Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 13:58:
Ik ken iemand die hem al gebruikt heeft en hij zegt van wel.
Mm ik moet het nog maar zien maar zou wel goed nieuws zijn.
Vind dat altijd zo chinees al die overbodige rommel op je toestel.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-05 14:41
Boinkie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:01:
[...]

Maar daarvoor moet de USB verbinding het wel ondersteunen

Toch?
Oh nee. Ik moet zeggen, had er nog nooit van gehoord, dus had het even opgezocht. Zie hier nog helemaal geen informatie over. Gezien dat Huawei het al draadloos doet, hoop ik niet dat Google het een Hardware feature maakt of het Pixel exclusive maakt.

Edit: USB-C to HDMI adapter volgens XDA en dat moet de telefoon zelf ook ondersteunen. Het komt idd al in Android Q. Frappant, gezien dat er zo weinig over bekend is. Gelukkig heeft het toestel USB 3.1, dus dat zou het probleem niet zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door brammetje1994 op 14-05-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

cypher21 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:02:
[...]

Nou is mijn Fins niet denderend, via google translate geven ze dit aan:

[...]

Dat beloofd niet veel goeds...
Camera samples zien er niet echt uit als een stap vooruit tegenover de Oneplus 6T. Voorzichtige conclusie: Geweldige smartphone, middelmatige camera als je het vergelijkt met de toppers.

Auw ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-06 10:54
Anoniem: 1036995 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:24:
[...]

Camera samples zien er niet echt uit als een stap vooruit tegenover de Oneplus 6T. Voorzichtige conclusie: Geweldige smartphone, middelmatige camera als je het vergelijkt met de toppers.

Auw ;w
Je moet er natuurlijk wel vanuit de Brightside naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Als het zo is, is het natuurlijk jammer. Maar als de rest wel klopt, is het imho alsnog een goed pakket.

Ik zou morgen een P30 Pro ophalen als hij de Oxygen OS zou draaien. Maar helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Auw ;w
Hoop dat dit meevalt, vind al jaren de OnePlus toestellen interessant maar de camera (voor mij belangrijk) stelt jaar op jaar teleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:30:
[...]

Hoop dat dit meevalt, vind al jaren de OnePlus toestellen interessant maar de camera (voor mij belangrijk) stelt jaar op jaar teleur.
Lijkt dit jaar niet anders te zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:30:
[...]

Het is dan ook niet écht acceptabel als je wel in dezelfde prijsklasse zit als andere spelers en gewoon een veel slechtere camera hebt.

Het viel mij overigens al op dat alle Chinese toestellen met midrange specs ook allemaal 48mp camera's hebben met dezelfde specs. Zou mij niets verbazen als de setup grotendeels hetzelfde is als een midrange toestel, wat ik niet echt accepteerbaar vind.

Dit zou voor mij een reden worden om de OP7 over te slaan.

De grote meerwaarde is het 90Hz HDR10+ paneel, wat helaas gecurved is. Als ik dan ook nog flink moet inleveren op camera dan vind ik het te veel van het goede. Even echte reviews afwachten.

[ Voor 16% gewijzigd door brammetje1994 op 14-05-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:02

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:30:maar de camera (voor mij belangrijk) stelt ieder half jaar op half jaar teleur.
Fixed 😉

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Auw ;w
Ahjoh, fuck it. Google Camera installeren en gaan met die banaan.

Ik krijg m'n OnePlus 7 Pro trouwens elk moment binnen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
PWM schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:28:
Als het zo is, is het natuurlijk jammer. Maar als de rest wel klopt, is het imho alsnog een goed pakket.

Ik zou morgen een P30 Pro ophalen als hij de Oxygen OS zou draaien. Maar helaas.
Die is dan wel makkelijk verkrijgbaar met abo en niet bij maar 1 provider en/of 1 winkel. Om een of andere reden is het telkens net niet met de OP voor mij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Ahjoh, fuck it. Google Camera installeren en gaan met die banaan.
Heb de laatste maanden met een S10+ gespeeld dus heb het niet bijgehouden maar was er een gcam die volledig betrouwbaar was?

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Huigie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:43:
[...]

