SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:44
ScuL schreef op zondag 16 mei 2021 @ 08:43:
[...]

Tsja typerend. Ik ben bewust dat het een B2B bedrijf is en dat ze niet op al die consumentenbestellingen zitten te wachten maar een mailtje beantwoorden of de telefoon opnemen lijkt me toch wel normaal. Ik jaag het nog een paar keer na en anders moet ik maar item24 gaan doen en opnieuw laten printen.
Is ook waardeloos, de mijne zijn verstuurd naar adres in duitsland, maar levering is vanaf vorige week woensdag iedere dag naar de volgende dag door aan het schuiven dus heb ze nog steeds niet.

China master 11 mei aangemeld vanmorgen 8 uur betaallink half 12 bezorgt. Ik heb ook de gok genomen 51 euro. _/-\o_
Vind wel dat je met zulke dingen niet te veel op het forum moet posten.(anders verklein je de kans voor toekomstige bestellers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 17:27
evuijtert schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 07:49:
@toaster1 strict genomen heb je dan 5dof en een vette rig :p
Vind ik ook :) Vooral TL maakt veel verschil, veeeel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 13:27
Hoi, is er iemand die mij wil "Sponseren", zodat ik kan doneren, en bij het owners Discord kan?

Dat voorkomt een hoop vragen hier vermoed ik :)

Uiteraard wil ik bewijzen leveren dat ik voor mezelf bouw en niet voor commerciele bedoelingen.

(My iRacing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evuijtert
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-01 08:46
elknic schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 12:48:
Hoi, is er iemand die mij wil "Sponseren", zodat ik kan doneren, en bij het owners Discord kan?

Dat voorkomt een hoop vragen hier vermoed ik :)

Uiteraard wil ik bewijzen leveren dat ik voor mezelf bouw en niet voor commerciele bedoelingen.
Als nog niemand dit gedaan heeft, dan wil ik je wel helpen. Stuur mij even PM met je naam/e-mail en paar fotos van je build.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caduceus81
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 20:49
Ik ben ook begonnen met het bestellen van onderdelen voor de SFX-100.

Nu kom ik op Aliexpress deze set tegen: https://www.aliexpress.com/i/1005001427407717.html

Iemand hier toevallig ervaring mee? Scheelt ongeveer 80 euro ten opzichte van alles los bij de verschillende winkels op de shopping list bestellen (nog los van de verzendkosten).

EDIT: Ik zie trouwens ook dat ze daar een setje voor 150mm travel aanbieden voor de SFX-100. Iemand die weet of dat kan? Of werkt dat alleen met de Thanos controller? Tot nu toe heb ik nog niet veel kunnen vinden over anderen die dat geprobeerd hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door Caduceus81 op 23-05-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 13:27
Sinds gisteren problemen met het uitvallen van de HTC Vive. De dagen ervoor gewoon races kunnen doen zonder problemen.

Geen idee waarom dit nu opeens optreedt.

Setje van dit besteld: https://www.amazon.nl/gp/product/B07FMJ4VH7/

En ik ga de SFX vanaf de wasmachine groep laten lopen.

Nog andere suggesties/ervaringen?

Update: op Racedepartment een draadje gevonden met de nodige suggesties. Die ga ik ook meenemen.

[ Voor 13% gewijzigd door elknic op 25-05-2021 17:40 ]

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:21

jbbrans

Caduceus81 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 00:13:

Nu kom ik op Aliexpress deze set tegen: https://www.aliexpress.com/i/1005001427407717.html

Iemand hier toevallig ervaring mee? Scheelt ongeveer 80 euro ten opzichte van alles los bij de verschillende winkels op de shopping list bestellen (nog los van de verzendkosten).

EDIT: Ik zie trouwens ook dat ze daar een setje voor 150mm travel aanbieden voor de SFX-100. Iemand die weet of dat kan? Of werkt dat alleen met de Thanos controller? Tot nu toe heb ik nog niet veel kunnen vinden over anderen die dat geprobeerd hebben.
Ik heb geen ervaring met de aliexpress set, maar als de specificaties overeen komen, dan kan er weinig fout gaan.

Over de 150 mm set, kan ik alleen zeggen dat simfeedback niet meer gebruikt dan de slagen voor 100 mm.
En tenzij je motion voor flightsimulator wil gebruiken, heb je die 150 mm ook niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toaster1

Ik ben nu bezig met het bouwen van 300mm (150mm travel) actuators.
Had eerst 250mm.
Verwacht hiervan wat meer uitslag in alle richtingen, heb een5 dof rig.
Ik maak gebruik van de Thanos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06 06:23

Als je de settings in de servo controller aanpast P98 = 20 - Puls Multiplikator kun je dit ook gewoon met Simfeedback doen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Bedankt voor de reacties! Goed om te weten dat het niet per se met de Thanos controller hoeft, die is ook best duur namelijk. Ik ga nu eerst maar voor de 'gewone' en dan kan ik het later altijd nog verder aanpassen/uitbreiden. Eerst maar eens zien hoe dit bevalt.

De 3D-printer is ook onderweg. Enige waar ik nog op wacht is een offerte van Item24 voor de profielen. Ik durf het niet helemaal aan met die andere partij... iets teveel negatieve verhalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Caduceus81 op 25-05-2021 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
Ik heb een probleempje, 1 van de motoren geeft code AL-09 .resetten lijkt te lukken maar daarna bij jog na 1 sec zelfde melding.
Lijkt geen wirring probleem als ik de motoren wissel krijg ik de melding op de andere controler,iemand een idee wat hier fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
pat1973 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:52:
Ik heb een probleempje, 1 van de motoren geeft code AL-09 .resetten lijkt te lukken maar daarna bij jog na 1 sec zelfde melding.
Lijkt geen wirring probleem als ik de motoren wissel krijg ik de melding op de andere controler,iemand een idee wat hier fout gaat?
AL-09 betekend dat de controller geen verbinding met de servo.
Het kan dus liggen aan de kabel vanaf de servo controller, de stekker verbindingen of de servo zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
Henkus schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 19:50:
[...]

AL-09 betekend dat de controller geen verbinding met de servo.
Het kan dus liggen aan de kabel vanaf de servo controller, de stekker verbindingen of de servo zelf.
Het is de servo,als ik de servo wissel dan doet die het gelijk.
Heb ze al aangeschreven,dus maar ff afwachten wat ze zeggen.
Wordt denk ik een driewieler hier of auto met een lekke band lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 10:59
pat1973 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 18:52:
AL-09 is encoder error. Het gedrag dat jij beschrijft lijkt op een draaiing tussen de richting van de encoder en de motor.
Probeer eens 2 fase van de motor om te draaien (u-v-w --> v-u-w)
Engelse manual:
https://drive.google.com/...eMwrchweVevQxauqudSu/view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
e_hagenaar schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 09:03:
[...]

AL-09 is encoder error. Het gedrag dat jij beschrijft lijkt op een draaiing tussen de richting van de encoder en de motor.
Probeer eens 2 fase van de motor om te draaien (u-v-w --> v-u-w)
Engelse manual:
https://drive.google.com/...eMwrchweVevQxauqudSu/view
Ik krijg de al-09 nu ook niet meer weg,heb net de u-v omgedraaid maar ook niks .
Ik heb al filmpje gestuurd maar nog geen antwoord.

[ Voor 10% gewijzigd door pat1973 op 27-05-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
Wachten duurt lang,zo snel als ze zijn met bestellen zo traag zijn ze nu zucht.

Ik heb 10 snijhulzen waar ik niet door heen kom om ze in te draaien moet ik dan nieuwe bestellen of zijn deze ook te gebruiken en hoe moet je die er in krijgen.

Serverkast werd verkocht als nieuw, bij het uit de doos halen viel de deur er zo uit, heb wel al een nieuwe maar de moeite die het kost om alles goed te krijgen,

Heb alles binnen en toch kan ik niks zucht. 5 snijhulzen indraaien en lekke band plakken en dan ben ik "klaar".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mUiGx8OoA3xTu1UgPJUAkdq5Wak=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S0kQ5wAeCT9pbjRmwTBFUsW6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdZGtLwgKlk3D0JQwdAXsP9hq24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RAej3avQJAaPHbQYwZaCkjTD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 42% gewijzigd door pat1973 op 27-05-2021 19:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
pat1973 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:14:
Wachten duurt lang,zo snel als ze zijn met bestellen zo traag zijn ze nu zucht.

Ik heb 10 snijhulzen waar ik niet door heen kom om ze in te draaien moet ik dan nieuwe bestellen of zijn deze ook te gebruiken en hoe moet je die er in krijgen.

