majic schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 07:30:
[...]
Laurens, eigenlijk weinig tijd voor 'het internet' ivm werk en gezondheid, dus kan het weinig energie gunnen. Maar kort samengevat: Ik verbaas mij nog steeds over de struisvogel houding van de gemiddelde tweaker. Zaken als 'niet-ioniserende straling heeft absurd geen effect op menselijk weefsel, dat is bewezen' laten zien dat blijkbaar men er veel voor over heeft om GSM straling onschuldig te houden. Misschien ongemakkelijk over de hoeveelheid wifi & telefoon gebruik en dus handiger als het geen negatieve gezondheidseffecten heeft natuurlijk. Echter zie ik zelf een groeiende hoeveelheid peer reviewed artikelen die aantonen dat er tóch enige vorm van interactie plaatsvind tussen dierlijk/menselijk weefsel en niet ioniserende straling. Al is het maar iets relatief milds zoals de toename van bep. 'inflammation markers' in lab omgeving. Zeggen dat er geen enkele respons is behalve opwarming is gewoon pertinent onwaar maar blijft continue gebruikt worden om het gehele onderwerp in de flat-earth hoek te duwen. En met zoveel irrationaliteit en gebrek aan neutrale observatie - waarbij toch op z'n minst enige lichte zorg of milde voorzichtigheid op z'n plaats lijkt te zijn op dit moment - is het voor mij niet interessant om het beetje tijd wat ik heb te besteden aan discussies met mensen die hun standpunt hoe dan ook al lang en breed klaar hebben zonder enige intentie objectief naar het groeiende pakket aan direct en indirect bewijs te willen kijken. Alles wordt bezien vanuit de 'het kan niet dus moet er iets mis zijn met de test of oordeel' blik. En in die zin, ironischerwijs, scharen ze zich onder het soort van denken van flat-earth aanhangers. En daar valt geen normale discussie mee te houden. Mijn €0.01.
Ik hou zijdelings een oogje op nieuwe ontwikkelingen en onderzoeken, woon niet al te dicht op GSM masten, zet de router niet naast m'n hoofd en doe m'n telefoon voor het slapen op vliegtuigmodus. Gezonde voorzorg zonder paranoia. De tijd gaat het leren wie het bij t rechte eind had, maar voor mij genoeg aanwijzingen dat t' niet totaal onschuldig en lichte voorzichtigheid geen slecht idee is.
Wellicht dat je ook bronnen kan posten van dat groeiend aantal peer reviewed onderzoeken....
Maar over struisvogels gesproken, kan je een onderzoek aanwijzen die aantoonde dat niet inionizerende straling diep genoeg kan binnendringen en welke natuurkundige mechanisme daarbij van toepassing is.
Het lijkt mij dat je een statistich onderzoek nooit een antwoord kan geven als er geen natuurkundig mechanisme kan worden uitgelegd hoe GSM straling ons lichaam beïnvloed buiten het opwarming verhaal om.
Dit gat negeren is in mijn ogen nogal struisvogelig.
Ik vind het wel heel makkelijk van jou om anderen te beschuldigen van irrationaliteit en gebrek aan objectiviteit terwijl je niet 1 keer hen standpunten weet te verwerpen.
"Groeiend pakket aan indirect bewijs" is daar een mooi voorbeeld van. Je verkiest dat boven het bewezen pakket van direct bewijs dat het geen invloed kan hebben.
Waar zijn alle mensen met tumoren etc aangezien ons blootstelling aan niet ioniserende straling alleen maar is toegenomen de laatste decennia.
Hoe kan het dat maar een heel klein groepje mensen zoals jij klachten heeft, statistisch gezien klopt dat niet.
Iemand die objectiviteit claimt zal het eerst naast bestaand concencus leggen alvorens een nieuw onderzoek voor de "nieuwe" waarheid aan te nemen.
Ik had gehoopt dat je open was voor de concrete bewijzen die jou claims tegenspreken maar blijkbaar heeft dit topic niks bijgedragen aan jou instelling.
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 07-09-2019 11:55
]