Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com
moet → moeten ('die' verwijst naar 'B-mesonen', een meervoudig woord)De onderzoekers van onder meer de universiteiten van Bristol en het Imperial College en het Nikhef analyseerden het verval van specifieke deeltjes, zogenaamde B-mesonen, die volgens het standaardmodel in een K-meson en twee leptonen moet vervallen.
LCH → LHCAls de LCH volgend jaar weer ingeschakeld kan worden, zal ook het LHCb-experiment, met een verbeterde detector, verder zoeken naar bewijs.
Overigens prima dat 'interacteren' is veranderd naar 'interageren', maar het had niet per se gehoeven, want beide woorden bestaan en zijn synoniemen van elkaar. Zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=interacteren, https://woordenlijst.org/#/?q=interageren, https://www.woorden.org/woord/interacteren en https://www.woorden.org/woord/interageren).
[ Voor 19% gewijzigd door richy3908 op 24-03-2021 07:06 ]
veroordeelt → veroordeeldBij high-end telefoons is de 3,5mm-jack veroordeelt tot de niche.
Hoewel ik begrijp wat wordt bedoeld is het volgens mij niet een correcte zin.Apple stopt de X-varianten gebruikelijk in iPad Pro's.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Volgens Van Dale is 'oortjes' correct (zie betekenis 3 bij 'oortje').
Verder is alles aangepast. Bedankt iedereen!
[ Voor 4% gewijzigd door Delpozo op 24-03-2021 08:28 ]
De extensie verhinderd [..]
nieuws: Google verwijdert privacyextensie ClearURLs uit Chrome Web Store
@Xtuv
Verwijderd
De extensie verhinderd dat gebruikers via URL's gevolgd kunnen worden. Roebert is tegen de beslissing van Google ingegaan en heeft de kritiekpunten aangepast. Google heeft nog niet gereageerd.
Moet zijn:
De extensie verhindert dat gebruikers via URL's gevolgd kunnen worden. Roebert is tegen de beslissing van Google ingegaan en heeft de kritiekpunten aangepast. Google heeft nog niet gereageerd.
staat op GitHub > staat op GitLab
'clipboardWrite'-permissie, die zou niet nodig zijn → 'clipboardWrite'-permissie; die zou niet nodig zijn (of anders "'clipboardWrite'-permissie, die niet nodig zou zijn")Daarnaast heeft Google kritiek op de 'clipboardWrite'-permissie, die zou niet nodig zijn.
wordt → worden (want 'personen' is onderwerp en meervoud, ook al is dit een citaat)Dit geeft aan dat personen die een melding ontvangen vaker in het bron- en contactonderzoek als nauw contact wordt geïdentificeerd.
testen, hoeveel → testen, maar hoeveel (of anders 'testen; hoeveel')Die 41 procent is volgens Ebbers wel een ondergrens, doordat het testbeleid in december veranderde, waardoor hij verwacht dat in de praktijk meer mensen zich laten testen, hoeveel meer weet hij niet.
dat 'niet iedereen zal blij zijn met mijn terugkeer' → dat 'niet iedereen blij zal zijn met mijn terugkeer'Daarin zegt hij dat hij opnieuw in het bestuur zit, dat 'niet iedereen zal blij zijn met mijn terugkeer', maar dat hij niet van plan is een tweede keer op te stappen.
en jonge mannen met langere of middelbare opleiding licht ondervertegenwoordigd.
langer => lager denk ik?
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Link mist de laatste 'e' waardoor je een 404 krijgt:
https://www.nasa.gov/feat...nologies-for-lunar-surfac
Beslist nietPeacekeeperNL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 07:38:
nieuws: Google bevestigt dat Android-apps crashen door probleem System WebView
veschenen... +r
En @arnoudwokke update is inmiddels uitgerold
Afgelopen nacht uitgekomen, versie 89.0.4389.105. Problemen zijn hiermee, zover ik kan zien, opgelost.
Laatste zin van de tweede alinea: verspreid -> verspreidt
reviews: Waar staat Nederland in de zoektocht naar een digitaal identiteitsbe...
Citaat van de fout in zijn context:
" studenten die hun gegevens vanuit SURFcontext en eduGAIN"
Korte toelichting of suggestie voor verbetering:
de dienst heet SURFconext, evt te linken naar https://www.surf.nl/surfc...ang-met-1-set-credentials .
gate → gatenDoor spanningen aan te sturen kunnen we die gate een beetje naar elkaar toe duwen of van elkaar af laten bewegen.
lijnen, heel → lijnen heelDus de vraag is: hoe kun je nu met een paar lijnen, heel veel qubits bedienen?"
De zin '"Hoe kun je met een paar lijnen, heel veel qubits bedienen?"' weggestreept.Dus de vraag is: hoe kun je nu met een paar lijnen, heel veel qubits bedienen?""Hoe kun je met een paar lijnen, heel veel qubits bedienen?"
adui -> audioHet toestel heeft daarnaast een vingerafdrukscanner onder het scherm, een 3,5mm-jack voor adui, een microSD-kaartlezer en dualsim-ondersteuning.
die een beschikken -> die beschikkenRealme komt ook met zijn Buds Air 2 voor 50 euro, die een beschikken over actieve noise cancellation en een geadverteerde latency van 88ms.
4.0 → 40Software-update: Gnome 4.0
dollar en → dollar, enDe telefoon kost omgerekend 129 euro, of 150 dollar en wordt eind april geleverd.
kan → kunnen (want 'een muis, toetsenbord en monitor' is onderwerp en meervoud)De communityprijs voor de telefoon is 150 dollar of 200 dollar met een convergence pack, waar een USB-C-dock in zit waarmee de telefoon in een pc kan worden veranderd en waar een muis, toetsenbord en monitor op aangesloten kan worden.
Welke → welkDe ontwikkelaar maakt niet bekend bij welke bedrijf hij in de toekomst aan de slag gaat.
Een komma voor en is best ongebruikelijk in het Nederlands. De komma kan in elk geval weggelaten worden.richy3908 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:11:
dollar en → dollar, en
Nee hoor, niet in alle gevallen, en dit is volgens mij zo'n geval. De zinsnede 'of 150 dollar' zegt nl. iets over '129 euro' en moet daarom afgebakend worden met komma's.CH4OS schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:08:
[...]
Een komma voor en is best ongebruikelijk in het Nederlands. De komma kan in elk geval weggelaten worden.
Kan het zijn dat je onderstaande over het hoofd hebt gezien? Beide suggesties zijn nl. niet overgenomen, maar er is ook geen opmerking te zien dat volgens jou die taalfouten in het artikel niet incorrect zijn.AverageNL schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:11:
De tikfouten zijn verbeterd, bedankt voor het melden
nieuws: Bètaversie van Linux-smartphone PinePhone vanaf nu te koop met Manjar...
dollar en → dollar, enDe telefoon kost omgerekend 129 euro, of 150 dollar en wordt eind april geleverd.
kan → kunnen (want 'een muis, toetsenbord en monitor' is onderwerp en meervoud)De communityprijs voor de telefoon is 150 dollar of 200 dollar met een convergence pack, waar een USB-C-dock in zit waarmee de telefoon in een pc kan worden veranderd en waar een muis, toetsenbord en monitor op aangesloten kan worden.
Bovendien ontbreken nu de afsluitende aanhalingstekens aan het einde van de alinea in het onderstaande artikel.
reviews: QuTech over de schaalbare quantumchip op halfgeleidertechnologie
bedienen? → bedienen?"Dus de vraag is: hoe kun je nu met een paar lijnen heel veel qubits bedienen?
[ Voor 12% gewijzigd door richy3908 op 25-03-2021 07:00 ]
vereenvoudigd → vereenvoudigtHet is gebouwd bovenop WireGuard en vereenvoudigd het opzetten van zulke netwerken door gebruik te maken van verschillende identity providers zoals Google, Microsoft, Okta, OneLogin en SAP Identity Manager.
Denk dat er iets moet staan als gebanned (niet echt nederlands, maar gebannen is dat helemaal niet.:P )Onderdeel van die maatregelen was dat artikelen, posts of comments waarin de naam van de werknemer werd genoemd werden verwijderd en posters in sommige gevallen werden gebannen
https://woordenlijst.org/#/?q=gebannenge-flopt schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:19:
nieuws: Reddit ontslaat controversiële werknemer nadat subreddits op zwart gaan
[...]
Denk dat er iets moet staan als gebanned (niet echt nederlands, maar gebannen is dat helemaal niet.:P )
"Daarnaast is het heel sterk dat It Takes Two continue nieuwe soorten gameplay blijft introduceren en spelers op die manier blijft verrassen."
Continu. Continue is bijvoeglijk, je moet de -e op het einde uitspreken als ie er staat.
Echter, de link van "zes andere downloads" gaat niet naar het standaard lijstje met de downloads van die dag, maar naar de "Download" pagina.
Ehh, de downloads van gister ook ?!? Heb ik iets gemist ?
Edit: de titel ( "Windows 10 Insider Preview Build 21343 en zes andere downloads" ) wijzigt natuurlijk zodra er een nieuwe download is.
[ Voor 39% gewijzigd door PsiTweaker op 25-03-2021 13:00 ]
Verbannen lijkt mij prima correct Nederlands?ge-flopt schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 10:19:
nieuws: Reddit ontslaat controversiële werknemer nadat subreddits op zwart gaan
[...]
Denk dat er iets moet staan als gebanned (niet echt nederlands, maar gebannen is dat helemaal niet.:P )
Ik denk dat er in de titel een t bij moet (verkoopt ipv verkoop)
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.
het gesprek te aan te gaan → het gesprek aan te gaanTijd om stil te staan bij de geschiedenis van dit systeem en tegelijk het gesprek te aan te gaan over mogelijke toekomstplannen.
betaalt -> betaaldDe overige 700 miljoen euro wordt in de komende vijftien jaar in termijnen betaalt voor het gebruik van de merknaam Philips.
Bij mij verschijnt er een pop-up, zoals de bedoeling is.PsiTweaker schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:52:
In het "Laatste nieuws" staat: "12:40 Windows 10 Insider Preview Build 21343 en zes andere downloads"
Echter, de link van "zes andere downloads" gaat niet naar het standaard lijstje met de downloads van die dag, maar naar de "Download" pagina.
Ehh, de downloads van gister ook ?!? Heb ik iets gemist ?
Edit: de titel ( "Windows 10 Insider Preview Build 21343 en zes andere downloads" ) wijzigt natuurlijk zodra er een nieuwe download is.
Verder is alles verbeterd.
maanstof, en
De komma is overbodig.
Hij is ook niet geheel misplaatst, gezien het 2e 'en' verderop in de zin.Cheetah_777 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 15:05:
nieuws: NASA laat vijf bedrijven paal met zonnepanelen maken voor maanbasis
maanstof, en
De komma is overbodig.
Zie url onderinDelpozo schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:59:
[...]
Bij mij verschijnt er een pop-up, zoals de bedoeling is.
Verder is alles verbeterd.
:fill(white):strip_exif()/f/image/kiqo4qg8roVzYB9Rv2TVogG2.png?f=user_large)
de naam fast ring wordt niet meer gebruikt en is hernoemd naar Dev ChannelDe release notes voor deze uitgave, die er een is uit de zogenaamde fast ring, ziet er als volgt uit
in de titel staat: "Remaster van Total War: ROME verschijnt op 29 april"
Hoewel de remaster "Total War ROME REMASTERED" heet, is de naam van het origineel toch echt "ROME: Total War" Dus zou "Remaster van ROME: Total War verschijnt op 29 april" accurater zijn als titel.
etx4 → ext4Ondersteuning voor ntfs-, fat-, exfat-, ufs1-, ufs2-, ext2fs-, ext3fs-, etx4-, hfs-, yaffs2- en iso 9660-indelingen is aanwezig.
En schrijf die afkortingen nou eens in HOOFDLETTERS! Het is gewoon niet te lezen zo...
dat → die (het woord verwijst nl. naar 'de afdeling')Het gaat om de afdeling Domestic Appliances, dat huishoudapparatuur zoals koffiezetapparaten en stofzuigers maakt, schrijft Philips.
Dat klopt, het is verkeerd vervoegd in het nieuws artikel. werden gebannen kan niet. ..uit werden gebannen klopt wel, maar maakt de zin op een andere manier stuk. Verbannen is de makkelijkste manier om het op te lossen. Nu staat bannen vervoegd naar de toekomstige tijd terwijl werden verleden tijd is.Xantios schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 12:59:
[...]
Verbannen lijkt mij prima correct Nederlands?
Zie hier het correcte gebruik van gebannen (Ctrl+F gebannen, 1 hit)
Zie ook het verschil tussen https://www.encyclo.nl/begrip/verbannen & https://www.encyclo.nl/begrip/bannen.
En om in je eigen stijl te blijven: https://woordenlijst.org/#/?q=verbannen
[ Voor 4% gewijzigd door a fly op 26-03-2021 06:55 ]
"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"
container → containersDaarnaast is de runtime voor container geoptimaliseerd voor snel starten van bijvoorbeeld de Sandbox.
Verder staat er bij de plaatjes 'Windows 10 icoontjes maart 2021' als bijschrift, maar dit dient 'Windows 10-icoontjes maart 2021' te zijn.
W.b. nieuws: Reddit ontslaat controversiële werknemer nadat subreddits op zwart gaan en het gebruik van het woord 'bannen' heeft @a fly gelijk, maar met een niet geheel correcte uitleg. 'gebannen' is nl. niet toekomende tijd, want toekomende tijd maak je m.b.v. het hulpwerkwoord 'zullen'. 'gebannen' is een voltooid deelwoord. Verder zijn 'bannen' en 'uitbannen' twee verschillende woorden (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=bannen en https://woordenlijst.org/#/?q=uitbannen).
Echter, de ellende is dat 'bannen' een Nederlandse en een Engelse herkomst heeft met subtiele betekenisverschillen, maar in het Groene Boekje staat alleen de Nederlandse variant. Dankzij de links naar woorden.org van @a fly is me dat nu duidelijk geworden, want het zat me ook niet helemaal lekker, maar ik kon het niet goed onder woorden brengen en nu wel.
De Nederlandstalige variant heeft als voltooid deelwoord 'gebannen', maar het Engelstalige leenwoord heeft als voltooid deelwoord 'geband' (de 'a' moet hier dan ook als een 'è' worden uitgesproken).
[ Voor 4% gewijzigd door richy3908 op 26-03-2021 07:49 ]
"Ook firefox probeert in Mozilla tracking tegen te gaan"
Dat moet natuurlijk zijn:
"Ook Mozilla probeert in firefox tracking tegen te gaan"
Mozilla is het bedrijf, firefox het product
Versneld moet met een -d in plaats van met een -t.
EDIT: och nee, de titel is MS 1) toont nieuwe iconen; en 2) maakt het opstarten van sandbox sneller. Niet MS toont 1) nieuwe iconen; en 2) het versneld opstarten van de sandbox.
[ Voor 20% gewijzigd door RuddyMysterious op 26-03-2021 08:25 ]
waaronder adverteerders het bedrijf zelf -> van het bedrijf zelf?
Het afgelopen jaar stopte begin vorig jaar met trackingcookies -> afgelopen jaar of begin vorig jaar? en de link staat ook niet helemaal juist
ziet initiatieven zoals Privacy Sandbox het 'hét moment om te kijken waarom -> het het...