Serverkast werd verkocht als nieuw, bij het uit de doos halen viel de deur er zo uit, heb wel al een nieuwe maar de moeite die het kost om alles goed te krijgen,

Heb alles binnen en toch kan ik niks zucht. 5 snijhulzen indraaien en lekke band plakken en dan ben ik "klaar".

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb er nog wel een paar liggen. Als je ze nodig hebt stuur me maar een PM :)

Of je komt "even" langs met je profielen en het is zo gebeurd 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
Met de simfeedback extensions plugin en mijn zoon (als personal inhouse programmer) kun je leuke dingen doen. 8)

Na de SimFeedback Start/Stop buttonbox en de SFX Controlbox zijjn we nu bezig met de SFX SimHub Dash.

De 1e beta is te vinden in het discord channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Caduceus81 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 22:42:
Bedankt voor de reacties! Goed om te weten dat het niet per se met de Thanos controller hoeft, die is ook best duur namelijk. Ik ga nu eerst maar voor de 'gewone' en dan kan ik het later altijd nog verder aanpassen/uitbreiden. Eerst maar eens zien hoe dit bevalt.

De 3D-printer is ook onderweg. Enige waar ik nog op wacht is een offerte van Item24 voor de profielen. Ik durf het niet helemaal aan met die andere partij... iets teveel negatieve verhalen.
Profielen veel goedkoper bij Formula Sim Racing in Den Haag.

https://www.marktplaats.n...etic.html?previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-05 16:37
Ik ben zelf ook aan het overwegen om "motion" in mijn rig te brengen.
Maar daarvoor ben ik opzoek naar mede racers die in België wonen en een SFX100 systeem bezitten.

Graag zou ik het complete systeem eens in zijn werking willen zien en horen.
Nog wat rekensommen te maken zoals totale gewicht dat de SFX 100 op zich weegt.
Totale stroomafname, geluid, steun voor mijn monitor indien voor de rig op vast aan de rig (ik weet niet of die laatste aangewezen is).

Dus bij deze, SFX100 gebruikers in België die hun systeem willen tonen aan mij, irl, ik verneem het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Samvis schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:32:
Ik ben zelf ook aan het overwegen om "motion" in mijn rig te brengen.
Maar daarvoor ben ik opzoek naar mede racers die in België wonen en een SFX100 systeem bezitten.

Graag zou ik het complete systeem eens in zijn werking willen zien en horen.
Nog wat rekensommen te maken zoals totale gewicht dat de SFX 100 op zich weegt.
Totale stroomafname, geluid, steun voor mijn monitor indien voor de rig op vast aan de rig (ik weet niet of die laatste aangewezen is).

Dus bij deze, SFX100 gebruikers in België die hun systeem willen tonen aan mij, irl, ik verneem het graag.
België is te ver weg bij mij, maar ik kan alvast wat antwoorden geven.

SFX 100 is in principe alleen het systeem met de actuators, je moet er de rig nog zelf omheen verzinnen en kan dus van gebruiker tot gebruiker anders zijn qua gewicht. Als jij al moet gaan rekenen om te beslissen of het gewicht niet teveel wordt, zou ik het niet doen want dan kan je vloer het zeker niet aan.

Geluid: Ja het systeem maakt geluid, maar het is ook meer de rig zelf die geluid maakt en hoe sterker je de verbindingen van de rig maakt, des te stiller zal die zijn. Het geluid zit in de axiale lagers, de verbindingen van je rig en je extra componenten, zoals stuur, pedalen, buttonbox en schakelsysteem.
Maar hij zal geluid blijven maken, 's nachts naast iemand die slaapt zal je hem niet kunnen gebruiken ;)
Demping tussen vloer en actuators zal je ook naar moeten kijken. Ik heb het hierboven ergens al geschreven. Ik gebruik de SFX100 al 2 jaar en pas na de overstap naar iracing kreeg ik van beneden klachten als ik over de kerbstones reed. Dit met een betonnen ondervloer.

Stroom afname: Het is geen constante stroom en de pieken kunnen soms best oplopen. Maar je pc gebruikt tijdens het spelen meer stroom. Ik heeb het ooit een keer gemeten met een goedkope stopcontact stroom meter en kwam eenmaal op een piek van ~1000 Watt. Dit was met recht een piek.

Bevestiging monitoren: Zet ze niet alleen met een vesa mount aan het bewegende deel, maar ondersteun ze zeer goed. Het systeem beweegt grof. Als je er tegen kan leer VR te rijden, ik kan er niet tegen en heb dus een triple monitor setup los van de motion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Omdat ik een dashboard display bij mijn systeem heb gezet en een extra monitor met live timing wil, moet ik afstappen van de legacy telemetry van F1 2020.
Deze krijg ik echter niet lekker werkend. Er zit een grote vertraging tussen en in combinatie met simhub (voor het doorsturen van de poorten) werkt het bij mij al helemaal niet.
Ik heb de provider en het profile van ffxf (F12019NewTelemetryProvider.dll) en het f12019new_port.txt file heeft alleen de tekst 20777. (geen spaties of enter)
Met de oude provider en de legacy telemetry heb ik goede motion, helaas zit hier minder data in en gebruikt simhub voor de dashboards meer data.

Zoals gezegd, als ik de telemetry op 2019 zet, dan zit er een paar seconden vertraging in de beweging, bij telemetry setting 2020 heb ik helemaal geen beweging.
Dit is de regel uit de hardware_settings_config.xml. <udp enabled="true" broadcast="false" ip="127.0.0.1" port="20777" sendRate="60" format="2019" yourTelemetry="restricted" />

Wil ik het dashboard en dergelijke gebruiken, zet ik telemetry poort in f1 2020 op 20776, simhub luistert naar 20776 en stuurt door naar 20777 & 20778.
Simfeedback geeft aan dat er telemetry wordt ontvangen (groene bolletje), maar realtime data geeft geen beweging weer.

Weet iemand een oplossing?
Kan f1 2020 net als wat oudere codemaster titels overweg met meerdere telemetry regels? Zodat ik legacy kaan doorsturen naar de simfeedback en de 2019/2020 data naar simhub.

[ Voor 7% gewijzigd door jbbrans op 31-05-2021 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samvis
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-05 16:37
jbbrans schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:59:
[...]

SFX 100 is in principe alleen het systeem met de actuators, je moet er de rig nog zelf omheen verzinnen en kan dus van gebruiker tot gebruiker anders zijn qua gewicht. Als jij al moet gaan rekenen om te beslissen of het gewicht niet teveel wordt, zou ik het niet doen want dan kan je vloer het zeker niet aan.
Ik rij momenteel met een Alu 4040-40120 rig. Er staat een Merc A classe stoel op en een 34" widescreen monitor.
Ik zou de actuatoren sowieso gewoon aan deze rig willen aanbouwen.
Naar gewicht toe was ik gewoon nieuwsgierig wat een actuator (100mm) in zijn totaliteit zoal zou wegen.
Als ik dat x4 doe heb ik alvast een idee van het totaal pakketje.

Naar geluid toe, inderdaad, de spindels en draadbussen zullen, door hun snelle bewegingen, voor het meeste geluid zorgen.
Misschien dat er mensen zijn die met bepaalde vetten of dikke oliën eventueel verbetering hebben kunnen brengen.
Nu zit ik met shakers en die maken ook lawaai/trillingen. De medebewoners weten dan ondertussen dat ik aan het racen ben.

Monitor voor het frame ipv aan het frame.
Het lijkt mij logisch dat de Vesa het wel eens niet zou kunnen houden. Extra klemmen is dan misschien wel nodig.
Als je de panelen voor je rig zet, blijft de beweging dan natuurlijk?
Maw, jij zelf beweegt en de wagen op je scherm ook. Kan dan in verhouding gebracht worden?
Met een 6dof systeem vind ik die opstelling absoluut niet matchen.
Zodra je rig scheef gaat door een slide of dergelijk, klopt je houding niet meer met het scherm. (zit misschien gewoon in mijn hoofd maar ik werd er best misselijk van)
VR is het ultimate maar er zijn nog teveel neveneffecten die mijn VR beleving negatief beïnvloeden.
Brildrager, oncomfortabel voor langere sessies, beeld fov, resolutie (en de bijpassende GPU), ...

