Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Keuze gezinsauto, welke te kiezen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:02
boers706 schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 20:55:
[...]

Zo even uit interesse, hoe is het afgelopen?
Redelijk wel, de zaak loopt nog. Na wat gewrik door de rechter wordt de procedure twee weken aangehouden en moet de dealer een gelijkwaardige auto aanbieden welke de resonantie niet heeft. Dealer gaf aan dat het per auto kon verschilken, mij best als ze een gelijkwaardige auto weten te vinden. Verder mag ik er een week mee proefrijden.

Mocht dat om wat voor reden dan ook niet lukken dan zal de rechter een externe deskundige toewijzen om naar de auto te kijken. Dit wordt overigens niet de DEKRA (dat wilde de dealer), daar had hij geen hoge pet van op :+ Overigens snapte de rechter niet helemaal waarom er niet in een eerder stadium contact is gelegd door de dealer om tot een oplossing te komen. Wel zijn we even naar de gang gestuurd om te schikken maar het eerste bod konden we niet serieus nemen en het laatste bod was ook te laag naar mijn zin.

Eigenlijk blijft het jammer om dit soort zaken in beweging te krijgen met grof geschut :/

vhal wijzigde deze reactie 02-02-2019 07:58 (7%)

ME is geen bezittelijk voornaamwoord

• evdv
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 03-04 12:41
Neem geen nieuwe Ford Focus 1.0 125 pk 6 bak.
Ik heb het nieuwste model 2019 met cilinderuitschakeling en deze auto heeft trillingen door de gehele auto heen bij ongeveer 2300 toeren.
Vooral in het stuur merk je de trillingen.
Auto heeft 7 weken bij de dealer gestaan, vandaag weer opgehaald echter probleem nog niet opgelost.

Volgens Ford veroorzaakt de cilinderuitschakeling van 3 naar 2 cilinders de trillingen.
Ford Nederland erkent het probleem maar een oplossing is er voor dit moment nog niet...
Ik heb tegen de dealer gezegd de cilinderuitschakeling uit te schakelen bij mijn auto maar dat mogen ze niet van Ford Nederland.

evdv wijzigde deze reactie 02-02-2019 22:56 (15%)

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Een motor met drie cilinders leveren en dan ook nog eentje uitschakelen. 8)7

• vhal
@evdv vervelende situatie met name dat de dealer niks kan doen omdat Ford NL het niet wil. Is het trillen continue nadat hij overschakelt van 3 naar 2 cilinders?
Steven.w schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:10:
Ik heb goede ervaringen met de Peugeot 308. Vooral de 1.2 puretech 130 pk is een genot om te rijden en kent weinig problemen.
Nu ik deze post zo weer zie, hoe bevalt jou de 1.2 130 PK motor in de 308? Gek genoeg lees ik niet zo veel gekke dingen itt de THP-motoren. Ze zitten volgens mij wel in elke Peugeot tot aan de grotere toe.
Reden is met name dat de 308 op mijn shortlist staat sinds de laatste update. Het betreft wel de HB, de SW is ook leuk maar ik denk dat de HB voor mij voldoet. In het ergste geval gooi ik er een dakkoffer op maar ik weet niet in hoeverre een panoramadak roet in het eten gooit qua dakbelasting en montage dragers

vhal wijzigde deze reactie 03-02-2019 19:41 (9%)

• Steven.w
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 14:08
vhal schreef op zondag 3 februari 2019 @ 19:37:
Nu ik deze post zo weer zie, hoe bevalt jou de 1.2 130 PK motor in de 308? Gek genoeg lees ik niet zo veel gekke dingen itt de THP-motoren. Ze zitten volgens mij wel in elke Peugeot tot aan de grotere toe.
Reden is met name dat de 308 op mijn shortlist staat sinds de laatste update. Het betreft wel de HB, de SW is ook leuk maar ik denk dat de HB voor mij voldoet. In het ergste geval gooi ik er een dakkoffer op maar ik weet niet in hoeverre een panoramadak roet in het eten gooit qua dakbelasting en montage dragers
Zelf rijd ik nu 1,5 jaar in de gefacelifte hatchback met de 1.2 turbo 130 pk met automaat en ik kan niet anders zeggen dat het een genot is om te rijden. De motor heeft altijd lekker veel koppel en is heerlijk stil. Op de snelweg draait ‘ie ongeveer 2600 toeren bij 130 km/h. Als je eens wat sportiever rijdt, op de autobahn bijvoorbeeld en je schakelt de automaat in de sportstand, dan ben ik altijd weer onder de indruk van de prestaties van de kleine krachtbron.

Nu heb ik na 1,5 jaar pas 20.000 km op de klok, dus over de betrouwbaarheid op lange termijn kan ik niets zeggen. Wel is er opvallend weinig aan problemen te lezen over deze motor, die overigens meerdere jaren engine of the year is in deze klasse.

En dan de auto. De Franse golf. Ik vind het een prachtig model. Je ziet ‘m niet zoveel rijden, dat vind ik ook wel leuk. En het interieur: dat heeft Peugeot echt goed voor elkaar. Mooie materialen en afwerking. Als je dan in een Ford stapt, is dat echt een ander niveau dan de Peugeot. Sinds de facelift heeft het systeem TomTom navigatie met live Traffic en gratis updates bij een onderhoudsbeurt. Ook is Apple CarPlay en Android auto aanwezig. Werkt allemaal naar behoren.

Ik zou zeggen, ga hem eens goed proefrijden en probeer ook de automaat te rijden. Succes met je keuze!

Steven.w wijzigde deze reactie 03-02-2019 22:15 (5%)

• vhal
@Steven.w Wat ik wel soms lees over deze motor is de vervuiling die voor kan komen al is dit wel iets wat bij elke direct ingespoten benzinemotor voor kan komen. Op het peugeotforum trof ik dit topic aan (https://peugeot-meeting.nl/forum/viewtopic.php?t=4826) waar ook het eea in staat. De THP waren helaas bekend met dit euvel maar ik kan niet echt concluderen of dit ook voor de PureTech motoren geldt.

Misschien is het een storm in een glas water maar het lijkt een trend te zijn met geknepen benzinemotoren die niks mogen uitstoten, het 'volgens het nieuwe rijden' rijden en het uiteindelijk vol lopen met vervuiling.

Dus ja, of die Peugeot 308 HB uit 2015 met 36000km op de teller die ik op het oog had dan zo'n goed idee is (gezien 9000KM/jaar niet bepaald veel is)

• vhal
Kogel is na 7 maanden procederen door de kerk met een schikking voor wat betreft mijn oude auto en de lopende rechtzaak. Weliswaar moet ik het budget ietsjes bijstellen maar we zijn wel van die trilbak af.

Na een heroriëntatie is mijn oog gevallen op een Civic Tourer 1.8 uit 2014, het is niet de meest uitgebreide variant maar voor mij voldoende. Hopelijk kan ik dit weekend even proefrijden maar dat is even afhankelijk van de autotechneut die ons ook geholpen heeft met de probleemanalyse van mijn Clio.

• SniperGuy
  • Laatst online: 13:10
Gefeliciteerd! De Executive is de meest uitgebreide versie van de Civic, maar die heb ik eigenlijk nooit bij de Tourer gezien.

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• vhal
@SniperGuy Ja, dank. Fijn dat het traject nu achter de rug is na 7 maanden.

In ieder geval, de keuze is gemaakt. Uiteindelijk hebben we gekozen voor onderstaande Honda Civic Tourer :P

Vanmiddag heb ik een proefritje van iets meer van een uur gereden maar uiteindelijk was ik vrij snel overtuigd dat dit hem moest worden. Zitpositie was prima voor mij, ik merkte niet echt dat de zittingen te kort waren wat @Civic09 volgens mij al zei. Wat wel is, is dat je wat hoger zit dan normaal maar persoonlijk kon ik een prettige zithouding vinden. Het stuur is gelukkig in hoogte en diepte verstelbaar.

Over de motorprestaties van de 1.8 kan ik kort zijn, die zijn voor mij echt prima. Je moet wel wat meer roeren in de versnellingsbak (hij houdt van toeren maken ) maar rustig cruisen is ook geen probleem. Het is even een andere manier van rijden maar het geluidsniveau bleef gelukkig binnen de perken als je 100-130 km/h rijdt in de 6e versnelling. De versnellingsbak heeft een lief klein pookje en schakelt met korte slagen. Navigatie ontbreekt maar ik heb het voornemen om achteraf toch een din2 unit erin te mikken op de plek waar nu de radio zit. Het meest erge is eigenlijk wel dat ik - bleek achteraf - de gehele rit in ECON-modus heb gereden waardoor het misschien nog beter kan. :X En ik maar afvragen waarom er een groen bloempje in het scherm stond :D 8)7 Wellicht waren het de zenuwen of zo...

Maar wat een gigantische bak met ruimte heb je in de kofferbak, er zit nog een extra luik in de vloer met hieronder een graftombe waar je nog flink wat zooi in kan stoppen. Dit gecombineerd met de trekhaak die er ook nog eens op zat maakt het pakket af.

Hopelijk brengt hij ons veel veilige kilometers :)

Verder iedereen bedankt voor alle hulp en tips _/-\o_

• SniperGuy
  • Laatst online: 13:10
Veel veilige KM's! Mooie kleur zo (White Orchid Pearl), ook icm met de geblindeerde ramen.
Ik heb exact dezelfde kleur en achteraf ramen laten blinderen (op 18" Argon LM)

• vhal
SniperGuy schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:34:
Veel veilige KM's! Mooie kleur zo (White Orchid Pearl), ook icm met de geblindeerde ramen.
Ik heb exact dezelfde kleur en achteraf ramen laten blinderen (op 18" Argon LM)
De donkere ruiten verdoezelen de vouw en het ruitje bij de c-stijl een beetje. Ik had ook nog gekeken naar andere kleuren maar dan oogt het geheel wat onrustig.

Overigens zag ik wel dat de vorige eigenaar creatief is geweest met het zwart maken van de Honda logo’s in de grille en op de achterkant. Echt heel mooi vond ik het niet staan en ik had liever de originele zilveren gezien. Nou hoop ik dat het alleen een laagje plastidip is maar het zou zomaar iets anders kunnen zijn.

Ik ben wel benieuwd naar jouw exemplaar, mag wel in een DM :)

vhal wijzigde deze reactie 14-02-2019 21:03 (9%)

Pagina: 1 2 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True