Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 09:42

slaay

Natuurbeleven.com

B.O.C.K schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:04:
@Dwarlorf heb geen note 4, maar mijn vriendin heeft de note 6 en die presteert vrijwel gelijk qua geluid. Wat mij wel opviel is dat de note 6 veel beter video geluid kan opnemen bij evenementen, bij de note 7 raakt alles al vrij snel overstemd.
Dat is een algemeen probleem, de geluidskwaliteit van opnames.
Oplossing daarvoor is om bijvoorbeeld Open Camera https://play.google.com/s...rceforge.opencamera&hl=nl te installeren.
Open de app - instellingen (tandwiel) - Video settings - Audio source - Unprocessed
Het geluid zal nu een stuk beter zijn van je opnames die je maakt met Open Camera dan met de standaard Camera app.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:52
@slaay bedankt voor de tip, toevallig ervaring in hoe de kwaliteit van foto's met weinig licht in deze app zijn t.o.v. de google camera port app?
Opensource spreekt mij altijd aan, fijn om te zien dat deze app ook in de f-droid repo staat. Als de prestaties met weinig licht niet onder doen van de gcam port zijn ben ik weer een stukje verder verlost van stock/google apps d:)b

Edit:
Oke, even ingelezen en uitgeprobeerd. Volgens de faq van opencamera wordt de camera2 API en hdr+ ondersteund. Enige wat ik mis zijn de nachtzicht/360°-foto opties.

[ Voor 25% gewijzigd door Rembock op 06-07-2019 13:50 . Reden: Toevoeging ondersteuning api/hdr opencamera ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

crl schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Ik zie dat er geen Vodafoners reageren. Zelf zit ik bij HollandsNieuwe, en aangezien dat een 'Vodafone light' is, heb je hier misschien ook wat aan. Ik heb geen problemen met sim + SD-kaart. Alles werkt naar behoren. Misschien relevant: je hebt een nano-simkaart nodig.
Ik heb een 256GB SD kaart gekocht en het werkt inderdaad prima. M'n hele Flac collectie past er op en het laad ook snel. :) Nu nog ff wachten op mijn Gearbest hoesjes.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-05 21:27
Vandaag nog eens gecontroleerd als er een nieuwe versie beschikbaar is, en er is een nieuwe (stable) versie: V10.3.5.0.PFGEUXM
Geïnstalleerd zonder problemen, meteen ook de security patch van 05/07/2019 . Super van Xiaomi!

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 07:31
Zijn hier mensen die afkomen van een Oneplus 3 Mijn toestel bevalt anzich prima maar ik moet inmiddels 3x per dag opladen, Qua preformance zou de camera beter mogen. Ik ben geen gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
50Miles schreef op zondag 2 juni 2019 @ 12:48:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Android Auto? Bij mij zegt de auto verbinding mislukt. Heb een Peugeot 308 SW uit 2019 en natuurlijk een Redmi Note 7.
Is hier inmiddels meer ervaring mee?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrIezie
Darkz0rs schreef op maandag 29 juli 2019 @ 15:54:
Zijn hier mensen die afkomen van een Oneplus 3 Mijn toestel bevalt anzich prima maar ik moet inmiddels 3x per dag opladen, Qua preformance zou de camera beter mogen. Ik ben geen gamer.
De batterij zal zeker een pak beter zijn. Performance is ongeveer hetzelfde (Oneplus3 heeft een iets snellere SoC, maar minder snelle opslag). Camera van de Redmi Note 7 zal beter zijn, zeker als je Open Camera installeert.

=> Het zal een verbetering zijn imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
DrIezie schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:48:
[...]

De batterij zal zeker een pak beter zijn. Performance is ongeveer hetzelfde (Oneplus3 heeft een iets snellere SoC, maar minder snelle opslag). Camera van de Redmi Note 7 zal beter zijn, zeker als je Open Camera installeert.

=> Het zal een verbetering zijn imho
Ook nog iets bekend over een realistisch update beleid? Met oneplus is zowel de garantie als het update beleid mij erg tegen gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:41

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Darkz0rs schreef op maandag 29 juli 2019 @ 16:49:
[...]

Ook nog iets bekend over een realistisch update beleid? Met oneplus is zowel de garantie als het update beleid mij erg tegen gevallen.
Ik heb geen ervaring met andere merken, dus ik heb niet echt een idee wat realistisch is, maar er wordt best wel vaak geupdate vind ik. Eens in de zoveel tijd een system update (per 30-60 dagen blijkbaar), daarnaast security updates (de laatste was van 5 juli) en ook regelmatig updates van system apps (27, 15, 11, 3 juli oa)

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Toevallig dan ook nog bekent of volte en vowifi werken bij Tele2. Dan ben ik helemaal compleet

Hihi die is moeilijk dus 😄

[ Voor 14% gewijzigd door Darkz0rs op 29-07-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55

nwagenaar

God, root. What's the differen

@Darkz0rs
VoLTE werkt naar behoren via Tele2 binnen MIUI als je de volgende code "draait" in de Dialer: *#*#86583#*#*

VoWiFi heb ik niet werkend gekregen via Tele2 op een Redmi Note 7, maar dit zou normaal via de volgende code in de dialer moeten werken: *#*#869434#*#

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@nwagenaar dat is goed nieuws. Eens zien of ik dit toestel ergens leuk kan krijgen.

[ Voor 70% gewijzigd door Darkz0rs op 30-07-2019 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
Darkz0rs schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:33:
@nwagenaar dat is goed nieuws. Eens zien of ik dit toestel ergens leuk kan krijgen.
Op amazon.de is de zwarte 4/64 GB scherp geprijsd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb interesse in de Redmi Note 7 maar hier en daar lees ik dat er problemen zijn met het tonen van notificaties. Kan iemand bevestigen of deze ondertussen opgelost zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Admiral Freebee
Ik heb zelf geen problemen met de notificaties aangezien ik bij de desbetreffende applicaties waarvan ik (daadwerkelijk) notificaties wil zien de batterij optimalisaties heb uitgeschakeld.