Toch alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pat1973
Hier bijna "klaar" 1 motor heeft encoder probleem zeggen ze snik .
Gaat wel ff duren zo, filmpje kijken van 2 minuten duurde al 4 dagen.
Dinsdag te horen gekregen dat ik nieuwe krijg ,hoop maar dat het niet te lang duurt.
Bedankt @Henkus voor de threads 15 min zaten ze er in.
@Twijfels bedankt voor het 3d printen en @toaster1 voor het beantwoorden van al mijn vragen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FFU5NfrC5niO5Ys_IgqQevyR2Oo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SakwCPZIQwDjhfmA4g7au97k.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
Nieuwe motor gekregen alles doet het. _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYjfW3i0uPGnHvXt3f4r1sElBl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/98rN8EIjL0D1MzB1eMgXBWIh.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de andere, is misschien te maken maar ga eerst alles in orde maken en dan kijk ik wel verder.

Maakt het uit waar de stoel komt te staan?
Veel mensen hebben de stoel bij de "achterwielen" staan , maar echte auto is dat meer bij de voorwielen.
Gaat dit via de software, of moet de stoel meer naar voren?
Maakt de afstand van de actuators nog uit ? ik heb nu 70 bij 140. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
pat1973 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:08:

[Afbeelding]

Dit is de andere, is misschien te maken maar ga eerst alles in orde maken en dan kijk ik wel verder.

Veel mensen hebben de stoel bij de "achterwielen" staan , maar echte auto is dat meer bij de voorwielen.
In het echt staat de stoel niet tussen de achterwielen, dat klopt. Maar je zit ook vast aan de maten van je frame. Of je moet je frame verlengen. Mijn frame is 140cm lang dan is er geen ruimte meer over om de stoel verder naar voren te verplaatsen. Heb geen idee of dat via software na te bootsen is. Ik heb de actuators bijna aan de einde van het frame zitten. Denk dat het niet veel gaat uitmaken of je de actuators wat dichter bij elkaar zet. Het is ook een beetje symmetrie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
pat1973 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:08:

[Afbeelding]

In het ideale geval mits je de ruimte hebt, dan bouw je een simluator waarbij de stoel ongeveer in het midden zit. Meeste simrigs zijn daar echter niet op voorbereid en als je dus geen motion hebt zijn die 50-60 cm aan de achterzijde loze ruimte. Daarom zie je heel weinig motion rigs waarbij dit 100% goed voor elkaar is.

Als ik een sim room zou hebben en ik zou daar een motion rig bouwen, zou ik wel mijn frame aanpassen zodat ik de ideale positie heb. Er is geen aanpassing in de software, maar of je in de praktijk het verschil daadwerkelijk merkt weet ik niet. Ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
toaster1 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:44:
[...]

In het echt staat de stoel niet tussen de achterwielen, dat klopt. Maar je zit ook vast aan de maten van je frame. Of je moet je frame verlengen. Mijn frame is 140cm lang dan is er geen ruimte meer over om de stoel verder naar voren te verplaatsen. Heb geen idee of dat via software na te bootsen is. Ik heb de actuators bijna aan de einde van het frame zitten. Denk dat het niet veel gaat uitmaken of je de actuators wat dichter bij elkaar zet. Het is ook een beetje symmetrie ;)
De mijne is ook 140cm :P en 54,4 tussen stuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0WhtOBdk811UV-tGs3gpyvuyomY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6jxEeDbikGIb1JeZR2x7NQt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb pedal deck van trakracer besteld,alleen nog steeds niet ontvangen.
Daardoor kan ik helaas niet verder omdat ik nog niet weet hoe ik de boel wil bevestigen.

[ Voor 13% gewijzigd door pat1973 op 26-06-2021 11:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
Henkus schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:22:
[...]

In het ideale geval mits je de ruimte hebt, dan bouw je een simluator waarbij de stoel ongeveer in het midden zit. Meeste simrigs zijn daar echter niet op voorbereid en als je dus geen motion hebt zijn die 50-60 cm aan de achterzijde loze ruimte. Daarom zie je heel weinig motion rigs waarbij dit 100% goed voor elkaar is.

Als ik een sim room zou hebben en ik zou daar een motion rig bouwen, zou ik wel mijn frame aanpassen zodat ik de ideale positie heb. Er is geen aanpassing in de software, maar of je in de praktijk het verschil daadwerkelijk merkt weet ik niet. Ik denk dat het allemaal wel mee valt.
Ik heb alle ruimte ,ik ga het gewoon proberen.
Weet alleen nog niet hoe ik het doe, ik heb ongeveer 30 a 40 cm extra nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hq6hSNLGGy-PzaDZCdKKBvXqaAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TcMO7JHPrrW6OtZpVYDKl3fu.jpg?f=fotoalbum_large

Stoel komt dan bij het voorste tussenschot.

Niet zagen: pak ik de zijstaanders van het wheeldeck (die nu te lang zijn 85cm) en monteer die aan de binnekant van de 160 x40 en dan pedal deck er tussen(pedaldeck aanpassen want 46 cm ruimte,stuurbeugel 60 cm met 1 cm spacers)
zijstaanders bestellen 120x40 70cm.
Als er dan ooit andere stoel komt hoef ik dan alleen de 120x40 te wisselen om weer hoger wheel deck te krijgen

Wel zagen: breedte terug brengen van 54 naar 52 cm. Simlab wheeldeck 60 cm past precies pedal deck 50 cm met spacers van 1 cm.

160x40 of 2 nieuwe bestellen van 175 cm en kijken of ik de 140cm kan verkopen of 2 stukken van 35 cm er aan plakken( minder mooi wel goedkoper.)

Maar alles begint dus bij mijn niet geleverde https://www.trakracer.eu/...dal-plate/?v=796834e7a283

Dus weer geduld hebben zucht.

Als er nog mensen zijn de sfx100 aan het bouwen zijn,ik heb nog wat spullen over.

o ringen , ringetjes waarvan je er perse 200 moet bestellen als je de lijst volgt ,4 koppelingen dubbel besteld gewoon vragen ik help graag.

Belangrijkste tip voor starters,gebruik goed gereedschap . Had ik niet en daardoor hoop ergenis. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Er is een gezegde dat zegt "goed gereedschap is het halve werk" en dat is echt waar. Oké het kost meer maar uiteindelijk kom je toch bij goed gereedschap uit. Kan je het net zo goed gelijk aanschaffen.
Heb een eigen fast and the furious auto gehad, een Toyota Supra opgebouwd naar 685 PK volgens de dyno.
Heb er 7 jaar aan gebouwd en veel gereedschap van goedkoop naar goed gereedschap gegroeid. Kan dus echt wel van ervaring spreken als het over goed gereedschap gaat. Goedkoop gereedschap sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Dat Kinetik is ook een partij traag zeg. Heb op 26 mei besteld en er staat nog steeds "Bestellung ist in Bearbeitung". Iemand enig idee hoe lang dit normaal gesproken nog gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:32
Caduceus81 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:15:
Dat Kinetik is ook een partij traag zeg. Heb op 26 mei besteld en er staat nog steeds "Bestellung ist in Bearbeitung". Iemand enig idee hoe lang dit normaal gesproken nog gaat duren?
Ergens tussen "vandaag" en "Sint Juttemus"
Het is een B2B partij die qua levertijden en service rare standaarden hanteert...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:11
Ik heb een deurwaarder ingeschakeld. 6 maanden wachten is absurd.
(PS de meneer van de Inkassokanzlei heeft gedurende de laatste 2 weken 44 telefoontjes gepleegd en de telefoon werd nooit opgenomen)

[ Voor 50% gewijzigd door ScuL op 08-07-2021 00:57 ]

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toaster1
Niet meer bij Kinetik bestellen maar hier. https://link.marktplaats.nl/m1689391552
Is goedkoper en Veeeeeeeel sneller.
Is Formula Sim Racing in Den Haag. https://www.formulasimrigs.com/
Staat (nog) niet op de website maar levert wel. Heb er zelf ook spullen besteld.
De 100X100 profielen zijn Item24 profielen en hebben 3 andere prints dan die van Kinetik.
De slider, en de onder en bovenkant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toaster1
Dit is mijn rig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G1UN0qvRn0jiQIbx5HTRMSlFWAI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZjCq90wWcjku9rH6obWYUZ3R.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
toaster1 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 01:13:
Niet meer bij Kinetik bestellen maar hier. https://link.marktplaats.nl/m1689391552
Is goedkoper en Veeeeeeeel sneller.
Is Formula Sim Racing in Den Haag. https://www.formulasimrigs.com/
Staat (nog) niet op de website maar levert wel. Heb er zelf ook spullen besteld.
De 100X100 profielen zijn Item24 profielen en hebben 3 andere prints dan die van Kinetik.
De slider, en de onder en bovenkant.
Hele mooie wheel mount.
Wat ik jammer vind en misschien kijk ik niet goed,maar al die bedrijven maken de mooiste stuur beugels en die kun je alle kanten op bewegen je kunt ze alleen niet breder maken.
Formulasimrig ook hele mooie wheel mount voor de dd,maar als ik het goed heb is de breedte 58 terwijl bij simlab de p1-x bv het weer 60 cm breed moet zijn.
Treq volgens mij ook 58 en bij patjuh 62 :( . (en bij toaster1 als het goed is ook 62.) :9

Dan krijg je dit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jyremxGYLqbRBtRT-a6ZYN1AfJ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSzPrV0fMsFzW4FZpvK1PzFT.jpg?f=fotoalbum_large

Er zullen wel teweinig mensen zijn die een andere maat hebben, Ik heb de rig breder gemaakt omdat ik wist dat ik iets van motion wilde en gelezen had dat je snel met je ellebogen tegen de actuator komt.
Alleen wel nu de pech dat niks zo maar past.

Dus nederlandse bedrijven simlab treq of formulasimrig de dd csl komt binnenkort uit(die heb ik besteld) ,als jullie een nieuwe wheelmount ontwerpen kunnen jullie die dan universeel maken zodat hij ook in de breedte is aan te passen.

Dus dat de breedte is aan te passen dus 58->60 en speciaal voor mij en eventueel toaster1 tot 62 O-) .
Ik weet dat er een standaard dd beugel is die aan te passen is maar die is minder cool.
Bij voorbaat dank ook namens mijn kleinzoon . mvg patrick

ps liefst 1 beugel die geschikt is voor alle dd bases dd1,dd csl en waarschijnlijk de dd csw.
Voor vragen of nieuwe ideeen kunt u hier een berichtje achterlaten,wij helpen graag en wij proberen altijd binnen 24 uur te reageren :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@pat1973 check deze eens https://simcore.com.au/um...ering-servo-system-mount/ kwestie van alu profiel op maat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
Is op zich ook mooi maar die bedoelde ik met staandaard mounts voor de dd zoiets verkoopt iedere shop.
Voor mij zou deze https://www.formulasimrig...unt-Fanatec-DD-p287238539
ideaal zijn en ik denk ook makkelijk anders te ontwerpen is, het enigste wat anders zou moeten is waar de schroeven op de voorplaat zitten horizontale gleuven te maken van 2 cm .
Dan is ie geschikt voor alle dd's ervan uitgaande dat ze niet groter worden/zijn dan de dd1/2 en past op iedere rig.
Dus formula bezitters hoeven alleen de kant van de base uit te trekken voor de dd cls (die is geloof ik 2 cm kleiner als de dd1),je trekt dan aan beide kanten bv 1cm naar binnen en gaat dan van 18 naar 16 cm.
Voor simlabrigs trek je dan aan de andere kant(dus niet de basekant) 1cm aan beidekanten naar buiten dan wordt de beugel 60 cm breed voor de dd1 en als je dan aan de basekant ook 1cm uittrekt past de dd csl.

En het belangrijkste( voor mij dan ) en daarom moeten het gleuven van 2 cm zijn,je kan zelfs to 64 cm gaan met behoud van keuze mogelijkheid voor dd1 en dd csl.
@toaster1 jij kent toch de eigenaar van https://www.formulasimrigs.com kan jij niet eens vragen wat hij er van vind,
Zelf vind ik het best een goed idee. >:)

Ik kan ook de rig minder breed maken ,maar ik ben super blij hoe dat het er nu uit ziet. :*)

Dus blijft de oproep voor de bedrijven bestaan, Kom aub met producten die op alle rigs kunnen en niet alleen voor jullie eigen bedrijf _/-\o_
Einde bericht

[ Voor 7% gewijzigd door pat1973 op 10-07-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Voor mij werkt een Fanatec stuur mount niet want ik heb een Thrustmaster stuur. Maar ook ik heb 62 cm nodig. Nu dus de ruimte met spacers opgevuld.
De nieuwe baby DD van Fanatec kan je volgens mij op een 40x40 of 80x80 alu profiel monteren. heb je geen deck meer nodig.
Maar voor wie geen baby Fanatec gaat kopen zou een mooi passende alu spacer al mooi zijn. Lijkt me ook niet moeilijk om zelf te maken. Heb je alleen een ijzer frees nodig en twee alu platen van 1 cm dik. Denk niet dat er snel decks van 62 cm gaan komen. Heb al zelf geprobeerd een spacer van alu te maken maar met een hout bovenfrees gaat dat toch niet lukken. Een ijzer/non ferro frees kost een kapitaal(tje). Heb er 1 van 1 cm diameter en die koste al 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi FSR
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01-2022
pat1973 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 10:36:
[...]

Is op zich ook mooi maar die bedoelde ik met staandaard mounts voor de dd zoiets verkoopt iedere shop.
Voor mij zou deze https://www.formulasimrig...unt-Fanatec-DD-p287238539
ideaal zijn en ik denk ook makkelijk anders te ontwerpen is, het enigste wat anders zou moeten is waar de schroeven op de voorplaat zitten horizontale gleuven te maken van 2 cm .
Dan is ie geschikt voor alle dd's ervan uitgaande dat ze niet groter worden/zijn dan de dd1/2 en past op iedere rig.
Dus formula bezitters hoeven alleen de kant van de base uit te trekken voor de dd cls (die is geloof ik 2 cm kleiner als de dd1),je trekt dan aan beide kanten bv 1cm naar binnen en gaat dan van 18 naar 16 cm.
Voor simlabrigs trek je dan aan de andere kant(dus niet de basekant) 1cm aan beidekanten naar buiten dan wordt de beugel 60 cm breed voor de dd1 en als je dan aan de basekant ook 1cm uittrekt past de dd csl.

En het belangrijkste( voor mij dan ) en daarom moeten het gleuven van 2 cm zijn,je kan zelfs to 64 cm gaan met behoud van keuze mogelijkheid voor dd1 en dd csl.
@toaster1 jij kent toch de eigenaar van https://www.formulasimrigs.com kan jij niet eens vragen wat hij er van vind,
Zelf vind ik het best een goed idee. >:)

Ik kan ook de rig minder breed maken ,maar ik ben super blij hoe dat het er nu uit ziet. :*)

Dus blijft de oproep voor de bedrijven bestaan, Kom aub met producten die op alle rigs kunnen en niet alleen voor jullie eigen bedrijf _/-\o_
Einde bericht
Ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd, maar dit is Jordi van FSR. Welke DD heb je en wil je passend maken op de wheel mount van de link?

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
toaster1 schreef op zondag 11 juli 2021 @ 01:23:
Voor mij werkt een Fanatec stuur mount niet want ik heb een Thrustmaster stuur. Maar ook ik heb 62 cm nodig. Nu dus de ruimte met spacers opgevuld.
De nieuwe baby DD van Fanatec kan je volgens mij op een 40x40 of 80x80 alu profiel monteren. heb je geen deck meer nodig.
Maar voor wie geen baby Fanatec gaat kopen zou een mooi passende alu spacer al mooi zijn. Lijkt me ook niet moeilijk om zelf te maken. Heb je alleen een ijzer frees nodig en twee alu platen van 1 cm dik. Denk niet dat er snel decks van 62 cm gaan komen. Heb al zelf geprobeerd een spacer van alu te maken maar met een hout bovenfrees gaat dat toch niet lukken. Een ijzer/non ferro frees kost een kapitaal(tje). Heb er 1 van 1 cm diameter en die koste al 50 euro.
Ik weet wat jij hebt want hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbZlylHoue9MCaOIiQAa8Wkefeo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ceF8Hn6hKvuXbKvye5JgjJnV.jpg?f=fotoalbum_large

staat jou basis rig nog ingepakt naast die van mij _O-
Dus wij hebben het zelfde probleem,ik wilde eerst deze https://www.aluxprofiel.nl/verbinders/t-verbindingsplaten bestellen voor als spacer :Y
Maar weet nog niet wat ik ga doen, kan het wel veranderen maar dd csl komt in september(als het goed is).
Alu kan zeker heb ik tot nu toe gehad,maar dan zit je snel met je knieen er tegen aan.
Het zal wel zoiets worden
https://www.formulasimrig...unt-Fanatec-DD-p295950198
Maar die formula mount is mooier O-)
Als ik nu naar mijn rig en die van jouw kijk heb ik zoiets van, mijn audi en jouw dikke suv hebben een fiat 500 dashboard. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pat1973
Jordi FSR schreef op zondag 11 juli 2021 @ 11:34:
[...]

