Des te meer reden om te legaliseren en belasting te gaan heffen. Maar om de drugshandel nou de schuld te geven van onze ongelijke welvaartsverdeling (met name vermogensongelijkheid), is net zo belachelijk als de buitenlanders de schuld geven.Poecillia schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 20:17:
[...]
Levendige discussie, maar wel 5 tegen 1, ik heb bijna stimuli nodig om het bij te houden![]()
Om bij het laatste punt te beginnen en te eindigen: nee hoor, ik heb het goed. Maar de gele hesjes hebben het minder en zijn wel jaloers. De maatschappelijke schade van drugshandel is groot. Ik verwijs je naar het journaal van gisteren voor een samenvatting. Als het geld voor die pillen en poeders besteed zou worden aan de normale economie zou dat tot veel meer welvaart voor ons allen inclusief die hesjes leiden.
Als je dan toch iemand de schuld wilt geven van het in Nederland scheef gegroeide vermogensongelijkheid, begin dan bij Willem Vermeend die vermogensrendementsheffing op basis van het fictief rendement op vermogen heeft ingevoerd, iets waar ie zelf spijt van heeft.