Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
tcviper schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:15:
[...]

Ik moet zeggen, heb zelf de AG9 65" en een vriend van mij de LG C9.
Beiden vinden we het beeld van de Sony net iets smoother, de speakers gebruik ik alleen de center speaker modus van, verbonden met een Sony DN1080 receiver en 5.1 set van Klipsch. Met de komst van Airplay en Homekit ondersteuning (als Apple gebruiker is dat heel handig) voegt het dadelijk wel echt iets toe voor mij, en dat vind ik het zeker waard. Heb ook de Ziggo GO app in beta draaien en dat is ook super handig.

Daarbij vind ik 'maar das persoonlijk' AndroidTV nu echt goed en snel werken. Vind het WebOS net iets minder. Het is wat je wilt. Beide zijn mooie tv's.

Ben in ieder geval de komende paar jaren klaar nu met deze tv. Als over een aantal jaren 8K of 10K echt begint te knallen, zien we dan wel weer verder.
Als ik jouw ervaring zo lees (en die van jouw vriend) dan delen jullie min of meer mijn conclusie. Vrijwel gelijkwaardig maar net iets betere (smoothere) motion op de Sony.

Op dit moment betaal je voor een 55C9 ongeveer €1700. Voor mijn 55AG9 betaal ik na cashback €1900. Dat prijsverschil vind ik redelijk en te overzien. Echter vind ik dat je de AG9 eigenlijk beter met een 55C8 zou kunnen vergelijken en dan is het verschil opeens €700 - €800. Is dat het waard? Lastig...

Mijn 55C8, waar ik €1100 voor betaald had, is na 2 weken retour gegaan omdat ik nooit helemaal kon wennen aan de motion en het zonde vond om €1100 uit te geven aan iets waar ik niet helemaal tevreden mee was. De 55AG9 is een blijvertje, maar het voelt toch een beetje zuur om €800 extra te betalen voor betere motionprocessing. Ben je hier niet gevoelig voor dan zou ik voor LG gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oknot
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Nadat onze 9 jaar oude Samsung plasma slaapkamer tv het begaf heb ik de gelegenheid maar aangegrepen om een 65XF9005 icm met een ST5000 als vervangend beeld en geluidssysteem aan te schaffen. Beneden hebben we het voorgaande model hangen (75XE9005) en daar zijn zowel mijn vrouw als ik erg tevreden over dus was de keuze om voor de XF te gaan eigenlijk snel gemaakt. Eigenlijk behoorlijk gelijkwaardige tv's al voegt Dolby Vision (Netflix) wel echt wat toe vind ik. Was daar wat sceptisch over maar nu ik het zelf ervaren heb kan ik niet anders dan erkennen dat het er een stuk beter uitziet. Voor nu.even de xbox boven gezet en die gebruik ik als mediaspeler en gelijk maar een apple tv 4k besteld als toekomstige mediaspeler omdat ik geen fan ben en nooit zal worden vh hele smartgebeuren van de tv ansich. Soundbar is ook een leuke toevoeging. Klinkt beduidend beter dan het geluid wat de tv zelf produceert. Dolby Atmos wat het zou moeten kunnen weergeven lijkt er in de verste verte niet op maar daar ging ik dan ook niet erg vanuit.

[ Voor 10% gewijzigd door oknot op 30-08-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Weet iemand hoe ik bij de sony XF9000 serie de signaalsterkte van de coax kan testen?

Want ik kan het menu waar ze het hier over hebben niet vinden.

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00094962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 20:54
Cannoli schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:30:
[...]

Als ik jouw ervaring zo lees (en die van jouw vriend) dan delen jullie min of meer mijn conclusie. Vrijwel gelijkwaardig maar net iets betere (smoothere) motion op de Sony.

Op dit moment betaal je voor een 55C9 ongeveer €1700. Voor mijn 55AG9 betaal ik na cashback €1900. Dat prijsverschil vind ik redelijk en te overzien. Echter vind ik dat je de AG9 eigenlijk beter met een 55C8 zou kunnen vergelijken en dan is het verschil opeens €700 - €800. Is dat het waard? Lastig...

Mijn 55C8, waar ik €1100 voor betaald had, is na 2 weken retour gegaan omdat ik nooit helemaal kon wennen aan de motion en het zonde vond om €1100 uit te geven aan iets waar ik niet helemaal tevreden mee was. De 55AG9 is een blijvertje, maar het voelt toch een beetje zuur om €800 extra te betalen voor betere motionprocessing. Ben je hier niet gevoelig voor dan zou ik voor LG gaan.
Ik ben ook aan het twijfelen tussen een 55ag9 en een 55c9. Voor mij is het geluid doorslaggevend.
Heb even bij de mediamarkt geluisterd, en daar leek de ag9 echt veel beter. Geluid was voller en goed stereo beeld. Maar is dit in de praktijk ook zo? (af9 is geen optie want is te dik voor mijn muuropstelling).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

DarkChylde schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 08:49:
[...]

Ik ben ook aan het twijfelen tussen een 55ag9 en een 55c9. Voor mij is het geluid doorslaggevend.
Heb even bij de mediamarkt geluisterd, en daar leek de ag9 echt veel beter. Geluid was voller en goed stereo beeld. Maar is dit in de praktijk ook zo?
Luisteren in de Mediamarkt is toch ook de praktijk? Mediamarkt is zelfs worst case scenario om geluid te beoordelen. Dus als het geluid daar goed klinkt, dan bij jou "in de praktijk" zeker ook.
Kan toch niet dat deze twee tv's bij jouw thuis andersom zullen scoren qua geluid?

[ Voor 12% gewijzigd door Fireshade op 02-08-2019 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 09:58
[...]

Heb even bij de mediamarkt geluisterd, en daar leek de ag9 echt veel beter. Geluid was voller en goed stereo beeld. Maar is dit in de praktijk ook zo? (af9 is geen optie want is te dik voor mijn muuropstelling).
In praktijktests bij reviews scoort de AG9 op geluid bij vele sites net iets beter dan de C9. Dat jij dat verschil ook opmerkt toont aan dat dat dus het geval is. Beide wel zeer goede televisies en zou dus de keuze maken op zaken die belangrijk zijn voor u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ik ben me een beetje aan het orienteren naar een nieuwe TV, nu mijn 46W5500 toch wel een beetje bejaard begint te worden. Aangezien ik wel gecharmeerd ben van Sony TV's, ook bij anderen ziet het er altijd goed uit, zat ik te kijken naar de 65XG85 en de 65XG95. Prijsverschil met cashbacks tot en met zondag en korting bij 1 leverancier maakt dat het veschil tussen de XG85 en XG95 350€ is. Is het prijsverschil tussen deze 2 de moeite waard? Na het vervangen van de TV zal over een paar maand ook mijn receiver eraan moeten geloven, zodat ik ook daar weer een goede upgrade ga doen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
[...]

Heb je de verschillende geluidsmodi van de TV's ook uit mogen proberen? Heb je dezelfde content afgespeeld? Stonden ze op dezelfde manier opgesteld? Anders zijn ze moeilijk te vergelijken.

Ik heb de C9 nooit gezien (of gehoord). Heb 2 weken een C8 gehad, vervolgens een paar weken niks en daarna een AG9. Ik heb ze dus niet direct of vlak na elkaar kunnen vergelijken. Wat dat betreft is het een slechte vergelijking.

Ik kan alleen vertellen hoe ik het persoonlijk ervaren heb. Ik had een 10 jaar oude LCD met matig geluid. Toen de C8 aan de muur hing was dat een hele verbetering. Van de AG9 had ik, gezien het geluidssysteem, meer verwacht. Ik ben er totaal niet van onder de indruk. Is het €300 meer waard? Voor mij niet.