Ik heb het verhaal niet helemaal gevolgd, maar dit is Jordi van FSR. Welke DD heb je en wil je passend maken op de wheel mount van de link?
Hallo jordi hier patrick .
Nee ik heb nog geen dd heb dd csl besteld ,op dit moment is het zo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSvij38GJNma_pGM-u6yK82rYVQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b4gl6WAF4LFSUMuqYzbE8WrP.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik vroeg me dus af en weet niet of zoiets mogelijk is ,waarom de mount in de link niet zo ontworpen wordt dat hij ook breder gemaakt kan worden.(horizontale gleuven)
Bij jullie is de breedte geloof ik 58 cm ,bij simlab 60 en bij patjuh dus 62,als de mount in de breedte aan te passen zou zijn dan heb je een bredere doelgroep en aangezien jullie de mount los verkopen ga ik er van uit dat jij/jullie er zo veel mogelijk wil verkopen.
Als je het binnen werk en bevestiging bracket bv 2 cm >:) aan beide kanten uit kan trekken dan zou het geschikt zijn voor iedere dd.
Niet lachen maar de bovenste moet die van jullie voorstellen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxsTBn0HKyCyvz7CXgB8st5Q8wE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xrUj1tq07yMGi69hfkHskgqK.jpg?f=fotoalbum_large
en de onderste mijn aangepaste met gleuven _O-
Voor formula is orgineel 58 cm dd1, maar kan je kant een ,1 cm uittrekken dan past de dd csl en is de breedte nog steeds 58.
Voor simlab gebruikers kant 2 ,1cm uittrekken is 60 breed voor dd1 en als je dan kant een ,1cm uittrekt past de dd csl met breedte 60 cm.
En voor patjuh :$ en alle andere DIY mensen daarom moet het 2 cm zijn, kant twee 2 cm uit en kant een 1 cm is breedte 62 met dd csl en max is dan 64 met dd csl(beide kanten 2 cm uittrekken).

En nu vraag je vast waarom dit alles,nou eigenlijk voor mezelf(en mijn kleinzoon) oOo omdat ik het een hele mooie mount vind en zoiets graag zou bezitten, wel 62 cm lol
En voor jullie om een breed plubliek aan te spreken O-)
Jullie formula rig is vernieuwend, jullie ultimate wheel mount is heel mooi maar (nog) niet vernieuwend >:)
180 is best een hoop geld maar ik zou het er voor over hebben,alzou ik er maar 3 jaar mee doen dan is dat 5 euro per maand 8)7
Mochten jullie zoiets ontwerpen en maken koop ik graag de eerste :Y :)F

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toaster1
Dit...,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tH4bdaYFdDIjdNyZXPMlJI4ts4s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6e9dTqIWILyoDEOQqwH0l8jl.webp?f=user_large

Is dus uiteindelijk dit geworden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23jAsqm9nBkSbLd_QfLPkT-H64k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nItRqYmNuwgSBvS4emCXuCgK.jpg?f=fotoalbum_large

En ik koop de tweede deck. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pat1973
Blijft mooi.
Dit....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nz-Xkvzs7SDsk6VAa5j0jYRimPk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9tiTotKgFtOxgVObhzPtNACf.jpg?f=fotoalbum_large

Is dus uiteindelijk dit geworden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hfcPGuwWkeoFoMKx02Nwk927pis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NvihAwEa8KM2ktidqYQtsr8K.jpg?f=fotoalbum_large oOo
Alles doet het , vind het nu al super _/-\o_ en heb het nu nog rustig staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Heeft iemand een idee hoe je No lImits 3 (steam) aan de gang krijgt met SRS? SRS ziet NL2 wel maar er is geen motion. De instructies die te vinden zijn doen het niet bij mij. Er worden bestanden genoemd die je moet aanpassen maar die heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
No Limits 2 natuurlijk :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
toaster1 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 01:17:
Heeft iemand een idee hoe je No lImits 3 (steam) aan de gang krijgt met SRS? SRS ziet NL2 wel maar er is geen motion. De instructies die te vinden zijn doen het niet bij mij. Er worden bestanden genoemd die je moet aanpassen maar die heb ik niet.
Ik wilde no limits 2 ook proberen ,maar de demo heeft geen telemetry en voor de full versie betaal je 35 euro vind ik net te veeel om te proberen. 8)7

Ik moet trouwens wel zeggen de sfx 100 heeft wel een groot nadeel, ik moet nog alles goed afstellen ,kabel management doen ,en kijken wat mijn volgende stap wordt maar heb er geen zin in want ik wil rijden oOo .
Ik vind het een geweldige toevoeging kost wat maar heb je ook wat.
Uiteraard zorgt dit wel voor extra kosten ,want er moeten gordels komen O-) , ieamand een idee hoe ik dit het beste kan doen rekening houdend met mij rig en dat de stoel in het midden van de rig staat.
En wat is veiliger met motor of bv zoals ik bij henkus geloof ik gezien heb via de poten van de actuators.

Mijn vrouw vind alles goed wat ik doe ,alleen die uitbreiding van toaster1 gaat haar iets tever vooral omdat ik meestal f1 speel, Ik heb nog gezegt dat ik nooit als Romain Grosjean rond rij maar zo een gasbrander is net wat teveel van het goeie _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
@pat1973 in de discord van SFX staan diverse manuals om een actieve seat belt tensioner te maken met een motor, in principe is dit redelijk veilig. Je kunt de maximum torque van zo'n motor instellen.

Je kunt de gordels ook vastzetten aan de poot of iets waar de poot op staat, ik zou er dan wel een spin (fietstas elastiek) of andere elastiek tussen zetten, is denk ik iets veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
@pat1973 Ik heb beide opties van belt tensioners geprobeerd zowel actief (met motor) als passief (aan de voet)

De actieve versie met motor en rollen is veiliger en werkt beter. Zoals @evuijtert net al aangaf, kun je de torque limiet van de servo instellen, zodra die wordt bereikt, valt de motor uit.

Mocht je besluiten tot een actieve versie, bouw er dan gelijk 1 voor alle 4 de gordels. Dat is stukken beter dan alleen de bovenste 2.

De passieve versie wordt indirect aangedreven door de veel krachtigere actuatoren en die hebben veel meer kracht door de overbrenging van de ballscrew. De kans dat je jezelf daardoor bezeert is groter.

Ik heb destijds geëxperimenteerd met veren, maar in de praktijd is die veer het eerste wat uitrekt bij het remmen wat de effectiviteit negatief beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
pat1973 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:47:
[...]

Ik wilde no limits 2 ook proberen ,maar de demo heeft geen telemetry en voor de full versie betaal je 35 euro vind ik net te veeel om te proberen. 8)7

Ik moet trouwens wel zeggen de sfx 100 heeft wel een groot nadeel, ik moet nog alles goed afstellen ,kabel management doen ,en kijken wat mijn volgende stap wordt maar heb er geen zin in want ik wil rijden oOo .
Ik vind het een geweldige toevoeging kost wat maar heb je ook wat.
Uiteraard zorgt dit wel voor extra kosten ,want er moeten gordels komen O-) , ieamand een idee hoe ik dit het beste kan doen rekening houdend met mij rig en dat de stoel in het midden van de rig staat.
En wat is veiliger met motor of bv zoals ik bij henkus geloof ik gezien heb via de poten van de actuators.

Mijn vrouw vind alles goed wat ik doe ,alleen die uitbreiding van toaster1 gaat haar iets tever vooral omdat ik meestal f1 speel, Ik heb nog gezegt dat ik nooit als Romain Grosjean rond rij maar zo een gasbrander is net wat teveel van het goeie _O-
Mijn vrouw vind alles goed wat ik doe ,alleen die uitbreiding van toaster1 gaat haar iets tever

Huh..., hoezo dan? er is toch niets mis met deze setup? >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Hij doelt op die uitbreiding met de gasbrander om ongelukken en brand te simuleren 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
evuijtert schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:10:
Hij doelt op die uitbreiding met de gasbrander om ongelukken en brand te simuleren 😊
:*) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973
evuijtert schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 14:10:
Beetje late reactie maar die bedoelde ik ja lol en en helikopter staat ook klaar. :Y

Dan wordt het een actieve, veiligheid staat voor op.
Ik zit niet op discord ,ik heb een thanos(ook veiligheid) maar vind vast wel ergens iets.
Ik moet het in ieder geval zo bouwen zodat het in hoogte verstelbaar is.
De rig is weer klaar voor gebruik,lengte is nu 1.90
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GpvRNXOl8nOQqHddLJsflBalHYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jQi2Rg00iRMrgtDRgKziM1ed.jpg?f=fotoalbum_large

Of er verschil is met de stoel in het midden weet ik niet ,ik heb het andere niet getest 8)7 maar voor mij klopt het zo en ik vind het geweldig oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
pat1973 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:47:
[...]

Beetje late reactie maar die bedoelde ik ja lol en en helikopter staat ook klaar. :Y

Dan wordt het een actieve, veiligheid staat voor op.
Ik zit niet op discord ,ik heb een thanos(ook veiligheid) maar vind vast wel ergens iets.
Ik moet het in ieder geval zo bouwen zodat het in hoogte verstelbaar is.
De rig is weer klaar voor gebruik,lengte is nu 1.90
[Afbeelding]

Of er verschil is met de stoel in het midden weet ik niet ,ik heb het andere niet getest 8)7 maar voor mij klopt het zo en ik vind het geweldig oOo
Welk stoeltje heb je precies in je rig zitten?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pat1973

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Caduceus81 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:15:
Hoe verloopt het voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
ScuL schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 23:56:
[...]

Hoe verloopt het voor jou?
Ik heb nog steeds niks gehoord. Heb ook met PayPal betaald, dus wat dat betreft zit ik wel goed denk ik.

Omdat de aanschaf van alles best prijzig is, koop ik elke maand een paar dingen om mijn maandelijkse uitgaven een beetje binnen de perken te houden. Heb nu alle onderdelen van de motor + 3d printer al een hele tijd liggen en heb nu ook een stoel. Het bedrijf waar ik het frame heb besteld is nog een week gesloten ivm vakantie, maar dat verwacht ik over een week of 2 ook wel binnen te hebben.

Als ik het frame heb gemonteerd en dan nog steeds niks heb gehoord, dan ga ik wel even contact met ze opnemen. Op hun website staat nu een levertijd van 35 tot 40 werkdagen en daar zit ik nu ongeveer op. Voor de duidelijkheid: toen ik bestelde was de levertijd tussen de 20 en 25 werkdagen.

Dus over 1 a 2 weken hebben ze meer dan genoeg tijd gehad voor mijn order. Ik denk dat ik dan via marktplaats ga bestellen en een geschil open via PayPal als ze niet reageren. En als ik het zo lees is de kans dat ze reageren bijzonder klein.

Het meest irritante is nu dat ik niet onderdelen kan 3d printen, omdat de prints voor de profielen van kinetik verschillen van die van marktplaats...
ScuL schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:54:
Ik heb een deurwaarder ingeschakeld. 6 maanden wachten is absurd.
(PS de meneer van de Inkassokanzlei heeft gedurende de laatste 2 weken 44 telefoontjes gepleegd en de telefoon werd nooit opgenomen)
Heeft dat inmiddels nog wat opgeleverd? Ben je er dan niet sowieso al meer aan kwijt dan wat het gekost heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Caduceus81 op 21-07-2021 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nog niet, maar het is nu de vakantieperiode natuurlijk. Mijn bestelling was 265€ incl. verzendkosten (omdat ik aan de andere kant van de wereld woon) en de deurwaarder kost 85€ maar dat geld heb ik er best voor over om een bedrijf wat klantvriendelijkheid aan te leren.

Als er hier meerdere mensen zijn die besteld hebben en niets hebben gehoord/geleverd gekregen dan zou je gezamenlijk een schrijven kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Caduceus81 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:27:

Het meest irritante is nu dat ik niet onderdelen kan 3d printen, omdat de prints voor de profielen van kinetik verschillen van die van marktplaats...
Dat hoeft geen probleem te zijn toch? De Item files heb ik wel voor je en als je geen printer hebt zijn er vast wel mensen te vinden die voor je willen printen. Ik ook dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
toaster1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Dat hoeft geen probleem te zijn toch? De Item files heb ik wel voor je en als je geen printer hebt zijn er vast wel mensen te vinden die voor je willen printen. Ik ook dus.
Ik denk maar zo dat sinds hij niet weet welke vd 2 profielen hij mee eindigd hij niet weet welke vd 2 hij moet printen.

Waarschijnlijk wil hij eerst het spul binnen of bevestigd hebben voordat hij commit aan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
ScuL schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 23:21:
Nog niet, maar het is nu de vakantieperiode natuurlijk. Mijn bestelling was 265€ incl. verzendkosten (omdat ik aan de andere kant van de wereld woon) en de deurwaarder kost 85€ maar dat geld heb ik er best voor over om een bedrijf wat klantvriendelijkheid aan te leren.

Als er hier meerdere mensen zijn die besteld hebben en niets hebben gehoord/geleverd gekregen dan zou je gezamenlijk een schrijven kunnen doen :)
Oh dat valt op zich nog mee. Maar kun je niet gewoon je geld proberen terug te krijgen via een credit card maatschappij of iets dergelijks?
toaster1 schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 15:29:
[...]
Wat Darkangle al zei inderdaad, voor Kinetik moet ik andere bestanden 3d-printen dan voor de Item24-profielen. De 3d-printer zelf heb ik gelukkig al. :)

Maar ik moet dus wel eerst weten welke profielen ik nou uiteindelijk krijg voor ik kan gaan printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ja dat is ook mijn probleem. Ik ben al klaar met 3D printen en heb geprint voor de Kinetik profielen. Dus ik kan mijn transactie wel ongedaan maken maar daarmee heb ik nog geen profielen. Kan ook bij Item24 bestellen maar dan moet er opnieuw geprint worden.

-update-

Ik denk dat we Kinetik uit de aanbevolen lijst moeten halen. Kreeg dit net terug van de Inkassofirma
after we wrote to the company but received no response, a member of staff was on site. The company seems to be abandoned. We are now trying to find out where the manager is or what has happened to him.

[ Voor 39% gewijzigd door ScuL op 23-07-2021 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
ScuL schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 23:52:
Ja dat is ook mijn probleem. Ik ben al klaar met 3D printen en heb geprint voor de Kinetik profielen. Dus ik kan mijn transactie wel ongedaan maken maar daarmee heb ik nog geen profielen. Kan ook bij Item24 bestellen maar dan moet er opnieuw geprint worden.

-update-

Ik denk dat we Kinetik uit de aanbevolen lijst moeten halen. Kreeg dit net terug van de Inkassofirma

[...]
vreemd, die laatste reviews zijn een maand oud, hou er rekening mee dat incasso met zo min mogelijk inspanning hun geld verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi FSR
Ik heb gewoon profielen op voorraad liggen hoor jongens. Stuk goedkoper dan kinetic ook volgens mij.

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Update over Kinetik
We have now had contact with another company in the debtor's neighbourhood. The manager explains that she receives calls from customers asking if they're still around. She feels sorry for them. Some of them have ordered goods worth around 1,000 € and the goods don't go out. They are also not supposed to not reply to e-mails either. The company has not been there for long but they are there and you sometimes see the boss.

We now have something in our hands to file a criminal complaint. At the very least, we suspect that there are some victims like you. Of course, we don't know whether this is intentional or whether the debtor is just incompetent.
Ik ga Item24 bestellen en opnieuw printen en kijken hoe ik mijn 265€ weer terug krijg.

@Jordi denk niet dat ik je negeer, ik woon in Nieuw-Zeeland en voor mij is het handiger ze uit Australië te halen

[ Voor 6% gewijzigd door ScuL op 27-07-2021 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Sorry voor de dubbelpost, ik ben nu in gesprek met de Australische leverancier van Item24.

Ze vragen of ik T-slot nuts nodig heb voor de profielen. Daarmee kom ik bij het vraagstuk, wat is de beste manier van bevestigen van de motoren op het frame?

Gebruiken jullie hiervoor T-slot nuts of een ander soort bevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
@ScuL
Ik zou ze erbij bestellen
Mijn motoren zitten vast met 4 hoeken aan de zijkant en 2 bovenop.

