@
SniperGuy Ja, dank. Fijn dat het traject nu achter de rug is na 7 maanden.
In ieder geval, de keuze is gemaakt. Uiteindelijk hebben we gekozen voor onderstaande
Honda Civic Tourer
Vanmiddag heb ik een proefritje van iets meer van een uur gereden maar uiteindelijk was ik vrij snel overtuigd dat dit hem moest worden. Zitpositie was prima voor mij, ik merkte niet echt dat de zittingen te kort waren wat @
Civic09 volgens mij al zei. Wat wel is, is dat je wat hoger zit dan normaal maar persoonlijk kon ik een prettige zithouding vinden. Het stuur is gelukkig in hoogte en diepte verstelbaar.
Over de motorprestaties van de 1.8 kan ik kort zijn, die zijn voor mij echt prima. Je moet wel wat meer roeren in de versnellingsbak (hij houdt van toeren maken ) maar rustig cruisen is ook geen probleem. Het is even een andere manier van rijden maar het geluidsniveau bleef gelukkig binnen de perken als je 100-130 km/h rijdt in de 6e versnelling. De versnellingsbak heeft een lief klein pookje en schakelt met korte slagen. Navigatie ontbreekt maar ik heb het voornemen om achteraf toch een din2 unit erin te mikken op de plek waar nu de radio zit. Het meest erge is eigenlijk wel dat ik - bleek achteraf - de gehele rit in ECON-modus heb gereden waardoor het misschien nog beter kan.

En ik maar afvragen waarom er een groen bloempje in het scherm stond

Wellicht waren het de zenuwen of zo...
Maar wat een gigantische bak met ruimte heb je in de kofferbak, er zit nog een extra luik in de vloer met hieronder een graftombe waar je nog flink wat zooi in kan stoppen. Dit gecombineerd met de trekhaak die er ook nog eens op zat maakt het pakket af.
Hopelijk brengt hij ons veel veilige kilometers
Verder iedereen bedankt voor alle hulp en tips