Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote "jouw productie" topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 104 Laatste
Acties:
  • 225.579 views

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Arie26 schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:57:
[...]

Hoe bereken je de maximale kWh/kWp ?
7 jaar op dak laten liggen en naar pv output loggen, dan maand selecteren en record dates klikken :)

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Wimhaw schreef op woensdag 10 april 2019 @ 21:14:
Eerste 5 punter is binnen voor dit jaar _/-\o_
Mooie zonnige dag in Pijnacker. Helaas staat de zon nog steeds niet hoog. Door schaduw van mijn buurman :'( is de opbrengst nog niet super.
56.050kWh 5.561kWh/kWp
Zou de zon hoger staan als jouw buurman geen schaduw gaf? :? ;)

Edit; O wacht, lees m verkeerd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2019 21:22 ]

• Amstrike01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-09 16:09
vandaag 16.80 kWh/7.38 kWp

Met mijn 7 kuro’s 😜

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

28,071kWh - 5,022Wh/Wp in Alminder® :*)
Z/W 19,5kWh - 6,04Wh/Wp _/-\o_ O+ en dat is met een 'slechte' hoek van 20 graden :)
Vorig jaar 21 april met 2 panelen minder 25,235kWh gezien en Z/W deed 15,45kWh.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 17:57
Hatsikidee, een 5.5 voor 115 kWh, op naar de 150

1 PVoutput . Dongen NB

• Chielos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-11 13:14

Chielos

Inno Mini Cooper

86 kwh. Nieuw record!🤗 5.55 wh/wp

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:28

BlueTooth76

Let the sun shine!

Hier ook een nieuw record voor dit jaar :)

91.069kWh - 4.464kWh/kWp

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• RemmyB83
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 18:45
jacovn schreef op woensdag 10 april 2019 @ 07:34:
[...]

Ik woon wel niet in pijnakker maar heb de panelen in dezelfde orientatie liggen.
Wel ligt het op 12.5 graden elevatie, de ONO doen gemiddeld over 8 panelen 76,71% van de WZW panelen(gemiddelde van afgelopen week)

De ONO panelen staan voor 80% in de tabel in de topicstart.
De WZW panelen staan voor 93% in de tabel in de topicstart.

Theoretisch zouden ze maar goed 13% minder moeten presteren maar doen 23% minder. Wellicht over heel jaar kijken en niet een week.
Ik kijk ook eerder naar de jaaropbrengst dan naar de dagopbrengsten.
Maar zoals @Wimhaw in een eerdere post aan gaf, schelen onze opbrengsten per dag vaak(komen beide uit Pijnacker).
Deze lopen namelijk totaal niet parallel aan elkaar, en zijn vaak in een soort strijd met elkaar.
Ik probeerde aan te geven waar de grote verschillen, naar mijn idee vandaan komen.

Ik ben niet ontevreden :)
Ook al heb ik 1 van de slechtste kWh/kWp opbrengsten, door 3 bomen naast mijn huis.
Ik vind het leuk om mijn ervaring te delen, en te leren van elkaar.
Mede daardoor kunnen we blijven tweaken.

Pijnacker Oost/West

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
stormfly schreef op woensdag 10 april 2019 @ 20:57:
[...]Gaat het dan in de komende maanden nog naar 3500 oid? Of gaat de warmte parten spelen waardoor de pieken minder hoog zijn in die maanden? Of krijgen we alleen meer opbrengst doordat de dagen langer zonniger worden?
Precies zoals je zegt. Afhankelijk van de hoek van de panelen kan de instraling nog wel iets sterker worden. Maar inderdaad, de hogere temperatuur speelt een tegengestelde rol waardoor je vermogen midden op de dag in de zomer eerder lager dan hoger zal liggen. Door de langere dagen heb je in totaal inderdaad in de zomer gemiddeld nog wel wat meer opbrengst.

Zie bijvoorbeeld deze vergelijking van vandaag met een zonnige dag (30 graden) afgelopen zomer voor het verschil in piekvermogen.

https://www.pvoutput.org/...20190410&gs=3&t=0&c=0&s=1

[ Voor 14% gewijzigd door mddd op 10-04-2019 23:07 ]

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

• RemmyB83
Vandaag in Pijnacker mijn eerste 20er en tevens 3 punter van het jaar *O*
3,163kWh/kWp.
Vandaag is de lat gelegd voor morgen >:) :+

Pijnacker Oost/West

• Rouske
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Bij mij ook zo te zien 1 uur lang aftoppen, heb dit nog niet eerder meegemaakt met mijn set!

Zeker een top dag in Hoofddorp 25.882kWh - 6.596kWh/kW

• Rouske
  • Nu online
AUijtdehaag schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:33:
@vistu
Misschien P404 proberen?
P300 moeten er 8 in de zon liggen volgens mij... (@Rouske ?)
Totaal van de optimizers moet ~370V zijn, zou theoretisch met 6x p300 in de zon + nog 5 ander optimizers wel goed moeten kunnen werken. Maar als de schaduw panelen te weinig opleveren wordt wel de stroom in de string te laag voor de panelen die in de zon liggen en die halen dan niet het maximale uit de panelen.
Bedrijfzekerder zou inderdaad zijn om de p404/p505 te gebruiken ;-)

@vistu kan jij de tab grafieken zien als je op de SE portal inlogd met een PC/laptop? Dan zou je daar de optimizer + paneel spanning en stroom in 1grafiek kunnen tonen.

Of anders op de layout pagina alle optimizers selecteren en dan info (ik denk ook alleen via PC/laptop mogelijk), dan krijg je ook die info, maar alleen van dat moment.

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-11 14:29
Nog geen maandje bezig maar hier in Nijmegen net over de 20 kWh aangetikt met mn simpele setje :)
Een dikke 6,6 kWh/kW. Nog maar 9 kWh en ik heb mn maand al binnen!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57
mddd schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:01:
[...]

Precies zoals je zegt. Afhankelijk van de hoek van de panelen kan de instraling nog wel iets sterker worden. Maar inderdaad, de hogere temperatuur speelt een tegengestelde rol waardoor je vermogen midden op de dag in de zomer eerder lager dan hoger zal liggen. Door de langere dagen heb je in totaal inderdaad in de zomer gemiddeld nog wel wat meer opbrengst.

Zie bijvoorbeeld deze vergelijking van vandaag met een zonnige dag (30 graden) afgelopen zomer voor het verschil in piekvermogen.

https://www.pvoutput.org/...20190410&gs=3&t=0&c=0&s=1
Tnx jouw hoek van 40gr is nu erg ideaal, je haalt een 7 voor efficiëntie. Ik heb er 4 op 33 graden en 8 op 13 graden, dus ik hoop dat mijn piek nog wat gaat stijgen. Er zit bij jou 277 watt tussen aan verschil, mooie graadmeter.

Dank voor het delen! Met de datum uit het verleden zal ik ook eens bij @AUijtdehaag op zijn pvoutput gaan rondneuzen.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:16
Het is wel duidelijk dat temperatuur echt heel belangrijk is.
Gisteren all-time record en dat is met de mooie zomer van afgelopen jaar er bij.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:11
Rouske schreef op woensdag 10 april 2019 @ 23:48:
[...]

Totaal van de optimizers moet ~370V zijn, zou theoretisch met 6x p300 in de zon + nog 5 ander optimizers wel goed moeten kunnen werken. Maar als de schaduw panelen te weinig opleveren wordt wel de stroom in de string te laag voor de panelen die in de zon liggen en die halen dan niet het maximale uit de panelen.
Bedrijfzekerder zou inderdaad zijn om de p404/p505 te gebruiken ;-)

@vistu kan jij de tab grafieken zien als je op de SE portal inlogd met een PC/laptop? Dan zou je daar de optimizer + paneel spanning en stroom in 1grafiek kunnen tonen.

Of anders op de layout pagina alle optimizers selecteren en dan info (ik denk ook alleen via PC/laptop mogelijk), dan krijg je ook die info, maar alleen van dat moment.
Duidelijk verhaal, bedankt! Ik heb de installateur verzocht om de grafieken tab voor me open te zetten, even afwachten wat daaruit komt. Anders dus bij de installateur proberen te regelen dat de p404/p505 wordt geinstalleerd ter vervanging van de p300's?

• stormfly
vistu schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:16:
Tja, toch jammer eigenlijk . Schaduw van de dakkapel op de voorzijde lijkt op een of andere manier (ondanks de omvormersoptimizers) vanaf een uur of 13 een gigantische impact te hebben gehad. Het gaat echter slechts om een enkel paneel (van de 7 op de zuidkant)
Ik heb ongeveer dezelfde setup, ook meerdere dakvlakken en een kleine installatie.

Huis 210gr ZW.
12 panelen
4 oost garage 12gr (deze week bijgeplaatst)
2 oost dakkapel 12gr
2 west dakkapel 12gr
4 ZW pannen 33gr

Ik heb P404's gekozen omdat ik startte met 8 panelen een jaar geleden, precies om de reden die genoemd is. Zoals Rouske zegt, het naslaan van de grafieken gaat je helpen. Je kan dan kan de SE helpdesk bellen en vragen voor volledige gebruikersrechten inclusief grafieken. Je zal dan zien wat er "inkakt" en wat je er aan kunt doen, je hebt wel flash nodig 8)7

https://pvoutput.org/comp...05&sid1=60227&dt=20190410

• stormfly
vistu schreef op donderdag 11 april 2019 @ 07:30:
[...]

Duidelijk verhaal, bedankt! Ik heb de installateur verzocht om de grafieken tab voor me open te zetten, even afwachten wat daaruit komt. Anders dus bij de installateur proberen te regelen dat de p404/p505 wordt geinstalleerd ter vervanging van de p300's?
https://www.solaredge.com...optimizers_efficiency.pdf

Je zou nog even kunnen kijken, ik neig naar de P404 omdat die efficiënter lijkt voor kleinere panelen (jij hebt 300wp + schaduw). Ik weet niet of @Rouske daar nog een mening over heeft?

• mddd
  • Niet online
@stormfly Ja het is leuk om te vergelijken als je wat data hebt opgebouwd. Met vlakkere ligging moet je later in het jaar bij hogere stand van de zon inderdaad nog wel wat extra krijgen!

Ik moet “helaas” binnenkort opnieuw beginnen met data verzamelen want ga verhuizen. Heel andere situatie (ZO/NW). Die 7 zal ik dan niet meer gaan halen :( Maar zodra ik het huis heb ga ik het dak opmeten en nieuwe panelen laten leggen hoor!!

Bij de veranderende salderend regelgeving is meerdere vlakken ook wel weer gunstig (opbrengst spreiden over de dag).

[ Voor 12% gewijzigd door mddd op 11-04-2019 08:47 ]

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
stormfly schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:16:
[...]

https://www.solaredge.com...optimizers_efficiency.pdf

Je zou nog even kunnen kijken, ik neig naar de P404 omdat die efficiënter lijkt voor kleinere panelen (jij hebt 300wp + schaduw). Ik weet niet of @Rouske daar nog een mening over heeft?
-- off topic --
De efficiency van optimizers is niet schokkend verschillend overigens. SolarEdge maakt het je wel moeilijk om de gegevens te vergelijken omdat ze bijna bij elk model een andere schaal indeling hebben.
Voordat ik de setup echt kocht heb ik het uitgemeten en in een grafiek gezet. De P404 en P505 zijn minder efficient dan de P500. Maar dan heb je het over minder dan 1% eerder 0.5%

Ik had angst dan mijn 16x P500 niet zouden opstarten in de ochtend met een SE8K. Maar start redelijk vroeg op, zelfs op slechte dagen. Omdat ik er nog 7 zuid-west gerichte panelen bij zou krijgen eerst maand zo mee gedraaid.

Dus de minimale opgave van SE lijkt wel te kloppen in mijn geval. Achteraf blij niet voor een P505 of P404 gekozen te hebben, was iets duurder geweest en had mij denk ik weinig extra gebracht.

Je moet ook even kijken naar hoe efficient een optimizer is bij de Vmpp van je paneel. Dan scheelt het voor DIE optimizer ook snel 1 a 2 % efficientie als er geen 'match' is.

Elk paneel wat je uitbreid moet ook van dat zelfde type zijn. Ze mixen niet tussen 00 en 04/05 op het eind van de typenummering…

-- on topic --
Gisteren in Alminder inderdaad een top dag met 5.210kWh/kW dat was mijn eerste 5 score. ( de 2 dagen ervoor 'maar' rond de 4.5kWh/kW)

[ Voor 11% gewijzigd door jacovn op 11-04-2019 09:19 ]

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 14:39
mddd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 08:45:
@stormfly
Bij de veranderende salderend regelgeving is meerdere vlakken ook wel weer gunstig (opbrengst spreiden over de dag).
Is er al meer overbekend de nieuw salderingswet vanaf januari 2021 ? ik dacht dat in het eerste kwartaal van 2019 een besluit in genomen zou worden, maar heb zelfs geen idee wat de voorstellen zijn ? iemand

Teteringen

• mddd
  • Niet online
Arie26 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:11:
Is er al meer overbekend de nieuw salderingswet vanaf januari 2021 ? ik dacht dat in het eerste kwartaal van 2019 een besluit in genomen zou worden, maar heb zelfs geen idee wat de voorstellen zijn ? iemand
Nee. Er is nog geen definitieve beslissing. De verwachting is nog altijd dat er een omschakeling gemaakt zal worden salderen naar een terugleververgoeding. Dus in plaats van dat je alleen het saldo betaalt van levering - teruglevering, betaal je dan het normale bedrag voor de levering, en ontvang je voor de teruglevering een ander tarief namelijk de marktprijs plus een bepaalde extra vergoeding. En die vergoeding wordt dan elk jaar een stukje lager. Eerder is gezegd dat het doel is om de terugverdientermijn ruwweg gelijk te houden, dat zou dan betekenen dat een gemiddelde installatie zich in een jaar of 7 a 8 terug zou moeten verdienen.

Dit plan was al lang geleden een keer bekend geworden maar is volgens mij nooit officieel aangekondigd laat staan definitief besloten. Dus het is voorlopig nog maar even afwachten..

Ik denk zelf dat er zeker wel iets gaat veranderen en het is logisch als het dan zoiets is als het bovenstaande. Voor elke vorm waar saldering verminderd of afgeschaft wordt, zal gelden dat het belangrijker wordt om je eigen stroom "in huis te houden", dus zelf te gebruiken. Dan levert het je immers nog steeds een besparing op die even groot als je leveringstarief. In dat licht is het spreiden van opbrengst over de dag, en het dynamisch instellen van stroomgebruikers dus iets om in gedachten te houden.

Bijvoorbeeld aan mijn nieuwe huis komt ook een laadpaal voor de auto. Ik zoek er nu een uit, die hoger en lager kan schakelen aan de hand van de beschikbare stroom. Dus als de auto overdag gekoppeld staat en de zon schijnt, dan maximaal laden.

[ Voor 24% gewijzigd door mddd op 11-04-2019 09:22 ]

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Gisteren 33.39kWh opgewekt. Dus een whopping 7,258kWh/Wp. Eind v/d middag bewolking, dus ik weet niet of we er vandaag overheen gaan!

Helaas geeft PVoutput trouwens maar 32,283kWh aan. Ik loop sinds september 2018 al 0,2MWh achter t.o.v. de SolarEdge app...

4800wp zuid - pvoutput.org

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@herofruit De systematische afwijkingen van de solaredge logging t.o.v. de pvoutput registratie zijn al langer bekend hier op het forum. Ik weet alleen niet of er onafhankelijke metingen met een productie kWh-meter (MID gecertificeerd) zijn.

Vanochtend prima pv-weer: 3,9°C en een briesje met 3 bft uit 87° (oost) - precies langs de panelen
De productie loopt ca. 4,5% achter op gisteren (minder wind, hogere r.v. atm)

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Rouske
  • Nu online
//off-topic
@herofruit zie PVOutput forum:

Solaredge portal seems to be using totalEnergy while PVOutput is calculating energy from totalActivePower.
There will be an option in the future to use totalEnergy instead of totalActivePower.

//on-topic
Gaat vandaag weer lekker, lopen iets achter op gisteren, waarschijnlijk minder wind.

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
@dunklefaser Klopt, ben er ook van op de hoogte. Had eigenlijk in het systeem moeten zitten voordat het aanging, maar zo ver goed had ik mij nog niet ingelezen in logging van SE..

@Rouske Zou mooi zijn als dat met terugwerkende kracht kan. Zal wel niet ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door herofruit op 11-04-2019 10:21 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

• ElPaco
  • Laatst online: 22-11 10:26
Gisteren een whopping 16,3 kWh dus 5,03 kWh/kWp. Volgens mij mijn hoogste ooit :)

WoT stats

• Megalodon_67
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
mddd schreef op donderdag 11 april 2019 @ 09:19:
Nee. Er is nog geen definitieve beslissing. De verwachting is nog altijd dat er een omschakeling gemaakt zal worden salderen naar een terugleververgoeding. Dus in plaats van dat je alleen het saldo betaalt van levering - teruglevering, betaal je dan het normale bedrag voor de levering, en ontvang je voor de teruglevering een ander tarief namelijk de marktprijs plus een bepaalde extra vergoeding. En die vergoeding wordt dan elk jaar een stukje lager.
Ik denk dat we uiteindelijk (maar dat is dus niet op korte of middellange termijn) in een situatie gaan belanden dat -wanneer bijna iedereen zonnepanelen heeft- er niets meer zal worden gegeven voor zonnestroom van particulieren.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:34

basvn

Breezand - NHN

Megalodon_67 schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:38:
[...]

Ik denk dat we uiteindelijk (maar dat is dus niet op korte of middellange termijn) in een situatie gaan belanden dat -wanneer bijna iedereen zonnepanelen heeft- er niets meer zal worden gegeven voor zonnestroom van particulieren.
Op dat moment zijn thuisaccu's heeel interessant!
Dus snijden de netbeheerders zich in hun eigen vingers, want dan hebben ze z'n 9 maanden geen omzet aan stroom verkoop..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
gisteren in Aalten 27.17 KWh = 4.68 KWh/KWp hele mooie dag en een nieuw record .
kijken wat vandaag brengt

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

• Rouske
  • Nu online
Grrr, wolken, waar komen die nu opeens vandaan :(

Ohw, gelukkig, we toppen alweer af 8)

[ Voor 30% gewijzigd door Rouske op 11-04-2019 11:36 ]

• Bauki
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:11
Sinds vorige week vrijdag een nieuwe installatie van 20 x Sunerg Solar XM460305 op plat dak (schans 20°) en pal zuid (180°).

Opbrengst gisteren van 40,21kWh te Sint-Katelijne-Waver (België) = 6,59 kWh/kWp

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

basvn schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:40:
[...]

Op dat moment zijn thuisaccu's heeel interessant!
Dus snijden de netbeheerders zich in hun eigen vingers, want dan hebben ze z'n 9 maanden geen omzet aan stroom verkoop..
Netbeheerders verkopen geen stroom, en 9 maanden geen omzet aan stroom voor de leveranciers?
Graag enige onderbouwing!

P.S.: thuisaccu's (aka powerwall) samen met slim energiemanagement (aansturen apparatuur in huis),
maar voorlopig nog vrij prijzig (per 1 kWh capaciteit = ~0,7 - 1 k€)

Gaat prima in Wijchen op zuid: atm 1,72 Wh/Wp - opbrengst 3% minder dan gisteren

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Misterpc
  • Nu online
in aalten ook ineens wolken , die heb ik niet besteld

niet veel later veel wolken en zon weg net op prime time voor mij :(

[ Voor 40% gewijzigd door Misterpc op 11-04-2019 12:38 ]

• Yoicaa
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-01-2023
Lekker dagje gisteren met 6,12 Wh/Wp.

Vandaag gaat ook lekker, maar ik verwacht niet gisteren te overtreffen.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 11:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uRSEocNljDJgFsnbl0rwh1nB/full.jpg
Gister, jammer van die afvlakking toch (6000WP omvormer op 7200wp panelen). Heb hem toch ook even naar de installateur doorgestuurd.

49kWh = 6.81 kWh/kWp score

Toch ook maar eens die PV Output link in orde maken.. :+

• Apeldoorn
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-01-2024
Flinke bewolking op de Veluwe. Uiteindelijk hopelijk gewoon dagtarget halen. We raken al snel verwend met een paar onbewolkte dagen.

3025 wp, z-zw, plat dak, 15 graden hellingshoek

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:30
Wat een top dag gisteren! Mijn nieuwe record. Ook bij mij begint de parabool af te vlakken (4350Wp aan panelen vs 3680Wp inverter).

27,7kWh - 6,382488479kWh/kWp

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/a4YjcOC.jpg

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Tijdens de hoogste stand van de zon achtbaan weer,
wel met een mooie hoge en brede piek - 2900 W (114% STC)
helaas nu 9% achter op gisteren, vandaag geen 7 Wh/Wp.

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:08
Wat doet jouw systeem dan en wat raakt er dan in de war?

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 21:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Vandaag de inverse van gisteren. Nu tot 12:20 een perfecte parabool, gisteren vanaf 12:20. Gisteren toch nog 5.8Wh/Wp gehaald, dus die eerste 6Wh/Wp komt er wel.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Misterpc
  • Nu online
Aalten heeft het dagtarget net binnen en aan de grafiek te zien was er een afkoel periode waarne de zon er weer even doorkwam met een constante piek productie van tegen de 4 KW ..

• Apeldoorn
Stuur die zon dan maar snel naar mij door, @Misterpc .
Met pas 2,6 kwh/kwp in de pocket, kan ik nog wel wat gebruiken....

• Misterpc
  • Nu online
ik heb net het raam open gedaan en even geblazen misschien helpt het wat :)

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

il-Principe schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:08:
[...]

Wat doet jouw systeem dan en wat raakt er dan in de war?
Fiat LUX! in mijn sig (en het werd licht)

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
Vandaag zie ik hier ook het hoogste piek: 7122 Watt van 7730 max Watt

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:08
dunklefaser schreef op donderdag 11 april 2019 @ 15:36:
[...]

Fiat LUX! in mijn sig (en het werd licht)
Is het dan dat de omvormer het niet meer kan bijbenen of dat de intensiteit zo kort achter elkaar wisselt. Maar wat zonoskar vandaag voor achtbaan heeft is/lijkt anders dan die van jou (Voltage gaat omlaag, bij zonos schiet deze omhoog).

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@il-Principe Toch geen licht gezien, het ligt aan de junctiontemperatuur in de modules,
staat volgens mij ook in de TS beschreven. Kijk maar in de technische specificaties van een zonnepaneel naar de temperatuurafhankelijkheid van het geleverde vermogen (trefwoord STC en NOC)

De nummer 1 op de tweakerslijst heeft geen 24 (pvoutput) maar 30! panelen op het dak
Dat verklaart natuurlijk een hele hoop. Er van uitgaande dat de panelen van het zelfde type en 260 Wp zijn
is zijn efficiency maar 80% van dat wat we nu zien. @antonboonstra - even een bericht sturen en laten aanpassen.

[ Voor 42% gewijzigd door dunklefaser op 11-04-2019 18:08 ]

SMA tripower 6.0 vs SMA 3.6, met 2x7 panasonic.4550 Wp.
https://pvoutput.org/comp...8&df=20190410&dt=20190411
En dan met name de schaduw van de dakkapel in de ochtend tot 10.30 uur (extended voor de Vmpp)

Conclusies
- Een te zware omvormer (6.0) heeft nauwelijks negatief effect op de opbrengst (op een zonnige dag als deze dan, uiteraard)
- Optitrac werkt niet goed op een 3-fase omvormer die te zwaar is en 1-fase Vmpp spanningen krijgt. (vreemd want een tripower 5000 TL-20 deed het wel prima met optitrac)
- Optitrac werkt prima, in dit geval, op de 1-fase omvormer. (die helaas aftopt en te klein is)

Ik ga SMA maar eens (om) advies vragen. ;)

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Chielos
  • Laatst online: 17-11 13:14

Chielos

Inno Mini Cooper

Heb een aftopper!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ct5TCIk3lXGfyoP7TYb1zlbY/thumb.jpg

48 x sf165 verdeeld op oost west.

Helaasssch.

Maar ben er niet zo rouwig over. In de zomer zal het niet voorkomen verwacht ik.

Ik zal eens kijken of ik de oost west parabolen eens in PVoutput kan krijgen.

[ Voor 26% gewijzigd door Chielos op 11-04-2019 18:54 ]

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:46
Vandaag een mijlpaal behaald. De 1ste 5 MWh is binnen. *O* :)F En dat sinds eind juli van het afgelopen jaar. Ben benieuwd hoeveel het 1ste jaar op gaat brengen.

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

• ElPaco
16,06 kWh in Roermond, bijna net zoveel als gisteren. Toch weer een nette 4,96 kWh/kWp!

WoT stats

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-07 17:07
Ondanks de shitload aan wolken vanaf 13.00 toch nog 9.2 kWh opgewekt wat neerkomt op 5,29 kWh/kWp in een dorpje net ten oosten van Amersfoort.

• TFHfony
  • Laatst online: 16:41

TFHfony

Professional Weirdo

Zo... de dag begon stralend, maar om stipt half 1 trokken de wolken binnen. Eerst een paar, daarna steeds meer. Ondanks dat, toch een kleine 41kWh, ofwel bijna 6,5Wh/Wp. Niet zo mooi als gisteren, maar toch niet onaardig :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Apeldoorn
Apeldoorn: 10,65 kwh = 3,53 kwh/kwp

Dagtarget helaas niet gehaald. Ochtendzonnetje is lekker, maar niet als deze om 11.30 uur al achter dikke stapelwolken verdwijnt. Aangezien mijn zw opstelling pas om 10.00 uur rendeert, heb ik er op die manier weinig aan.
Dit scenario van stapelwolken vanaf eind van de ochtend, lijkt zich voort te zetten tot en met zondag |:(

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:45
12,2 Kwh = 2,72 Kwh/Kwp in Heerhugowaard. Was al bijna vergeten hoe het was heel de dag wolken. Nou zo dus 🤣

• de schompen
  • Laatst online: 16-11 17:26
Tis iets minder de opbrengst achter de komma vergeleken met gisteren: 31.5 kWh (6.06 kWh/kWp) Toch een mooie dag vandaag in het Zeeuwse.

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-11 08:52

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Heel anders dan gister. Maar we kijken naar de absolute aantallen.:)
Zuidset ; 15.600kWh 3.900kWh/kW

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

Verwijderd

Bizar, best wel wat wolken gehad en toch bijna een 6-punter vandaag. De pieken tussen de wolken in waren dan ook wat hoger dan op dezelfde tijdstippen gisteren.

Totaal 32,35 = 5,99 kWh/kWp

Target deze maand totaal is 111,11 kWh / kWp en zit nu al op 50 kWh / kWp

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

de schompen schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:49:
Tis iets minder de opbrengst achter de komma vergeleken met gisteren: 31.5 kWh (6.06 kWh/kWp) Toch een mooie dag vandaag in het Zeeuwse.
Daar sluit ik me bij aan. ZW een beetje minder, 5,6 Wh/Wp.
NO daarentegen een stukkie beter.

Totaal daardoor maar 0,5 kWh minder dan gisteren. 56 kWh.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 14:39
CTRL+C
CTRL+V

Precies het zelfde als gisteren, was gisteren de middag sterker vandaag zeker de ochtend ‘smiddag nog best wel wat dipjes gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LRI3gbyB4GcfsrnSBuFiP4Vy/full.jpg

19,28kWh - 5,84kWh/kWp

Nog zeker niet de max gehaald met wat ze kunnen de paneeltjes, maar wederom erg te vreden.

[ Voor 20% gewijzigd door Arie26 op 11-04-2019 20:24 ]

Teteringen

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:21

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Gouda zuid vandaag 5,77 kWh/kWp

Totaal 38,94 kWh dus ook hier wat minder, toch prima dagje hoor.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

AUijtdehaag schreef op donderdag 11 april 2019 @ 18:47:
SMA tripower 6.0 vs SMA 3.6, met 2x7 panasonic.4550 Wp.
https://pvoutput.org/comp...8&df=20190410&dt=20190411
En dan met name de schaduw van de dakkapel in de ochtend tot 10.30 uur (extended voor de Vmpp)

Conclusies
- Een te zware omvormer (6.0) heeft nauwelijks negatief effect op de opbrengst (op een zonnige dag als deze dan, uiteraard)
- Optitrac werkt niet goed op een 3-fase omvormer die te zwaar is en 1-fase Vmpp spanningen krijgt. (vreemd want een tripower 5000 TL-20 deed het wel prima met optitrac)
- Optitrac werkt prima, in dit geval, op de 1-fase omvormer. (die helaas aftopt en te klein is)

Ik ga SMA maar eens (om) advies vragen. ;)
Interessant! Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "Optitrac werkt niet goed op een 3-fase omvormer die te zwaar is en 1-fase Vmpp spanningen krijgt. (vreemd want een tripower 5000 TL-20 deed het wel prima met optitrac)"
1) Beide omvormers zijn toch 3-fase omvormers? Wat bedoel je met 1-fase Vmpp spanning? Krijgt de tripower 5000 TL-20 niet dezelfde Vmpp spanningen?

Ik ben ook benieuwd, vooral als ik een nieuw pv-systeem compleet op SMA zou willen omzetten (17 x 330 Wp = 5,28 kWp of zoiets)

• Grolsch
  • Laatst online: 16:16
Vandaag in Twente was het misse boel na het middaguur, maar ondanks dat toch keurig dagtarget binnen 27.817kWh 3.974kWh/kW

@Wimhaw ook hier een mijlpaaltje vandaag, 10MWh binnengeharkt sinds juli 2017 _/-\o_ *O* *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Grolsch op 11-04-2019 20:35 ]

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

dunklefaser schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:32:
[...]

Interessant! Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "Optitrac werkt niet goed op een 3-fase omvormer die te zwaar is en 1-fase Vmpp spanningen krijgt. (vreemd want een tripower 5000 TL-20 deed het wel prima met optitrac)"
Die 5000tl staat hier te snorren met de NO set. Geen schaduw, dus optitrac niet van belang.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Topicstarter
Vandaag ook weer aardig wat dipjes 's ochtends... vanaf 3u nagenoeg identiek aan gisteren. Resultaat: 0.92% minder dan gisteren met 22.359kWh - 5.324kWh/kW in Zuid-Limburg.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 20:00
ElPaco schreef op donderdag 11 april 2019 @ 19:12:
16,06 kWh in Roermond, bijna net zoveel als gisteren. Toch weer een nette 4,96 kWh/kWp!
Net zoveel als mijn Wp vermogen haha

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

JoKo schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:38:
[...]

Die 5000tl staat hier te snorren met de NO set. Geen schaduw, dus optitrac niet van belang.
Is die kachelpijp weg dan? ;)

@dunklefaser
Kijk even naar de Vmpp tot 10: 30 (string 1 heeft schaduw, dus paarse lijn. (en ook extended data)

SMA 3.6: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=17683&sid=15478
De vmpp zakt (diodes treden in werking, en Vmpp komt geleidelijk terug)
Optitrac werkt dus.

SMA tripower 6.0: https://pvoutput.org/intr...dt=20190404&gs=0&da=1&m=1
De vmpp zakt niet (diodes doen niets, en Vmpp zakt wanneer alle panelen uit de schaduw zijn)
Optitrac doet niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SooguGwOmHq0jZI8mrFQ987u/thumb.jpg

Het lijkt of de SMA 6.0 een hogere Vmpp spanning nodig heeft om optitrac te laten werken.
Datasheets laten ook een steeds hogere Vmpp startspanning zien. (SMA tripower 3.0 - 4.0 - 5.0 en 6.0)

Maar 17x in 1 string is toch prima.

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:39

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

22,397kWh - 4Wh/Wp in Alminder®, Z/W 4,33Wh/Wp en N/O de rest :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 18:06

heho

Ommen, Overijssel

Stuk minder dan gister helaas, door een flink bewolkte middag.
Toch ruim boven dagtarget met 15.64 kWh en 4.92 kWh/kWp

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Snoekieboe
  • Laatst online: 10-10-2024
Qua opbrengst was het vandaag een copy/paste van gisteren. Echter waren er gisteren wat dipjes in de ochtend waarneembaar, deze waren vandaag verschoven naar de middag.

Heerle (gemeente Roosendaal) met een ZO opstelling onder 35 graden was goed voor 5,889kWh/Kwp, wederom net geen 6 punter dus :-( maar zeer zeker niet slecht

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Prima dag weer. ’s Middags inderdaad wat meer wolken. 5.538kWh/kW

• Wimhaw
Vandaag was het redelijk hier in Pijnacker. Veel wolken trokken over wat resulteerde in een zaagtand Curve. De maximale intensiteit van de zonnestralen was beduidend hoger tov de afgelopen dagen. 9710kW piek vermogen wat ruim 96% is van het maximale.
@Grolsch gefeliciteerd met je 10MWh. Hopelijk haal ik je binnen het jaar in. :9
48.420kWh 4.804kWh/kWp

• Elmonogrande
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-08 20:00
Vandaag weer meer dan 80 kWh en 5kwh/kWp.

Venray Oost-West 16 kWp All electric, Nibe 2040 warmtepomp met VVM 320

• RemmyB83
Vandaag ondanks de bewolking toch een goede opbrengst.
2,981kWh/kWp.

Pijnacker Oost/West

• ElPaco
Elmonogrande schreef op donderdag 11 april 2019 @ 20:50:
[...]

Net zoveel als mijn Wp vermogen haha
Maar ik heb minder nodig dan jij, ik heb ook nog gas ;) Daarnaast heb ik niet genoeg dak voor 16 kWp, als ik alles maximaal vol zou leggen dan kom ik denk ik maximaal tot 8kWp ofzo.

WoT stats

• insomniac
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:03
Net als gisteren een 7 punter, wel een dippie aan het begin van de middag.
27.690kWh - 7.100kWh/kW

::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-11 09:17

Wailing_Banshee

You're Next

Was weer wennen gisteren, geen zon..

Maar goed, zolang m'n opbrengst deze maand maar minimaal zo'n 50% is, ben ik al gelukkig (dan is m'n maandverbruik gedekt). Ik had nog zo'n 100kWh over aan het eind van februari en vanaf maart zijn we minimaal maandelijks dekkend. En aangezien onze rekening periode tot augustus loopt, is alles wat we nu extra opleveren toch alleen maar extra...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Bauki
  • Laatst online: 08:11
Beetje minder dan woensdag maar toch een mooie 38,99 kWh = 6,39 kWh/kWp

• Misterpc
  • Nu online
gisteren in Aalten 22.75 KWh = 3.95 KWh/KWp aardige dag ,
vandaag is heeel anders , koud en geen zon gezien , hopelijk komt ie nog wel tegen het eind van de ochtend om de boel wat op te warmen ,

• dunklefaser
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Gisteren een mooie 6,38 Wh/Wp in Wijchen op zuid.
De ferraris draait weer overuren, achteruit uiteraard.
maand pro-rata 116%
j.o.j. 3190 kWh = 1244 Wh/Wp
Vandaag een langzame start: atm. 0,6 Wh/Wp en pos. 214

• ElPaco
ElPaco schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 16:00:
Wat een verschillen zeg! Gisteren in Roermond 13 kWh -> 4,01 kWh/kWp en nu zitten we op 10,82 kWh voor vandaag. De teller loopt nog maar is dus sowieso een goede dag. Hier is het al heel de dag zonnig en eigenlijk gewoon heerlijk lenteweer.

Afgelopen dinsdag een mail gestuurd naar de partij die de panelen hier heeft gelegd dat ze 14 dagen hadden om het te regelen. Mocht het dus dinsdag over een week nog niet gefixt zijn (het feit dat we dus maar max 1900 watt opwekken door foutief aangesloten omvormer) dan neem ik contact op met een andere partij om het te fixen voor ons en gaat de rekening naar degene die het oorspronkelijk heeft gelegd.
Jullie gaan het niet geloven, maar zojuist gebeld door de zonnepanelenleverancier. Ze gaan mijn systeem fixen (dus 1 Y-splitter aansluiten). Ze verwachten er 4 uur mee bezig te zijn, dus geen idee wat ze in de overige 3 uur en 55 minuten willen doen nadat ze de Y-splitter er tussen hebben gezet, maar dat zien we dan wel.

Stel je voor dat ik straks gewoon ineens wel 2500W+ kan doen :9~

WoT stats

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-11 21:21

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

dunklefaser schreef op donderdag 11 april 2019 @ 17:06:
De nummer 1 op de tweakerslijst heeft geen 24 (pvoutput) maar 30! panelen op het dak
Dat verklaart natuurlijk een hele hoop. Er van uitgaande dat de panelen van het zelfde type en 260 Wp zijn
is zijn efficiency maar 80% van dat wat we nu zien. @antonboonstra - even een bericht sturen en laten aanpassen.
Goed gevonden! Ik heb zojuist een berichtje via PVOutput verstuurd.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Rouske
  • Nu online
ElPaco schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 10:24:
[...]

Jullie gaan het niet geloven, maar zojuist gebeld door de zonnepanelenleverancier. Ze gaan mijn systeem fixen (dus 1 Y-splitter aansluiten). Ze verwachten er 4 uur mee bezig te zijn, dus geen idee wat ze in de overige 3 uur en 55 minuten willen doen nadat ze de Y-splitter er tussen hebben gezet, maar dat zien we dan wel.

Stel je voor dat ik straks gewoon ineens wel 2500W+ kan doen :9~
Ik hoop voor je dat ze 2x een Y-splitter kabel meenemen en wel 2 verschillende :9
4 uur :? Gaan ze het dan op het dak splitten ofzo?
Raar 8)7

• ElPaco
Rouske schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:00:
[...]

Ik hoop voor je dat ze 2x een Y-splitter kabel meenemen en wel 2 verschillende :9
4 uur :? Gaan ze het dan op het dak splitten ofzo?
Raar 8)7
Ik heb geen vragen gesteld, we gaan het meemaken. Ik ben allang blij dat ze met een oplossing lijken te komen.

WoT stats

• Apeldoorn
Vandaag is het 3keer niks...

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:34

basvn

Breezand - NHN

Hier ondanks de bewolking al 12% meer als mijn beste dag.. 8)7

West deed in de ochtend aardig mee, omdat het licht mooi verspreid word door de wolken

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Misterpc
  • Nu online
@Apeldoorn goh zeg , het leek net of ik de zon zag , maar niet dus , weer zo'n prut dag en koud is het ook nog

• Wiley99
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:19
Rouske schreef op donderdag 11 april 2019 @ 10:16:
//off-topic
@herofruit zie PVOutput forum:

Solaredge portal seems to be using totalEnergy while PVOutput is calculating energy from totalActivePower.
There will be an option in the future to use totalEnergy instead of totalActivePower.
Verklaart ook wat ik zie: PVoutput direct vanuit SE portaal is zo'n 2-3% minder dan PVoutput vanuit Domoticz vanuit SE portaal, omdat ik via Domoticz wel actuele energie doorgeef. (Zelfde bron, verschillende resultaten)

</offtopic>

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transform - Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

• Apeldoorn
Misterpc schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 14:06:
@Apeldoorn goh zeg , het leek net of ik de zon zag , maar niet dus , weer zo'n prut dag en koud is het ook nog
Geduld is een schone zaak, @Misterpc .
Maandag moet het beter worden.
Kunnen we hopelijk weer de opgelopen schade in gaan halen.

• Misterpc
  • Nu online
Aalten heeft vandaag ongeveer 2/3 van het dagtarget , en ik heb heel even de zon gezien ....

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:03
12/04/19 - 27.311kWh - 4.741kWh/kW
11/04/19 - 32.880kWh - 5.708kWh/kW
10/04/19 - 39.123kWh - 6.792kWh/kW
09/04/19 - 34.908kWh - 6.060kWh/kW
08/04/19 - 31.878kWh - 5.534kWh/kW
07/04/19 - 30.706kWh - 5.331kWh/kW

Geen verkeerd weekje :+ 120 graden OZO, 38 graden hellingshoek, Huizen nabij het Gooimeer.

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• Snoekieboe
  • Laatst online: 10-10-2024
Zonder dalen heb je geen pieken.....zo ook vandaag:

* Orientatie: Zuid-Oost
* Hellingshoek: 35 graden
* Efficiency: 3,561kWh/kWp

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

• Wimhaw
Veel wolken trokken over Pijnacker wat resulteerde in 22.350kWh - 2.217kWh/kWp. Nog niet eens de helft van gisteren en de dagen ervoor. Wel dekt de opbrengst ruim het dagelijks energieverbruik.

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Vandaag weer een lekker totaal van 38 kWh.....8 voor mezelf, € 4,50 in mindering op de gasrekening :9

Ruim 21 kWh daarvan kwamen van ZW, 3,49 Wh/Wp.

• MatsuMatsu85
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:45
11,3 Kwh = 2,52 Kwh/Kwp in Heerhugowaard. Niet echt om over naar huis te schrijven. Gelukkig een opsteker. De 26ste komen ze twee panelen verplaatsen deze liggen dan niet meer in de schaduw en krijg ik 5 optimizers voor de panelen die nog wat schaduw hebben. Hierdoor zou mijn installatie stukken beter moeten draaien tussen 10:00-14:00 😊

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14-11 13:43
Tja moet je nu hier blij van worden (lange periode van zonnig weer) of op je hoede zijn voor bijvoorbeeld heftige voorjaars stormen waar tegen geen pv bevestiging opgewassen is. https://www.nu.nl/binnenl...wacht-na-fris-weekend.amp

[ Voor 6% gewijzigd door Snarfie31 op 12-04-2019 20:01 ]

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

• TFHfony
  • Laatst online: 16:41

TFHfony

Professional Weirdo

Vandaag de target (23,5kWh) net niet gehaald: 22kWh, ofwel 3,5Wh/Wp.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• de schompen
  • Laatst online: 16-11 17:26
Allemagjes wat een verschil met gisteren. Vandaag op de teller precies 17 kWh wat goed is voor 3.27 kWh/kWp. Groeten uit Kampeerland. (en nee, niet verkeerd geschreven).

Set 1: 5200 Wp op een se 5k. Set 2: 5200 Wp op een se 5k. Set 3: 5040 Wp op een Growatt 5000tl3-xh

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:19
Hier in Leeuwarden is het 19.326kWh 2.928kWh/kwp geworden.. groot verschil met afgelopen twee top dagen. Vanaf volgende week gaat het weer de goede kant op!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Pagina: 1 ... 37 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.