Toon posts:

IFFR 2021 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:34

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ik was het niet van plan, maar ik ga toch last-minute een topic maken voor het IFFR.

Wat
Het Internationaal Film Festival Rotterdam 2021

Onder deze omstandigheden een festival?!
Ja. Vorig jaar wat IFFR 2020 zo'n beetje het grootste event voor de lock-down, en ze hebben het het afgelopen jaar voorbereid op de huidige omstandigheden en zich daarop aangepast. De bioscoop voorstellingen gaan uiteraard niet door, maar veel films zijn online te zien. Bovendien is het festivalvoor dit jaar in tweeën gesplitst, in de zomer is de 2de helft, en hopelijk kunnen we dan wel naar de bioscoop.

Wanneer
1-7 Januari & 2-6 Juni

Waar
Online dus.. In de Zomer misschien weer in de bioscoop dus, maar dan update ik dit wel.

Één klein puntje.. Helaas,voor zo ver ik begrijp, zijn de voorstellingen niet buiten Nederland te bekijken. Valt me een beetje tegen van een Internationaal Festival.

Programma
Het programma kan je hier vinden.

Let op, er zijn "live" voorstellingen, die hebben de gebruikelijke introductie en Q&A's, hiervoor zijn het aantal kaarten gelimiteerd. Die kan je ook echt alleen op een vast tijdstip kijken. Dit komt het dichts in de buurt van het festival gevoel.

Daarnaast kan je de normale vertoningen, binnen een bepaalde periode (5 dagen beschikbaar geloof ik), kijken wanneer het je uitkomt.

Voor mensen die niet van experimenteren houden, films in het programma "Limelight" zijn het meest toegankelijk, dit betreft films die sowieso al een distributeur hebben. Onder normale omstandigheden kan je deze later zeker in de bioscoop verwachten.

De openingsfilm is om 21:00 (ik overdreef niet toen ik zei "last-minute"), maar is al uitverkocht zie ik (live voorstelling dus). Dit is Riders of Justice, met Mads Mikkelsen, en is de nieuwe film van de regisseur van Men and Chicken.

Make lovecraft not warcraft. / Films 2022

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Mijn eigen reactie:

Ik had vorig jaar niet zo'n zin om uitgebreid naar het festival te gaan zoals ik elk jaar doe. Had 't toen bij zo'n 10 films gehouden (ik heb toen geen topic voor 2020 gemaakt). Dit was zo'n beetje het laatste grote evenement voor de lockdown, en ik loop me al een jaar voor m'n kop te stoten dat ik toen niet gewoon 40 films heb gekeken.

Een digitaal festival.. Kan me eerlijk gezegd niet zo boeien. Ik vind het niet echt een alternatief. 't is meer een "bij gebrek aan beter" initiatief natuurlijk. Ik zal zeker wat films meepakken puur gewoon om toch nog wat van het festicval mee te krijgen en nieuwe films te zien, maar ik ga er geen € 300 euro aan uitgeven zoals gewoonlijk (als dat überhaupt al mogelijk is). Hopelijk kom ik met de Zomer editie wel aan m'n trekken.

Dat gezegd, hoewel ik 't geen alteratief vind, is 't natuurlijk op zich een mooie ontwikkeling, en een handige feature voor erbij. In de toekomst naar het festival gaan, maar toch als optie digitale voorstellingen kunnen meepakken als je om wat voor reden dan ook de normale voorstellingen niet kan / wil bijwonen.. Ik heb vorig jaar al m'n eerste digitale festival ervaringen met het gratis film festival We are One, en Imagine film festival, waar ik 2 films digitaal heb meegepakt omdat ik het het geld niet waard vond om voor één of twee films naar Amsterdam te gaan. Ik had geen geld om er uitgebreid naar toe te gaan, en trein tickets zouden duurder zijn dan wat ik aan filmkaartjes zou besteden, dus toen kwam de digitale optie wel handig uit. Ook Cineville had z'n digitale premières.

Omdat alles digitaal is heb ik überhaupt nog geen kaarten gekocht, dus ik heb nog geen lijst. Had ik aan de ene kant wel moeten doen, want die openingsfilm had ik wel live willen zien, en ik zal voor de rest wel zo veel mogelijk de live voorstellingen pakken, omdat ik de Q&A's interessant vind.

Hier nog een paar films die me interessant lijken:

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:28

Jeoh

blaat

Ik heb tot nog toe drie films on-demand gekeken, met nog zeven films te gaan. Ik moet zeggen dat de films streamen goed geregeld is, ik heb geen issues gehad behalve dat je de intro's niet makkelijk over kan slaan.

Omdat ik het stemmen wel mis, toch maar even sterretjes geven aan de films die ik al heb gezien:
Riders of Justice: 4/5
Aristocrats: 3/5
Quo Vadis, Aïda?: 5/5

Het is ook een stuk slechter voor mijn gezondheid dat ik niet meer snel van De Doelen naar LantarenVenster moet fietsen om de volgende film te pakken :D

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Jeoh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 13:26:
ik heb geen issues gehad behalve dat je de intro's niet makkelijk over kan slaan.
Mjah, dat is in de bioscoop niet anders. Kwestie van even nog wat drinken halen.
Omdat ik het stemmen wel mis, toch maar even sterretjes geven aan de films die ik al heb gezien:
Check je spam folder. Ik heb digitale scheurkaartjes via de mail binnen gekregen.
Het is ook een stuk slechter voor mijn gezondheid dat ik niet meer snel van De Doelen naar LantarenVenster moet fietsen om de volgende film te pakken :D
Da's niet festival specifiek natuurlijk. Het hele afgelopen jaar was slecht voor m'n gezondheid.

Vanmiddag, om 17:00, een interview met Mads Mikkelsen.
Kan je gratis hier bekijken.

Overigens zijn er er meer gratis dingen die je kan kijken. Helaas geen films (zoals op het fysieke festival wel het geval was), maar de daily talks en interviews kan je wel gewoon bekijken. Check het programma.

Ik moet inderdaad ook zeggen dat 't technisch in ieder hgeval tot nu toe nagenoeg vlekkeloos verliep. Ik probeerde gisteren een daily talk te bekijken, maar die had technische problemen. De films die ik tot nu toe gezien heb verliepen echter prima, met een betere kwaliteit dan dat ik van Netflix krijg heb ik 't idee.
Ik heb wat nitpicks, zoals voorkeuren met betrekkingen tot ondertiteling, maar niks waar ik van wakker lig.

Q&A's hebben 't grootse risico om problemen te hebben denk ik, vanwege de verbinding tussen gast en host.. Bij de Q&A bij Aurora viel 't geluid soms weg. Moet zeggen dat op zich de Q&A's wel goed gedaan zijn, en er zij wat voordelen t.o.v. een Q&A in een zaal. Je kan makkelijker wat drinken halen, geen geloop en gewacht tot iemand de mic heeft, je hoeft niet door een zaal te schreeuwen. Maar goed, op zich ook dingen die ik vorig jaar al had gezien bij Imagine.

Lone Wolf
Redelijk entertainende film. Soort thriller, maar grotendeels vanuit het oogpunt van "security cams".
Verhaal wat complexer gemogen of beter verteld kunnen worden, maar al in al vermakelijk drama over een stel wannabe terroristen. 3/5

Aurora
Lief drama over een arichitect die zich bijna als een moeder ontfermt over een tiener meisje dat zwanger is, en de confrontatie met haar familie niet aandurft. Best goed acteerwerk van de actrice die de architect speelt, blijkbaar geen professionele actrice en haar eerste rol. 3/5

The North Wind
Drama over de aftakeling van een een rijk, decadent en disfunctionele familie. Hier had ik de meeste verwachtingen van, maar viel enigzins tegen. Visueel echt prachtig en sprookjesachtig, daar kan ik niet over klagen. Maar er zat niet echt een structuur in het verhaal. Beetje bij beetje zie je de ondergang van de familie, vanaf het begin tot eind, zonder echt concrete hoogte- of dieptepunten. 3/5

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:28

Jeoh

blaat

Sméagol schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 16:58:
[...]

Check je spam folder. Ik heb digitale scheurkaartjes via de mail binnen gekregen.
Heb je ook on-demand gekeken? Ik heb helaas nog niets binnen. Denk dat ze misschien verstuurd worden als de film niet meer gekeken kan worden.

Vanavond The First Cow en The Last Farmer kijken. Ik vond de combinatie wel grappig, en kan wel wat humor gebruiken na de films van gisteravond.

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Jeoh schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 17:20:
[...]

Heb je ook on-demand gekeken? Ik heb helaas nog niets binnen. Denk dat ze misschien verstuurd worden als de film niet meer gekeken kan worden.
'k heb de live versies bekeken, maar 't lijkt me sterk dat het daaraan ligt. Anders even een berichtje naar support sturen.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03

Fisico

by Fabian

Dit jaar geen stress met kaartjes kopen, vorig jaar was er nog iets met Safari waardoor het bijna mis ging. En nu mis ik het gedoe wel. Altijd leuk om een dag te gaan en dan drie a vier films te kijken, wat te drinken bij de Witte Aap en ergens wat te eten. Al werden de films voor mijn gevoel wel steeds obscuurder. Waar ik jaren geleden regelmatig bij het filmhuis dacht deze heb ik al gezien op het IFFR kwam dan nog maar weinig voor.

Hopelijk an de zomer toch weer een dagje Rotterdam. Voor het kijken van films op een stream ben ik niet gemaakt, daarvoor ben ik te snel afgeleid door dingen in huis.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Zomer editie is al weer een paar dagen bezig (gaat door tot zondag), maar ik heb me er zelf nauwelijks mee bezig gehouden (nog).

De fysieke voorstellingen zijn er echter wel. Sinds vandaag (vanwege de algemene versoepelingen) heb je blijkbaar ook geen test meer nodig, waar je die afgelopen dagen wel nodig had. Verder loop het blijkbaar geen storm, en geven ze een 2de kaartje gratis weg (alleen voor de fysieke voorstellingen).

Ik was van plan de slotfilm mee te pakken (animatie van de makers van Tekkonkinkreet), maar vanwege de gratis 2de kaartjes en het niet meer nodig zijn van een sneltest, misschien dsat ik nog wat meer meepak.

Ik post maandag wel een lijstje van alle films die ik gezien heb.

In het kort: de leukste film die ik in Februari zag was de surprise film: Gagarine. Franse social drama met een vleugje sci-fi. Komt volgens mij ook deze zomer uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:53
Als het nog kan/lukt, kijk vooral Riders of Justice. Die film is echt briljant 8)

Alleen een kwaliteitspost begint met: "Let wel", "In mijn optiek", of "Je vergeet dat...". Jíj bent die kwaliteitsposter! || De Echte Hardcore Tweaker kijkt niet op Tweakers, maar verwijst naar Linus Tech Tips.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee