Game Mania PS4 Pro inwisselactie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:20
Ik heb Zeist gesproken en die had niets meer. Wist mij ook te vertellen dat Utrecht en Hilversum er al doorheen zijn.
Arnhem krijg ik al heel lang niet te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Shifty47 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:15:
[...]

Arnhem krijg ik al heel lang niet te pakken.
Die vertelde mij een half uur geleden dat beide filialen geen reserveringen meer aannemen.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Seroczynski schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:15:
[...]

Die vertelde mij een half uur geleden dat beide filialen geen reserveringen meer aannemen.
Dankje. Dan hou ik er ook mee op.

Helaas, volgende actie beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:57
Lees dat R'dam er doorheen zit, dan hoef ik iig de moeite niet te gaan doen. ;) Thanks!
Kijk nog wel welk model ik heb, maar zal een 71xx zijn gok ik zo.

Idd, volgende actie kijken we wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook een exemplaar in Deventer kunnen reserveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:03

OMX2000

By any means necessary...

Jasphur schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:05:
[...]

Hoe of wat bedoel je "weggeven"?
Sorry, dat moest zijn meegeven. Ik schreef zoals praat, en da’s Brabants ;)

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Arunia schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:18:
Lees dat R'dam er doorheen zit, dan hoef ik iig de moeite niet te gaan doen. ;) Thanks!
Kijk nog wel welk model ik heb, maar zal een 71xx zijn gok ik zo.

Idd, volgende actie kijken we wel weer.
Ik begreep van de verkoper ik Breda dat er nu alleen nog 72xx geleverd worden. Die oude zijn op. Tenzij ze stiekem refurbished ps4’s de markt opgooien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Breda heeft er nog 1. Wie het eerst komt...

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:57
@OMX2000 Dan zou de actie dus gewoon goed moeten gaan? Snap het niet helemaal daar het op=op is. Ofwel, allen die er eentje hebben bemachtigd voor vrijdag hebben dan een oude voorraad gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 17:52

Pixelmagic

Ubergeek

Seroczynski schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:10:
Raar, ik lees op Pepper dat in de afgelopen 15 minuten twee mensen een console in Nijmegen hebben kunnen reserveren, maar die hebben geen Pro's meer werd mij verteld. Dus die hebben een andere gereserveerd of ineens nemen ze in Nijmegen weer reserveringen aan.
Ik begreep gisteren dat ze de hoop hadden dat Sony nog meer zou leveren als het erg hard liep. Kan best dat ze het bericht hebben gehad en nu dus een nieuwe voorraad hebben of krijgen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb nu al geregeld dat ik een stuk verder moet reizen dan Nijmegen, maar als ik daar voor een goede actie een Pro mee kan nemen vind ik het dat meer dan waard :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:40
True schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:05:
Of dat ze een sales target hebben richting Sony en zo via een omweg dit target voor 2018 willen halen.
Was me ook al aan het afvragen of er ergens een boekhoudkundige reden achter te zoeken is.

Anderen claimen dat het is omdat ze die dan gewoon na Nieuwjaar gewoon weer voor €339 in de 2dehands zetten. Moet dus zijn dat ze weten dat de huidige prijzen opnieuw slechts tijdelijk zijn. Viel me ook op vanmorgen dat ze blijkbaar geen voorraad 2dehands units hebben. Anderzijds gaan ze ineens zo een enorme voorraad hebben, terwijl ik me moeilijk kan inbeelden dat er zo kort na het eindejaar veel vraag zal naar zijn.

Ook opvallend: https://www.gamemania.be/...elease_date&sort_type=asc . Vanmorgen stonden daar nog verschillende andere Pro bundels tussen. Nu blijkbaar enkel nog de RDR2 bundel, wat er op lijkt te wijzen dat alle €289 exemplaren al gereserveerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Jammer joh. In heel Nederland is alles gereserveerd

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Zojuist Arnhem Jansplaats gesproken en één gereserveerd :)

Wel de RDR2 versie dus met € 39 bijbetaling maar dat is nog steeds een top deal _/-\o_

Ze hebben er overigens nog meer

[ Voor 53% gewijzigd door Shifty47 op 12-12-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Twixie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:37:
[...]
Anderen claimen dat het is omdat ze die dan gewoon na Nieuwjaar gewoon weer voor €339 in de 2dehands zetten. Moet dus zijn dat ze weten dat de huidige prijzen opnieuw slechts tijdelijk zijn.
Nog een reden waarom ik hier eigenlijk aan twijfel : als GameMania meer marge haalt op een 2dehands nu een nieuwe tijdelijk €100 minder kost, waarom kopen ze dan niet gewoon zelf een hele batch op, die ze dan na Nieuwjaar gewoon voor €100 extra verkopen als nieuw ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Shifty47 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:38:
Zojuist Arnhem Jansplaats gesproken en één gereserveerd :)

Wel de RDR2 versie dus met € 39 bijbetaling maar dat is nog steeds een top deal _/-\o_

Ze hebben er overigens nog meer
Heb je dat dan zelf voorgesteld? Want zoals ik het nu lees is er in het afgelopen uur iets veranderd bij de GameMania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Seroczynski schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:43:
[...]

Heb je dat dan zelf voorgesteld? Want zoals ik het nu lees is er in het afgelopen uur iets veranderd bij de GameMania.
Ik vroeg of ze nog PS4 Pro's voor de actie hadden en zei "nee en ja". Ik heb alleen nog de RDR2 bundel en dan moet je € 39 bijbetalen.

Hij opperde het dus zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Zojuist in Zaandam gereserveerd. Nu nog op zoek naar de juiste kabels. Bizarre actie dit, zal wel te maken hebben met het feit dat Sony bepaalt wanneer je nieuwe ps4 in de actie mag gooien. Dus straks mag je de 2e hands gewoon verkopen voor de prijs van deze actie if een tientje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Zit in de RDR2 bundel ook de nieuwe PS pro?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jasphur schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:13:
Zit in de RDR2 bundel ook de nieuwe PS pro?
Ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:02
rsint schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:00:
Zojuist in Zaandam gereserveerd. Nu nog op zoek naar de juiste kabels. Bizarre actie dit, zal wel te maken hebben met het feit dat Sony bepaalt wanneer je nieuwe ps4 in de actie mag gooien. Dus straks mag je de 2e hands gewoon verkopen voor de prijs van deze actie if een tientje meer.
Wat ik heb begrepen is dat ze de Pro na de actie gaan verkopen voor €320,- / €330,- ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsint
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-08 10:23
Marge die je dus normaal niet haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
beezjeh schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:17:
[...]

Wat ik heb begrepen is dat ze de Pro na de actie gaan verkopen voor €320,- / €330,- ofzo
Prachtig verdienmodel zo haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:03
Helaas in Deventer niet meer beschikbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:21
Als je niet per se een Pro wil hebben en je hebt nog een oude launch PS4 dan kun je ook overwegen een Slim te kiezen.. Voor 19 euro heb je weer een nieuw exemplaar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
doobieters schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:48:
Als je niet per se een Pro wil hebben en je hebt nog een oude launch PS4 dan kun je ook overwegen een Slim te kiezen.. Voor 19 euro heb je weer een nieuw exemplaar. :-)
Waar kun je dat terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Fordius schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:50:
[...]

Waar kun je dat terugvinden?
Staat gewoon op de actiepagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Twixie schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:37:
[...]
Moet dus zijn dat ze weten dat de huidige prijzen opnieuw slechts tijdelijk zijn.
De actie loopt van 14 t/m 28 december bij onze retailers - zolang de voorraad strekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Inmiddels staat er op de GameMania actiepagina het volgende vermeld:
Wegens het enorme succes van de inruilactie is de hele voorraad PlayStation 4 Pro reeds uitverkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
gaat dit nog van de huidige prijs af ? zie namelijk niks op MM site staan betreffende dit ook gezien het pas vanaf de 14e is natuurlijk maar daar kost een pro momenteel los 299 zou dit serieus betekenen dat hij maar 199 gaat kosten ?

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
copywizard schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:17:
[...]

gaat dit nog van de huidige prijs af ? zie namelijk niks op MM site staan betreffende dit ook gezien het pas vanaf de 14e is natuurlijk maar daar kost een pro momenteel los 299 zou dit serieus betekenen dat hij maar 199 gaat kosten ?
De actieprijs van €299 gaat pas op vrijdag in bij de GM evenals de MM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
aaaa ok zie het nu beide in de pricewatch staan op pre order voor die 299 dacht even dat de pro 199 zou gaan kosten maar helaas dus dan gaat ie weer even aan mij voorbij :)

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Laatst online: 17-09 18:58
Seroczynski schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:03:
[...]

Baaas, zojuist eentje kunnen reserveren, bedankt!
Mooi! Graag gedaan! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Oké. Ik kom net terug van GM Breda, bizar verhaal.

1: Rond 13:00 uur was mijn vrouw toevallig in de stad en die heb ik even langs GM gestuurd met de vraag of ze er eentje kon reserveren. Antwoord: nee, kon hij niet. Hij had er nog maar één, maar als ik nu kwam dan had ik hem misschien nog. Ik moest alles nog updaten en back-uppen en het is voor mij best een eind naar de stad dus ik dacht laat maar.

2: Toen zag ik dat de Mediamarkt vanaf vrijdag de nieuwe PS4 pro voor 300 euro heeft, dus ik dacht: ik zet mijn huidige op Marktplaats en ga dan voor wat tientjes extra de PS bij de MM halen. Zo gezegd zo gedaan. In de advertentie vertelde ik erbij dat mijn uitvoering af en toe blaast, maar dat je met een headset op er geen last van heeft. Mijn prijs: 225 euro. Binnen vijf minuten had ik al 3 mensen tegen elkaar op bieden en zat de prijs al op 245 euro!!

3: Ik las hier dat ook de RDR2 bundels zijn die meedoen met de actie voor 39 euro meer. Dus toch even bellen. "Ja, kom maar, van die bundel heb ik er nog een aantal". Ondertussen had ik natuurlijk alles al geupdated en geback-upped. Meteen op de fiets gesprongen.

4: Daar aangekomen: druk!! Arme jongen stond helemaal alleen en de telefoon bleef maar gaan. Zijn standaard zin was dan ook: "Goedemiddag met GameMania Breda, de PS4 pro is uitverkocht.". Na dik een uur wachten (gewoon mensen in de winkel en nog 1 persoon voor mij die zijn Slim wilde inruilen) was ik aan de beurt. Tijdens het testen vertelde hij mij dat hij vanmiddag iemand had waarbij de PS heel erg opsteeg en dat die dus niet werd overgekocht en dat er daarom een nieuwe PS4 pro vrij was gekomen. Of ik die wilde in plaats van de bundel. "Yes please!" echter werd ik wel schijt zenuwachtig omdat die van mij dus af en toe ook behoorlijk blaast. Maar bij de test werkte de Pro gewoon naar behoren en is ie verkocht aan GM en kan ik vrijdag mijn nieuwe PS4 Pro komen halen :D

5: Ik heb de bieders op Marktplaats teleur moeten stellen. En één daarvan vind mij stom... Dat was toch niet één van jullie hé? :D

Dus voor de mensen die het vandaag niet gelukt is (@copywizard ??): zet je PS4 op Marktplaats en verkoop hem! Ik denk dat als je laag begint zoals ik (225 euro) je er alsnog een mooie deal uit kan halen als je snel een PS reserveert bij de Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:08
Seroczynski schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:51:
[...]

Staat gewoon op de actiepagina.
Waar zie je dat staan, neem aan dat je deze actiepagina bedoeld?
https://www.gamemania.nl/info/inruilactieps4pro2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jasphur schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:49:
Oké. Ik kom net terug van GM Breda, bizar verhaal.

1: Rond 13:00 uur was mijn vrouw toevallig in de stad en die heb ik even langs GM gestuurd met de vraag of ze er eentje kon reserveren. Antwoord: nee, kon hij niet. Hij had er nog maar één, maar als ik nu kwam dan had ik hem misschien nog. Ik moest alles nog updaten en back-uppen en het is voor mij best een eind naar de stad dus ik dacht laat maar.