Per motor zijn dat
- 6 grote t-slot moeren aan motor
- 6 kleine moeren aan het chassis

De profielen hadden bij mij een andere maat dan het chassis, vandaar grote en kleine moeren ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caduceus81
Door alle berichten heb ik ook maar even contact opgenomen met Kinetik. Ik ben nu 45 werkdagen aan het wachten, terwijl de levertijd bij de bestelling 20-25 werkdagen was. Ben benieuwd of ik wat hoor, ik heb het bericht in ieder geval in het Duits gestuurd.
Jordi FSR schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:35:
Ik heb gewoon profielen op voorraad liggen hoor jongens. Stuk goedkoper dan kinetic ook volgens mij.
Ben jij degene van de advertentie op Marktplaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dissidend
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:21
Caduceus81 schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:41:
Door alle berichten heb ik ook maar even contact opgenomen met Kinetik. Ik ben nu 45 werkdagen aan het wachten, terwijl de levertijd bij de bestelling 20-25 werkdagen was. Ben benieuwd of ik wat hoor, ik heb het bericht in ieder geval in het Duits gestuurd.

[...]

Yep dat is die Jordi, gouwe gast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
raymondw schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:30:
@ScuL
Ik zou ze erbij bestellen
Mijn motoren zitten vast met 4 hoeken aan de zijkant en 2 bovenop.
Heb je misschien een foto van de bevestiging? Ik snap de t-slot moeren voor de motoren maar neem aan dat je dan ook t-slot nodig hebt voor het frame en daarbij dan een soort hoek profielen?

Ook de positie van de hoeken :) Thx
Ik heb ze 6x gemaild en een stuk of 30x gebeld. Ook in het Duits geschreven trouwens. Nooit antwoord. Laat me weten als je wel wat hoort dat zou een wonder zijn :)

[ Voor 37% gewijzigd door ScuL op 27-07-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caduceus81
ScuL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:29:

Ik heb ze 6x gemaild en een stuk of 30x gebeld. Ook in het Duits geschreven trouwens. Nooit antwoord. Laat me weten als je wel wat hoort dat zou een wonder zijn :)
Haha, ja ik verwacht ook niks, maar ik wil het in ieder geval geprobeerd hebben voor ik m'n geld via PayPal probeer terug te krijgen. Vind ik wel zo netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi FSR

[...]

Jep dat ben ik :)

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-06 12:12
Jordi FSR schreef op maandag 26 juli 2021 @ 21:35:
[rant]
Een euro per getapt schroefdraad is anders bepaald geen liefdadigheidswerk, kost je letterlijk slechts 10 á 15 seconden per getapt gat als je enkele profielen achter elkaar doet (if not, leer tappen :+ ). Nogal exorbitant voor een project wat niet voor commerciële doeleinden bestemd is ;) Maar verder natuurlijk wel leuk dat je speciaal op Tweakers komt posten om je eigen bedrijfje te promoten!
[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi FSR
Twijfels schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:23:
[...]

[rant]
Een euro per getapt schroefdraad is anders bepaald geen liefdadigheidswerk, kost je letterlijk slechts 10 á 15 seconden per getapt gat als je enkele profielen achter elkaar doet (if not, leer tappen :+ ). Nogal exorbitant voor een project wat niet voor commerciële doeleinden bestemd is ;) Maar verder natuurlijk wel leuk dat je speciaal op Tweakers komt posten om je eigen bedrijfje te promoten!
[/rant]
Dat gaat zo snel omdat ik een tapmachine heb gekocht van €2000,- Vroeger deed ik het met de hand (die optie is er voor u ook natuurlijk want er kan ook zonder tapgaten besteld worden) en was ik 10 minuten bezig per gat. Overigens heb ik helemaal in het begin 2,50 betaald per gat bij de lokale ijzer boer.

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-06 12:12
Jordi FSR schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:37:
[...]

Dat gaat zo snel omdat ik een tapmachine heb gekocht van €2000,- Vroeger deed ik het met de hand (die optie is er voor u ook natuurlijk want er kan ook zonder tapgaten besteld worden) en was ik 10 minuten bezig per gat. Overigens heb ik helemaal in het begin 2,50 betaald per gat bij de lokale ijzer boer.
Dat gaat ook zo snel met een boormachine van €100 en een degelijke tap van €20 ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi FSR
ScuL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 10:04:
Sorry voor de dubbelpost, ik ben nu in gesprek met de Australische leverancier van Item24.

Ze vragen of ik T-slot nuts nodig heb voor de profielen. Daarmee kom ik bij het vraagstuk, wat is de beste manier van bevestigen van de motoren op het frame?

Gebruiken jullie hiervoor T-slot nuts of een ander soort bevestiging?
Zeker erbij bestellen. Het zijn slot 10 T nuts en geen slot 8

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi FSR
Twijfels schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 21:39:
[...]

Dat gaat ook zo snel met een boormachine van €100 en een degelijke tap van €20 ja.
U kunt ook zonder schroefdraad bestellen. :)

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi FSR
Of niet bestellen. Dat is helemaal goedkoop.

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi FSR
pat1973 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Formulasimrig ook hele mooie wheel mount voor de dd,maar als ik het goed heb is de breedte 58.
De breedte is 60cm. Hij is zo stevig dat je er volgens mij een olifant op kan parkeren en dan nog beweegt hij niet.

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
ScuL schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 13:29:
[...]

Heb je misschien een foto van de bevestiging? Ik snap de t-slot moeren voor de motoren maar neem aan dat je dan ook t-slot nodig hebt voor het frame en daarbij dan een soort hoek profielen?

Ook de positie van de hoeken :) Thx
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tuQsDeXYnjGCvbxdn9SywtgPEdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/toBfB8L20YQiHkWDeBwKZBQn.jpg?f=fotoalbum_large

Kun je hier iets mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordi FSR
4 is in principe genoeg. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Sv5BCe6-0ZqUyatxVfUeKX1HdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8lxaGsW4poQAum5PfZpPhY0i.jpg?f=fotoalbum_large

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat1973
Jordi FSR schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:15:
[...]

De breedte is 60cm. Hij is zo stevig dat je er volgens mij een olifant op kan parkeren en dan nog beweegt hij niet.
Thanks voor het antwoorden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik heb vandaag de item24 profielen ontvangen maar ik heb iets raars. De boven en onderkant passen prima naar de slider past niet in het profiel.. De geprinte slider is breder dan het gat waar hij in moet..?! Ik ben confuus... 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evuijtert
De slider zit heel strak dit is zo ontworpen. de mijne heb ik er met een hamer in moeten rammen bijna. Voorzichtig wat vijlen kan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Ja, btje vijlen was nodig.
Wanddikte tijdens printen is een essentiële instelling.
Kun je prima gebruiken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
ScuL schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:00:
Ik heb vandaag de item24 profielen ontvangen maar ik heb iets raars. De boven en onderkant passen prima naar de slider past niet in het profiel.. De geprinte slider is breder dan het gat waar hij in moet..?! Ik ben confuus... 👀
Neem aan, dat je de slider voor het item24 profiel hebt geprint.
Bij mij past het als een handschoen, niks geen gepers of gehamer, perfect fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Nou ik heb nu 3 dagen zitten vijlen en zelfs een dremel gekocht om ze bij te schaven maar het past voor geen meter.

De sliders zijn te dik voor het profiel en pas na uren schaven en een rubberen hamer te gebruiken krijg je ze in het profiel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcS2Q1-kDWDp4FEcHDUuRR1kgtg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8agkliqMyx4gYvL5aRT6kgQf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTp666Ixk4GGsnu_k9W2XUGBlVc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HKQ3qWTiM7gy9PZPitYsldv8.jpg?f=user_large

Het gat waar de bearing in moet is niet groot genoeg, en het gat aan de onderkant van de slider waar de shaft in moet is ook niet groot genoeg.

Vervolgens begon ik met de stap om de bearing met bouten aan de slider te bevestigen en krak zei de slider.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-t1D2FuuLxq_DgAo0qfuCESMio=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oUk04LnZvCxItfj9uCti8OvH.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwiAklBEOmJ0-2C_-M3r7jQG5OI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Lhv5ueBUvxaT6Zn78bc9wdr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begrijp niet hoe de verhoudingen zo scheef zijn, de sliders zijn te groot voor het profiel maar de gaten zijn te klein voor de componenten... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• e_hagenaar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-06 10:59
ScuL schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 05:53:
Nou ik heb nu 3 dagen zitten vijlen en zelfs een dremel gekocht om ze bij te schaven maar het past voor geen meter.

De sliders zijn te dik voor het profiel en pas na uren schaven en een rubberen hamer te gebruiken krijg je ze in het profiel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het gat waar de bearing in moet is niet groot genoeg, en het gat aan de onderkant van de slider waar de shaft in moet is ook niet groot genoeg.

Vervolgens begon ik met de stap om de bearing met bouten aan de slider te bevestigen en krak zei de slider.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik begrijp niet hoe de verhoudingen zo scheef zijn, de sliders zijn te groot voor het profiel maar de gaten zijn te klein voor de componenten... 8)7
Heb je de Item slider opnieuw geprint (deze is anders dan de kinetic)? Ook de goede wall thickness gebruikt? Als de walls te dik zijn wordt de slider te groot maar ook alle gaten te klein

Wat ik gedaan heb is eerst een laagje van 1 cm geprint van de slider en de print afgebroken. Daarna meten wat hij daadwerkelijk print en de schaling hier op aan gepast dat het ook daadwerkelijk even groot is als dat het zou moeten zijn.

Is het lager te groot of heeft het boutje de slider uit elkaar gedrukt? Het kan zijn dat er nog wat filament in het draad achter gebleven is.

[ Voor 5% gewijzigd door e_hagenaar op 06-08-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
ScuL schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 05:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Duidelijk wanddikte die afwijkt.
Zou je adviseren opnieuw te printen, dit klopt helaas niet.

Zoals hierboven gemeld heb in het ook gedaan, eerst een lage test print om te passen en daarna alles gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Alvorens de vragen te beantwoorden moet ik even erbij zeggen dat ik zelf geen 3D printer heb en de prints worden gedaan door een vriend in Wellington, 600km / 8 uur rijden verderop.

Hij heeft de metalen onderdelen niet bij de hand en print gewoon de STL bestanden zoals ze op de website staan (hier voor Item24):
https://github.com/SimFee...ervo/tree/master/STL/Item
e_hagenaar schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:10:
Heb je de Item slider opnieuw geprint (deze is anders dan de kinetic)?
Ja uiteraard.
Ook de goede wall thickness gebruikt? Als de walls te dik zijn wordt de slider te groot maar ook alle gaten te klein
Het lijkt erop dat dit gebeurt is. Ik weet niet goed wat ik hem kan aanraden en hoe dit aan te passen want ik heb 0,0 ervaring met 3D printen.
Wat ik gedaan heb is eerst een laagje van 1 cm geprint van de slider en de print afgebroken. Daarna meten wat hij daadwerkelijk print en de schaling hier op aan gepast dat het ook daadwerkelijk even groot is als dat het zou moeten zijn.
Dat is natuurlijk een prima methode
Is het lager te groot of heeft het boutje de slider uit elkaar gedrukt? Het kan zijn dat er nog wat filament in het draad achter gebleven is.
Denk dat de bearing te groot was voor het gat en daardoor de slider brak ondanks het vele dremelen aan de binnenkant.
raymondw schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:49:
[...]

Duidelijk wanddikte die afwijkt.
Zou je adviseren opnieuw te printen, dit klopt helaas niet.
Kunnen jullie misschien duidelijk aangeven om welke instellingen het gaat?

Mijn vriend zegt dat als hij de wanddikte aanpast de structuur minder sterk wordt maar de splicer automatisch het voorwerp op dezelfde omvang zal gaan printen. (?)
Ik weet niet zelf niet hoe dit werkt.

Hij gebruikt Cura voor het printen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evuijtert
Is zijn printer goed gekalibreerd? Het lijkt erop dat hij teveel materiaal extrude in te korte tijd.

Vraag hem eens te kijken naar https://teachingtechyt.github.io/calibration.html en dan specifiek het hoofdstuk extruder e-steps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
ScuL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:40:
Mijn vriend zegt dat als hij de wanddikte aanpast de structuur minder sterk wordt maar de splicer automatisch het voorwerp op dezelfde omvang zal gaan printen. (?)

Dit klopt. Door het veranderen van de wanddikte wordt het model niet anders qua afmetingen. Kan dus geen kwaad.
Ik heb zelf ook de hierboven beschreven methode gebruikt. Kort stukje geprint, paar keer gepast en gemeten en toen pas een volledige. Zelf heb ik de onderdelen zelf nagemodeleerd, omdat ik dat leuk vond, maar met schaling kom je vast ook een heel eind.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Ik heb ruim een week geleden een geschil aangemaakt via PayPal voor mijn order bij Kinetik.

En het is bijna niet te geloven, maar ze hebben gereageerd. Ze zeggen komende week de profielen binnen te krijgen en op te sturen.

Ik ga pas iets printen als ik die profielen daadwerkelijk binnen heb, maar ik heb een heel klein beetje hoop dat het toch nog goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Thanks voor de comments wbt het printen ik heb het doorgestuurd.
Caduceus81 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:01:
Ik heb ruim een week geleden een geschil aangemaakt via PayPal voor mijn order bij Kinetik.

En het is bijna niet te geloven, maar ze hebben gereageerd. Ze zeggen komende week de profielen binnen te krijgen en op te sturen.
Nou, ik heb dat ook geprobeerd maar PayPal zegt dat omdat het nu meer dan 180 dagen geleden is dat ik besteld heb dat ik mijn geld niet terug kan krijgen. Inmiddels heb ik via de inkasso een kriminal aanvraag gedaan voor een procedure (in Duitsland blijkt dat gratis te zijn)

Kreeg je antwoord via e-mail en zo ja via welk adres??

[ Voor 4% gewijzigd door ScuL op 08-08-2021 00:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caduceus81
ScuL schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:47:
Nou, ik heb dat ook geprobeerd maar PayPal zegt dat omdat het nu meer dan 180 dagen geleden is dat ik besteld heb dat ik mijn geld niet terug kan krijgen. Inmiddels heb ik via de inkasso een kriminal aanvraag gedaan voor een procedure (in Duitsland blijkt dat gratis te zijn)

Kreeg je antwoord via e-mail en zo ja via welk adres??
Ik heb het emailadres even naar je gestuurd via een pb. Dat gaat wel allemaal via PayPal overigens.

[ Voor 4% gewijzigd door Caduceus81 op 08-08-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordi FSR
* knip * geen handel / V&A op het forum

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 21-08-2021 15:15 ]

www.formulasimrigs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caduceus81
Dat hou ik zeker in gedachten, maar ik wil nog even afwachten hoe dit afloopt. Als het klopt wat ze zeggen, dan zou ik ze ergens deze week kunnen verwachten.

[ Voor 14% gewijzigd door Geronimous op 21-08-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
ScuL schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:40:
Alvorens de vragen te beantwoorden moet ik even erbij zeggen dat ik zelf geen 3D printer heb en de prints worden gedaan door een vriend in Wellington, 600km / 8 uur rijden verderop.

Hij heeft de metalen onderdelen niet bij de hand en print gewoon de STL bestanden zoals ze op de website staan (hier voor Item24):
https://github.com/SimFee...ervo/tree/master/STL/Item

Ik heb met Cura gewoon de standaard instelling gebruikt die in het bestand zijn opgeslagen. Heb 0,0 veranderd en het past gegoten, kan niet beter, Slijtage is zo goed als 0,0 dus de sliders gaan heeeel lang mee.
Heb een Creality CR-X printer.

[...]

Ja uiteraard.

[...]

Het lijkt erop dat dit gebeurt is. Ik weet niet goed wat ik hem kan aanraden en hoe dit aan te passen want ik heb 0,0 ervaring met 3D printen.

[...]

Dat is natuurlijk een prima methode

[...]

Denk dat de bearing te groot was voor het gat en daardoor de slider brak ondanks het vele dremelen aan de binnenkant.

[...]

Kunnen jullie misschien duidelijk aangeven om welke instellingen het gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Hey iedereen. Vorig jaar ook een SFX-100 in elkaar gestoken (waar ik zeer tevreden van ben) Het enige waar ik nog over twijfel om aan te passen in een belt tensioner.

Dit is m'n setup: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63949356

Ik rijd uitsluitend in VR dus immersion is voor mij zeer belangrijk. Belt tensioner leek mij dus de volgende logische upgrade. Zijn er hier SFX owners die mij een specifieke setup kunnen aanbevelen? (extra SFX motor, seat belts + veren, ...?) Achteraan m'n Simlab P1 zitten momenteel m'n shakers dus deze zou ik moeten herpositioneren indien ik voor een extra motor kies denk ik

iRacing Profiel - Race Rig

• Jordi FSR
Caduceus81 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 15:45:
[...]

Dat hou ik zeker in gedachten, maar ik wil nog even afwachten hoe dit afloopt. Als het klopt wat ze zeggen, dan zou ik ze ergens deze week kunnen verwachten.
Geen probleem. Wij lopen niet weg en ik heb nog genoeg. De prijs gaat waarschijnlijk wel ietsje stijgen als ik aan de nieuwe lading ga beginnen omdat de aluminium prijzen enorm zijn gestegen de afgelopen tijd.

www.formulasimrigs.com

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste