SFX100 DIY Actuator betaalbare 3DOF motion (D-box style)

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-08 18:02
Royke1972 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:33:
Hallo allemaal.

De profielen zijn besteld bij Item en daar word meteen m10 draad in getapt.
Had ze mail gestuurd en werd terug gebeld voor nog wat dingen na te vragen maar ze wisten meteen
dat het voor een sim was.

De 3d printer is al bezig met printen nu wachten op de profielen om te kijken of ze ook passen aan de binnenkant en niet klem zitten of te los zitten.

Ik zie bij ali dat je ook een complete set kan kopen in plaats van alles los.
Had hier en daar gekeken naar de links van de shopinglist maar hier en daar dingen niet meer leverbaar.
Is dit aan te raden of toch verder zoeken.?
Deze informatie staan erbij.

SFX100 Verpackung Detail:

1 pc hohlwelle OD30mm länge 270mm
1 pc von SFU1605 kugelumlaufspindel, 250mm lang.
1 pc von FK12 (fix lager)

1 pc von LMEK30UU

1 pc von 10-16mm kupplung (D30,L40)

Mvg Roy
Vanuit Duitsland bestellen lukt niet altijd meer.
Heb zelf een keer bij Alie de linear bearings besteld. Kon zo op het eerste oog geen verschil met die uit Duitsland vinden. Ze zitten er nu al een tijdje in en doen het prima.
Maar goed het blijft uit China afkomstig of zo.
Denk dat je het wel bij Alie kan bestellen.
Let wel even op de juiste aantallen en lengtes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toaster1
Beetje stil hier ;)

Foto van m'n sim. Geschikt voor racen, achtbanen en vliegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTeGcd76oQjI6zs_Ga6_oEkERpM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zpuvhA8arMLPfxxl2n1D3ePH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:23
Nou inmiddels is de herfst ingezet dus ik heb weer uren om in de garage door te brengen.

Vandaag veel voortgang geboekt totdat alles tot een explosief einde kwam.

Met de nieuw geprinte onderdelen eerst de onderkant in elkaar gedraaid

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaKFqTcR7vH9I7QtqDiBdBouGjg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lq1Erm5Q9OJXZHLFQFXxGfK8.png?f=fotoalbum_large

Vervolgens een motor bevestigd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJOuHTtjeTIG6ItGc2_5ry2c2bw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AF3rcAXX04VQxOjAUzsRCVn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik sluit de actuator aan voor een test en druk op start en hoor een immens harde crunch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mh8sYKhcd0HKZBtR51KuDwc-1b4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/haBd400UEgoOgAJN2Jzt6osn.jpg?f=fotoalbum_large

Bij nader inspectie is de onderste mount volledig in tweeën gebroken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Fkje6y6oVUByi-TLeLoYFjac6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ZeG8oBqa45wBcbmU5WJuuDl.jpg?f=fotoalbum_large

Wat heb ik fout gedaan? Heb ik de ball screw niet in de juiste positie gezet toen ik ging testen? Gelukkig heb ik nog 2 reserveprints maar ik wil eerst weten wat het probleem zou kunnen zijn voordat ik ze erop zet.

Hier een filmpje van de brakke actuator na het gebeuren;

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Geen idee wat er mis was maar na het vervangen heb ik in ieder geval 2 werkende actuators

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 23:42
Je krijgt het wel voor elkaar zeg....
Echt balen!

Tot op heden geen gebroken 3D prints gehad met mijn setup.
Heb je wel eerst met een boormachine oid getest of de hardware soepel liep en daarna op de juiste stand gezet?

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
raymondw schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:56:
Je krijgt het wel voor elkaar zeg....
Echt balen!

Tot op heden geen gebroken 3D prints gehad met mijn setup.
Heb je wel eerst met een boormachine oid getest of de hardware soepel liep en daarna op de juiste stand gezet?
Voordat ik de motor koppelde had ik de as met de hand gedraaid en dat ging OK.
Het leek wel alsof de shaft bleef hangen ofzo. Ook apart is dat de slider helemaal geen beschadigingen vertoont.

Ik wacht nu op een pakket nieuwe ball screws en FK12 lagers omdat de andere twee niet mee willen werken.
Probleem was dat het FK12 lager op 2 ball screws niet past, uiteindelijk heb ik hem erop gekregen met 'n beetje geweld maar sindsdien past de vierkante moer die bij het FK12 lager hoort niet meer op de ball screw (te veel spelling - je kunt hem niet vast zetten).

Vandaar dat ik nu maar nieuwe onderdelen haal dan weet ik in ieder geval dat het (hopelijk) goed past.

