• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:45

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
En ook dit jaar was ik 't niet van plan,maar vooruit, toch een nieuw IFFR topic.

Wat
Het International Film Festival Rotterdam 2022.

Waar
Volledig online dit jaar. Voor het gewone publiek althans.

Wanneer
26 Januari tot 6 Februari.
Vanaf vandaag dus. Openingsfilm start om 20:00.

Programma
Het programma kan je hier vinden.
Normale tickets zijn € 8,50, je heb dan 72 uur om een film te kijken.
Voor verschillende mensen zijn kortingen mogelijk op bepaalde films, o.a. voor jongeren onder de 23 en voor Cinevillers.

In tegenstelling tot vorig jaar, zijn er überhaupt geen fysieke voorstelllingen, bovendien zijn er ook nagenoeg geen "speciale" voorstellingen. Er zijn nauwelijks voorstellingen met een Q&A, die alleen op een specifieke dag en tijdstip zijn te zien. Uitzonderingen zijn de openingsfilm en slotfilm voor zover ik kan zien.

De rest is, voor zover ik begrijp, gewoon vanaf nu te zien tot het eind van het festival, on demand.

Daarnaast zijn er ook enkele "big talks", interviews met bepaalde gasten. Deze zijn wel op een specifieke dag en tijdstip, maar zijn gratis. Mathieu Almaric is bijvoorbeeld zondag te gast.

De openingsfilm is Please Baby Please van Amanda Kramer.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:45

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
De openingsfilm heeft een goeie cast, maar de stijl speekt me totaal niet aan. Ik ben ook niet bekend met haar eerdere werk, maar volgens mij zijn haar films niks voor mij.

Ik heb eerder vlug het programma bekeken, maar dat zal ik opnieuw moeten doen. Ik hou juist van het festival gevoel, en dat heb ik online totaal niet, dus het boeit me niet zo allemaal.. Zag enkele films die me interessant leken, maar ik hou 't op hooguit 3 of 4 films denk ik, puur om wat nieuws gezien te hebben wat ik waarschijnlijk niet in de bioscoop ga zien. Op uitzondering van de Surprise film na, om de traditie voort te zetten.

De film die me 't interessants leek is Freaks Out van Gabriele Mainetti. De stijl spreekt me aan, bovendien ben ik wél bekend met eerder werk van hem, Lo chiamavano Jeeg Robot, en die vond ik top (voor de potentiëel geïnteresseerden: Jeeg Robot is wanneer je Marvel met Italiaanse mafia kruist, een aparte superhero film). Deze ga ik dus in ieder geval checken.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee