viewer (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=pdf en https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/1608)Google brengt verder een nieuwe PDF-viewer voor de Chrome-browser uit in versie 90.
nieuws: Audi toont concept van A6 e-tron met bereik van 'meer dan 700km'
Ik denk dat dat minuten moet zijn.Volgens Audi is de accu daarmee in 25 procent van 5 naar 80 procent te laden.
@Xtuv
.. op iedere was voor vierwielaandrijving ..
was --> as
.. op iedere was voor vierwielaandrijving ..
was --> as
[ Voor 58% gewijzigd door Ravefiend op 19-04-2021 08:04 ]
nieuws: Nintendo klaagt vermeende leider van modchipgroep Team Xecuter aan
Xecutor -> Xecuter (net als in de titel)
modgroepchip -> modchipgroep (net als in de titel)Nintendo heeft Gary Bowser aangeklaagd, een vermeende leider van modgroepchip Team Xecutor.
Xecutor -> Xecuter (net als in de titel)
Xecutor -> XecuterDe aanklacht, die is te lezen op Scribd, bevat omschrijvingen van allerlei modchips en bijbehorende software van Team Xecutor
[ Voor 21% gewijzigd door Bergen op 19-04-2021 10:08 ]
nieuws: Windows 10-gebruikers melden crashes na recente update
Gebruikers worden ingelogd als gebruiker of kunnen niets meer als administrator uitvoeren.
Denk dat dat "administrators worden ingelogd als gebruiker of kunnen niets meer als administrator uitvoeren. " moet zijn?
Gebruikers worden ingelogd als gebruiker of kunnen niets meer als administrator uitvoeren.
Denk dat dat "administrators worden ingelogd als gebruiker of kunnen niets meer als administrator uitvoeren. " moet zijn?
Le Meow
Dit topic is gesloten.