Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Volgens mij gaat het niet met de standaard dialer, dus ik denk dat de oplossing is een andere dialer installeren, of rooten en een andere dialer installeren.ravw schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:35:
[...]
ik had die van mij via Bol gekocht afgelopen week voor 188 euro nu is hij al weer 205![]()
heb het wel over de 64 Gig versie zwart
dus wel erg vreemd dat ze zo schommelen , maar goed ik heb hem binnen en ben te vrede , alleen nu nog even uitvinden hoe ik die lijst van recente contacten kan wissen
(Of een 2e telefoon aanschaffen voor je affaires danwel illegale handel
Volgens mij kan dat met een long press op een entry en dan "clear call history".ravw schreef op woensdag 11 september 2019 @ 21:35:
[...]
ik had die van mij via Bol gekocht afgelopen week voor 188 euro nu is hij al weer 205![]()
heb het wel over de 64 Gig versie zwart
dus wel erg vreemd dat ze zo schommelen , maar goed ik heb hem binnen en ben te vrede , alleen nu nog even uitvinden hoe ik die lijst van recente contacten kan wissen
inderdaad op het nummer / naam drukken en wachten dan krijg je die mogelijkheidAdmiral Freebee schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:32:
[...]
Volgens mij kan dat met een long press op een entry en dan "clear call history".
is al beter maar nu de hele lijst
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Thx dat is beter :-)Admiral Freebee schreef op donderdag 12 september 2019 @ 17:53:
@ravw als je "clear batch" selecteert kan je erna een select all doen
maar verder is het een goede telefoon wel even wennen als je vanaf een Moto g6 komt en al jaren een Moto G.. gehad heb ..
maar het went snel .. Had afgelopen weken een ZTE Axon 7 te leen , maar ik kon er niet aan wennen en veel dingen werkte niet die ik wilde hebben dus hij raden mij dit toestel aan .. omdat de Moto G 7 nog wat keuren heeft .. met ziggo netwerk , en ik toch wel een stabiel telefoon nodig heb ivm mijn werk
dus dit is de eerste echte chinees die ik heb
maar tot op heden echt een mooi toestel en batterij gebruik makkelijk 2 dagen
Ik moet zeggen dat de telefoon me alleszins meevalt. Het is enorm wennen aan miui en verwacht niet dat ik daar echt vrienden mee ga worden, maar de Nova launcher doet wat dat betreft ook al wonderen.
Qua reclame heb ik nog niets geks gezien gelukkig.
Verder draait ie redelijk soepel, met wel wat haperingen af en toe, maar goed de LG G7 had natuurlijk ook wel een wat andere processor.
De camera heb ik nog niet heel goed kunnen testen, maar de foto's die ik gemaakt heb zijn prima te noemen voor zo'n toestel.
Toch blij dat ik mede dankzij dit topic er (tijdelijk) eentje gekocht heb!
[ Voor 89% gewijzigd door mits112 op 17-09-2019 07:53 ]
Kan dit te maken hebben met de google back-up?
@coob Raar, ben benieuwd wat er gebeurt als je vanaf de Note 7 van je pa via de website van de Rabobank of VGZ klikt op de Play Store link, kom je dan wel netjes bij 1 van de apps terecht?
Dan kom ik er wel maar de Rabo wallet app zegt dat het toestel niet ondersteund wordt.
VGZ app kreeg ik zo ook geïnstalleerd maar aanmelden was toen niet mogelijk wegens onderhoud.
VGZ-app stond er met de back-up al op maar toen werkte hij niet.
De Redmi Note 7 heeft geen NFC, helaas kan deze app dus niet gebruikt worden.De Rabo Wallet is geschikt voor nagenoeg alle Android smartphones met NFC.
Ok dan, sommige sites geven aan dat er wel een nfc-chip aan boord is.
Dan werkt de wallet app niet nee.
Is nu al een weekhalf shipped, enige wat ik gekregen heb is een GLS trackingnummer die pas actief wordt als hij in België komt. Voor de rest niks van tracking, duurt wel beetje lang.
Is het de moeite om hem daar te bestellen?Asomers schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:08:
zijn er nog die problemen hebben gehad met deze te bestellen via Banggood?
Is nu al een weekhalf shipped, enige wat ik gekregen heb is een GLS trackingnummer die pas actief wordt als hij in België komt. Voor de rest niks van tracking, duurt wel beetje lang.
Heb die van ons pa voor 165€ hier besteld.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
De mijne staat in het Engels en ik heb mijn shortcuts aangepast, maar bij je shortcuts (waar je je data/wifi/bluetooth,... kan aan/uitzetten, het icoontje van het oog "Reading mode" . Ook te vinden onder "Settings\display\Reading mode" (onder de helderheid). Als dit aanstaat, zorgt dit voor een gele schijn.Marzman schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:55:
Is het een functie dat je scherm soms na een seconde geliger wordt (ook overdag, al lijkt het een vertraagd blauw licht filter? Ik vind dat niet echt fijn, maar ik zie niet hoe ik het uit kan zetten.
Assumption is the mother of all F'-ups
Ja dat was het. Thanks.DrIezie schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 13:08:
[...]
De mijne staat in het Engels en ik heb mijn shortcuts aangepast, maar bij je shortcuts (waar je je data/wifi/bluetooth,... kan aan/uitzetten, het icoontje van het oog "Reading mode" . Ook te vinden onder "Settings\display\Reading mode" (onder de helderheid). Als dit aanstaat, zorgt dit voor een gele schijn.
/▌
Op dat moment wel, was €155 voor de 4GB/128.coob schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 12:53:
[...]
Is het de moeite om hem daar te bestellen?
Heb die van ons pa voor 165€ hier besteld.
Had tot nu toe ook enkel goeie ervaringen via Banggood, maar dit keer is het echter wel raar.
Ik heb ook een dikke maand moeten wachten via Banggood, als je de tijd hebt....Asomers schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:20:
[...]
Op dat moment wel, was €155 voor de 4GB/128.
Had tot nu toe ook enkel goeie ervaringen via Banggood, maar dit keer is het echter wel raar.
Ja ik heb ook gedoe gehad. Zelfs na 4 weken mail dat pakket kwijt was. Kwam vervolgens 2 weken later plotseling toch aan. Normaal binnen 2 weken binnen, nu 6 weken over gedaanAsomers schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:08:
zijn er nog die problemen hebben gehad met deze te bestellen via Banggood?
Hebben ze dan een refund voorgesteld of een nieuwe zending na dat het zogezegd kwijt was?EvJd schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:36:
[...]
Ja ik heb ook gedoe gehad. Zelfs na 4 weken mail dat pakket kwijt was. Kwam vervolgens 2 weken later plotseling toch aan. Normaal binnen 2 weken binnen, nu 6 weken over gedaan
Probleem is nu dat ze gewoon zelfs geen trackingnummer hebben van China naar waar het ook gaat eerst in Europa, niemand kan dus weten waar het zich bevind. Zal laatste keer zijn daar denk ik
Wel al wat ge Google-ed, probleem lijkt vaker voor te komen maar geen oplossing gevonden.
WiFi aan of uit zetten helpt niet.
Heeft iemand dezelfde ervaring / oplossing?
Of een suggestie voor een hotspot app die wel werkt?
Thanks!
Staat op eglobal voor 244 nu, de global versie.
Heeft ook nfc dus lijkt me de betere deal tov de note 7
https://www.eglobalcentra...ightningDeals_2019_10_06)
[ Voor 50% gewijzigd door Gunth op 06-10-2019 10:46 ]
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Hou er rekening mee dat dit de Chinese variant is! Daardoor zal 4G lang niet altijd werken. Je mist namelijk B7 en B20, kijk maar naar de frequenties die ze noemen.Gunth schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:44:
iemand al ervaring met de note 8?
Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!
Bedankt voor de info.yodeluxe schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 12:42:
[...]
Hou er rekening mee dat dit de Chinese variant is! Daardoor zal 4G lang niet altijd werken. Je mist namelijk B7 en B20, kijk maar naar de frequenties die ze noemen.
Niet op de banden gelet,aangezien global versie ging ik er van uit dat dit alle banden ondersteunde.
Nog even wachten op de goede versie dan
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
De 'betere' deal als je per se NFC wil misschien? Voor bijna 100 euro prijsverschil, voor een global variant, welke nog niet eens uit is, is er denk ik wel wat anders te vinden. Het hangt dus van je definitie van 'beter' af lijkt mij.Gunth schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:44:
iemand al ervaring met de note 8?
Ja NFC is idd een must en daarom valt de 7afxxxneoxxx schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 17:31:
[...]
De 'betere' deal als je per se NFC wil misschien?
Is voor de dochter en Google pay is handig natuurlijk 😊
Maar vanwege het prijsverschil toch helemaal niet interessant meer?Gunth schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:21:
[...]
Ja NFC is idd een must en daarom valt de 7af
Is voor de dochter en Google pay is handig natuurlijk 😊

Voor rond datzelfde bedrag heb je nml ook bijv:
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/xiaomi-mi-9t-64gb-115868
Deal helaas al weer afgelopen, kost nu weer 320 ipv 238. Was wel erg interessante prijsxxxneoxxx schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:59:
[...]
Maar vanwege het prijsverschil toch helemaal niet interessant meer?![]()
Voor rond datzelfde bedrag heb je nml ook bijv:
https://nl.pepper.com/aanbiedingen/xiaomi-mi-9t-64gb-115868
Weet nog niet of deze met 6gb werkgeheugen en 128gb intern geheugen uit China het nu is vergeleken met 2 jaar oude note 4
Maar verder veel verbetering tov de Note 4. Vooral het scherm en de fotokwaliteit.
En welke app gebruik je nu voor het printen van bestanden?
De standaard Galerij app en Bestandsbeheer app voorziet voor zover ik kan zien niet in het printen van afbeeldingen en/of bestanden.
Mogelijk heeft de fabrikant van jouw printer hier een app voor?
Doe er gemiddeld maar een dag mee!
20% wordt door android systeem leeg getrokken
Ik print via de Canon printer app naar de printer toe.Jvromans schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 18:57:
Ik heb deze telefoon en hij bevalt super goed, maar weet iemand hoe je foto's kan afdrukken vanaf deze telefoon? Ik kan wel andere bestanden afdrukken maar krijg in de galerij bij foto's niet de mogelijkheid tot afdrukken. Doe ik iets fout of is het niet mogelijk vanaf dit toestel?
Ja, bij zwaar gebruik inderdaad een dag bij mij.ibothead schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:18:
Iemand ervaring met de batterij ?
Doe er gemiddeld maar een dag mee!
20% wordt door android systeem leeg getrokken
Maar schermverlichting vraagt ook veel dus misschien een beetje dimmen
Weet toen ik de note 4 nieuw had dat die makkelijk een dag mee ging. Ook bij veel gebruik dacht dat hier ook een zelfde grote accu in zat.edjedan schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 16:06:
[...]
Ja, bij zwaar gebruik inderdaad een dag bij mij.
Maar schermverlichting vraagt ook veel dus misschien een beetje dimmen
Dat klopt, ook 4000 mah...ibothead schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:18:
[...]
Weet toen ik de note 4 nieuw had dat die makkelijk een dag mee ging. Ook bij veel gebruik dacht dat hier ook een zelfde grote accu in zat.
Latin capital letter y with diaeresis
Sorry voor het nogmaals plaatsen...petermiller schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 10:03:
Het lukt mij niet om mijn mobiele data te delen via de hotspot. Als ik de hotspot inschakelen dan kunnen andere gebruikers wel verbinding maken, maar ze hebben geen internet verbinding.
Wel al wat ge Google-ed, probleem lijkt vaker voor te komen maar geen oplossing gevonden.
WiFi aan of uit zetten helpt niet.
Heeft iemand dezelfde ervaring / oplossing?
Of een suggestie voor een hotspot app die wel werkt?
Thanks!
heeft iemand ervaring met een HotSpot op de Note 7?
Ik heb hem een aantal keer gebruikt, maar toen werkte hij prima.peter_slee schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:31:
[...]
Sorry voor het nogmaals plaatsen...
Dagelijks. Geen problemen.peter_slee schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:31:
[...]
Sorry voor het nogmaals plaatsen...
Zijn hier ook anderen die hier last van hebben? En is er misschien iemand die de gouden tip heeft?
Dat is mij idd ook opgevallen, vooral hier in het centrum van de stad. Ik stop mijn telefoon dan in de binnenzak van mijn jas, zit het net iets minder ver weg van mijn koptelefoon en stoort het niet. Een beter oplossing heb ik nog niet gevonden (terug naar een draadje kan ook. Maar ja, da's niet een echte oplossingB.O.C.K schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 16:43:
Heb de laatste tijd veel 'stotteringen' met het luisteren van audio via bluetooth, vooral als ik in drukke gebieden (waar veel anderen zijn die waarschijnlijk ook audio via bluetooth luisteren) ben heb ik hier last van.
Zijn hier ook anderen die hier last van hebben? En is er misschien iemand die de gouden tip heeft?
iemand die vrij regelmatig belt komt bij mij maar zelden door , vaak een SMS van u bent bedelt door....
en word niet weer gegeven in mijn lijst van gebeld door .... en u heeft gebeld naar...
en ook onbekende nummers worden vaak niet eens hoorbaar
Meer mensen die hier last van hebben ?
en popups van sommige news site komen niet door
vaak wel een geluidje dat ik iets ontvangen heb maar dan kijkje en staat er niets
[ Voor 27% gewijzigd door ravw op 20-10-2019 21:52 ]

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 25-10-2019 21:05 ]
/▌
Ik ben van de Note 5 naar de Note 7 overgestapt onlangs. Beide de 4gb variant en in mijn geval is de 7 toch echt sneller.Marzman schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:03:
Heeft iemand de Note 5 en Note 7? Ik vraag me al een tijdje af waarom mijn Note 7 een stuk trager aanvoelt dan de 5. Het gaat dan om openen van apps, kantelen van het scherm. Het enige verschil is dat mijn Note 5 4GB geheugen had en de Note 7 3GB, de processor van de Note 7 is juist sneller. Zou die 1GB geheugen zo veel verschil maken? Of zou die Notch het wat vertragen? Het is dat er een flinke barst in mijn Note 5 zit anders zou ik die blijven gebruiken.
[Afbeelding][Afbeelding]
Hierna langere tijd (ongeveer 7 maanden) ook nog gewoon recht. Ik heb er verder ook geen hoesje of protector omheen.Axerion schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:57:
Ik heb mijn Note 7 nu net iets langer dan een week, en het is mij al opgevallen dat mijn telefoon een beetje krom is. Als ik een geodriehoek op het scherm leg is er een ruimte onder. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is het heel erg?
/▌
JVC KD-R881BT). Bluetooth staat gewoon aan en hij staat ook in mijn lijst met apparaten, maar ik moet telkens erop klikken wil ik mijn telefoon laten verbinden. Mijn oude telefoon (huawei y6 pro) verbond wel gewoon direct binnen een paar seconden nadat ik was ingestapt. Vind dit best irritant. Ik luister ook vaak muziek tijdens het autorijden die op mijn telefoon staat. Koppel hem dan ook via bluetooth, maar wederom moet ik hem handmatig verbinden voordat het werk.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben en eventueel een oplossing hebben gevonden?
Krijg regelmatig de melding dat er geen verbinding met het netwerk gemaakt kan worden terwijl de wifi op 5 strepen staat. Hij moet gewoon vaak lang nadenken voordat er iets gebeurt.
Ik lees op XDA ook wat meldingen hierover, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.
Iemand hier een idee of dezelfde ervaring.
Als het zo blijft stuur ik hem terug naar Coolblue
SMA STP10000TL20 met 10440 Wp 35°Zuid, Intergas Xtreme36 met Remeha Elga Ace 6kW
LOETKE
Ik heb nog geen melding gehad van een nieuwe update. Ik zit nu op een official stable rom, dus kan ook nog even duren voor die komt.Goofman schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:15:
Gisteren MIUI 11 geïnstalleerd. Werkt fijn. Zijn er al meer ervaringen hier?
Same here, @Goofman heb jij ervaringen? Blijven de iconen op de statusbar nu wel staan en is de donkere modus zichtbaar verbeterd (bijv. Gmail die een zwarte tekst op een donkergrijze achtergrond geeft bij de melding)?YdieresiS schreef op maandag 4 november 2019 @ 09:52:
[...]
Ik heb nog geen melding gehad van een nieuwe update. Ik zit nu op een official stable rom, dus kan ook nog even duren voor die komt.
Ik zat zaterdag wat de browsen op de XDA site van deze telefoon en kwam toen een topic tegen waarin gemeld werd dat de global stable versie van MIUI 11 beschikbaar was. Gedownload en vanuit de updater (wel eerst 7 of 10 keer op het getal 10 drukken) handmatig de update gestart.
Lijkt goed te werken, maar zoals gezegd geen idee wat de verschillen zijn met MIUI 10. Oh ja toch een verschil: de laatste security update (van oktober ipv september) :-)
Ik heb op dit moment 4 icoontjes linksboven in de statusbalk staan: de tijd, het stil icoon, het Tidal icoon (onderweg muziek geluisterd), het Androidworld icoon (nieuwe artikelen) en het Whatsapp icoon (ongelezen bericht).B.O.C.K schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:31:
Misschien kun je ons wel helpen met het bevestigen of de icoonjes nu linksboven blijven staan, dit is iets waar ik mij al een tijd een beetje aan erger en niet de moeite wil doen om dit met 3rd party software / custom ROM op te lossen.
Of je wacht op MIUI 11. Ik had geen zin meer om te wachten en heb vandaag een mooie versie van Lineage OS 16 erop gezet. Wat een verademing, had ik dat maar eerder gedaan,je merkt pas wat een lag je had als ie er niet meer is.
[ Voor 9% gewijzigd door Ceejay op 05-11-2019 23:30 ]
Bij Belsimpel.nl €218 voor de blauwe 128 GB (volgens mij nu nog goedkoper geworden) en de volgende dag al binnen.
Tot nu toe heel blij mee, bluetooth gaat perfect en verbindt automatisch met m'n auto zodra ik instap.
Alleen....die notificaties!!!!
Ik wil gewoon zien dat ik n Whatsapp bericht binnen heb pfff!
Die ene Notch app er vandaag opgezet maar die icoontjes zijn absurd klein.
Ik krijg ze niet groter.
Waar kan ik miui 11 krijgen?
Of is Nova launcher beter? Die heb ik vroeger gehad.
Ik heb die Notch in Notch app geïnstalleerd waarmee de meldingen wel getoond zouden worden zoals Whatsapp, maar t is absurd klein.
Het wijzigen in grootte lijkt geen effect te hebben
[ Voor 79% gewijzigd door Ferry34 op 11-11-2019 04:45 ]
Ja die heb ik nu draaien maar zou wel lekker als die in MUI11 zit.Ceejay schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 23:29:
Daar is een app voor: https://play.google.com/s...ni.andrea.notchtest&hl=en
Of je wacht op MIUI 11. Ik had geen zin meer om te wachten en heb vandaag een mooie versie van Lineage OS 16 erop gezet. Wat een verademing, had ik dat maar eerder gedaan,je merkt pas wat een lag je had als ie er niet meer is.
De iconen zijn bij mij zo klein dat ik er geen wijs uit wordt.
Het handmatig downloaden en installeren van miui 11 lijkt mij te moeilijk voor mij.
Hier rolt ie "as we speak" ook binnenatomix9 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:10:
Krijg net een update push binnen van Miui 11.0.4 xxxx. (Note 7 gewone versie).
Changelog: V11.0.4.0.PFGMIXMB.O.C.K schreef op donderdag 21 november 2019 @ 18:09:
@atomix9 @emil_406 staat er nog wat leuks in de changelog?
Comprehensive design optimized for full screen display devices
Removing visual clutter, improving touch controls, and refining the use of color allowed us to create the system where nothing stands between you and the content
Sounds of nature
Wake up to the gentle sounds of nature with our new alarm ringtones
Notification sounds won’t make you tired. Now, they keep changing dynamically, just like nature does.
Mi Share
Transfer files from phone to phone at breakneck speeds
Documents
Preview your documents before you open them
Stay productive and efficient with our all-new Mi Doc Viewer
Printing
Print photos and files directly from your phone without installing any additional apps
More features
Tasks. Manage and edit your tasks in the Notes app. Receive timely notifications and mark things done.
Quick replies. Reply to messages from any app.
Game Turbo. Turn your device into an ultimate gaming console.
System
New: Editing, sharing, and customizing your screenshots is now much easier
Optimization: Updated Android Security Patch to November 2019. Increased system security.
Optimization: Lock screen pocket mode
Lockscreen, status bar, Notification shade
New: Use your fingerprint to open Home screen once you unlocked the device using face data and stayed on the Lock screen
New: Different options for hiding the notch
Settings
Fix: Wi-Fi page wasn’t displayed correctly
Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2
Na updaten nogmaals de XiaomiADBFastbootTools gedraaid en op basis van wat info online nog wat zaken disabled om te kijken wat out of the box disabled kan worden alvorens het definitief te verwijderen. Volgens mij voegt deze update weer wat crap toe die gewoon disabled kan worden. Lijstje van apps/packages aan mijn kant die nu disabled zijn en ik die ik denk ik tzt ook definitief zal uninstallen:
Analytics
Feedback
Games
Gmail
Google Duo
Google Play Movies
Google Play Music
HybridAccessory
Joyose
MSA
Market Feedback Agent
Mi App Store
Mi Credit
Mi Roaming
Yellow Pages
Youtube
Eigenlijk dingen die ik niet gebruik, of alternatieven voor gebruik. Voor YouTube is al even YouTube Vanced in gebruik. Verder zit er wat crapware bij vanuit Xiaomi zelf. Kwaad zal verwijderen niet kunnen begrijp ik, alhoewel er online nog niet heel veel te vinden is m.b.t. het verwijderen/freezen van apps specifiek binnen MIUI 11.
Verder een goed toestel voor de prijs en advertenties zijn onderdeel van het verdienmodel van Xiaomi. Misschien ook eens kijken naar XiaomiADBFastbootTools (ken het niet, maar kan dan toch beter wachten op Miui11 want als dat een deze dagen komt kan ik weer opnieuw beginnen) want de adds zitten in de extra apps. @xxxneoxxx Gebruik je geen Gmail, of Google Duo of Youtube? Op zich zijn ze gewoon weer terug te installeren als gewone app natuurlijk als je het toch nodig hebt. Het hoeven geen systeemapps te zijn.
Ik heb wel veel pech met deze toestellen. De Note 5 viel op het scherm toen ik een gehandicapte oude man aan het helpen was in de auto te komen (niet genoeg handen, en ik moest kiezen tussen die man of mijn telefoon) en mijn Note 7 viel vorige week (ik heb hem net een paar maanden eigenlijk) uit mijn jaszak tijdens het fietsen. Die had nog een extra vouwhoesje maar dat helpt ook niks. Telefoons vallen altijd met het scherm naar beneden en hoesjes klappen schijnbaar open tijdens de val.
