Bij mij connect hij altijd automatisch met m'n auto.Ann. schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:06:
Ik heb sinds een paar maanden de redmi note 7 (originele eu rom) en nu valt me eigenlijk op dat wanneer ik in de auto stap hij niet vanzelf connect met mijn autoradio/carkit (
JVC KD-R881BT). Bluetooth staat gewoon aan en hij staat ook in mijn lijst met apparaten, maar ik moet telkens erop klikken wil ik mijn telefoon laten verbinden. Mijn oude telefoon (huawei y6 pro) verbond wel gewoon direct binnen een paar seconden nadat ik was ingestapt. Vind dit best irritant. Ik luister ook vaak muziek tijdens het autorijden die op mijn telefoon staat. Koppel hem dan ook via bluetooth, maar wederom moet ik hem handmatig verbinden voordat het werk.
Zijn er nog meer mensen die dit hebben en eventueel een oplossing hebben gevonden?
Helemaal vergeten te melden maar blijkbaar ging er iets mis bij de radio zelf. Sinds ik laatst de accu van de auto los moest koppelen voor iets anders en vervolgens dus de radio werd gereset doet ie het wel zoals het hoort. Alleen wanneer ik muziek van mijn telefoon via de radio wil afspelen duurt het even voordat ie mijn telefoon heeft gevonden. Maar dat had ie bij mijn oude telefoon ook dus dat is niks nieuwsFerry34 schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:35:
[...]
Bij mij connect hij altijd automatisch met m'n auto.
Ja, dat duurt bij mij ook wel even. Ik denk dat de auto bij het starten het een en ander opstart van de radio en als laatste de bluetooth. De eerste minuut speelt het geluid dan door mijn telefoon en dan schakelt het over naar de autoradio ofzo.Ann. schreef op woensdag 4 december 2019 @ 01:30:
[...]
Helemaal vergeten te melden maar blijkbaar ging er iets mis bij de radio zelf. Sinds ik laatst de accu van de auto los moest koppelen voor iets anders en vervolgens dus de radio werd gereset doet ie het wel zoals het hoort. Alleen wanneer ik muziek van mijn telefoon via de radio wil afspelen duurt het even voordat ie mijn telefoon heeft gevonden. Maar dat had ie bij mijn oude telefoon ook dus dat is niks nieuws
Maar dat zal aan de auto liggen, met een bluetooth speaker en koptelefoon gaat het na het inschakelen al naar een paar minuten over de bluetoothverbinding.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Sinds MIUI 11.0.4.zit er een heel irritante fading als ik mijn telefoon unlock. De display en iconen etc verschijnen gelijkmatig in 1 seconden, in plaats van direct.
Meer mensen die dit hebben, en belangrijker: hoe schakel ik dit uit?
Meer mensen die dit hebben, en belangrijker: hoe schakel ik dit uit?
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Heb deze telefoon nu een paar maanden, maar heb hem eigenlijk nog niet echt gebruikt, alleen voor een paar foto's.
Nu wil ik hem unlocken en de Global rom erop zetten, maar ik zie nu dat hij geen simkaarten meer herkend.
Ook een factory reset en de update naar MIU 11 heeft niet geholpen. Zag op andere fora ook mensen met ditzelfde probleem, maar zag geen oplossing.
Nu wil ik hem unlocken en de Global rom erop zetten, maar ik zie nu dat hij geen simkaarten meer herkend.
Ook een factory reset en de update naar MIU 11 heeft niet geholpen. Zag op andere fora ook mensen met ditzelfde probleem, maar zag geen oplossing.
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Goedendag ik heet GerardB75 en ben net nieuw op dit forum.
Ik bezit de Xiaomi redmi note 7 sinds 30 november, vind het toestel op het eerste gezicht prettig in de hand en een lekker groot scherm. Moet nog aan veel dingen wennen die bij mijn Samsung Galaxy trend plus anders gingen. Ik gebruik het als Prepaid toestel. Het belangrijkat is Whatsapp, Email, Foto's en Video's.
Wat mij opviel dat er wel in de specs wordt gesproken over resolutie 2340x1080 en kwaliteit dpi etc. in cijfers, maar als je het instelt op het toestel dan is er alleen tekst b.v. Hoog, Normaal of Laag.
Dit geeft mij beetje wantrouwen. Te meer nu ik van andere hoor minder levendige foto's en video's maak.
Als ik voor foto's HDR wil gebruiken moet ik dit iedere keer opnieuw instellen, anders krijg ik maar een mat plaatje. Ben in de dierentuin geweest en de beesten zien er niet levendig uit ook planten etc. en de kinderen.
Misschien weet ik niet goed hoe e.a. juist in te stellen ook voor de video.
Hopelijk kan iemand mij daarmee helpen. Anders zie ik mij genoodzaakt het toestel om te ruilen.
Is Samsung dan toch beter, ik bedoel in deze klasse rond de € 200
Maar als alles goedkomt hou ik hem graag.
Ik bezit de Xiaomi redmi note 7 sinds 30 november, vind het toestel op het eerste gezicht prettig in de hand en een lekker groot scherm. Moet nog aan veel dingen wennen die bij mijn Samsung Galaxy trend plus anders gingen. Ik gebruik het als Prepaid toestel. Het belangrijkat is Whatsapp, Email, Foto's en Video's.
Wat mij opviel dat er wel in de specs wordt gesproken over resolutie 2340x1080 en kwaliteit dpi etc. in cijfers, maar als je het instelt op het toestel dan is er alleen tekst b.v. Hoog, Normaal of Laag.
Dit geeft mij beetje wantrouwen. Te meer nu ik van andere hoor minder levendige foto's en video's maak.
Als ik voor foto's HDR wil gebruiken moet ik dit iedere keer opnieuw instellen, anders krijg ik maar een mat plaatje. Ben in de dierentuin geweest en de beesten zien er niet levendig uit ook planten etc. en de kinderen.
Hopelijk kan iemand mij daarmee helpen. Anders zie ik mij genoodzaakt het toestel om te ruilen.
De sims worden nu gezien. Een paar keer de sims eruit gehaald en toen zag hij ze opeens. Eens kijken hoe lang dat zo blijft...
Wat betreffende foto's dat weet ik niet, er zijn veel opties en het zal een beetje trail en error zijn
Er moet gewoon een '48MP AI rear camera with Sony IMX586 camera sensor' inzitten. De specs van de telefoon zullen gewoon kloppen, als deze natuurlijk echt is...GerardB75 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:57:
Wat betreffende foto's dat weet ik niet, er zijn veel opties en het zal een beetje trail en error zijn
Resolutie van beeldscherm blijft 2340x1080 en kun je niet wijzigen. Camera is redelijk goed voor het geld.GerardB75 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:57:
HDR blijft alleen aan staan als automatisch is geselecteerd, vraag me niet waarom. Voor wat meer levendige foto's zul je deze moeten nabewerken helaas. Samsung foto's zijn inderdaad wat meer bewerkt en kleurrijker waardoor ze wat levendiger ogen. Of een Samsung Galaxy onder 200,- een beter camera heeft weet ik niet. Ik ken alleen de A50 maar die is wat duurder en heeft wel een wat betere camera.