2: Toen zag ik dat de Mediamarkt vanaf vrijdag de nieuwe PS4 pro voor 300 euro heeft, dus ik dacht: ik zet mijn huidige op Marktplaats en ga dan voor wat tientjes extra de PS bij de MM halen. Zo gezegd zo gedaan. In de advertentie vertelde ik erbij dat mijn uitvoering af en toe blaast, maar dat je met een headset op er geen last van heeft. Mijn prijs: 225 euro. Binnen vijf minuten had ik al 3 mensen tegen elkaar op bieden en zat de prijs al op 245 euro!!

3: Ik las hier dat ook de RDR2 bundels zijn die meedoen met de actie voor 39 euro meer. Dus toch even bellen. "Ja, kom maar, van die bundel heb ik er nog een aantal". Ondertussen had ik natuurlijk alles al geupdated en geback-upped. Meteen op de fiets gesprongen.

4: Daar aangekomen: druk!! Arme jongen stond helemaal alleen en de telefoon bleef maar gaan. Zijn standaard zin was dan ook: "Goedemiddag met GameMania Breda, de PS4 pro is uitverkocht.". Na dik een uur wachten (gewoon mensen in de winkel en nog 1 persoon voor mij die zijn Slim wilde inruilen) was ik aan de beurt. Tijdens het testen vertelde hij mij dat hij vanmiddag iemand had waarbij de PS heel erg opsteeg en dat die dus niet werd overgekocht en dat er daarom een nieuwe PS4 pro vrij was gekomen. Of ik die wilde in plaats van de bundel. "Yes please!" echter werd ik wel schijt zenuwachtig omdat die van mij dus af en toe ook behoorlijk blaast. Maar bij de test werkte de Pro gewoon naar behoren en is ie verkocht aan GM en kan ik vrijdag mijn nieuwe PS4 Pro komen halen :D

5: Ik heb de bieders op Marktplaats teleur moeten stellen. En één daarvan vind mij stom... Dat was toch niet één van jullie hé? :D

Dus voor de mensen die het vandaag niet gelukt is (@copywizard ??): zet je PS4 op Marktplaats en verkoop hem! Ik denk dat als je laag begint zoals ik (225 euro) je er alsnog een mooie deal uit kan halen als je snel een PS reserveert bij de Mediamarkt.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Net ff gebeld met GM Maastricht, er worden 7216b modellen uitgeleverd vrijdag. Dus das mooi, geen jet maar hoogstens een reisfohn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Marc3l schreef op woensdag 12 december 2018 @ 16:58:
[...]

Waar zie je dat staan, neem aan dat je deze actiepagina bedoeld?
https://www.gamemania.nl/info/inruilactieps4pro2018
Vreemd, ik meende dat gelezen te hebben.. Ik kan het even niet terugvinden, sorry.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
beezjeh schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:17:
[...]
Vanmorgen kon ik zien dat hun standaard 2dehands prijs voor een Pro €339 is. Los van de vraag wie er nu in godsnaam een Pro koopt met slechts 15% korting tov nieuwprijs, om nog maar van de periode te zwijgen (net na nieuwjaar dus net na de interessantste periode qua kortingen), is het mathematisch onmogelijk dat ze hiermee een betere deal doen.
Die nieuwe PS4 Pro die ze gratis aan mij geven in ruil voor een 2dehandsje, zouden ze even goed zelf kunnen houden en dan in januari verkopen voor €339. De koper heeft dan een nieuw model, en voor GM blijft het gewoon dezelfde netto operatie.

In de veronderstelling dat vanaf 1/1 de prijs terug €399 is...
Ze mogen dan nu wel een grote omzet hebben, en wellicht ook bijgevolg ook een grotere marge kunnen afdingen bij Sony. Feit is wel dat je dan ook moet rekenen dat ze nu een grote kost hebben, want ze geven iedereen €289 voor een occasie, die ze dan ten vroegste vanaf januari met €50 winst (hopen ze) kunnen doorverkopen. Als ze die hele batch zelf opkopen, en dan vanaf januari als nieuw verkopen (want dat zijn ze ook) dan hebben ze per console hun grotere marge + €100 extra omdat ze die zelf inkochten voor een RRP van €299. Ze zouden zelfs een actie kunnen opzetten dat ze nieuwe verkopen aan de prijs van een 2dehandse. Die gaan de deur uitvliegen, terwijl het nog maar de vraag is hoe ze die hele batch occasies gaan kwijtraken.

Kortom, hoe je het ook draait of keert, vanuit business standpunt houdt deze actie totaal geen steek eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:25

Oxigeon

En zo is dat!

Toen ik hem vanmiddag reserveerde kreeg ik de melding dat ze net een telefoontje van het hoofdkantoor hadden gekregeb dat er meer consoles ter beschikking kwamen.

Als alles goed is hem ik vrijdag dus ook een pro in huis. Vanavond maar eens alles back uppen en dan morgen maar eens naar de GM gaan

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nou ik ben misschien de TS maar ik zit zonder ruil _O- GM filiaal Zwolle gaf gisteren aan dat je de console fysiek bij je moet hebben voor ze een reservering willen plaatsen. Dus ik ging naar huis om vandaag na het werk met console heen te gaan. Kansloze exercitie natuurlijk. Maarja vrij nemen van werk voelde ook al aan als not done. Dusss geen 72xx cuh voor mij :'(

Assen nam wel een reservering aan voor de wachtlijst. Zwolle doet daar zelfs niet aan. Ik had dus gisteren al de console bij me moeten hebben of vanochtend om 9u30 onder werktijd een thuiswerkdag moeten inplannen -O-

[ Voor 23% gewijzigd door Joosie200 op 12-12-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Twixie Mij werd in de winkel verteld dat de vandaag ingeruilde Playstation systemen volgende week al in de verkoop gaan. De actie duurt zolang de voorraad strekt. Maar die voorraad is volgens mij al grotendeels op. Even de bundels niet meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik vertikte om gisteren in Zwolle 50 euro aan te betalen voor een pro vs pro ruil. Had ik dat nu gedaan dan was ik wel verzekerd van een deal. Mooi klote. En zelf op marktplaats knallen en losse pro bestellen via MM vind ik teveel gedoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vandaag m'n PS4 PRO in Groningen ingeleverd en ik werd 5 minuten geleden gebeld door Game Mania. M'n console werkte (zoals verwacht) volledig naar behoren en was goedgekeurd, dus vrijdag kan ik een splinternieuwe ophalen. Top :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ik wacht het verder wel af. Heb de 7116b en ik vind het wel best. Heb RDR2 ook al dus die bundel is niet interessant. Mocht ik toch nog een 72x kunnen scoren doe ik het wel met inruil. Jammer dat nedgame niet meegaat met zulke inruilacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18
Jasphur schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:38:
De actie duurt zolang de voorraad strekt. Maar die voorraad is volgens mij al grotendeels op. Even de bundels niet meegerekend.
Maar de prijsverlaging van Sony geldt toch heel deze maand?
Ik ga ervan uit dat er de komende 2 weken nog wel Pro's zullen binnenkomen bij GM...
De inruilwaarde van 290 voor een Pro geldt volgens mij altijd.
Dan kan je dus toch heel december deze actie gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Anton.net op 12-12-2018 18:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Jasphur schreef op woensdag 12 december 2018 @ 17:38:
@Twixie Mij werd in de winkel verteld dat de vandaag ingeruilde Playstation systemen volgende week al in de verkoop gaan. De actie duurt zolang de voorraad strekt. Maar die voorraad is volgens mij al grotendeels op. Even de bundels niet meegerekend.
Wat @Anton.net dus zegt... Die prijs van €299 geldt de hele maand en gaat van Sony uit, dus ook andere winkels gaan die voor die prijs hebben. Als Sony reclame maakt dat het een actie is van 14/12 tot 28/12, ga ik er niet van uit dat die hele voorraad al compleet op is nog voordat die actie begint.

Met die Controller actie was het een beetje hetzelfde. Die actie was ook maar mogelijk omdat de tijdelijke prijs voor een controller maar €40 was, terwijl Game Mania dus €30 gaf voor je controller. Die controllers liggen nu in hun winkels voor €45 (want een nieuwe is terug >€60). Dus ik ga er wel van uit dat die Pro actie nu ook weer gedaan is in de veronderstelling dat de prijs terug naar €399 zal gaan na Nieuwjaar, maar zelfs dan nog kan die huidige actie toch onmogelijk winstgevend zijn (zie mijn uitleg hierboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Anton.net en @Twixie ik bedoelde de inruil actie van GM zelf. De prijsverlaging vanuit Sony gaat inderdaad nog wel even door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-09 14:46
de game mania maakt met deze actie natuurlijk dikke winst :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:38
Mijn PS4 Pro staat ook bij GameMania. Nu morgen wachten op het nieuws dat GameMania failliet is en er beslag is gelegd op de inboedel, dat zou een mooie stunt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

joey82 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:12:
de game mania maakt met deze actie natuurlijk dikke winst :)
Waar baseer je dat op ? Gezien het aantal wat er ingeruild word kr8jgen ze een aardige voorraad en lang niet allemaal nieuwe spullen. Als het mij nog lukt zal ik mijn ps4 (3+ jaar oud, geen slim) inruilen voor 170€. Voor hoeveel moeten ze die dan nog verkopen en hoe lang blijft hij op de plank staan (kapitaal vernietiging).

Het lijkt me logischer dat ze een deal hebben met Sony om de bulk van de inruil terug te leveren. Geen idee wat die er mee zouden gaan doen, maar dat geld dus ook voor GM.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
Ik vind het ruildeal ook heel erg vreemd.
En vraag me ook daadwerkelijk af wat GM hieraan verdiend.

Ze hadden met alle gemak nog 40 kunnen vragen en waren er nog steeds veel mensen die kwamen ruilen denk ik.

Maar zie de logica hier niet en wat er evt zo winstgevend eraan zou moeten wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
Pixelmagic schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:30:
[...]

Waar baseer je dat op ? Gezien het aantal wat er ingeruild word kr8jgen ze een aardige voorraad en lang niet allemaal nieuwe spullen. Als het mij nog lukt zal ik mijn ps4 (3+ jaar oud, geen slim) inruilen voor 170€. Voor hoeveel moeten ze die dan nog verkopen en hoe lang blijft hij op de plank staan (kapitaal vernietiging).

Het lijkt me logischer dat ze een deal hebben met Sony om de bulk van de inruil terug te leveren. Geen idee wat die er mee zouden gaan doen, maar dat geld dus ook voor GM.
maak maar eens een praatje met een filiaal manager van een game mania winkel dan snap je het ook beter,hij kwam met een heel verhaal wat ik nu niet ga typen sorry,te lang....

maargoed als je echt nieuwsgierig en en je bent goed in om een lang verhaal kort te maken ( wat ik niet ben ) loop dan een een game mania binnen en maak een praatje met een filiaal manager :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

joey82 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 19:45:
[...]

maak maar eens een praatje met een filiaal manager van een game mania winkel dan snap je het ook beter,hij kwam met een heel verhaal wat ik nu niet ga typen sorry,te lang....

maargoed als je echt nieuwsgierig en en je bent goed in om een lang verhaal kort te maken ( wat ik niet ben ) loop dan een een game mania binnen en maak een praatje met een filiaal manager :)
In de filialen waar ik ben geweest is de 19 jarige achter de balie de filiaalmanager, ontzettend aardige jongens maar inzicht in de handel beschuldig ik ze niet van.

Daarnaast zitten ze ook niet vaak in achterbuurten dus kosten zijn (buiten personeel) ook niet bepaald laag. Dan red je het gewoon niet met 30€ op een tweedehands ingekochte console, tenzij je er elke dag 50 verkoopt.

Jammer dat je wel probeert je punt te maken maar geen effort steekt in het antwoord, was er wel benieuwd naar...

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:24
Ik verwacht dat de deal als volgt is:
Game Mania en andere retailers kunnen nu tijdelijk tijdens de actieperiode cashback krijgen voor elke PlayStation 4 pro die ze tijdens de actieperiode verkopen.
Door de PlayStations om te ruilen "verkopen" ze een groot aantal PlayStations in een korte tijd waardoor ze een groot aantal Playstations tegen een goedkope prijs kunnen verkijgen. De prijs waarvoor ze normaal de tweedehands Playstation 4 pro verkopen is immers meer dan de tijdelijke actie prijs. Doordat ze de PlayStation 4 pro hebben omgeruild kan Game Mania cashback aanvragen bij Sony terwijl ze eigenlijk een PlayStation hebben omgeruild. Hierdoor hebben ze een tweedehands PlayStation voor een prijs die goedkoper is dan een nieuwe tijdens de actieperiode. Hierdoor hebben ze nog profijt van de actie na de actie periode.

[ Voor 4% gewijzigd door CCJJVV op 12-12-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey82
CCJJVV schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:12:
Ik verwacht dat de deal als volgt is:
Game Mania en andere retailers kunnen nu tijdelijk tijdens de actieperiode cashback krijgen voor elke PlayStation 4 pro die ze tijdens de actieperiode verkopen.
Door de PlayStations om te ruilen "verkopen" ze een groot aantal PlayStations in een korte tijd waardoor ze een groot aantal Playstations tegen een goedkope prijs kunnen verkijgen. De prijs waarvoor ze normaal de tweedehands Playstation 4 pro verkopen is immers meer dan de tijdelijke actie prijs. Doordat ze de PlayStation 4 pro hebben omgeruild kan Game Mania cashback aanvragen bij Sony terwijl ze eigenlijk een PlayStation hebben omgeruild. Hierdoor hebben ze een tweedehands PlayStation voor een prijs die goedkoper is dan een nieuwe tijdens de actieperiode. Hierdoor hebben ze nog profijt van de actie na de actie periode.
zoiets zei de filiaal manager ook tegen mij idd.

je hebt het mooi verwoord,dat zou ik dus niet kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ok, dat is ook wat ikzelf zei, dat ze nu, wellicht op voorwaarde van een bepaald minimum volume, betere voorwaarden/marges krijgen. Maar dan blijft mijn vraag: waarom nu al gratis weggeven dan ? Ze kunnen even goed een stock aanleggen en die dan na nieuwjaar verkopen aan hogere prijzen.

Of hun stock nu bestaat uit omgeruilde exemplaren, of die bestaat uit een grote voorraad nieuwe die ze ingeslagen hebben, maakt geen verschil.

Enige dat ik me nog kan inbeelden is dat ze op een of andere manier deze truuk niet mogen toepassen en ze daadwerkelijke verkoopcijfers aan consumers moeten kunnen aantonen. In dat geval is het dus eigenlijk geen truuk van GM, maar van Sony zelf die eigenlijk in de eindejaarsperiode een artificieel hoog verkoopcijfer voor de Pro willen kunnen voorleggen in hun volgende kwartaalcijfers. Alleen is het dan raar dat alleen GM met zo'n actie komt.

EDIT: en Sony zou effectief ook kunnen checken of de verscheepte exemplaren effectief bij de consument terecht kwamen adhv activatie-cijfers.

[ Voor 7% gewijzigd door Twixie op 12-12-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:56
Mij is het ook gelukt om begin deze middag mijn PS4 pro om te ruilen voor een nieuwe.
De check was echt een wassen neus. Alleen gekeken of het apparaat opstart, de controller werkt en de kabels erbij zaten.
Niet eens een game getest voor de drive of gechecked of er daadwerkelijk een 1 TB schijf in zat.
Had er net zo goed een 500 GB schijf in kunnen mikken.

Anyways... vrijdag de nieuwe ophalen en nu paar daagjes doorbijten zonder PS4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Nog een optie: Gamemania heeft helemaal niet nagedacht over deze actie. 8)7
Sony organiseert een landelijke aanbieding op de Pro.
Gamemania denkt: 'laten we er nog eens bijzetten dat je je oude console aan ons kan verkopen, dan kunnen wij die daarna voor een crimineel hoge prijs doorverkopen'
Vervolgens: 'Oh, nu is de inleverprijs gelijk aan onze verkoopprijs. Nouja, dan kan je dus gratis ruilen...'

Nu zitten ze daar met een hoop stress en extra werk, waardoor er onder de streep niet veel overblijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
Anton.net schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:44:
Nog een optie: Gamemania heeft helemaal niet nagedacht over deze actie. 8)7
Inderdaad, gewoon Occam's Razor :).
Vooral ook omdat zij de enigen zijn met dergelijke actie... Ofwel zijn ze geniaal en ziet niemand het, ofwel zijn ze gewoon oerdom. Heb nooit een hoge pet opgehad van Game Mania, dus eigenlijk moet ik het dan ook niet te ver zoeken :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anton.net
@Twixie Waarom ik dit denk:
-De actiepagina staat (nog) niet op de website. Volgens mij kan je de pagina enkel bereiken door rechtstreeks te surfen naar https://www.gamemania.nl/info/inruilactieps4pro2018
-De titel van de actiepagina zegt 'inruilen vanaf 99 euro'. Voor die gratis ruilactie moet je al doorscrollen naar dat kader.
Als het zo een geniale actie was, zou je toch verwachten dat het in het groot op hun frontpage staat. Met als titel: 'ruil gratis je oude Pro!!!'

Feit dat je nu gratis je Pro kan ruilen lijkt me een toevallig ongelukje. Het was eigenlijk hun bedoeling om slims te gaan ruilen voor Pro's, met bijbetaling van 99 euro. Dat is ook wat de titel van de actiepagina zegt

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Heeft iemand van jullie toevallig een PS4 ingeleverd met een HDD van afwijkende grootte? Ik heb er namelijk een in gedaan van 1,5TB omdat dat toen de meest gunstig geprijsde schijf was, oorspronkelijk had hij 500GB. Zou deze dan worden gezien als een 1TB PS4 bij Gamemania?

• Seroczynski
  • Niet online
SD5k schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:22:
Heeft iemand van jullie toevallig een PS4 ingeleverd met een HDD van afwijkende grootte? Ik heb er namelijk een in gedaan van 1,5TB omdat dat toen de meest gunstig geprijsde schijf was, oorspronkelijk had hij 500GB. Zou deze dan worden gezien als een 1TB PS4 bij Gamemania?
Dat lijkt mij wel, maar heb je de oorspronkelijk 500GB HDD niet meer dan? Of wil je helemaal geen gebruik meer maken van je HDD.

• Shifty47
Wat volgens mij in de redenen hierboven vergeten wordt is dat de marketingafdeling hier echt wel over nagedacht heeft. En ja, dan pak je misschien een paart tientjes per console minder maar de bekendheid die deze actie genereerde/genereert is vele malen meer waard.

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Shifty47 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 09:46:
Wat volgens mij in de redenen hierboven vergeten wordt is dat de marketingafdeling hier echt wel over nagedacht heeft. En ja, dan pak je misschien een paart tientjes per console minder maar de bekendheid die deze actie genereerde/genereert is vele malen meer waard.
En kans dat klanten toch nog even een game meepikken als ze toch in de winkel zijn

• Jasphur
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel mensen hun 70xx hebben ingeruild voor een 72xx. Zeg maar de 0 euro ruil.

Voor mij in de winkel wilde een jongen zijn slim omruilen voor een pro en na mij kwam een jongen zijn OG PS4 ruilen voor een pro. Niet dat dat meteen erg representatief zou zijn :P

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 22:46
Jasphur schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:11:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel mensen hun 70xx hebben ingeruild voor een 72xx. Zeg maar de 0 euro ruil.

Voor mij in de winkel wilde een jongen zijn slim omruilen voor een pro en na mij kwam een jongen zijn OG PS4 ruilen voor een pro. Niet dat dat meteen erg representatief zou zijn :P
*O*

Gisteren PS4 Pro launch model gebracht en morgen nieuwe ophalen. Was even wat gedoe, eigen 2TB schijf eruit, oude schijf opzoeken en terugzetten (gelukkig in de doos gestopt), alles in gepakt en heengebracht :) Reden was simpel, ik zag geen nadelen voor mij behalve een win in een stillere PS4 Pro + weer garantie wat voor de verkoop van mijn Pro goed is als de PS5 toch volgend jaar/jaar erna gaat volgen

Wellicht is een poll een goed idee ?: )

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 09:58
Ik ben dinsdag ook langs mijn lokale GameMania gegaan om te informeren over deze actie. Ik kon de PS4 Pro reserveren en mijn oude Pro vrijdag inleveren (ze zeiden niets over van te voren testen). Er zitten wat kleine krasjes op de voorkant (gebeurd tijdens het verplaatsen), dus ik hoop dat ze daar niets van zeggen. Qua geluid zijn er maar een paar games waarbij het echt storend is (o.a. GOW), dus dat zal het probleem niet zijn.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik heb wat krasjes op het glanzende deel... terwijl het ding alleen maar stil in mijn meubel heeft gestaan. Zijn toch normale gebruikssporen lijkt me waar ze weinig van kunnen zeggen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Seroczynski
  • Niet online
Same here, mijn launchmodel PS4 ziet er erg goed uit voor zijn leeftijd, maar is niet meer nieuw. Ik ga er van uit dat dat morgen geen probleem zal zijn.

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb een phat 1216b geloof ik, ben er eigenlijk super tevreden mee, heel stil en geen glanzende behuizing dus krasloos. Ding zag er nog steeds uit als nieuw, de medewerker was er nogal verbaasd over :)

Nu maar wachten op het telefoontje dat ik de Pro mag komen halen.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• beezjeh
Mijn launch console kunnen ze zo verkopen als nieuw :). Qua geluid alleen in de zomermaanden lawaaiig maar verder viel het wel mee in het algemeen.

Console nog als nieuw, verpakking aanwezig en accessoires onaangebroken etc

[ Voor 27% gewijzigd door beezjeh op 13-12-2018 11:26 ]

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

beezjeh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:25:
Mijn launch console kunnen ze zo verkopen als nieuw :). Qua geluid alleen in de zomermaanden lawaaiig maar verder viel het wel mee in het algemeen.

Same here, HDMI kabel en oordopjes zaten nog origineel in het plastic, doos, handleidingen alles erbij :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Anton.net
beezjeh schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:25:

Ja okee, maar het is en blijft een apparaat van 5 jaar oud. Hoeveel uur heeft het ding gedraaid....
Verbaast me wel dat ze de launch PS4 uberhaupt nog aannemen.
(geen verwijt naar jou he, als klant moet je gewoon gebruiken van zo een actie :) )

Mijn Pro was maar 13 maanden oud. Zag er langs buiten als nieuw uit, maar heeft minstens 600 uur gedraaid schat ik. Na zo een tijd zijn componenten als de harde schijf en koelpasta al helemaal rot.

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb een lange tijd een skin op mijn PS4 (launch) gehad, waardoor het aantal krassen beperkt is. Maar ik heb niet de originele HDMI en oplaadkabel voor de controller erbij. Daar heb ik naar gevraagd, en het belangrijkste is dat er kabels bijzitten, maar het hoeven niet de originele te zijn.

• Jasphur
Begrijp ik nou goed dat er mensen zijn die al zeker weten dat ze een nieuwe PS kunnen en waarvan de inruil PS al is getest. En dat er mensen zijn die er eentje hebben gereserveerd, maar waarvan het nog niet zeker is dat ze er morgen eentje kunnen halen en wachten op een telefoontje die dat wel of niet bevestigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
Ik moet mijn PS4 vanavond nog naar GameMania brengen, dus ook die mensen zijn er nog denk ik?
Ik zie wel een reservering voor een Pro in mijn GM account.

[ Voor 24% gewijzigd door Phusebox op 13-12-2018 12:09 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lubbertkramer
Jasphur schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:08:
Begrijp ik nou goed dat er mensen zijn die al zeker weten dat ze een nieuwe PS kunnen en waarvan de inruil PS al is getest. En dat er mensen zijn die er eentje hebben gereserveerd, maar waarvan het nog niet zeker is dat ze er morgen eentje kunnen halen en wachten op een telefoontje die dat wel of niet bevestigd?
Je kon je oude inderdaad al brengen en daardoor verzekerd zijn om er morgen een te kunnen ophalen, mede omdat ze morgen geen tijd hebben om te testen door de verwachte drukte en gamemania mag er volgens de website 48 uur overdoen. Hier vanmorgen het telefoontje gehad dat ie getest was :)

Edit:
Zie ook netjes de reservering in mijn GM account sinds woensdagmorgen 0930 door de GM medewerker aangemaakt na telefonisch contact :)

[ Voor 9% gewijzigd door lubbertkramer op 13-12-2018 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Niet online
Ik heb telefonisch afgesproken om vrijdag met mijn eigen PS4 naar de GM te gaan en daar mijn PS4 te laten testen. Indien dat akkoord is kan ik een Pro meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik denk dat Sony de hele productie van de PS4 heeft stilgelegd omdat ze over een maand de ps5 gaan aankondigen voor een maart release en dat ze de volledige capaciteit nodig hebben om genoeg ps5's te kunnen produceren voor die tijd.

Sony koopt nu al deze 2de hands consoles op en gaan ze refurbished omdat ze vergeten waren dat ze eventuele garantie gevallen nog moeten kunnen afhandelen en ze hebben nog te weinig PS4 in stock.

en ja ik weet dat bovenstaande volledige onzin is. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Ik heb gisterochtend vanaf 10:00 GM Amsterdam Nieuwedijk proberen te bereiken, om 10:06 eindelijk iemand aan de lijn gekregen en uiteraard waren ze toen al 'op'. Daarna nog een kwartier geprobeerd om alle GM's in Noord-Holland te bellen, continue een in-gesprekstoon. Uiteindelijk ben ik in Haarlem op de reservelijst gezet en die belde mij 's middags terug met de aanbieding dat ik de RDR2-bundel (a 339) ook kon kopen en dat de inruilwaarde van mijn PS4 1TB hetzelfde was als de actie: 190 euro. RDR2 boeit me verder niet en die lever ik dus weer direct in bij hun voor 30,-, onderaan de streep betaal ik straks 120,- voor een PRO upgrade, prima deal lijkt me.

Mijn huidige PS (fabrieksinstellingen, controller, kabels, boekje en nieuw oortje) is vanmorgen afgeleverd in Haarlem, ik wacht op het telefoontje dat ie OK bevonden is en dat ik morgen mijn PRO op kan halen O+

*burp*

• Joosie200
  • Niet online
Ik lees nu in het Pepper draadje het volgende. Er zijn een aantal die hun 7016 cuh pro hebben ingeruild of PS4 original. Maar die waren te luid bevonden bij testen. Dus hun inruil gaat niet door.

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Joosie200 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:24:
Ik lees nu in het Pepper draadje het volgende. Er zijn een aantal die hun 7016 cuh pro hebben ingeruild of PS4 original. Maar die waren te luid bevonden bij testen. Dus hun inruil gaat niet door.
Heel bijzonder, wat kan jij als consument daar aan doen ? Daarnaast uiteraard de vraag wat is “te” luid...

Zou me niet verbazen als je naar een ander filiaal gaat dat er een andere uitkomst is. Tegelijk kan het natuurlijk ook zo zijn dat er meerdere dingen waren maar de persoon in kwestie alleen dat vermeld. Sommige mensen gaan als beesten met hun spullen om :+

PVoutput van mijn 4950Wp

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
sorry, maar wat een mierenneukerij voor een chip bij iedereen...dat je het voor de garantie doet kan ik nog begrijpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Farabi op 13-12-2018 13:33 ]

• Joosie200
  • Niet online
Pixelmagic schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:31:
[...]

Heel bijzonder, wat kan jij als consument daar aan doen ? Daarnaast uiteraard de vraag wat is “te” luid...

Zou me niet verbazen als je naar een ander filiaal gaat dat er een andere uitkomst is. Tegelijk kan het natuurlijk ook zo zijn dat er meerdere dingen waren maar de persoon in kwestie alleen dat vermeld. Sommige mensen gaan als beesten met hun spullen om :+
Mja. Verwacht niet dat ze met een geluidsmeter gaan testen oid. En idd je weet niet of er meer redenen waren. Maar ja denk niet dat ik nog in aanmerking kom. Want voor de 2 die afgewezen worden gaan er wss 8 wel ingeruild worden. Heb ik als nog niks al sta ik op de wachtlijst bij Assen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Hamazaki schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:32:
sorry, maar wat een mierenneukerij voor een chip bij iedereen...dat je het voor de garantie doet kan ik nog begrijpen.
Hamazaki schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:42:
[...]

ik ga het niet doen.

1.geen zin om alles over te zetten
2.geen zin om alle updates opnieuw te installeren
3.ik heb 0 gezeik gehad met dit model, misschien dalijk pech met het nieuwe model ?
4.geen zin om alle accessoires bij elkaar te zoeken
5.geen zin om mijn ps4 uit de meubelkast te halen dat strak afgewerkt is met snoeren
6.geen zin om de doos te zoeken in mijn garage
7.er zit een 2TB in mijn huidige pro, geen zin om te klooien.

Hoofdreden: LUIHEID :P
Niet zo erg als jouw reden om het niet te doen :9

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Joosie200 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:34:
[...]

Mja. Verwacht niet dat ze met een geluidsmeter gaan testen oid. En idd je weet niet of er meer redenen waren. Maar ja denk niet dat ik nog in aanmerking kom. Want voor de 2 die afgewezen worden gaan er wss 8 wel ingeruild worden. Heb ik als nog niks al sta ik op de wachtlijst bij Assen :P
Ik vrees ook dat ik er naast ga grijpen, ben pas vrijdag weer op de locatie waar de ps4 staat, dan nog backup en clean doen... zit er aan te denken er gewoon een bij Bol te bestellen en mijn huidige pre-slim via MP te verkopen. Geen idee wat dat nog oplevert en of dat in de buurt van die 170€ van GM komt.

PVoutput van mijn 4950Wp

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Net ook mijn Pro van twee jaar oud ingeleverd. Die is gelijk getest in de winkel en goed bevonden (was ook niks op aan te merken trouwens, behoorlijk stil en ziet er keurig uit). De nieuwe was alleen nog niet binnen, ik zou bij de tweede levering zitten (die altijd op vrijdag binnen kwam). Geen idee of dat morgen of volgende week is, vergeten te vragen. Zou een smsje krijgen als ie binnen was.

• lubbertkramer
Voor wie nog geen reservering heeft staan het is nu echt over en uit met de actie om te kunnen inruilen, er is mogelijk zelfs geen voorraad voor de losse verkoop

https://www.psx-sense.nl/...ctie-voor-de-ps4-pro/amp/
Op de inruilactie pagina staat inmiddels de melding: “Wegens het enorme succes van de inruilactie is de hele voorraad PlayStation 4 Pro reeds uitverkocht.” We weten niet hoeveel mensen nu precies echt gebruik hebben kunnen maken van deze actie, maar Game Mania zelf meldt dat het om duizenden klanten gaat. De actie zelf heeft welgeteld één dag geduurd, niet zo gek ook, want er was behoorlijk veel animo voor deze stunt.

• Twixie
Al bij al is het gewoon geen slimme actie van GM. Als hun voorraad zo beperkt was dat al alles uitverkocht is nog voordat de actie eigenlijk start, hadden ze de actie toch gewoon moeten beperken tot non-Pro inleveringen ?
Hadden ze nu echt zelf niet kunnen bedenken dat iedereen met een Pro gewoon hun exemplaar zou inleveren ?
Hamazaki schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:32:
Chip ? Ik dacht dat de chipset ongewijzigd was. Is gewoon andere voeding en koeling. Ik zie overigens niemand mierenneuken. Als je de kans krijgt om gratis je exemplaar te vervangen, waarom zou je het niet doen. Zelfs als het exact dezelfde is, betekent het nog altijd een no-brainer met een spiksplinternieuwe console + controller, en inderdaad terug 2 jaar garantie.
Had ik er wat meer tijd voor gehad, was ik er zeker zelf ook op gesprongen. Heb zelf een CUH-7116b.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:58
Heb een reservering kunnen plaatsen voor een nieuwe pro. Mijn Pro is een jaar oud en heeft 0 problemen enkel vind ik de garantie wel lekker.

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 19:00
Twixie schreef op donderdag 13 december 2018 @ 14:39:
Al bij al is het gewoon geen slimme actie van GM. Als hun voorraad zo beperkt was dat al alles uitverkocht is nog voordat de actie eigenlijk start, hadden ze de actie toch gewoon moeten beperken tot non-Pro inleveringen ?
Hadden ze nu echt zelf niet kunnen bedenken dat iedereen met een Pro gewoon hun exemplaar zou inleveren ?
Inderdaad, dat had ik persoonlijk ook 'eerlijker' gevonden. Nu pissen heel veel non-pro bezitters buiten de pot.

*burp*

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Doopy-X- schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:00:
[...]

Inderdaad, dat had ik persoonlijk ook 'eerlijker' gevonden. Nu pissen heel veel non-pro bezitters buiten de pot.
Klinkt bekend...

De volgende race (??): https://www.gamemania.nl/accessories/vr/2257

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Hoe ik denk dat deze actie voordelig is voor Game Mania.

Ten eerste, en het belangrijkste, is het niet Game Mania die stunt met de 299 euro kostprijs voor een PS4 Pro, maar Sony. Dit betekent dat Game Mania wel de PS4 Pro aan 299 euro aan de consument verkoopt, maar dat zij de lagere kostprijs op hun normale marge kunnen verhalen bij Sony.

Ten tweede: adviesprijs van een PS4 Pro is 399 euro. Normaal gezien haalt een retailer (afhankelijk van retailer tot retailer) een 10% marge op een console, zijnde 40 euro in dit geval. Maar aangezien GM er nog 10 euro onder gaat (de PS4 Pro kost tijdens de actie 289 euro bij GM) denk ik dat zij een hele grote bestelling bij Sony hebben gemaakt en daarbij een nog betere deal dan die normale 10% hebben kunnen afdingen. Hoeveel dat is kunnen wij niet weten, maar laten we gewoon een aanname doen als voorbeeld: 12%, zijnde 50 euro.

Als we nu een en twee samen tellen: GM koopt PS4 Pro's bij Sony aan 349 euro. GM verkoopt ze aan 289 euro, maar kan 60 euro per console verhalen aan Sony. Bij iedere oude PS4 Pro ruildeal voor een nieuwe houdt GM 60 euro aan over (net zoveel als voor een nieuwe). Daarbij komt dat ze die oude PS4 Pro's terug in de markt gooien met opnieuw 50 euro winst (ik zag prijzen van 339 euro voor een tweede hands PS4 Pro). GM heeft dus uiteraard geen probleem met de ruil voor een nieuwe PS4 Pro waar de consument niet hoeft bij te betalen. En het is nog mooie PR ook en je verdient er meer aan dan een nieuw toestel te verkopen.

Het is toch al algemeen geweten dat retailers liever tweedehands spul verkopen dan nieuw. Er zijn verhalen van Gamestops uit Amerika die consumenten oplichten om tweedehands consoles/games te kopen ipv nieuwe. Waarom denk je dat dat is? :)

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• OMX2000

OMX2000

Status in mijn GameMania account is : In behandeling. Ik weet niet wat er allemaal kan staan, maar ik hoop toch wel dat ik morgeochtend langs GameMania kan.

• Jasphur
Vanaf hoe laat eigenlijk? Gewoon wanneer de GM opent?

• beezjeh
Mijn release PS4 Pro is zoals verwacht goedgekeurd :).
Langleve Gamemania en met een goed gevoel richting de PS5.

Had nog een reservering uitstaan met een ingeleverde Xbox One.
Deze is afgekeurd op de volgende punten, behuizing had toch te veel krassen en joystick was de veel af dus voor hun een risico om de console te verkopen met 6 maanden garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Jasphur schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:20:
Vanaf hoe laat eigenlijk? Gewoon wanneer de GM opent?
Vroeg ik me ook al af. Maar goed ik ga er gewoon langs en dan zien we het wel.

• Jasphur
OMX2000 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:26:
[...]

Scheelt dat hij voor morgen een persoon extra heeft ingepland en er niet meer getest hoeft te worden. Haha

• beezjeh
OMX2000 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 15:26:
[...]

Dit moet niet zo moeilijk zijn om zelf te beantwoorden lijkt mij....

Actie is vanaf 14 december dus lijkt mij normaal vanaf opening van de winkel.
Voorraad hebben ze vandaag sowieso al zeker wel ontvangen.

Natuurlijk je ingeruilde console moet vooraf dan wel goed zijn gekeurd natuurlijk dat wel :)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste