Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
crl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:42:
[...]

Blij te horen dat het dus wel kan, maar waarom bij mij dan niet :?
Misschien dat het aan de generatie Chromecast ligt. Ik heb er zelf een van de eerste generatie - mag ik vragen welke jullie hebben?
2e generatie, wellicht dat het daar aan ligt inderdaad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-04 09:17
crl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:42:
[...]

Blij te horen dat het dus wel kan, maar waarom bij mij dan niet :?
Misschien dat het aan de generatie Chromecast ligt. Ik heb er zelf een van de eerste generatie - mag ik vragen welke jullie hebben?
Ik heb de 3e, misschien is dat het idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2022

crl

edjedan schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:48:
[...]

Ik heb de 3e, misschien is dat het idd
Bedankt --Erik-- en edjedan.
Het zou natuurlijk niet uit moeten maken, maar misschien moest ik maar 's een nieuwere generatie gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
crl schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:35:
[...]

Bedankt --Erik-- en edjedan.
Het zou natuurlijk niet uit moeten maken, maar misschien moest ik maar 's een nieuwere generatie gaan uitproberen.
Ik vond de Chromecast 3 echt een verbetering tov de eerste. Maar anders misschien eerst ff eentje lenen om het uit te proberen met jouw foon?
Je "oude" Chromecast verkoopt trouwens nog prima op Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:21
Zijn er hier toevallig ervaringsdeskundigen met de Redmi Note 7 'Global' (64 of 128GB) zoals aangeboden op Eglobalcentral; heeft deze de 800MHz band?

In de specs daar wordt de 800MHz band t.b.v. 4G niet vermeld als ondersteund, terwijl ik dit met de aanduiding 'Global' wel zou verwachten.. Heb al een vraag gesteld via de klantenservice maar verwacht daar niet snel antwoord.

edit:

Antwoord gekregen van de klantenservice: toestel heeft geen 800MHz ondersteuning. Global heeft hier inderdaad alleen betrekking op de software zoals @ChinaGeek al aangaf.

[ Voor 20% gewijzigd door HansH op 03-05-2019 10:52 . Reden: antwoord van de klantenservice ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
HansH schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 11:19:
Zijn er hier toevallig ervaringsdeskundigen met de Redmi Note 7 'Global' (64 of 128GB) zoals aangeboden op Eglobalcentral; heeft deze de 800MHz band?

In de specs daar wordt de 800MHz band t.b.v. 4G niet vermeld als ondersteund, terwijl ik dit met de aanduiding 'Global' wel zou verwachten.. Heb al een vraag gesteld via de klantenservice maar verwacht daar niet snel antwoord.
Globale versie heeft in dit geval alleen maar betrekking op de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:29
@HansH, ik heb de Global versie (64GB) bij de Mi Global Store vandaan, deze ondersteund gewoon band 20 (800 MHz).

Op Kimovil zie ik de specifieke store waar jij naar linkt niet staan bij het 64GB model, hier wel de link naar waar ik hem besteld heb: https://nl.aliexpress.com...cta-Core/32969647773.html

Zolang je niet de CN versie hebt, maar de Global, moet de band ondersteund worden.

@ChinaGeek er zit wel degelijk verschil tussen Global en CN versie, ga de versies maar eens vergelijken op Kimovil: https://www.kimovil.com/e...iaomi-redmi-note-7-global

Latin capital letter y with diaeresis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Jeej, heb ook een Redmi Note 7 besteld! Nog gedacht om in China te doen, maar Amazon DE had wel een vriendelijk prijsje dus toch maar 195 euro voor de 64GB betaalt.
Neem aan dat dat gewoon de Global versie is en niet de PRO?

Enne.. Iemand tips voor goeie covers?

[ Voor 23% gewijzigd door SemperFidelis op 01-05-2019 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
SemperFidelis schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 16:02:
Jeej, heb ook een Redmi Note 7 besteld! Nog gedacht om in China te doen, maar Amazon DE had wel een vriendelijk prijsje dus toch maar 195 euro voor de 64GB betaalt.

Voor zover ik kan zien verkopen ze daar alleen de Global version.

En hoesjes, er staan er genoeg op Ali Express.
Maar dat duurt soms zooo lang.
Als je wat sneller wilt, er zijn hier ook al leuke hoesjes verkrijgbaar. Deze heeft m'n vriendin:
https://www.gsmpunt.nl/ho...-portemonnee-hoesje-blauw
Ik hou niet zo van een flip-case maar het is een mooie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:31

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.41344c4ddrG1G9
Van deze flip cover ben ik heel tevreden, echt premium, meer info, zie m'n vorige forum post

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
DrIezie schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 11:58:
[...]

https://www.aliexpress.co...042311.0.0.41344c4ddrG1G9
Van deze flip cover ben ik heel tevreden, echt premium, meer info, zie m'n vorige forum post
Je link doet niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
edjedan schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Als je wat sneller wilt, er zijn hier ook al leuke hoesjes verkrijgbaar. Deze heeft m'n vriendin:
Thanks.
Ok, nouja Global is prima gezien 4G... Die iets mindere 660 neem ik voor lief, camera had wel top geweest.
Komt er nog een Pro versie naar Europa trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-12-2024

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Toch wel een gemiste kans van Xiaomi om (nog?) geen global versie uit te brengen van de Redmi Note 7 Pro. Ik zag toch best veel mensen die hier op wachtten.

Ook is de enige beschikbare versie, de Chinese 6GB 128GB, vrij prijzig voor de Redmi Note serie. Misschien wel begrijpelijk door de hardware die erin zit maar toch past het naar mijn mening niet bij de Note serie die meestal toch rond de 150 EUR zit.

Kiezen jullie nu ook voor de normale Note 7 of zijn er nog andere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
SemperFidelis schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:30:
[...]

Thanks.
Ok, nouja Global is prima gezien 4G... Die iets mindere 660 neem ik voor lief, camera had wel top geweest.
Komt er nog een Pro versie naar Europa trouwens?
Goede link: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.41344c4ddrG1G9

de Pro versie wordt hier niet verwacht, omdat de gewone Note 7 in India en China nog een andere camera heeft (effectief een 12MP ipv 48MP die een 12MP foto maakt). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
DrIezie schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:10:
[...]

Goede link: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.41344c4ddrG1G9

de Pro versie wordt hier niet verwacht, omdat de gewone Note 7 in India en China nog een andere camera heeft (effectief een 12MP ipv 48MP die een 12MP foto maakt). :/
Het is toch zo dat de Pro versie de betere camera heeft (die Sony IMX586?) Of snap ik t weer eens niet?
Naja 200 euro was toch mijn max zo'n beetje en daarvoor heb ik nu een prima ding.

[ Voor 8% gewijzigd door SemperFidelis op 03-05-2019 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
SemperFidelis schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 09:56:
[...]

Het is toch zo dat de Pro versie de betere camera heeft (die Sony IMX586?) Of snap ik
Klopt. En een betere processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
ChinaGeek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:01:
[...]

Klopt. En een betere processor.
<Klopt niet>: Hier heeft de "gewone" Note 7 een 48MP camera, maar in India heeft hij een "normale" 12MP camera: https://www.91mobiles.com/xiaomi-redmi-note-7-price-in-india
=> de upgrade naar de PRO is in India veel groter dan in Europa, vandaar dat de PRO alleen in Azië uitkomt. </Klopt niet>

https://www.xda-developer...pro-india-china-restrict/
Het artikel waarin duidelijk vermeld staat dat de PRO alleen in China en India uitkomt. Hier de originele Facebook post: https://www.facebook.com/pin.young.31/posts/2348137922097634

Het heeft dus geen zin om op de global PRO (met band 20) te wachten, die komt er niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
DrIezie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 10:50:
[...]

Hier heeft de "gewone" Note 7 een 48MP camera, maar in India heeft hij een "normale" 12MP camera: https://www.91mobiles.com/xiaomi-redmi-note-7-price-in-india
=> de upgrade naar de PRO is in India veel groter dan in Europa, vandaar dat de PRO alleen in Azië uitkomt.

https://www.xda-developer...pro-india-china-restrict/
Het artikel waarin duidelijk vermeld staat dat de PRO alleen in China en India uitkomt. Hier de originele Facebook post: https://www.facebook.com/pin.young.31/posts/2348137922097634

Het heeft dus geen zin om op de global PRO (met band 20) te wachten, die komt er niet :'(
Onzin, ook hier heeft hij een 12MP camera. Die wordt alleen geëxtrapoleerd naar 48MP. Dit is de goedkopere Samsung variant.
De pro versie heeft de duurdere Sony IMX586, die daadwerkelijk plaatjes op 48MP schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
ChinaGeek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Onzin, ook hier heeft hij een 12MP camera. Die wordt alleen geëxtrapoleerd naar 48MP. Dit is de goedkopere Samsung variant.
De pro versie heeft de duurdere Sony IMX586, die daadwerkelijk plaatjes op 48MP schiet.
Had blijkbaar verouderde info, het is ook een 48MP camera in India.

Wel sterk taalgebruik "onzin" , dat kan best iets vriendelijker! De rest van m'n info klopt alleszins. Ofwel quote je alleen het deel dat je onzin vindt, luiaard. :p

[ Voor 5% gewijzigd door DrIezie op 03-05-2019 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
DrIezie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:34:
[...]

Had blijkbaar verouderde info, het is ook een 48MP camera in India.

Wel sterk taalgebruik "onzin" , dat kan best iets vriendelijker! De rest van m'n info klopt alleszins. Ofwel quote je alleen het deel dat je onzin vindt, luiaard. :p
De rest van je info is speculatief.
Wanneer je iets meldt dat niet klopt, dan is het onzin. Dat heeft verder niets met vriendelijk of onvriendelijk te maken, maar met het juist informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ja ik vind vooral jammer dat we dus geen Note kunnen krijgen met die Sony IMX586, dat zou toch echt een knaller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
ChinaGeek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:44:
[...]

De rest van je info is speculatief.
Wanneer je iets meldt dat niet klopt, dan is het onzin. Dat heeft verder niets met vriendelijk of onvriendelijk te maken, maar met het juist informeren.
Dit is pas onzin. Ik speculeer helemaal niets, ik heb als bron de originele post van Xiaomi's regionale directeur voor Southeast Asia die letterlijk meldt "... o_O
Dear Mi Fans

As much as I would like to, I regret to inform everyone that Redmi Note 7 Pro will NOT have the official international version releasing to countries other than China and India due to our product strategy.
Klik in het vervolg eens op de links voor je reageert op een post ;) of is dat teveel moeite? :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
DrIezie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Dit is pas onzin. Ik speculeer helemaal niets, ik heb als bron de originele post van Xiaomi's regionale directeur voor Southeast Asia die letterlijk meldt "... o_O

[...]

Klik in het vervolg eens op de links voor je reageert op een post ;) of is dat teveel moeite? :O .
Dat heb ik gedaan, een facebookpost lijkt mij niet bepaald een officieel statement.
Maar prima, mijn onzin ging over je claim over de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
ChinaGeek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Dat heb ik gedaan, een facebookpost lijkt mij niet bepaald een officieel statement.
Maar prima, mijn onzin ging over je claim over de camera.
Het feit dat xda-developers.com naar die post verwijst en er geen echte opmerkingen op komen, zegt iedere tweaker genoeg mbt betrouwbaarheid. Hadden ze dit voor jou in een uitgebreide persconferentie moeten brengen? Waarom zou je er geld aan besteden, als het zo op een paar minuten wereldwijd kan verspreiden? 8)7

I'm out ;w (je mag gerust het laatste woord hebben >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
DrIezie schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 14:04:
[...]

Het feit dat xda-developers.com naar die post verwijst en er geen echte opmerkingen op komen, zegt iedere tweaker genoeg mbt betrouwbaarheid. Hadden ze dit voor jou in een uitgebreide persconferentie moeten brengen? Waarom zou je er geld aan besteden, als het zo op een paar minuten wereldwijd kan verspreiden? 8)7

I'm out ;w (je mag gerust het laatste woord hebben >:) )
Je had het toch gewoon fout mbt de camera?
Snap je punt niet maar lets move on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
SemperFidelis schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:29:
[...]

Je had het toch gewoon fout mbt de camera?
Snap je punt niet maar lets move on.
Dat zeg ik in een bovenstaande post toch gewoon? 8)7 Het ging verder over het feit dat de Pro niet buiten India en China zal worden uitgebracht. Blijkbaar is het verwarrend om 2 zaken in 1 post te melden en als het ene fout is ermee om te gaan dat het andere wel gewoon correct is :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 15:37
edjedan schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 09:50:
[...]

Hier ook de Nillkin Qin hoesjes te koop, mooie Flip cover:
https://www.xiaomiproduct...-xiaomi-redmi-note-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 10:37
Wat zijn de ervaringen met de Nederlandse vertaling van MIUI? Mijn pa is aan het overwegen de Redmi Note 7 te kopen en vraagt zich alleen nog af of de Nederlandse interface een beetje goed is. Ik heb jaren geleden een keer een Xiaomi Hongmi gekocht en daar zat een custom rom op om er andere talen dan Chinees op mogelijk te maken. Dat schrikt m'n pa een beetje af.

En even voor de zekerheid: ik neem aan dat er op de Global Version geen gebruikt wordt gemaakt van een custom rom, he?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
@Chotto Toire de global versie heeft normaliter een rom van Xiaomi zelf (dit ligt een beetje aan de verkoper of die deze rom intact laat). Als je bijvoorbeeld bij Belsimpel in NL besteld krijg je er een global rom op waar Nederlands ook in zit. Ik ben tot nu toe geen enkele vertaling tegengekomen die onlogisch of incorrect was, deze vertaling is naar mijn idee dus erg goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
Chotto Toire schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 19:23:
Wat zijn de ervaringen met de Nederlandse vertaling van MIUI? Mijn pa is aan het overwegen de Redmi Note 7 te kopen en vraagt zich alleen nog af of de Nederlandse interface een beetje goed is. Ik heb jaren geleden een keer een Xiaomi Hongmi gekocht en daar zat een custom rom op om er andere talen dan Chinees op mogelijk te maken. Dat schrikt m'n pa een beetje af.

En even voor de zekerheid: ik neem aan dat er op de Global Version geen gebruikt wordt gemaakt van een custom rom, he?
De mijne komt van Banggood dus uit China. Het is een global version maar prima in het nederlands. Geen custom rom dus. Al zet ik er wel binnenkort Xiaomi.eu op vanwege de voordelen die online wel te vinden zijn.
Vroeger had je inderdaad nog wel eens verdwaald chinees ertussen of onlogisch nederlands. Het is heel netjes nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 12:07
Mijn Redmi Note 4x is aan vervanging toe. Normaal bestel ik ze altijd in China, maar vanwege het gemak wil hem nu een keer in NL bestellen. Het gaat denk ik de 128gb blauw worden. Dit wordt de 7e Xiaomi telefoon hier in huis (en nog maar niet te spreken over alle andere Xiaomi producten :+ ). Meestal flash ik gelijk een andere ROM er op (LineageOS), maar misschien moet ik MIUI 10 maar eens een kans geven.

Ik heb de Samsung Galaxy A50 overwogen, maar gezien de reviews m.b.t. de vingerafdruk scanner en het ontbreken van een notificatie LED is deze afgevallen. Ook de Huawei Mate 20 lite stond een poosje op mijn lijstje (aangezien mijn vriendin die nu een maand heeft als vervanger voor haar oude Redmi 4x). Maar in de vergelijkingen komt de Note 7 vaak als beter toestel naar voren.

Nu maar even wachten op de juiste prijs, ik zie de prijzen dagelijks omhoog en omlaag gaan....

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edjedan
Sowieso een goede keuze.
Stel je echter niet teveel voor van het notificatie-ledje. Deze is alleen maar wit en erg klein... Dat vond ik toch veel fijner bij m'n Redmi Note 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Laatst online: 04-04 12:07
Ok, thanx. Iets is beter als niets denk ik dan maar en de echt belangrijke notificaties komen toch op mn Xiaomi Amazfit Bip. Heb hem vanochtend besteld. Stiekem toch al weer even op XDA gekeken voor een leuke ROM. Met mijn Redmi Note 4x had ik ontzettend veel problemen met bluetooth connecties (auto, motor GPS, helm headset, enz). Hopelijk is dat met de Note 7 voorbij!

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanishcastle
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12-2021
Bedankt mensen! Iphone 5 valt stuk, een klein kriebelig gevoel dat je wil overstappen maar waarheen? en dan zo lekker naar Xiaomi geloods worden op tweakers.
Bleef nog even hangen bij de A2, maar mijn redmi is besteld.
3gb / 32gb uitvoering. Met als reden dat ik geen multitasker ben, niet game & ook geen achterlijke ladingen foto of video erop hoef te hebben. Juiste keuze of ga ik echt balen van de snelheid?

Beetje twijfel of ik nou wel een global besteld heb. Hoe kan ik daar achter komen?
https://www.cdromland.nl/...rt--3GB-ram--32GB-opslag- (deze besteld)

Ik ben klusser, dus heb graag bescherming voor & achter......nog tips voor een goed hoesje? Of zijn er alleen maar lederen bookcases mogelijk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanchaz12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 21:38
spanishcastle schreef op maandag 13 mei 2019 @ 20:54:
Bedankt mensen! Iphone 5 valt stuk, een klein kriebelig gevoel dat je wil overstappen maar waarheen? en dan zo lekker naar Xiaomi geloods worden op tweakers.
Bleef nog even hangen bij de A2, maar mijn redmi is besteld.
3gb / 32gb uitvoering. Met als reden dat ik geen multitasker ben, niet game & ook geen achterlijke ladingen foto of video erop hoef te hebben. Juiste keuze of ga ik echt balen van de snelheid?

Beetje twijfel of ik nou wel een global besteld heb. Hoe kan ik daar achter komen?
https://www.cdromland.nl/...rt--3GB-ram--32GB-opslag- (deze besteld)

Ik ben klusser, dus heb graag bescherming voor & achter......nog tips voor een goed hoesje? Of zijn er alleen maar lederen bookcases mogelijk?
Die telefoon uit de link is de Redmi 7. T.o.v. de Redmi Note 7 zijn de voornaamste verschillen een iets mindere cpu/soc en een HD+ (720p) resolutie i.p.v. FullHD+ (1080p). De Snapdragon 632 in de Redmi 7 en de 660 in de Note 7 zijn beide vlot genoeg voor alledaags gebruik naar mijn mening. Wat je bij de Redmi 7 wat vaker gaat merken is dat je wat haperingen kunt krijgen op drukke websites of bij sommige animaties in apps. Maar hoe dan ook niet zo erg dat het vervelend wordt.

De vendorcode op de website vermeldt 'MZB7364EU', dan kun je er gerust van uit gaan dat het een global version is met Europese stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanishcastle
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-12-2021
ah lekker dan! zit ik gewoon te slapen. die gaat terug
en dan kan ik wel lekker de 64gb bestellen, prijsverschil is maar 2 tientjes
thx man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25

SED

Voor degenen die het verschil willen weten tussen de samsung en de sony 48 MP sensor ( in de pro) dit is helder:
YouTube: Redmi Note 7 48MP Camera: The Truth Revealed!

[ Voor 19% gewijzigd door SED op 14-05-2019 22:41 ]

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:13
We willen een test exemplaar aanschaffen hier in bedrijf.

Maar willen graag weten of je ''second space'' hebt waarbij je dus een tweede ''profiel hebt'' maar er niet uit kan zonder eerst een wachtwoord / pin / vingerafdruk moet invoeren.

Zou iemand dit kunnen bevestigen? en of het actief blijft als je de telefoon reboot ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 15:59
theduke1989 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:06:
We willen een test exemplaar aanschaffen hier in bedrijf.

Maar willen graag weten of je ''second space'' hebt waarbij je dus een tweede ''profiel hebt'' maar er niet uit kan zonder eerst een wachtwoord / pin / vingerafdruk moet invoeren.

Zou iemand dit kunnen bevestigen? en of het actief blijft als je de telefoon reboot ?
http://www.xiaomi-miui.com/nl/blogs/koopadvies/second-space/

Ik heb even in mijn eigen redmi note 4 gekeken en die heeft het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:13
@Reflector dit is op de global rom of een xiaomi.eu ROM?

Want we willen kijken of we een standaard profiel kunnen opzetten om de Google FRP te ontwijken.
En dan met second space, waarop users hun eigen profiel hebben. En wanneer ze de telefoon inleveren dus de ''second space'' deactiveren en op naar de volgende gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflector
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-04 15:59
@theduke1989 betreft de xiaomi.eu rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
SED schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:41:
[YouTube: Redmi Note 7 48MP Camera: The Truth Revealed!]Voor degenen die het verschil willen weten tussen de samsung en de sony 48 MP sensor ( in de pro) dit is helder:
YouTube: Redmi Note 7 48MP Camera: The Truth Revealed!
Loont dus duidelijk de moeite op zoek naar een te importeren Pro te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
ChinaGeek schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:44:
[...]

Loont dus duidelijk de moeite op zoek naar een te importeren Pro te gaan.
Als je geen band 20 nodig hebt, want er is geen global versie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
DrIezie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:37:
[...]

Als je geen band 20 nodig hebt, want er is geen global versie van.
Ik vind dat sowieso overschat. Als je terugvalt naar 3G, lekker belangrijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24
Nu lees ik weer dat as maandag de Redmi Note 7S wordt released in India. Had gehoopt dat het de Mi A3 zou zijn. Technisch nog niet veel van bekend alleen dat deze waarschijnlijk de Snapdragon 730 zal hebben.

https://www.gsmarena.com/...aunch_date-news-37061.php

https://gadgets.ndtv.com/...i-manu-kumar-jain-2039017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
ChinaGeek schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 11:22:
[...]

Ik vind dat sowieso overschat. Als je terugvalt naar 3G, lekker belangrijk...
Voor sommige providers is dit een reden om je van het netwerk te weren, dan kun je helemaal niets meer. Waaronder bij Tele2. Dus kijk goed hoe dit bij je provider is geregeld. Zie ook onder andere:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/57384731

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
YdieresiS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Voor sommige providers is dit een reden om je van het netwerk te weren, dan kun je helemaal niets meer. Waaronder bij Tele2. Dus kijk goed hoe dit bij je provider is geregeld. Zie ook onder andere:
Dit dus, die band 20 is voor sommigen echt wel belangrijk, vandaar dat ik niemand zomaar zal aanraden om een Redmi Note 7 Pro te importeren zonder hierop te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
DrIezie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:18:
[...]

Dit dus, die band 20 is voor sommigen echt wel belangrijk, vandaar dat ik niemand zomaar zal aanraden om een Redmi Note 7 Pro te importeren zonder hierop te wijzen.
Bedankt voor de waarschuwing. Ik zal niemand aanraden hem zomaar te importeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
YdieresiS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 12:09:
[...]

Ik vind dit overigens een wat overtrokken waarschuwing. Het missen van een band, betekent niet dat het toestel geen 4G ondersteunt. Ik kan ook geen enkel geval vinden van iemand die met een telefoon met missende B20 geweerd is door Tele2.
Verder is Tele2 in januari van dit jaar gefuseerd met T-Mobile, waardoor het al helemaal geen issue meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
ChinaGeek schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Ik vind dit overigens een wat overtrokken waarschuwing. Het missen van een band, betekent niet dat het toestel geen 4G ondersteunt. Ik kan ook geen enkel geval vinden van iemand die met een telefoon met missende B20 geweerd is door Tele2.
Verder is Tele2 in januari van dit jaar gefuseerd met T-Mobile, waardoor het al helemaal geen issue meer is.
Dat voorval deed zich voor, ik wil er alleen op wijzen dat het mogelijk consequenties kan hebben als je geen band 20 hebt. Ik weet niet wat de status van elke provider is wat betreft toegang tot het netwerk en 4G, maar aangezien ik dat in dat topic langs had zien komen wilde ik wel een waarschuwing hiervoor uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
YdieresiS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Dat voorval deed zich voor, ik wil er alleen op wijzen dat het mogelijk consequenties kan hebben als je geen band 20 hebt. Ik weet niet wat de status van elke provider is wat betreft toegang tot het netwerk en 4G, maar aangezien ik dat in dat topic langs had zien komen wilde ik wel een waarschuwing hiervoor uitgeven.
Maar je wijst er helemaal niet op dat het missen van B20 consequenties kan hebben.
Je wijst erop dat het missen van 4G consequenties kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
ChinaGeek schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:49:
[...]

Maar je wijst er helemaal niet op dat het missen van B20 consequenties kan hebben.
Je wijst erop dat het missen van 4G consequenties kan hebben.
Als je B20 niet hebt heb je bij sommige providers geen 4G op bepaalde plaatsen en dan kan gebeuren wat ik schets. Missen van band20 en daardoor missen van (een deel van) 4G zijn voor mij gelijk aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
YdieresiS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:51:
[...]

Als je B20 niet hebt heb je bij sommige providers geen 4G op bepaalde plaatsen en dan kan gebeuren wat ik schets. Missen van band20 en daardoor missen van (een deel van) 4G zijn voor mij gelijk aan elkaar.
Ja, maar dat is het natuurlijk niet. Het gaat erom hoe het beschreven staat in de voorwaarden. En daar staat dat je toestel over 4G moet beschikken. Niet dat je toestel over B20 moet beschikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YdieresiS
ChinaGeek schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:53:
[...]

Ja, maar dat is het natuurlijk niet. Het gaat erom hoe het beschreven staat in de voorwaarden. En daar staat dat je toestel over 4G moet beschikken. Niet dat je toestel over B20 moet beschikken.
Als de provider 4G alleen via band20 aanbiedt en jij hebt geen band20, dan kan je telefoon dus volgens de provider geen 4G aan. Providers dekken zich daarmee in tegen veranderingen. Als ze ineens over een andere band gaan die je toestel niet heeft hoeven ze niet direct de voorwaarden aan te passen. Er zit verschil tussen taal in voorwaarden en hoe het technisch is uitgevoerd. Maar dit kan een eindeloze discussie worden die compleet van het onderwerp afdwaalt.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Note7. Ik heb weer moeten wennen aan MIUI, maar kan mijn weg er inmiddels uitstekend in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
YdieresiS schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 14:56:
[...]

Als de provider 4G alleen via band20 aanbiedt en jij hebt geen band20, dan kan je telefoon dus volgens de provider geen 4G aan. Providers dekken zich daarmee in tegen veranderingen. Als ze ineens over een andere band gaan die je toestel niet heeft hoeven ze niet direct de voorwaarden aan te passen. Er zit verschil tussen taal in voorwaarden en hoe het technisch is uitgevoerd. Maar dit kan een eindeloze discussie worden die compleet van het onderwerp afdwaalt.

Ik ben nog steeds erg blij met mijn Note7. Ik heb weer moeten wennen aan MIUI, maar kan mijn weg er inmiddels uitstekend in vinden.
Daar is toch helemaal geen sprake van?
Op deze manier kun je elke discussie wel doodgooien natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
Band 20 (800MHz) is de tragere maar "krachtigste" golf (krachtiger dan de 3G golven). Dit betekent dat je bijvoorbeeld in gebouwen nog 4G hebt als je B20 wel hebt, of in gebieden met weinig dekking. Kan dus gemakkelijk zijn als je veel in gebouwen komt waar je geen WiFi hebt of dun bevolkte gebieden en toch data wilt hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:01
Even een vraag. Kom er niet aan. Werkt de redmi note 7 nu wel of niet op een Tele 2 abo🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Nu online
zuukie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:00:
Even een vraag. Kom er niet aan. Werkt de redmi note 7 nu wel of niet op een Tele 2 abo🤔
De note 7 werkt perfect. De note 7 pro heeft geen band 20, die belangrijk is voor 4g bij de meeste providers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
GtrCraft schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:01:
[...]

De note 7 werkt perfect. De note 7 pro heeft geen band 20, die belangrijk is voor 4g bij de meeste providers
De Global Note 7 dan welteverstaan.
De versie die in Nederland bij Belsimpel en Mobiel.nl verkocht wordt, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimbaway
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18-02-2020
Vanwege een defect aan mijn huidige toestel ben ik van plan de Note 7 aan te schaffen via Belsimpel. Het is voor mij de eerste keer dat ik een Xiaomi ga proberen en het in ieder geval afwachten word hoe de skin bevalt.

Nu heb ik geen ervaring met het gebruik van roms en dergelijke, maar gelet op wat mensen hier over het toestel op forums posten vroeg ik mij dus af of her waard is in de wereld van rom gebruik te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antimos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24
Nimbaway schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 14:13:
Vanwege een defect aan mijn huidige toestel ben ik van plan de Note 7 aan te schaffen via Belsimpel. Het is voor mij de eerste keer dat ik een Xiaomi ga proberen en het in ieder geval afwachten word hoe de skin bevalt.

Nu heb ik geen ervaring met het gebruik van roms en dergelijke, maar gelet op wat mensen hier over het toestel op forums posten vroeg ik mij dus af of her waard is in de wereld van rom gebruik te stappen.
Heb zelf de 128GB versie besteld bij Belsimpel.nl, zit een Global rom op (inmiddels op versie 10.3.5.0) met uiteraard ook de NL taal.
Bevalt me tot zover prima, voor mij geen noodzaak om naar een MIUI EU rom of anders te gaan.

Mocht je MIUI niet bevallen kun je altijd een andere launcher erop zetten.
Probeer het eerst een poosje zou ik zeggen.

Formuler Z8 Pro, Z10 Pro Max, Epson TW5650 beamer, Logitech Z-5500 Digital speakers | Oculus Quest 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Nu weekje de Note 7 in gebruik, heerlijk ding. Eerst ff MIUI gedraaid maar inmiddels Nova launcher er op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 19:42

magneet

Magnetic enhanced

Zijn er andere mensen met de EU miui rom die issues hebben met Android auto? Ik heb hem er gisteren opgezet maar Android auto ziet dus geen spotify of Playerfm terwijl hij dat wel deed met de global rom. Waze wordt wel weer correct herkend.

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hopiconjo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:24
Nieuwe variant vandaag released. Denk geen band 20 ondersteuning maar wel weer goede camera. Snap alleen niet waar ze hem willen positioneren. Tussen note 7 en note 7 pro?. Wel een zeer aantrekkelijke prijs

https://www.gsmarena.com/...dragon_660-news-37115.php

[ Voor 6% gewijzigd door hopiconjo op 20-05-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
ChinaGeek schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 11:06:
[...]

Ik was die dag blijkbaar echt niet goed, wakker, want wat je hier zegt, is onzin. De 48MP camera van de global is geen geëxtrapoleerde. Het is een 48MP camera die een 12MP foto genereert. In India werd de "gewone" Note 7 voorzien van een "ordinaire" 12MP camera. Nu wordt er de Note 7s gelaunched die de 48MP camera heeft. Dit blijkt dezelfde als de Pro, niet dezelfde als de 48MP camera van de global als ik de vroege nieuwsberichten mag geloven (want dit hadden me op het verkeerde pad gestuurd ivm de global vs India).

=> De Note 7s lijkt me helemaal niet interessant tov de Note 7 Global. Tenzij je de band 20 wilt inruilen voor een iets betere camera. ;)

https://www.androidcentra...-7-calls-it-redmi-note-7s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

DrIezie schreef op maandag 20 mei 2019 @ 15:35:
[...]

Ik was die dag blijkbaar echt niet goed, wakker, want wat je hier zegt, is onzin. De 48MP camera van de global is geen geëxtrapoleerde. Het is een 48MP camera die een 12MP foto genereert. In India werd de "gewone" Note 7 voorzien van een "ordinaire" 12MP camera. Nu wordt er de Note 7s gelaunched die de 48MP camera heeft. Dit blijkt dezelfde als de Pro, niet dezelfde als de 48MP camera van de global als ik de vroege nieuwsberichten mag geloven (want dit hadden me op het verkeerde pad gestuurd ivm de global vs India).

=> De Note 7s lijkt me helemaal niet interessant tov de Note 7 Global. Tenzij je de band 20 wilt inruilen voor een iets betere camera. ;)

https://www.androidcentra...-7-calls-it-redmi-note-7s
Voor zover ik kan zien wordt er gewoon dezelfde hardware van de Note 7 Global in de 7S gebruikt.
Dus zelfde Snapdragon 660 en de Samsung 48MPX camera.

Deze 7S lijkt alleen gericht op de markt in India waar de eerste release van de Note 7 een echte 12MPX camera had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
WhatTheFuck schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:02:
[...]

Voor zover ik kan zien wordt er gewoon dezelfde hardware van de Note 7 Global in de 7S gebruikt.
Dus zelfde Snapdragon 660 en de Samsung 48MPX camera.

Deze 7S lijkt alleen gericht op de markt in India waar de eerste release van de Note 7 een echte 12MPX camera had.
Thanks voor de info, het was me niet meteen duidelijk. => Dus zelfs niet de camera van de Pro, dan is hij voor de B20 landen helemaal niet interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slickynl
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-12-2023
Ik wou iederen trouwens 2 dingen aanraden ;

https://play.google.com/s...ils?id=com.xda.nachonotch

Om een zwarte balk in het verlengde van je notch te maken, ziet er wat netter uit.

En poco launcher, echt veel beter dan die er standaart bij zit, ook van xiaomi

https://play.google.com/s...mi.android.globallauncher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:36
Iedereen bedankt voor de tips die ik hier kon lezen, zojuist besteld en spoedig ook in het bezit van een (blauwe) Note 7 :Y
Ik was tijdens het bestellen op Amazon voor de 'vaak samen gekocht' truc gevallen :')
Maar bleek toch de meest verstandige
Hoesje: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
Screenprotector: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik de Redmi Note 7 een maandje geleden nog direct zou aanraden voor iemand die op zoek is naar veel bang for buck, is de Motorola One Vision, nu ook wel een erg mooi alternatief vind ik.

Iets smaller, Android One, optische beeldstabilisatie. Wel iets kleinere accu, andere verhouding qua display en adviesprijs ligt wat hoger, maar toestel moet nog uitkomen (en daalt daarna natuurlijk pas)

Heb voor m'n moeder vorige maand een Redmi Note 7 aangeschaft, maar die heeft ze een maand in de kast laten liggen. Ik laat der nu toch de overstap maken naar de One Vision, voor haar gebruik denk net een stapje duidelijker en fijner.

Persoonlijk zou ik nog erg twijfelen, beide mooie devices in die prijsrange.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
B.O.C.K schreef op zondag 26 mei 2019 @ 23:58:
Iedereen bedankt voor de tips die ik hier kon lezen, zojuist besteld en spoedig ook in het bezit van een (blauwe) Note 7 :Y

[...]

Ik was tijdens het bestellen op Amazon voor de 'vaak samen gekocht' truc gevallen :')
Maar bleek toch de meest verstandige
Hoesje: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
Screenprotector: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item
Is dat hoesje uit de eerste link niet hetzelfde als je standaard erbij krijgt? :+
Die gebruik ik nu gewoon. Wellicht koop ik nog keertje een camera covertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@SemperFidelis krijg je er een hoesje bij? :o :D
Ach, dan heb ik er 1 extra als de meegeleverde geel begint te worden ;)
Is het meegeleverde hoesje trouwens dik genoeg dat de telefoon plat op tafel ligt? Dus steekt de camera niet uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
B.O.C.K schreef op maandag 27 mei 2019 @ 11:29:
@SemperFidelis krijg je er een hoesje bij? :o :D
Ach, dan heb ik er 1 extra als de meegeleverde geel begint te worden ;)
Is het meegeleverde hoesje trouwens dik genoeg dat de telefoon plat op tafel ligt? Dus steekt de camera niet uit?
Jup er zit een prima silicone hoesje bij, camera steekt wel iets uit maar daar kun je weer aparte protectors voor kopen in China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mits112
  • Laatst online: 23-04 14:54
Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.7ec84c4dugOgdy

Erg prettig en als de telefoon ligt dan raakt de camera de ondergrond niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik gebruik deze telefoon nu al enige tijd en wat mij opvalt is dat bij het bellen de beller heel slecht te verstaan is zodra er ook maar een beetje omgevingsgeluid is. Ligt het aan mijn telefoon en heb ik gewoon een slechte speaker bovenin zitten of zijn er meer die hier last van hebben? Ik moet hem namelijk op luidspreker zetten of oortjes er bij zoeken vaak wat niet echt handig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 11:04

slaay

Natuurbeleven.com

Paul-G schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 15:31:
Ik gebruik deze telefoon nu al enige tijd en wat mij opvalt is dat bij het bellen de beller heel slecht te verstaan is zodra er ook maar een beetje omgevingsgeluid is. Ligt het aan mijn telefoon en heb ik gewoon een slechte speaker bovenin zitten of zijn er meer die hier last van hebben? Ik moet hem namelijk op luidspreker zetten of oortjes er bij zoeken vaak wat niet echt handig is.
Is dat alleen met regulier bellen of ook met Whatsapp/Messenger/etc? En als je op het volume + klikt, zie je dan ook daadwerkelijk dat de balk helemaal tot bovenaan gevuld is (qua geluid)?

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Android Auto? Bij mij zegt de auto verbinding mislukt. Heb een Peugeot 308 SW uit 2019 en natuurlijk een Redmi Note 7.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
Hieronder nog foto's voor de geïnteresseerden:
Ferilinso PanzerglasFerilinso hoes Xiaomi Redmi note 7 (1)
Ferilinso hoes Xiaomi Redmi note 7 (1)
Ook dit hoesje beschermt de camera netjes :)

Heeft iemand toevallig een oplossing voor de verdwijnende meldingen op het vergrendelscherm na het ontgrendelen? Ik laat vaak nog wel eens meldingen staan om later te lezen, maar tot op heden nog geen handige truc voor gevonden.
Ik weet dat ik per app via "instellingen->apps beheren->[app selecteren]->meldingen" het 1 en ander kan instellen, maar dan verdwijnen de meldingen alsnog na het ontgrendelen.

Edit:spelfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul-G
slaay schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 17:56:
[...]

Is dat alleen met regulier bellen of ook met Whatsapp/Messenger/etc? En als je op het volume + klikt, zie je dan ook daadwerkelijk dat de balk helemaal tot bovenaan gevuld is (qua geluid)?
Ik bel eigenlijk alleen regulier, en ja de het volume staat echt op zijn max :|
valt te proberen met een andere service, ga ik vandaag eens doen. Het is echt een lastig probleem, binnenshuis gaat het wel alleen buiten kan ik bijna niemand verstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrIezie
Paul-G schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:46:
[...]

Ik bel eigenlijk alleen regulier, en ja de het volume staat echt op zijn max :|
valt te proberen met een andere service, ga ik vandaag eens doen. Het is echt een lastig probleem, binnenshuis gaat het wel alleen buiten kan ik bijna niemand verstaan.
Ik had dit in het begin ook, maar merkte dat ik m'n toestel eigenlijk niet goed tegen m'n oor hield. De speaker zit helemaal bovenaan het toestel, en ik hield het toestel nog alsof de speaker 5mm lager zat (macht der gewoonte).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edjedan
B.O.C.K schreef op maandag 3 juni 2019 @ 00:36:
[...]

Hieronder nog foto's voor de geïnteresseerden:
[Afbeelding: Ferilinso Panzerglas][Afbeelding: Ferilinso hoes Xiaomi Redmi note 7 (1)]
[Afbeelding: Ferilinso hoes Xiaomi Redmi note 7 (1)]
Ook dit hoesje beschermt de camera netjes :)

Edit:spelfout
11,50 inclusief verzendkosten vind ik nog best prijzig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@edjedan €7,99 met gratis verzendkosten (ik heb dit natuurlijk tegelijk met screenprotector en de telefoon gekocht) vind ik best goedkoop ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatTheFuck

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

B.O.C.K schreef op maandag 3 juni 2019 @ 15:59:
@edjedan €7,99 met gratis verzendkosten (ik heb dit natuurlijk tegelijk met screenprotector en de telefoon gekocht) vind ik best goedkoop ;)
Mijn screenprotectors en hoesjes haal ik altijd op Aliexpress/Ebay en betaal nooit meer dan 2 euro. Duurt wel wat langer maar goed, dat vind ik geen probleem.

Die screenprotectors/hoesjes die jij koopt zijn waarschijnlijk ook gewoon dezelfde maar verkocht door een reseller met dikke marge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
@WhatTheFuck klopt. Maar die reseller mag van mij die paar euro hebben als ik het product binnen 3 dagen thuis heb, Europese kooprechten heb en via Amazon de garantie heb dat ik mijn geld terug krijg als ik het product niet ontvang :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul-G
DrIezie schreef op maandag 3 juni 2019 @ 10:28:
[...]

Ik had dit in het begin ook, maar merkte dat ik m'n toestel eigenlijk niet goed tegen m'n oor hield. De speaker zit helemaal bovenaan het toestel, en ik hield het toestel nog alsof de speaker 5mm lager zat (macht der gewoonte).
Haha Held! _/-\o_ dat ik daar zelf nog niet achter was gekomen |:( dat was dus inderdaad het probleem. Grappig dat dat zoveel verschil maakt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DrIezie
Paul-G schreef op maandag 3 juni 2019 @ 18:29:
[...]

Haha Held! _/-\o_ dat ik daar zelf nog niet achter was gekomen |:( dat was dus inderdaad het probleem. Grappig dat dat zoveel verschil maakt
Ik was nog aan het twijfelen als ik het wel zou posten ^^ . Blij dat ik je heb kunnen helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-03 19:09
GtrCraft schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 16:01:
[...]

Deze staat op mijn shortlist: De note 7 (niet pro) heeft dus wel degelijk b20, en de info in pricewatch klopt niet? Dit even om het helemaal duidelijk te krijgen.

Ik zit nu te twijfelen tussen een note 6 pro en mi max 3, maar als de note 7 ook gewoon b20 heeft kan ik de note 6 pro negeren denk ik :)

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YdieresiS
ChromeBallz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 04:08:
[...]

Deze staat op mijn shortlist: De note 7 (niet pro) heeft dus wel degelijk b20, en de info in pricewatch klopt niet? Dit even om het helemaal duidelijk te krijgen.

Ik zit nu te twijfelen tussen een note 6 pro en mi max 3, maar als de note 7 ook gewoon b20 heeft kan ik de note 6 pro negeren denk ik :)
Zolang je de global versie besteld van de Note 7 heb je band 20. Als je bij een gerenomeerde Nederlandse verkoper koopt, zoals bijvoobeeld Belsimpel, heb je ook band 20.

Zie ook:
https://www.kimovil.com/e...iaomi-redmi-note-7-global

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-04 10:08
Eergisteren een quick charge 4.0 adapter gekocht : pricewatch: Hama Qualcomm Quick Charge 4.0
Wat mij nu opvalt, is dat de note7 tot 61% snel oplaad, en daarna daar stopt. Hij blijft dus op 61% charge hangen.
Via de gewone lader laad hij netjes door tot 100%.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aukemuis
  • Laatst online: 22-08-2024
Quick charge werkt bij mij met de xiaomi lader gewoon tot 100%,

Er komt een leuk animatietje even op het display en laden maar. Nooit gedacht dat ik dat quick charge zo zou gaan waarderen. vergeten op te laden ach net na het op staan ff drie kwartier aan de lader en je komt de dag wel door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
ChromeBallz schreef op donderdag 13 juni 2019 @ 04:08:
De note 7 (niet pro) heeft dus wel degelijk b20, en de info in pricewatch klopt niet?
Precies, zie https://www.mi.com/global/redmi-note-7/specs/
Heb het in de pricewatch voor je aangepast. Moet morgen goed staan volgens Tweakers :)

[ Voor 1% gewijzigd door Rembock op 13-06-2019 15:39 . Reden: Quote opmaak ging niet goed ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:46

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Ik overweeg om de Xiaomi Note 7 te kopen maar ik vroeg me het volgende af. Ik kom van de note 4 en daarop werkte 4G alleen maar als ik de simkaart in het dualslot plaatste (Vodafone). Maw geen mogelijkheid om dan nog een extra SD kaart toe te voegen.

Mijn vraag is dus of iemand (met een vodafone abonnement) weet of de Note 7 dit problem niet heeft.

[ Voor 0% gewijzigd door Dwarlorf op 27-06-2019 17:37 . Reden: abbonement schrijf je anders ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
Vandaag nog eens gecontroleerd als er een nieuwe versie beschikbaar is, en er is een nieuwe (stable) versie: V10.3.4.0.PFGEUXM
Geïnstalleerd zonder problemen, meteen ook de security patch van 05/05/2019

[ Voor 22% gewijzigd door DrIezie op 28-06-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-03-2022

crl

Dwarlorf schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 09:28:
Ik overweeg om de Xiaomi Note 7 te kopen maar ik vroeg me het volgende af. Ik kom van de note 4 en daarop werkte 4G alleen maar als ik de simkaart in het dualslot plaatste (Vodafone). Maw geen mogelijkheid om dan nog een extra SD kaart toe te voegen.

Mijn vraag is dus of iemand (met een vodafone abonnement) weet of de Note 7 dit problem niet heeft.
Ik zie dat er geen Vodafoners reageren. Zelf zit ik bij HollandsNieuwe, en aangezien dat een 'Vodafone light' is, heb je hier misschien ook wat aan. Ik heb geen problemen met sim + SD-kaart. Alles werkt naar behoren. Misschien relevant: je hebt een nano-simkaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

crl schreef op zaterdag 29 juni 2019 @ 21:43:
[...]

Ik zie dat er geen Vodafoners reageren. Zelf zit ik bij HollandsNieuwe, en aangezien dat een 'Vodafone light' is, heb je hier misschien ook wat aan. Ik heb geen problemen met sim + SD-kaart. Alles werkt naar behoren. Misschien relevant: je hebt een nano-simkaart nodig.
Bedankt voor je reactie, goed om te horen. Ik had de 'gok' al genomen en de Note 7 besteld (helaas is de levering al 2 keer vertraagd bij postnl). Ik kijk er in ieder geval naar uit.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Ik heb hem inmiddels binnen en op zich ben ik er tevreden mee op 1 voor mij belangrijk punt na, namelijk het geluid. Een beetje dof, niet echt helder. Ik vind dat de note 4 beter klinkt. En echt hard kan het geluid ook niet maar dat overleef ik wel (is ook beter).

Zijn er meer mensen die zich hier in herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 14:08
Dwarlorf schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:45:
Ik heb hem inmiddels binnen en op zich ben ik er tevreden mee op 1 voor mij belangrijk punt na, namelijk het geluid. Een beetje dof, niet echt helder. Ik vind dat de note 4 beter klinkt. En echt hard kan het geluid ook niet maar dat overleef ik wel (is ook beter).

Zijn er meer mensen die zich hier in herkennen?
Op XDA stond daar een klein topic over. De eindoplossing was geloof ik een driver installatie als ik het goed heb begrepen...

https://forum.xda-develop...on-audio-quality-t3938495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Hmm, dan moet ik gaan rooten. Ik heb viper4android op mijn vorige telefoon wel ooit gehad en dat had inderdaad veel instel mogelijkheden. Ik zal er eens over na denken maar omdat ie net nieuw is zie ik rooten niet meteen zitten. Ik zal een dezer dagen ook even een korte review op tweakers plaatsen voor toekomstige kopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
@Dwarlorf heb geen note 4, maar mijn vriendin heeft de note 6 en die presteert vrijwel gelijk qua geluid. Wat mij wel opviel is dat de note 6 veel beter video geluid kan opnemen bij evenementen, bij de note 7 raakt alles al vrij snel overstemd.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels & prijzen: [Xiaomi Redmi Note 7 (PRO)] Levertijden & Prijzen