[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 22-11-2019 07:53 ]
/▌
De wederhelft heeft een note 5, en ik kan je vertellen dat de note 7 toch echt meer snappy aan voelt. Het maakt niet heel veel, maar de note 7 voelt zeker niet "langzamer" aan. Op beide overigens nog nooit reclame gezien, dus ik denk dat de kans groot is dat dit toch uit een app komt? Heb je ook echt reclame in je menu's, of is het bij bepaald gebruik/apps? En staat je regio goed? In sommige regio's zoals India, krijg je sowieso de reclame's heb ik begrepen. Als je regio gewoon op NL staat, zou dat echt niet voor mogen komen. Althans, niet in de menu's.Marzman schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:52:
Omdat mijn Note 7 3/32GB kapot gevallen was heb ik een note 7 4/128 gehaald. Op zich hetzelfde toestel, alleen staat er nog meer troep aan apps op valt me op (ik weet niet of dat is omdat het een latere aankoop is of omdat er meer ruimte op het toestel is). Allebei zitten ze nog op Miui 10 trouwens, ik heb nog een Note 5 die wel Miui 11 heeft gehaald en wat me vooral opviel is dat ik weer reclame kreeg (terwijl dat uit staat in de instellingen). Dus het is niet dat ik zit te springen om die update. Ik ben ook wel benieuwd of hij sneller is (ik heb het gevoel dat mijn Note 5 4/64 sneller is dan mijn Note 7 3/32).
Gmail gebruik ik wel. Duo nog nooit gebruikt en moest serieus eerst opzoeken wat het was. Voor Gmail gebruik ik bluemail, eigenlijk voor alle mail. Voor Youtube is Vanced in gebruik. Werkt wat smoother dan de originele Youtube client en geen reclames is wel prettig. Enige nadeel; ik gebruik de poco launcher aangezien MIUI out of the box geen app drawer heeft, en dan werkt het zwevende scherm/background play niet goed vanuit Youtube vanced. Ben sowieso niet zo van de voorgeinstalleerde zaken, bepaal zelf wel wat ik nodig heb.Marzman schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:52:
@xxxneoxxx Gebruik je geen Gmail, of Google Duo of Youtube? Op zich zijn ze gewoon weer terug te installeren als gewone app natuurlijk als je het toch nodig hebt. Het hoeven geen systeemapps te zijn.
Voor het diablen van pre installed meuk is ADB fasttools toch wel een aanrader:
https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools
Zal binnenkort eens wat dingen definitief verwijderen die nu al een tijdje disabled zijn.
Het komt uit de apps van Xiaomi. Op de 7 heb ik nu geen reclame. Zal de regio eens controleren op de 5.xxxneoxxx schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 08:30:
[...]
De wederhelft heeft een note 5, en ik kan je vertellen dat de note 7 toch echt meer snappy aan voelt. Het maakt niet heel veel, maar de note 7 voelt zeker niet "langzamer" aan. Op beide overigens nog nooit reclame gezien, dus ik denk dat de kans groot is dat dit toch uit een app komt? Heb je ook echt reclame in je menu's, of is het bij bepaald gebruik/apps? En staat je regio goed? In sommige regio's zoals India, krijg je sowieso de reclame's heb ik begrepen. Als je regio gewoon op NL staat, zou dat echt niet voor mogen komen. Althans, niet in de menu's.
Ook eens kijken maar ADB. Mijn default launcher laat ik wel staan. Heb die ooit op een andere telefoon verwijderd maar dat geeft problemen bij een fabrieksreset. Dan heb je geen launcher en moet je omwegen gaan verzinnen om iets te installeren.[...]
Gmail gebruik ik wel. Duo nog nooit gebruikt en moest serieus eerst opzoeken wat het was. Voor Gmail gebruik ik bluemail, eigenlijk voor alle mail. Voor Youtube is Vanced in gebruik. Werkt wat smoother dan de originele Youtube client en geen reclames is wel prettig. Enige nadeel; ik gebruik de poco launcher aangezien MIUI out of the box geen app drawer heeft, en dan werkt het zwevende scherm/background play niet goed vanuit Youtube vanced. Ben sowieso niet zo van de voorgeinstalleerde zaken, bepaal zelf wel wat ik nodig heb.![]()
Voor het diablen van pre installed meuk is ADB fasttools toch wel een aanrader:
https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools
Zal binnenkort eens wat dingen definitief verwijderen die nu al een tijdje disabled zijn.
/▌
Goed plan. De wederhelft hier heeft een note 5, en daarbij herken ik het niet. Daar zijn eveneens geen apps gefreezed of disabled via ADB dus dat kan ook de reden niet zijn..Marzman schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:14:
[...]
Het komt uit de apps van Xiaomi. Op de 7 heb ik nu geen reclame. Zal de regio eens controleren op de 5.
Dus ik denk of een rogue app, of een verkeerde regio. Als het een import toestel betreft kan ik mij zomaar voorstellen dat die out of the box allicht ook een andere regio als default heeft staan. Misschien over het hoofd gezien bij de eerste keer initieel instellen van de telefoon.
Bij dat lettertype voel ik me wel een beetje bejaard.
OK edit: bij stil dempt de telefoon mn Spotify bij een inkomend berichtje. Bij niet storen dempt hij alles, ook de muziek zelf lol.
[ Voor 35% gewijzigd door SemperFidelis op 26-11-2019 18:04 ]
Ik vroeg me al af waarom mijn wekker 2 uur geleden niet was afgegaan, scherm stond op pincode invoeren. Niet echt lollig.
Daarom heb ik een dubbel alarm. Een in mijn Miband en een in mijn telefoon.Trichoglossus schreef op woensdag 27 november 2019 @ 08:54:
Ik had MIUI 11 nog niet geïnstalleerd. Blijkbaar vond mijn telefoon dat leuk om dat vannacht uit zichzelf te doen.
Ik vroeg me al af waarom mijn wekker 2 uur geleden niet was afgegaan, scherm stond op pincode invoeren. Niet echt lollig.
Ik heb ook Miui 11 sinds dit weekend (ik denk iedereen?)
/▌
Wat nog altijd niet goed werkt is Smart Unlock (kan enkel met een MI Band) en het feit dat je apparaat nog altijd continue vindbaar is als Bluetooth aanstaat.
Die notificaties links naast de notch zijn inderdaad een verademing t.o.v. miui 10, nu nog de ongelezen notificaties laten staan op m'n lockscreen na het unlocken en ik ben helemaal tevreden!Admiral Freebee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:21:
Ik heb ook de update gekregen. Voor mij lost hij twee issues op: notificaties werken eindelijk zoals het hoort en digitaal welzijn is beschikbaar.
Gek dat digitaal welzijn niet in de changelog staat, bedankt voor de tip
Die keuze snap ik ook niet van Xiaomi, ik wordt gek van het stotterende geluid op mijn bluetooth koptelefoon als ik bij een halte sta te wachten of door een station heen loop. Heb namelijk een vermoeden dat m'n Note constant alle bluetooth apparaten 'cached' en hierdoor het geluid niet goed door kan sturen naar mijn koptelefoonAdmiral Freebee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:21:
Wat nog altijd niet goed werkt is Smart Unlock (kan enkel met een MI Band) en het feit dat je apparaat nog altijd continue vindbaar is als Bluetooth aanstaat.

Weet iemand ook of je 4x1 tijd + datum widget kan instellen?
Ik kan alleen maar 4x2 vinden maar dat lijkt niks want het mag dan een 4x2 widget zijn, het ziet er uit als een 4x1 widget en dan heb je dus een lege "regel" op je homescreen waar je anders nog mooi 4 apps op zou kunnen zetten.
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Met een andere launcher vast wel. Ik gebruik de standaard launcher niet omdat dan alles op mijn homescreen komt wat ik iritant vind.BeetjeVreemd schreef op woensdag 27 november 2019 @ 16:41:
Ik heb m'n redmi note 7 net binnen gekregen vandaag.
Weet iemand ook of je 4x1 tijd + datum widget kan instellen?
Ik kan alleen maar 4x2 vinden maar dat lijkt niks want het mag dan een 4x2 widget zijn, het ziet er uit als een 4x1 widget en dan heb je dus een lege "regel" op je homescreen waar je anders nog mooi 4 apps op zou kunnen zetten.
/▌
Bedankt voor de tip, kan nu ook grijstinten instellen op bepaalde urenAdmiral Freebee schreef op woensdag 27 november 2019 @ 09:21:
Ik heb ook de update gekregen. Voor mij lost hij twee issues op: notificaties werken eindelijk zoals het hoort en digitaal welzijn is beschikbaar.
/▌
Ik las er pas over toen ik de telefoon al besteld had en had al zo ongeveer al spijt van m'n order, maar heb er maar op gegokt dat het mee zou vallen.
Ik begrijp dat het per regio nogal kan verschillen?
En dat de advertenties er soms in het begin niet zijn, maar na langere tijd (maanden) alsnog de kop op kunnen steken?
Ik heb dit artikel gevolgd en alles uitgezet wat ik in de instellingen kon vinden (enkele in het artikel genoemde dingen kon ik niet terugvinden), + nog enkele settings die in de comments bij het artikel genoemd werden.
Hopelijk gaat het meevallen met de advertenties want ik zou me er wel echt ontiegelijk aan storen.
Reden van aanschaf is dat vrouwtje graag mijn Note 5 wilde hebben omdat haar Moto G4 Play toch wel erg oud werd. Dus nu weer een doorschuifsessie en heb ik de Redmi Note 7 aangeschaft, via Black Friday deal op Amazon.de voor 183 euro een 4/128 versie zwart.
Eerste dingen die me opvallen is dat het scherm iets groter is (notch) en nu met MIUI 11 ziet het er allemaal toch goed uit, ik gebruik de Microsoft Launcher er op want de MIUI launcher kan me toch niet zo bekoren.
Ik zie echt nergens advertenties.BeetjeVreemd schreef op donderdag 28 november 2019 @ 10:02:
Ik heb gisteren m'n Redmi Note 7 (global version) binnen gekregen en vroeg me af wat jullie ervaringen zijn met advertenties. Je kan zelfs push notificaties van advertenties krijgen begrijp ik.
Ik las er pas over toen ik de telefoon al besteld had en had al zo ongeveer al spijt van m'n order, maar heb er maar op gegokt dat het mee zou vallen.
Ik begrijp dat het per regio nogal kan verschillen?
En dat de advertenties er soms in het begin niet zijn, maar na langere tijd (maanden) alsnog de kop op kunnen steken?
Ik heb dit artikel gevolgd en alles uitgezet wat ik in de instellingen kon vinden (enkele in het artikel genoemde dingen kon ik niet terugvinden), + nog enkele settings die in de comments bij het artikel genoemd werden.
Hopelijk gaat het meevallen met de advertenties want ik zou me er wel echt ontiegelijk aan storen.
Maar.. Hoe zet ik uit dat het scherm bij elke notificatie nu aangaat?
Vrij irritant, en kwam er vanochtend achter dat als ik mn telefoon op dempen zet dat ook de wekker niet afgaat..
[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 28-11-2019 11:14 ]
Ik heb ook nog geen advertenties gezien, hopelijk blijft het zo.SemperFidelis schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:13:
[...]
Ik zie echt nergens advertenties.
Vrij irritant, en kwam er vanochtend achter dat als ik mn telefoon op dempen zet dat ook de wekker niet afgaat..
Bedoel je met dat het scherm aan gaat bij notificaties misschien dit?:
instellingen >>> vergrendelscherm >>> vergrendelscherm wekken voor meldingen
Bij mij doet het alarm het trouwens wel gewoon als ik em op "dempen" heb staan...
Dat van de wekker heb ik ook een keer gehad op m'n Note 5. Even de cache van de wekker app legen deed wonderen bij mij.SemperFidelis schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:13:
[...]
Ik zie echt nergens advertenties.
[ Voor 7% gewijzigd door Dwarlorf op 28-11-2019 13:29 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
/▌

Weet iemand of je bij schermvergrendeling ook het wachtwoord kan uitschakelen ?
Ik wil dat je de telefoon alleen met vingerafdruk kan ontgrendelen.
En dus niet ook via een tweede optie(pincode/wachtwoord/patroon) die je verplicht lijkt te moeten instellen.
Alleen vingerafdruk is niet mogelijk, je hebt altijd een tweede optie nodig. Waarom zou je dat trouwens willen? Ik heb best vaak dat mijn vinger niet gepakt wordt omdat ik heb geklust oid (kit aan je vinger, dat soort dingen) dan heb je toch echt een alternatief nodig. Je kan bijv wel een lang pin nummer instellen, net zo veilig dan wel niet veiliger dan biometrisch.BeetjeVreemd schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:44:
[Afbeelding]
Weet iemand of je bij schermvergrendeling ook het wachtwoord kan uitschakelen ?
Ik wil dat je de telefoon alleen met vingerafdruk kan ontgrendelen.
En dus niet ook via een tweede optie(pincode/wachtwoord/patroon) die je verplicht lijkt te moeten instellen.
Ik heb geen last van kit aan m'n vingerPaul-G schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:55:
[...]
Alleen vingerafdruk is niet mogelijk, je hebt altijd een tweede optie nodig. Waarom zou je dat trouwens willen? Ik heb best vaak dat mijn vinger niet gepakt wordt omdat ik heb geklust oid (kit aan je vinger, dat soort dingen) dan heb je toch echt een alternatief nodig. Je kan bijv wel een lang pin nummer instellen, net zo veilig dan wel niet veiliger dan biometrisch.
'k heb genoeg aan de vingerafdruk en van de andere opties (wachtwoord/patroon/pin) leek (moeilijk) wachtwoord me dan het veiligste, maar nu vraagt ie ook verplicht 1x per 72 uur om m'n wachtwoord (dan kan ik dus niet met de vingerafdruk ontgrendelen) en dat vind ik irritant. Gebeurt dan natuurlijk net als je even snel iets wil checken, kan je eerst 't hele wachtwoord in gaan zitten typen.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels & prijzen: [Xiaomi Redmi Note 7 (PRO)] Levertijden & Prijzen