Ik draai overigens gewoon de originele Xiaomi MIUI Global ROM en niet een custom firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
@nwagenaar vowifi heb je niet werkend gekregen? of niet geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Darkz0rs schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 14:36:
@nwagenaar vowifi heb je niet werkend gekregen? of niet geprobeerd?
Geprobeerd en hij geeft ook wel aan dat de Carrier Specific VoWiFi configuratie is uitgeschakeld, echter hij registreert zich niet waardoor VoWiFi actief gemaakt wordt.

Overigens werkt deze truuk wel naar behoren op een Xiaomi A2 Lite en een Xiaomi Mi 8SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Admiral Freebee De klachten hierover zijn deels ongegrond. Notificaties komen wel binnen, maar Xiaomi heeft ervoor gekozen de lockscreen zo "clean" mogelijk te houden.
Effectief betekent dit dat notificaties op je lockscreen getoond worden, maar dat ze na 1x unlocken weer weg zijn en alleen nog maar zichtbaar zijn als je de statusbalk naar beneden swiped. Ook zullen de icoontjes bovenaan van nieuwe meldingen na een paar seconden verdwijnen als je scherm unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Dan is nu eigenlijk voor mij alleen de vraag of het een waardige "voorlopige" opvolger is voor mijn Oneplus 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:14

Cis

DrIezie schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:19:
[...]

Op amazon.de is de zwarte 4/64 GB scherp geprijsd ;)
Op belsimpel en mobiel.nl was ie dit weekend nog 179. Spijt dat ik m niet gekocht heb. Die winkels passen hun prijzen elke minuut aan, lijkt het wel. Pricewatch kan het vaak niets eens bijhouden:(

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Mjaa voor €179 had ik hem ook wel gekocht. Ik twijfel nog ff teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Darkz0rs schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 21:06:
Mjaa voor €179 had ik hem ook wel gekocht. Ik twijfel nog ff teveel.
Nu op Mobiel.nl de blauwe voor 187,-
128gb versie voor 209,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Cis schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 11:59:
[...]

Nu op Mobiel.nl de blauwe voor 187,-
128gb versie voor 209,-
Niet bij mij op mobiel.nl 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Darkz0rs schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 12:24:
[...]

Niet bij mij op mobiel.nl 😀
De prijzen zijn alweer veranderd.
De 128 is nu 208. Lijkt me een goede prijs.
De 64 is nu weer 190+. Ik raad je aan km maar gewoon steeds te checken totdat je een voor jou goede prijs tegenkomt. Is ie vandaag te duur, dan morgen weer een nieuwe kans :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Cis schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 14:56:
[...]

De prijzen zijn alweer veranderd.
De 128 is nu 208. Lijkt me een goede prijs.
De 64 is nu weer 190+. Ik raad je aan km maar gewoon steeds te checken totdat je een voor jou goede prijs tegenkomt. Is ie vandaag te duur, dan morgen weer een nieuwe kans :)
Ja ik ben er ook nog niet over uit. Ik twijfel nog een tikkerltje tussen de pocophone en de m9 serie.... keuzes keuzes.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Er komt/is blijkbaar een nieuwe witte kleur beschikbaar van de Redmi Note 7 en de 7 Pro.

Bron: https://gadgets.ndtv.com/...ew-colour-variant-2070319

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
toestellen worden alleen maar duurder :p lekker weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
Heb zelf al paar maanden de note 7 en nu heeft me pa er ook 1 besteld .
Het valt me op dat de case die er bij zit bij me pa wat steviger aanvoelt aan de randen.
Sluit ook beter om het toestel en laat ook niet zo snel los.
Die van mij heeft 2019-05 op de doos staan en die van me pa 2019-07, dus 2 maanden jo nng er.
Lijkt er dus op dat ze de case steviger hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-05 19:58
mregeling schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 13:08:
Heb zelf al paar maanden de note 7 en nu heeft me pa er ook 1 besteld .
Het valt me op dat de case die er bij zit bij me pa wat steviger aanvoelt aan de randen.
Sluit ook beter om het toestel en laat ook niet zo snel los.
Die van mij heeft 2019-05 op de doos staan en die van me pa 2019-07, dus 2 maanden jo nng er.
Lijkt er dus op dat ze de case steviger hebben gemaakt.
De standaard case beschermt de uitpuilende camera niet echt. Daarom heb ik een Nillkin case gekocht. Zit veel steviger en beschermt de camera als je de foon op z'n rug legt. Even als tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notthedroids
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-05 15:50
Ik heb mijn redmi note 7 128GB nu een week of twee in gebruik:
* ik heb een ibetter hoesje besteld op amazon. Dit beschermt water beter dan het standaard TPU hoesje.
* meteen bootloader unlocked en custom rom geïnstalleerd.
* Momenteel draai ik LineageOS. De Pixel experience ROM bleef bij mij hangen tijdens het configureren. Over het algemeen best tevreden van de ROM maar ik heb momenteel twee problemen:
1. De bluetooth verbinding valt steeds twee keer weg in de auto alvorens stabiel te blijven.
2. Bepaalde bank apps willen niet openen omwille van root access.
* Ik ben momenteel erg tevreden met de snelheid van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240270

notthedroids schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:37:
Ik heb mijn redmi note 7 128GB nu een week of twee in gebruik:
* ik heb een ibetter hoesje besteld op amazon. Dit beschermt water beter dan het standaard TPU hoesje.
* meteen bootloader unlocked en custom rom geïnstalleerd.
* Momenteel draai ik LineageOS. De Pixel experience ROM bleef bij mij hangen tijdens het configureren. Over het algemeen best tevreden van de ROM maar ik heb momenteel twee problemen:
1. De bluetooth verbinding valt steeds twee keer weg in de auto alvorens stabiel te blijven.
2. Bepaalde bank apps willen niet openen omwille van root access.
* Ik ben momenteel erg tevreden met de snelheid van de telefoon.
Morge,
Ook ik zie dit toestel wel zitten als opvolger voor mijn gesneuvelde Moto.
Maar bovenstaand puntje twee zie ik wel als een issue. Heeft iemand anders hier ook last van?

Verder maak ik nu dagelijks gebruik van de FM radio op mijn Moto. Heb nog niet direct kunnen vinden of een FM radio ook standaard op de Redmi Note 7 zit.
Kan iemand aangeven of deze er wel/niet op zit?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Anoniem: 1240270

Het tweede puntje is geen issue aangezien hij bij willens en wetens een Custom Firmware heeft geïnstalleerd (LineageOS) en deze heeft geroot. Middels Magisk en de Magisk-hide optie kun je dit probleem mogelijk verhelpen.

Als je gewoon op MIUI blijft dan is er niets aan de hand.

Verder zit er op de Redmi Note 7 een FM-Radio applicatie en ik hoor daar geluid uitkomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@nwagenaar kan je de fm radio via bluetooth gebruiken? Uiteraard met een bedrade hoofdtelefoon aangesloten als antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1240270

@nwagenaar ;Bedankt voor je snelle reactie! Staat de note7 weer een stapje hoger op mijn shortlist :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Admiral Freebee
Ik kan het momenteel niet testen, ik ga het proberen dat vanavond te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddiecoyle
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-06-2024
Heeft er iemand hier ervaring met dit soort dubbelzijdige magnetische cases? https://www.proumi.com/pr...i-redmi-note-7-pro-note-7
Dook plots op in mijn instagramfeed, ziet er wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notthedroids
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-05 15:50
nwagenaar schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:42:
@Anoniem: 1240270

Het tweede puntje is geen issue aangezien hij bij willens en wetens een Custom Firmware heeft geïnstalleerd (LineageOS) en deze heeft geroot. Middels Magisk en de Magisk-hide optie kun je dit probleem mogelijk verhelpen.

Als je gewoon op MIUI blijft dan is er niets aan de hand.

Verder zit er op de Redmi Note 7 een FM-Radio applicatie en ik hoor daar geluid uitkomen ;)
Klopt. Ik was mij bewust dat bij het gebruik van custom firmware er altijd wel een extra bugje in kan zitten :).

Bedankt voor de Magisk tip. Ik zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oversteegen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 19-03-2024
Het lukt mij niet een backup in Google drive te maken van mijn redmi note 7.
Via instellingen/google/backup maken kom ik bij de juiste pagina. Het account juist ingevuld en het schuifje aangezet. De backup start niet, het bakje met "Nu backup maken" blijft grijs en reageert dus niet.
Wie kan mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingubud
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-03 10:59
Wat 'WhatTheFuck' ook al schreef, ik zie op Ali ook ineens een witte Redmi Note 7, in die kleur heb ik wel interesse. De 4/64GB met DHL is 199 euro. Maar ik wacht tot ie op Banggood ook te verkrijgen is, ik denk dat dat goedkoper is.

[ Voor 11% gewijzigd door kingubud op 10-08-2019 16:14 . Reden: Credit aan eerdere poster ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb een zwarte 4/128GB versie kunnen kopen voor €192 bij Amazon. Ik heb hem nu twee dagen in gebruik.

Eerste bevindingen zijn grotendeels positief. Het scherm is voldoende. Ik mis wel het amoled scherm van mijn vorige telefoon. Het belvolume is luid genoeg. Er is wel wat resonantie hoorbaar soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
edjedan schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 12:19:
[...]

De standaard case beschermt de uitpuilende camera niet echt. Daarom heb ik een Nillkin case gekocht. Zit veel steviger en beschermt de camera als je de foon op z'n rug legt. Even als tip...
Linkie?
Ik heb mijne nu paar maanden (bevalt echt heel goed btw) maar heb paar kleine krasjes, ben ook bang dat de lens straks aan de beurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
SemperFidelis schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 22:40:
[...]

Linkie?
Ik heb mijne nu paar maanden (bevalt echt heel goed btw) maar heb paar kleine krasjes, ben ook bang dat de lens straks aan de beurt is.
€ 4,53 | Voor Xiaomi Redmi Note 7 Case Cover Nillkin Natuur Transparante Clear Zachte siliconen TPU Protector cover Redmi Note 7 Pro case 6.3''
https://s.click.aliexpress.com/e/cEM8pm4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 16:30
Sinds ik mijn note 7 in gebruik heb, merk ik dat na installatie van meerdere apps, de batterij toch iets minder lang meegaat. Ik zit al even te kijken hoe ik dat weer op het "oude" niveau krijg, maar aangezien MIUI, nou ja, MIUI is, en dus redelijk..complex is qua battery settings e.d, zit ik even te zoeken hoe dit het makkelijkste aan te vliegen. Ik zie dat de meeste, eigenlijk bijna alle apps na installatie de standaard background setting "Battery saver" meekrijgen onder de "App battery saver" optie. Veel van deze apps (games e.d.) mogen na afsluiten ook wel afgesloten blijven om zo eventueel batterij te sparen.

Goed, ik ben dus handmatig deze hele lijst met apps aan het nalopen. Apps die niet in de achtergrond hoeven te blijven draaien na afsluiten, pas ik vervolgens aan van de setting "battery Saver (recommended)" naar de setting "restrict background activity". Want; waarom niet? Apps als whatsapp staan op "No restrictions."

Ben ik gek dat ik deze lijst na aan het lopen ben en dit in zit te stellen per app, of is dit iets wat jullie ook standaard doen? Schiet het uberhaubt iets op binnen miui qua battery life naar jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@xxxneoxxx je bent niet de enige. ;)
Heb zelf ook, na het installeren van al mijn benodigde apps, de lijst via Instellingen->Apps beheren in zijn geheel doorgelopen en per app alles ingesteld (rechten gps, sms, enz. / batterij optimalisaties / meldingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
..Maar merk je verschil qua battery life? Wel zo irritant, ik denk, ik zoek even wat plaatjes op om mijn verhaal wat duidelijker te maken maar schijnbaar verandert de hele interface bij elke MIUI update dus even snel een screenshot van de settings googelen is er niet zomaar bij haha.

Ik ga er vanavond maar eens voor zitten en alles nog eens nalopen. Battery life is super op de telefoon, zeker in vergelijking met andere smartphones zonder MIUI die ik in het verleden gehad heb. Zou leuk zijn als dit ook zo te houden is op termijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@xxxneoxxx m'n note 7 houdt het wel na de optimalisaties langer uit dan ervoor, maar zit niet op het "oude" niveau toen die net uit de doos kwam (wat natuurlijk ook wel logisch is na het installeren van ± 200 apps :+ ).

Wat je ook kunt doen is via Instellingen->Batterij & prestaties->Batterijoptimalisatie->Tandwieltje rechtsboven onder Aanvullende instellingen ervoor zorgen dat Meldingen over batterijgebruik aan staat. Hierdoor wordt je geïnformeerd over apps die op de achtergrond veel verbruiken zodat je voor die ene app h.e.e.a. kan afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
B.O.C.K schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 12:30:
@xxxneoxxx m'n note 7 houdt het wel na de optimalisaties langer uit dan ervoor, maar zit niet op het "oude" niveau toen die net uit de doos kwam (wat natuurlijk ook wel logisch is na het installeren van ± 200 apps :+ ).

Wat je ook kunt doen is via Instellingen->Batterij & prestaties->Batterijoptimalisatie->Tandwieltje rechtsboven onder Aanvullende instellingen ervoor zorgen dat Meldingen over batterijgebruik aan staat. Hierdoor wordt je geïnformeerd over apps die op de achtergrond veel verbruiken zodat je voor die ene app h.e.e.a. kan afstellen.
Thanks. Die setting staat voor mij al aan. ;) (ik denk dat het ook de default is)

Ga vanavond nog wel even wat prutsen. Goed om te horen dat het in jouw geval ook lijkt te werken. Denk ook dat er qua sensordata (gebruik van bijv. wifi sensing en gps aanzetten dmv apps) best nog wat te winnen valt inderdaad. Moet ik ook nog eens induiken. En dan maar hopen dat het na een OS update/upgrade wel bewaard blijft allemaal.
Wel jammer hoe Xiaomi het aanvliegt, dat batterijbesparing. Het werkt op zich mooi, maar een bulk-actie om alles op restricted te zetten -op een paar specifieke uitzonderingen na- zou ook best OK zijn. Of desnoods een webbased app zodat je het ook via een computer middels schuivertjes in kan stellen bijvoorbeeld. Maar goed, allicht zijn wij de uitzonderingen en wil de rest van de wereld dat het "gewoon werkt" haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:02

Guldan

Thee-Nerd

Zijn er meer mensen die problemen hebben met Android Auto? Bij mij zegt de auto verbinding mislukt. Heb een Peugeot 308 SW uit 2019 en natuurlijk een Redmi Note 7.
Zijn er mensen hier met andere ervaringen? Ik heb dit namelijk ook.

Ik heb dus dat de verbinding werkt voor 5 minuten daarna wegvalt en niet meer op te zetten is.

[ Voor 12% gewijzigd door Guldan op 14-08-2019 11:21 ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-05 14:04
Ik heb geen Android Auto, maar ervaar eigenlijk nooit problemen met een Bluetooth opgezette verbinding.

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Guldan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:19:

Zijn er mensen hier met andere ervaringen? Ik heb dit namelijk ook.

Ik heb dus dat de verbinding werkt voor 5 minuten daarna wegvalt en niet meer op te zetten is.
Probeer eerst via Instellingen -> Apps beheren -> [app kiezen] -> Batterijbesparing Android Auto eens met de optie "Geen beperkingen".
Indien dit aan staat en nog steeds niet verholpen is kun kijken of het in/uitschakelen van "Verander Bluetooth verbinding" via Instellingen -> Apps beheren -> [app kiezen] -> Andere toestemmingen het probleem verhelpt.
Eigenlijk ook goed om na te kijken hoe dit bij alle andere apps op je Note 7 ingesteld staat. Het kan natuurlijk zijn dat een andere app je bluetooth verbinding uitschakeld m.b.v. deze optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:02

Guldan

Thee-Nerd

De eerste optie had ik al gevonden en geprobeerd. Ik heb nu Bluetooth verbreek rechten afgehaald van Android Auto, Spotify en Waze. Eens zien of dit helpt.

@B.O.C.K het werkt! Het lag blijkbaar (ook) aan de USB kabel (ja dom). Net even stukje gereden en het ging goed. Scheelt een stuk voor de vakantie.

@50Miles had jij dat ook al geprobeerd?

[ Voor 44% gewijzigd door Guldan op 14-08-2019 14:38 . Reden: Verkeerde getagt... ]

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
@Guldan you had my curiosity. But now you have my attention ;)

Wellicht nu niet meer ter zake, maar hier kun je ook lezen dat de lengte/kwaliteit van een kabel inderdaad i.c.m. een Xiaomi telefoon voor verbindingsproblemen kan zorgen.
Ik vraag mij alleen nu af of dit de oorzaak was. Of was het intrekken van de machtiging bij Android Auto om bluetooth in/uit te kunnen schakelen de oplossing? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 17:23

..Christiaan..

..zwll..

Zojuist de Redmi Note 7 Pro 6G/128GB (global) besteld op Ali voor € 200,- excl dhl.
Blauw was de goedkoopste; ik ga geen € 20,- betalen voor een ander kleurtje. Bovendien komt er toch een hoesje om.

Mijn vrouw heeft de Note 7 al een tijdje en is er razend enthousiast over. Maakt mooie foto's en is lekker snel. Ik bestel eigenlijk nooit dezelfde als haar, maar nu toch een uitzondering gemaakt. Zij heeft btw de 4G/64BG versie en ik klooi niet meer met telefoons. Ik vind MIUI prima werken en anders pak ik wel een andere launcher. #kanniewachten. In de tussentijd dit topic alvast doorspitten.

[ Voor 10% gewijzigd door ..Christiaan.. op 20-08-2019 15:23 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
..Christiaan.. schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:21:
Zojuist de Redmi Note 7 Pro 6G/128GB (global) besteld op Ali voor € 200,- excl dhl.
Je weet dat de Note 7 Pro geen global variant heeft (dus geen volledige 4G support hier in Nederland)? Dat "global" slaat alleen op de ROM die meer talen heeft dan Engels en Chinees.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ohoh. Ik zit op kpn netwerk. Ik ging er gewoon vanuit dat ie het zou doen aangezien die van m'n vrouw het ook gewoon doet. Ik heb idd Global besteld voor de NL taal die er dan wel bijzit.

www.willmyphonework.net geeft aan 'it may work' bij elke 4g provider in Nederland.

Ik stap binnenkort over op Tele2 dus als iemand hier wat over kan vertellen....

[ Voor 52% gewijzigd door ..Christiaan.. op 20-08-2019 20:31 ]

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
..Christiaan.. schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 20:23:
Ohoh. Ik zit op kpn netwerk. Ik ging er gewoon vanuit dat ie het zou doen aangezien die van m'n vrouw het ook gewoon doet. Ik heb idd Global besteld voor de NL taal die er dan wel bijzit.

www.willmyphonework.net geeft aan 'it may work' bij elke 4g provider in Nederland.

Ik stap binnenkort over op Tele2 dus als iemand hier wat over kan vertellen....
De Pro mist B20, daar maakt KPN, Tele2 en Vodafone gebruik van, al hebben ze ook nog andere frequenties. Het ligt er dan net maar aan waar in Nederland (en Europa!) je zit of je gebruik kan maken van 4G. Kijk maar bij Kimovil.

Misschien kan je nog annuleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Nee, telefoon is vandaag verstuurd naar Engeland. Fuck. Dit is wel balen. 5/6 4g banden worden gebruikt. Betekent dit dat kpn helemaal geen 4g dekking heeft met dit toestel?

Ik zie op aliexpress bij de telefoon best wat Nederlandse reviews en niemand die roept dat ie niet werkt....

[ Voor 24% gewijzigd door ..Christiaan.. op 20-08-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Oei, dat is wel balen! KPN heeft nog wel dekking op B3 en B7, maar het zou natuurlijk kunnen dat je net in een gebied zit met alleen B20. Ook binnenshuis kan je daardoor slechtere/geen ontvangst hebben, aangezien dat juist een voordeel van B20 is. Uiteindelijk kom je er pas achter als je het toestel in bezit hebt, het kan net zo goed in jouw situatie enorm meevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@yodeluxe ik woon in Zwolle maar kan zo snel niet de dekking vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40

SebasFM

BOFH

..Christiaan.. schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:28:
@yodeluxe ik woon in Zwolle maar kan zo snel niet de dekking vinden.
Neem anders eens een kijkje op 4gmasten.nl of antennekaart.nl. Op deze websites kan je redelijk goed zien waar een mast staat van jouw provider met daarbij de gebruikte LTE banden. Bij masten met alleen band 20 kan je dus een probleem hebben dat je geen dekking hebt van een naastgelegen mast die wel andere banden in gebruik heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Haha, misschien toch geluk. Ik meende dat Simpel (waar ik bij zit) op kpn netwerk zat, maar het blijkt T-mobile te zijn :). Ik wilde eigenlijk naar Tele2 onbeperkt alles voor € 25,- maar nu zal ik een tientje meer neer moeten leggen om T-Mobile onbeperkt alles te kunnen kopen. #dilemma.
dageeknerd schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 05:29:
[...]

Nee, band 20 werkt niet. Als je t-mobile hebt is dat geen probleem.

[ Voor 64% gewijzigd door ..Christiaan.. op 21-08-2019 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
Nog nooit 2 keer hetzelfde toestel gekocht maar voor deze maak ik graag een uitzondering. M'n zwarte gaat naar m'n moeder en ik heb de blauwe besteld.
Deze keer wil ik het toch echt op Miui houden.
Verschillende ROM's geprobeerd maar er is altijd wel wat, doorgaans altijd opgelost door m'n zoon. CrDroid beviel me erg goed, loopt lekker soepel.

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@edjedan geen problemen met 4g? of heb je T-Mobile?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
..Christiaan.. schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:40:
@edjedan geen problemen met 4g? of heb je T-Mobile?
Ik heb niet de Pro, daar zou ik me met mijn KPN abonnement ook niet aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Stiekem had ik die blauwe ook wel willen hebben.. Maar heb die nu gekocht als cadeau voor mn vriendin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Zo, 11 pagina's doorgelezen..

Had mezelf een mi A2 aangeschaft, maar de batterij valt zo tegen dat ik deze maar weggeef aan mijn vrouw (3 dagen gebruikt..) En ik ga een Note 7 aanschaffen, begrijp ik het goed dat ik het beste de Global Note 7 kan bestellen en dus niet de PRO? Gebruik het puur voor appen, surfen, foto's etc. Niet voor gamen of films kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@jernij de pro kan blijkbaar alleen op het TMobile netwerk. Ik hoop m volgende week binnen te krijgen, maar als ik 't van te voren wist had ik m niet besteld maar de gewone note 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
..Christiaan.. schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:34:
@jernij de pro kan blijkbaar alleen op het TMobile netwerk. Ik hoop m volgende week binnen te krijgen, maar als ik 't van te voren wist had ik m niet besteld maar de gewone note 7
Ja, ga hem bestellen bij Banggood voor 145 euri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
jernij schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:36:
[...]

Ja, ga hem bestellen bij Banggood voor 145 euri
Daar heb ik hem ook besteld deze week voor 144 €. Ik hoop dat de problemen bij Banggood wat opgelost zijn. Wel via Priority Direct Mail bestellen hoor.
De mijne is inmiddels een paar dagen onderweg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
edjedan schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 11:26:
[...]

Daar heb ik hem ook besteld deze week voor 144 €. Ik hoop dat de problemen bij Banggood wat opgelost zijn. Wel via Priority Direct Mail bestellen hoor.
De mijne is inmiddels een paar dagen onderweg...
Ja ging standaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 06:41
..Christiaan.. schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:34:
Ook op het Vodafone en KPN netwerk. Alleen binnenin je woning / op het werk zal je het vaak moeten doen met 3G, geen probleem toch?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Hey dat lucht op :). Ik wil nl tele2 onbeperkt afsluiten maar twijfel er nu over. Het is ook lastig testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
..Christiaan.. schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:13:
Hey dat lucht op :). Ik wil nl tele2 onbeperkt afsluiten maar twijfel er nu over. Het is ook lastig testen.
Tele 2 is de enige uitzondering. Die moet je niet in aanraking laten komen met Chinese smartphones!

Als de juiste band/frequentie niet wordt ondersteund, dan kan je contract worden ontbonden vanuit Tele 2. Voor alle andere providers is het geen probleem in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jernij
Kiswum schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:10:
[...]

Ook op het Vodafone en KPN netwerk. Alleen binnenin je woning / op het werk zal je het vaak moeten doen met 3G, geen probleem toch?
Ah ok, denk niet dat de pro voor mij van meerwaarde is dus toch de "gewone" gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Enige meerwaarde is de de processor, ram en rom. Rest is hetzelfde maar ik gebruik m als dual sim dus geen ruimte voor sd kaartje. Dan is 128gig wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@..Christiaan.. ik heb de global non pro met 128GB ROM dus dat kan ook. Gekocht voor 190 euro via amazon.de

• Admiral Freebee
  • Niet online
We zijn ondertussen een aantal weken verder en ik heb een vrij goed beeld kunnen vormen van mijn Redmi Note 7 4/128.

We beginnen met de positieve punten:
  • De primaire camera is erg goed in dit prijssegment, vooral met Gcam
  • Het scherm is scherp en mooi
  • De vingerafdrukscanner werkt snel en maakt weinig fouten
  • Het toestel voelt vlot en snel aan
  • Wifi ontvangst is goed
  • De belkwaliteit is prima
  • De batterijduur is goed. Op het einde van de dag heb ik altijd >50% over
Er zijn ook wel een aantal minpunten. Sommige zijn kleine ergernissen maar er zitten ook een aantal missers tussen.
  • Wanneer bluetooth aanstaat is je apparaat altijd zichtbaar. Dit valt niet te configureren. 8)7
  • 4G ontvangst lijkt iets minder te zijn dan mijn oude telefoon (Galaxy A3 2016)
  • Klein beetje backlight bleeding rond de notch
  • Het notificatiebeheer is op z'n minst vreemd te noemen. De icoontjes bovenaan worden heel kort getoond en verdwijnen dan direct weer.
  • Batterijbeheer is vaak erg agressief. Je moet er wat werk in steken om dit goed te tweaken of sommige apps werken niet goed.
  • Er zijn veel overbodige apps meegeleverd die niet te verwijderen zijn
  • Sommige instellingen in MIUI 10 zitten echt verspreid en goed verstopt
  • Standaard Android Pie features zoals Smart Lock en Digitaal Welzijn werken niet
Al bij al weet ik niet of ik deze telefoon opnieuw zou kopen. Ik ben zeer tevreden over de hardware value for money maar de softwarekant van het apparaat stelt toch wel teleur. Vooral het vreemde bluetoothgedrag en het notificatiebeheer zijn tegenvallers.

• xxxneoxxx
Bovenstaande zou op te lossen moeten zijn met een custom rom, maar sommige dingen zijn inderdaad echt compleet ruk. :D Smart lock voorop. Alleen jammer dat het nodig is.

M.b.t. de overbodige apps die niet te verwijderen zijn, ik kan adb/fastboottools aanraden. hang telefoon aan de pc, start app, en kies ervoor om bepaalde apps te freezen of te deinstalleren:
https://c.mi.com/thread-2131281-1-0.html

Notificatiebeheer zou met een update moeten verbeteren. Zit schijnbaar al even in de beta, maar echt opschieten om naar de non-beta te komen gebeurt niet. Settings in Miui zijn idd niet zo overzichtelijk. Ik heb zelf even geleden de Pocolauncher er opgezet en dat werkt m.i. al iets lekkerder, alleen heeft die ook weer zo z'n zaken waardoor dit niet optimaal werkt.

Een hoop dingen zijn het allemaal net niet, aan de andere kant, de dingen die het wel goed doen (value for money, battery life en performance) zijn zaken waar ik zelf best waarde aan hecht. ok laden gaat met een QC3 snellader naar mijn idee lekker vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrIezie
Vandaag nog eens gecontroleerd als er een nieuwe versie beschikbaar is, en er is een nieuwe (stable) versie: V10.3.6.0.PFGEUXM
Geïnstalleerd zonder problemen, meteen ook de security patch van 05/08/2019 . Super van Xiaomi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Kiswum schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 12:21:
[...]

Tele 2 is de enige uitzondering. Die moet je niet in aanraking laten komen met Chinese smartphones!

Als de juiste band/frequentie niet wordt ondersteund, dan kan je contract worden ontbonden vanuit Tele 2. Voor alle andere providers is het geen probleem in Nederland
Waarom zeg je dit, mijn vorige toestel was een oneplus en nu een Xiaomi. Op tele2 en werkt gewoon prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiswum
Darkz0rs schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:02:
[...]

Waarom zeg je dit, mijn vorige toestel was een oneplus en nu een Xiaomi. Op tele2 en werkt gewoon prima.
Waarom ik dat zeg? Omdat het draadje over de Xiaomi Redmi Note 7 Pro gaat en die heeft niet alle benodigde netwerken voor de Benelux. Met Chinese smartphones doel ik op smartphones die voor de Chinese markt zijn bestemd. Ik heb het hier niet over de Global varianten van Xiaomi. In die context bedoel ik dat je niet voor een typische Chinese smartphone moet kiezen als je op het Tele 2 netwerk gaat.

OnePlus is bestemd voor de wereldwijde markt en beschik over alle benodigde netwerken. De Xiaomi Redmi Note 7 Pro helaas niet. De Xiaomi Redmi Note 7 Global is gelukkig wel geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Kiswum schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:10:
[...]

Waarom ik dat zeg? Omdat het draadje over de Xiaomi Redmi Note 7 Pro gaat en die heeft niet alle benodigde netwerken voor de Benelux. Met Chinese smartphones doel ik op smartphones die voor de Chinese markt zijn bestemd. Ik heb het hier niet over de Global varianten van Xiaomi. In die context bedoel ik dat je niet voor een typische Chinese smartphone moet kiezen als je op het Tele 2 netwerk gaat.

OnePlus is bestemd voor de wereldwijde markt en beschik over alle benodigde netwerken. De Xiaomi Redmi Note 7 Pro helaas niet. De Xiaomi Redmi Note 7 Global is gelukkig wel geschikt.
Ahhh ik geloof dat ik hem nogal "global" interpreteerde 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:36:
Bovenstaande zou op te lossen moeten zijn met een custom rom, maar sommige dingen zijn inderdaad echt compleet ruk. :D Smart lock voorop. Alleen jammer dat het nodig is.

M.b.t. de overbodige apps die niet te verwijderen zijn, ik kan Muis adb/fastboottools aanraden. hang telefoon aan de pc, start app, en kies ervoor om bepaalde apps te freezen of te deinstalleren:

Notificatiebeheer zou met een update moeten verbeteren. Zit schijnbaar al even in de beta, maar echt opschieten om naar de non-beta te komen gebeurt niet. Settings in Miui zijn idd niet zo overzichtelijk. Ik heb zelf even geleden de Pocolauncher er opgezet en dat werkt m.i. al iets lekkerder, alleen heeft die ook weer zo z'n zaken waardoor dit niet optimaal werkt.

Een hoop dingen zijn het allemaal net niet, aan de andere kant, de dingen die het wel goed doen (value for money, battery life en performance) zijn zaken waar ik zelf best waarde aan hecht. ok laden gaat met een QC3 snellader naar mijn idee lekker vlot.
Bedankt voor de tip. Ik ga hier eens mee aan de slag.

Ik gebruik zelf al de Microsoft launcher dus het app overzicht en startscherm zijn al zoals ik het wil.

Als Xiaomi het notificatiebeheer en het altijd zichtbaar zijn van je apparaat via Bluetooth fixt dan ben ik een heel gelukkige gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Admiral Freebee schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 21:32:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik ga hier eens mee aan de slag.

Ik gebruik zelf al de Microsoft launcher dus het app overzicht en startscherm zijn al zoals ik het wil.

Als Xiaomi het notificatiebeheer en het altijd zichtbaar zijn van je apparaat via Bluetooth fixt dan ben ik een heel gelukkige gebruiker.
Same here. Dat zijn echt van die suffe dingen. Ik heb zelf de Pico launcher erop gezet. Ook van Xiaomi. Dit om zo iig een app drawer te hebben. Die support dus icon packs. Great. Dus je download er een icon pack bij, apply deze en dan missen een paar icons. Wil je aanpassen, blijkt dus dan je geen individuele ikoontjes aan kan passen. Weer zo'n half/half software oplossing van Xiaomi. Een beetje een suf issue en het wordt heus ooit nog gefixed, maar nu maakt het de hele icon pack support een beetje.. Nutteloos.
Het notificatiedingetje is gefixed in de beta ROMs maar zit nog steeds niet in de normale release ROMs. Fix het daar en geef evt mensen een optie om te switchen tussen oud en nieuw of zo. Nee, nu moet je workarounds gebruiken als 3rd part apps zoals notchtest. Dan denk ik: fix die shit gewoon haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Laatst online: 30-05 22:37
Nadat mijn note 5 door een harde val gesneuveld is nu een note 7 gekocht. Eerste indruk is erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

@Admiral Freebee
Heb je dit geprobeerd?
https://www.reddit.com/r/...ications_on_redmi_note_7/

Is een app voor en wellicht voor the time being een oplossing. Ik heb 'm Pro binnen. Vanavond eens gaan stoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@..Christiaan.. Ja die heb ik al geprobeerd maar het is ongelofelijk moeilijk om de app permanent te laten draaien. Van tijd tot tijd wordt hij toch ineens afgesloten. Bovendien is het visueel ook maar mwah omdat je soms dubbele icoontjes krijgt of de icoontjes over systeemicoontjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
Admiral Freebee schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:34:
@..Christiaan.. Ja die heb ik al geprobeerd maar het is ongelofelijk moeilijk om de app permanent te laten draaien. Van tijd tot tijd wordt hij toch ineens afgesloten. Bovendien is het visueel ook maar mwah omdat je soms dubbele icoontjes krijgt of de icoontjes over systeemicoontjes staan.
Ik gebruik de app Notch Test hiervoor. Bevalt me prima. Heel mooi op grootte en positie in te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
edjedan schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:55:
[...]

