IFFR 2019 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:07

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Wederom stel ik dit uit tot bijna het laatste moment, nou vooruit, het duurt nog een week. Als ik nog de tijd vind en zin heb, zal ik een mooier OP maken, maar reken er maar niet op. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zBl0mAu8RcLUhq6wanMaJZO3/full.png

Wat
Het International Film Festival Rotterdam 2019, oftewel IFFR 2019. Een groot internationaal film festival met een uitgebreid en divers film aanbod, van toekomstige arthouse hits die je maanden later in de bioscoop treft, tot buitenlandse blockbusters (zoals uit Azië) die de Nederlandse bioscoop zelden weten te vinden.

Wanneer
23 Januari tot 03 Februari.
In deze periode wordt de stad overgenomen, en zijn alle bioscopen, op Pathé de Kuip na, locaties voor het festival. Voor reguliere voorstellingen zal je dus nu snel moeten zijn, wachten, naar de Kuip gaan of de bioscopen in omringende steden moeten bezoeken.

Waar
Rotterdam. Zoals gezegd doen bijna alle bioscopen mee, dus Pathé Schouwburgplein, Kino, Cinerama en Lantaren Venster. Verder zijn er ook niet-bioscoop locaties zoals Het Oude Luxor en De Schouwburg. En nog vele andere kleinere locaties. De Doelen is ook een film locatie, en tevens de plek met de centrale kassa en andere dingen, en het festival restaurant.

Het programma
Het volledige programma is vandaag (ok, gisteren) verschenen. Online te vinden op de link, wil je iets vast kunnen houden dan zijn de krantjes bij de verschillende bioscopen (en andere plekken) te vinden. Ook zaten ze als bijlage bij de Volkskrant, maar daar heb je nu niks meer aan. Maar dit is elk jaar het geval. Voor mensen die misschien twijfelen over het bezoeken van zo'n film festival, en liever wat "veiligere" titels willen zien, is het Limelight programma onderdeel interessant.

Kaartverkoop
De kaartverkoop start vrijdag 18 Januari om 20:00, maar 24 uur eerder voor de verschillende Tiger members. Een kaart voor een gewone voorstelling kost 12 euro. Tiger member passen zijn er in verschillende soorten, en de goedkoopste geeft 3 euro korting op normale voorstellingen. Specials zijn overigens al te koop, dingen zoals de openingsfilm en dergelijke.

Als je niet echt een festival ganger bent, maar misschien wel op de bonnefooi een willekeurige film wilt bezoeken, dan ben je goedkoper uit: last-minute tickets kosten 6 euro en zijn een half uur van te voren te koop Wil je nog goedkoper? Dat kan, sommige dingen zijn gratis. Onder andere de muziek-gerelateerde films in de Kleine zaal van de Schouwburg die de meeste dagen om 20:00 beginnen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Zoals ik al zei, stel ik dingen altijd uit, dus persoonlijk kijk ik morgen (.. vandaag dus) naar het programma. Ik moet zelfs m'n tijgerpas nog halen. Oh dat lijkt dit jaar overigens weer een fysieke pas te zijn i.p.v. en e-ticket..

Misschien een tip:
L'amica geniale / de geniale vriendin marathon
Vooralsnog niet uitverkocht. Lijkt me zelf erg interessant, maar begint net iets te vroeg en eindigt net iets te laat, waardoor ik zowel slaap als films mis. Ik denk dus dat ik 'm oversla, hij komt in Februari op TV op NPO. Ik heb een paar jaar geleden wel La meglio Gioventù op het festival gezien, dus dit zou wel mijn kopje thee moeten zijn, maar La Meglio Gioventù duurde "maar" 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
En bij deze m'n agenda voor de Geïnteresseerden.

Zelfs nog meer fucking gedoe bij de ticket verkoop dan normaal, en daardoor weer een film uitverkocht (alleen niet één die ik verwacht had), maar daar rant ik morgen misschien nog over. Ben maar een uur naar bed geweest i.v.m. het puzzelen, dus ik hou 't voor gezien voor vandaag.

Oh en ik ben toch maar voor die marathon gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 15:57
Voor mij wordt dit een aller- allereerste keer dat ik iets met het IFFR te maken heb, maar komende vrijdag ga ik met m'n vriendin naar No coração do mundo. Ben benieuwd. :)

Ticketverkoop ging inderdaad een beetje rommelig. Twintig minuten wachten voor de website doorging naar de verkooppagina - "page could not be found". Met wat heen-en-weerklikken uiteindelijk toch de kaartjes kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
vanaalten schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:18:
Voor mij wordt dit een aller- allereerste keer dat ik iets met het IFFR te maken heb, maar komende vrijdag ga ik met m'n vriendin naar No coração do mundo. Ben benieuwd. :)
Cool. Zat er een specifieke reden achter dat je voor 't eerst naar het IFFR gaat, en deze film gekozen heb? Ben nieuwsgierig. :) Veel plezier in ieder geval!

Voor sommige is 't festival gisteren al begonnen, maar aangezien ik de laatste jaren de openings (en slot) film achterwege laat, begint het vandaag voor mij. Als ik niet direct in een coma lig als ik thuis kom, post ik direct over m'n eerste 4 films van vandaag.

Kwam er gisteren ook achter dat 't waarschijnlijk inmiddels 15 jaar geleden voor mij is dat ik voor 't eerste naar IFFR ging. 2004. Nou heb ik wat jaren gemist, en volgens mij zal dit jaar m'n 12de festival zijn. Het grappige is dat er wat overeenkomsten zijn.. Zo draaide La Meglio Gioventù, die ik eerder al noemde op dat festival. Dus 15 jaar geleden was ik ook met een marathon bezig van een Italiaanse serie. Verder ging 15 jaar geleden Fighting Fish in première, een Nederlandse martial arts film. Dat was geen succes, haha. Maar hij draait nou eenmalig (en volgens mij gratis) in een special programma met Rotterdam als thema. De cirkel is weer rond en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:51

Vrijdag

De Zwarte

Deze: https://iffr.com/nl/2019/films/soy-t%C3%B3xico en deze: https://iffr.com/nl/2019/films/the-night-shifter lijken me best tof. Ik weet alleen niet wanneer/of ik er naar toe kan. Soy Toxico zou ik alleen kunnen op maandag, maar dan is het alleen voor professionals :{

Oh, deze wil ik eigenlijk ook wel zien: https://iffr.com/nl/2019/films/shadow

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 24-01-2019 10:54 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Sméagol schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Cool. Zat er een specifieke reden achter dat je voor 't eerst naar het IFFR gaat,
...omdat ik sinds een maand of tien een vriendin heb die het voorstelde. :)
en deze film gekozen heb? Ben nieuwsgierig. :)
...we kunnen eigenlijk alleen op vrijdagavond, dus maar een beperkte keuze. En deze kwam nog het meest in de buurt van mijn smaak: enigszins commercieel en niet al te zwaar. (nou niet zeggen dat ik dat verkeerd heb ingeschat hè! Wil nog met enthousiasme er heen! ;) )
Veel plezier in ieder geval!
Dank - jij ook!
Voor sommige is 't festival gisteren al begonnen, maar aangezien ik de laatste jaren de openings (en slot) film achterwege laat, begint het vandaag voor mij. Als ik niet direct in een coma lig als ik thuis kom, post ik direct over m'n eerste 4 films van vandaag.

Kwam er gisteren ook achter dat 't waarschijnlijk inmiddels 15 jaar geleden voor mij is dat ik voor 't eerste naar IFFR ging. 2004. Nou heb ik wat jaren gemist, en volgens mij zal dit jaar m'n 12de festival zijn. Het grappige is dat er wat overeenkomsten zijn.. Zo draaide La Meglio Gioventù, die ik eerder al noemde op dat festival. Dus 15 jaar geleden was ik ook met een marathon bezig van een Italiaanse serie. Verder ging 15 jaar geleden Fighting Fish in première, een Nederlandse martial arts film. Dat was geen succes, haha. Maar hij draait nou eenmalig (en volgens mij gratis) in een special programma met Rotterdam als thema. De cirkel is weer rond en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
vanaalten schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:55:
[..]
(nou niet zeggen dat ik dat verkeerd heb ingeschat hè! Wil nog met enthousiasme er heen! ;) )
Ik heb geen glazen bol. ;)

Eerst even een tip: hier staan die gratis muziek documentaires op een rij:
https://iffr.com/nl/2019/programma/scopitone

En even héél snel in het kort:

Dag 1 was zwaar teleurstellend.

La Flor deel 1 - 1/5
De eerste 2 hoofdstukken van dit 14 uur durende Argentijnse epos. Met allemaal een ander genre. Ik vertel wat meer over de structuur als ik deel 3 heb gehad.. Dit deel had een soort B horror over een mummie en een liefde drama in de muziek industrie. Ehh.. Dit duurt veel te lang. Op zich goede actrices, maar tergend script en slechte muziek. Belooft wat aangezien ik vandaag een nog langere deel 2 en morgen deel 3 op het programma heb.

Ik was al moe en La Flor heeft ook de nodige energie weggesapt, dus andere beoordelingen kunnen beïnvloed zijn.

Pájaros de verano - 3/5
Aardig drama over hoe de oprukkende drugs handel in Colombia nogal heftige familie dramas veroorzaakt. Nou ja, da's zacht uitgedrukt, zeg maar gewoon volledige clan wars (traditionale volken in Colombia)

Sons of Denmark - 3/5
Aardige politieke thriller over een (allochtone) undercover agent in toekomstig Denemarken die tussen radicaliserende minderheidsgroepen enerzijds en het oprukkende nationalisme anderzijds vastzit.

The nightshifter 1/5
Braziliaanse horror over iemand die met de doden kan praten, en hierdoor erachterkomt dat z'n vrouw vreemdgaat. Nogmaals misschien was ik te moe, maar ik vond het niet bepaald eng. Dat praten met de doden werd overigens halverwege overboord gegooid als het verhaal op gang komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05 16:34

Jeoh

blaat

Ik ga vanavond naar m'n eerste film van het seizoen, Ash is Purest White. Jia Zhangke maakt altijd wel fijne films (paar jaar terug op IFFR met A Touch of Sin), dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:18:
En hij viel mij wat tegen. Mooie beelden, maar het verhaal wist niet te boeien, kwam veel te langzaam op gang. En mijn grootste probleem: ik heb het nodig om sympathie te voelen voor een hoofdrolspeler. Dat ontbrak, wist de filmmaker bij mij niet op te roepen. En dan maakt het mij dus ook niet uit hoe het met de hoofdrolspeler(s) afloopt of verder gaat. Een vijfje, als ik een cijfer zou moeten geven.

(Beetje hetzelfde had ik met de serie Game of Thrones, dat iedereen behalve ik geloof ik geweldig vindt - en op het eind van seizoen, toen zo ongeveer iedereen tegen iedereen aan het vechten was, kon het mij ècht niks schelen wie er dood ging of won...niet mijn serie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Even snel, aangezien ik weer op het punt sta te vertrekken:

M'n favorieten tot nu toe zijn Harpoon, Tel Aviv on Fire, en The best of Dorien B. In ieder geval die laatste doet 't ook goed in the publieks poll. De top 10 is inmiddels terug te vinden op de site, al kon ik zo gauw geen directe link vinden naar de complete lijst. Als ik vannacht niet direct naar bed ga licht ik ze nog toe. De rest viel tegen helaas.

Pagina: 1