Ik heb nu in ieder geval twee werkende actuatoren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
ScuL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:24:
[...]
Ik heb nu in ieder geval twee werkende actuatoren 8)
MotoGP proberen? :+

Je had idd problemen met de bearings.
Hopen dat nieuwe je probleem oplossen d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
ScuL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:02:
Geen idee wat er mis was maar na het vervangen heb ik in ieder geval 2 werkende actuators [YouTube: SFX100 front actuators test]
Voor zover ik het kan zien heeft de slider de bearing door je print geduwd.
Je hebt de travel goed ingesteld?
Wat ik doe is de slider helemaal naar boven draaien en dan (in mijn geval) 1 cm terug draaien. Die 1 cm is voor de veiligheid, een beetje speling dus.
Als je de motor activeert zal die naar de middenstand gaan van waaruit de slider een aantal cm's omhoog of naar beneden kan gaan. Staat de slider te laag dan zal die toch die afstand proberen af te leggen en is de print de verliezer en gaat stuk. Zou de print een stuk staal zijn dan komt er een foutmelding op de actuator of hoe dat ding ook heet.
Dit is wat ik denk dat is gebeurt.

Wel balen maar gelukkig heb je de motor nog niet op de rig en is zo makkelijk te repareren.
Gebeurt zoiets bij mij dan moet ik het hele geval met een autokrik omhoog krikken om de motor er af te kunnen sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
toaster1 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 17:34:
Je hebt de travel goed ingesteld?
Ik had het zo ongeveer als op de plaatjes van de handleiding staan.
Wat ik doe is de slider helemaal naar boven draaien en dan (in mijn geval) 1 cm terug draaien. Die 1 cm is voor de veiligheid, een beetje speling dus.
Ik heb ze nu helemaal naar boven gedraaid (totdat niet verder kan). In principe zou de bump stop hem tegen moeten houden?
Misschien inderdaad verstandig om ze iets naar beneden te draaien
Als je de motor activeert zal die naar de middenstand gaan van waaruit de slider een aantal cm's omhoog of naar beneden kan gaan. Staat de slider te laag dan zal die toch die afstand proberen af te leggen en is de print de verliezer en gaat stuk. Zou de print een stuk staal zijn dan komt er een foutmelding op de actuator of hoe dat ding ook heet.
Het zou fijn zijn als er software was waarmee je handmatig de motor een beetje kunt draaien. Ik weet dat het kan middels de knoppen op de driver maar dat is zo'n gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 21:27
@ScuL Balen, zeker als je al zolang bezig bent om een werkend systeem te bouwen

Ik zou in ieder geval de servo instellingen nog een goed controleren want in het filmpje lijkt de defecte actuator meer dan 5cm te bewegen.

Bij een goede 3D print zou op lage snelheid de motor gewoon af moeten slaan (door de ingebouwde torque overload bescherming AL06) wanneer de slider het lager raakt.

Hou zeker niet die 1 cm speling aan die @toaster1 bedoelt want daarbij breng je de slider 1 cm dichter bij het onderste lager en is de kans dat deze geraakt wordt alleen maar groter. De begin positie is altijd met de slider in de bovenste stand, dus dat de actuator op zijn korst is.

We hebben (mijn zoon en ik) een SFX service mode ontwikkelt die je op het discord kanaal kunt vinden. Daar mee kunt je de actuators via de software laten bewegen.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Henkus schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:29:
Ik zou in ieder geval de servo instellingen nog een goed controleren want in het filmpje lijkt de defecte actuator meer dan 5cm te bewegen.
Misschien lijkt dat op het oog zo maar vergeet niet dat de onderste print dwars doormidden is op dat filmpje. Het tweede filmpje is na mijn reparatie (ik had extra 3D prints) en ziet er normaal uit voor zover ik kan zien.
Bij een goede 3D print zou op lage snelheid de motor gewoon af moeten slaan (door de ingebouwde torque overload bescherming AL06) wanneer de slider het lager raakt.
Ja ik had ook niet verwacht dat hij er dwars doorheen zou rammen
De begin positie is altijd met de slider in de bovenste stand, dus dat de actuator op zijn korst is.
OK zo heb ik het nu.
We hebben (mijn zoon en ik) een SFX service mode ontwikkelt die je op het discord kanaal kunt vinden. Daar mee kunt je de actuators via de software laten bewegen.
Zou ik graag zien, maar ik heb geen toegang tot de Discord :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
ScuL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 09:15:

Zou ik graag zien, maar ik heb geen toegang tot de Discord :'(
Hier te downloaden van mijn github
https://github.com/HoiHman

[ Voor 7% gewijzigd door Henkus op 16-04-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Thanks, heb hem vandaag geprobeerd maar krijg in SimFeedback de error dat de smp Telemetry module niet gevonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
ScuL schreef op maandag 18 april 2022 @ 08:44:
[...]

Thanks, heb hem vandaag geprobeerd maar krijg in SimFeedback de error dat de smp Telemetry module niet gevonden kan worden.
Eerst "unblock.exe in de SFB folder runnen. Het kan zijn dat je persé de expert modus nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Volgens mij ben ik de eeuwige pechvogel.

Ik heb 4 stuks ball screws 1605 en vier FK12 lagers als reserve onderdelen besteld via AliExpress.

Met behulp van wat WD40 en gevogel heb ik één van de FK12 lagers op de oude ball screw gekregen. Dus ik heb nu 3 werkende actuatoren!!

Helaas, wat ik ook probeer. De FK12 lager gaat voor geen meter op de vierde ball screw.

Voor zover ik weet moet die moer "moervast" zitten en mag er geen beweging in zitten. Dat is dus onmogelijk.

Dan denk je... ha ik heb een nieuwe ballscrew.
Nee helaas. De vier stuks 1605 die ik besteld hebben passen niet in de 3D print.
Het middelste gedeelte is te lang.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3FzOPku.png

boven oud (via Amy Chen)
en onder de nieuwe van AliEx

[ Voor 3% gewijzigd door ScuL op 27-04-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Ik heb zojuist een 5de 90-ST motor toegevoegd voor een belt tensioner maar heb enorm veel last van EMI issues. Geen idee waarom de 5de er te veel aan is :)

Issues:
  • Valve Index die af en toe een grey screen geeft (is nu wel al beter door m'n controller te verplaatsen)
  • M'n SC2 pro die de usb connectie verliest na het aanschakelen van de 5de motor
  • SFX shield / Leo bord die de connectie verliest na het activeren in SimFeedback.
Ik had gedacht om ferriet kernen toe te voegen aan al m'n usb kabels en nieuwe shielded usb kabels te bestellen. Nadien zou ik ook shielded kabels bestellen voor m'n 90ST motors.

Toevallig iemand die aanbevelingen heeft betreft shielded USB kabels? (op amazon staan de goedkoopste kabels soms ook geadverteerd als "grounded" dus beetje verwarrend) Had destijds ook nog een link gevonden (ik dacht AliExpress) die volledig geshielde 90ST kabels verkocht maar vind deze niet meer terug. Toevallig iemand die deze nog ergens heeft staan? :) Zelf shielden is ook een optie maar lijkt mij zeer tijdsintensief werkje :)

EDIT: intussen al iets wijzer geworden. Deze link heeft enorm veel nuttige info staan: https://luisblando.medium...in-my-simrig-3ea6c0907609
Voor de geshielde kabels kan je blijkbaar een bericht sturen naar Master Jiang voor een custom order. Heb momenteel een vraag staan tot offerte. https://nl.aliexpress.com...21im&gatewayAdapt=glo2nld

[ Voor 18% gewijzigd door Elbaceever op 10-05-2022 10:55 ]

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liarean
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Tijden geleden al een keer het SFX100 project tegengekomen maar nooit te stap genomen om te bouwen omdat mijn verwachting was dat dit te ingewikkeld zou zijn.

Ondertussen over de tijd mijn hele rig verder opgebouwd waarna ik in Maart toch maar de stap gemaakt heb om ook de SFX100 te bouwen om het helemaal af te maken. (Leugens natuurlijk want het is nooit af)

Ondertussen 2 maanden later ben ik bijna klaar, alle onderdelen binnen en de 3D onderdelen geprint en nu bezig met in elkaar zetten. Arduino + Connectors klaar en motoren zijn getest en in orde. Alleen nog de actuators bouwen en dan ben ik zo'n beetje klaar. Hopelijk passen de sliders anders moet ik deze opnieuw printen. Deze had ik namelijk geprint voordat mijn printer volledig correct gecalibreert was en las al dat het vrij nauw komt qua afmetingen op de sliders. (Gelukkig genoeg filament over om nieuw te printen als nodig is).

Nu was ik alleen nog wel even benieuwd naar het sponsor systeem dat momenteel gehanteerd word.
Uiteraard zou ik natuurlijk van de expert mode gebruik willen maken in de software maar zag dat hiervoor tegenwoordig een sponsor nodig is.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het sponsor proces in zijn werking gaat?
(Naast dat eigenaar van een SFX100 als het ware garant voor je moet staan.)
Zijn er daarnaast misschien nog mensen in deze thread die mij zouden kunnen aandragen voor de Discord etc?