Heb de laatste maanden met een S10+ gespeeld dus heb het niet bijgehouden maar was er een gcam die volledig betrouwbaar was?
Ja, op m'n 3 werkt het uitstekend. Op de 7 Pro zal het wat langer duren ivm dat de Pixel de 855 nog niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjenker
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:41
Het lijkt mij een waardige upgrade voor mijn samsung s7. Ik vraag mij alleen af of 6,6 inch mij wel bevalt het is toch heel anders vast houden. Van de week maar eens ff een winkel inlopen kijken na een device met gelijke grote en hoe dat in de hand ligt. Vraag mij ook af of het überhaupt nog wel fatsoenlijk in mijn broekzak past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:32:
[...]

Het is dan ook niet écht acceptabel als je wel in dezelfde prijsklasse zit als andere spelers en gewoon een veel slechtere camera hebt.
Dat jij het niet acceptabel vindt is prima natuurlijk, ik vind het niet acceptabel dat er allemaal software meuk op een Samsung staat om maar wat te noemen. Maar om zo te stellen dat dit écht niet acceptabel is, is wel een vrij persoonlijke mening omdat er 1001 redenen zijn waarom iemand Samsung/Nokia/OnePlus prettiger vindt ivm de camera/draadloos laden/formaat etc. Ik vind software veel belangrijker dan een camera waar ik zo nu en dan eens een foto mee maak. Voor mij wordt het dus voor 99% zeker een OP7.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Haha min of meer, ze komen wel elk half jaar maar dat lost het niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:09
Oneplus telefoons zijn nooit de telefoons geweest die je móest hebben als je een goede cameratelefoon wil. Maar ze hebben altijd gewoon acceptabele plaatjes geschoten eigenlijk. Vooral de automatische stand is gewoon niet zo goed als bij de rest, met handmatige stand kom je vrij dicht in de buurt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:57:
[...]

Haha min of meer, ze komen wel elk half jaar maar dat lost het niet op :)
Tegen beter weten in ga ik er toch weer voor maar het is wel de laatste als het idd weer tegen valt. Heb echt een haat/liefde verhouding. De hardware is top, de hoesjes zijn top, de screenprotector is altijd top. Dat doen ze echt super alleen het stukje fotografie laten ze liggen -> imho.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:14
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:40:
[...]

Ik krijg m'n OnePlus 7 Pro trouwens elk moment binnen.
Oh leuk, mogen we al verzoekjes indienen?

Ik ben wel nieuwsgierig naar of je ook 48MP foto's kunt maken, en kun je dan het originele bestand delen van een buiten foto met goede lichtomstandigheden?
(Er zijn nu steeds meer toestellen met 48MP camera's waarvan ze dan zeggen niemand neemt foto's met de 'native' MP, maar ik ben altijd nieuwsgierig of je dan zonder kwaliteit te verliezen flink kan croppen (zeg maar 5x digitale zoom maar dan via veel megapixels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Sandyman538 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:54:
[...]

Dat jij het niet acceptabel vindt is prima natuurlijk, ik vind het niet acceptabel dat er allemaal software meuk op een Samsung staat om maar wat te noemen. Maar om zo te stellen dat dit écht niet acceptabel is, is wel een vrij persoonlijke mening omdat er 1001 redenen zijn waarom iemand Samsung/Nokia/OnePlus prettiger vindt ivm de camera/draadloos laden/formaat etc. Ik vind software veel belangrijker dan een camera waar ik zo nu en dan eens een foto mee maak. Voor mij wordt het dus voor 99% zeker een OP7.
Tsja..

De software is wel echt top bij oneplus.

De kwaliteit tegenwoordig ook..

Hier van de Oneplus One naar de 3T en nu de 5T wil echt wel de 7pro

Vanaf de eerste oneplus is de camera best wel een irritatiepuntje... Vooral de microfoon bij videoopnames van concerten/festivals en zo. Er is enkel gekraak te horen. Ik verwacht geen loepzuivere opnames (de iphones en samsungs doen dit in dezelfde omstandigheden prima trouwens) maar ik verwacht wel wat beter.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SanderBos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Oh leuk, mogen we al verzoekjes indienen?

Ik ben wel nieuwsgierig naar of je ook 48MP foto's kunt maken, en kun je dan het originele bestand delen van een buiten foto met goede lichtomstandigheden?
(Er zijn nu steeds meer toestellen met 48MP camera's waarvan ze dan zeggen niemand neemt foto's met de 'native' MP, maar ik ben altijd nieuwsgierig of je dan zonder kwaliteit te verliezen flink kan croppen (zeg maar 5x digitale zoom maar dan via veel megapixels).
Volgens mij worden 48MP shots naar een 16MP shot gebracht, dat ligt niet aan OnePlus maar dat is de techniek van de gebruikte beeldsensor (kijk maar naar de leaks).

Review komt op de OnePlus Forums in het Engels en in het Nederlands op Tweakers.

[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 14-05-2019 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-06 20:03

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

cypher21 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:03:
[...]

Tsja..

De software is wel echt top bij oneplus.

De kwaliteit tegenwoordig ook..

Hier van de Oneplus One naar de 3T en nu de 5T wil echt wel de 7pro

Vanaf de eerste oneplus is de camera best wel een irritatiepuntje... Vooral de microfoon bij videoopnames van concerten/festivals en zo. Er is enkel gekraak te horen. Ik verwacht geen loepzuivere opnames (de iphones en samsungs doen dit in dezelfde omstandigheden prima trouwens) maar ik verwacht wel wat beter.
Moet toch zeggen dat het best wel stom is als mensen gaan opnemen bij concerten maar goed.

Inderdaad is het zo dat de camera echt niet top-of-the-line is maar zeker wel goed. Ik krijg bij donkere situaties nog best prima kiekjes.

Ik maak zelf weinig filmpjes en als ik iets opneem erger ik me niet zo aan de microfoon kwaliteit... De beste microfoon in een telefoon (op dit moment) is het zeker niet nee :P

[ Voor 3% gewijzigd door d22wth op 14-05-2019 15:09 ]

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brammetje1994
Sandyman538 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:54:
[...]

Hoewel ik het hier zeker mee eens ben, vind ik het een ander verhaal worden als de prijzen meer naar elkaar toe gaan.

Ik bedoel met mijn opmerking dan ook niet dat dit voor iedereen zo is, maar als OP wilt groeien dan zullen ze toch met redelijke camera's moeten komen. De gemiddelde consument vindt dit gewoon erg belangrijk en ze erkennen dit zelf ook, maar lijken het niet te kunnen doen.

Dat vind ik wel jammer, want als de camera echt ondermaats is moet ik kiezen tussen camera en software schil. En waar jij Samsung bijv wellicht te irritant vindt, heb ik er maling aan dat er een paar apps gedeactiveerd staan en dat ik er launcher op knal. Als ik voor die 10 minuten werk een flink betere camera krijg (of voor aan Android One toestel/Pixel ga) dan maakt dat voor mij de compromis die OP maakt onacceptabel.

Het worden dan namelijk té veel dingen. De nadelen tov de marktleider:
* Geen lokale support centers
* Geen uitbreidbaar geheugen
* Geen IP certificaat
* Geen draadloos laden
* Geen USB power delivery (al is warpcharge wel erg snel, vind ik het kut hij traag laadt met mijn laptop lader).
* Geen headphone jack
* Slechtere camera
* Stereospeakers (?)

Dit had de originele OP ook, maar toen was de prijs nog iets waarvoor je graag een aantal compromis maakte.

Maar goed. Allemaal mijn mening en die hoeft zeker niet voor jou te gelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Volgens mij worden 48MP shots naar een 16MP shot gebracht, dat ligt niet aan OnePlus maar dat is de techniek van de gebruikte beeldsensor (kijk maar naar de leaks).

Review komt op de OnePlus Forums in het Engels en in het Nederlands op Tweakers.
Dat zal dan 12MP zijn? Pixelbinning? Dat is iig wat Huawei doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Volgens mij gebeurt dat alleen als het nodig is, namelijk in het donker. Dan worden 4 pixels gebruikt alsof het 1 pixel is om meer licht per pixel op te vangen en dus betere kwaliteit te krijgen.
Ik lees overal dat deze sensor itt andere 40+ MP sensors, gewoon 48MP output kan opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:05:
[...]

Maar die Sony IMX586 zit bijvoorbeeld ook in de Honor View 20, en als ik bijvoorbeeld na wat googlen hier kijk:
YouTube: Honor View 20 Detailed Camera Review
dan lijkt het toch wel te suggereren dat je ook 48MP foto's kan maken met die telefoon.

Ook op
https://www.androidpit.co...at-sony-new-camera-sensor
staat wel uitgelegd het is niet zomaar 48MP, maar er staat dan ook weer "Sony says that it only uses the native resolution for high brightness because such small pixels really need a lot of light to perform properly".
Daarom noemde ik ook onder goede lichtomstandigheden, ik heb het idee dat als de omstandigheden goed zijn je dan fatsoenlijke 48MP foto's zou moeten kunnen maken (qua sensor).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
d22wth schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:09:
[...]

Moet toch zeggen dat het best wel stom is als mensen gaan opnemen bij concerten maar goed.

Inderdaad is het zo dat de camera echt niet top-of-the-line is maar zeker wel goed. Ik krijg bij donkere situaties nog best prima kiekjes.

Ik maak zelf weinig filmpjes en als ik iets opneem erger ik me niet zo aan de microfoon kwaliteit... De beste microfoon in een telefoon (op dit moment) is het zeker niet nee :P
Ohh. ik ga een concert of zo niet compleet filmen :P
maar als ik op een festival een filmpje maak van een mooie laser/vuurwerk show of een paar vrienden of wat dan ook, en het geluid is enkel gekraak dan vind ik dat wel erg jammerlijk ja

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Scirocco schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:13:
Volgens mij gebeurt dat alleen als het nodig is, namelijk in het donker. Dan worden 4 pixels gebruikt alsof het 1 pixel is om meer licht per pixel op te vangen en dus betere kwaliteit te krijgen.
Ik lees overal dat deze sensor itt andere 40+ MP sensors, gewoon 48MP output kan opbrengen.
In de meeste telefoons is de 12/10mp optie de standaard. Die kunnen de toestellen het snelste en de meeste "aanpassingen" op doen vanwege de gelimiteerde hoeveelheid data. Maar ook bij Huawei en andere merken kan je gewoon 48mp selecteren. Zelf doe ik het niet want het is significant trager dan de lagere resolutie en ik print nooit 48MP uit. Ik heb terwijl ik dit type nog een paar foto's gemaakt en ik zie werkelijk het verschil niet op mijn telefoon. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-06 11:14

Ravefiend

Carpe diem!

brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:11:
[...]
Pixelbinding (2x2) enkel in een donkere omgeving, zoals hier uitgelegd:
https://www.direporter.co...st-res-phone-image-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:20:
[...]

In de meeste telefoons is de 12/10mp optie de standaard. Die kunnen de toestellen het snelste en de meeste "aanpassingen" op doen vanwege de gelimiteerde hoeveelheid data. Maar ook bij Huawei en andere merken kan je gewoon 48mp selecteren. Zelf doe ik het niet want het is significant trager dan de lagere resolutie en ik print nooit 48MP uit. Ik heb terwijl ik dit type nog een paar foto's gemaakt en ik zie werkelijk het verschil niet op mijn telefoon. :D
Ook niet als je na maken van die foto's (onder goede lichtomstandigheden, dus buiten) flink inzoomt?

Want anders dan wat recente commenters hier ben ik wel heel tevreden met de camera in mijn OnePlus 6 (nadat ik de vorige telefoon had afgewezen alleen op de camera, maar goed dat was een budget Mi A2 Lite). Ik gebruik GCam maar eigenlijk vind ik de v3 serie van de OnePlus camera app ook best goed.

Alleen al die zoom mogelijkheden (en ik zie die 48MP vooral als iets waarbij je dan kan bijsnijden 'zo ver als je maar wil') in nieuwere toestellen, daar ben ben ik heel jaloers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:11:
[...]

Ja, pixelbinding. Dat is wat de 48MP sensor in feite ook doet (lees de aankondiging van Sony maar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
Ravefiend schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:24:
[...]

Pixelbinding (2x2) enkel in een donkere omgeving, zoals hier uitgelegd:
https://www.direporter.co...st-res-phone-image-sensor
Volgens mij is dat een andere implementatie dan Huawei heeft, tenzij dat Pixelbinding heet (wat niet in het artikel staat): https://www.gsmarena.com/...ple_camera-news-30497.php

Ik lees trouwens dat Sony ook een " Quad Bayer color filter array" heeft
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SbnK2Dv.png

Huawei switched daar naar mijn weten niet op basis van beschikbaar licht dus dat vereist handmatige aanpassing. Zoals GSMarena zegt: Als je snellere/betere HDR en snellere shots wilt is 10/12MP de keuze. Als je maximaal detail wilt kan je voor de 40+ optie gaan, maar in mijn ervaring levert dat vrijwel nooit mooiere foto's op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
SanderBos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:25:
[...]

