Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 17:16

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Het viel me op dat het opladen van mijn iPhones langer duurde dan verwacht. Ik heb diverse originele Apple kabels (Foxconn) in gebruik, het is me opgevallen dat de 2 meter Lightning kabels van Apple niet de volledige 2 ampere kunnen benutten. Heeft dit te maken met de lengte? O-)

Lader: Apple iPad charger 12W @5.2volt
Alle kabels zijn nieuw/zgan. De meting vond plaats wanneer de telefoon uit staat

1 Meter: iPhone 7/8: 1.75A (tel in gebruik: tot 2A)
2 Meter gebruikt: iPhone 7/8: 0.85A
2 Meter nieuw: iPhone 7/8: 1.20A

1 Meter: iPhone 6: 1.10A
2 Meter gebruikt: iPhone 6: 0.65A
2 Meter nieuw: iPhone 6: 0.85A

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/jyHJ65/plassen.jpg

Gulfstream G650

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-06 22:53
Weet je echt zeker dat ze echt zijn? Waar heb je ze gekocht? Voor een echt goede meting zou je eigenlijk de stekkers eraf moeten knippen en de weerstand meten.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
pacificocean schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:39:
Weet je echt zeker dat ze echt zijn? Waar heb je ze gekocht? Voor een echt goede meting zou je eigenlijk de stekkers eraf moeten knippen en de weerstand meten.
Ja ze zijn allemaal echte originele Apple Lightning kabels (1 kwam met mijn iPhone 8, de rest Foxconn's (zelfde, bulk)

Gulfstream G650

• pacificocean
SalimRMAF schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:41:
[...]

Ja ze zijn allemaal echte originele Apple Lightning kabels (1 kwam met mijn iPhone 8, de rest Foxconn's (zelfde, bulk)
Hoe weet je dat die bulk Foxconns echt zijn? Zijn die ook echt bij Apple zelf gekocht?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
pacificocean schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:47:
[...]

Hoe weet je dat die bulk Foxconns echt zijn? Zijn die ook echt bij Apple zelf gekocht?
Foxconn maakt de Apple kabels. :)

Gulfstream G650

SalimRMAF schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:54:
[...]
Maar waar heb je ze gekocht? Want Foxconn heeft ook mijn stofzuiger gemaakt en dat is ook geen originele Apple :)

Je kunt er doorgaans vanuit gaan dat Kabels niet gekocht bij Apple of een APR niet origineel zijn. Zeker als de waardes ook nog eens anders is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
[...]

Dat Foxconn de Apple-kabels maakt wil niet zeggen dat alle kabels van Foxconn de kwaliteit hebben die Apple wil dat ze hebben. Het kan best zijn dat Apple hoge kwaliteitseisen heeft en dus alleen de best werkende kabels van Foxconn verkoopt, terwijl jij nu misschien met een mindere batch zit.

Dus nogmaals de vraag: heb je ze bij/via Apple gekocht?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
[...]

Dat weet ik. :) Maar Foxconn is geen winkel. Er is redelijk wat namaak in omloop. Dus blijft de vraag, waarom jij denkt dat jij echte kabels hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
pacificocean schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:59:
[...]

Dat weet ik. :) Maar Foxconn is geen winkel. Er is redelijk wat namaak in omloop. Dus blijft de vraag, waarom jij denkt dat jij echte kabels hebt?
Omdat de verkoper, MaxICT, dat stelt.

Gulfstream G650

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 20:00

InFamous

excommunicado

@SalimRMAF Sorry hoor, maar als een originele Apple kabel €35 kost: https://www.apple.com/nl/...ar-usb-kabel-2-m?fnode=97 Geloof je dan echt dat Maxict deze voor €9,79 kan aanbieden?

Ik betwijfel ernstig of het daadwerkelijk originele kabels betreft gezien (zover ik weet) Apple helemaal geen bulk levert.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
InFamous schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:29:
@SalimRMAF Sorry hoor, maar als een originele Apple kabel €35 kost: https://www.apple.com/nl/...ar-usb-kabel-2-m?fnode=97 Geloof je dan echt dat Maxict deze voor €9,79 kan aanbieden?

Ik betwijfel ernstig of het daadwerkelijk originele kabels betreft gezien (zover ik weet) Apple helemaal geen bulk levert.
Ragdoll is een kattensoort, mijn favoriet. Mooie beesten, vooral als ze zijn gekruist met een Heilige Birmaan. O+

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
Voor minder dan 1/3 van de prijs van de orginele? https://www.apple.com/nl/...ar-usb-kabel-2-m?fnode=97
En dan zonder de orginele verpakking.?
Hier staat wat extra informatie. https://support.apple.com/nl-nl/HT204566.
Maar ik heb al eerder namaak gezien dat optisch zeer goed op een echte kabel lijkt. En jij nu ook denk ik. 8)
De conclusie is voor mij in ieder geval duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

iBood zegt ook steeds dat het originele zijn, maar zijn het niet....
Nou heb ik wel meer vertrouwen in MaxICT , maar extra dubbelchecken kan geen kwaad.
Hahn schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:42:
[...]

Heb je de shopreviews van Max ICT wel eens gezien? Gemiddeld 2-2.5 ster :X
weow, dat is uhm, toch niet zo goed. :P

[ Voor 38% gewijzigd door Fietsbel op 24-09-2017 00:45 ]

39

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:57
Fietsbel schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:36:
[...]

Nou heb ik wel meer vertrouwen in MaxICT , maar extra dubbelchecken kan geen kwaad.
Heb je de shopreviews van Max ICT wel eens gezien? Gemiddeld 2-2.5 ster :X

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Fietsbel schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:36:
[...]

[...]

weow, dat is uhm, toch niet zo goed. :P
Volgens mij heeft @SalimRMAF in zijn TS aangetoond dat de kabels namaak zijn. Wat hij nog zou kunnen doen is bij Apple een kabel van 2 meter kopen en die ook doormeten. Dan weet je het 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
Apple heeft een chip in die kabel die bepaald of hij echt is of niet. Chinese fabrikanten hebben een slechte copie in de markt gezet, waardoor je iPhone wel laad, maar op 1/4e van de snelheid.

Ik heb dit zelf meegemaakt met kabels uit Polen. Certified by Apple werkt wel. Bijvoorbeeld kabels van de Hema werken prima, maar voor de rest is bijna alles fake, met idem laadtijden.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 24 september 2017 @ 00:58:
[...]

Volgens mij heeft @SalimRMAF in zijn TS aangetoond dat de kabels namaak zijn. Wat hij nog zou kunnen doen is bij Apple een kabel van 2 meter kopen en die ook doormeten. Dan weet je het 100% zeker.
Het grappige is dus dat ik hiervoor een "originele" originele Apple 2 meter kabel heb gekocht, die wél aan snelladen deed net als de originele 1 meter kabel. :D :+

Maar MaxICT verkoopt dus katten in zakken. :? Er staat nota bene bij dat het Apple producten zijn (met Apple EAN's). Dit zou niet mogen in Europa! O-)

[ Voor 13% gewijzigd door SalimRMAF op 24-09-2017 01:22 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:39
Maar hoe weet je dan of het een "certified" Apple kabel is, als er in het grijs wel "by Apple" opstaat ed.

Ik heb mij laten vertellen dat de Chinese namaakkabels massaal de codes van de chips van echte Apple kabels opkopen, om deze dan x 10/20/100 of weet ik hoeveel te gebruiken in massaproductie. En dat dit dus een soort kat muisspel is tussen Chineze fabrikanten die deze Apple codes misbruiken/dupliceren en Apple die deze dan weer blokkeert (met verminderd laadvermogen tot gevolg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 13:43
Dit eerder deze week nog met iemand besproken.

komt je kabel niet van een Apple Store / APR ? Gefeliciteerd, je hebt een (soms goede, soms slechte) imitatie gekocht.

Let wel, dat in de bekende telefoonwinkels met een vriendelijke armeen (niet discriminerend bedoeld) achter de kassa er vaak kabels voor dezelfde prijs worden aangeboden in een verpakking die op het oog identiek lijkt. de namaak wordt met de dag beter. dus het hoeft niet eens zo te zijn dat de verkoper altijd slechte bedoelingen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likewise
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-05 17:06
pacificocean schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:39:
Hmm, misschien zit de grootste weerstand juist op de connector contacten of verbinding kabel/connector.

De meting met een Ampere meter lijkt me juist goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
likewise schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:17:
[...]

Hmm, misschien zit de grootste weerstand juist op de connector contacten of verbinding kabel/connector.

De meting met een Ampere meter lijkt me juist goed.
Op zich heb je wel gelijk, maar dan moet je wel zorgen dat er aan de andere kant een constante gebruiker zit. Bij een telefoon weet je dit gewoon niet. Als vergelijking geeft het een indruk. De absolute gemeten waarden zeggen nu echter niet zo veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xantios schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:14:
Dit eerder deze week nog met iemand besproken.
Met wie? Iemand met een relevante mening? Of gewoon zomaar 'iemand'?
komt je kabel niet van een Apple Store / APR ? Gefeliciteerd, je hebt een (soms goede, soms slechte) imitatie gekocht.
Ik heb een vijftal kabels getest. Drie van Apple zelf, 50cm, 1m en 2m, allemaal gekocht in de lokale Apple-store. Een Belkin, gekocht in Duitsland, een paar weken terug op vakantie, en een Native Union BELT XL van drie meter, door m'n baas meegenomen uit Japan.

Met een voldoende lege iPhone 5S, 6S, iPad mini retina en iPad Pro 9,7" zie ik altijd enige tijd 2 ampere of iets in die richting.

Ik zou zeggen dat je iemand in ieder geval weet waar 'ie het over heeft :>

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-06 19:29
Moment dat een lightning bulk is zie je het verschil tussen origineel en namaak niet meer. Serial is er perfect opgedrukt, de chip is origineel, buiten mantel is hetzelfde, alleen de interne kabels verschillen.

Je kunt in china verschillende 'originele' kabels kopen waarbij de bedrading anders is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

Mijn ervaring is dat je nagel voldoende is om te controleren of een kabel MFi gecertificeerd is. Van de tientallen verschillende kabels die ik in mijn handen heb is er geen enkele niet-MFi gecertificeerde kabel geweest waar je met je nagel over de pinnetjes aan de lightning kant heen kan glijden. Je zult merken dat je de koperen(?) pinnetjes vrijwel niet voelt op een MFi kabel en op de neperts wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SalimRMAF

Waarom koop jij nog Apple producten ?, ik zie over het algemeen alleen maar negatieve berichten van jou over Apple producten.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
NSG schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:28:
Mijn ervaring is dat je nagel voldoende is om te controleren of een kabel MFi gecertificeerd is. Van de tientallen verschillende kabels die ik in mijn handen heb is er geen enkele niet-MFi gecertificeerde kabel geweest waar je met je nagel over de pinnetjes aan de lightning kant heen kan glijden. Je zult merken dat je de koperen(?) pinnetjes vrijwel niet voelt op een MFi kabel en op de neperts wel.
Maar hoe weet je dan of ze MFI gecertificeerd zijn, komt bij mij over als een typisch onderbuikgevoel omdat je de kabel niet uitleest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

NSG

Je weet niks!

Dashlane schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:47:
[...]

Maar hoe weet je dan of ze MFI gecertificeerd zijn, komt bij mij over als een typisch onderbuikgevoel omdat je de kabel niet uitleest.
Ik baseer het op een tal van kabels die bij Apple zelf vandaan komen. Een Belkin MFi kabel van de Media Markt, Incase MFi van Amazon, Ulove MFi van AliExpress en Ugreen Micro USB naar Lightning connectoren (AliExpress). In alle gevallen voelen de conectoren hetzelfde aan. Of het nou een kabel is uit het iPhone 5 tijdperk of recent.

Verder check ik (tegenwoordig) eerst of betreffende kabel te vinden is op deze pagina: https://mfi.apple.com/MFiWeb/getAPS.action . Zo niet, dan weet je al dat er iets niet klopt. En daarnaast natuurlijk opletten waar je iets aanschaft. Bulk verpakkingen sowieso altijd vermijden.

Dus het is wel wat meer dan een onderbuikgevoel. Daarnaast zie ik de nagel-test meer als bewijs dat een kabel niet MFi gecertificeerd is dan dat een kabel wel MFi gecertificeerd is. Ik ben echter nog geen kabel uit onofficiële kanalen tegengekomen die wel slaagt voor de e nagel-test.

En waarmee zou ik mijn kabels mee uit moeten lezen volgens jou? Zo’n meter die TS heeft daar bewijs je niks mee. De kabels die Apple meelevert komen bij mij niet boven de 1,8A uit, ik heb ook niet-MFi kabels die opladen op 2A..

[ Voor 12% gewijzigd door NSG op 26-09-2017 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hackus schreef op maandag 25 september 2017 @ 22:45:
@SalimRMAF

Waarom koop jij nog Apple producten ?, ik zie over het algemeen alleen maar negatieve berichten van jou over Apple producten.
Geen alternatief. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
NSG schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:18:
[...]

Ik baseer het op een tal van kabels die bij Apple zelf vandaan komen. Een Belkin MFi kabel van de Media Markt, Incase MFi van Amazon, Ulove MFi van AliExpress en Ugreen Micro USB naar Lightning connectoren (AliExpress). In alle gevallen voelen de conectoren hetzelfde aan. Of het nou een kabel is uit het iPhone 5 tijdperk of recent.

Verder check ik (tegenwoordig) eerst of betreffende kabel te vinden is op deze pagina: https://mfi.apple.com/MFiWeb/getAPS.action . Zo niet, dan weet je al dat er iets niet klopt. En daarnaast natuurlijk opletten waar je iets aanschaft. Bulk verpakkingen sowieso altijd vermijden.

Dus het is wel wat meer dan een onderbuikgevoel. Daarnaast zie ik de nagel-test meer als bewijs dat een kabel niet MFi gecertificeerd is dan dat een kabel wel MFi gecertificeerd is. Ik ben echter nog geen kabel uit onofficiële kanalen tegengekomen die wel slaagt voor de e nagel-test.

En waarmee zou ik mijn kabels mee uit moeten lezen volgens jou? Zo’n meter die TS heeft daar bewijs je niks mee. De kabels die Apple meelevert komen bij mij niet boven de 1,8A uit, ik heb ook niet-MFi kabels die opladen op 2A..
Waar ik op doel is dat namaak lightning kabels niet meer van echt te onderscheiden zijn. Er is een kastje waarmee je de chip kan uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dashlane schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:40:
Er is een kastje waarmee je de chip kan uitlezen.
Is dat de moeite waard voor iemand anders dan het team van Apple wat vervalsers vervolgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashlane
burne schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:40:
[...]

Is dat de moeite waard voor iemand anders dan het team van Apple wat vervalsers vervolgt?
Zeer zeker, hoeveel van de zogenaamde 'Bulk' kabels zullen echt zijn bij Bol.com, MM en dergelijke andere webshops. Of de refurbished leveranciers, tevens zijn het de lightning kabels. Maar het gaat veel verder, brandgevaarlijk magsafe adapters die niet van echt te onderscheiden zijn. Net als de gevaarlijke ducks waar apple een terugroepactie op heeft. Waar je een paar jaar geleden direct zag of iets namaak of origineel is het nu voor iemand die er dagelijks mee bezig vaak niet meer te zien. Laat staan hoe dat is voor de consument.

Terugkomend op het kastje, dit is niet voor een gewone consument. Hiervoor kan hij een dozijn lightning kabels kopen bij een APR. Echter de wederverkopers in Nederland zouden veel en veel beter moeten letten op counterfeit.

https://tweakers.net/nieu...lijk-in-brand-vlogen.html

[ Voor 5% gewijzigd door Dashlane op 26-09-2017 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jancooler Dutch
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05-2020
*snip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Daedalus op 26-09-2017 11:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik heb ook een aantal Lightning kabels getest voor mijn YouTube kanaal.
Wellicht hebben jullie wat aan de data die ik eruit heb kunnen vergaren.
Er zijn dus wél beter presterende kabels in omloop dan de originele Apple kabel. Het verbaast me eigenlijk dat die originele kabel zo dun is, als je vergelijkt met de beter presterende kabels in m'n tests.

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
*oops*
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door dodge_911 op 01-10-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 23:58:
Je kunt er doorgaans vanuit gaan dat Kabels niet gekocht bij Apple of een APR niet origineel zijn. Zeker als de waardes ook nog eens anders is.
Zijn MFI kabels ook niet goed of is er een andere reden om toch kabels van Apple zelf te kopen?
SalimRMAF schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 22:48:
2 Meter gebruikt: iPhone 7/8: 0.85A
2 Meter nieuw: iPhone 7/8: 1.20A
Wat bedoel je hier met gebruikt en nieuw?

[ Voor 25% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-11-2017 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:36:
Zijn MFI kabels ook niet goed of is er een andere reden om toch kabels van Apple zelf te kopen?
MFi kabels zijn prima.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Olaf van der Spek schreef op woensdag 15 november 2017 @ 19:36:
[...]

[...]

Wat bedoel je hier met gebruikt en nieuw?
Nieuwe of gebruikte kabel.

Gulfstream G650

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Olaf van der Spek Apple geeft MFi certificaat bij kabels die aan hun eisen voldoen, en voorzien zijn van uitgegeven chip. Een fabrikant kan de kwaliteit van hun kabels verbeteren, waardoor ze ook sterker zijn qua slijtage.(kabelbreuk). zoals oa Belkin heeft kabels met een haakse lightning stekker.

edit: of er kabels zijn waar het laden korter of iets langer duurt, boeit mij weinig eerlijk gezegd.

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 16-11-2017 13:05 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het normaal dat gebruikte kabels significant slechter laden?

En welke kabels worden aangeraden?

Voor $7 heb ik https://www.amazon.com/Am...e-Certified/dp/B010U3XO3Q gevonden.

[ Voor 25% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-11-2017 14:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:52:
[...]

Is het normaal dat gebruikte kabels significant slechter laden?

En welke kabels worden aangeraden?

Voor $7 heb ik https://www.amazon.com/Am...e-Certified/dp/B010U3XO3Q gevonden.
Ik heb er een aantal getest. De resultaten kan je hier vinden.
Prijzen wisselen nogal, dus best even checken, er staat bij elke kabel een productlink (buiten die van de Action, maar die wil je niet).

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:52
dodge_911 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:24:
[...]

Prijzen wisselen nogal, dus best even checken, er staat bij elke kabel een productlink (buiten die van de Action, maar die wil je niet).
Bedankt voor de resultaten! :)

Don't let perfect be the enemy of good.

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:52
dodge_911 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:24:
[...]

Bedankt voor de informatie! :)

Don't let perfect be the enemy of good.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Dion33 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:26:
[...]

Bedankt voor de resultaten! :)
Thanks. Er komen nog een 17-tal lightning kabels binnen voor tests, dus er komt nog wat bij.
Daarbovenop staan er nog 3 tests te wachten om gepost te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dodge_911 schreef op donderdag 16 november 2017 @ 16:32:
[...]

Thanks. Er komen nog een 17-tal lightning kabels binnen voor tests, dus er komt nog wat bij.
Daarbovenop staan er nog 3 tests te wachten om gepost te worden :)
Goed bezig!
Is er toevallig ook zoiets voor de oude 30 pins kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:02:
[...]

Goed bezig!
Is er toevallig ook zoiets voor de oude 30 pins kabels?
Zo 'n tester heb ik (nog) niet, maar er zijn wel een paar testers die het ondersteunen. Helaas zijn de meesten daarvan verschrikkelijk duur en/of moeilijk verkrijgbaar.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@dodge_911 Wellicht is het handig de resultaten te sorteren op Voltage Drop.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:50:
@dodge_911 Wellicht is het handig de resultaten te sorteren op Voltage Drop.
Dat kan je zelf toch makkelijk in Google Sheets?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dodge_911 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:51:
[...]

Dat kan je zelf toch makkelijk in Google Sheets?
Hmm, ja.. :p
Maar het is natuurlijk handiger als niet iedereen dat, elke keer, hoeft te doen.
24 AW4
AWG ;)

En de note kan wat lastig te vinden zijn.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:55:
Hmm, ja.. :p
Maar het is natuurlijk handiger als niet iedereen dat, elke keer, hoeft te doen.
Het probleem is (vind ik) dan dat je niet onmiddelijk ziet welke de laats bijgekomen kabels zijn, daarom hou ik ze graag in volgorde en kan de lezer lekker zelf sorteren naar hartelust op wat'ie maar wil.
Olaf van der Spek schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:55:
AWG ;)

En de note kan wat lastig te vinden zijn.
Fixed!
En daar heb je wel een punt, maar ik weet niet gelijk hoe ik het duidelijker kan maken...

Volgende week heb ik een test van 3m lightning kabels, en er liggen nog 10 te wachten om getest te worden. De rest (5 of 6 stuks) is nog onderweg of nog niet verstuurd...

[ Voor 7% gewijzigd door dodge_911 op 30-11-2017 22:03 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dodge_911 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:03:
Het probleem is (vind ik) dan dat je niet onmiddelijk ziet welke de laats bijgekomen kabels zijn
Is dat belangrijk?

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Ik vind van wel :) Maar heb het tijdelijk aangepast...
Waarom tijdelijk? Omdat er vast iemand anders ze op 'n andere manier gesorteerd wil ;)

[ Voor 26% gewijzigd door dodge_911 op 30-11-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dodge_911 heb je ook de kabel van het Kruidvat getest (kevlar)?, zijn iets van 8 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hackus schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 20:42:
@dodge_911 heb je ook de kabel van het Kruidvat getest (kevlar)?, zijn iets van 8 euro
Nog niet... Ik heb helaas niet het budget om alle kabels te kopen die ik wil testen :/
Als het nou echt een kabel was die ik nodig had, maar ik kom werkelijk om in de kabels...
Het kleine budget dat ik aan de kant had, is opgegaan aan Lightning kabels tijdens 11-11 op AliExpress.
Ik ga 'n Patreon moeten starten ofzo :)

[ Voor 4% gewijzigd door dodge_911 op 01-12-2017 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Misschien de kanels hier verkopen?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
HereIsTom schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:08:
Misschien de kanels hier verkopen?
Dan ga ik helaas failliet aan verzendingskosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
dodge_911 schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:47:
[...]

Dan ga ik helaas failliet aan verzendingskosten :)
Maar ik neem aan dat ze nu voor niks in je la liggen, en ze passen gewoon in de brievenbus!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
HereIsTom schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 23:09:
[...]

Maar ik neem aan dat ze nu voor niks in je la liggen, en ze passen gewoon in de brievenbus!
Het merendeel heb ik 'ter review' ontvangen en kostten me dus niets.
En ergens heb ik dan een raar gevoel als ik ze zou verkopen.
Ik heb er al wat mensen blij mee gemaakt in m'n omgeving, die zonder kabeltje zaten.
Eerlijkheidshalve vermeld ik wel dat ik de best presterende gewoon wel zelf hou en gebruik :)

Daarbovenop, wie gaat een kabeltje van pakweg 5$ van me overnemen en daar ook nog verzendingskosten vanuit .be op betalen terwijl ie 't voor 5$ zelf gratis verzonden uit China haalt... Een goeie misschien nog wel, als je 'm snel wil hebben, maar een slechte? (Ik verwacht dat er tussen die 11-11 buit ook wat lemons gaan zitten)

[ Voor 25% gewijzigd door dodge_911 op 02-12-2017 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Nog even over die Foxconn-kabels van TS.

Media Markt heeft ook een tijdje van deze bulk-kabels verkocht met een Foxconn label onder de belofte dat het originele Apple kabels zouden zijn.

Kabels zien en voelen identiek t.o.v. het origineel. Intern is het echter complete bagger.
Op last van Apple heeft Media Markt nu alle referenties naar het merk verwijderd en worden ze nu verkocht onder Foxconn of iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik wilde al vragen waar je zit maar met verzendkosten erbij is het inderdaad niet rendabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Een paar postzegels voldoet al btw. Maar ik zou ook liever lokaal een kabel opsturen zonder vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dodge_911 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:49:
[...]

Ik vind van wel :) Maar heb het tijdelijk aangepast...
Waarom tijdelijk? Omdat er vast iemand anders ze op 'n andere manier gesorteerd wil ;)
Lijkt nog steeds op volgorde van test# te staan.

Heeft https://www.blitzwolf.com...ne7-7plus-iPad-p-157.html trouwens 21 of 22 AWG power?
Op de site staat 21 maar in de sheet staat 22.

En enig idee waarom de MF9 het beter doet dan de MF7 en waar Ampcore, Plus en Turbo voor staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-12-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 10:26:
[...]

Yep, ik was gisteren kabels aan het toevoegen...
Sorteer 'm voorlopig zelf even...
Heeft https://www.blitzwolf.com...ne7-7plus-iPad-p-157.html trouwens 21 of 22 AWG power?
Op de site staat 21 maar in de sheet staat 22.
Aangepast, waarschijnlijk fout gec/p'd van Banggood
En enig idee waarom de MF9 het beter doet dan de MF7 en waar Ampcore, Plus en Turbo voor staan?
Geen idee waarom :) Je zou net andersom verwachten als je naar draaddikte kijkt...

Wat het verschil betreft : daar maak ik nou net filmpjes over zodat je dat kan zien :D
Ampcore = stevigere uitvoering met plastic behuizing
Ampcore Plus = stevigere uitvoering met aluminium behuizing
Ampcore Turbo = Nieuwe naam voor Ampcore Plus, volgens mij omdat Anker ook een Plus (+) lijn heeft in hun Powerline kabels...

Over Anker gesproken, ik heb een sterk vermoeden dan Blitzwolf's Ampcore en Anker's Powerline+ kabels van dezelfde productielijn komen. Gebruikte plastics, connectors en sleeving zijn vrijwel identiek, tot aan de kabelbindertjes toe.

En dan nog even terugkomend op het verzendingskostenverhaal : ik heb net 2 3m kabels teruggestuurd naar een GoT'er die ze naar mij had laten shippen voor 'n video. Kostte €8,70 voor kabels ter waarde van €16,61, dus nu weet je waarom ik er failliet aan zou gaan :)
Hackus schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 09:32:
Een paar postzegels voldoet al btw. Maar ik zou ook liever lokaal een kabel opsturen zonder vergoeding.
Het is nog vroeg voor mij, dus het kan aan mij liggen, maar, wat bedoel je hier eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door dodge_911 op 02-12-2017 13:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@dodge_911 om binnen België of aan je bekenden een gekregen kabel te sturen, ipv Europese verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Ik heb een vraagje: ik heb een nieuwe kabel gekocht in de originele verpakking van Apple. Echter niet bij Apple. Heb ik te maken met een originele kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-06 10:36
Geen idee. Dat is niet zomaar te zeggen met die info. Als je hem in een Apple store hebt gekocht dan is ie origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als je zeker weet dat de verpakking origineel (en dicht) is, zal de kabel ook wel origineel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Voor wie nog op zoek is naar een écht lange, goeie Lightning kabel, kan ik vanaf vandaag wel de Anker Powerline+ zonder bezwaar hard aanbevelen. Ik kreeg er één opgestuurd door medetweaker @Hennie-M om het vuur eens aan de schenen te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@dodge_911 De produktlink voor de BW-MF7 klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Thanks! Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Dank. Ik mis trouwens ook een email adres in de sheet voor het doorgeven van dit soort dingen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:10:
[...]

Dank. Ik mis trouwens ook een email adres in de sheet voor het doorgeven van dit soort dingen. ;)
Ook aangepast inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Weet iemand of gecertificeerde kabels per definitie niet schadelijk zijn voor iPhones?
Ik moet wat kabeltjes bestellen op allekabels.nl en zat eraan te denken om meteen een iPhone kabel mee te bestellen. Ze claimen niet dat hij geproduceerd is door Apple, maar wel gecertificeerd. Ik weet echter niet of dit iets zegt over de kwaliteit, Kruidvat claimt dit ook regelmatig maar deze kabels geven weleens de foutmelding "U gebruikt een ongecertificeerde kabel" heb ik gehoord.

Het gaat om deze kabels: https://www.allekabels.nl...sb-kabel-voor-iphone.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

nino_070 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:21:
Ze claimen niet dat hij geproduceerd is door Apple, maar wel gecertificeerd.
Of dat echt zo is kun je opzoeken:

https://mfi.apple.com/MFiWeb/getAPS.action

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
.Maarten schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:14:
Geen idee. Dat is niet zomaar te zeggen met die info. Als je hem in een Apple store hebt gekocht dan is ie origineel.
Jawel. Ik heb dé manier gevonden om erachter te komen of een kabel echt of nep is. *;

Gehoord van de Apple medewerker:

16CM van de USB-aansluiting zie je heel licht een serienummer. O+

Hier mijn kabel die met de iPhone 8 meekwam:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oqzPRZ1.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
nino_070 schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 17:21:
Kruidvat claimt dit ook regelmatig maar deze kabels geven weleens de foutmelding "U gebruikt een ongecertificeerde kabel" heb ik gehoord.
Gebeurd dat dan altijd met zo'n kabel of ook maar soms?
Als die kabels nooit werken zou het er toch snel afgelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 07:49:
[...]

Gebeurd dat dan altijd met zo'n kabel of ook maar soms?
Als die kabels nooit werken zou het er toch snel afgelopen zijn?
Vaak werken die kabels wel, maar geven ze wel een popup melding met “Dit accessoire wordt niet ondersteund”. Maar dat is voor mensen als m’n schoonmoeder bijv. geen reden om ze de volgende keer niet mee te grissen voor 3€ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@nino_070, Van horen zeggen helpt je weinig en schept verwarring. Elk MFI product behoord dat te zijn.

Gebruik sowieso je A1400 Apple lader, evt met MFI kabel. Ook MFI van Kruidvat is prima. Deze=> https://www.kruidvat.nl/kruidvat-lightning-kabel/p/4240286 gebruiken de dames hier in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:16
[...]

Zeg... Sorteer eens even zelf... Die lijst staat al tijden zo en niet iedereen vindt die V-drop van jou belangrijk. Ik sorteer soms ook op V-drop per meter, totale V-drop afhankelijk van wat ik op dat moment wil... (Kort kabeltje voor in de tas, langer kabeltje voor in de wagen, ultra lang voor aan het nachtkastje).
dodge_911 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:43:
[...]

Yep, ik was gisteren kabels aan het toevoegen...
Sorteer 'm voorlopig zelf even...
Laat ze maar schoon staan op uw oude volgorde :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
HyperBart schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:48:
Zeg... Sorteer eens even zelf... Die lijst staat al tijden zo en niet iedereen vindt die V-drop van jou belangrijk. Ik sorteer soms ook op V-drop per meter, totale V-drop afhankelijk van wat ik op dat moment wil... (Kort kabeltje voor in de tas, langer kabeltje voor in de wagen, ultra lang voor aan het nachtkastje).
V-drop per meter is niet direct interessant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
HyperBart schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:48:
Laat ze maar schoon staan op uw oude volgorde :w
Het is dat iedereen en z'n oma Google Docs gebruikt, anders zette ik alle spreadsheets over naar iCloud Numbers, daar zou het sorteren, filteren en dergelijke makkelijker zijn, denk ik.
Hackus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 10:37:
Gebruik sowieso je A1400 Apple lader, evt met MFI kabel. Ook MFI van Kruidvat is prima. Deze=> https://www.kruidvat.nl/kruidvat-lightning-kabel/p/4240286 gebruiken de dames hier in huis.
Of, je gebruikt een lader die gewoon het Apple 2,4A protocol ondersteunt. Door uitspraken als deze maak je mensen er niet slimmer op en werkt je Apple's absurd hoge prijzen gewoon in de hand.
Mijn 7+ ligt enkel 's nachts aan z'n originele lader omdat die dan lekker op z'n gemak met 5W geladen wordt.
Voor de rest hangt 'ie aan een groot aantal verschillende laders en powerbanks via kabels met en zonder MFi certificate, zonder enige problemen.
MFi certificates zijn mooi, maar ik heb genoeg kabels getest die geen MFi certificatie hebben en het ook gewoon prima doen.

Ik heb ook een crapload aan Lightning cable test video's klaar voor m'n channel voor de komende maand(en);
variërend van hele goeie tot below average kabels.

Wie 'n Kruidvat Lightning kabel getest wil zien mag me altijd paypallen :D
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 11:26:
[...]

V-drop per meter is niet direct interessant..
Toch wel als je kabels gaat vergelijken qua gebruikte aderdikte is het wel eens handig.
Werkt natuurlijk voor geen meter voor kabels die korter zijn dan 'n meter, mgoed ;)

[ Voor 19% gewijzigd door dodge_911 op 20-01-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dodge_911 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:40:
MFi certificates zijn mooi, maar ik heb genoeg kabels getest die geen MFi certificatie hebben en het ook gewoon prima doen.
Wanneer wordt de ongecertificeerde-kabel foutmelding dan precies weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Die melding heb ik dus nog nooit gehad sinds ik kabels test, dus ik kan het je niet mededelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dodge_911 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Het is dat iedereen en z'n oma Google Docs gebruikt, anders zette ik alle spreadsheets over naar iCloud Numbers, daar zou het sorteren, filteren en dergelijke makkelijker zijn, denk ik.

[...]

Of, je gebruikt een lader die gewoon het Apple 2,4A protocol ondersteunt. Door uitspraken als deze maak je mensen er niet slimmer op en werkt je Apple's absurd hoge prijzen gewoon in de hand.
Mijn 7+ ligt enkel 's nachts aan z'n originele lader omdat die dan lekker op z'n gemak met 5W geladen wordt.
Voor de rest hangt 'ie aan een groot aantal verschillende laders en powerbanks via kabels met en zonder MFi certificate, zonder enige problemen.

Ik heb ook een crapload aan Lightning cable test video's klaar voor m'n channel voor de komende maand(en);
variërend van hele goeie tot below average kabels.

Wie 'n Kruidvat Lightning kabel getest wil zien mag me altijd paypallen :D

[...]

Toch wel als je kabels gaat vergelijken qua gebruikte aderdikte is het wel eens handig.
Werkt natuurlijk voor geen meter voor kabels die korter zijn dan 'n meter, mgoed ;)
Tot je toestel naar de knoppen is door (fake) laadsystemen, dan praat je wel anders. Ik beweer niet dat een kabel/lader niet werkt. maar het kan geblokt worden door Apple en grote kans op schade aan je toestel.
Met een ouder toestel, waar geen Apple batterij insteekt maakt het minder uit. Dus je adviezen met Niet Apple/MFI kabeltjes en laders kunnen schade aanbrengen bij gebruikers. Ik zou dat soort sowieso niet gebruiken in de 1e 3 jaar vanaf nieuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hackus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Tot je toestel naar de knoppen is door (fake) laadsystemen, dan praat je wel anders. Ik beweer niet dat een kabel/lader niet werkt. maar het kan geblokt worden door Apple en grote kans op schade aan je toestel.
Met een ouder toestel, waar geen Apple batterij insteekt maakt het minder uit. Dus je adviezen met Niet Apple/MFI kabeltjes en laders kunnen schade aanbrengen bij gebruikers. Ik zou dat soort sowieso niet gebruiken in de 1e 3 jaar vanaf nieuw ;)
Let's agree to disagree :)
Ik zeg ook niet dat je zomaar elke lader/kabel kan vertrouwen, maar iets wat door meerdere reviewers (buiten mezelf) als goed getest is, durf ik ten stelligste vertrouwen.
Maar als je graag je geld uitgeeft aan origineel Apple spul, ga je gang. Spui het alleen niet als enige waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dodge_911 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:42:
[...]

Let's agree to disagree :)
Ik zeg ook niet dat je zomaar elke lader/kabel kan vertrouwen, maar iets wat door meerdere reviewers (buiten mezelf) als goed getest is, durf ik ten stelligste vertrouwen.
Maar als je graag je geld uitgeeft aan origineel Apple spul, ga je gang. Spui het alleen niet als enige waarheid.
Kabeltje van de Kruidvat koop je in de winkel voor €6 - €7,- MFI en niks mis mee. Je beweert nu dat ik alleen Apple kabeltjes aanbeveel. Eerst goed lezen wat ik schrijf voor een bericht uit verband wordt gehaald. Agreed :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 15:15:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UDqiVRo.jpg

Ik gok dat ze dat doen als ze proberen snel te laten en de MFi-chip proberen te faken. 'Langzaam' laden geeft geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

burne schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:47:
[...]

[afbeelding]

Ik gok dat ze dat doen als ze proberen snel te laten en de MFi-chip proberen te faken. 'Langzaam' laden geeft geen melding.
Melding krijg je bij niet MFI/Apple lader eo kabel. Ook met A1400 lader en fake kabeltje kan dat gebeuren. Heeft niets met snelladen van doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:59:
[...]

Melding krijg je bij niet MFI/Apple lader eo kabel. Ook met A1400 lader en fake kabeltje kan dat gebeuren. Heeft niets met snelladen van doen
Zoals anderen melden gebeurt het niet altijd.. dus waar heeft het dan wel mee van doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:53:
[...]

Zoals anderen melden gebeurt het niet altijd.. dus waar heeft het dan wel mee van doen?
Dat er geen geschikt laadsysteem aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:54:
[...]

Dat er geen geschikt laadsysteem aangesloten is.
En dat is? Je maakt het er niet echt duidelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:55:
[...]

En dat is? Je maakt het er niet echt duidelijker op.
Niet aan te raden, en soms niet werkend.

Pagina: 1