Ook Van Swinderen denkt dat Googles besluit om te stoppen met trackers en, in het algemeen de verschuiving naar antitracking, goed kan zijn voor het internet. -> komma staat verkeerd, die zou tussen "trackers" en "en" moeten staan
Dat is duidelijk. Het wordt tijd dat het Groene Boekje 'geband' opneemt. Van Dale heeft het wel.richy3908 schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 07:33:
nieuws: Microsoft toont vernieuwde Windows 10-iconen en versnelt opstarten Sa...
[...]
De Nederlandstalige variant heeft als voltooid deelwoord 'gebannen', maar het Engelstalige leenwoord heeft als voltooid deelwoord 'geband' (de 'a' moet hier dan ook als een 'è' worden uitgesproken).
Ook verder is alles verbeterd.
beschermd => beschermt
I didn't want to believe my dad was stealing from his job as a road worker. But when I came home, all the signs were there.
Niet geheel een tikfoutje vermoed ik, maar 'Giesecke+Devrient' staat de link op alleen de eerste twee letters, niet op de hele firmanaam
Mijn reviews al gezien?
Onder "Effecten", eerste alinea, "...adverteerders van het bedrijf zelf, er niet onder moeten leiden." Lijden, lijkt mij.
Mail verstuurd naar de Taalunie met het verzoek om het Engelstalige leenwoord 'bannen' op te nemen in het GB …Delpozo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:28:
[...]
Dat is duidelijk. Het wordt tijd dat het Groene Boekje 'geband' opneemt. Van Dale heeft het wel.
Ook verder is alles verbeterd.
Stalmann → StallmanStalmann richtte de Free Software Foundation in 1985 op, maar vertrok in 2019 als voorzitter en bestuurslid na controversiële uitspraken over een slachtoffer van zedendelinquent en kindermisbruiker Jeffrey Epstein in een interne listserv-thread.
enigste -> enige
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
die → dat (want 'ledlichtje' is onzijdig)De microfoonarm van de duurdere koptelefoon heeft tot slot een ledlichtje die aangeeft wanneer de microfoon is gedempt.
In de resultaten van GlobalData springt het Ierse Accenture eruit als enigste Europese bedrijf. Dat komt volgens het onderzoeksbureau omdat de Verenigde Staten koploper is in de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie en de Amerikaanse techreuzen de markt domineren.
enigste >>> enige
Ohja, en wat ik regelmatig lees: 'hun' waar het 'hen' moet zijn.
Regel; als je aan/voor/bij voor kunt zetten: hen. 'Bedrijf X is verkocht aan hen'
dit -> dezeBij dit microfoon is er prettige capacitieve mute-knop aan toegevoegd.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Even "seu" omzetten naar hoofdletters, het is immers een afkorting voor Single Event Upset.
Iets verder in de tekst wordt dit wel duidelijk, maar dat is nadat je een "Heuh?"
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
"Anomali Treat Research Team"
Dat moet Threat zijn. Anders researchen ze snoepjes
Gelet op de titel zal het 12.5.2 moeten zijnUpdate 15.2.2 is te downloaden
Edit: ik was zelf even in de war met de cijfers omdat het over iOS 12 gaat (is inmiddels ook in het artikel aangepast)
[ Voor 19% gewijzigd door ericje627 op 26-03-2021 21:41 ]
laaste zin:
dicht Apple een als kritiek aangemerkt beveiligingsprobleem.
Een incorrecte 'te' weggestreept.En tot slot het opzetten van alternatieve methoden zodat adverteerders toch relevante advertenties te kunnen blijven tonen aan mensen.
moeten → moet (want 'een nieuwe standaard' is onderwerp en enkelvoud)Ook werkt Google aan een nieuwe standaard voor inloggen, die SAML of OAuth moeten vervangen.
cookies, het → cookies; hetPrivacy Sandbox gaat daarmee verder dan alleen het weren van cookies, het wil alle vormen van tracking weren waarmee adverteerders data kunnen verzamelen, dus ook logins en DoS-bescherming.
API → api (zoals in de rest van het artikel)Aggregated Reporting API
First party sets → Firstpartysets (analoog aan 'thirdpartycookie')First party sets maken
op basis een advertentieprofiel → op basis van een advertentieprofielDaarnaast zijn er advertenties op basis een advertentieprofiel; iemand die hoogopgeleid is en een voorliefde voor technologie heeft, bijvoorbeeld.
over gaat → overgaatDat is hoe waarschijnlijk het is dat iemand over gaat tot een aankoop, op basis van het gedrag van een gebruiker.
voordehandliggende → voor de hand liggende (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=voor%20de%20hand%20liggend)Fingerprinting is bijvoorbeeld een voordehandliggende methode.
'budget', als → 'budget'; alsEen site krijgt een 'budget', als dat budget overschreden wordt omdat de site méér data wil verzamelen, wordt er lege data naar de site gestuurd waar de adverteerder niks meer mee kan.
neemt → krijgt (zie ook https://www.woorden.org/woord/overhand)Als dat de overhand neemt, kunnen techplatformen ook wel inpakken.
bewijzen, het → bewijzen; het (ook al is het een citaat)"Dat moet zich nog allemaal bewijzen, het zal erg de vraag zijn", zegt de Bruyne.
evenaren, dat → evenaren; dat (ook al is het een citaat)De Ster heeft laten zien dat ze de effectiviteit van trackingcookies konden evenaren, dat biedt veel adverteerders wel hoop.
perse → per se (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=per%20se)Dat hoeft niet perse een probleem te zijn voor de branche, denkt hij.
adverteerders → een adverteerder (zodat het in de zin daarna nog steeds klopt, want die is in het enkelvoud; de volgende zin omzetten naar meervoud is meer werk en heeft mijns inziens een gekunsteld resultaat als gevolg. En ja, het is wel een citaat, maar de combinatie van deze en de volgende zin in de huidige vorm is zo'n overduidelijke taalfout, dat ik 'm niet kan laten zitten …)Data verzamelen is voor adverteerders geen doel op zich.
terecht komt → terechtkomt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=terechtkomen; ook al is het een citaat)Die wil weten of zijn advertentie bij de juiste persoon terecht komt en hoeveel dat kost.
Ok → OK (of 'Oké'; zie ook https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/594, maar ik zou pleiten voor de laatste variant, want 'OK' is ook de afkorting van 'operatiekamer'. En tja, het is wel een citaat, maar ja …)Ok, er valt nu een techniek weg om mensen te tracken, maar adverteerders moeten dan niet alleen kijken naar alternatieve trackingmethodes, andere manieren om op dezelfde manier data binnen te krijgen.
gebruik maken → gebruikmaken (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken)Adverteerders zullen meer gebruik maken van data die ze verzamelen via hun eigen kanalen, bijvoorbeeld hun eigen website.
Zogenamde → Zogenaamde (ook al is het een citaat)Zogenamde 'first party data' wordt dan belangrijk.
first party data → firstpartydata (analoog aan 'thirdpartycookie'; ook al is het een citaat)Zogenamde 'first party data' wordt dan belangrijk.
Voor Google liggen er zelf → Voor Google zelf liggen er (niet per se fout, maar mijn suggestie levert mijns inziens een beter lopende zin op)Voor Google liggen er zelf ook nog best wat beren op de weg.
Een 'bepaalt' weggestreept, want 'de touwtjes in handen hebben' is een synoniem van 'bepalen'.Het onderschrijft de angst vanuit de adverteerderswereld: wéér een technologie waarbij Big Tech bepaalt de touwtjes in handen heeft.
Plus topic → Plus-topic (heb ik natuurlijk al tig keer gezien en sec gesproken geen onderdeel van het artikel, maar toch maar een keer deze taalfout melden)Geef je mening in Het grote Tweakers Plus topic.
Deze taalfout staat er nog steeds in. Bij de plaatjes staat 'Windows 10 icoontjes maart 2021' als bijschrift, maar dit dient 'Windows 10-icoontjes maart 2021' te zijn.
extra's, hier → extra's; hierDe gratis versie wordt gebundeld met optionele extra's, hier staat een versie waar die niet in zitten.
WearOS → Wear OS (zie ook https://wearos.google.com/)Google benadrukt dat het niet alleen om toepassingen voor smartphones of tablets gaat, maar ook om die voor WearOS, Android Auto Embedded en Android TV.
op → metVlaamse kinderen krijgen op gemiddeld twee jaar en vier maanden voor de eerste keer een smartphone of tablet in de hand.
het Vlaams kenniscentrum → het Vlaamse kenniscentrumMediawijs, het Vlaams kenniscentrum voor Digitale en Mediawijsheid, hield een bevraging bij 708 Vlaamse ouders over het schermgebruik van hun kinderen.
Een 'een' weggestreept.Vanaf een veertienjarige leeftijd gebruikt 89 procent van de kinderen een smartphone.
Een 'al dan' weggestreept. Niet per se fout, maar het levert mijns inziens een beter lopende zin op en het dubbele gebruik van 'dan' wordt daarmee voorkomen.Ze stellen zich meestal de vraag of hun kind al dan niet te veel naar schermen kijkt en hoeveel schermtijd het dan wel mag krijgen.
sociale media-apps → socialemedia-appsVanaf de negenjarige leeftijd worden ook sociale media-apps zoals WhatsApp, Snapchat en TikTok populairder bij de Vlaamse kinderen.
publiceerdenOnderzoekers van het securitybedrijf Zimperium ontdekte de malware en publiceerde samen met TechCrunch de resultaten.
wildeEen woordvoerder van Google wilden tegenover TechCrunch niet ingaan op hoe ze de malware heeft weten te weren tot nu toe.
[ Voor 18% gewijzigd door Juup op 27-03-2021 11:09 ]
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
In de volgende zin "Wij volgen de richtsnoeren van de Wereldgezondheidsorganisatie" is het woord guidance vertaald naar richtsnoeren.
Richtsnoeren wordt over het algemeen beleidsmatig gebruikt. In de medische wereld is richtlijnen gebruikelijker.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Wat hier geprobeerd wordt te zeggen, ik weet het niet, maar deze zin loopt zo voor geen meter. Op zijn minst missen er meerdere woorden.Qualcomm zijn opvolger van de huidige Snapdragon 765G.
Virussen? Scan ze hier!
Tweede zin, 'deftige compiler': bedoelt u 'krachtig', 'powerful'?
Deftig (NL): aanzienlijk, achtbaar, afgemeten, beschaafd, chic, eerbiedwaardig enz.
Deftig (D): sterk, krachtig enz.
deze zin loopt nietUit de documenten blijkt dat Intel in ieder geval met vijf verschillende DG2-laptopvideokaarten, schrijft ook VideoCardz.
De release notes voor versie 10.8 kunnen hieronder worden gevonden.
PSN: PcDCch
"De kopieerbeveiliging is bedoeld tegen illegaal verspreidde"
verspreidde -> verspreide want bijvoeglijk gebruikt
... en gaat over tot de orde van de dag
De jailbreak maakt het mogelijk om de interface aan te passen, nieuwe lettertypen en screensavers in te stellen, relclames weg te halen en, wellicht het meest interessant, een andere app te installeren voor het lezen van e-books
relclames -> reclames
Dat is een keten aankwetsbaarheden, maar het gaat specifiek om een kwetsbaarheid in de ingebouwde browser van de e-readers.
Mijn reviews al gezien?
Deze kan ik zo te zien niet aanpassen in de back-end. Maar wellicht kan @Delpozo of @Olaf dat welrichy3908 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:56:
Plus topic → Plus-topic (heb ik natuurlijk al tig keer gezien en sec gesproken geen onderdeel van het artikel, maar toch maar een keer deze taalfout melden)
Dit lijkt in de back-end al aangepast te zijn, maar is inderdaad nog steeds zichtbaar. Ik zal zometeen de plaatjes opnieuw uploaden en in een andere galerij zetten.richy3908 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 09:58:
Deze taalfout staat er nog steeds in. Bij de plaatjes staat 'Windows 10 icoontjes maart 2021' als bijschrift, maar dit dient 'Windows 10-icoontjes maart 2021' te zijn.