Als je graag een LG wilt zou je de E9 nog kunnen gaan bekijken/beluisteren. Die kost nu ongeveer hetzelfde als de AG9.

edit: Ter verduidelijking. Ik denk dat de AG9 wel ietsjes beter is. Maar het is zo minimaal dat ik je niet goed kan vertellen waarom ik dat vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Cannoli op 02-08-2019 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
thunder8 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:54:
Ik ben me een beetje aan het orienteren naar een nieuwe TV, nu mijn 46W5500 toch wel een beetje bejaard begint te worden. Aangezien ik wel gecharmeerd ben van Sony TV's, ook bij anderen ziet het er altijd goed uit, zat ik te kijken naar de 65XG85 en de 65XG95. Prijsverschil met cashbacks tot en met zondag en korting bij 1 leverancier maakt dat het veschil tussen de XG85 en XG95 350€ is. Is het prijsverschil tussen deze 2 de moeite waard? Na het vervangen van de TV zal over een paar maand ook mijn receiver eraan moeten geloven, zodat ik ook daar weer een goede upgrade ga doen.
Het kwaliteitsverschil lijkt me groot. Standaard eArc ondersteuning en dus Dolby Atmos passthrough, veel betere HDR weergave. Sterkere beeldprocessor en betere CPU --> beter beeld en betere Android TV ervaring. Bij een verschil van 350 euro zou ik zonder veel twijfel toch voor de XG95 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Elazz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

Het kwaliteitsverschil lijkt me groot. Standaard eArc ondersteuning en dus Dolby Atmos passthrough, veel betere HDR weergave. Sterkere beeldprocessor en betere CPU --> beter beeld en betere Android TV ervaring. Bij een verschil van 350 euro zou ik zonder veel twijfel toch voor de XG95 gaan.
Thanks, bevestigd een beetje wat ik zelf ook al dacht. Wil straks weer alle geluid via mijn receiver laten verlopen, dan is atmos passthrough wel erg fijn. Momenteel nog een Onkyo 609 staan, maar die wil ik dus ook vervangen voor een Atmos capable receiver. Misschien nog 2 speakers erbij halen voor het geluid van boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Elazz schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:57:
[...]

XG85 heeft ook eARC en de nieuwe processor ;) .

Blijft over de stuk betere HDR weergave mogelijkheden van de XG95 dus als HDR belangrijk is dan is de keuze voor de hand liggend ....

[ Voor 12% gewijzigd door apis29 op 02-08-2019 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
apis29 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:33:
[...]

XG85 heeft ook eARC en de nieuwe processor ;) .

Blijft over de stuk betere HDR weergave mogelijkheden van de XG95 dus als HDR belangrijk is dan is de keuze voor de hand liggend ....
@thunder8 Apis heeft volgensmij gelijk. Atmos ondersteuning is ook aanwezig op de XG85 met earc en heeft ook een nieuwe processor.

Dan is het beeldverwerking en HDR wat onderscheidend zijn. Het verschil naast elkaar zul je wel snel merken maar je zal uiteindelijk maar 1 tv aanschaffen en naar kijken dus dan is er geen referentie voor vergelijking:

XG95: Processor X1™ Ultimate

XG85: Processor X1™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Bedankt voor de info. Ga me er nog even verder in verdiepen. Anders even geduld bewaren, komen straks nog wel meer aanbiedingen voorbij en huidige TV doet het nog. ;) Ben vaak te ongeduldig als ik nieuwe electronica wil kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
XG85 review van Rtings: https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x850g (vergelijking met XF85)
In dit geval beiden de 65"; de 55" getest door HDTV Polska had een stuk betere contrast ratio t.o.v. de 55XF85. De 65" lijkt dus nog hetzelfde paneel te gebruiken ...

Verder: een test van IMAX Enhanced op de XG95 https://www.avsforum.com/...-imax-enhanced-tv-review/

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 03-08-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Cannoli schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

Heb je de verschillende geluidsmodi van de TV's ook uit mogen proberen? Heb je dezelfde content afgespeeld? Stonden ze op dezelfde manier opgesteld? Anders zijn ze moeilijk te vergelijken.

Ik heb de C9 nooit gezien (of gehoord). Heb 2 weken een C8 gehad, vervolgens een paar weken niks en daarna een AG9. Ik heb ze dus niet direct of vlak na elkaar kunnen vergelijken. Wat dat betreft is het een slechte vergelijking.

Ik kan alleen vertellen hoe ik het persoonlijk ervaren heb. Ik had een 10 jaar oude LCD met matig geluid. Toen de C8 aan de muur hing was dat een hele verbetering. Van de AG9 had ik, gezien het geluidssysteem, meer verwacht. Ik ben er totaal niet van onder de indruk. Is het €300 meer waard? Voor mij niet.

Als je graag een LG wilt zou je de E9 nog kunnen gaan bekijken/beluisteren. Die kost nu ongeveer hetzelfde als de AG9.

edit: Ter verduidelijking. Ik denk dat de AG9 wel ietsjes beter is. Maar het is zo minimaal dat ik je niet goed kan vertellen waarom ik dat vind.
Dank voor alle reacties. Heb nu ook de pana gzt1506 erbij op het lijstje. Maak het mezelf niet makkelijk. 😅
Vind het niet erg om er wat meer aan uit te geven. Gaat er toch wat jaartjes hangen.
De tv komt in in de muur (flush) te hangen, dus nadeel van down of rear firing speakers wordt waarschijnlijk wat gecompenseerd. Maakt het vergelijken nog lastiger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
d-russo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 16:31:
Weet iemand hoe ik bij de sony XF9000 serie de signaalsterkte van de coax kan testen?

Want ik kan het menu waar ze het hier over hebben niet vinden.

https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00094962
Press the Help button on the remote, then Troubleshooting and System Information, then Signal Diagnostics.
https://www.avforums.com/...cs.2239782/#post-27257452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DarkChylde schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

Dank voor alle reacties. Heb nu ook de pana gzt1506 erbij op het lijstje. Maak het mezelf niet makkelijk. 😅
Vind het niet erg om er wat meer aan uit te geven. Gaat er toch wat jaartjes hangen.
De tv komt in in de muur (flush) te hangen, dus nadeel van down of rear firing speakers wordt waarschijnlijk wat gecompenseerd. Maakt het vergelijken nog lastiger
Philips 904 he; de Sony modellen klinken wel goed maar missen toch wel bas en vlgns mij kan je aan de AG9 (en AF9) geen aparte subwoofer meer aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
apis29 schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:41:
[...]

Philips 904 he; de Sony modellen klinken wel goed maar missen toch wel bas en vlgns mij kan je aan de AG9 (en AF9) geen aparte subwoofer meer aansluiten.
Hoogte van de plek in de muur is 75 cm, dus pas niet😅. Zowel voor de Philips 904 als voor de pana gt2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 18:40
tcviper schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:15:
[...]

Ik moet zeggen, heb zelf de AG9 65" en een vriend van mij de LG C9.
Beiden vinden we het beeld van de Sony net iets smoother, de speakers gebruik ik alleen de center speaker modus van, verbonden met een Sony DN1080 receiver en 5.1 set van Klipsch. Met de komst van Airplay en Homekit ondersteuning (als Apple gebruiker is dat heel handig) voegt het dadelijk wel echt iets toe voor mij, en dat vind ik het zeker waard. Heb ook de Ziggo GO app in beta draaien en dat is ook super handig.

Daarbij vind ik 'maar das persoonlijk' AndroidTV nu echt goed en snel werken. Vind het WebOS net iets minder. Het is wat je wilt. Beide zijn mooie tv's.

Ben in ieder geval de komende paar jaren klaar nu met deze tv. Als over een aantal jaren 8K of 10K echt begint te knallen, zien we dan wel weer verder.
Ik heb zelf de AF9 (welke geen Airplay/homekit krijgt, beetje lame voor een stuk software), maar dit vooral vanwege de centerspeaker. De centerspeaker is blijkbaar een speaker met een bijzonder lage WAF, en deze tv lost dat voldoende op. De centerspeaker is echt redelijk goed (niet zo goed als mijn Dali Vokal, maar goed genoeg om mij niet te laten storen). Voor dit specifieke probleem is die tv m.i. wel een meerprijs waard. Ik heb destijds 1400 voor de mijne betaald, wat 300 meer is dan een vergelijkbare LG. Dat is 300 meer voor een beter design, AndroidTV (persoonlijke plus), beter geluid en betere motion (die is echt wel mooier). Voor mij is dat het waard, maar voor de gemiddelde persoon zou ik de LG aanraden. Het is moeilijk verdedigbaar om 30% meer uit te geven voor marginaal betere ervaring op enkele punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
XG90 review: https://www.lesnumeriques...49xg9005-p51511/test.html
(https://translate.google....xg9005-p51511%2Ftest.html)
DarkChylde schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 21:27:
[...]

Hoogte van de plek in de muur is 75 cm, dus pas niet😅. Zowel voor de Philips 904 als voor de pana gt2000
Blijft ook altijd een beetje subjectief natuurlijk, bij de review site hierboven (met ook metingen erbij) staan de Sony's qua audio steevast bovenaan met 5 uit 5 sterren en vinden ze de Philips 903 nauwelijks beter klinken dan de 803 terwijl hier op Tweakers de 903 het beste geluid uit een tv 'ooit' noemt (en ook een HDTV Test het iirc net iets beter dan de Sony's vond)
Die Franse site heeft inmiddels ook de Panasonic GZ1500 behandeld (en 1000, en LG E9). Alleen de 2019 Philips moeten nog ...

AG9 (vrij gelijk aan die bij Rtings voor 80dB)

La réponse en fréquence à 79 dB(A).
Afbeeldingslocatie: https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/optim/test/18/18695/65ag9-son.jpg

903

Afbeeldingslocatie: https://dyw7ncnq1en5l.cloudfront.net/optim/test/17/17863/philips-65oled903-son.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door apis29 op 14-08-2019 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Dank voor de info. heldere vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-02 21:28
Beste tweakers,

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe TV en ik heb momenteel twee versies op het oog:

pricewatch: Sony KD-55AF9 Zwart

pricewatch: Sony KD-55AG8 Zwart

Als ik kijk naar de verschillen dan zijn die minimaal:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1239825;1329980/

Als ik kijk naar verdere specs, bijvoorbeeld de SoC, dan valt mij op dat de AF9 een nieuwere SoC heeft dan de AG8 (MT5893 vs MT5891).

De AF9 lijkt dus de beste keuze, terwijl de AG8 aanzienlijk duurder is. Ik kan dit prijsverschil niet goed verklaren? Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Mike80 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 07:38:
Beste tweakers,

Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe TV en ik heb momenteel twee versies op het oog:

pricewatch: Sony KD-55AF9 Zwart

pricewatch: Sony KD-55AG8 Zwart

Als ik kijk naar de verschillen dan zijn die minimaal:

https://tweakers.net/pricewatch/compare/1239825;1329980/

Als ik kijk naar verdere specs, bijvoorbeeld de SoC, dan valt mij op dat de AF9 een nieuwere SoC heeft dan de AG8 (MT5893 vs MT5891).

De AF9 lijkt dus de beste keuze, terwijl de AG8 aanzienlijk duurder is. Ik kan dit prijsverschil niet goed verklaren? Zie ik iets over het hoofd?

Alvast bedankt!

Mike
Hey Mike,

Ik heb toevallig vorige week zelf de Sony AF9 besteld. De reden waarom ik per definitie niet geïnteresseerd was in de nieuwere modellen is, zoals je al zegt, de verschillen minimaal zijn waarbij tegelijkertijd de prijzen enorm verschillen. Sowieso speelt het natuurlijk een rol dat de 2019 modellen nieuw zijn en ze van de 2018 af willen omdat daar voor de verkoper minder marge op zit. Zelfs met de AG9 is het verschil in de praktijk minimaal zichtbaar (de AG9 scoort zelfs iets slechter), zie de link van Rting waarin beide TV's in detail naast elkaar worden gezet. Persoonlijk vond ik tegelijkertijd het design van de AF9 veel mooier gezien de poot onder de TV weg valt en je hiermee hetzelfde effect creëert als wanneer je de TV op de muur zou hangen.

Zelf kan ik je aanraden om qua prijs/kwaliteit voor de AF9 te gaan, meer back for you buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
Hi WIzzu,

Dank voor je snelle reply! Je bevestigt mijn analyse, dat is altijd fijn.

Nog een ander vraagje, aangezien ik niet vaak een nieuwe TV aanschaf, verwacht jij dat de AF9 nog wel goed leverbaar blijft? Het valt mij op dat er steeds minder aanbieders zijn. Het lijkt dus indd of de shops van hun 2018 voorraad afwillen.

Op zicht zou ik nog wel een paar maanden willen wachten, totdat de prijs nog verder daalt. Aan de andere kant wil ik geen risico lopen dat ze dadelijk niet meer leverbaar zijn. Hoe zie jij dit?

Gr,

Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
zie de link van Rting waarin beide TV's in detail naast elkaar worden gezet.

Verbaast mij wel een beetje dat de "smart features" bij de A9G "smoother" zijn. VOlgens mij zou dat door de SoC eerder andersom moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:20
Mike80 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:14:
Hi WIzzu,

Nog een ander vraagje, aangezien ik niet vaak een nieuwe TV aanschaf, verwacht jij dat de AF9 nog wel goed leverbaar blijft? Het valt mij op dat er steeds minder aanbieders zijn. Het lijkt dus indd of de shops van hun 2018 voorraad afwillen.
Wat betreft keuze is de AF9 wel veel beter dan de AG8. "Af werk" is het panel beter gecalibreerd en werkt beter samen met chip en software. Je kan dat goed vergelijken als je de reviews van avforum.bekijkt op de puntenscore onderaan:

AF9:

https://www.avforums.com/...5af9-oled-tv-review.15500

AG8

https://www.avforums.com/...5ag8-4k-oled-review.15756

De AF9 heeft betere en hoogwaardiger materialen en afwerking, de center-aansluiting heeft mooi vergulde connectoren.

De chip (en Android) werkt snel en foutloos. Ik heb de 55AF9 nu bijna een jaar staan en 1 keer heb ik de tv opnieuw opgestart omdat Netflix ergens op vastliep en dat kon ook nog wel eens aan Netflix hebben gelegen. De tv heb ik wel aan de LAN hangen, Wifi vindt hij wel maar dat is met nog 10 andere wifi-buren altijd een probleem hier in huis,

De prijs is nu vrij ok vind ik, voor wat je ervoor krijgt (sound on screen etc.). Je zou Smits Arnhem of Foka Rdam kunnen bellen voor een aanbieding, die zou lager moeten zijn dan wat ze op internet vermelden.
Ik zou dat doen en niet wachten tot december want zoveel zal er niet meer van de prijs afgaan. Krijg je via de telefoon of mail een goede aanbieding, (1600-1700) , dan zou ik dat nu doen. Het blijven best wel populaire toestellen en de prijs zal niet ineens dramatisch dalen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
Thanks ! Goede info, daar kan ik wat mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Ik zou inderdaad dit topic even checken: [Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2

Ik heb de 55AG9 een kleine twee maanden geleden bij Smits gekocht voor €2100 en daar ging nog €200 cashback vanaf. De laagste prijs voor de 55AF9 die ik genoemd heb zien worden was ~€1500, maar kan de desbetreffende post niet meer terugvinden. (Misschien was het op een ander forum.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzu
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-12-2022
Mike80 schreef op woensdag 4 september 2019 @ 10:14:
Hi WIzzu,

Dank voor je snelle reply! Je bevestigt mijn analyse, dat is altijd fijn.

Op zicht zou ik nog wel een paar maanden willen wachten, totdat de prijs nog verder daalt. Aan de andere kant wil ik geen risico lopen dat ze dadelijk niet meer leverbaar zijn. Hoe zie jij dit?

Gr,

Mike
Ik verwacht dat de AF9 TV's niet lang in de winkels zullen blijven, want ik heb namelijk veel rondgebeld en het raakt langzaam uitverkocht. Marge op de TV is namelijk laag bij de verkopers dus als ze er minder baat bij hebben dan kopen ze het ook niet zo snel meer in eenmaal verkocht. Enorm jammer, want de AF9 is namelijk wel populair dankzij de hoge prijs/kwaliteit op dit moment.

Uiteindelijk heb ik besloten niet het risico te nemen en heb ik het voor 1800 euro gekocht. Zeker geen slechte prijs gezien het een half jaar geleden nog zeker 2300 euro kostte. Mijn advies: ga voor zekerheid en rond de 1800 euro is het zeker bang for your buck! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
Thanks voor alle input, ik ben overtuigd en heb hem inmiddels besteld. _/-\o_

• bernhardn
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 03-04-2023
Ben van plan de 65ag9 aan te schaffen, deze heeft geen hdmi 2.1 maar ga ik dat missen? dat is toch vanaf 4k 120frs?
zal er een Atv4kvoor film op aan sluiten en de ontvanger van NLex (kpn) maar die boeit me niet.

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:11
Jammer dat de Sony AF9 55 inch zijn laagste prijs heeft bereikt. Bij de shops die de tv momenteel nog op voorraad hebben komt de prijs niet onder de 1899 (enkele showroommodellen erbuiten gelaten). De keuze voor een LG C9 is eigenlijk makkelijk gemaakt zo. Erg zonde want het design van de AF9 is verbluffend mooi.

• Elazz
bernhardn schreef op woensdag 11 september 2019 @ 08:45:
Ben van plan de 65ag9 aan te schaffen, deze heeft geen hdmi 2.1 maar ga ik dat missen? dat is toch vanaf 4k 120frs?
zal er een Atv4kvoor film op aan sluiten en de ontvanger van NLex (kpn) maar die boeit me niet.
Je zal het volgende missen:

- Variable framerate (zoals Freesync) wat bij games en consoles die dat ondersteunen handig kan zijn (zoals bij een PC of Xbox One X, PS5 en Xbox opvolger) maar de meeste developers op console mikken alsnog op een locked framerate.
- 4K HDR 10bit of 12bit 4:4:4 chroma subsampling op 60hz gaat niet werken (4:2:2 wel) 4K120 of 8K60 ook niet

eArc zit wel in de AG9 dus Dolby Atmos True HD passthrough heb je wel. Met hetgeen je gaat doen lijkt me niet dat je het direct mist. Natuurlijk gebruik je zo'n TV voor de komende 5 jaar dus als variable framerate niet echt nodig is dan zit je wel goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Elazz op 11-09-2019 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
iemand bereid om zijn beeld instellingen te delen? Hebben sinds kort een XG85. Pas op; dijk van een tv, maar ik heb soms twijfels over beeldkwaliteit. Is wel degelijk zender afhankelijk, maar soms heb ik het idee, dat kwaliteit beeld zelfs bij dezelfde zender wisselt.

Heb laatstleden zelfs Sony support telefonisch moeten contacteren omdat hij ons netwerk onmogelijk detecteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Mijn oog is gevallen op de XG83 ivm de dubbele tuner.
Mijn vraag is echter, is dit goed bruikbaar met Ziggo en 1 smartcard in de ci+aansluiting? Dus ik wil opnemen en iets anders kijken tegelijkertijd.
Op dit moment kijk ik nog tv via een heel oude STB die dit kan op 1 Ziggo smartcard, maar wil eigenlijk af van alle extra kastjes.

//Edit
Helaas is het duidelijk dat dit niet ondersteund wordt. Eigenlijk gewoon ongelofelijk dat anno 2018 dit onmogelijk blijkt, terwijl dit jaren terug al kon...

[ Voor 20% gewijzigd door GAIAjohan op 29-09-2019 22:58 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Laatst online: 09-08-2024
Vandaag weeral netwerkdetectie kaduuk; Is al 4de x dat ik soft reset moet doen. Zou toch niet mogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

GAIAjohan schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:04:
//Edit
Helaas is het duidelijk dat dit niet ondersteund wordt. Eigenlijk gewoon ongelofelijk dat anno 2018 dit onmogelijk blijkt, terwijl dit jaren terug al kon...
Je bedoelt: het is ze eindelijk gelukt om te voorkomen dat een tweede tv gratis meekijkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Fireshade schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:32:
[...]

Je bedoelt: het is ze eindelijk gelukt om te voorkomen dat een tweede tv gratis meekijkt :P
Euh nee. Aangezien recorder apparatuur (die Ziggo zelf verkocht) ook nu nog prima werkt met maar 1 smartcard. Ik heb nog altijd de stb zoals hieronder:
https://www.ziggo.nl/klan...vangers/samsung-smt-c7140

Hiermee kijkt er geen tv 'gratis' mee.. maar neem ik wel 2 streams op

Wat betreft de tv, het is een beperking in de ci+ 1.3 standaard dat er maar 1 stream gedecodeerd kan worden.
Ci+ 1.4 schijnt het wel te moeten kunnen, maar Ziggo is daar nog niet mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:30
Na een tegenvaller: 49” Sony TV uit 2016 waarvan het main bord defect is gegaan (en reparatie te duur in verhouding tot aanschafwaarde) vandaag de 49XG9005 besteld!

Ben heel erg benieuwd naar de prestaties van deze TV maar op basis van wat ik tot nog toe gelezen en gezien heb, moet dat wel goed komen!

Zijn er dingen waar ik extra op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Zijn er hier mensen met ziggo en een android 9 tv?

Sinds ik een Philips PUS7334 heb werkt casten met de ziggogo app vanaf android niet meer, video blijft op laden staan. Ziggogo is de enige app waarbij casten niet werkt, maar ziggo wijst naar philips 'want op een normale chromecast werkt het wel'.

Ik vraag me dus af of dit specifiek een philips issue is of androidtv 9.0. Op mijn oude Sony W805c werkt het wel, maar deze heeft nog een oudere versie van android tv.

Aangezien de horizontv app ook geblokkeerd is en ik de nieuwe niet aan de praat krijg is casten nog een enige redelijke optie...

Als iemand dit zou kunnen testen, heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike80
m0ridin schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:43:
Zijn er hier mensen met ziggo en een android 9 tv?

Sinds ik een Philips PUS7334 heb werkt casten met de ziggogo app vanaf android niet meer, video blijft op laden staan. Ziggogo is de enige app waarbij casten niet werkt, maar ziggo wijst naar philips 'want op een normale chromecast werkt het wel'.

Ik vraag me dus af of dit specifiek een philips issue is of androidtv 9.0. Op mijn oude Sony W805c werkt het wel, maar deze heeft nog een oudere versie van android tv.

Aangezien de horizontv app ook geblokkeerd is en ik de nieuwe niet aan de praat krijg is casten nog een enige redelijke optie...

Als iemand dit zou kunnen testen, heel graag!
DIt is een Sony Line-up en die hebben nog geen Pie.... (was het maar zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Mike80 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 09:29:
[...]

DIt is een Sony Line-up en die hebben nog geen Pie.... (was het maar zo)
Ah! Dacht dat de 2019 lineup het al zou hebben wel... tnx voor de reactie iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:43
smoken schreef op maandag 30 september 2019 @ 19:01:
Na een tegenvaller: 49” Sony TV uit 2016 waarvan het main bord defect is gegaan (en reparatie te duur in verhouding tot aanschafwaarde) vandaag de 49XG9005 besteld!

Ben heel erg benieuwd naar de prestaties van deze TV maar op basis van wat ik tot nog toe gelezen en gezien heb, moet dat wel goed komen!

Zijn er dingen waar ik extra op moet letten?
Als je tv uit 2016 is, zou je van de leverancier toch nog wel een behoorlijke tegemoetkoming in de reparatie moeten krijgen conform Nederlands recht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:30
rowicom schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 15:58:
[...]

Als je tv uit 2016 is, zou je van de leverancier toch nog wel een behoorlijke tegemoetkoming in de reparatie moeten krijgen conform Nederlands recht...
Ze "zeggen" dat ze 300 tegenmoet komen. Originele reparatie = 650 en ik hoef "maar" 350 te betalen.
Ik ga nog een brief sturen naar de betreffende winkel, maar heb intussen de nieuwe TV vanmorgen in ontvangst genomen (andere winkel, online ditmaal die geven tot nog toe betere service). Wellicht komt er uit die brief nog een vergoeding die ze dan in geld mogen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:07
Van het weekend een KD-49XG8399 gekocht en ben erg tevreden over de beeldkwaliteit.
Ik heb deze TV via de HDMI ARC poort aangesloten op een Sonos Beam en dat werkte meteen.

Het enige wat ik mis is dat wanneer het volume wordt aangepast ik dat niet meer terug zie op de TV. Mijn vorige TV (Samung) gaf dit netjes aan (visueel), maar dat heb ik hier nog niet voor elkaar gekregen.

Iemand een suggestie om dit werkend te krijgen. (misschien kan het wel niet hoor)

EDIT: Opgelost
Ik gebruik een Logitech Harmony om mijn devices te bedienen. Ik had in de "Activity" setup aangegeven dat het volume door de "Sonos AMP" moet worden geregeld. Dit heb ik net aangepast naar "TV".
Dus ik gebruik het volume van de TV om het geluid harder en zachter te zetten en zie nu ook de visuele balk van het volume.

[ Voor 26% gewijzigd door marigo op 14-10-2019 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 15:43
Mijn oude Sony KDL-32D3000 is aan vervanging toe en mijn oog is gevallen op de 43 inch XF85 of XG83. Wat ik begrijp is dat het enige verschil tussen de XF85 en XG83 is dat de XG83 een iets snellere cpu heeft en ondersteuning voor een nieuwere Android versie. Verder geen verschil, toch?

Nu zie ik verschillende modellen en ik weet niet zo goed wat het onderlinge verschil is. Als ik kijk in Pricewatch zie ik de volgende modellen:

Sony XF85
KD-43XF8505 black (Motionflow™ XR 800 Hz, 797 euros)
KD-43XF8588 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, no price)
KD-43XF8596 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, no price)
KD-43XF8599 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, 745 euros)

Sony XG83
KD-43XG8305 black (Motionflow™ XR 800 Hz, 777 euros)
KD-43XG8388 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, 949 euros)
KD-43XG8396 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, 999 euros)
KD-43XG8399 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, no price)

Iemand enig idee wat het verschil is tussen de verschillende XR 1000 Hz modellen, zoals tussen de KD-43XG8388 en KD-43XG8396 ? Als ik de specs bekijk op de site van Sony, zijn ze hetzelfde. Maar er zal toch wel een variatie in zitten?

Anders kies ik de KD-43XG8305. Volgens mij is de Motionflow 800 Hz niet zichtbaar beter dan 1000 Hz, of vergis ik me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:51
segil schreef op donderdag 7 november 2019 @ 10:24:
Mijn oude Sony KDL-32D3000 is aan vervanging toe en mijn oog is gevallen op de 43 inch XF85 of XG83. Wat ik begrijp is dat het enige verschil tussen de XF85 en XG83 is dat de XG83 een iets snellere cpu heeft en ondersteuning voor een nieuwere Android versie. Verder geen verschil, toch?

Nu zie ik verschillende modellen en ik weet niet zo goed wat het onderlinge verschil is. Als ik kijk in Pricewatch zie ik de volgende modellen:

Sony XF85
KD-43XF8505 black (Motionflow™ XR 800 Hz, 797 euros)
KD-43XF8588 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, no price)
KD-43XF8596 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, no price)
KD-43XF8599 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, 745 euros)

Sony XG83
KD-43XG8305 black (Motionflow™ XR 800 Hz, 777 euros)
KD-43XG8388 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, 949 euros)
KD-43XG8396 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, 999 euros)
KD-43XG8399 black (Motionflow™ XR 1000 Hz, no price)

Iemand enig idee wat het verschil is tussen de verschillende XR 1000 Hz modellen, zoals tussen de KD-43XG8388 en KD-43XG8396 ? Als ik de specs bekijk op de site van Sony, zijn ze hetzelfde. Maar er zal toch wel een variatie in zitten?

Anders kies ik de KD-43XG8305. Volgens mij is de Motionflow 800 Hz niet zichtbaar beter dan 1000 Hz, of vergis ik me?
Motionflow XR geeft de geoptimaliseerde frame rate aan, dit is eerder marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt. Bij tv's heb je een native refresh rate van 50 of 100Hz daarnaast heb je dus ook geoptimaliseerde frame rate en deze heet bij Sony 'Motionflow XR'.

Houdt er rekening mee dat alle 43'' modellen in de XF85 en XG83 serie van Sony een IPS paneel hebben, dit type paneel levert een matige contrast in tegenstelling tot tv's met een VA paneel waarbij het native contrast een factor 4 tot 6 hoger ligt. De kijkhoeken zijn bij een IPS paneel wel weer beter maar als je maximaal onder een hoek van dertig graden kijkt levert een VA paneel geen problemen op.

Wat is de reden waarom je een 43'' tv wilt kopen? Je zou de pricewatch: Sony KD-49XG8305 Zwart kunnen overwegen, qua afmetingen scheelt het niet veel daarentegen levert deze tv wel veel mooier beeld (VA paneel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-06 15:43
Freshouttheoven schreef op donderdag 7 november 2019 @ 11:16:
[...]

Motionflow XR geeft de geoptimaliseerde frame rate aan, dit is eerder marketing dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt. Bij tv's heb je een native refresh rate van 50 of 100Hz daarnaast heb je dus ook geoptimaliseerde frame rate en deze heet bij Sony 'Motionflow XR'.

Houdt er rekening mee dat alle 43'' modellen in de XF85 en XG83 serie van Sony een IPS paneel hebben, dit type paneel levert een matige contrast in tegenstelling tot tv's met een VA paneel waarbij het native contrast een factor 4 tot 6 hoger ligt. De kijkhoeken zijn bij een IPS paneel wel weer beter maar als je maximaal onder een hoek van dertig graden kijkt levert een VA paneel geen problemen op.

Wat is de reden waarom je een 43'' tv wilt kopen? Je zou de pricewatch: Sony KD-49XG8305 Zwart kunnen overwegen, qua afmetingen scheelt het niet veel daarentegen levert deze tv wel veel mooier beeld (VA paneel).
De afmetingen. 43 inch past wel, 49 inch niet. Ik heb nu een 32 inch scherm.
Ik weet dat IPS slechter is qua contrast en zwartwaardes, maar ik kijk niet in een verduisterde kamer. En helaas is er gewoon geen top 43 inch scherm, ik heb alle schermen met elkaar vergeleken en nu gekozen voor de XG83/XF85 serie.

Overigens, de afmetingen verschillen nogal tussen de 43 en 49 inch:

43 inch: Ca. 96,5 x 62,8 x 26,0 cm
49 inch: Ca. 109,8 x 70,3 x 26,0 cm

13,4 cm in de breedte
7,5 cm in de hoogte

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 07-11-2019 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:24
Ik heb de Sony 43xg8305 op het oog, maar ik vraag mij af of ik de afstandbediening van de Sony kan pairen met de decoder van KPN (Arris)? Wil graag de Sony afstandbediening gebruiken, zodat ik Netflix en Youtube met een klik kan starten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-06 09:45
Knoop doorgehakt, vandaag de Sony 65XG9505 ophalen bij Smits voor het mooie bedrag van €1499 exclusief €200 cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:52
Dit topic zal ik ook maar gaan volgen: Zojuist een 49XG8399 bij Platte TV opgehaald voor €799,-

De update naar Android 8 kwam niet automatisch, dus maar handmatig geïnstalleerd. Wauw, wat een verschil. Ik vond het allemaal redelijk klungelig opgezet, maar nu is het veel intuïtiever en daarmee ook vlotter.

[ Voor 52% gewijzigd door guido66 op 10-11-2019 20:08 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Vandaag eigenlijk de stap gemaakt en de kd-43xg8399 gekocht voor €749 https://eptummers.nl/sony-kd43xg8399.html
Ook lang zitten twijfelen over 49 inch, beter paneel etc. Maar ben blij dat het 43 is. 49 zou gewoon te groot zijn.

Komende week even een hangsysteem halen zodat de tv gedraaid kan worden, en ik de speaker bar met subwoofer weer netjes kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 10:08
DaKa86 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:37:
Knoop doorgehakt, vandaag de Sony 65XG9505 ophalen bij Smits voor het mooie bedrag van €1499 exclusief €200 cashback.
Goede deal zeg! Prijs staat nu alweer op 1895 op de site. Net te laat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Kohnee schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:54:
[...]

Goede deal zeg! Prijs staat nu alweer op 1895 op de site. Net te laat dus.
Even bellen en dan krijg je hm ook voor die prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohnee
DaKa86 schreef op maandag 11 november 2019 @ 15:02:
[...]

Even bellen en dan krijg je hm ook voor die prijs :)
Heb hem aangeboden gekregen voor €1399 excl cashback. Misschien kan jij daar ook nog aanspraak op maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Kohnee schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:50:
[...]

Heb hem aangeboden gekregen voor €1399 excl cashback. Misschien kan jij daar ook nog aanspraak op maken!
Bij Smits?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kohnee
Ja, en bij platteTV voor 1389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Kohnee schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:21:
[...]

Niet gek. Zal ze vandaag eens bellen, ze beloofden me te compenseren als de tv komende dagen aanzienlijk goedkoper zou worden.. €110 in amper 4 dagen tijd noem ik toch aanzienlijk...

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Weer iemand of het Audio Return Channel ook werkt als de TV stand-by staat? Ik wil op de AppleTV muziek aanzetten en dat via mijn receiver afspelen . Echter gebruik ik de AppleTV ook om tv op te kijken en dan wil ik het geluid via de tv laten lopen. Op mijn receiver kam ik dit we instellen, maar dat zit verborgen in een menu dus niet handig voor vrouw/kids.

Met het ARC zou ik het geluid van de TV naar mijn receiver kunnen sturen. Ik wil wel graag de tv uitzetten als ik muziek luister vandaar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 100% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:47 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
@Vettigedennis Optisch is ook prima, fijn om te horen dat dit werkt met het scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
De 55XG9505 bij Smits in de BF deal met 1099,- excl 100,- cashback, dus 999,- totaal.

Ik had gehoopt dat er nog een goede deal was op de XF9005 maar omdat dat een uitfaserend model is doen ze daar geen actie op.

Bij PlatteTV 1149,- excl 100,- cashback dus 1049,- totaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Broabander op 22-11-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:24
Ik heb nu een maandje de 55AG8 in huis en ik moet zeggen wat een geweldige TV. Het beeld is echt prachtig en Android TV 8 is ook een beetje fijner dan 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
Sinds gisteren de 55AG9 in huis. Eerste indruk: geweldig!

Wel ben ik links/rechts nog wat zoekende naar instellingen en waar ik sommige dingen kon vinden. Licht / kleur / contrast in game mode lijk ik meer en meer gevonden te hebben, maar kan soms nog wat "flets" overkomen.

Wat mij wel opvalt, het home screen ziet er ok uit, maar via mijn Shield ziet het er veel scherper uit. Lijkt erop dat het op 1080P wordt gerenderd, eenmaal in de app van Disney+ / Netflix is 4K mogelijk en is hij wellicht ook al direct geschakeld naar 4K. Welke resolutie wordt gebruikt is ook niet makkelijk te achterhalen. Bij externe ingangen krijg ik dit naar voren, bij interne apps lastiger.

Mandalorian Ep 1 zag er top uit, HDR is echt een aanwinst voor content. En het contrast is een verademing tov mijn eerdere LED, vooral in het donkere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 20:07
Broabander schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:46:
De 55XG9505 bij Smits in de BF deal met 1099,- excl 100,- cashback, dus 999,- totaal.

Ik had gehoopt dat er nog een goede deal was op de XF9005 maar omdat dat een uitfaserend model is doen ze daar geen actie op.

Bij PlatteTV 1149,- excl 100,- cashback dus 1049,- totaal.
Mooie prijs. Van de week ook maar eens kijken voor mooie deal. Eerst nog bedenken of ik er sony soundbar zf9 erbij wil hebben.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azagthoth
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-06-2023
Vraagje over de 55AG9: wat is aan de achterkant de breedtemaat van de behuizing waar de elektronica in zit (dat paneel met vierkanten)? Bij voorbaat veel dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannoli
  • Niet online
Azagthoth schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:44:
Vraagje over de 55AG9: wat is aan de achterkant de breedtemaat van de behuizing waar de elektronica in zit (dat paneel met vierkanten)? Bij voorbaat veel dank!
Was een beetje onhandig meten want hij hangt hier hoog aan de muur, maar 60cm hoog en 107cm breed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:01

SD5k

>4&X

Ik heb de pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart op het oog, zeker met de huidige Black Friday kortinge.
Ik ben wat reviews gaan lezen en het viel me op dat er vaak naar voren komt dat Android TV traag aanvoelt op deze TV. Iemand enig idee of dit inmiddels dmv softwareupdates verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
SD5k schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:56:
Ik heb de pricewatch: Sony KD-55XF9005 Zwart op het oog, zeker met de huidige Black Friday kortinge.
Ik ben wat reviews gaan lezen en het viel me op dat er vaak naar voren komt dat Android TV traag aanvoelt op deze TV. Iemand enig idee of dit inmiddels dmv softwareupdates verholpen is?
Met de laatste updates is het zeker niet 'traag'. Echter voelt het ook niet altijd even snappy aan. Zelf met een XE9305 ondervind ik geen performance issues (sommige diensten uitgeschakeld en enkel een rij voor 'favorieten, netflix en prime video laten staan, samba staat uit).

Voor een veel betere ervaring zou je moeten kijken naar de XG9505 die een snellere CPU en GPU heeft voor Android TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:01

SD5k

>4&X

Elazz schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:21:
[...]

Met de laatste updates is het zeker niet 'traag'. Echter voelt het ook niet altijd even snappy aan. Zelf met een XE9305 ondervind ik geen performance issues (sommige diensten uitgeschakeld en enkel een rij voor 'favorieten, netflix en prime video laten staan, samba staat uit).

Voor een veel betere ervaring zou je moeten kijken naar de XG9505 die een snellere CPU en GPU heeft voor Android TV.
Dat heb ik ook gelezen, maar de XF9005 schijnt dan weer een beter paneel te hebben in vergelijking met de XG9505.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elazz
SD5k schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:46:
[...]

Dat heb ik ook gelezen, maar de XF9005 schijnt dan weer een beter paneel te hebben in vergelijking met de XG9505.
Een beter paneel lijkt me niet. Volgensmij is het hetzelfde paneel waarbij de XG betere beeldverwerkingsprocessor heeft. (niet hetzelfde als de soc). Contrast is iets lager omdat de XG minder agressieve local dimming heeft om blooming tegen te gaan. Over het algemeen zijn de twee qua beeldkwaliteit nagenoeg identiek: Zie ook de reviews side by side:

https://www.rtings.com/tv...00f-vs-sony-x950g/585/764

Zelf zal ik tot wel 200 euro meer over hebben voor de volgende functies van de XG: Dolby Atmos via eArc, de snellere processor en de best hogere helderheid

[ Voor 10% gewijzigd door Elazz op 26-11-2019 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Momenteel is de 65XF9005 te koop voor 1149,- bij MediaMarkt, een mooie tv voor een mooie prijs lijkt me, ik heb 'm zojuist gekocht om mijn bijna 10 jaar oude lg 42" maar eens te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-06 22:36

MrMarcie

CFMoto 650MT

Rtje84 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 19:15:
Momenteel is de 65XF9005 te koop voor 1149,- bij MediaMarkt, een mooie tv voor een mooie prijs lijkt me, ik heb 'm zojuist gekocht om mijn bijna 10 jaar oude lg 42" maar eens te vervangen.
Dat ga ik zo ook maar even doen, maar dan bij Coolblue. Zelfde prijs.
Zit al heel lang te dubben (heb nu een Panasonic plasma 42" van 11 jaar oud) en vind het eigenlijk teveel geld maar deze komt zo goed uit reviews en word zo vaak aangeprezen in fora, ook hier, dat ik maar overstag ga. Aldi had vandaag ook een 65" voor 499,- :*)

[ Voor 4% gewijzigd door MrMarcie op 27-11-2019 23:29 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Heb even rondgevraagd.. De 55XG9505 wordt door Smits en Kamera Express voor 999,- aangeboden. Platte TV ging niet lager dan 1149.

[ Voor 13% gewijzigd door YSF op 28-11-2019 20:38 ]

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 14:27

TheProphet

unifi-forum.nl

Bij iedereen deze actie ook bekend? Ik heb net m'm KD65-AG9 binnen 8)
Wat een geweldig beeld. _/-\o_

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TheProphet schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:33:
Bij iedereen deze actie ook bekend? Ik heb net m'm KD65-AG9 binnen 8)
Wat een geweldig beeld. _/-\o_
Beetje jammer dat je daar 4 dagen na afloop van de actie mee komt... :X

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• TheProphet
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-06 14:27

TheProphet

unifi-forum.nl

Ja helaas was hier niet zoveel ruchtbaarheid aan gegeven, maar mocht je nou net een geselecteerd model hebben aangeschaft binnen deze periode dan heb je geluk. :+

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 00:09

Sick Nick

Drop the top!

Mooie promo maar wie kiest er een PS4 pro voor 420 als je ook 500 cashback kunt krijgen? Dan koop je daarmee dan toch de ps4 pro en steek je de rest in je zak? Korting is korting natuurlijk maar een beetje vreemd.

• Elazz
Sick Nick schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:52:
Mooie promo maar wie kiest er een PS4 pro voor 420 als je ook 500 cashback kunt krijgen? Dan koop je daarmee dan toch de ps4 pro en steek je de rest in je zak? Korting is korting natuurlijk maar een beetje vreemd.
Al wetende dat je een PS4 Pro incl. Death Stranding aan 299 kan vinden bij bepaalde winkels tijdens de BF deals is het inderdaad beter om die cashback te nemen :p
Weliswaar staat het in kleinere letters dus niet iedereen zal het zeker lezen.

• Broabander
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
YSF schreef op donderdag 28 november 2019 @ 00:36:
Heb even rondgevraagd.. De 55XG9505 wordt door Smits en Platte TV voor 999,- aangeboden. Kamera Express ging niet lager dan 1149.
incl of excl cashback?

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Exclusief cashback. Volgens mij is de cashback actie ook inmiddels afgelopen..

Heb mijn eerdere reactie ook aangepast: het was Kamera Express die hem voor 999 aan heeft geboden. Platte TV ging niet lager dan 1149.

[ Voor 23% gewijzigd door YSF op 28-11-2019 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

Ik ben me aan het orienteering op een Sony TV.
Ging naar de winkel om een Philips 50PUS8804 te kopen, maar zwart wordt hier niet mooi bevonden en de speaker schijnt nog niet zo goed te zijn als een losse sounbar. Onderweg naar de uitgang liep ik tegen de
Sony KD-49XG8305 aan. Deze sprak meer aan en blijkt nu ik thuis even de specs bekijk ook een beter paneel te hebben.

Maar hoe zit de Sony lijn in elkaar? Kort samengevat ik zoek een 49/50 inch TV met 100Hz scherm. Ik keek naar Philips en Sony omdat die gebruik maken van Android TV, dat is dus ook een vereiste.

Buiten de al genoemde KD-49XG8305 kwam ik de veel duurdere KD-49XF9005 tegen. Die heeft als voordeel Full Array Local Dimming. Ik weet niet of ik daar veel profijt uit haal. De XG8305 vond ik in de winkel al ontzettend mooi beeld geven.

Maar kan iemand mij uitleggen hoe de opbouw van de Sony lineup is (en ja, heb de OP gelezen :) )?
De eerste twee nummers voor de diagonaal, dan twee letters (wat betekenen die en wat is hoog in de lineup en wat laag) en dan weer 4 nummers (alhoewel op de doos dan de eerste twee staan).

En zijn er nog leuke alternatieven (binnen de Sony line-up) voor de 49XG8305. Of is dat qua prijs/prestatie zo'n beetje de meest gangbare keuze? Ik wou rond de 750 euro kwijt zijn.

Edit; never mind. Zo te zien moet ik de KD-49XG9005 hebben.
https://www.whathifi.com/reviews/sony-kd-49xg9005

Hoop dat de prijs nog ietsje zakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 29-11-2019 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaKa86
Kohnee schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 21:21:
[...]

Nog even hier op terugkomend; Smits was de beroerdste niet en hebben mij het verschil van €110 terugbetaald. Heel netjes.
Al met al heb ik dus voor mijn 65XG9505 €1189 betaald inclusief cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:54:
Ging naar de winkel om een Philips 50PUS8804 te kopen, maar zwart wordt hier niet mooi bevonden en de speaker schijnt nog niet zo goed te zijn als een losse sounbar. Onderweg naar de uitgang liep ik tegen de
Sony KD-49XG8305 aan. Deze sprak meer aan en blijkt nu ik thuis even de specs bekijk ook een beter paneel te hebben.

Maar hoe zit de Sony lijn in elkaar? Kort samengevat ik zoek een 49/50 inch TV met 100Hz scherm. Ik keek naar Philips en Sony omdat die gebruik maken van Android TV, dat is dus ook een vereiste.

Buiten de al genoemde KD-49XG8305 kwam ik de veel duurdere KD-49XF9005 tegen. Die heeft als voordeel Full Array Local Dimming. Ik weet niet of ik daar veel profijt uit haal. De XG8305 vond ik in de winkel al ontzettend mooi beeld geven.

Maar kan iemand mij uitleggen hoe de opbouw van de Sony lineup is (en ja, heb de OP gelezen :) )?
De eerste twee nummers voor de diagonaal, dan twee letters (wat betekenen die en wat is hoog in de lineup en wat laag) en dan weer 4 nummers (alhoewel op de doos dan de eerste twee staan).

En zijn er nog leuke alternatieven (binnen de Sony line-up) voor de 49XG8305. Of is dat qua prijs/prestatie zo'n beetje de meest gangbare keuze? Ik wou rond de 750 euro kwijt zijn.

X is de serie, in dit geval LED panelen, de A is de OLED lijn, G het jaar van introductie, waarbij G de lineup van 2019 is en F die van 2018.
Daarna het modelnummer, waarbij hoger 'beter' is. Met name het laatste cijfer geeft varianten aan voor een bepaald gebied of een klein verschil tov een ander modelnummer.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:24
Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 16:54:

Wat gaf de doorslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

GAIAjohan schreef op zondag 29 september 2019 @ 22:04:
Mijn oog is gevallen op de XG83 ivm de dubbele tuner.
Mijn vraag is echter, is dit goed bruikbaar met Ziggo en 1 smartcard in de ci+aansluiting? Dus ik wil opnemen en iets anders kijken tegelijkertijd.
Op dit moment kijk ik nog tv via een heel oude STB die dit kan op 1 Ziggo smartcard, maar wil eigenlijk af van alle extra kastjes.

//Edit
Daar baal ik dus ook van. Net een Sony KD-65XF9005 aangeschaft met Twin Tuner. Toen ik gisteren even ging testen bleek dat als ik opneem mijn kanaal waarop ik kijk uitvalt. Nu weet ik dat je alleen een 2e kanaal kan opnemen als die ongecodeerd is. Dom van mij had ik schijnbaar moeten weten. Je hebt dus hoegenaamd niks aan een twin tuner. Dus zou nu mijn oude humax toch er ook naaast moeten zetten.
Gelukkig kan die tv veel dus dan maar op uitzending gemist kijken of zo en online.

Maar wel balen dat dit niet mogelijk is. Vrouguh, kon dat allemaal wel.
DaKa86 schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 09:22:
[...]

Nog even hier op terugkomend; Smits was de beroerdste niet en hebben mij het verschil van €110 terugbetaald. Heel netjes.
Al met al heb ik dus voor mijn 65XG9505 €1189 betaald inclusief cashback.
Die cashback heb ik helaas gemist. Gisteren de Sony KD-65XF9005 gekocht voor 1149,=. Ook niet verkeerd maar dat nieuwere model was ook leuk geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door MrMarcie op 30-11-2019 16:12 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
MrMarcie schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 16:07:
[...]

Daar baal ik dus ook van. Net een Sony KD-65XF9005 aangeschaft met Twin Tuner. Toen ik gisteren even ging testen bleek dat als ik opneem mijn kanaal waarop ik kijk uitvalt. Nu weet ik dat je alleen een 2e kanaal kan opnemen als die ongecodeerd is. Dom van mij had ik schijnbaar moeten weten. Je hebt dus hoegenaamd niks aan een twin tuner. Dus zou nu mijn oude humax toch er ook naaast moeten zetten.
Gelukkig kan die tv veel dus dan maar op uitzending gemist kijken of zo en online.

Maar wel balen dat dit niet mogelijk is. Vrouguh, kon dat allemaal wel.
Ik heb voor de gevallen dat ik wil opnemen de oude Samsung CT??? Pvr er nog naast, al staat die tegenwoordig wel ín een kastje IPV zichtbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 181786

De doorslag TOV van de voorganger was dat er vrijwel geen prijsverschil was. Dan liever het nieuwere model met langere ondersteuning.
De doorslag TOV de XG83 is het betere scherm. Voor die 100 euro verschil dan maar voor het betere scherm gaan. De XG90 review gaf aan dat dit een van de beste tv's is in het 49/50 inch formaat.

Heb hem inmiddels in huis. Erg mooie kleuren. Past prima. 55 was net te groot geweest voor de plaats waar ik hem neerzet. Geluid valt ook erg mee. Laat de aanschaf van een soundbar nog wel even wachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 30-11-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Had eerder vandaag een ps4pro gekocht en op de tv (43-xg8399) aangesloten. Echter 4k met hdr verkrijgen zit goed verstopt in het systeem.
Continu schoot de PS4 terug naar 1080p indien hdr aanstond..

Ik wist dat ik HDMI poort 2 of 3 moest hebben, dus dat was goed.
Onder Action menu -> beeld->geavanceerd-> video opties is het niet te vinden. Videobereik, HDMI modus.. niks is een oplossing.

Uiteindelijke oplossing:
Naar home-> instellingen ->externe ingangen-->HDMI invoer
Waarom zo moeilijk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

GAIAjohan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:16:
Had eerder vandaag een ps4pro gekocht en op de tv (43-xg8399) aangesloten. Echter 4k met hdr verkrijgen zit goed verstopt in het systeem.
Continu schoot de PS4 terug naar 1080p indien hdr aanstond..

Ik wist dat ik HDMI poort 2 of 3 moest hebben, dus dat was goed.
Onder Action menu -> beeld->geavanceerd-> video opties is het niet te vinden. Videobereik, HDMI modus.. niks is een oplossing.

Uiteindelijke oplossing:
Naar home-> instellingen ->externe ingangen-->HDMI invoer
Waarom zo moeilijk?!
En als je op knopje helemaal linksbovenaan op je afstandbediening drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
MrMarcie schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:37:
[...]

En als je op knopje helemaal linksbovenaan op je afstandbediening drukt?
Dan kan ik een HDMI ingang of analoog/digitaal signaal van de ci+ kiezen.. denk dat jij een andere afstandsbediening voor ogen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

GAIAjohan schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:58:
[...]

Dan kan ik een HDMI ingang of analoog/digitaal signaal van de ci+ kiezen.. denk dat jij een andere afstandsbediening voor ogen hebt?
Ik dacht dat je dat bedoelde, ik kan mijn hdmi kanalen schakelen/vinden met dit knopje: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CQ6PkJrpDEYdS1b2PPr8JGWE/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
MrMarcie schreef op zondag 1 december 2019 @ 10:55:
[...]

Ik dacht dat je dat bedoelde, ik kan mijn hdmi kanalen schakelen/vinden met dit knopje: [Afbeelding]
Dat lukt inderdaad daarmee. Maar ik wilde hdr op 4k.
En dat is een erg verborgen instelling. Bereikbaar op de volgende manier:

1. Home knop op afstandsbediening
2. Naar beneden scrollen voor de 'instellingen' functie
3. Selecteer 'externe ingangen' in het menu rechts
4. Selecteer 'indeling HDMI signaal'
5. Selecteer 'verbeterde indeling'

Ik had eigenlijk verwacht dat het op deze manier ook te vinden had moeten zijn:
1. Action menu knop op de afstandsbediening
2. 'Beeld' selecteren
3. 'Geavanceerde instellingen
4. Video opties

Maar goed, ik heb gelukkig de oplossing gevonden..
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mRycRChl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:17
Even wat reviews opgezocht over de XG950 reeks, blijkbaar ontbreekt op de 55" de X-wide viewingtechnologie wat de kijkhoek dan weer drastisch zou doen afnemen.

Ik was eerder deze week bijna overstag gegaan voor een LG 55C9, maar dan uiteindelijk de trekker niet overgehaald en ondertussen is de prijs weer omhoog gegaan.

Ben nu ook eens aan het kijken naar de KD55XG9505 die interessant geprijsd staat.
Bij Kamera Express opmerkelijk genoeg Sony KD55XG9505BAEP voor 1047€ en een Sony KD55XG9505BAEP OUTLET voor 1499€. Bizar...

[ Voor 19% gewijzigd door Drwho1 op 01-12-2019 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:24
Drwho1 schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:08:
Even wat reviews opgezocht over de XG950 reeks, blijkbaar ontbreekt op de 55" de X-wide viewingtechnologie wat de kijkhoek dan weer drastisch zou doen afnemen.

Ik was eerder deze week bijna overstag gegaan voor een LG 55C9, maar dan uiteindelijk de trekker niet overgehaald en ondertussen is de prijs weer omhoog gegaan.

Ben nu ook eens aan het kijken naar de KD55XG9505 die interessant geprijsd staat.
Bij Kamera Express opmerkelijk genoeg Sony KD55XG9505BAEP voor 1047€ en een Sony KD55XG9505BAEP OUTLET voor 1499€. Bizar...
Die websites van kamera express of smits/arnhem moet je kwa prijzen niet volgen... Je moet contact opnemen.. ZO werken ze. Ze gaan de prijzen op internet niet melden.. anders volgt de rest..

Overigens is de sony xg9505 wel een fijne televisie.. Ik ben deze week 2 keer, nee 3x in een winkel geweest om te vergelijken.. De sony heeft echt een zonnig karakter.. Helder beeld. Ik heb op verschillende plekken geelzen dat hij niet voor mensen is die filsm in het donker kijken.. en daar wordt veel drama over gemaakt. Maar als je gewoon een kijker bent die met de lichtne aan kijkt.. Is het een perfecte tv.
Overigens zijn de oleds ook heel goed.. Diepe kleuren.. Maar daar zie je net die heldere verlcihtende beelden/objecten niet opschijnen.. De zon mist !
Zaterdag zag ik op twee plaatsen dat de philips oled tv's dit wel wat hebben.. Ze draaiden gewoon standaard kabel tv.. sdr. Heel zuiver beeld met dynamische verlichtende beelden.. Ook diepere kleuren.. Ben nu eigenlijk van mening dat de philips oleds de mooiste balans hebben. Maar dan.. het is oled.. En misschien doet philips wel iets te veel met licht... Stond wellicht op meer sdr to hdr bewerking.. Maar dan wel op een sophisticated manier.
k kon niet de samsung q90r vergelijken met de sony 95 omdat die samsungs bij expert op de 4k-hdr-demo's draaiden en niet op gewoon 1080 tv-kabel zoals de anderen.. Was beniewd of ik daar dan ook die heldere zonlichten kon zien als op de sony !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 20:59
Hier juist voor de xg9505 gegaan voor de filmbeleving. Die is beter dan de q70r bijvoorbeeld.

Ik zat in grote twijfel tussen de oled754, de q80r en de xg950. De sony heeft uiteindelijk de keuze gewonnen, de prijzen liggen wel wat uiteen deze dagen maar ik vond weinig verschil in de Samsung en de sony zitten en het scheelt echt een hoop geld.

De oled is een heel ander verhaal, dat is lastig vergelijken en die is qua beeld wel heel erg mooi maar geen Android tv en ook niet zo helder als de sony.

De sony staat langs een enorme pui met veel licht en ik zie weinig reflecties op het moment. De tv is lekker helder en heb nu de algemene settings van rthings.com erin gezet. Vanavond staat er een 4k hdr film te wachten. De 4K content op YouTube is echt fantastisch nu al dus ben benieuwd wat de film brengt.

Uiteindelijk heeft het me wel veel tijd gekost een tv uit te zoeken en heb alles gezien van quantum tv, hdtvtest, rthings etc. Ook daar wordt de sony echt goed aangeprezen en dat terwijl in het begin heel veel duurder was. Nu met deze prijzen is de prijs/kwaliteit onovertroffen

[ Voor 14% gewijzigd door Mistacal op 01-12-2019 16:11 ]

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:24
@Mistacal: Sony OLED's hebben wel Android TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistacal
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-06 20:59
tiguan schreef op zondag 1 december 2019 @ 16:38:
@Mistacal: Sony OLED's hebben wel Android TV
Klopt maar compleet andere prijsklasse

__/`\__/`\__

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleJansen1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-06 21:37
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de blooming van subtitles bij de XG90 en XG95? Is het ernstig of valt het mee? Komt dit probleem ook vaker voor bij HDR dan bij SDR content?
Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste