Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Mede-auteur:
  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 13:38

Linksquest

Het Algemene Like A Dragon Topic
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YcSDvmi7k36Ju7kpFmK0hC-ueBg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NraWBVbrE3HaiqRcPqVguVzZ.jpg?f=user_large

Like a Dragon, voorheen in de Engelstalige regio's bekend als Yakuza, is een Japanse videogamefranchise van Sega. De franchise bevat elementen van het actie-avontuur, beat 'em up en rollenspelgenres.

Het verhaallijnuitgangspunt voor elke franchiseaflevering is typisch een misdaaddrama, met verhaallijnen geïnspireerd door yakuza-films en pre-millenniale Japanse misdaaddrama's. De meest voorkomende hoofdrolspeler is Kazuma Kiryu, een hervormde yakuza die banden heeft met de in Kanto gevestigde Tojo Clan. Hoewel Kiryu vaak samenwerkt met de leiders van de Tojo-clan om samenzweringen tegen hen te dwarsbomen, is het belangrijkste thema van de serie zijn verlangen om de yakuza voorgoed te verlaten en opnieuw te beginnen door weeskinderen groot te brengen en te proberen zich in het burgerleven te integreren. Bij de gameplay van Yakuza / Like a Dragon bestuurt de speler Kiryu (of een ander personage, afhankelijk van de titel) in een open wereld waar hij tegen willekeurige groepen punks en gangsters kan vechten, zijmissies en activiteiten kan ondernemen om ervaring en geld te verdienen, leer nieuwe bewegingen van niet-spelerpersonages (NPC's), eet en drink in verschillende restaurants, bezoek gastvrouw- en cabaretclubs, knutsel items en doe mee aan een verscheidenheid aan minigames zoals golfen, bowlen, slagkooien, video-arcades, karaoke, en gokspellen, waaronder poker, blackjack, Cee-lo en Koi-Koi.

De franchise is een commercieel en kritische succesfactor geworden, en vanaf 2023 heeft Sega gemeld dat de videogameserie sinds het debuut in 2005 in totaal 21,1 miljoen exemplaren in fysieke en digitale verkoop heeft verkocht. De oorspronkelijke Japanse markt heeft geleid tot de uitbreiding van de franchise naar andere media, waaronder verfilmingen. De games zijn te krijgen voor de Playstation 2, Playstation 3, Playstation 4, Playstation 5, Xbox one, Xbox Series X en de PC.

De serie kent inmiddels behoorlijk wat main games, een paar Remakes, Spin-off games en een tussen game
Hier een lijst met alle games tot nu toe, lijst is de westerse lijst.
  • Yakuza 1 - Release 2005
  • Yakuza 2 - Release 2006
  • Yakuza 3 - Release 2009
  • Yakuza 4 - Release 2010
  • Yakuza: Dead Souls - Release 2011
  • Yakuza 5 - Release 2012
  • Yakuza 0 - Release 2015
  • Yakuza Kiwami - Release 2016
  • Yakuza 6: The Song of Life - Release 2016
  • Yakuza Kiwami 2 - Release 2017
  • Judgement - Release 2018
  • Yakuza: Like a Dragon (Deel 7) - Release 2020
  • Lost Judgment- Release 2021
  • Like a Dragon: Ishin! - Release 2023
  • Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name - Release 2023
  • Like a Dragon 8: Infinite Wealth - Release 2024

Speciale Topic

[ Voor 95% gewijzigd door Linksquest op 02-01-2024 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
goddank eindelijk een yakuza topic. ikzelf was altijd te lui :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Hamazaki schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:55:
goddank eindelijk een yakuza topic. ikzelf was altijd te lui :P
Ik ben ook lui. Heb een introductie tekstje van bol.com gejat.. Daar moeten jullie het mee doen haha.

Ik heb van de week Yakuza 0 en Yakuza 6 opgepikt. 2 dagen terug een begin gemaakt met Yakuza 0.. Tering wat een game, karakters en verhaal.. ook de stad leeft en heeft veel verrassingen. Waarom heb ik deze gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:55
hey joh, een yakuza topic!

ik heb Yakuza 0 een paar maanden geleden opgepikt op steam, heerlijke game, geweldige Humor, lekker mensen kapot slaan met een motor ofzo, echt een geweldige game.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik heb alle yakuza delen uitgespeeld. ik hoop op een kazama-san spin-off. ik vind dat echt een interessante karakter. (de stiefvader van kiryu). mijn favoriete yakuza spel is deeltje 3. komt binnenkort als remaster uit als het goed is.

[ Voor 24% gewijzigd door Farabi op 09-01-2019 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Hamazaki schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:23:
ik heb alle yakuza delen uitgespeeld. ik hoop op een kazama-san spin-off. ik vind dat echt een interessante karakter. (de stiefvader van kiryu). mijn favoriete yakuza spel is deeltje 3. komt binnenkort als remaster uit als het goed is.
Nice, ik ben tot nu toe alleen nog maar begonnen met 0, en ik zit te wachten todat ze alle delen op de ps4 hebben uitgebracht (of voor de pc :P) wat hopelijk snel gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
doobieters schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:15:
[...]

Ik ben ook lui. Heb een introductie tekstje van bol.com gejat.. Daar moeten jullie het mee doen haha.

Ik heb van de week Yakuza 0 en Yakuza 6 opgepikt. 2 dagen terug een begin gemaakt met Yakuza 0.. Tering wat een game, karakters en verhaal.. ook de stad leeft en heeft veel verrassingen. Waarom heb ik deze gemist?
de doelgroep hierop tweakers is behoorlijk klein denk ik. vandaar dat ik er nooit aan begonnen ben. alhoewel ik wel benieuwd ben hoe groot deze topic zal worden.

het zal nu wel iets populairder worden nu het uitgebracht is op pc.

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 09-01-2019 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Hamazaki schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:23:
De spinoff komt er al aan: Judgement.

YouTube: Judgment - Announcement Trailer | PS4

Wist je dat al?

btw: ik heb gisteren nog snel Yakuza 3 voor de PS3 besteld.. Begint al flink te stijgen in prijs namelijk.. Had 'm nu nog voor 9 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
doobieters schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:50:
[...]

De spinoff komt er al aan: Judgement.

YouTube: Judgment - Announcement Trailer | PS4

Wist je dat al?

btw: ik heb gisteren nog snel Yakuza 3 voor de PS3 besteld.. Begint al flink te stijgen in prijs namelijk.. Had 'm nu nog voor 9 euro.
deze had ik gezien, maar volgens mij is dit geen yakuza game? heb je yakuza 3 op psn store besteld ? er komt een yakuza 3+4 HD remaster naar de ps4. ik zou op die wachten als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Hamazaki schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:55:
[...]

deze had ik gezien, maar volgens mij is dit geen yakuza game? heb je yakuza 3 op psn store besteld ? er komt een yakuza 3+4 HD remaster naar de ps4. ik zou op die wachten als ik jou was.
is inderdaad geen yakuza game maar is wel van dezelfde studio, in hetzelfde universum en dezelfde stijl als het goed is.

en inderdaad @doobieters waar heb je yakuza 3 besteld? ik wil m ook nog hebben namelijk maar ik denk dat ik ga wachten op de remaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Hamazaki schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:55:
[...]

Van wat ik heb begrepen is het wel in hetzelfde universum en dezelfde engine.. Verder weet ik er zelf niet zoveel van..

Wat betreft Yakuza 3, ik weet dat er een remaster komt.. maar het duurt nog wel even voordat we die in het westen mogen verwelkomen.. Dus heb het zekere voor het onzekere maar genomen en alvast deeltje 3 besteld.. Ik heb nog een PS3 slim staan waar ik zo af en toe met veel plezier gebruik van maak.
@energydrank ik heb deze bij TN games beteld maar dat was gelijk de laatste. Sorry!

Heb jij ze allemaal doorgespeeld? Wat is je favoriet?
edit: Yakuza 3 zei je al :9 Waarom die? Je hoort velen over Yakuza 0 als favoriet.

[ Voor 9% gewijzigd door doobieters op 09-01-2019 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
doobieters schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:01:
[...]

Van wat ik heb begrepen is het wel in hetzelfde universum en dezelfde engine.. Verder weet ik er zelf niet zoveel van..

Wat betreft Yakuza 3, ik weet dat er een remaster komt.. maar het duurt nog wel even voordat we die in het westen mogen verwelkomen.. Dus heb het zekere voor het onzekere maar genomen en alvast deeltje 3 besteld.. Ik heb nog een PS3 slim staan waar ik zo af en toe met veel plezier gebruik van maak.

Heb jij ze allemaal doorgespeeld? Wat is je favoriet?
1.yakuza 3
2.yakuza kiwami
3.yakuza kiwami 2
4.yakuza 0
5.yakuza 4
6.yakuza 6

ik haat sowieso om met meerdere characters te spelen. ik wil een vaste karakter in spellen. de engines van kiwami 2 en yakuza 6 zijn ech k*t. ze gebruiken beide dezelfde engine. de engine van yakuza 0 en kiwami 1 zijn het lekkerst (beide hetzelfde)

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 09-01-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Heb je Yakuza 5 overgeslagen? Ik zag dat ik die (gek genoeg) in mijn PSN account had staan als 'gekocht'.. Dacht dat die nooit naar het westen was gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
doobieters schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 17:06:
Heb je Yakuza 5 overgeslagen? Ik zag dat ik die (gek genoeg) in mijn PSN account had staan als 'gekocht'.. Dacht dat die nooit naar het westen was gekomen.
Sorry vergeten, maar geen reet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Weer wat verder gekomen met Yakuza 0. Voor mij wel een verrassing dat je ineens met een ander personage verder mag. Verder is de verhaalvertelling wel top. Vergelijkbaar met de kwaliteit van eerdere MGS games. En dat is een zeer groot compliment wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
doobieters schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:43:
Weer wat verder gekomen met Yakuza 0. Voor mij wel een verrassing dat je ineens met een ander personage verder mag. Verder is de verhaalvertelling wel top. Vergelijkbaar met de kwaliteit van eerdere MGS games. En dat is een zeer groot compliment wat mij betreft.
klopt. Yakuza en MGS reeks hebben de beste story-beleving singeplayer in mijn opinie. Vooral prachtig hoe ze de cutscenes overbrengen, je beleeft het spel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Hamazaki schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:46:
[...]

klopt. Yakuza en MGS reeks hebben de beste story-beleving singeplayer in mijn opinie. Vooral prachtig hoe ze de cutscenes overbrengen, je beleeft het spel gewoon.
Ja dat kun je wel stellen. Erg tof tot nu toe. Ben benieuwd hoe lang het mijn aandacht vast kan houden.. Voorlopig lukt dat prima. Moet ook wel echt lachen om die bizarre japanse humor..

[ Voor 6% gewijzigd door doobieters op 14-01-2019 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
ben hier nu ook weer verder gekomen met Yakuza 0. nu in chapter 5 en Majima heeft voor mij nu al een veel beter smaakje in mijn mond achtergelaten dan Kiryu, zijn vechtstijlen vindt ik ook zoveel fijner om mee te spelen. vooral dat breakdancen is zo ongelofelijk fijn en leuk om mee te vechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Yakuza Kiwami komt waarschijnlijk op 19 feb naar de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:54

Lapras

Ice beam

Onlangs Yakuza 0 aangeschaft. Vooral omdat ik iets zocht in de stijl van Sleeping Dogs. Er zijn grote verschillen, maar ik speel ook met veel plezier Yakuza 0. Regelmatig verbaas ik me over de rare side quests en personages die je tegenkomt. Eigenlijk staan Japanse spellen me niet aan, maar ik vermaak me hier wel erg mee.

Krijg er wel elke keer trek in sushi van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Lapras schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 14:16:
Onlangs Yakuza 0 aangeschaft. Vooral omdat ik iets zocht in de stijl van Sleeping Dogs. Er zijn grote verschillen, maar ik speel ook met veel plezier Yakuza 0. Regelmatig verbaas ik me over de rare side quests en personages die je tegenkomt. Eigenlijk staan Japanse spellen me niet aan, maar ik vermaak me hier wel erg mee.

Krijg er wel elke keer trek in sushi van.
Van die rare side quests krijg je er nog wel meer, ik zit nu volgens mij redelijk tegen het einde en ik lach me elke keer dat ik het spel minstens 2 keer kapot om de rare side quests

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kersje1985
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 20-05-2021

Kersje1985

Valar Morghulis

De gehele Yakuza reeks is gewoon meer dan fantastisch.
De gameplay is uitstekend, de verhaallijn is ijzersterk en de manier waarop de games opgezet zijn (allemaal hetzelfde van 1 t/m 6 en ook zero), werkt hetzelfde als Nier Automata, waarbij main story wel ingesproken wordt en side quests alleen geschreven tekst is met wat hmm en ahh ohh geluiden.
Deze games zijn een must voor iedereen die van Japanse stijl houdt.

A Lannister always pays his debts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Gisteravond na 70+ uur eindelijk Yakuza 0 uitgespeeld. Inmiddels zag ik dat Kiwami 1 voor 10 euro te koop is, dus die heb ik gelijk aangeschaft.

Bevindingen:

spoiler:
Wat een geniaal verhaal. Zelfs mijn vriendin was erg betrokken wat er nou precies met Majima, Makoto en Kiryu gebeurde. Al leek ze vooral geïnteresseerd te zijn in Majima z'n kant van het verhaal. De meeste minigames zijn vermakelijk, de gevechten werken meestal prima en het RPG element voldoet. Het feit dat ik er zoveel tijd in heb gestoken, is best uniek.

Toch heb ik ook wel de nodige opmerkingen. Het spel legt niet alles goed uit. Zelfs in één van de laatste gevechten kwam ik nog achter een heat action en waarschijnlijk heb ik een flink aantal nog niet gezien. Ook had ik een tijdlang een item aangetrokken waardoor de gemiddelde vijanden ineens erg agressief werden wat tot de nodige frustratie leidde.

Daarnaast vond ik het real estate gedeelte met Kiryu ondoenlijk saai. Het was vooral wachten, wachten en wachten. Dat het gevecht met de media king vervolgens erg lastig was, hielp niet. Het veroveren van de clubs met Majima was een stuk vermakelijker (wel tikkie sekstistisch), maar werd na de derde club en het trainen van een zoveelste platinum hostess ook wat vervelend.

Dat alles gezegd hebbende: erg goed spel, vooral door het verhaal. Ik kijk uit naar de volgende delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kersje1985

Kersje1985

Valar Morghulis

Lapras schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:56:
Gisteravond na 70+ uur eindelijk Yakuza 0 uitgespeeld. Inmiddels zag ik dat Kiwami 1 voor 10 euro te koop is, dus die heb ik gelijk aangeschaft.

Bevindingen:

spoiler:
Wat een geniaal verhaal. Zelfs mijn vriendin was erg betrokken wat er nou precies met Majima, Makoto en Kiryu gebeurde. Al leek ze vooral geïnteresseerd te zijn in Majima z'n kant van het verhaal. De meeste minigames zijn vermakelijk, de gevechten werken meestal prima en het RPG element voldoet. Het feit dat ik er zoveel tijd in heb gestoken, is best uniek.

Toch heb ik ook wel de nodige opmerkingen. Het spel legt niet alles goed uit. Zelfs in één van de laatste gevechten kwam ik nog achter een heat action en waarschijnlijk heb ik een flink aantal nog niet gezien. Ook had ik een tijdlang een item aangetrokken waardoor de gemiddelde vijanden ineens erg agressief werden wat tot de nodige frustratie leidde.

Daarnaast vond ik het real estate gedeelte met Kiryu ondoenlijk saai. Het was vooral wachten, wachten en wachten. Dat het gevecht met de media king vervolgens erg lastig was, hielp niet. Het veroveren van de clubs met Majima was een stuk vermakelijker (wel tikkie sekstistisch), maar werd na de derde club en het trainen van een zoveelste platinum hostess ook wat vervelend.

Dat alles gezegd hebbende: erg goed spel, vooral door het verhaal. Ik kijk uit naar de volgende delen.
Nice, ik heb hier ongeveer 150 uur in zitten omdat ik alles wilde doen, inclusief het toy car racen.
Alleen de 100% completion is bijzonder uitgebreid en dat heb ik niet afgerond helaas, ooit misschien als ik echt niets meer te doen heb,
Ik heb eerst Kiwami gespeeld en wist daardoor wel waar ik ongeveer op moest letten qua gear aantrekken en het indelen van de moves etc.

Echter als je Zero leuk vindt dan ga je Kiwami ook erg boeiend vinden !
Ik ga me binnenkort wagen aan Kiwami 2 en dan wachten op de reboots van 3 t/m 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Kiwami 2 steelbook is nu voor 21,99 bij coolshop te krijgen. Mooie prijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
SEGA heeft een nieuwe Yakuza game aangekondigd, met een nieuwe protagonist.

Afbeeldingslocatie: http://beta.ems.ladbiblegroup.com/s3/content/808x455/4ee4c6095c92a4b01c1b4accaf03d343.png

[ Voor 40% gewijzigd door doobieters op 20-03-2019 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
doobieters schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:17:
SEGA heeft een nieuwe Yakuza game aangekondigd, met een nieuwe protagonist.

[Afbeelding]
mooi om te horen! dit kwam onverwachts. ik hoopte op een spin-off van kazama-san, maar tjahh als het maar yakuza is!
Kersje1985 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:29:
[...]Echter als je Zero leuk vindt dan ga je Kiwami ook erg boeiend vinden !
Ik ga me binnenkort wagen aan Kiwami 2 en dan wachten op de reboots van 3 t/m 5
zero en kiwami en 1 hebben een lekkere engine, maar kiwami 2 en yakuza 6 hebben echt een klote engine in mijn ogen. het speelt en voelt heel houterig aan bij die 2. het verhaal en graphics zijn ijzersterk overigens...de gameplay = mwehh.

Het sterkste punt in yakuza 6 was takeshi kitano als badguy. de man die in het echt bekend staat met zijn yakuza films als acteur en regisseur.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/jw8jj49egcc2.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Farabi op 20-03-2019 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kersje1985

Kersje1985

Valar Morghulis

Hamazaki schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:25:
[...]

zero en kiwami en 1 hebben een lekkere engine, maar kiwami 2 en yakuza 6 hebben echt een klote engine in mijn ogen. het speelt en voelt heel houterig aan bij die 2. het verhaal en graphics zijn ijzersterk overigens...de gameplay = mwehh.
God of War staat inmiddels op Platinum en ik heb Kiwami 2 gestart.
Direct merkte ik wat je aangaf over "houterig" , totdat ik de camera speed sneller had gezet, was meteen een stuk minder maar kan ook goed zijn dat ik nog even "opnieuw moet wennen" na het spelen van GoW.
Game ziet er iig megavet uit en heeft dezelfde waanzinnige sfeer als de andere games. Toen ontdekte ik Toylets time en dacht ik... yup... dit is Yakuza !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Onlangs waren er tekenen dat Yakuza Kiwami 2 uit gaat komen op de pc en uitgever Sega heeft dit nu bevestigd op Twitter en door middel van een nieuwe trailer. Yakuza Kiwami 2 komt op 9 mei uit voor pc-gamers.

De pc-versie van Yakuza Kiwami 2 ondersteunt onder meer een 4k-resolutie, heeft geen limiet op de framerate, geeft spelers de mogelijkheid om de controls geheel naar wens in te stellen en bevat 'robuuste grafische opties'.

Het spel kwam eind augustus vorig jaar uit op de westerse markt voor de PlayStation 4, nadat de game in Japan al in december 2017 was verschenen. Begin deze maand maakte de Amerikaanse Entertainment Software Rating Board melding van een Windows-versie, een teken dat de pc-versie eraan zat te komen.

Sinds februari is het eerste deel beschikbaar op Steam en ook de prequel Yakuza 0 verscheen al voor Windows. De Kiwami-games zijn remasters van de oorspronkelijke Yakuza-games. Deel 2 verscheen voor het eerst eind 2006 voor de PlayStation 2. Net als de andere delen in de serie is het een actiegame met een derdepersoonsperspectief die zich afspeelt in een open wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-06 22:50
Hamazaki schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 13:25:
[...]

mooi om te horen! dit kwam onverwachts. ik hoopte op een spin-off van kazama-san, maar tjahh als het maar yakuza is!

[...]

Het sterkste punt in yakuza 6 was takeshi kitano als badguy. de man die in het echt bekend staat met zijn yakuza films als acteur en regisseur.

[Afbeelding]
Top acteur ik leerdere 'm kennen via die film op dat eiland _O_ met die klas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nieuw yakuza spel aangekondigd: http://www.1337.games/201...utm_campaign=Headliner.nl

ik had kiryu niet terugverwacht na yakuza 6. zo te zien zit hij er weer in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Hamazaki schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 00:16:
nieuw yakuza spel aangekondigd: http://www.1337.games/201...utm_campaign=Headliner.nl

ik had kiryu niet terugverwacht na yakuza 6. zo te zien zit hij er weer in!
Gaat dit niet over judgement ?

psn: taker-mart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
taker1987 schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 00:29:
[...]

Gaat dit niet over judgement ?
Nope, nieuwe yakuza wordt 10 juli aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Steam summer sales is begonnen. Ik zag Yakuza 0 met discount staan. Ik heb zelf geen enkel deel gespeeld, maar wel gelezen dat de yakuza serie vrij goed is.

Maak ik een goede keuze als ik Yakuza 0 aanschaf en daar mee begin? Of maak ik een grote fout en is er een ander deel in de yakuza serie waar ik echt mee zou moeten beginnen?

Hoe sterk zijn de yakuza delen gerelateerd, verhaaltechnisch gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:46
Marcade schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 04:37:
Steam summer sales is begonnen. Ik zag Yakuza 0 met discount staan. Ik heb zelf geen enkel deel gespeeld, maar wel gelezen dat de yakuza serie vrij goed is.

Maak ik een goede keuze als ik Yakuza 0 aanschaf en daar mee begin? Of maak ik een grote fout en is er een ander deel in de yakuza serie waar ik echt mee zou moeten beginnen?

Hoe sterk zijn de yakuza delen gerelateerd, verhaaltechnisch gezien?
Met Yakuza 0 beginnen is aan te raden. Het is een sterk deel en het begin van het verhaal. Dit idee volgt SEGA zelf ook door het Yakuza 0 te noemen en het in deze volgorde (0 t/m 6) op de pc uit te brengen. Het verhaal loopt sterk door de delen heen.

---

Ik heb zelf deel 0 en Kiwami 1 allebei op 100% uitgespeeld, plus alle achievements. Dat is voor 95% redelijk te doen. De laatste procentjes zijn wel pittig. Deel 0 heb ik in 300 uur gedaan, Kiwami 1 in 150 uur.
Riichi (Japanse Mahjong) kost in het begin wel even tijd om te leren! Wel een heel leuk tafelspel.

Nog een leuk detail is dat ik alle Whisky soorten uit Schotland (Scotch) die in de Yakuza games te drinken zijn, in het echt ook heb gekocht. De exacte versies. Dat zijn 6 flessen en gelukkig ook betaalbare topwhiskys. De Japanse Whisky's uit het spel komen later misschien, maar die zijn de laatste jaren iets te duur geworden (150 euro per fles).

Kiwami 2 ligt te wachten, het is eerst wel even genoeg Yakuza geweest.

Moet zeggen dat ik door dit spel veel geleerd heb over de moderne cultuur in Japan. Buiten het spel ook dingen opgezocht, over de taal, het eten, de gewoontes en geschiedenis.
Bijzondere ervaring was het.

spoiler:
Op het eind van het verhaal emotioneel met tranen. Lekker man, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:56
Playa del C. schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:02:
[...]

Met Yakuza 0 beginnen is aan te raden. Het is een sterk deel en het begin van het verhaal. Dit idee volgt SEGA zelf ook door het Yakuza 0 te noemen en het in deze volgorde (0 t/m 6) op de pc uit te brengen. Het verhaal loopt sterk door de delen heen.

---

Ik heb zelf deel 0 en Kiwami 1 allebei op 100% uitgespeeld, plus alle achievements. Dat is voor 95% redelijk te doen. De laatste procentjes zijn wel pittig. Deel 0 heb ik in 300 uur gedaan, Kiwami 1 in 150 uur.
Riichi (Japanse Mahjong) kost in het begin wel even tijd om te leren! Wel een heel leuk tafelspel.

Nog een leuk detail is dat ik alle Whisky soorten uit Schotland (Scotch) die in de Yakuza games te drinken zijn, in het echt ook heb gekocht. De exacte versies. Dat zijn 6 flessen en gelukkig ook betaalbare topwhiskys. De Japanse Whisky's uit het spel komen later misschien, maar die zijn de laatste jaren iets te duur geworden (150 euro per fles).

Kiwami 2 ligt te wachten, het is eerst wel even genoeg Yakuza geweest.

Moet zeggen dat ik door dit spel veel geleerd heb over de moderne cultuur in Japan. Buiten het spel ook dingen opgezocht, over de taal, het eten, de gewoontes en geschiedenis.
Bijzondere ervaring was het.

spoiler:
Op het eind van het verhaal emotioneel met tranen. Lekker man, niks mis mee.
Arghh, Kiwami 2 is natuurlijk ook al uit. Het zijn echt superspellen maar als je een deel uiteindelijk hebt uitgespeeld heb ik wel even een pauze nodig. Heeft Kiwami 2 trouwens een andere setting? Op een gegeven moment ken ik de buurt uit 0 en 1 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcade
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 14:42
Playa del C. schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 07:02:
[...]

Ok thanks!

Hehe @ whiskey. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
niemand bezig met judgment?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:46
Wren schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 09:45:
[...]

Arghh, Kiwami 2 is natuurlijk ook al uit. Het zijn echt superspellen maar als je een deel uiteindelijk hebt uitgespeeld heb ik wel even een pauze nodig. Heeft Kiwami 2 trouwens een andere setting? Op een gegeven moment ken ik de buurt uit 0 en 1 wel.
Helaas weer veel van hetzelfde. Niet dat het heel erg is verder, het is degelijk. Wel een nieuwe engine in Kiwami 2. Bevalt mij wel op zich, ook al vinden een aantal mensen het minder.
Marcade schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 11:13:
[...]

Ok thanks!

Hehe @ whiskey. :o
;)

• doobieters
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ECbWAVKWwAAagWu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://yakuza.sega.com/remastered/yakuza3/img/purchase/YakuzaRemastered_glam.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonder.h
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Voor de geïntesseerden (die het gemist hebben), de volgende game in de 'mainline' Yakuza serie is aangekondigd "Yakuza: Like a Dragon" (in 'het Westen')

Nieuwe hoofdpersoon "Ichiban Kasuga"
Nieuwe locatie: Yokohama
Nieuw "Live Command RPG Battle” systeem

Ben zelf best een 'Yakuza-fan', maar ik weet nog niet wat ik van een 'turn-based' Yakuza-game vind. Maar goed release is (pas) in 2020 (16 Januari in Japan, US/EU nog niet bekend). Dus eerst nog de Remasters van 4 en 5 en dan zien we wel weer.

Wat links en een trailer

https://gematsu.com/2019/...r-details-and-screenshots
https://gematsu.com/2019/...like-a-dragon-in-the-west

Officiële website likeadragon.sega.com werkt op dit moment voor mij niet.

[ Voor 6% gewijzigd door zonder.h op 31-08-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
yakuza like a dragon komt volgende week in japan uit, en later ergens 2020 in europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik zie dat de import-versie bij diverse webshops in NL te bestellen is..iemand al? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H59E-eTQF-I6k2x-ZCqZp3J1878=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9FsIPxxUdSBrlkyJxssQwCUs.jpg?f=user_large

ben heel benieuwd hoe dit zonder kiryu gaat uitpakken...de hoofdcharacter hier mist in ieder geval de charisma van hem.

[ Voor 76% gewijzigd door Farabi op 07-07-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Hamazaki schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:36:
ik zie dat de import-versie bij diverse webshops in NL te bestellen is..iemand al? [Afbeelding]

ben heel benieuwd hoe dit zonder kiryu gaat uitpakken...de hoofdcharacter hier mist in ieder geval de charisma van hem.
Voor mij even wachten op de PC versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Wren schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:51:
[...]

Voor mij even wachten op de PC versie.
hij is ook schandalig geprijsd. begint vanaf €80 in NL. ik denk dat dit vanaf volgend jaar een warm-lopertje wordt na de EU-versie (€60). mensen hebben in ieder geval commentaar op het nieuwe combat-systeem onder youtube.

[ Voor 13% gewijzigd door Farabi op 07-07-2020 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Hamazaki schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:52:
[...]

hij is ook schandalig geprijsd. begint vanaf €80 in NL. ik denk dat dit vanaf volgend jaar een warm-lopertje wordt na de EU-versie (€60).
Geeft me iig nog even tijd om voorgaande delen af te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Yakuza: Like a Dragon komt in november naar het Westen, PS5 en Xbox Series X versie aangekondigd

http://www.1337.games/202...utm_campaign=Headliner.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Heb met veel plezier Yakuza 0 uitgespeeld op de PS4, maar was tegen het einde aan ook wel redelijk klaar met de game en was blij toen de credits voorbij kwamen. Lijken alle Yakuza delen op elkaar, of worden er echt nieuwe zaken toegevoegd/ aangepast in andere delen? Hou makelijker van het (weirde) Japanse sfeertje, waarbij je het ene moment super serieus bezig bent met diep menselijk leed en je het volgende moment in een tutu een dans minigame aan het spelen bent. Alleen het constante knokken kende ik na een tijdje wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:05
Voor mensen die Judgment willen proberen
Hij is momenteel €11,99 op de PSN store
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 00:14:
Heb met veel plezier Yakuza 0 uitgespeeld op de PS4, maar was tegen het einde aan ook wel redelijk klaar met de game en was blij toen de credits voorbij kwamen. Lijken alle Yakuza delen op elkaar, of worden er echt nieuwe zaken toegevoegd/ aangepast in andere delen? Hou makelijker van het (weirde) Japanse sfeertje, waarbij je het ene moment super serieus bezig bent met diep menselijk leed en je het volgende moment in een tutu een dans minigame aan het spelen bent. Alleen het constante knokken kende ik na een tijdje wel...
Ik heb alleen deel 1 uitgespeeld, ben bezig met 0, en heb jaren terug deel 3 wat uurtjes gedaan.
Die games lijken wel redelijk veel op elkaar. De minigames buiten de mainstory zijn vaak hetzelfde (Bowlen/darten/karaoke) hoewel sommige delen een paar unieke dingen hebben.
Uiteraard is het verhaal wel anders in elk deel, en is het Japanse sfeertje in elk deel sterk aanwezig ;)
Al met al blijven het typische Yakuza games die veel op elkaar lijken.

Ik had overigens hetzelfde als wat jij met deel 1 had. Bij de credits had ik er wel even genoeg van, maar we zijn nu ruim een jaar verder en ik ben twee weken terug met 0 begonnen waar ik veel lol mee heb.

Misschien Judgment proberen? Is een detective spin-off van Yakuza (En momenteel in de aanbieding :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 00:14:
Ik heb kiwami 1 en 2 gespeeld en ben nu bezig met 0. Tussen elk deel wel even een tussenpauze genomen omdat het anders wel veel van hetzelfde wordt. Veel speelt zich af in hetzelfde gebied waarbij je op een gegeven moment wel elk hoekje kent. Zoals al gezegd zijn veel mini games en dus locaties hetzelfde, al zit er tijd tussen. Het vecht- en upgradesysteem verandert wel tussen de delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Flapperbol schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:25:
Voor mensen die Judgment willen proberen
Hij is momenteel €11,99 op de PSN store

[...]

Ik heb alleen deel 1 uitgespeeld, ben bezig met 0, en heb jaren terug deel 3 wat uurtjes gedaan.
Die games lijken wel redelijk veel op elkaar. De minigames buiten de mainstory zijn vaak hetzelfde (Bowlen/darten/karaoke) hoewel sommige delen een paar unieke dingen hebben.
Uiteraard is het verhaal wel anders in elk deel, en is het Japanse sfeertje in elk deel sterk aanwezig ;)
Al met al blijven het typische Yakuza games die veel op elkaar lijken.

Ik had overigens hetzelfde als wat jij met deel 1 had. Bij de credits had ik er wel even genoeg van, maar we zijn nu ruim een jaar verder en ik ben twee weken terug met 0 begonnen waar ik veel lol mee heb.

Misschien Judgment proberen? Is een detective spin-off van Yakuza (En momenteel in de aanbieding :+ )
Judgement zal ik op mijn wishlist zetten, voor als ik weer toe ben aan mijn periodieke dosis Japanse games. Is altijd weer verfrissend t.o.v. het hyperrealisme wat je in westerse games veelal ziet.

Het verhaal van Yakuza smaakt zeker ook naar meer, maar juist omdat er zoveel andere delen zijn en de gameplay redelijk hetzelfde blijft, ben ik daardoor toch wat minder geneigd om een ander deel op te pakken. Voel dan bijna een soort verplichting om alle delen te gaan spelen.
Wren schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:37:
[...]

Ik heb kiwami 1 en 2 gespeeld en ben nu bezig met 0. Tussen elk deel wel even een tussenpauze genomen omdat het anders wel veel van hetzelfde wordt. Veel speelt zich af in hetzelfde gebied waarbij je op een gegeven moment wel elk hoekje kent. Zoals al gezegd zijn veel mini games en dus locaties hetzelfde, al zit er tijd tussen. Het vecht- en upgradesysteem verandert wel tussen de delen.
Ook steeds in (veelal) hetzelfde gebied ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Mr_Tomatohead schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:49:
[...]

[...]

Ook steeds in (veelal) hetzelfde gebied ;(
Dat is voor mij een minder punt aan de serie idd, maar desondanks zijn de spellen echt grote aanraders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Ik ben nu bezig met yakuza like a dragon. Het verhaal is weer top. niemand hier bezig? :P

[ Voor 60% gewijzigd door Farabi op 27-11-2020 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik merk dat hier Yakuza Like A Dragon niet zo populair is en dat is een gemiste kans. Ik ben nu ongeveer 15 uur onderweg en man man man wat een heerlijke game. Ik heb de Series X en haalde bij release AC Valhalla en Yakuza Like A Dragon. Eerst begonnen met Valhalla, maar meer dan “okay” gevoel heb ik nooit gehad in de 50 uur die ik de game gestopt heb en ben er inmiddels mee gestopt. Sinds gisteren begonnen aan Yakuza en zit regelmatig met een smile op m’n bek te genieten van deze game. Voordeel op de Series X is ook nog eens dat hierop de “next-gen” patch beschikbaar is en dus speel je de game op 60fps. Dit is zomaar ineens een contenter voor mij voor GOTY.

[ Voor 10% gewijzigd door Michael_1980 op 28-11-2020 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-06 23:02
Like a Dragon... Vandaag de Dagdeal bij Bol.com

30 Eurootjes :)

[ Voor 14% gewijzigd door Nol_NL op 14-12-2020 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
Tip: kijk eens de serie Giri / Haji op netflix. Gaat over de Yakuza en echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras

Lapras

Ice beam

Ik ben door Kiwami 2 (Na 0 en Kiwami 1) heen. Raden jullie aan om de remasters van 3, 4 en 5 te spelen alvorens met 6 te beginnen? De recensies zijn niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Michael_1980 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:40:
Ik merk dat hier Yakuza Like A Dragon niet zo populair is en dat is een gemiste kans. Ik ben nu ongeveer 15 uur onderweg en man man man wat een heerlijke game. Ik heb de Series X en haalde bij release AC Valhalla en Yakuza Like A Dragon. Eerst begonnen met Valhalla, maar meer dan “okay” gevoel heb ik nooit gehad in de 50 uur die ik de game gestopt heb en ben er inmiddels mee gestopt. Sinds gisteren begonnen aan Yakuza en zit regelmatig met een smile op m’n bek te genieten van deze game. Voordeel op de Series X is ook nog eens dat hierop de “next-gen” patch beschikbaar is en dus speel je de game op 60fps. Dit is zomaar ineens een contenter voor mij voor GOTY.
ik heb het op een gegeven moment verkocht, ik was echt klaar met levelen. het verhaal is weer top, maar stond ergens bij chapter 7 tegen een eindbaas (level22) te vechten (ik level18). daar kom je dus niet doorheen. dus mag je je savegame van 3 kwartier geleden opnieuw laden om te levelen. maar ik wil het toch een keer de kans geven ergens in de toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 20-12-2020 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meister Sachs
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:04
Michael_1980 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:40:
Speel zelf op de PC. Is inderdaad een fantastische game. Verhaal en karakters zijn goed, gameplay vind ik ook meer dan prima. Spel is niet uitzonderlijk moeilijk, maar ja, dat waren de andere titels eigenlijk ook niet op de default difficulty (afgezien van enkele eindbazen). Wel eens leuk dat de studio iets nieuws voor hun eigen serie heeft geprobeerd. Een aantal dagen was ik gestopt met Like a dragon, maar dat kwam door Cyberpunk. Aangezien dat voor mij de anticlimax van het jaar is, is het fijn om weer verder te gaan met Yakuza.

"Es hört doch jeder nur, was er versteht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:49
Ik heb net de PS4 versie besteld voor zo'n drie tientjes op Bol.com (had niet door dat het nu al zo sterk afgeprijsd was). Heb begin dit jaar een paar minuten de japanse versie gespeeld in een ondergrondse video game shopping mall in Taiwan, dat battle systeem voelde meteen al lekker aan. Ben benieuwd.

Na Yakuza 0 en Kiwami ben ik wel halverwege Kiwami 2 afgehaakt. Een beetje moe van het vechtsysteem continu. Misschien dat ik het later weer oppak. Like A Dragon is dan wel weer een fijne opfrisser.
Meister Sachs schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:16:
[...]

Speel zelf op de PC. Is inderdaad een fantastische game. Verhaal en karakters zijn goed, gameplay vind ik ook meer dan prima. Spel is niet uitzonderlijk moeilijk, maar ja, dat waren de andere titels eigenlijk ook niet op de default difficulty (afgezien van enkele eindbazen). Wel eens leuk dat de studio iets nieuws voor hun eigen serie heeft geprobeerd. Een aantal dagen was ik gestopt met Like a dragon, maar dat kwam door Cyberpunk. Aangezien dat voor mij de anticlimax van het jaar is, is het fijn om weer verder te gaan met Yakuza.
Cyberpunk heb ik hier ook, best een vermakelijk spel. Maar het eerste wat mij opviel is hoe weinig interactief de omgeving was vergeleken met een Yakuza game en dat Yakuza imo echt jaren voorloopt op vrijwel alle games als het aankomt op gezichtsanimaties en acteerprestaties. Bij Cyberpunk voelt alles vlak en emotieloos aan, bij Yakuza zie je de jaren emoties echt in de rimpels van de personages gedrukt staan. En er is veel meer gelaagdheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Ik had een beetje mijn twijfels met dat turn based gebeuren, maar ik moet zeggen dat het in Like a Dragon prima is uitgewerkt.

Maar wat een toffe game zeg... Op een of andere manier geeft deze game een bepaalde vibe die in Westerse games bijna niet is terug te vinden. Conventioneel, maar toch zijn tijd vooruit. Lastig uit te leggen, maar ingame voelt het veelal logisch.
Het spel is technisch soms niet helemaal volmaakt. Maar dat de game je laat voelen, waarom je gamen eigenlijk zo leuk vindt, maakt dat meer dan goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Nol_NL op 09-01-2021 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06 14:48
Nol_NL schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 03:13:
Ik had een beetje mijn twijfels met dat turn based gebeuren, maar ik moet zeggen dat het in Like a Dragon prima is uitgewerkt.

Maar wat een toffe game zeg... Op een of andere manier geeft deze game een bepaalde vibe die in Westerse games bijna niet is terug te vinden. Conventioneel, maar toch zijn tijd vooruit. Lastig uit te leggen, maar ingame voelt het veelal logisch.
Het spel is technisch soms niet helemaal volmaakt. Maar dat de game je laat voelen, waarom je gamen eigenlijk zo leuk vindt, maakt dat meer dan goed.
Speelde eigenlijk Valhalla maar heb dit spel sinds gisteren. Wat een leuk spel en een het verhaal pakt me zoveel meer dan Valhalla doet. Daar skip ik alle cutscenes en probeer zsm er doorheen te komen maar hierbij heb ik dat totaal niet. Ben pas net bezig (eerste uurtjes) en ben hooked 10/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Niet helemaal de Yakuza serie, maar redelijk herkenbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
nu weer met mijn 2e playthrough bezig van de yakuza serie, beginnende vanaf 0. erg teleurstellend dat ze het battle-systeem hebben veranderd bij het laatste spel. de oude combat knalt heerlijk weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
yakuza like a dragon was de moeilijkste, tijdsvretende spel ooit in de yakuza-reeks. dit battle-systeem met grinden moeten ze echt nooit meer doen. de eindbaas was ongelofelijk moeilijk. we deden het weer voor het verhaal gelukkig,

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 09-08-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
2 nieuwe yakuza games dit jaar. werd weer tijd. ik hoop dat ze het klassieke vechtsysteem terugbrengen. op dit moment ben ik kiwami 2 opnieuw aan het spelen. wat een prachtige reeks is het.

21 februari:

upcoming 2023:

Gaiden wordt interessant voor de mensen die de hele reeks al hebben uitgespeeld: The second game is Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name which appears to be another spin-off that will fill the story gap between Yakuza 6 and 7 and explain what will happen to Kiryu in the lead-up to Yakuza 8.

[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 02-02-2023 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Damn,ik mag wel opschieten met de reeks als er wat nieuws aankomt,ben nu bij deel 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-05 21:03

Zyron

BWRAAAAP

Als het goed is bevat Like A Dragon: Ishin! in elk geval het 'klassieke' systeem, is immers ook een remake van de 'oude' game die enkel in Japan uit kwam.

Voor zover ik weet wordt Yakuza 8 (en dat is dus niet Like A Dragon Gaiden), wel weer met het nieuwere turn-based systeem. Persoonlijk vind ik dat als luie gamer wel fijner, maar wansmaak is ook smaak. ;-)

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Er is een demo van Ishin in de psn store. Maar helaas weer geen HDR voor een yakuza game. Dit blijft balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
zit ondertussen in chapter 8 met like a dragon ishin. het spel voelt een beetje gedateerd aan, maar het verhaal is weer vanouds goed. ik heb het oude vechtsysteem gemist. waarschijnlijk wordt dit het laatste spel dat nog zonder turn-based is.

enige irritatiepuntje is dat je continue op en neer naar dezelfde plek moet lopen. had graag een fast-travel optie gehad. (wie het speelt begrijpt me wel)

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 06-03-2023 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 16:23
Er zijn natuurlijk Palanquin bearers om het wat makkelijker te maken

Ishin is ook als enige gebaseerd op waargebeurde dingen in de Japanse geschiedenis. Wel een beetje een hoop drama er extra bij maar toch leuk overall tot zo ver.
Zelf ook in chapter 8 aanbeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Akaendra schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 11:22:
Er zijn natuurlijk Palanquin bearers om het wat makkelijker te maken
wat zijn dit? :9 nooit gezien of gelezen.

wist overigens niet dat het waargebeurd was.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 07-03-2023 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Laatst online: 16:23
Farabi schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:29:
[...]

wat zijn dit? :9 nooit gezien of gelezen.

wist overigens niet dat het waargebeurd was.
Zie het als de taxi van Yakuza, staat ook wel aangegeven op je map. Zit er bijv. eentje recht tegenover Kurogane Smithing :)

Naja, het is historisch gezien redelijk correct allemaal, maar natuurlijk extra drama want het is per slot van rekening entertainment :).

spoiler:
Zie bijvoorbeel de Ikedaya incident Wikipedia: Ikedaya incident

[ Voor 13% gewijzigd door Akaendra op 07-03-2023 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Akaendra schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 12:32:
[...]

Zie het als de taxi van Yakuza, staat ook wel aangegeven op je map. Zit er bijv. eentje recht tegenover Kurogane Smithing :)

Naja, het is historisch gezien redelijk correct allemaal, maar natuurlijk extra drama want het is per slot van rekening entertainment :).

spoiler:
Zie bijvoorbeel de Ikedaya incident Wikipedia: Ikedaya incident
gisteren uitgespeeld. goed verhaal weer en mooie woorden tegen het einde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Ik had dit topic blijkbaar over het hoofd gezien, had gisteren namelijk voor Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name een topic aangemaakt. Weet niet of jullie liever 1 topic voor alle Like A Dragon games willen of liever per game een apart topic voor specifiek erover te praten.

@doobieters Als je wilt kan ik je helpen met dit topic bij te houden met de laatste updates, ben wel een fan van deze serie. Misschien dat we dan ook de titel meteen kunnen aanpassen aangezien Yakuza voortaan onder Like A Dragon verder gaat en de games ook op Xbox uitkomen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Linksquest schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:56:
Ik had dit topic blijkbaar over het hoofd gezien, had gisteren namelijk voor Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name een topic aangemaakt. Weet niet of jullie liever 1 topic voor alle Like A Dragon games willen of liever per game een apart topic voor specifiek erover te praten.

@doobieters Als je wilt kan ik je helpen met dit topic bij te houden met de laatste updates, ben wel een fan van deze serie. Misschien dat we dan ook de titel meteen kunnen aanpassen aangezien Yakuza voortaan onder Like A Dragon verder gaat en de games ook op Xbox uitkomen.
Heel graag!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Maak me maar mede auteur, dan zal ik hem updaten en vraag ik meteen even bij een moderator de naam aan te passen. Zal ik het andere topic open laten dat daar specifiek over de game zelf gepraat kan worden zodat hier niet te veel gespoild kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Linksquest schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 17:04:
[...]

Maak me maar mede auteur, dan zal ik hem updaten en vraag ik meteen even bij een moderator de naam aan te passen. Zal ik het andere topic open laten dat daar specifiek over de game zelf gepraat kan worden zodat hier niet te veel gespoild kan worden.
Hoe doe ik dat? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Stuur je even een PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Januari komt deel 8 van de Like A Dragon (Yakuza) game uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Weer een nieuwe Trailer van deel 8 uitgekomen.

Heb wel zo zin in deze game, word denk ik alleen niet op release, maar zeker vlak na de release.

[ Voor 27% gewijzigd door Linksquest op 08-12-2023 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Op 26 januari 2024 komt Like a Dragon 8: Infinite Wealth officieel uit voor de Playstation 4, Playstation 5, Xbox One, Xbox Series X|S en Windows PC. Om eventueel spoilers straks te voorkomen, heb ik een apart topic geopend. Hier kunnen we in het algemeen blijven praten over Like A Dragon / Yakuza.

Like a Dragon 8: Infinite Wealth {Multi}

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Vanmiddag zijn er 15 mini filmpjes, van ongeveer 40 seconden uitgekomen. Deze staan in deze officiële Sega playlist, je kunt op vorige of volgende klikken ze 1 voor 1 te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Oeh er is een topic hiervoor. Helemaal top! Ben fan vanaf het moment dat ik voor het eerst speelde. Dat was toen Zero op Steam uit kwam. Moest toen steeds wachten tot de volgende op PC uitkwam. Heb inmiddels de maingames tot ze turn-based gingen op PC, en een paar main en Dead Souls op PS3. Heb een hekel aan turn based maar denk dat ik die Gaiden nog wel ga proberen.
Linksquest schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 16:56:
Onder het mom vragen staat vrij. Ik ben nu gewoon beetje hardop aan het denken trouwens. Snap dat dit uitwerken mogelijk meer moeite kost dan je wellicht zou moeten willen. Dus neem het niet te drammerig, zo is het niet bedoeld. Het zijn enkel ideeën.

Wellicht een mooie aanvulling om per game erbij te zetten op welke systemen het is uitgebracht, of het een spin-off is (zoals Dead Souls, die is compleet niet-canon met de Yakuza lore. Wellicht wil je canon-ness ook noemen gezien gaiden dat wel is afaik), een remake (en van wat), en voor de main-games of het het oude systeem gebruikt of turn-based.

Wellicht los daarvan het feit dat de Japanse naam Ryū ga Gotoku/龍が如く/Like a Dragon is wil noemen. En wellicht bij elke release de Japanse titel, mogelijk de Japan-only games in een losse tabel?

[ Voor 2% gewijzigd door Cambionn op 21-12-2023 09:51 . Reden: typo's ]

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Cambionn schreef op woensdag 20 december 2023 @ 23:39:
Oeh er is een topic hiervoor. Helemaal top! Ben fan vanaf het moment dat ik voor het eerst speelde wat was toen Zero op Steam uit kwam. Moest toen steeds wachten tot de volgende op PC uitkwam. Heb inmiddels de maingames tot ze turn-based gingen op PC, en een paar main en Dead Souls op PS3. Heb een hekel asn turn based maar denk dat ik die Gaiden nog wel ga proberen.

[...]
Onder het mom vragen staat vrij. Ik ben nu gewoon beetje hardop aan het denken trouwens. Snap dat dit uitwerken mogelijk meer moeite kost dan je wellicht zou moeten willen. Dus neem het niet te drammerig, zo is het niet bedoeld. Het zijn enkel ideeën.

Wellicht een mooie aanvulling om per game erbij te zetten op welke systemen het is uitgebracht, of het een spin-off is (zoals Dead Souls, die is compleet niet-canon met de Yakuza lore. Wellicht wil je canon-ness ook noemen gezien gaiden dat wel is afaik), een remake (en van wat), en voor de main-games of het het oude systeem gebruikt of turn-based.

Wellicht los daarvan het feit dat de Japanse naam Ryū ga Gotoku /龍が如く/Like a Dragon is wil noemen. En wellicht bij elke release de Japanse titel, mogelijk de Japan-only games in een losse tabel?
Leuk idee, ga ik binnenkort naar kijken en dat nog uitgebreider maken. Zal wel pas na de feestdagen worden, maar komt goed. Mocht ik het vergeten door wat voor reden dan ook, geef me dan gerust een reminder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ryu Ga Gotoku Studio, de ontwikkelaar van de Like a Dragon-franchise, gaat in 2024 een "grote aankondiging" doen.

Dat heeft regisseur Masayoshi Yokoyama laten weten in een artikel van Famitsu waarin Japanse ontwikkelaars terugblikken op dit jaar en vooruitblikken op 2024. Om wat voor aankondiging het gaat is op moment van schrijven echter niet bekend.

Wat denken jullie? Een 3de Judgement game of misschien een nieuwe Dead Souls spin-off?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Reclame spotje van deel 8 is online verschenen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 06:44
Ik ben pas begonnen aan Infinite Wealth maar ik moet er nog wel even inkomen. Tot nu toe héél véél cutscenes. Soms wil ik ook gewoon even gamen ipv film kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 15:33
Gisteren begonnen aan Like A Dragon, ondertussen in chapter 2. Maar wat veel cut scenes, zo snap ik wel dat de game 44 uur duurt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Poulske schreef op woensdag 24 april 2024 @ 08:49:
Gisteren begonnen aan Like A Dragon, ondertussen in chapter 2. Maar wat veel cut scenes, zo snap ik wel dat de game 44 uur duurt. :+
Welke Like A Dragon? Deel 8, Infinite Wealth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Linksquest schreef op woensdag 24 april 2024 @ 13:23:
[...]

Welke Like A Dragon? Deel 8, Infinite Wealth?
Gewoon, Like A Dragon, wat is dat, deel 7? Dus niet IW.

[ Voor 4% gewijzigd door Poulske op 24-04-2024 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ja dat is inderdaad deel 7, deel 0 t/m 6 waren bij ons als Yakuza.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easygoingfox
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:41
Tel daar maar 25 uur bij als je ook wat side quests wil doen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:05
Met 44u ben je nog niet op de helft haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
@easygoingfox @Timothy3000
Ben benieuwd dan, had op HowLongToBeat gekeken en daar stond 45 uur voor het verhaal.
Gisteravond chapter 2 afgerond, begin er nu wel lekker in te komen.

Het enige grote nadeel is dat sommigen cut scenes wel erg lang duren. Ik wilde naar bed maar niet midden in een cutscene stoppen. Heb ik nog 20 min op de bank gezeten totdat ie was afgelopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 00:05
Als je alle substories en minigames ed skipt moet 44u misschien wel lukken. Maar dan skip je wel een gigantische bak leuke content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Nee dat ben ik ook zeker niet van plan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
Gisteren met de laatste chapter in Yakuza 7, Like a Dragon begonnen. Hoop hem vandaag of te ronden.
Ondertussen staat Like a Dragon Gaiden al klaar op de PS5.

Lange tijd geleden dat ik zo hooked was aan een singleplayer game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijstbal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-05 09:44
Poulske schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:14:
Gisteren met de laatste chapter in Yakuza 7, Like a Dragon begonnen. Hoop hem vandaag of te ronden.
Ondertussen staat Like a Dragon Gaiden al klaar op de PS5.

Lange tijd geleden dat ik zo hooked was aan een singleplayer game.
Als je de tijd ervoor hebt. Raad ik je aan om op z'n 0 t/m Kiwami 2 te spelen. Dit zijn wel 1 van de betere delen van de reeks.

3,4 en 5 zijn ook essentieel voor het verhaal maar helaas kwa gameplay zo verouderd en traag. Imo zonde dat deze vaak worden overgeslagen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rijstbal op 22-05-2024 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Rijstbal schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:56:
[...]

Als je de tijd ervoor hebt. Raad ik je aan om op z'n 0 t/m Kiwami 2 te spelen. Dit zijn wel 1 van de betere delen van de reeks.

3,4 en 5 zijn ook essentieel voor het verhaal maar helaas kwa gameplay zo verouderd en traag. Imo zonde dat deze vaak worden overgeslagen.
Pfoe, daar gaat veel van mijn tijd. Zou je aanraden om die te spelen voor Yakuza 8 en Like a dragon Gaiden?
Pagina: 1 2 Laatste