Ook niet als je na maken van die foto's (onder goede lichtomstandigheden, dus buiten) flink inzoomt?

Want anders dan wat recente commenters hier ben ik wel heel tevreden met de camera in mijn OnePlus 6 (nadat ik de vorige telefoon had afgewezen alleen op de camera, maar goed dat was een budget Mi A2 Lite). Ik gebruik GCam maar eigenlijk vind ik de v3 serie van de OnePlus camera app ook best goed.

Alleen al die zoom mogelijkheden (en ik zie die 48MP vooral als iets waarbij je dan kan bijsnijden 'zo ver als je maar wil') in nieuwere toestellen, daar ben ben ik heel jaloers op.
Nou, het ding is dus: Zoom je in dan is natuurlijk een 48MP foto scherper, maar de 10-12mp sensor heeft een hoger dynamisch bereik (van wat ik heb begrepen).

Je levert dus het één in voor het ander. En je hebt dadelijk een dedicated 3x zoom op je OnePlus 7(Pro), al zal die qua kwaliteit slechter zijn. Als ik inzoom op mijn 10MP of 40MP is het vrijwel hetzelfde.

Ik zou graag even een vergelijking willen uploaden van mijn telefoon, maar bij gebrek aan buitentijd: https://www.gsmarena.com/huawei_mate_20_x-review-1882p6.php

de 40MP heeft ontzettend veel meer "noise", maar dat zal ongetwijfeld ook door software komen.

[ Voor 0% gewijzigd door brammetje1994 op 14-05-2019 15:47 . Reden: Foute URL ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scirocco
Jongens dit is mega afhankelijk van de hardware en software, dit valt wel heel erg onder speculeren. Laten we de reviews afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brammetje1994
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6NFUbmH.png

Nou. Blijkbaar weten we nog lang niet alles. Toch maar in spanning kijken O-)

Live evenement: https://www.oneplus.com/nl/2019/livestream

Edit: Zoals een rode kleur (waarschijnlijk niet op launch).

[ Voor 32% gewijzigd door brammetje1994 op 14-05-2019 16:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Makine_31
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-03 13:59
brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:56:
[Afbeelding]

Nou. Blijkbaar weten we nog lang niet alles. Toch maar in spanning kijken O-)
Stiekem allemaal anders: komt geen pro, geen front cam, vlak scherm, kunststof/aluminium body, een enkele back cam, ~500 euro, audio jack. Och, ik mag hopen. Maar helaas wordt dat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vimofoto
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:03
Spannend :) maar uiteindelijk zal het geen grote nieuwigheid meer zijn denk ik.

Vimo Fotografie - www.vimo.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er komt trouwens later ook een rode versie:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jugger naut
  • Laatst online: 15-06 14:07
Weet niet of het al bekend is hier, maar door te kijken naar de store informatie lijkt het erop dat er voor alle regio's bij launch 5 modellen komen. Ik heb alleen de SKU's, geen verdere informatie..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
India:
5011100640
5011100641
5011100642
5011100643
5011100644

Europa:
5011100645
5011100646
5011100647
5011100648
5011100649

United States:
5011100655
5011100656
5011100657
5011100658
5011100659

United Kingdom:
5011100660
5011100661
5011100662
5011100663
5011100664

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brammetje1994
jugger naut schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:24:
Weet niet of het al bekend is hier, maar door te kijken naar de store informatie lijkt het erop dat er voor alle regio's bij launch 5 modellen komen. Ik heb alleen de SKU's, geen verdere informatie..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
India:
5011100640
5011100641
5011100642
5011100643
5011100644

Europa:
5011100645
5011100646
5011100647
5011100648
5011100649

United States:
5011100655
5011100656
5011100657
5011100658
5011100659

United Kingdom:
5011100660
5011100661
5011100662
5011100663
5011100664
Uit eerdere lekken kunnen we dus bevestigen dat de modellen zijn, als het gaat om de OnePlus 7 Pro en niet andere producten:

128GB + 6GB + Mirrorblack
256GB + 8GB + Mirrorblack
256GB + 8GB + Blue
256GB + 8GB + Almond
256GB + 12GB + Blue

Jammer voor de fans dat er maar 1 12GB kleur is en dat deze tegenover OnePlus staat qua branding. Ik snap niet dat Rood geen standaard kleur is.

Als dit de SKU's zijn met de nieuwe bullets en de OP7 erin dan worden er nog wat mensen teleurgesteld.

Nog 30 minuten! :9

[ Voor 8% gewijzigd door brammetje1994 op 14-05-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Laatst online: 15-06 14:07
Dit zijn sowieso alleen maar telefoons, alleen die van telefoons starten met een 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 06:56
Tis al begonnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
US:

UK:
[YouTube: OnePlus 7 Series - Global Launch, London]

India:

[ Voor 55% gewijzigd door SmiGueL op 14-05-2019 17:11 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 09:34

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Die Pete Lau is nauwelijks te verstaan in het Engels joh, waarom zetten ze die man op stage in EU/US?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06:58
Wat is die Pete slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
LtMarx schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:03:
Die Pete Lau is nauwelijks te verstaan in het Engels joh, waarom zetten ze die man op stage in EU/US?
Er is een US en een UK stream :

UK (global): https://youtu.be/fgVtg3iVUAg
US : https://youtu.be/rQEtyuhLEAA

De US is goed te doen. Fatsoenlijke Engelssprekende man.

[ Voor 16% gewijzigd door brammetje1994 op 14-05-2019 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Geen idee wat deze meneer probeert te zeggen. Gelukkig kan je het door de plaatjes volgen. Lijkt wel op de Oneplus 6(?) presentatie.
brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:06:
[...]

Er is een US en een UK stream :

UK (global):https://youtu.be/fgVtg3iVUAg
US :https://youtu.be/rQEtyuhLEAA

De us is goed
Dank, wat een warm bad :)

[ Voor 66% gewijzigd door PWM op 14-05-2019 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Deja vu over slecht engels:
[OnePlus 6T] Speculaties & Geruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:28:
[...]

Uit eerdere lekken kunnen we dus bevestigen dat de modellen zijn, als het gaat om de OnePlus 7 Pro en niet andere producten:

128GB + 6GB + Mirrorblack
256GB + 8GB + Mirrorblack
256GB + 8GB + Blue
256GB + 8GB + Almond
256GB + 12GB + Blue

Jammer voor de fans dat er maar 1 12GB kleur is en dat deze tegenover OnePlus staat qua branding. Ik snap niet dat Rood geen standaard kleur is.

Als dit de SKU's zijn met de nieuwe bullets en de OP7 erin dan worden er nog wat mensen teleurgesteld.

Nog 30 minuten! :9
https://twitter.com/ishan...tatus/1128283172959965185

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android Central
Android Headlines
Android Police
VentureBeat
Afbeeldingslocatie: https://venturebeat.com/wp-content/uploads/2019/05/OnePlus-7-Pro-NB-Stylized-1.jpg?w=1500&strip=all

[ Voor 92% gewijzigd door CLB op 14-05-2019 17:52 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Die komt later, zoals meerdere keren vermeld in dit topic en in de tweet. Deze zit dus niet bij de reeks van 5 SKUs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nice, eindelijk een resolutie vergelijkbaar met de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Helaas: inderdaad de curved edges. Ze komen nu ook duidelijk naar voren. Dan maar kijken wat de normale 7 wordt. :'(

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheTinusNL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:14:
Dan maar kijken wat de normale 7 wordt. :'(
Een OnePlus 6T met andere internals ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:14:
Nice, eindelijk een resolutie vergelijkbaar met de concurrentie.
Ik hoop dat ik deze kan downscalen voor batterij besparing. Ik heb nu 1080p op 7.2 inch en het is prima scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:31
TheTinusNL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:14:
Helaas: inderdaad de curved edges. Ze komen nu ook duidelijk naar voren. Dan maar kijken wat de normale 7 wordt. :'(
Heb het op mijn Nokia 8 Sirocco, maar vind het niet heel geweldig. Sluitkruisjes van die ads op internet zitten precies in die curve waardoor je ze nauwelijks weg krijgt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:16:
[...]

Ik hoop dat ik deze kan downscalen voor batterij besparing. Ik heb nu 1080p op 7.2 inch en het is prima scherp.
Ben benieuwd wat dat echt scheelt, had wel eens gelezen dat het van 720p naar 1080p om een marginaal extra gebruik ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:16:
[...]