Standaard Camera is inderdaad wat vlak vergeleken met Google Camera. HDR+ nabewerking geeft mooi resultaat.
Zie XDA forums https://forum.xda-develop...09-bulkin043-aka-t3968340
Zie XDA forums https://forum.xda-develop...09-bulkin043-aka-t3968340
[ Voor 10% gewijzigd door Ceejay op 30-12-2019 12:20 ]
HDR heb ik nog nooit gebruikt, levert dat veel betere foto's op?
Die AI en beautify leveren in elk geval hele (overdreven) neppe foto's op. AI kan soms nog wel leuk uitpakken maar vaak ook niet, dus ik heb dat maar snel weer uitgezet.
Die AI en beautify leveren in elk geval hele (overdreven) neppe foto's op. AI kan soms nog wel leuk uitpakken maar vaak ook niet, dus ik heb dat maar snel weer uitgezet.
/▌
Een korte how to, om je CN rom naar Global/EU te flashen
1. Na 160 uur wachten kon ik mijn telefoon unlocken.
Unlocken: https://c.mi.com/thread-1857937-1-0.html
2. Via de onderstaande guide TWRP erop gezet.
TWRP: https://www.technobuzz.net/twrp-redmi-note-7-pro/
3. Daarna kon ik via TWRP Recovery de Global Rom erop zetten.
https://www.getdroidtips....-miui-rom-xiaomi-devices/
https://xiaomi.eu/community/forums/miui-11.202/
[ Voor 6% gewijzigd door Temraakle op 30-12-2019 23:37 ]
Ik bel vrij weinig met m'n telefoon maar had vanavond weer een oproep en er is toch echt een probleem met het volume van de bovenste speaker. Ik moest het gesprek gewoon stoppen omdat ik de ander niet kan verstaan.
Als je in een omgeving bent met wat geluid om je heen is een gesprek voeren onmogelijk, zelfs in een rustige/stille omgeving kan 't een uitdaging zijn.
Lopen jullie hier ook tegen aan, heeft iemand mogelijk een fix.?
Ik zit zelf net over m'n 31 dagen heen dus retour sturen kan waarschijnlijk niet meer.
Het lijkt een software probleem te zijn.
'k heb belsimpel er over gemaild, hopelijk zijn ze een beetje schappelijk en helpen ze qua ander toestel kunnen uitzoeken o.i.d.
Aan een toestel waarmee ik niet normaal kan bellen heb ik niks.
Als je online zoekt op iets van "redmi note 7 low call volume" blijkt dat 'k niet de enigste ben, en dat het ook bij andere types van dit merk voorkomt.
Als je in een omgeving bent met wat geluid om je heen is een gesprek voeren onmogelijk, zelfs in een rustige/stille omgeving kan 't een uitdaging zijn.
Ik zit zelf net over m'n 31 dagen heen dus retour sturen kan waarschijnlijk niet meer.
'k heb belsimpel er over gemaild, hopelijk zijn ze een beetje schappelijk en helpen ze qua ander toestel kunnen uitzoeken o.i.d.
Als je online zoekt op iets van "redmi note 7 low call volume" blijkt dat 'k niet de enigste ben, en dat het ook bij andere types van dit merk voorkomt.
[ Voor 9% gewijzigd door BeetjeVreemd op 01-01-2020 21:51 ]
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
Ik had daar ook problemen mee, tot ik deze post las: DrIezie in "[Xiaomi Redmi Note 7 (PRO)] Ervaringen & Discussie"BeetjeVreemd schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 21:50:
Ik bel vrij weinig met m'n telefoon maar had vanavond weer een oproep en er is toch echt een probleem met het volume van de bovenste speaker. Ik moest het gesprek gewoon stoppen omdat ik de ander niet kan verstaan.
Het valt mij op dat regelmatig mijn 4G signaal in de auto wegvalt wanneer ik aan het rijden ben.
Is hier iets aan te doen ?
Is hier iets aan te doen ?
@karine1 Als ik je reactie karine1 in 'nieuws: Xiaomi brengt Mi Note 10 en Redmi Note 8T uit in Europa' lees neem ik aan dat je een Note 7 pro hebt. De Note 7 Pro ondersteund Band 20(800 MHz) niet, dit kan het verlies van 4G mogelijk mogelijk verklaren.
Handig voor mensen die het ook willen proberen. Alleen.. wat is de toegevoegde waarde van de Global Rom? Gewoon uit interesse. Ik begrijp dat een custom rom voordelen kan hebben als betere battery life, betere notificatie afhandeling e.d.. Maar is er iets specieks aan de Global rom?Temraakle schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:34:
Een korte how to, om je CN rom naar Global/EU te flashen
M.b.t. de stock rom; ik heb er sinds de laatste updates eigenlijk weinig issues mee. Launcher is wat vervelend, dus gebruik de poco launcher nu. Is goed werkbaar zo. Enige wat mij echt opvalt t.o.v. andere telefoons is dat bij sommige bedrade headsets, bij muziek, het volume wat laag lijkt te zijn. De telefoon geeft ook al snel de waarschuwing dat het volume hoog staat terwijl dit best mee lijkt te vallen. Herkenbaar?
Deze heb ik https://www.belsimpel.nl/xiaomi-redmi-note-7#panelB.O.C.K schreef op maandag 20 januari 2020 @ 17:35:
@karine1 Als ik je reactie karine1 in 'nieuws: Xiaomi brengt Mi Note 10 en Redmi Note 8T uit in Europa' lees neem ik aan dat je een Note 7 pro hebt. De Note 7 Pro ondersteund Band 20(800 MHz) niet, dit kan het verlies van 4G mogelijk mogelijk verklaren.
Frequenties 800, 850, 900, 1800, 1900, 2100, 2600
Wanneer ik mijn data aanzet staat er toch ook 4G bovenaan.
@karine1 De Note 7 heeft inderdaad Band 20. Welke provider gebruik je? Er zijn namelijk providers die bepaalde banden voor 4G niet gebruiken wat mogelijk de oorzaak kan zijn.
Gebruik Orange.B.O.C.K schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:14:
@karine1 De Note 7 heeft inderdaad Band 20. Welke provider gebruik je? Er zijn namelijk providers die bepaalde banden voor 4G niet gebruiken wat mogelijk de oorzaak kan zijn.
Ik lees hier dat Orange alleen 800 MHz (Band 20) en 1800 MHz (Band 7) voor 4G gebruikt, aan je Note 7 zal het dus niet moeten liggen.
Misschien kun je een verklaring vinden als je op deze kaart kijkt. Heb je wel een werkende 2/3G verbinding als 4G wegvalt?
Misschien kun je een verklaring vinden als je op deze kaart kijkt. Heb je wel een werkende 2/3G verbinding als 4G wegvalt?
Bedankt voor de info.B.O.C.K schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 17:30:
Zal dan toch aan je provider moeten liggen waar (helaas) niet veel aan te doen valt.
Ik heb ook Orange, maar ik heb wel gewoon internet hoor als 4G wegvalt. In de trein zijn wel een paar stukken die heel slecht zijn (zelfs de hele ontvangst, ook voor gesprekken), maar dat heeft iedereen denk ik. Ook de treincontroleurs kunnen dan even niks scannen.
/▌
Ik heb veel problemen met dit apparaat, en heb hem pas 4 maanden. Toen ik hem kocht dacht ik dat ik er wel minimaal een jaar mee kon, maar ik zit nu al na te denken om een andere te kopen. Ben dus helemaal niet tevreden over.
Voorbeelden: Als ik mijn achtergrond probeer te veranderen wordt hij na een paar uur alweer de standaard. Na een bepaalde tijd op een app wordt de app ineens opnieuw opgestart, en 1 van de vervelendste dingen is dat ik 1-3 seconden lagg heb als een ik een app na een bepaalde tijd afsluit. Ook kan ik niet meer makkelijk verbinden met sommige bluetooth-apparaten, zoals onze Wave Soundtouch van Bose. Andere mensen in mijn familie hebben hier geen last van.
Ik weet niet wat ik eraan kan doen en heb al verschillende dingen geprobeerd. Misschien iemand van jullie die een idee heeft?
Ik zal proberen om een schermvideo te maken waarop dit te zien is, en dan voeg ik deze wel toe aan deze post.
Voorbeelden: Als ik mijn achtergrond probeer te veranderen wordt hij na een paar uur alweer de standaard. Na een bepaalde tijd op een app wordt de app ineens opnieuw opgestart, en 1 van de vervelendste dingen is dat ik 1-3 seconden lagg heb als een ik een app na een bepaalde tijd afsluit. Ook kan ik niet meer makkelijk verbinden met sommige bluetooth-apparaten, zoals onze Wave Soundtouch van Bose. Andere mensen in mijn familie hebben hier geen last van.
Ik weet niet wat ik eraan kan doen en heb al verschillende dingen geprobeerd. Misschien iemand van jullie die een idee heeft?
Ik zal proberen om een schermvideo te maken waarop dit te zien is, en dan voeg ik deze wel toe aan deze post.
apart ik ben zeer tevreden met mijne en ding werkt zelfs nu nog perfect met 100gb aan rotzooi er opAxerion schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:53:
Ik heb veel problemen met dit apparaat, en heb hem pas 4 maanden. Toen ik hem kocht dacht ik dat ik er wel minimaal een jaar mee kon, maar ik zit nu al na te denken om een andere te kopen. Ben dus helemaal niet tevreden over.
en wat jij beschrijft nog nooit gehad
Dat vind ik heel apart en vooral vervelend. Als niet meer mensen dit hebben dan is er heel waarschijnlijk ook geen fix voor. Ik probeer van de telefoon te houden maar met deze problemen wordt dat hem niet..
Mjah, als je suggesties wilt hebben over hoe het mogelijk op te lossen is, dan denk ik dat het handig is om iig te vermelden wat je al geprobeerd hebt. Het zijn nml geen bekende issues die je hier meldt. Aan de andere kant; allicht is XDA dan een betere plek om het te vragen want naar mijn idee leeft dit topic hier sowieso niet zo.Axerion schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:43:
Dat vind ik heel apart en vooral vervelend. Als niet meer mensen dit hebben dan is er heel waarschijnlijk ook geen fix voor. Ik probeer van de telefoon te houden maar met deze problemen wordt dat hem niet..

Wat vervelend. Heb je al een custom-rom overwogen?Axerion schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:43:
Al eens geprobeerd terug te gaan naar fabrieksinstellingen? Ik had een tijd lang dat mijn scherm niet uit ging als ik een telefoongesprek startte en de telefoon tegen mijn oor hield, na het terugzetten naar fabrieksinstellingen was dit voor mij verholpen.Axerion schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:43:
Ik herken er niks in. Heb twee Note 7's gehad (een laten vallen).Axerion schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:43:
Ik zou een reset proberen en dan alle updates installeren. Of een andere launcher.
/▌
Probeer anders eens via Instellingen > Verbinding & delen > Wifi, mobiel en Bluetooth resetten deze instellingen te resettenAxerion schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 15:53:
Ook kan ik niet meer makkelijk verbinden met sommige bluetooth-apparaten, zoals onze Wave Soundtouch van Bose. Andere mensen in mijn familie hebben hier geen last van.
Heb een custom rom overwogen, maar na wat zoeken op internet kon ik alleen maar roms van de note7pro downloaden, ik weet niet of iemand misschien een linkje heeft?
Over die fabrieksinstellingen, dat heb ik nog niet geprobeerd. Alle foto's en video's worden dan niet verwijderd toch? Krijg ik dan ook een probleem met DigiD enzv?
Over die fabrieksinstellingen, dat heb ik nog niet geprobeerd. Alle foto's en video's worden dan niet verwijderd toch? Krijg ik dan ook een probleem met DigiD enzv?
Een custom rom installeren is een klus op zichzelf, dan kan ik je beter aanraden om eerst te kijken of teruggaan naar de fabrieksinstellingen helpt. Mocht je het toch willen proberen, kun je de reactie van slaay in "[Xiaomi Redmi Note 7] Rooten & Custom ROM's" het beste even lezen. Custom roms zijn op XDA te vinden, maar ik raad het installeren van een custom rom af als je hier nooit eerder mee in aanraking bent geweest. Je 'bricked' je telefoon vrij snel als je niet weet wat je doet.
Als je terug gaat naar fabrieksinstellingen is inderdaad alles weg op de Note 7, eerst een backup maken is wel aan te raden. DigiD app weet/heb ik niet, maar ik neem aan dat de deze app door DigiD moet laten activeren. Ik ga er bijna vanuit dat je dit later zonder problemen weer opnieuw kunt doen.
Als je terug gaat naar fabrieksinstellingen is inderdaad alles weg op de Note 7, eerst een backup maken is wel aan te raden. DigiD app weet/heb ik niet, maar ik neem aan dat de deze app door DigiD moet laten activeren. Ik ga er bijna vanuit dat je dit later zonder problemen weer opnieuw kunt doen.
Teruggaan naar fabrieksinstellingen kan heel goed werken. Iets meer werk is de foon zelf rooten en een custom rom erop zetten, maar dan heb je er ook wel erg veel plezier van (vind ik dan toch)
Volg deze guide: https://forum.xda-develop...nlock-bootloader-t3890751
Je kunt er vervolgens een custom rom op zetten, alles daar over vind je op XDA zoals bock zegt https://forum.xda-developers.com/redmi-note-7
Deze guide zet TWRP recovery erop, als je Android 10 roms wilt gebruiken is het zeer aan te raden om OrangeFox recovery te flashen (kan gewoon in TWRP).
Ik draai een versie van Android 10 Lineage OS, heerlijk snel, heb bijvoorbeeld geen reclames meer, draai Dolby Atmos voor veel beter geluid, gebruik een Google camera voor betere foto's etc etc.
Volg deze guide: https://forum.xda-develop...nlock-bootloader-t3890751
Je kunt er vervolgens een custom rom op zetten, alles daar over vind je op XDA zoals bock zegt https://forum.xda-developers.com/redmi-note-7
Deze guide zet TWRP recovery erop, als je Android 10 roms wilt gebruiken is het zeer aan te raden om OrangeFox recovery te flashen (kan gewoon in TWRP).
Ik draai een versie van Android 10 Lineage OS, heerlijk snel, heb bijvoorbeeld geen reclames meer, draai Dolby Atmos voor veel beter geluid, gebruik een Google camera voor betere foto's etc etc.
[ Voor 28% gewijzigd door Ceejay op 06-03-2020 09:43 ]
Dank jullie wel voor al de reacties! Ik zal vandaag denk ik proberen om naar fabrieksinstellingen te gaan. Ik geef jullie een update zodra ik dat gedaan heb.
EDIT:
Ik heb de telefoon een paar uur geleden naar fabrieksinstellingen gedaan, en alles werkt zoals het moet! Geen problemen gehad die ik anders wel zou moeten krijgen. Beetje dom van mij dat ik dit nog niet eerder geprobeerd heb
. Dank jullie wel voor de hulp, en misschien overweeg ik later nog eens om een custom rom te downloaden als jullie nog veel positieve argumenten daarover geven (:
EDIT:
Ik heb de telefoon een paar uur geleden naar fabrieksinstellingen gedaan, en alles werkt zoals het moet! Geen problemen gehad die ik anders wel zou moeten krijgen. Beetje dom van mij dat ik dit nog niet eerder geprobeerd heb

[ Voor 56% gewijzigd door Axerion op 06-03-2020 16:05 ]
Iemand al de MIUI 11 Android 10 update geprobeerd?
https://xiaomi.eu/community/threads/20-3-19.54975/
https://xiaomi.eu/community/threads/20-3-19.54975/
Hmmz, hier komt dus m'n sig
goedenavond, mijn vrouw heeft ook een redmi note 7. En die werkte tot vandaag altijd prima, maar sinds vandaag wil de wifi niet meer. Ik heb hier 2 SSID's draaien. DAroontjepower en DAroontjepower-Zolder. En sinds ze vanmiddag voor het eerst verbinding gemaakt heeft met het 2e netwerk doet geen enkele WIFI het meer bij haar. Hij geeft de melding: Verbonden, geen internet.
Als ik mijn samsung A6 met hetzelfde netwerk verbind is er niks aan het handje en werkt alles gewoon. Het is dus niet dat het netwerk inderdaad geen internet heeft, het lijkt meer iets te zijn in die Xiaomi die er ineens geen zin meer in heeft. Alleen het is nu wel heel irritant dat de wifi niet wil. Ook niet met de wifi waar hij eerst altijd mee verbonden was, dat wil nu ook niet meer.
Ik heb al vanalles bekeken (tijd instellingen in de router, internet instellingen in de router), ook al werkt het op mijn eigen samsung A6 gewoon allemaal. Ik heb de wifi instellingen in de Xiaomi al gereset.
Ik dacht dat ik misschien een update voor Xiaomi moet downloaden en installeren om helemaal bij te zijn. Alleen, wanneer ik Mi suite open en de telefoon aansluit, krijg ik de melding dat mijn telefoon eerst geupdate moet worden. Ja dat wilde ik via Mi Suite juist doen....
Edit: via youtube filmpje (YouTube: How to Fix Wi-Fi Connected, No Internet Access in Android Phone & Ta...) ontdekt dat ik blijkbaar voor de beide wifi netwerken de instellingen aan moest passen van DHCP naar Static en daar vervolgens het DNS / Gateway adres aanpassen naar dat van de primaire router... Vreemd dat dit voor vanmiddag niet nodig was toen mijn vrouw enkel nog met het primaire netwerk verbinding had gemaakt. En vreemd dat ik dit voor mijn Samsung A6 niet hoef te doen...
Als ik mijn samsung A6 met hetzelfde netwerk verbind is er niks aan het handje en werkt alles gewoon. Het is dus niet dat het netwerk inderdaad geen internet heeft, het lijkt meer iets te zijn in die Xiaomi die er ineens geen zin meer in heeft. Alleen het is nu wel heel irritant dat de wifi niet wil. Ook niet met de wifi waar hij eerst altijd mee verbonden was, dat wil nu ook niet meer.
Ik heb al vanalles bekeken (tijd instellingen in de router, internet instellingen in de router), ook al werkt het op mijn eigen samsung A6 gewoon allemaal. Ik heb de wifi instellingen in de Xiaomi al gereset.
Ik dacht dat ik misschien een update voor Xiaomi moet downloaden en installeren om helemaal bij te zijn. Alleen, wanneer ik Mi suite open en de telefoon aansluit, krijg ik de melding dat mijn telefoon eerst geupdate moet worden. Ja dat wilde ik via Mi Suite juist doen....

Edit: via youtube filmpje (YouTube: How to Fix Wi-Fi Connected, No Internet Access in Android Phone & Ta...) ontdekt dat ik blijkbaar voor de beide wifi netwerken de instellingen aan moest passen van DHCP naar Static en daar vervolgens het DNS / Gateway adres aanpassen naar dat van de primaire router... Vreemd dat dit voor vanmiddag niet nodig was toen mijn vrouw enkel nog met het primaire netwerk verbinding had gemaakt. En vreemd dat ik dit voor mijn Samsung A6 niet hoef te doen...
[ Voor 19% gewijzigd door DeRooney op 20-03-2020 21:32 ]
Hebben meer mensen het probleem dat de taskbar (of hoe heet dat pulldown menu) soms niet werkt en daar eventueel een oplossing voor? Het enige dat het oplost is een restart, maar het gebeurt best regelmatig en het lijkt te zijn gekomen met een van de laatste updates.
Wat zoeken op internet leert dat sommigen het echter al hadden in december 2019 en dat het te maken schijnt te hebben met video's full screen kijken in Netflix. Ja dat doe ik wel veel, maar dat zou toch ook moeten kunnen.
Wat zoeken op internet leert dat sommigen het echter al hadden in december 2019 en dat het te maken schijnt te hebben met video's full screen kijken in Netflix. Ja dat doe ik wel veel, maar dat zou toch ook moeten kunnen.
/▌
@Marzman Yup, hier ook geregeld last van een verdwenen meldingenlade/balk, meestal als ik fullscreen een serie/film kijk via Netflix en een WhatsApp bericht krijg. Voor nu swipe ik dan van beneden naar boven (maak gebruik van de gestures in Android) om te wisselen tussen mijn open applicaties, maar blijf dan een zwart balkje houden tot ik herstart.

Bluetooth is echt de achilleshiel van de telefoon. Bluetooth in de auto gaat perfect, geen omkijken naar, maar de draadloze hoofdtelefoon is een absoluut drama.B.O.C.K schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:45:
[...]
Probeer anders eens via Instellingen > Verbinding & delen > Wifi, mobiel en Bluetooth resetten deze instellingen te resetten
Het probleem ligt volgens dit forum/topic aan de proximity sensor die de bluetooth antenne stoort.
Dit kan goed kloppen, want zolang de telefoon niet in mijn broekzak zit werken de draadloze oordopjes prima, maar zodra de telefoon in de broekzak gaat is de vebinding weg.
Tijd om toch maar weer uit te kijken naar een A-merk apparaat ;-)
@360Degreez dat klopt naar mijn mening ook maar gedeeltelijk, maar ben het wel met je eens dat bluetooth de achilleshiel is van deze telefoon.
Ik heb namelijk nergens last van als ik mijn bluetooth headset (heb een Jabra Move) gebruik en buiten ben met mijn Note in m'n broekzak, zodra ik in de buurt van of door een station (met allemaal bluetooth beacons en wifi hotspots) loop gaat mijn geluid haperen als een stuiterende naald op vinylplaat.
Ik heb namelijk nergens last van als ik mijn bluetooth headset (heb een Jabra Move) gebruik en buiten ben met mijn Note in m'n broekzak, zodra ik in de buurt van of door een station (met allemaal bluetooth beacons en wifi hotspots) loop gaat mijn geluid haperen als een stuiterende naald op vinylplaat.
Ook hier wel eens last van storende bluetooth. Als dit de proxomity sensor is, kunnen we die dan niet in de software uitschakelen (misschien als je root hebt) om het storen te voorkomen als deze in je broekzak zit? Zomaar een wilde gedachte hoor.
Latin capital letter y with diaeresis
Is je headset dan niet met meerdere apparaten verbonden? Mijn JBL stoort alleen als hij met mijn Note 7 en Mibox verbonden is. Daarom zet ik dan meestal de bluetooth uit op het apparaat waarop het niet nodig is. En dan stoort er niks.
/▌
@Marzman In mijn geval niet. Loop buiten, dus mijn Note is het enige apparaat dat mijn headset verbonden is. Je zet mij wel aan het denken, ik heb namelijk ook een Mi Band via bluetooth verbonden met mijn telefoon. Maar dat verklaart niet waarom ik zoveel storing heb als ik langs of door een station loop.
Ik heb ook een miband, die stoort bij mij ook niet. Op een station heb ik het een keer gehad dat de bluetooth raar ging doen (eigenlijk voor een station op de straat). Meestal merk ik daar niks van storingen (ik kom regelmatig op stations, maar het aantal mensen kan nog uitmaken.
/▌
Het aantal mensen lijkt inderdaad de hoofdoorzaak, alsof mijn telefoon allemaal beschikbare headsets vindt en in paniek raakt
Voor nu leg ik de schuld bij de constante zichtbaarheid van bluetooth, echt apart dat Xiaomi ervoor kiest om dit niet uit te kunnen schakelen.

Voor nu leg ik de schuld bij de constante zichtbaarheid van bluetooth, echt apart dat Xiaomi ervoor kiest om dit niet uit te kunnen schakelen.
Hier ook een gevallen toestel. Heb jij het scherm (laten) vervangen? Zelf gedaan? En zo ja, waar heb jij replacement parts besteld?Marzman schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 07:52:
Ik heb wel veel pech met deze toestellen. De Note 5 viel op het scherm toen ik een gehandicapte oude man aan het helpen was in de auto te komen (niet genoeg handen, en ik moest kiezen tussen die man of mijn telefoon) en mijn Note 7 viel vorige week (ik heb hem net een paar maanden eigenlijk) uit mijn jaszak tijdens het fietsen. Die had nog een extra vouwhoesje maar dat helpt ook niks. Telefoons vallen altijd met het scherm naar beneden en hoesjes klappen schijnbaar open tijdens de val.
Ik heb een replacement note besteldwmeester schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:06:
[...]
Hier ook een gevallen toestel. Heb jij het scherm (laten) vervangen? Zelf gedaan? En zo ja, waar heb jij replacement parts besteld?
/▌
Dan kun jij beter zoeken dan ik :-)Marzman schreef op maandag 27 april 2020 @ 10:17:
[...]
Ik heb een replacement note besteldrepairshops vragen 50 euro voor een schermherstelling.
Heb nu voor 26 euro een nieuw LCD + frame besteld. Even zien of ik dat zelf inelkaar kan zetten.
https://www.ebay.com/itm/...Confirmation_FooterUpdate
Heb de Note 7 nu exact een jaar: eerste probleem:
de telefoon denkt dat er headphones zijn aangesloten, maar dit is niet zo... Restarten helpt niemand.
Iemand bekend met dit probleem en wellicht een oplossing?
Edit: nu zit ik opeens in Recovery 3.0 mode...
Geeeen idee hoe ik hier uit kom
de telefoon denkt dat er headphones zijn aangesloten, maar dit is niet zo... Restarten helpt niemand.
[ Voor 16% gewijzigd door SemperFidelis op 01-05-2020 09:58 ]
Zeeeer late reactie, maar ik liep hier ook tegenaan. Het enige dat lijkt te werken is je taal op Engels te zetten.Slickynl schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:49:
Zijn er hier ook mensen die het "ok google" niet aan de praat krijgen? Ik kan de switch van "Google via voice match" niet omzetten, blijft grijs.
Inmiddels al een andere telefoonSpasm schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 14:32:
[...]
Zeeeer late reactie, maar ik liep hier ook tegenaan. Het enige dat lijkt te werken is je taal op Engels te zetten.
Ik heb sinds een paar dagen dat het lijkt alsof de power en volume knoppen soms blijven hangen. Van het weekend bleef het volume constant naar maximaal gaan, dit kon ik uiteraard handmatig weer omlaag zetten maar dit ging bijna altijd direct of een aantal seconden weer omhoog. Niet veel later leek de power knop ook door iets getriggered te worden, bleef die achter elkaar maar opnieuw opstarten. Er is niks geks met de telefoon gebeurt waardoor de knoppen vast zijn gaan zitten. Google stuurt mij vooral naar vage Indische YouTube filmpjes of adviseren een ROM update, lijkt mij wat voorbarig. Hebben anderen hier wel eens last van gehad?
Beetje laat.. misschien heb je het al opgelost, maar dit komt soms voor als er stof of pluisjes in je hoofdtelefoon aansluiting zitten.SemperFidelis schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 09:22:
Heb de Note 7 nu exact een jaar: eerste probleem:
Heel voorzichtig met een houten prikkertje een beetje in de opening prikken en vegen.. komt er vast zooi uit.
Net de update naar Android 10 ontvangen samen met de security patch van juli. MIUI Global 11.0.1 Stable 11.0.1.0(QFGEUXM).
Helaas nog altijd geen mogelijkheid om de bluetooth zichtbaarheid aan te passen.
Helaas nog altijd geen mogelijkheid om de bluetooth zichtbaarheid aan te passen.
apart ik heb android miui 11.08.0Admiral Freebee schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:27:
Net de update naar Android 10 ontvangen samen met de security patch van juli. MIUI Global 11.0.1 Stable 11.0.1.0(QFGEUXM).
Zolang er nog geen miui 12 aangeboden wordt ga je sowieso weinig verschil zien. Het is dus meer voor het gevoel bij te zijn
Ja die viel me ook op, 11.0.8 klinkt nieuwer dan 11.0.1, maar het is met Android 9.
Het zal wel 11.0.10 zijn dat afgerond wordt op 11.0.1 ofzo.
/▌
Ik had vandaag weer een update, die dingen in de taskbar zijn wel een beetje overdreven. Zelfs in landscape view passen ze niet meer.
[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 18-08-2020 17:59 ]
/▌
Ik heb nog geen update gezien en kan dus ook niet relateren aan die dingen in de taskbar. Heb je daar een printscreen of voorbeeld van?Marzman schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 17:57:
Ik had vandaag weer een update, die dingen in de taskbar zijn wel een beetje overdreven. Zelfs in landscape view passen ze niet meer.
De notificaties lopen gewoon op, ik ruimde die nooit op en dat werd nooit zo lang.YdieresiS schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 07:24:
[...]
Ik heb nog geen update gezien en kan dus ook niet relateren aan die dingen in de taskbar. Heb je daar een printscreen of voorbeeld van?
Zwart-wit weergave in digitaal welzijn is ook gefixt. Dat werkte bij mij altijd maar tot mijn scherm opnieuw aan ging en nu gewoon voor de ingestelde tijd.
/▌
Update naar Android 10 gehad. Zit nu wel een flinke lag op de telefoon. Niet echt fijn.
Bedoel je dat je ff een paar seconden een 'blank' scherm ziet voordat een app geopend wordt? Heb ik ook maar dacht dat dit ook al voor de android 10 update was ingezet. Irritant in ieder geval.Trichoglossus schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:40:
Update naar Android 10 gehad. Zit nu wel een flinke lag op de telefoon. Niet echt fijn.
[ Voor 35% gewijzigd door Dwarlorf op 23-08-2020 21:03 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ja dat dus. Dat had ik voorheen nog niet. Ik lees toch een hoop klachten erover. Miui 11 update lijkt het een en ander te veroorzakenDwarlorf schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 21:02:
[...]
Bedoel je dat je ff een paar seconden een 'blank' scherm ziet voordat een app geopend wordt? Heb ik ook maar dacht dat dit ook al voor de android 10 update was ingezet. Irritant in ieder geval.
Grrr met de laatste update kan ik me telefoon niet meer vinden op de pc.
Kan wel usb kabel aansluiten en zegt dan conect metbestandsbeheer ofzo maar doet niks verder
Kan wel usb kabel aansluiten en zegt dan conect metbestandsbeheer ofzo maar doet niks verder
Anoniem: 1446578
heb een Redmi 7 Miui Global en werkt tot volle tevredenheid. Alleen is onlangs mijn ene email account ermee opgehouden. doet helemaal niets meer en kan het ook niet meer installeren. iemand die dit probleem kent?
Je zal ingesteld hebben dat die Miui browser de standaard is. Bij apps en permissions, default apps staat dat normaal.karine1 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:03:
Wanneer ik na de laatste update op een snelkoppeling in een mail klik gaat mijn browser niet meer open maar een ander programma. Daar kan ik dan wel klikken op openen in browser.
Hoe geraak ik hier vanaf?
[Afbeelding]
Of je verwijdert je browser een keer, installeert die weer en als je die dan opent geef je aan dat dit de default is.
/▌
Ben je zeker dat dat de Miui browser is want volgens mij staat deze er zelfs niet op.
Wanneer ik bij apps kijk staan er twee browsers en dan zijn chrome en Roboform.
Met de upgrade naar Android 10 doet bluetooth weer wat raar.
• Mijn auto geeft heel de tijd aan dat er geen ontvangst is maar het telefoneren werkt wel
• Soms geeft hij wel ontvangst aan maar komt de naam van het netwerk er niet bij
• Het synchroniseren met mijn Fitbit Charge 2 lukt wel maar de connected GPS functie werkt compleet niet meer
Zijn er nog mensen met bluetooth problemen sinds de upgraden?
• Mijn auto geeft heel de tijd aan dat er geen ontvangst is maar het telefoneren werkt wel
• Soms geeft hij wel ontvangst aan maar komt de naam van het netwerk er niet bij
• Het synchroniseren met mijn Fitbit Charge 2 lukt wel maar de connected GPS functie werkt compleet niet meer
Zijn er nog mensen met bluetooth problemen sinds de upgraden?
Neekarine1 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 08:51:
Ben je zeker dat dat de Miui browser is want volgens mij staat deze er zelfs niet op.
Dit is wel een instelling in Gmail. ''weblinks openen in gmail'.
/▌
Ik gebruik de outlook app en daar zit blijkbaar het probleem.
Dit maakt deel uit van de nieuwe Edge Webview-functie die wordt uitgerold. Als u liever een koppeling in uw standaardbrowser opent, klikt u op de koppeling en tikt u vervolgens op het overloopmenu onderaan en kiest u 'Openen in browser'.
https://answers.microsoft...53-4dd5-a87c-42bd96c0b6ed
Dit maakt deel uit van de nieuwe Edge Webview-functie die wordt uitgerold. Als u liever een koppeling in uw standaardbrowser opent, klikt u op de koppeling en tikt u vervolgens op het overloopmenu onderaan en kiest u 'Openen in browser'.
https://answers.microsoft...53-4dd5-a87c-42bd96c0b6ed
[ Voor 31% gewijzigd door karine1 op 08-09-2020 20:25 ]
Ik merk zonet dat ik bij tijd en wijle last heb van ingebrande 'schermdelen' op de. Bijvoorbeeld icoontjes in de notificatiebalk of bijvoorbeeld de beeldranden van deze tweaker pagina als ik de browser afsluit.
Het valt me opeens heel erg op. Iemand anders hier last van? Wellicht na de laatste system update?
Ik zal morgenochtend kijken of het nog steeds ingebrand is.
Ja nog steeds een beetje. Wel minder, eens zien hoe het eind van de dag is.
Het valt me opeens heel erg op. Iemand anders hier last van? Wellicht na de laatste system update?
[ Voor 18% gewijzigd door Dwarlorf op 16-09-2020 08:01 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Ik zie het ook af en toe, maar het verdwijnt ook altijd weer. Geen idee waar het vandaan komt, het zijn tot nu toe bij mij ook niet echt elementen geweest die veel in beeld zijn, meer zoals jij ook aangeeft bijvoorbeeld de randen van de tweakers pagina. Dus echt ingebrand is het ook niet, volgens mij is dat met de moderne LCD's ook niet meer een relevant probleem.Dwarlorf schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 22:14:
Ik merk zonet dat ik bij tijd en wijle last heb van ingebrande 'schermdelen' op de. Bijvoorbeeld icoontjes in de notificatiebalk of bijvoorbeeld de beeldranden van deze tweaker pagina als ik de browser afsluit.
Even gegoogled: Image Persistence is nog wel aanwezig in lcd's. Kan zijn dat deze telefoon om de kosten te drukken mindere kwaliteit lcd's heeft die daar gevoeliger voor zijn ofzo.
Ja zou kunnen. Ik dacht zelf nog dat het misschien ook met de warmte te maken heeft. Het is bij mij binnen altijd vrij warm bij hoge temperaturen buiten. Gecombineerd met de kwaliteit vd LCD inderdaad. Nouja, er valt verder niet veel aan te doen, het was alleen heel erg opvallend gisteren.Paul-G schreef op woensdag 16 september 2020 @ 11:46:
[...]
Ik zie het ook af en toe, maar het verdwijnt ook altijd weer. Geen idee waar het vandaan komt, het zijn tot nu toe bij mij ook niet echt elementen geweest die veel in beeld zijn, meer zoals jij ook aangeeft bijvoorbeeld de randen van de tweakers pagina. Dus echt ingebrand is het ook niet, volgens mij is dat met de moderne LCD's ook niet meer een relevant probleem.
Even gegoogled: Image Persistence is nog wel aanwezig in lcd's. Kan zijn dat deze telefoon om de kosten te drukken mindere kwaliteit lcd's heeft die daar gevoeliger voor zijn ofzo.
Vandaag MIUI 12 update gekregen voor mijn Redmi Note 7, updates tot 01-10-2020 bijgewerkt, android 10.
Dus ik ben nog steeds blij met deze telefoon, misschien geen maandelijkse updates maar wel nog steeds bij de tijd.
Dus ik ben nog steeds blij met deze telefoon, misschien geen maandelijkse updates maar wel nog steeds bij de tijd.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BvrS47V8I5GvqVsnjOWx1c8c.jpg?f=user_large)
Ik ben niet zo tevreden met de telefoon. Ik heb vaak een matige wifi verbinding, dat ie even wegvalt. Hebben meer mensen daar last van?
Verder dat pagina's in firefox soms raar doen (kan ook firefox zijn). Daarbij zoals eerder al gemeld af en toe haperingen wanneer je een app opent. Tijdelijk ingebrand beeld endat soms de info/icoontjes in de bovenste balk zwart zijn ipv wit
Krijg ook vaak te horen dat ik mijn geluid tijdens het telefoneren soms wegval of dat ik slecht te horen ben. Dat gecombineerd met het feit dat ik het geluid van dag 1 al niet geweldig vond is het mij toch een beetje een tegenvaller. Ik hoop stiekem dat ik hem een keer laat vallen zodat ik het me kan verantwoorden een nieuwe te kopen.
Als ik een keer tijd/zin heb zal ik hem eens volledig resetten.
Ondersteuning en updates vind ik wel zeer goed moet ik zeggen.
Verder dat pagina's in firefox soms raar doen (kan ook firefox zijn). Daarbij zoals eerder al gemeld af en toe haperingen wanneer je een app opent. Tijdelijk ingebrand beeld endat soms de info/icoontjes in de bovenste balk zwart zijn ipv wit
Krijg ook vaak te horen dat ik mijn geluid tijdens het telefoneren soms wegval of dat ik slecht te horen ben. Dat gecombineerd met het feit dat ik het geluid van dag 1 al niet geweldig vond is het mij toch een beetje een tegenvaller. Ik hoop stiekem dat ik hem een keer laat vallen zodat ik het me kan verantwoorden een nieuwe te kopen.
[ Voor 11% gewijzigd door Dwarlorf op 26-10-2020 17:40 ]
Nee, de wifi werkt zeer goed bij mij. Beter dan op mijn laptop.
Miui 12 heb ik helaas nog niet, net even gezocht naar updates maar het zal nog niet voor iedereen zijn
Miui 12 heb ik helaas nog niet, net even gezocht naar updates maar het zal nog niet voor iedereen zijn
/▌
De wifi verbinding is bij mij niet geweldig maar zeker acceptabel. In de hal schakelt hij bij mij over op het 2,4Ghz netwerk terwijl mijn vrouw haar telefoon nog werkt op het 5GHz netwerk. Maar aangezien er dan twee betonpilaren tussen het AP en de telefoon zitten is dat te verwachten.Dwarlorf schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 17:08:
Ik ben niet zo tevreden met de telefoon. Ik heb vaak een matige wifi verbinding, dat ie even wegvalt. Hebben meer mensen daar last van?
Qua wegvallend geluid kan ik weinig zeggen. Ik heb er regelmatig last van maar de ontvangst in mijn bunker huis is niet zo fantastisch dus denk ik niet dat het per se aan de telefoon ligt. De telefoon van mijn vrouw heet ook slechte ontvangst in huis.
Ik heb gisteren ook de update naar MIUI 12 aangeboden gekregen. Ik heb wel de "Get updates early" optie aanstaan. Ik gebruik een custom launcher dus op dat vlak zie ik niet veel verschillen maar de instellingen zijn wat gewijzigd en je kan het control center instellen met grotere en kleurige knoppen.
De zaken die mij het meest storen zijn niet opgelost. Zo blijft de bluetooth zichtbaarheid altijd aan zolang bluetooth aanstaat en werkt connected GPS met mijn Fitbit 2 nog altijd niet. Deze laatste functionaliteit is stuk gegaan met de vorige update naar Android 10 met MIUI 11.
Ik kende die optie niet, ook aangezet. Ik ben benieuwd.Admiral Freebee schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:14:
[...]
Ik heb gisteren ook de update naar MIUI 12 aangeboden gekregen. Ik heb wel de "Get updates early" optie aanstaan.
/▌
Die optie heb ik hier ook aanstaan, maar nog niet de update beschikbaar.Marzman schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:33:
[...]
Ik kende die optie niet, ook aangezet. Ik ben benieuwd.
Het slechte geluidskwaliteit ken ik wel en het wegvallen ook, mijn vrouw heeft dat met een eerdere Redmi Note ook (de 4X) ik wijt dat aan de signaalsterkte hier (uithoek dus altijd slecht bereik), omdat het op mijn werk wel een stuk beter is en ik dan midden in de stad zit wel volledig bereik.
Ik heb de optie ook aangezet maar ook nog geen succes.
Maar goed, ik ben niet de enige die problemen heeft. Misschien bij de volgende telefoon een stapje hoger (of ander merk.)
Ik had hievoor de note 4 (vervangen omdat ik hem had laten vallen, scherm kapot) en daarvoor de originele redmi en die zijn me toch beter bevallen.
update:
Ik heb de 12 update binnen. De telefoon werkt weer een stuk soepeler (responsive). Ik ben benieuwd of de wifi ook beter is
Maar goed, ik ben niet de enige die problemen heeft. Misschien bij de volgende telefoon een stapje hoger (of ander merk.)
