Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Zojuist is een van mijn Apple lightning kabels stuk aan het gaan en dus op zoek naar een vervanger, of eigenlijk vervangers. Ik wil mijn moeder mijn oude iphone geven en daar moet ook nog een of 2 kabeltjes bij dus ik ben op zoek naar een stuk of 5 nieuwe.

Ik heb eerder eens losse kabels gekocht die niet van Apple waren en deze overleden vrij snel of ik kreeg meldingen dat de accessoire niet herkend werd en kon dus of niet laden of niet synchroniseren.

Ik reis vrij veel voor werk dus vind ik het altijd handig om een kabeltje of 2 mee te nemen. Ze zitten vaak in mijn tas en rol ze vaak op en soms worden ze wat brakker bij de connectoren.

Type nummer: MD818

Op Apple.com kosten die kabeltjes (1 meter) €25.00

Kijk ik op de pricewatch, zie ik deze kabels in de range van €10-20 te koop staan. De vraag hier is, zijn deze nu echt of niet?

Hoe weet je zeker dat je echte kabels hebt? Apple heeft hier een artikel over https://support.apple.com/nl-nl/HT204566. Ik ben op zoek naar echte kabels, maar natuurlijk tegen een wat schappelijkere prijs. Ik weet niet of alles onder die 20 euro (heb ze wel eens in de USA voor 20 dollar gekocht, dus het kan wel goedkoper). Als je verder gaat zoeken, bijvoorbeeld op ebay (en ik heb ze ook wel eens via de Ibood site gezien voor om en nabij de 10euro).

Voorbeeld standaard via pricewatch, http://www.sicomputers.nl...zm-a-usb-cable-44795.html voor 10 euro. Typenummer staat erbij en merk Apple, dus mag aannemen een echte. 5 stuks dan zit je rond de 54 euro.

Maar we zijn hollander natuurlijk dus ik vroeg me af, of het nog goedkoper kan + dat het echte kabels zijn.

Ebay kom ik het e.e.a. tegen...

http://www.ebay.nl/itm/Ge...m:m2jBlctv7wVitFh3BO68YXw

http://www.ebay.nl/itm/5-...a690f3:g:wDwAAOSwhvFZDgjB

Bij deze advertenties wordt ook Genuine, Original, juiste typenummer gehanteerd. Reviews zijn goed.

Kom je bij de Duitse verkoper om en nabij (incl. verzenden) op €7.40 per kabeltje.

Bij de Engelse verkoper twijfel ik iets meer omdat hij ook 3 meter verkoopt die niet te vinden is op apple.com
En ik zie een "Retail" doosje Lightning to USB maar ook een "Retail" doosje voor iphone 7? Maar reviews zijn ook zeer goed.

Dus, wie heeft hier wat meer ervaringen mee om een wat schappelijkere prijs te betalen voor een kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Veel goedkope kabels zijn wel erg slecht.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Poundland iPhone Cable Extravaganza! | Ashens

Persoonlijk goede ervaring met kabels van Portapow.

[ Voor 3% gewijzigd door Juup op 16-07-2017 17:32 ]

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:59
Kijk eens bij Vraag en aanbod. Iemand verkoopt 1m voor 7e en 2m voor 11e. Zijn ook echte kabels.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:54
Ik haal deze altijd bij Coolblue, scheelt toch weer 12 euro op 2 kabels en je bent zeker van een originele kabel:
https://www.pdashop.nl/pr...el-duo-pack-iculture.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:25
Anker verkoopt kwaliteitskabels voor weinig. Te koop bij Amazon.de of .co.uk
Met jouw manier van gebruiken kun je het best kijken naar de Powerline+ modellen (extra stevig).
Kosten geen 10-12 euro, Kevlar mantel.
Koop direct een battery pack er bij en je hebt het gratis thuis verzonden.

Durability tests:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Anker PowerLine+ USB Cable Torture Test

[ Voor 43% gewijzigd door MGSNK op 16-07-2017 17:45 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 06:36

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Bedankt voor zover, maar ik ben op zoek naar originele kabeltjes. Die van coolblue is qua prijsstelling wat ik zou verwachten ~20 dollar per stuk koop ik ze in USA, dus 38 voor 2 is voor mij de standard prijs verwachting. Maar bijvoorbeeld de eerste link via de pricewatch, rond de 10 euro. Die staan in de officiële PW link dus die moeten dan officieel zijn of niet?
TerrorSource schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:39:
Kijk eens bij Vraag en aanbod. Iemand verkoopt 1m voor 7e en 2m voor 11e. Zijn ook echte kabels.
Dank je. Deze Tweaker woont vlak bij mij. Ik zal eens navragen.

[ Voor 27% gewijzigd door M.I.G. op 16-07-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:59
M.I.G. schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:15:
Bedankt voor zover, maar ik ben op zoek naar originele kabeltjes. Die van coolblue is qua prijsstelling wat ik zou verwachten ~20 dollar per stuk koop ik ze in USA, dus 38 voor 2 is voor mij de standard prijs verwachting. Maar bijvoorbeeld de eerste link via de pricewatch, rond de 10 euro. Die staan in de officiële PW link dus die moeten dan officieel zijn of niet?

[...]

Dank je. Deze Tweaker woont vlak bij mij. Ik zal eens navragen.
Zag in de v&a-reviews dat ze echt waren. Twijfel zelf ook om er een paar extra aan te schaffen :)

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:27
Ben zelf erg te spreken over de nieuwe Blitzwolf kabels.

https://www.banggood.com/...Tape-Strap-p-1148410.html

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
M.I.G. schreef op zondag 16 juli 2017 @ 18:15:
Waarom zou je de Apple branded kabels willen hebben?
Ze zijn kwalitatief echt een stuk minder dan een hoop andere merken kunnen leveren ;w
Een merk als Anker levert MFi certified kabels, daar zit gewoon een Apple authentification chip in.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 14:46
Ik gebruik ook meerdere blitzwolf kabels. Fijn spul voor normaal geld.

https://nl.aliexpress.com...20-4403-9d57-8a7baf3c6da0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Apple's kabels zijn prima. Anker ook.
De reden dat ze bij sommige sites goedkoper zijn is soms omdat het dan bulk is. Dan zit er geen mooi doosje omheen... Lekker boeiend, denk ik dan.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:39
Ik koop er van 2-5€. Sommigen gaan lang mee, andere zijn na een paar dagen defect, en dan dien je een klacht in, en je krijgt nieuwe.
MFI boeit me niet, ze laden toch als de lader goed is.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 07:39
Ik heb me wel eens laten vertellen als je geen MFI kabel gebruikt dat je dan je iphone naar de kl*te kan helpen. Is dat zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Supershiva schreef op maandag 17 juli 2017 @ 15:11:
Ik heb me wel eens laten vertellen als je geen MFI kabel gebruikt dat je dan je iphone naar de kl*te kan helpen. Is dat zo ?
Dat is zo. Je kan kortsluiting veroorzaken.

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:51
Naar aanleiding van dit topic heb ik de Blitzwolf kabels besteld bij banggood. Om precies te zijn de BlitzWolf® AmpCore Turbo BW-MF9. Eerste indruk: kwalitatief veel beter spul dan de originele van Apple. Kabels zijn dikker, netter afgewerkt, betere pluggen. Kwaliteit. De tijd moet uiteraard leren of dit zo blijft, maar voorlopig ben ik er blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-05 10:58
WhatsappHack schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:56:
Apple's kabels zijn prima. Anker ook.
De reden dat ze bij sommige sites goedkoper zijn is soms omdat het dan bulk is. Dan zit er geen mooi doosje omheen... Lekker boeiend, denk ik dan.
Maar zijn dit dan originele Apple kabels? Hoe komt zo'n verkoper dan aan Bulk kabels zonder doosjes, deze zal Apple toch niet voor een dumpprijs op de secundaire markt brengen?

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
upje schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:19:
Naar aanleiding van dit topic heb ik de Blitzwolf kabels besteld bij banggood. Om precies te zijn de BlitzWolf® AmpCore Turbo BW-MF9. Eerste indruk: kwalitatief veel beter spul dan de originele van Apple. Kabels zijn dikker, netter afgewerkt, betere pluggen. Kwaliteit. De tijd moet uiteraard leren of dit zo blijft, maar voorlopig ben ik er blij mee.
Meet je ze ook even door?
Verschil laadvermogen Apple lightning kabels iPhone

• upje
Daar heb ik de apparatuur niet voor. Maar heb je reden om aan te nemen dat deze kabels niet in orde zijn?

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
upje schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 18:51:
Daar heb ik de apparatuur niet voor. Maar heb je reden om aan te nemen dat deze kabels niet in orde zijn?
Jij stelt dat de kabels van betere kwaliteit zijn. Dan kan je ze beter even goed testen (meten) ipv aannemen dat iets beter is omdat het betere kwaliteit lijkt te zijn.. toch?

• upje
De kabels lijken me beter te zijn omdat ze steviger inelkaar zitten. Het is geen koopadvies ofzo. Als je me niet gelooft dan negeer je mijn observaties maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb ze pas bij kruitvat gehaald, van die 3 meter kabels, waren met de actie ongeveer 2,50 per stuk, misschien zijn ze er nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Jeroen10 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:52:
Heb ze pas bij kruitvat gehaald, van die 3 meter kabels, waren met de actie ongeveer 2,50 per stuk, misschien zijn ze er nog
Zijn die kabels echt wel goed? Heb gemerkt met laden dat veel van die ‘goedkope’ kabels minder snel laden.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ze doen wat ze moeten doen, opladen gaat volgens mij net zo snel hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Jeroen10 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:37:
Ze doen wat ze moeten doen, opladen gaat volgens mij net zo snel hoor
Ja maar weet je het zeker, hier gaat het met de originele kabel 30% sneller.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Nee geen stopwatch erbij gehouden maar voor mijn gevoel net zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Zeker even kijken naar Blitzwolf!
Dat zijn officiële, certified kabels en @dodge_911 maakt hier echt wel diep doorgedreven reviews van (en van andere merken ook).

DodgeReviews

-->

DodgeReviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja dat dacht ik ook totdat ik het eens ging bijhouden en toen duurde het met de goedkope kabels ineens veel langer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Aangezien ik 'n mention kreeg van @HyperBart, hier even reageren :

Ik heb 'n aantal Lightning kabels getest voor mijn YouTube kanaal.
Wellicht hebben jullie wat aan de data van mijn tests.

Er zijn dus beter presterende kabels in omloop dan de originele Apple kabel.
Het verbaast me eigenlijk dat die originele kabel zo dun is, als je vergelijkt met de beter presterende kabels in m'n tests.

Als je wil zien hoe ik ze juist test, neem 'n kijkje op m'n YT kanaal...

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
HereIsTom schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 18:43:
Ja dat dacht ik ook totdat ik het eens ging bijhouden en toen duurde het met de goedkope kabels ineens veel langer!
Lijkt me heel sterk, met de "goedkopeRE" kabels zoals die van Blitzwolf en Aukey gaat het echt prima. Je moet het natuurlijk ook niet gaan vergelijken met kabeltjes die in de Action in de grabbelbak liggen.

Ik kan ze alleen maar aanraden, op basis van de reviews van @dodge_911 kom ik eigenlijk altijd heel goed uit. Ik gebruik er meerdere in de wagen, 2 on the go en een heerlijke lange voor op het nachtkastje. Die van Blitzwolf zijn echt heerlijk sturdy en braided, echt topmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ik had het ook over de kabels die bij het Kruidvat gekocht zijn, zoals Jeroen10 beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Nu online
M.I.G. schreef op zondag 16 juli 2017 @ 17:20:
Zojuist is een van mijn Apple lightning kabels stuk aan het gaan en dus op zoek naar een vervanger, of eigenlijk vervangers. Ik wil mijn moeder mijn oude iphone geven en daar moet ook nog een of 2 kabeltjes bij dus ik ben op zoek naar een stuk of 5 nieuwe.

Ik heb eerder eens losse kabels gekocht die niet van Apple waren en deze overleden vrij snel of ik kreeg meldingen dat de accessoire niet herkend werd en kon dus of niet laden of niet synchroniseren.

Ik reis vrij veel voor werk dus vind ik het altijd handig om een kabeltje of 2 mee te nemen. Ze zitten vaak in mijn tas en rol ze vaak op en soms worden ze wat brakker bij de connectoren.

Type nummer: MD818

Op Apple.com kosten die kabeltjes (1 meter) €25.00

Kijk ik op de pricewatch, zie ik deze kabels in de range van €10-20 te koop staan. De vraag hier is, zijn deze nu echt of niet?

Hoe weet je zeker dat je echte kabels hebt? Apple heeft hier een artikel over https://support.apple.com/nl-nl/HT204566. Ik ben op zoek naar echte kabels, maar natuurlijk tegen een wat schappelijkere prijs. Ik weet niet of alles onder die 20 euro (heb ze wel eens in de USA voor 20 dollar gekocht, dus het kan wel goedkoper). Als je verder gaat zoeken, bijvoorbeeld op ebay (en ik heb ze ook wel eens via de Ibood site gezien voor om en nabij de 10euro).

Voorbeeld standaard via pricewatch, http://www.sicomputers.nl...zm-a-usb-cable-44795.html voor 10 euro. Typenummer staat erbij en merk Apple, dus mag aannemen een echte. 5 stuks dan zit je rond de 54 euro.

Maar we zijn hollander natuurlijk dus ik vroeg me af, of het nog goedkoper kan + dat het echte kabels zijn.

Ebay kom ik het e.e.a. tegen...

http://www.ebay.nl/itm/Ge...m:m2jBlctv7wVitFh3BO68YXw

http://www.ebay.nl/itm/5-...a690f3:g:wDwAAOSwhvFZDgjB

Bij deze advertenties wordt ook Genuine, Original, juiste typenummer gehanteerd. Reviews zijn goed.

Kom je bij de Duitse verkoper om en nabij (incl. verzenden) op €7.40 per kabeltje.

Bij de Engelse verkoper twijfel ik iets meer omdat hij ook 3 meter verkoopt die niet te vinden is op apple.com
En ik zie een "Retail" doosje Lightning to USB maar ook een "Retail" doosje voor iphone 7? Maar reviews zijn ook zeer goed.

Dus, wie heeft hier wat meer ervaringen mee om een wat schappelijkere prijs te betalen voor een kabeltje.
toon volledige bericht
Ik zou heel goed oppassen met dat "genuine" verhaal, ook ooit zo eens een lader gekocht bij een webwinkel waar de verzendkosten laag lagen etc. Was geen genuine lader maar een heel goede namaak. Zo kan het ook gaan bij kabels. Ik ben er wat huiverig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:16
Koop geen goedkope kabels (en laders) bij de Action, Kruidvat, Hema enz...
Ze zullen wel werken maar op termijn kan je iPhone defect raken met hele dure reparaties (moederbord) als gevolg.
http://www.cdccellularrep...00-Tristar-USB-IC-Failure

Koop alleen MFI gecertificeerde kabels van bekende merken.
Een goede kabel kost minstens 7 euro. Als het goedkoper is dan niet doen.
Ik heb zelf goede ervaringen met Blitzwolf kabels. Kan je bij Aliexpress redelijk goedkoop bestellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Armo op 02-10-2017 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Armo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:46:
Koop geen goedkope kabels (en laders) bij de Action, Kruidvat, Hema enz...
Dat kan ik alleen maar beamen, heb van bovenstaande winkels de micro-usb kabels indertijd getest met erg teleurstellende resultaten, en ik verwacht eerlijk gezegd van hun Lightning kabels niets beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
dodge_911 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:05:
[...]

Dat kan ik alleen maar beamen, heb van bovenstaande winkels de micro-usb kabels indertijd getest met erg teleurstellende resultaten, en ik verwacht eerlijk gezegd van hun Lightning kabels niets beter...
Ondertussen een setje Action (Sologic) Lightning cables getest...
Met een weerstand 0,57ohm is de 1m kabel al aan de hoge kant (je verliest meer dan 2W door de kabel bij 'n belasting van 2A) De 2,5m kabel veroorzaakt zoveel voltage drop, dat m'n tester niet eens powered up raakt, dus daar is de voltage drop en dus weerstand enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 820529

Als moederbord reparateur repareer ik dagelijks defecten die worden veroorzaakt door imitatie kabels (action, hema, kruidvat, etc...)

Mijn favoriete merk, die ik zelf dagelijks gebruik bij het testen van telefoons en ook sterk aanraad, is Anker. Goed geprijsd (€8 via amazon.de), gaan lang mee, kabels in verschillende lengtes en stevigheid, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:39
Ik koop er altijd op chinese websites, en altijd onder de 5€.
Dat gaat al jaren goed, en ze gaan langer mee dan de originele Apple kabels.

Ik gebruik ze in de auto, thuis en op kantoor. Nooit kortsluitingen gehad, en het laden verloopt vlot genoeg. In de auto gebruik ik een 2.4A ladertje. Volstaat om waze te laten lopen, en de telefoon blijft bijladen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05 10:00
*snip* spam. Zie ook Het algemeen beleid #achteraf

[ Voor 92% gewijzigd door Daedalus op 05-11-2017 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Tommie12 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:34:
Ik koop er altijd op chinese websites, en altijd onder de 5€.
Dat gaat al jaren goed, en ze gaan langer mee dan de originele Apple kabels.

Ik gebruik ze in de auto, thuis en op kantoor. Nooit kortsluitingen gehad, en het laden verloopt vlot genoeg. In de auto gebruik ik een 2.4A ladertje. Volstaat om waze te laten lopen, en de telefoon blijft bijladen.
Niet alle kabels uit China zijn even goed :)

Wie op zoek is naar een 'enigszins) betaalbare lange (+2m) Lightning kabel, kan ik vanaf vandaag wel de Anker Powerline+ wel aanbevelen.
Medetweaker @Hennie-M was zo vriendelijk om me er één te laten te sturen om eens op de rooster te leggen.

[ Voor 47% gewijzigd door dodge_911 op 10-12-2017 17:19 ]

Pagina: 1