Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:23
Rijstbal schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 18:56:
[...]

Als je de tijd ervoor hebt. Raad ik je aan om op z'n 0 t/m Kiwami 2 te spelen. Dit zijn wel 1 van de betere delen van de reeks.

3,4 en 5 zijn ook essentieel voor het verhaal maar helaas kwa gameplay zo verouderd en traag. Imo zonde dat deze vaak worden overgeslagen.
Toch vind ik deel 3 de beste die ik tot nu toe gespeeld heb, en vind het origineel op de Playstation 3 nog best goed uitzien.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rijstbal
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 14-09 20:30
Poulske schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:38:
[...]

Pfoe, daar gaat veel van mijn tijd. Zou je aanraden om die te spelen voor Yakuza 8 en Like a dragon Gaiden?
Niet perse noodzakelijk maar Yakuza liefhebbers zullen zeggen dat je veel referenties niet zult begrijpen die zijn gebeurd in de eerdere delen ontremd Kiryu en de Tojo Clan. Wanneer je eerdere delen hebt gespeeld, raak je iig wel meer emotioneel verbonden met het einde van Gaiden.

Wellicht beginnen met 0 en kijken of je die tof vindt. Als dat het geval is dan wil je sowieso Kiwami 1 en 2 ook spelen. Zo niet, dan kan je altijd beginnen aan de laatste 2 delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rijstbal
Linksquest schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:51:
[...]

Toch vind ik deel 3 de beste die ik tot nu toe gespeeld heb, en vind het origineel op de Playstation 3 nog best goed uitzien.
De sprong van Kiwami 2 naar deel 3 is wel echt een dingetje. Je speelt een 8 jaar oudere game dus mechanics zijn ongelofelijk outdated (Ik denk in die tijd ook al). Kwa verhaal achteraf gezien wel 1 van de meest essentiële wel.

Gouden tip voor nieuwe spelers die willen beginnen aan deel 3. Speel op Easy moeilijkheidsgraad. Anders zul je een hoop tijd verspillen aan NPC's die blijven blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Rijstbal schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:54:
[...]

De sprong van Kiwami 2 naar deel 3 is wel echt een dingetje. Je speelt een 8 jaar oudere game dus mechanics zijn ongelofelijk outdated (Ik denk in die tijd ook al). Kwa verhaal achteraf gezien wel 1 van de meest essentiële wel.

Gouden tip voor nieuwe spelers die willen beginnen aan deel 3. Speel op Easy moeilijkheidsgraad. Anders zul je een hoop tijd verspillen aan NPC's die blijven blokken.
Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb Kiwami nog niet gespeeld, ook de HD remakes nog niet, alleen de originele op de PS2 en PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Rijstbal schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:54:
Ik vond die sprong wel meevallen eigenlijk. Ik ben pas begonnen toen ze op PC kwamen, dus eerst Zero, toen Kiwami en Kiwami 2, en daarna 3. Pas later de originele erbij gepakt. Kiwami vs de originele is wel groot, maar vanaf deel 3 vind ik het eigenlijk best prima te doen in opvolging van Kiwami. Had niet echt een raar of super out-dated gevoel toen ik van Kiwami 2 naar 3 ging.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:14
Nou eerlijk is eerlijk, ik heb even gekeken naar Yakuza 0 en Kiwami, maar denk toch dat ik gewoon verder ga met Like A Dragon Gaiden en daarna Infinite Wealth. Mijn backlog is veel te groot om zo'n grote games er weer bij te pakken.

