Verwijderd schreef op zondag 9 december 2018 @ 12:51:
[...]
Ik geloof er niks van
Maar ik wil deze deal met je maken.. als jij mij met bewijs laat zien waar mijn telefoon is. Krijg jij die 500 euro.
En dan bedoel ik niet nu zoeken op fb en zo... Nee echt bewijs.
[...]
....
Een goed detectiveburo. brabantsrecherchebureau.nl om maar 1 voorbeeld te geven.
Nogmaals, in een flat word dit moeilijk, maar in een rijtjeshuis zoals mijn buurman piece off cake.
Een politieagent zelf kan deze gegevens niet checken. Wel de main schakelkamers in Nederland, 24/7. En die geven op hun beurt de opgevraagde info weer door. Minuten werk letterlijk.
C'mon,zelfs voor een whitehat die in de tel. businesses zit een koud kunstje, naïviteit kan ik ook niks mee.
Nogmaals, ik weet wel hoe GSM masten werken, vroeger moesten de masten je zoeken. Tegenwoordig sta je met minstens 1 mast verbonden en je signaal word al gelijk gekoppeld aan masten in de buurt. Dit als het bv. druk word op 1 mast Sta je via de straalverbinding op de mast zelf al half gekoppelt. ook via je telefoon sta je al half gekoppeld..
Dus door dit kan je gerust inloggen op een andere mast zonder iets te merken op je lijn. Zie mast/verbindingsapps.Daar kan je het ook op zien.
Sterker nog, Tomtom en Vodaphone hebben een verbond met providers dan geanomiseerde info van weglussen maar ook telefoons worden gemeten.
Geloof mij nou maar, vraag anders even een deteciveburo ofzo na, als ze je 06 of Imei weten kunnen ze je met een paar seconden adhv. de mastrecord's zien waar je zit. op de 5mtr. naukeurig afhankelijk van de mastbezetting in de buurt.
Edit:
De databank die ik bedoel en die ze vrij mogen checken. Enkel voor directe tracking hebben ze minstens een OVJ voor nodig.
Wikipedia: Gsm (communicatie)
Bij een mobiel netwerk, zoals een gsm-netwerk, is het van belang om te weten waar een mobiele telefoon zich bevindt.Dat wordt bereikt door het HLR (Home Location register) en het VLR (het Visitor Location Register). Beide registers zijn eigenlijk een databank. De VLR bevinden zich in de of vlak bij de Mobiele Diensten Centrale (MSC).
Als je denkt dat deze databanken direct worden gewist na gebruik? Dacht het niet, sleepwet enzo ring a bell?
[
Voor 16% gewijzigd door
BAS80 op 09-12-2018 22:38
]