Welke stevige oplaadkabel voor iPhones/iPads?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Echt ik wilde dit topic echt niet, maar ik wordt er echt een beetje tureluurs van.

Al jarenlang heb ik diverse opladers voor onze iOS devices geprobeerd.
In het gezin hebben we 3 iPhones, 2 iPads en een iPod.

Die dingen moeten opgeladen worden. En ik ben erg gemakzuchtig. Dus naast het bed hebben we 2 laders (2x hiRise met Apple kabel, werkt prima).

Bij de bank heb ik 2 laders en dan in ons vakantiehuis heb ik ook 4 opladers (2 naast ons bed, die lijden niks) en 2 in de woonkamer.
Oh en de auto ook daar voor en achter een oplader.

Maar dan...het problem. De kabels in de auto en in de woonkamer...
Die van apple die gaan altijd kapor en die van andere leveranciers die worden niet meer herkent na een paar maanden. En dan heb ik het dus over de originele Apple kabel. WIj hebben 2 kleine kinderen en die kabel lijden wel wel wat. Echter als ik stevige kabels koop (MFi, Belkin duratec bijv.) dan zou je denken dat die het ook goed doen. Maar daar heb ik echt veel problemen mee met opladen. Nu met iOS12 geeft ie ineens vaak de melding dat het geen geschikte kabel is (bij diverse devices, ook bij devices van vrienden). Niet altijd. Maar soms doen ze het gewoon niet meer. Erg irritant als je je iPhone aan de oplader legt en een uur later ziet dat ie of leeg is, of nog steeds <10% staat. Maar het vreemde is dat dat dus niet altijd is.

Ze zitten allemaal aangesloten via een originele Apple adapter.

Echt...Ik had onderhand al 2 Xs'en kunnen kopen van al dat geld dat in kabels is gaan zitten... :+
Naar de Apple store gaan is geen optie. Daar ruilen ze ze soms wel om, maar ik kom daar niet zo vaak in de buurt en als ik dan in de buurt ben, zijn de kabels alweer teveel versleten.

Iemand een geode tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
Ik heb tot dusver goede ervaringen met Ugreen MFI kabels; kosten een kwart van de Apple-variant (eBay / AliExpress) maar heeft wel de chip aan boord om gecertificeerd te zijn.

Echter, kleine kinderen krijgen alles kapot :P Kun je geen krimpkous om de kabel doen? Lightning is redelijk klein, daar moet wel krimpkous omheen te krijgen zijn. Wordt het wel een stuk stugger van...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:36
Deze misschien ?

https://www.cultofmac.com...y-everything-proof-deals/

helaas Amazon feedback was duidelijk over de slechte kwaliteit |:(

[ Voor 24% gewijzigd door absrnd op 01-10-2018 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:31
Anker Powerline II Lightning kabels (of de plus variant, zijn nog sterker). Zeer tevreden over, evenals een aantal collega's welke met hetzelfde issue zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet wat je wilt horen, maar ik heb gewoon prima ervaringen met de Action kabels
De 'gevlochten' versie, van 2 á 3 euro/st

Ja, ze gaan soms 4 maanden mee, anderen gaan langer mee ( in de auto, 90cm zit er al bijna een jaar in, en wordt toch wel 4 of 5x per week gebruikt )

Een MFI kabel ( in NL ) kost al snel 10/15€ zeker met de risico-devices ( kinderen ) ga ik dat gedoe niet meer aan.
Ik heb een stuk of 4 korte kabels in de lade liggen, en 2x 2m
Stopt die er mee, haal ik een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:33:
Niet wat je wilt horen, maar ik heb gewoon prima ervaringen met de Action kabels

Ja, ze gaan soms 4 maanden mee, anderen gaan langer mee ( in de auto, 90cm zit er al bijna een jaar in, en wordt toch wel 4 of 5x per week gebruikt )

Een MFI kabel ( in NL ) kost al snel 10/15€ zeker met de risico-devices ( kinderen ) ga ik dat gedoe niet meer aan.
Action verkoopt nu ook MFi gecertificeerde kabels voor 5,95.
https://www.action.com/nl...gic-mfi-8-pin-datakabel-/

[ Voor 4% gewijzigd door CokeZero op 01-10-2018 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Anker Powerline+ II. Ik zou het haast knap vinden als je die kapot krijgt. :+ Ik heb in de afgelopen jaren 10 tallen lightning kabels kapot gekregen. Maar na 10 maanden gebruik lijkt deze nog steeds gloednieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, maar let op. De kabels van Belkin gaan niet kapot hè...Die worden gewoon soms ineens niet meer herkent. Dus de lightning stekker herkent ie dan niet goed meer lijkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
Anker Powerline+ II voor USB-A --> lighting... was daar nu maar een USB-C --> lighting variant van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sowieso MFI. Anker, Baseus, Belkin zijn allemaal wel goed. Let wel op dat niet alle kabels passen bij elk hoesje. (9 van de 10keer gebruik ik org. van Apple, niks mis mee. Gewoon netjes mee omgaan)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 08:47
DodgeReviews heeft er een heleboel gechecked:
https://docs.google.com/s...xWYGY/edit#gid=1306816555
Hij zit/zat regelmatig bij de tweakblogs.

Over het algemeen komen de Blitzwolf kabels redelijk goed uit de tests en op basis van zijn testresultaten heb ik ooit een drietal USB-C kabels besteld, zelfde bouwkwaliteit zeg maar. Prima spul en gaat ook niet stuk.

Nou moet ik eerlijk bekennen dat van mijn iPhone SE (Bliksem kabel) en iPad twee (30-pins connector) allebei de kabels nog goed zijn ondanks dat ik ze 2 - 5 jaar al in gebruik heb. (ja ook met kinderen)

En misschien is het wel beter dat de kabel af en toe de geest geeft ipv de connector op het apparaat zelf... :?

[ Voor 60% gewijzigd door wmeester op 01-10-2018 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

Daar heb ik dan weer slechte ervaringen mee. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik 4 maanden erg kort vind, en jij vindt dat prima :+

Aan de buitenkant gaan ze niet kapot, maar inwendig blijkbaar wel heel snel, vooral bij de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Als je dan problemen krijgt met je iPad-iPhone, moet je ook niet klagen.
Bij nieuwe(re) smartphones zou ik er niet mee klooien. Heb je zelf of bij lokale reparateur al een batterij vervangen, maakt het weinig meer uit :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:32

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

ik moest meteen aan de Ironwire denken maar die is niet zo verkrijgbaar op dit moment lijkt het. Amazon heeft de kabel nog wel ,maar erg duur. Hij is ook bij ibood langs gekomen in setjes van twee, mogelijk van een V&A iets oplevert voor een normale prijs. Verder niet veel (duidelijk onafhankelijke) reviews te vinden, en dat doet mij vrezen dat het bedrijf er achter niet meer zo bestaat.

It's just a donkey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:05
Ik heb een tijd geleden bij Amazon een 24-pack Lightning-kabels voor 100 euro gekocht. Dit zijn MFI-kabels en werken perfect. Gaan bij mij wel 3-4 maanden mee en dan pak ik weer een nieuwe. Voor 4 euro per kabel kan je daar niet over klagen :P

https://www.amazon.de/Ama...ertifiziert/dp/B01MY6I8YU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Soms vraag ik me af of ik de enige ben die jaren met dezelfde kabel toe kan... Ja ik weet, wij hebben geen (kleine) kinderen wat uiteraard ook al scheelt.

Wat helpt om je kabels langer goed te houden is om je apparaat tijdens het laden zo veel mogelijk aan de kant te laten liggen, buiten bereik van kinderhandjes. Een appje sturen kun je ook via je computer of laptop doen wanneer je telefoon aan de lader ligt dus daar is die niet voor nodig.

Verder is het een kwestie van de stekkers er recht in duwen en recht uit trekken. Uiteraard pak je de connector vast bij z'n plastic behuizing en niet bij de draad.

Om eventueel een draadbreuk net na de tule te voorkomen of te vertragen kun je er een pennenveer omheen wikkelen. Wel even het eerste en het laatste stukje er af knippen anders krijg je de veer er niet omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:21:
[...]

Daar heb ik dan weer slechte ervaringen mee. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik 4 maanden erg kort vind, en jij vindt dat prima :+

Aan de buitenkant gaan ze niet kapot, maar inwendig blijkbaar wel heel snel, vooral bij de connector.
Tja, 4 maanden á 3€ of zoals TS schetst 6 maanden 15+ euro ...
Kennelijk is de aloude Apple uitspraak ( antenna-gate ) "you're doing it wrong" dan op zijn plaats

@Hackus
Misschien ... maar vooralsnog gebruik ik al sinds de N900 van Nokia 'nep' kabels.
En misschien moet ik het afkloppen, maar mijn laatste toestel wat in reparatie moest, was een Nokia N95, ergens in 2008, maar dat was omdat de slider het begeven had.

Is natuurlijk maar één ervaring ( meerdere toestellen ), en ik zie de gevaren ook wel.
Maar om nu direct de kabel de schuld te geven .... nee
sypie schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:51:
Soms vraag ik me af of ik de enige ben die jaren met dezelfde kabel toe kan... Ja ik weet, wij hebben geen (kleine) kinderen wat uiteraard ook al scheelt.

--

Verder is het een kwestie van de stekkers er recht in duwen en recht uit trekken. Uiteraard pak je de connector vast bij z'n plastic behuizing en niet bij de draad.

-
Same here, zoals ik al aangaf, hier kabels in gebruik die ik al langer dan 2 jaar heb ( sept. 2016 - nu )
Heeft mijn 6S geladen, en doet nu regelmatig de iPhone X
( naast een draadloze lader, maar de kabel doet het sneller )

Ik merk ook dat de kabels bij de kinderen sneller kapot gaan, dan bij onze apparaten

[ Voor 29% gewijzigd door FreshMaker op 01-10-2018 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Maar het is of de kanel, of de connector. De connectoren van Apple zelf gaan nooit kapot. De kabels wel. Andere merken is het vice versa. Dat is toch raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-05 22:33

Erw

Ik heb kabels van Otterbox en Belkin, heel tevreden mee.

Belkin:
https://www.belkin.com/nl/p/P-F8J207/

Otterbox:
https://www.otterbox.ie/e...ble/78-51643.html#start=1

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Hier een +1 voor Blitzwolf kabels. Ik heb geen ervaring met de lightning versie, maar de USB-C en micro-USB kabels met gevlochten mantel krijgt mijn kat zelfs niet kapot (ja, dat hebben we samen geprobeerd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-04 16:30
Ik heb dus die van Apple nooit kapot. Één in de huiskamer, één in de auto in de USB poort voor CarPlay, één op het werk, en in de slaapkamer. Die in de auto en slaapkamer gebruik ik elke dag. Eerlijk gezegd snap ik nooit hoe men die kabels altijd zo kapot krijgt. Zelfs die van mijn MacBook, nu 4 jaar oud, geen 'moeheid' bij de connectors.

Maar als je toch extra nodig hebt, die door @CokeZero werd aangehaald is wel het proberen waard, wordt 2x vermeld dat het MFI is, ga ik wellicht ook even halen, moet nog wat extra hebben voor in de andere auto en in m'n tas. Gewoon bonnetje bewaren, en eens kijken hoe lang ze meegaan. Is alsnog slechts 25% van Apple's prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:47
-1 voor Blitzwolf.

Huis bijna afgebrand doordat het micro-USB stekkertje (geen lighting variant maar USB-A -> micro-USB dus) gloeiend heet aan het wegsmelten was. De kabel op zich is prima, maar het stekkerje is ruk. Ook moet ik steevast na zoveel tijd het alu "covertje" van het stekkertje met secondenlijm vastlijmen op het kunststof deel van de stekker omdat het loslaat.

Troep komt er niet meer in bij mij. Alleen Anker, Ravpower, Aukey of origineel.

[ Voor 5% gewijzigd door catchingfire op 02-10-2018 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:53
Kijk even in het andere topic hierover:
Lightning to USB aanschaffen origineel of toch fake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:20
Mijn absolute favoriet tot nu toe: https://www.haloback.com/...ble?variant=5003011555358

Heb voor de hele familie er bij elkaar een stuk of 15 gekocht zo'n jaar geleden, allemaal doen ze het nog en zien er uit als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40

wph

Vaenir schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:52:
Anker Powerline+ II. Ik zou het haast knap vinden als je die kapot krijgt. :+ Ik heb in de afgelopen jaren 10 tallen lightning kabels kapot gekregen. Maar na 10 maanden gebruik lijkt deze nog steeds gloednieuw.
Het topic is inmiddels wel wat oud, maar nog wel relevant denk ik.

Zelf heb ik vorig jaar 4 Anker Powerline+ kabels gekocht, dus niet de Powerline+ II variant. Hiervan zijn er 3 inmiddels deels gesneuveld (de 4e zit nog in de doos). Snel laden werkt vaak niet meer en soms laadt ie helemaal niet meer. Heel voorzichtig wegleggen helpt, maar de kleinste beweging en het werkt weer niet meer. Onbruikbaar dus.

Is de II variant zoveel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
wph schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:10:
[...]

Het topic is inmiddels wel wat oud, maar nog wel relevant denk ik.

Zelf heb ik vorig jaar 4 Anker Powerline+ kabels gekocht, dus niet de Powerline+ II variant. Hiervan zijn er 3 inmiddels deels gesneuveld (de 4e zit nog in de doos). Snel laden werkt vaak niet meer en soms laadt ie helemaal niet meer. Heel voorzichtig wegleggen helpt, maar de kleinste beweging en het werkt weer niet meer. Onbruikbaar dus.

Is de II variant zoveel beter?
De variant die jij hebt, heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik de Powerline II variant nog steeds. Wel net voor een ander doeleind wat mijn ervaring misschien kan beïnvloeden. Ik heb zelf een kabel van 5 meter die ik voor mijn Apple magic keyboard gebruik. Hij is eigenlijk nog zo goed als nieuw.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/mF9VBnJ/4032-3024-max.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 16:24

Pat-Juh

Patrick

Vaenir schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 12:51:
[...]

De variant die jij hebt, heb ik geen ervaring mee. Ik gebruik de Powerline II variant nog steeds. Wel net voor een ander doeleind wat mijn ervaring misschien kan beïnvloeden. Ik heb zelf een kabel van 5 meter die ik voor mijn Apple magic keyboard gebruik. Hij is eigenlijk nog zo goed als nieuw.

[Afbeelding]
De Powerline II+ is een geweven variant. Gebruik deze dagelijks voor onze iPhones en in de auto voor Carplay. Er is er nog geen gesneuveld het afgelopen anderhalf jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40

wph

Pat-Juh schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 13:13:
[...]

De Powerline II+ is een geweven variant. Gebruik deze dagelijks voor onze iPhones en in de auto voor Carplay. Er is er nog geen gesneuveld het afgelopen anderhalf jaar.
De I variant die ik heb is ook geweven, daar zit geen verschil in.

Eigenlijk is het wel gek, ik sloop eigenlijk nooit kabels. Alle originele kabels van telefoons werken nog. Maar alleen deze van Anker sneuvelen stuk voor stuk. Zojuist toch maar eens een mail voor garantie gestuurd, hopelijk zijn ze coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05 16:24

Pat-Juh

Patrick

wph schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 14:57:
[...]

De I variant die ik heb is ook geweven, daar zit geen verschil in.

Eigenlijk is het wel gek, ik sloop eigenlijk nooit kabels. Alle originele kabels van telefoons werken nog. Maar alleen deze van Anker sneuvelen stuk voor stuk. Zojuist toch maar eens een mail voor garantie gestuurd, hopelijk zijn ze coulant.
Bij ons is het juist andersom, de originele gaan kapot bij de connector (dankzij het gebruik van mijn vriendin die de telefoon hier op laat rusten maar niet luistert naar mij als ik zeg dat dit er slecht voor is). de Anker houdt dit aanzienlijk beter vol dan de originele. Mijn originele ging overigens 2,5 jaar mee voor de Anker. Die van haar nog geen negen maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Voor de kids, die iPhone of iPad aan de lader gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/3YcN0fC/belkin-haaks.png

Voor mijzelf als de org. ff niet te vinden is.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0887/0930/files/HTB14e.jpg?v=1501958083

Pagina: 1