Als ik jouw ervaring zo lees (en die van jouw vriend) dan delen jullie min of meer mijn conclusie. Vrijwel gelijkwaardig maar net iets betere (smoothere) motion op de Sony.tcviper schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 11:15:
[...]
Ik moet zeggen, heb zelf de AG9 65" en een vriend van mij de LG C9.
Beiden vinden we het beeld van de Sony net iets smoother, de speakers gebruik ik alleen de center speaker modus van, verbonden met een Sony DN1080 receiver en 5.1 set van Klipsch. Met de komst van Airplay en Homekit ondersteuning (als Apple gebruiker is dat heel handig) voegt het dadelijk wel echt iets toe voor mij, en dat vind ik het zeker waard. Heb ook de Ziggo GO app in beta draaien en dat is ook super handig.
Daarbij vind ik 'maar das persoonlijk' AndroidTV nu echt goed en snel werken. Vind het WebOS net iets minder. Het is wat je wilt. Beide zijn mooie tv's.
Ben in ieder geval de komende paar jaren klaar nu met deze tv. Als over een aantal jaren 8K of 10K echt begint te knallen, zien we dan wel weer verder.
Op dit moment betaal je voor een 55C9 ongeveer €1700. Voor mijn 55AG9 betaal ik na cashback €1900. Dat prijsverschil vind ik redelijk en te overzien. Echter vind ik dat je de AG9 eigenlijk beter met een 55C8 zou kunnen vergelijken en dan is het verschil opeens €700 - €800. Is dat het waard? Lastig...
Mijn 55C8, waar ik €1100 voor betaald had, is na 2 weken retour gegaan omdat ik nooit helemaal kon wennen aan de motion en het zonde vond om €1100 uit te geven aan iets waar ik niet helemaal tevreden mee was. De 55AG9 is een blijvertje, maar het voelt toch een beetje zuur om €800 extra te betalen voor betere motionprocessing. Ben je hier niet gevoelig voor dan zou ik voor LG gaan.