Misschien dat ik het dan toch niet goed uitgelegd heb?
De klasse waar mijn eerste voorstel over gaat, zijn auto's die allemaal inderdaad B525 zijn.
Als we daarvoor gaan, dan was dus het eerste voorstel om 1 wagen te kiezen, daar een berg onderdelen op te gooien, de auto wordt dan bijvoorbeeld B598 ofzo, en van 5 onderdelen weten we dat ze "anders" zijn dan de standaard-onderdelen van de auto en dus kan je die 5 onderdelen tunen / instellen.
kies zelf een auto en wat onderdelen die in die klasse passen, tunes delen en gáán. Beetje diversiteit is ook wel leuk.
Ongetwijfeld maar dan terugverwijzend naar de post van @
Disarmed070; heleboel mensen willen / kunnen niet tunen. Als je dan ook nog de factor "x aantal auto's" maal "y aantal onderdelen" maal "z aantal instellingen per onderdeel", dan kom je helemaal op een aantal combinaties waar niet eens meer tegenaan te trainen is door sommigen en creeer je, denk ik, alleen maar grotere gaten op de baan.
SinergyX schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:37:
[...]
Was het eerste seizoen dacht ik, daar reed ik met compleet andere C500 setup dan met vaste onderdelen.
Dit seizoen waren er genoeg auto's waar ik zeker nu geen zin meer heb om mee te rijden, buiten dat je al snel een uurtje in niemandsland gaat rijden (buiten die paar die dicht op elkaar zitten).
Kijk, dat jij met de Mazda sommige andere onderdelen had dan we voorgeschreven hadden, dat was inderdaad vervelend maar volgens mij is dat achter de rug
Maar, oke, een aantal auto's van dit seizoen wil je niet nog eens rijden. Maar wat dan wel? Want tot op heden zegt niemand exact "nou, doe mij eigenlijk maar Early Prototypes en Hot Hatches". Eenieder heeft zo zijn voorkeuren over een bepaald type auto, bepaalde aandrijving, bepaalde Vmax etc.
Disarmed070 schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 20:14:
Nog een idee voor het nieuwe seizoen.
Een seizoen bestaat uit 8 races. Dus zoek 8 circuits uit en koppel daar 8 complete klasse auto’s (Stock of Homologated) aan vast.
Dan kan iedereen zijn favoriete merk/auto kiezen en dan hebben we elke race toch iets anders
En wat dan aan banden leggen? De maximale klasse? Als ik kijk naar het voorstel voor de puntjes / kwalificatie / etc, dan zie ik geen / weinig mogelijkheden om hele snelle wagens neer te zetten. Dus dan maximaal ergens A625 ofzo?
Dan krijg je vast de opmerking: dit kost te veel tijd om alles te testen. Maar de vaste top test toch al heel veel en de rest kan zijn favoriete auto /merk kiezen.
Ik denk juist dat je het nu andersom problematisch maakt; de betere rijders kunnen met misschien een half uurtje werk de optimale auto voor een circuit eruit pikken. Maar andere rijders, die geen tijd / zin / andere afspraken hebben, moeten dan in de race-lobby ineens iets kiezen. Tuurlijk, dat kan (net zoals de Forza Touring wagens) maar er blijft een gokfactor inzitten voordat je uberhaupt bij de eerste bocht aankomt

NLRev0lution schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 21:42:
Over cup races gesproken, kan ook, maar ook daar zal je net als met de tunes te maken krijgen dat niet iedereen elke auto fijn vind (ook al selecteren we de allerbeste auto's, iedereen zn voorkeur). Echter hier kan dat per race verschillen en dat maakt het dan ook wel weer spannend.
Tl;dr, Elke optie heeft zn voor en nadeel, probeer met iedereen rekening te houden.
Wat is "cup races"? Want volgens mij hebben we dat ook al gedaan. Herhaling is altijd mogelijk; persoonlijk (als rijder) doe ik zo weer een seizoen Touring of GT. Maar ja, iedereen in een "relatief" langzame Elise is ook erg leuk om te doen x circuits achter elkaar. Maar bevalt de Elise niet, dan is je seizoen weer naar de vaantjes.
Het kan ook zijn dat ik 100% verkeerd denk maar ik heb toch het gevoel dat als je iedereen "exact dezelfde auto" geeft, daar mogelijk een "community tune + parts" op zet, dat het veld juist dichter bij elkaar rijdt. Of we zijn allemaal beter geworden en de laatste tijd rijden we dichter op elkaar.
Even algemener; het voorstel voor kwali / sprint / feature zou er ook voor moeten zorgen dat de gaten onderling kleiner blijven / worden (kortere tijd op de baan); combineer dat met relatief handelbare auto's (in welke vorm / maat dan ook), dan hou je, denk ik, een non-stop battle op de baan in stand.