Ik vond Yakuza 7 echt tof, maar heb niet de behoefte om honderden uren extra aan oudere games en remakes er bij te pakken voor wat extra referenties of binding. Vooral omdat Like A Dragon een "nieuw" begin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

Ik heb zero, Kiwami 1 en 2 gespeeld. Zero is wel echt de moeite waard. Ik vond Kiwami 1 en 2 wat lastiger om door te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Linksquest schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:51:
[...]

vooral Rikiya maakte het spel. Blijft een legendarisch karakter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Die heeft wel wat, maar vind zelf buiten de hoofdrol speler Kazuma Kiryu toch Majima cool.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rijstbal
Farabi schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:19:
[...]

vooral Rikiya maakte het spel. Blijft een legendarisch karakter.
Afbeeldingslocatie: https://64.media.tumblr.com/25a98d4263f2b2652a48dcf6abc0fcc2/ae82aea750725eb7-5f/s1280x1920/2f19b61292d913bdd97f054dcd36ec007f3004e3.gifv

[ Voor 35% gewijzigd door Rijstbal op 23-05-2024 18:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poulske
  • Laatst online: 14:14
Prime gaat een live action serie van Yakuza maken. :D

https://variety.com/2024/...e-prime-video-1236024275/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Oh oh. Ik heb de Japanse speelfilm ooit gezien, en dat was niet bepaald goed (ook niet in Japanse standaarden, stond daar ook niet zo goed aangeschreven, dus niet door cultuurverschil). Wellicht onterecht, maar met dat in gedachte weet ik niet hoe goed dat idee is :+ .

Maar he, wellicht doet Amazon het beter. Ben ergens ook wel weer benieuwd, met wat voorzichtigheid.

I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Ik ben best benieuwd, hopelijk weten ze de stijl goed over te brengen, want de combinatie van actie en humor is iets dat de games groot maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gisteren maar eens de remastered collectie voor een 10tje gepikt uit de store. de graphics waren verrasend goed bij yakuza 3. ik had minder verwacht. de rest heb ik nog niet geprobeerd.

de yakuza serie blijft een heerlijke journey. net zo als mensen the lord of the rings elk jaar opnieuw bekijken, doe ik hetzelfde met yakuza spellen. blijft tijdloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
je kan niet op pauze drukken tijdens de cutscenes van yakuza 3. dat is wel een zuurtje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Farabi schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:09:
je kan niet op pauze drukken tijdens de cutscenes van yakuza 3. dat is wel een zuurtje :P
Volgens mij kon dit bij de originele op de Playstation 3 wel, weet ik even niet meer zeker, maar meende dat het wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Volgens mij kon dit bij de originele op de Playstation 3 wel, weet ik even niet meer zeker, maar meende dat het wel kon.
Je hebt een optie om cutscenes te skippen in het menu. Ik niet of de pauze optie daarin is verstopt. Maar ben bang dat ik opeens een cutscene ga skippe per ongeluk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Farabi schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:30:
[...]

Je hebt een optie om cutscenes te skippen in het menu. Ik niet of de pauze optie daarin is verstopt. Maar ben bang dat ik opeens een cutscene ga skippe per ongeluk :P
Heb even lopen zoeken, blijkbaar kan het wel met de Xbox One en PC versie.

Zie: https://yakuza.fandom.com...ene%20skip%20is%20enabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Linksquest schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:38:
[...]

Heb even lopen zoeken, blijkbaar kan het wel met de Xbox One en PC versie.

Zie: https://yakuza.fandom.com...ene%20skip%20is%20enabled.
wat een klinklare onzin zeg. gaan ze nu ook de pauze optie weghalen van spellen die identiek aan mekaar gelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Farabi schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:41:
[...]

wat een klinklare onzin zeg. gaan ze nu ook de pauze optie weghalen van spellen die identiek aan mekaar gelijk zijn.
Ik vind het ook apart, enige wat ik me kan bedenken als reden is dat de serie later pas naar Xbox is gekomen en hiervoor altijd exclusief Playstation was, maar ben het met je eens dat het wel apart is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Farabi schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:41:
Ik denk eerder andersom. Dat het oorspronkelijk niet kon, en met de Xbox en PC poort (beide pas later uitgekomen, games waren oorspronkelijk PlayStation exclusives) is toegevoegd als extra feature. Yakuza heeft wel meer niet altijd even praktische dingen, zoals dat je naar een telefoon moet om op te slaan, maar soms echt een lang stuk spelen en/of cutscenes hebt zonder die optie. Heel vervelend als je niet zeker weet hoeveel tijd je hebt om te gamen, of kwijt gaat zijn tot je weer kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Klopt, was ik alweer helemaal vergeten dat dit bij die oudere games moest, saven via Safe house of telefoon cell, nu bij Like A Dragon 8 o.a. kan dat gewoon via het menu, dat is echt een heel stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
gisteren even aan yakuza 4 en 5 begonnen. ziet er weer goed uit, EN je hebt een pauzefunctie in deel 5 :P

heeft de xbox versie trouwens HDR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
Heb het even opgezocht voor je, omdat ik zelf de Playstation 4 versie heb kon ik dit niet voor je testen, echter zou er geen HDR support aanwezig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bij yakuza's waar je niet kan pauzeren moet je het PS-logotje op je controller lang indrukken, zodat je naar het menu komt. dat werkt gelukkig als een pauze-functie.

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 17-06-2024 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik ben op dit moment helemaal opnieuw in het verhaal van deel 4 en 5 gezogen. ik speel ze om en om en dat werkt positief. deel 3 heb ik even verwijderd omdat ik me het verhaal nog al te goed kan herinneren.

De graphics zijn prachtig en alles is heerlijk smooth. Het is bijna een schande dat ze deze collectie voor een €10tje wegzetten :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
Voor de liefhebbers, de eerste Teaser van de TV serie is online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:16
Iemand al Yakuza Kiwami op de Switch gespeeld? Vind het een goede port, de cutscenes zien er nagenoeg uit zoals je verwacht, ook de stad (Kamurocho) ziet er levendig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Jonathan2011 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:04:
Iemand al Yakuza Kiwami op de Switch gespeeld? Vind het een goede port, de cutscenes zien er nagenoeg uit zoals je verwacht, ook de stad (Kamurocho) ziet er levendig uit.
Ik sla hem over. Ik heb ze allemaal op PC (en een paar op Playstation) minus wat nieuwe maar zo ver ben ik er nog niet mee. En hoewel de games geniaal zijn, zijn ze wel te liniair om echt replayability value te hebben en opnieuw op de Switch te willen spelen. Daarbij heeft zo ver elk spel 1 leven waarin je moet schieten in een auto, en die vind ik niet te doen met een controller. Heb aardig wat pogingen gedaan maar uiteindelijk muis en toetsenbord gepakt. Alleen dat ene level overigens, de rest is juist beter met controller. Ben bang dat ik op de Switch daar echt vast zou komen te zitten, tenzij er een auto-aim in is gezet.

[ Voor 0% gewijzigd door Cambionn op 26-10-2024 21:24 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Heb de PS4 versie, vind ik goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
ook de stad (Kamurocho) ziet er levendig uit.
Overigens hier nog ff op inhaken, die stad is ook precies zoals in het echt. Toen ik in 2019 in Japan was ben ik een week in Kabukichō (de plek waar Kamurochō op gebaseerd is) verbleven en als ik het spel nu speel is het echt een trowback. Zowel de map als de feeling is echt goed overgenomen. Nouja, behalve dat je rl niet op elke straathoek in elkaar geslagen wordt ;) . Scams met hoge rekeningen zijn meer een issue om voor uit te kijken. Als je fan bent kan ik aanraden er eens heen te gaan.

Ik zat toen in het APA Hotel dat op wat in-game Theather Square heet zit. Winkels enzo zijn grotendeels fictief, maar sommige zijn echt zoals de Donki (wat ook echt goed overeen komt met de in-game versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan2011
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:16
Wat tof dat je daar bent geweest. Ik zit weer helemaal in Kiwami, de eerste boss Shimano was wel weer lastig. Het verhaal is wel ijzersterk, misschien niet zo goed als 0. Wie weet dat die ook naar de Switch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Cambionn schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:33:
[...]
Overigens hier nog ff op inhaken, die stad is ook precies zoals in het echt. Toen ik in 2019 in Japan was ben ik een week in Kabukichō (de plek waar Kamurochō op gebaseerd is) verbleven en als ik het spel nu speel is het echt een trowback. Zowel de map als de feeling is echt goed overgenomen. Nouja, behalve dat je rl niet op elke straathoek in elkaar geslagen wordt ;) . Scams met hoge rekeningen zijn meer een issue om voor uit te kijken. Als je fan bent kan ik aanraden er eens heen te gaan.

Ik zat toen in het APA Hotel dat op wat in-game Theather Square heet zit. Winkels enzo zijn grotendeels fictief, maar sommige zijn echt zoals de Donki (wat ook echt goed overeen komt met de in-game versie).
Het is hetzelde als met Yokohama en Honolulu. Heel veel herkenbare dingen maar niet 1:1 overgenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
bekijkt iemand de serie hier op amazon? ik ben bij aflevering 5. maar de kwaliteit van de serie komt totaal niet in de buurt van het spel. het is te rommelig qua storytelling en de yakuza bazen stralen weinig uit. ze komen nergens intimiderend over. vooral kazama, dit kan je echt niet maken tegenover die character. de beste man wordt als een stukvuil behandeld door de weeskinderen.

ik denk niet dat er een 2e seizoen gaat komen, maar we zullen zien.

[ Voor 41% gewijzigd door Farabi op 01-11-2024 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

Zo, van de week voor een leuk prijsje deel 5 en 6 voor op de pc kunnen aanschaffen, iig bij steam en GOG was het 'yakuza'-kortingsweek. Ik denk dat ik binnenkort wel met 5 ga beginnen, heb er zin in :)
Farabi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:23:
bekijkt iemand de serie hier op amazon? ik ben bij aflevering 5. maar de kwaliteit van de serie komt totaal niet in de buurt van het spel. het is te rommelig qua storytelling en de yakuza bazen stralen weinig uit. ze komen nergens intimiderend over. vooral kazama, dit kan je echt niet maken tegenover die character. de beste man wordt als een stukvuil behandeld door de weeskinderen.

Heel toevallig gisteren met de eerste aflevering begonnen :)

Ik beken, weliswaar nog maar net een half uurtje gezien van de aflevering; maar was nog niet onder de indruk. maar k ga het zien, misschien is het eerste half uurtje niet geheel representatief :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 00:23:

Ik moet nog eens kijken, heb momenteel geen Amazon Prime. Maar gezien zo ver elke live-action niet bepaald goed was ben ik niet verbaast. Is het net zo erg als de speelfilms of iig beter dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Cambionn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:19:
[...]
Ik moet nog eens kijken, heb momenteel geen Amazon Prime. Maar gezien zo ver elke live-action niet bepaald goed was ben ik niet verbaast. Is het net zo erg als de speelfilms of iig beter dan dat?
Zijn er speelfilms van deze? Of bedoel je de yakuza films in het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 10:27:
Zijn er speelfilms van deze? Of bedoel je de yakuza films in het algemeen?
Er is een Japanse speelfilm van het spel, stuk ouder al. Maar die slecht noemen is een understatement. Het enige beetje goede aan die film was Majima :') .

Dacht dat er ook een vervolg op die film en TV show was, die ook niet heel goed scoorden. Maar die heb ik zelf nooit gezien.

Edit: Al's he op IMDB 龍が如くinvult krijg je de films en TV shows: https://www.imdb.com/find...82%E3%81%8F&ref_=nv_sr_sm

[ Voor 19% gewijzigd door Cambionn op 01-11-2024 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Cambionn schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:07:
[...]
Er is een Japanse speelfilm van het spel, stuk ouder al. Maar die slecht noemen is een understatement. Het enige beetje goede aan die film was Majima :') .

Dacht dat er ook een vervolg op die film en TV show was, die ook niet heel goed scoorden. Maar die heb ik zelf nooit gezien.
welke film is dat precies? die wil ik wel zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cambionn
  • Niet online
Farabi schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 11:12:
welke film is dat precies? die wil ik wel zien.
Heb net m'n post gewijzigd om het toe te voegen ;) . Heb hem destijds op YT gekeken waar iemand hem geupload had maar kan die niet meer vinden, dus helaas kan ik je niet verwijzen naar waar je hem kan kijken.

Pagina: 1 2 Laatste