Heb het op mijn Nokia 8 Sirocco, maar vind het niet heel geweldig. Sluitkruisjes van die ads op internet zitten precies in die curve waardoor je ze nauwelijks weg krijgt :/
Niet alleen sluitkruisjes. Ik raak op mijn S9+ zo veel rotzooi aan.
En dan nog de zo goed als onmogelijke goede bescherming met een protector + hoesje.
Jammer :|

Edit: de crowd die nu "wild" gaat voor die "nieuwe" edge notifications die Samsung al weet ik hoe lang gebruikt. :+

[ Voor 11% gewijzigd door TheTinusNL op 14-05-2019 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Whoow, die animatie is tof!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Wel mooi om te zien dat ze bij OnePlus nu het scherm ook wel echt als belangrijk zien.
Dat was twee modellen geleden nog wel anders toen ze displays nog verkeerd om monteerde enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vimofoto
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:03
Zalig die oplichtende randen

Vimo Fotografie - www.vimo.be

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brammetje1994
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:17:
[...]

Ben benieuwd wat dat echt scheelt, had wel eens gelezen dat het van 720p naar 1080p om een marginaal extra gebruik ging.
Kijk een keer naar een s9-s10 review die het vergelijkt. Er is een rede dat de s10 standaard met 1080p geselecteerd uit de doos komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
brammetje1994 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:24:
[...]

Kijk een keer naar een s9-s10 review die het vergelijkt. Er is een rede dat de s10 standaard met 1080p geselecteerd uit de doos komt
Ja wel eens gezien idd maar echt harde cijfers vond ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Zo nieuwsgierig naar de camera kwaliteit. Mijn OP 5 had ook een hoge DXO mark score, maar die foto's vielen toen echt tegen in vergelijking met de concurrentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 23:27

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

die foto's zijn een boel noisier dan van de Huawei bijvoorbeeld zeg
en het geluid bij die panning filmpjes is waardeloos ten op zichte van bijvoorbeeld de iPhone.

[ Voor 16% gewijzigd door LtMarx op 14-05-2019 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
LtMarx schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:35:
[...]

die foto's zijn een boel noisier dan van de Huawei bijvoorbeeld zeg
Als ik het zo zie is de noise suppression van de Huawei een stuk agressiever. Minder noise, maar ook minder details (textures enzo). Het is maar wat je liever hebt :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

TheJVH schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:36:
[...]

Als ik het zo zie is de noise suppression van de Huawei een stuk agressiever. Minder noise, maar ook minder details (textures enzo). Het is maar wat je liever hebt :) .
bij de zoom en bokeh foto's zie je juist minder details, meer smoothness.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheJVH

Acties:
  • +4 Henk 'm!
No bloatware... Fnatic mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:44:
No bloatware... Fnatic mode...
En wat is die Zen Mode dan?
Fungeert OnePlus tegenwoordig ook al als gezondheidsspecialist? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik kan wel alle filmpjes hier gaan plaatsen, maar als je nu op YouTube zoekt zie je genoeg reviews ed: YouTube: OnePlus 7 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:31
Komt vast ook nog een Netflix mode gezien het partnership dat laatst in het nieuws was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15
Nu nog de prijzen en bestelperiode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Boinkie schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:50:
Nu nog de prijzen en bestelperiode
Incoming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Die prijzen zijn niet verkeerd :) 256GB + 12GB it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:53:
Die prijzen zijn niet verkeerd :) 256GB + 12GB it is
7 tientjes voor 4GB RAM extra ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Geen woord over de reguliere 7. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15-06 08:48
Geen 5g zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje1994
In Amerika is het, 669usd voor 128gb, 700usd voor 256gb model. 19 mei launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xfluffydestroy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 17-02 16:35
ziet er wel goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Weet iemand al Nederlandse prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
jip_86 schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:48:
Komt vast ook nog een Netflix mode gezien het partnership dat laatst in het nieuws was :+
Nou ja HD Netflix op de OnePlus is al heel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:00
Als de Europese prijzen in de lijn liggen van de auropese Amerikaanse dan wordt het hier ook een 12Gb + 256GB.

Misschien stomme vraag, maar krijg je bij Oneplus zelf nu al een btw factuur?

[ Voor 5% gewijzigd door Ekfad op 14-05-2019 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Scirocco schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:58:
Weet iemand al Nederlandse prijzen?
€709,- zie ik in de Tweakers review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:15
Nee. Die BTW factuur moet je via T-Mobile of Belsimpel regelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
OnePlus 7 Pro - Nebula BlueToestellen:
OnePlus 7 Mirror Grey 6/128GB - nog niet te bestellen - €559,00
OnePlus 7 Mirror Grey 8/256GB - nog niet te bestellen - €609,00

OnePlus 7 Pro Mirror Grey 8/256GB - nu te bestellen, uitlevering vanaf 21 mei - €759,00
OnePlus 7 Pro Nebula Blue 8/256GB - nu te bestellen, uitlevering vanaf 21 mei - €759,00
OnePlus 7 Pro Abricot 8/256GB - nog niet te bestellen - € 759,00
OnePlus 7 Pro Nebula Blue 12/256GB - nu te bestellen, uitlevering vanaf 21 mei - € 829,00

Geen 5G-model (uiteraard) in onze markt

Accessoires:
OnePlus Warp Charge USB-C-kabel 1,0 meter
OnePlus Warp Charge USB-C-kabel 1,5 meter

OnePlus Warp Charge Autolader
OnePlus Warp Charge Power Adapter

OnePlus Bullets Wireless Headset 2

OnePlus Protective Case Sandstone OnePlus 7
OnePlus Silicone Case Red OnePlus 7
OnePlus Nylon Bumper Case Black OnePlus 7
OnePlus 3D Tempered Glass Screenprotector Black OnePlus 7

OnePlus Protective Case Karbon OnePlus 7 Pro
OnePlus Protective Case Sandstone OnePlus 7 Pro
OnePlus Bumper Case Karbon OnePlus 7 Pro
OnePlus Nylon Bumper Case Black OnePlus 7 Pro
OnePlus 3D Tempered Glass Screenprotector Black OnePlus 7 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 21:18

Gertjuhjan

Software Engineer

Wilde net aangeven. BelSimpel heeft de prijzen al op de website staan.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die prijzen zijn wel bizar hoor.

Als je de eerste OnePlus prijs vergelijkt met de prijzen van de 7Pro dan zijn ze in hetzelfde tijdsbestek aanzienlijk harder gestegen dan Apple en Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-03 12:26
Heeft de 7 ook het 90Hrz amoled scherm van de 7pro?

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:02:
Als je de eerste OnePlus prijs vergelijkt met de prijzen van de 7 Pro,
dan zijn ze in hetzelfde tijdsbestek aanzienlijk harder gestegen dan Apple en Samsung.
Apple zette zichzelf dan ook niet in de markt als flagshipkiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bllb
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
https://youtu.be/wLmiWPHPqhU

JerryRigEverything :)

[ Voor 24% gewijzigd door bllb op 14-05-2019 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:04:
[...]

Apple zette zichzelf dan ook niet in de markt als flagshipkiller.
En wat heeft dat er mee te maken dan?
De eerste OnePlus was immers ook al een “Flagship killer” (al is er niemand gekilled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:05:
En wat heeft dat er mee te maken dan?
De eerste OnePlus was immers ook al een “Flagship killer” (al is er niemand gekilled).
Dat je ver onder de kostprijs een device in de markt zet om (via guerillamarketing) naam te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
SuperflipNL schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:03:
Heeft de 7 ook het 90Hrz amoled scherm van de 7pro?
De tweakers review is nu up:
reviews: OnePlus 7 Pro - Meedoen met de grote jongens
en de specificatie pagina zegt nee, de 7 niet pro is 2340x1080px 60Hz (maar het is verder geen OnePlus 7 niet pro review).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperflipNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-03 12:26
SanderBos schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:06:
[...]
De tweakers review is nu up:
reviews: OnePlus 7 Pro - Meedoen met de grote jongens
en de specificatie pagina zegt nee, de 7 niet pro is 2340x1080px 60Hz (maar het is verder geen OnePlus 7 niet pro review).
Had het ook niet verwacht, vanwege de prijs. Maar de info van de 7 is soms moeilijk te vinden.

BFV: SuperflipNL [PS4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
CLB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:06:
[...]

Dat je ver onder de kostprijs een device in de markt zet om (via guerillamarketing) naam te maken.
Goed punt maar voor de consument niet zo belangrijk. Punt blijft dat OnePlus verhoudingsgewijs significant duurder is geworden dan de concurrentie in dezelfde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Agreed natuurlijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DxoMark van 111 gaat mij wel over de streep trekken verwacht ik.

lijkt erop dat nu zowel de camera als het scherm echt high end zijn. Twee zaken die mij altijd tegen hielden.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.