Ik gebruik de app Notch Test hiervoor. Bevalt me prima. Heel mooi op grootte en positie in te stellen.
Bedankt voor de tip! Ziet er prima uit.

Overigens kun je ook zonder root een boel mi dingen verwijderen, ik zou niet doen de phone finder app (ik kreeg een bootloop) en de mi account app, maar voor de rest wel veel. Even ADB plus evt drivers installeren en dan de nodige junk deinstalleren. Merkbare snelheidswinst

Zie XDA deze topic voor de info: https://forum.xda-develop...7-bloatware-root-t3925049

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Gisteren de Pro opgehaald bij DHL.
Zowel binnen als buiten als binnen op Simpel en Telfort 4g+. Vanochtend Zwolle doorkruist van zuid naar noord (fiets) en prima bereik op beide simkaarten. Dus gelukje voor mij denk ik qua bereik.

Gestoeid met 2e scherm (werk en privé op 1 telefoon) maar dat werkt toch niet lekker hoor. Of is het een kwestie van wennen? @Ceejay ik ga eens met jouw tip aan de slag om te kijken wat ik van de telefoon kan verwijderen zonder root. Als ik niet inlog op mijn mi account krijg ik best vaak de melding om dit te doen. Ik log dus wel gewoon in. Find my phone staat ook aan ondanks dat Bitdefender die optie ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ceejay schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:06:
[...]

Bedankt voor de tip! Ziet er prima uit.

Overigens kun je ook zonder root een boel mi dingen verwijderen, ik zou niet doen de phone finder app (ik kreeg een bootloop) en de mi account app, maar voor de rest wel veel. Even ADB plus evt drivers installeren en dan de nodige junk deinstalleren. Merkbare snelheidswinst

Zie XDA deze topic voor de info: https://forum.xda-develop...7-bloatware-root-t3925049
Alleen vanwege de bootloop issues zou ik al eerder deze app aanraden die ik al eerder genoemd had:
xxxneoxxx schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:36:

M.b.t. de overbodige apps die niet te verwijderen zijn, ik kan adb/fastboottools aanraden. hang telefoon aan de pc, start app, en kies ervoor om bepaalde apps te freezen of te deinstalleren:
Hiermee kan je eerst apps freezen alvorens ze daadwerkelijk te verwijderen. Je kan je afvragen of je apps weer kan herstellen als je ze frozen hebt en daardoor een bootloop veroorzaakt, maar in theorie zou het moeten kunnen, desnoods via de standaard recovery lijkt mij. Wat minder permanent dan compleet direct verwijderen via ADB. Wel handig overigens om te weten dat het verwijderen van de phone finder app een bootloop veroorzaakt. Dat dan weer wel.
Ook mooi dat Notchtest ook aangehaald wordt als oplossing voor het notificatieissue, 3 dagen nadat ik het ook al genoemd had in dit topic haha :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 12:03
Nieuwe stable uit, MIUI V10.3.10.0.PFGMIXM

Changelog:

System
Optimization: Lock screen pocket mode
Optimization: Updated Android Security Patch to August 2019. Increased system security.

App lock
New: Locking Google contacts is available now

Lockscreen, status bar, Notification shade
Fix: Screen didn’t always light up for notifications

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Voor diegenen die het nog niet wisten:
De Redmi Note 8 en de Redmi Note 8 Pro zijn deze week uitgekomen in China.
Er is helaas nog niets bekend over een eventuele global versie.

Het artikel hierover op Tweakers: https://tweakers.net/nieu...t-64-megapixelcamera.html

Misschien iets om rekening mee te houden als je van plan was om de Note 7 aan te schaffen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

WhatTheFuck schreef op woensdag 4 september 2019 @ 06:28:
Voor diegenen die het nog niet wisten:
De Redmi Note 8 en de Redmi Note 8 Pro zijn deze week uitgekomen in China.
Er is helaas nog niets bekend over een eventuele global versie.

Het artikel hierover op Tweakers: https://tweakers.net/nieu...t-64-megapixelcamera.html

Misschien iets om rekening mee te houden als je van plan was om de Note 7 aan te schaffen....
Prijstechnisch is het zeker te overwegen lijkt mij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slickynl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-12-2023
Zijn er hier ook mensen die het "ok google" niet aan de praat krijgen? Ik kan de switch van "Google via voice match" niet omzetten, blijft grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiske
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-05 11:58
Wil eigenlijk de redmi note 7 aanschaffen via Amazon.de. Ze adverteren met de Global version, die ik dus in het Nederlands zou moeten kunnen instellen. Ze geven bij de specs. echter aan dat de Emui alleen in het Chinees of Engels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
@Kiske ik heb de Redmi Note 7 4/128 gekocht bij Amazon.de en die kon ik gewoon in het Nederlands zetten. Op de doos staat ook Global Version. Ik weet niet maar wat de omschrijving zei maar de verkoper was Smart Tech Electronics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saL-onE
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01 23:10
Het is aan te bevelen om een andere camera te installeren, de kwaliteit verbetert enorm. Hier kunnen jullie GCam ports vinden voor de Redmi Note7 (root is niet nodig):

https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

https://www.xda-developers.com/google-camera-port-hub/

http://sal-one.com/

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:31
Ik heb dit toestel nu ook al bijna een week .. echt een mooi toestel .

maar hoe krijg je die recent bel lijst leeg ?

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:46
Inmiddels ook een 4gb/64gb toestel op de kop getikt. Wel bizar dat de prijzen zo schommelen. Nog geen kwartier nadat ik hem via belsimpel had besteld, was de prijs 12 euro omhoog gegaan.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels & prijzen: [Xiaomi Redmi Note 7 (PRO)] Levertijden & Prijzen