Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Left part of the Evil twins

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd wat last van Lightning-kabels die scheuren bij de lightning connector. omdat ik dat niet veilig vind heb ik één exemplaar laatst vervangen door een originele kabel. Nu heb ik echter weer een probleemgeval.

Het liefste gebruik ik daarvoor originele kabels en blijf door slechte ervaringen ver weg van kabels van bv de Action. Nu kom ik in de pricewatch nogal grote verschillen tegen als het gaat om deze kabels;

pricewatch: Apple Lightning naar USB Kabel, 2m

Azerty is bijvoorbeeld prettig geprijsd (14 euro t.o.v 35), maar ik heb altijd m'n twijfels of deze wel echt Apple-origineel zijn. Ze voeren wel het Apple-logo bij het artikel maar toch.

Waar zit het verschil?

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Gunner Elke shop mag vragen wat hij wil voor zijn artikelen, zolang ze maar goed onderscheid maken tussen origineel en geschikt voor. Dus niet een (neppert) leveren als er origineel is afgesproken(te lezen op de pagina van de site waar je koopt) in geval van Azerty geeft men duidelijk aan dat het origineel is. door Apple teken en Apple code te laten zien.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:00:
@Gunner Elke shop mag vragen wat hij wil voor zijn artikelen, zolang ze maar goed onderscheid maken tussen origineel en geschikt voor. Dus niet een (neppert) leveren als er origineel is afgesproken(te lezen op de pagina van de site waar je koopt) in geval van Azerty geeft men duidelijk aan dat het origineel is. door Apple teken en Apple code te laten zien.
Daar ga ik ook vanuit, en Azerty is natuurlijk een betrouwbare partij. Maar bij een groot prijsverschil ben ik wat wantrouwig :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Gunner schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Daar ga ik ook vanuit, en Azerty is natuurlijk een betrouwbare partij. Maar bij een groot prijsverschil ben ik wat wantrouwig :)
Het kan zijn dat het BULK is, en dat je geen Retail verpakking krijgt. Dat kun je zelf navragen voor je het aanschaft.
http://i64.tinypic.com/295wys0.jpg
http://i63.tinypic.com/2ahwpc5.jpg

Hackus wijzigde deze reactie 24-01-2019 11:04 (13%)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Het kan zijn dat het BULK is, en dat je geen Retail verpakking krijgt. Dat kun je zelf navragen voor je het aanschaft.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Klopt! dat ga ik doen. Bedankt!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Goed, ik heb met Azerty per mail contact gehad over hun aangeboden kabel en zij claimen dat het een originele kabel in retailv-erpakking is; na ontvangst ben ik van het laatste niet zo zeker. Op z'n zachts gezegd.

Gunner wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:55 (3%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Dat is Bulk verpakking

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Precies. Nu weet ik dat Foxconn wel hardware voor apple maakt, maar het is toch niet helemaal wat ik ervan verwacht had, zeker niet nadat ik bij Azerty specifiek dit heb nagevraagd.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Apple levert geen kabels in bulk verpakkingen.
Dit is niet meer dan zeggen “het komt uit een of andere Foxconn fabriek dus het zal wel zo goed als origineel zijn”.

Foxconn maakt echter zoveel dat het simpelweg onzin is om dit te beweren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Kabel werkt toch, wat maakt het uit

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Hackus schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:31:
Haha dit vind ik een leuk grapje op de zaterdag avond :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:31:
Het ziet er goed uit maar ik heb geen juiste informatie gehad vanuit de leverancier. Als iemand van de verkoop-afdeling echt de moeite had genomen om te checken of deze kabel retail was (ze hebben er 80 op voorraad) dan had ik een ander antwoord gehad of ze snappen niet wat ik met retail-verpakking bedoel.

En ik heb geen goede ervaring met niet originele kabels op m'n Apple-producten. Daarnaast ben ik bereid om meer te betalen voor een 100% origineel product en ik meende dit van Azerty te ontvangen.

Ben benieuwd naar hun reactie.
Maar misschien had ik gezien het grote prijsverschil tussen Apple en andere leveranciers beter moeten weten.
Donstil schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:41:
Gelukkig hebben we WKOA dus kan je altijd nog af van je imitatie rommel.
Ja dat is zo, maar aan de andere kant kost me dat nu extra tijd en moeite terwijl me dat bespaard had kunnen worden als ik goed was geinformeerd.

Gunner wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:44 (24%)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Gunner schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:40:
[...]

Het ziet er goed uit maar ik heb geen juiste informatie gehad vanuit de leverancier. Als iemand van de verkoop-afdeling echt de moeite had genomen om te checken of deze kabel retail was (ze hebben er 80 op voorraad) dan had ik een ander antwoord gehad of ze snappen niet wat ik met retail-verpakking bedoel.

En ik heb geen goed ervaring met niet originele kabels op m'n Apple-producten. Daarnaast ben ik bereid om meer te betalen voor een 100% origineel product en ik meende dit van Azerty te ontvangen.

Ja precies. Dit is gewoon bezopen, op de website is het al misleiding maar natuurlijk extra als je er naar gevraagd hebt.

Gelukkig hebben we WKOA dus kan je altijd nog af van je imitatie rommel.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

[...]

En ik heb geen goed ervaring met niet originele kabels op m'n Apple-producten. Daarnaast ben ik bereid om meer te betalen voor een 100% origineel product en ik meende dit van Azerty te ontvangen.

kijk hier ff naar
https://support.apple.com/en-us/HT204566

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Waarom moet hij daar naar kijken? Hij heeft gewoon niet geleverd gekregen waar hij voor betaald heeft.

Orginele losse kabels komen in een doosje, nooit in een zakje.
Ja dat is zo, maar aan de andere kant kost me dat nu extra tijd en moeite terwijl me dat bespaard had kunnen worden als ik goed was geinformeerd.
Daar is uiteraard geen discussie over.

Donstil wijzigde deze reactie 26-01-2019 20:48 (30%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Donstil schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:43:
[...]

Waarom moet hij daar naar kijken? Hij heeft gewoon niet geleverd gekregen waar hij voor betaald heeft.

Orginele losse kabels komen in een doosje, nooit in een zakje.

[...]

Daar is uiteraard geen discussie over.
WKOA bestaat niet eens. consumentenrecht heet zoiets en daar heb je recht op herroepen zonder opgaaf van reden. bij Koop Op Afstand oa (ook wel afkoelingsperiode genoemd)
[...]

En ik heb geen goede ervaring met niet originele kabels op m'n Apple-producten. Daarnaast ben ik bereid om meer te betalen voor een 100% origineel product en ik meende dit van Azerty te ontvangen.

Maar misschien had ik gezien het grote prijsverschil tussen Apple en andere leveranciers beter moeten weten.

[...]

Ja, als je origineel Apple verwacht en is beloofd, dan is deze Foxconn Bulk niet wat je bent overeengekomen. terugsturen mag je niks kosten, dat moet de shop van aankoop betalen.
edit:@Azerty Hardware Jullie weten dat je niet een consument mag wijsmaken, dat een Foxconn bulk kabel, een origineel Apple product betreft. Dat heet misleiding en valt onder dwaling van het consumentenrecht.
@Gunner Heeft nadrukkelijk gevraagd of het een origineel Apple merkproduct betreft en geen 3rd party als Foxconn. ben benieuwd naar jullie verhaaltje hierover.

(onder dwaling valt; Een consument al dat niet met voorbedachte rade, van valse/verkeerde informatie voorzien. Had @Gunner dit geweten, had hij dit artikel niet gekocht, en is er dus geen overeenkomst.)
Melding naar ACM hierover,sluit ik niet uit.(van wederzijdse dwaling ga ik niet uit) De verkoper moet de koper zijn geld teruggeven en de koper moet de zaak teruggeven aan de verkoper. alle kosten die de koper maakt, zijn voor rekening verkoper.

Hackus wijzigde deze reactie 26-01-2019 23:09 (73%)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Hackus schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:51:
[...]

WKOA bestaat niet eens. consumentenrecht heet zoiets en daar heb je recht op herroepen zonder opgaaf van reden. bij Koop Op Afstand oa (ook wel afkoelingsperiode genoemd)
Wet koop of afstand is daar de voorloper van inderdaad. Vandaar dat dit voor consumenten nog steeds een term is die de lading prima dekt en dus nog steeds veel gebruikt wordt.

Een beetje een Potato Potato situatie.

Doet verder niets af aan de feiten dat de TS geen originele kabel heeft ontvangen, verkeerd is voorgelicht en Bulk verpakkingen bij Apple niet bestaan :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Ik wacht de reactie van Azerty even af. Tot die tijd doe ik niets met die kabel. @Hackus en @Donstil bedankt voor jullie input! (y)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Gunner schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:58:
Ik wacht de reactie van Azerty even af. Tot die tijd doe ik niets met die kabel. @Hackus en @Donstil bedankt voor jullie input! (y)
Ben benieuwd waar ze mee komen! Zal wel terug sturen worden of een onzin verhaaltje over Bulk kabels ofz.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Donstil schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 20:59:
[...]

Ben benieuwd waar ze mee komen! Zal wel terug sturen worden of een onzin verhaaltje over Bulk kabels ofz.
Ja ik laat het hier weten. Heb er extra de pest in omdat ik op een kabel van 13,50 ook nog eens 4 euro verzendkosten heb betaald. Gewoon brievenbuspost dus ook nog eens overdreven duur. Kan me niet voorstellen dat dit voor een partij als Azerty dit zoveel kost bij de volumes die zij versturen.

Heb zelf laatst een retail apple watch oplaadkabel verstuurd voor 2,23.

Gunner wijzigde deze reactie 26-01-2019 21:06 (6%)

• defusion
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
Hier toch nog een tip voor een imitatie-kabel:
https://www.belkin.com/nl/p/P-F8J207/

Zijn een stuk duurzamer dan de originele apple kabels.

Toen ik nog bij de mediamarkt werkte (aan de zgn. smartbar) gebruikten we die de hele dag door, en dit waren de enige kabels die we nog nooit hadden gesloopt.

defusion wijzigde deze reactie 26-01-2019 21:13 (36%)

• Josvdv
  • Laatst online: 10-10 15:59
Mijn ervaring is dat de originele meegeleverde kabel sneller laad dan een BULK kabel.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:25
Dat "bulk" is gewoon iets wat winkels verzonnen hebben om imitatie kabels voor een hogere prijs te kunnen verkopen. Het is vaak wel van iets betere kwaliteit dan standaard imitatiekabels, maar het is nog steeds namaak rotzooi. De kabel die @Gunner ontvangen heeft staat ook gewoon op AliExpress voor een paar dollar: https://nl.aliexpress.com...er-Kabel/32840672995.html

Je kunt dit soort dingen vaak beter bij geautoriseerde verkopers of bij Apple direct kopen. Je weet dan zeker dat je geen imitatie krijgt. Als je geld wilt besparen kun je beter naar andere goede merken kijken, zoals Anker en AmazonBasics.

MelvinW wijzigde deze reactie 26-01-2019 22:36 (6%)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 04:31
Zijn die van AmazonBasics echt goed ?

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22:36
Katmi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:45:
De standaard Apple kabels gaan nu eenmaal relatief snel kapot bij de connectors en kosten relatief gezien veel geld. Echter op de prijs van een iPhone/iPad valt het reuze mee wat zo’n kabel kost. Ik zou dan ook niet besparen op een kwalitatief goede, gecertificeerde kabel om een duur apparaat op te laden. Zelf zou ik een Anker, Belkin of Blitzwolf (willekeurige volgorde) kabel kopen, heb er meerdere in gebruik en ze vertonen nog geen enkele beschadiging.

Small note: heb geen ervaring met de AmazonBasic kabels maar die zien er ook niet heel solide uit bij de connectors.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussie over alternatieve (niet-Apple) kabels zijn al regelmatig gevoerd:Handig om die topics eerst door te kijken voordat hier de discussie weer wordt herhaald :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 22:25
Katmi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 23:45:
Ik heb eens een 24 pack Lightning-kabels van AmazonBasics gekocht voor minder dan 100 euro. Voor minder dan 5 euro per kabel kon ik niet klagen. Inmiddels ben ik volledig overgestapt op USB-C chargers, dus ik gebruik nu vooral de officiële Apple USB-C-naar-Lightning kabels.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone 11 Pro Max Silver 256GB - Apple Watch Series 5 Hermès

• Mrkend54l
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 29-09 17:22
Het sterke van het verhaal is dat men wel de officiële EAN en SKU gebruiken.
Over een potje misleiding gesproken.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Mrkend54l schreef op zondag 27 januari 2019 @ 02:37:
Het sterke van het verhaal is dat men wel de officiële EAN en SKU gebruiken.
Over een potje misleiding gesproken.
Ik heb @Azerty Hardware om opheldering hierover gevraagd want zo voelt het inderdaad wel een beetje.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
@Donstil Azerty komt niet verder dan een retouraanvraag. Terwijl ik juist wil krijgen waarom ik gevraagd heb. Als ik Foxconn had zien staan had ik het daar in de eerste plaats niet besteld en een retour me geld kost.

Wel hebben ze de productpagina aangepast. Er staat nu ineens Foxconn met bulk. |:(
Goh hoe zou dat toch komen.

Gunner wijzigde deze reactie 30-01-2019 12:06 (41%)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@Gunner Dit was eerder de aanbieding op hun site, met Apple logo en Apple codes(codes staan er nu nog)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Balen maar was te verwachten. Wel goed dat je in ieder geval tot verandering hebt aangezet.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:19:
Balen maar was te verwachten. Wel goed dat je in ieder geval tot verandering hebt aangezet.
Ja, maar ik geef het nog niet op. Ze hebben niet geleverd wat ze beloofd hebben en ze moeten me niet afschepen met een retour.

@Hackus bedankt die heb ik even ook opgeslagen.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Topicstarter
Azerty is inmiddels gestopt met reageren op mijn vraag of ze nu echt eens inhoudelijk in willen gaan op mijn vragen. Wat mij betreft is het klaar en heb m'n genoegdoening door een, wat minder positieve, shop survey in te vullen.

Daar hebben ze me per mail ook om gevraagd dus dan krijgen ze hem ook })

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 06:53

Rivanov

Apple freak

Vandaag bij Ikea de USB > Lightning en USB > USB-C kabel gehaald. Zien er goed uit.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• --MeAngry--
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 00:54

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het enige waar je echt op moet letten is dat het MFI kabels zijn (Made for iPhone/iPad/iPod). Dan zijn ze in ieder geval door Apple gecertificeerd. En laat dat net bij bulk kabels slecht tot niet te controleren zijn.
De IKEA kabels van hierboven zijn MFI gecertificeerd en lekker stevig door de stoffen afwerking. Heb er zelf toen ze uitkwamen een tijdje geleden een aantal gekocht, werken perfect. :)

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60409623/

Je ziet ook meteen aan het prijsverschil dat er nog Apple-tax overheen is gegaan, €7,99 t.o.v. €3,99 voor bijvoorbeeld de USB-C kabel.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit lijkt me niet de plek om je niet-Apple lighting kabels te showen. Aangezien het conflict van de TS inmiddels is opgelost (en dit eigenlijk beter in SF had gekund), gaat dit topic op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True