Ik had hievoor de note 4 (vervangen omdat ik hem had laten vallen, scherm kapot) en daarvoor de originele redmi en die zijn me toch beter bevallen.
update:
Ik heb de 12 update binnen. De telefoon werkt weer een stuk soepeler (responsive). Ik ben benieuwd of de wifi ook beter is
[ Voor 17% gewijzigd door Dwarlorf op 28-10-2020 13:24 ]
Vanmorgen had ik ook Miui 12. Ik weet niet of het door die optie kwam (waarschijnlijk wel
)
/▌
Ik moest mijn telefoon even laten zoeken, de eerste keer niets, tweede keer inderdaad een update. Ook ik heb de optie voor vroege updates al tijden aanstaan.
Nu aan het installeren, straks eens kijken naar de wijzigingen.
Die donkere modus is wel fijn, verder wat kleine wijzigingen aan de GUI die opvallen en het lijkt inderdaad in eerste instantie soepeler te lopen. Wel vervelend dat mijn achtergrond is gewijzigd en ik die niet zo snel weer terug kan vinden, maar dat is een klein dingetje. Verder is de eerste ervaring positief, maar langer gebruik moet uitwijzen of er geen gekkigheden in de update zitten.
Nu aan het installeren, straks eens kijken naar de wijzigingen.
Die donkere modus is wel fijn, verder wat kleine wijzigingen aan de GUI die opvallen en het lijkt inderdaad in eerste instantie soepeler te lopen. Wel vervelend dat mijn achtergrond is gewijzigd en ik die niet zo snel weer terug kan vinden, maar dat is een klein dingetje. Verder is de eerste ervaring positief, maar langer gebruik moet uitwijzen of er geen gekkigheden in de update zitten.
[ Voor 46% gewijzigd door YdieresiS op 29-10-2020 08:28 ]
Ik heb een Redmi Note 7 met de versie V11.0.3.0.QFGEUXM
Ik heb vernomen, dat een update boven deze versie (naar Android 10) voor wat problemen zorgt met betrekking tot de call recorder.
https://www.reddit.com/r/...d_10_does_call_recording/
Heeft iemand enige ervaring hiermee?
Ik heb vernomen, dat een update boven deze versie (naar Android 10) voor wat problemen zorgt met betrekking tot de call recorder.
https://www.reddit.com/r/...d_10_does_call_recording/
Heeft iemand enige ervaring hiermee?
Call recording werkt hier bij mij wel gewoon op de laatste MIUI versie 12.0.3.0(QFGEUXM). Deze zit op Android 10.
Ik las dus dit bericht op de eerder aangegeven link:
'For me it still works but its quality is not so good now. The Volume for the other caller is very low. It’s like the system now records everything through the microphone and it has no access to the direct audio feed from the call.'
Hebben jullie iets dergelijks ervaren?
'For me it still works but its quality is not so good now. The Volume for the other caller is very low. It’s like the system now records everything through the microphone and it has no access to the direct audio feed from the call.'
Net even getest door mijn voicemail te bellen, maar die is kraakhelder. En bij andere opnames ervaar ik dit ook niet. Wel eens dat ik zelf minder goed te verstaan ben, maar dat is vaak door omgevingsgeluid.TripleZ schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:50:
Ik las dus dit bericht op de eerder aangegeven link:
Nee hier ook kraakhelder, de quote die jij plaatst gaat overigens wel over een Mi 9t en niet een Mi Note 7
Ik heb na het lezen van de recente berichten geüpdatet naar de recente versie.
Ik zal dit niet hoeven te doen, maar kun je ook je Android versie downgraden? Zijn er hiervoor opties beschikbaar op deze telefoon? Op internet lees ik, dat je via een apk een voorgaande versie kunt installeren, maar dat vind ik risicovol. Ik weet inmiddels, dat ik een backup kan maken op deze telefoon, maar ik weet niet of je daarmee terug kan gaan naar een voorgaande versie.
Ik zal dit niet hoeven te doen, maar kun je ook je Android versie downgraden? Zijn er hiervoor opties beschikbaar op deze telefoon? Op internet lees ik, dat je via een apk een voorgaande versie kunt installeren, maar dat vind ik risicovol. Ik weet inmiddels, dat ik een backup kan maken op deze telefoon, maar ik weet niet of je daarmee terug kan gaan naar een voorgaande versie.
Enige idee hoe je WhatsApp gesprekken kunt opnemen? Ik heb dus een Redmi Note 7 met Android versie Android 10 QKQ1.190910.002.
Ik wil alleen de WhatsApp gesprekken kunnen opnemen. De interne recorder voor normale telefoongesprekken functioneert gewoon.
Ik wil alleen de WhatsApp gesprekken kunnen opnemen. De interne recorder voor normale telefoongesprekken functioneert gewoon.
Ik heb een app gevonden (App Call Recorder): https://play.google.com/s....callrecorder&hl=nl&gl=US
Maar ik vertrouw dit niet. Ik moet toegankelijkheid aanbieden voor de volgende opties:
- Scherm bekijken en bedienen: de functie kan alle content op het scherm lezen en content via andere apps weergeven.
- Acties bekijken en uitvoeren: de functie kan je interacties met een app of een hardwaresensor bijhouden en namens jou met apps communiceren.
Maar ik vertrouw dit niet. Ik moet toegankelijkheid aanbieden voor de volgende opties:
- Scherm bekijken en bedienen: de functie kan alle content op het scherm lezen en content via andere apps weergeven.
- Acties bekijken en uitvoeren: de functie kan je interacties met een app of een hardwaresensor bijhouden en namens jou met apps communiceren.
Ik heb een Xiaomi Red Mi Note 7 pro maar ik heb al langer het probleem dat mijn 4G verbinding wegvalt en even later weer terug werkt.
Weet iemand of hier eventueel een firmware update voor bestaat ?
Ik heb zelf een update voor de firmware gevonden van 22/01/2021 V12.0.3.0.QFGEUXM maar heeft het zin van deze erop te zetten ?
https://xiaomifirmwareupdater.com/firmware/lavender/
Ik vind het ook vreemd dat deze update nog niet automatisch is binnengekomen ??
Ik heb zelf een update voor de firmware gevonden van 22/01/2021 V12.0.3.0.QFGEUXM maar heeft het zin van deze erop te zetten ?
[ Voor 17% gewijzigd door karine1 op 20-06-2021 21:40 ]
Bij mij is die wel automatisch binnen gekomen. Of het je 4G probleem oplost weet ik niet (ik had geen probleem, het kan ook een hardwareprobleem zijn natuurlijk)
/▌
De changelog vermeld dat het alleen een beveiligingspatch van januari 2021 betreft.karine1 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 21:39:
Ik heb een Xiaomi Red Mi Note 7 pro maar ik heb al langer het probleem dat mijn 4G verbinding wegvalt en even later weer terug werkt.
Heb je ondertussen al gekeken of het aan je provider ligt? -> karine1 in "[Xiaomi Redmi Note 7 (PRO)] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 5% gewijzigd door Rembock op 21-06-2021 10:23 . Reden: changelog toegevoegd ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels & prijzen: [Xiaomi Redmi Note 7 (PRO)] Levertijden & Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels & prijzen: [Xiaomi Redmi Note 7 (PRO)] Levertijden & Prijzen