Tja, dat heet relativeren. Iemand van 17 een film laten zien terwijl dat eigenlijk pas met 18 mag of iemand van 9 een game laten spelen wat eigenlijk pas vanaf 18 mag. Is nogal een verschil hé.. De hersenen van een 9 jarige zijn (welk IQ dan ook) gewoon niet zo ver ontwikkeld als iemand die 8 jaar ouder is. Inschattingsvermogen is een van de dingen die zich in de volgende jaren sterk zal ontwikkelen.Nopheros schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 17:25:
[...]
Dat 18+ gezeur hier, dus als je een zoon van 17 hebt dan mag hij geen GTA spelen? Een film van 16+ laat je niet kijken door iemand van 15?
Het geeft aan dat er dingen in voor komen waarbij je je moet afvragen of dat geschikt is voor jouw kind. Als hij/zei dat aankan dan prima toch.
9 jaar is inderdaad vrij jong echter speelt hij het al en gaat het dus eigen prima begrijp ik. Headshot roepen lijkt me nou niet direct problematisch.
Ik ken genoeg films van 18+ die ik niet aan een 9 jarige zou laten zien. Soms zijn de ratings wel wat overdreven ja, maar ze zijn zeker niet voor Jan met de korte achternaam op de doos geprint
Als je het 18+ verhaal gezeur vind, laat jij jou kind (weet je/uw leeftijd etc. uiteraard niet dus excuseer me) zeker ook met 9 jaar roken en drinken "want ach dat 18+ gezeur"? Of is dat toch weer iets anders
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74