Excuus guys, niet gezien. Via via via Google in dit topic terecht gekomen.Delpozo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:46:
[...]
Reageer bij voorkeur onder het desbetreffende artikel. Laten we het hier houden bij spel- en tikfouten.
email-client → e-mailclient (email zit op o.a. sommige keukengerei)eM Client is een email-client voor Windows en macOS, al loopt het versienummer bij die die laatste niet helemaal gelijk.
kunnen er taken en notities worden bijgehouden → er kunnen taken en notities worden bijgehouden (zie ook https://taaladvies.net/ta...67/tantebetjeconstructie/ met uitleg over tantebetjeconstructies)Het programma heeft verder ook een kalender, kunnen er taken en notities worden bijgehouden en worden gechat via Google Talk, Jabber en via het xmpp-protocol.
bijgehouden en worden gechat via Google Talk, Jabber en via het xmpp-protocol → bijgehouden, en er kan worden gechat via Google Talk, Jabber en het xmpp-protocolHet programma heeft verder ook een kalender, kunnen er taken en notities worden bijgehouden en worden gechat via Google Talk, Jabber en via het xmpp-protocol.
[ Voor 10% gewijzigd door richy3908 op 28-03-2021 17:10 ]
Het is "de verbinding met de servers", hoewel het door die "servers" erachter als meervoud klinkt is het uiteindelijk een enkele "verbinding", dus enkelvoud.Zelfs middenin een sessie kan de game afsluiten als de verbinding met de Battle.net-servers verbroken worden wordt.
geviseerd → aangevallen ('viseren' betekent '(iemand) kritisch bekijken en beoordelen' volgens https://www.woorden.org/woord/viseren; misschien bedoelde @JayStout 'visiteren', maar dan vind ik 'aanvallen' duidelijker)Het is niet de eerste keer dat QNAP-apparaten geviseerd worden door hackers.
SBMM Warzone = het = enkelvoud (mag api niet gebruiken)SBMM Warzone verduidelijkt op Twitter dat het de api van Activision niet mogen gebruiken, omdat de voorwaarden van het gebruik daarvan zouden zijn geschonden.
of het woordje het wijzigen in ze
ze (men) = meervoud ( mogen api niet gebruiken )
To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker
Titel bevat 'miljoenen' maar eerste alinea zegt 'miljoen':
"Huawei heeft in het verleden toegang gehad tot miljoen klantengegevens van Telfort."
Dich bis echt unne foëzen haas
"metn" moet met zijnkunnen gebruikers hun smartphone via bluetooth verbinden metn het navigatiesysteem.
nieuws: TomTom brengt Go Discover-navigatiesystemen uit met schermen tot 7"
Wat een rare zin:
Ik kan er geen chocolade van maken wat er nu precies bedoelt wordt.De websites zouden dan een PHP-upgrade hebben moeten uitgevoerd nadat de achterdeur werd geplaatst.
Tot op heden is er bevestiging dat 120 kandidaten ook daadwerkelijk exoplaneten zijn. Over deze 2241 kandidaten, die tijdens de afgelopen, primaire, tweejarige missie van TESSA TESS zijn ontdekt, is een paper gepubliceerd.
You can't have everything. Where would you put it?
nieuws: Xiaomi introduceert Mi 11 Ultra met scherm aan achterkant en goedkope...
Iets _te_ als je het mij vraagt[...] zeggen niet te te weten hoe [...]
'mening' ontbreekt.Naar eigen probeert het bedrijf al achttien maanden tot een oplossing te komen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Volgens Inmarsat brengt is een lange overgangsperiode nodig om de verplaatsing uit te kunnen voeren.
Signatures zijn voor boomers.
Dit topic is gesloten.