Voor de geïnteresseerde mijn simrig hieronder:
  • Sim-Lab P1-X rig (aangepast voor scherm mounting)
  • Sim-Lab Speed 1 seat
  • Simucube 2 Pro
  • Heusinkveld Sprint pedals
  • Fanatec H-shifter
  • Thrustmaster handbrake/Sequential shifter
  • Ascher racing F-28-SC V2
  • QSP stuur + Ascher racing B24-SC buttonplate
  • AOC CU34G2/BK Curved 34inch monitor
  • Valve Index
Foto zal nog even volgen zodra alles compleet afgerond is.

Hoor het graag als iemand advies heeft m.b.t. sponsor systeem of het SFX100 in algemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Hey Liarean, ik wil je anders wel helpen :) Stuur gerust een PM moest je nog niemand gevonden hebben

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Liarean
Update m.b.t. mijn SFX100 bouw.

Gisteravond de actuators volledig aangesloten om start/stop procedure te testen en dit alles met succes.
Daarna direct op de simrig geplaatst om te testen. Kan iedereen aanraden om een bestaande simrig zoals de sim-lab p1x niet in je eentje op te gaan tillen om de actuators te plaatsen. (Aardige spierpijn vandaag)

Maar alles is gelukkig in één keer goed gegaan en heb mijn eerste test run kunnen doen.
Man wat een ding. Tegen mijn eigen koppigheid in gelukkig de 1200rpm standaard aangehouden voor de eerste run en zelfs dan meer beweging dan ik inderdaad verwacht had zoals de documentatie al aangeeft.

Als ik de forums zo lees heb ik aardig veel geluk gehad met dat alles zo'n beetje in één keer goed gegaan is op wat 3d print probleempjes na in begin. (Slechte calibratie)
Wel waren mijn sliders iets te groot waardoor ze wat stroefjes in het profiel gingen maar nu ze eenmaal zitten is het geen enkel probleem.

Dit bewijst maar weer dat iemand met 2 linkerhanden zoals mij toch ook zoiets moois als de SFX100 in elkaar kan zetten.

Foto's zullen nog volgen aangezien alles tijdelijk aangesloten momenteel i.v.m. een verhuizing in een paar weken. Kon het niet laten om toch vast SFX100 vast aan te sluiten om te kunnen racen.

Zeer veel nut gehad aan alle reacties in deze thread en ondanks dat ik eerder hier niet actief in de thread ben geweest wil ik iedereen die hier actief (geweest) is hartelijk bedanken voor alle goede tips die hier geplaatst zijn. Dit is mij in ieder geval zeker van pas gekomen.

Extra bedankje voor Elbaceever die aangeboden heeft om als sponsor te dienen zodat ik uiteindelijk ook de licentie kan krijgen voor de software.

Ik zal zeker rond blijven hangen hier en iedereen die nog moet beginnen of bezig is met bouwen helpen waar mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:10
Liarean schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 18:48:
Update m.b.t. mijn SFX100 bouw.

Gisteravond de actuators volledig aangesloten om start/stop procedure te testen en dit alles met succes.
Daarna direct op de simrig geplaatst om te testen. Kan iedereen aanraden om een bestaande simrig zoals de sim-lab p1x niet in je eentje op te gaan tillen om de actuators te plaatsen. (Aardige spierpijn vandaag)

Maar alles is gelukkig in één keer goed gegaan en heb mijn eerste test run kunnen doen.
Man wat een ding. Tegen mijn eigen koppigheid in gelukkig de 1200rpm standaard aangehouden voor de eerste run en zelfs dan meer beweging dan ik inderdaad verwacht had zoals de documentatie al aangeeft.

Als ik de forums zo lees heb ik aardig veel geluk gehad met dat alles zo'n beetje in één keer goed gegaan is op wat 3d print probleempjes na in begin. (Slechte calibratie)
Wel waren mijn sliders iets te groot waardoor ze wat stroefjes in het profiel gingen maar nu ze eenmaal zitten is het geen enkel probleem.

Dit bewijst maar weer dat iemand met 2 linkerhanden zoals mij toch ook zoiets moois als de SFX100 in elkaar kan zetten.

Foto's zullen nog volgen aangezien alles tijdelijk aangesloten momenteel i.v.m. een verhuizing in een paar weken. Kon het niet laten om toch vast SFX100 vast aan te sluiten om te kunnen racen.

Zeer veel nut gehad aan alle reacties in deze thread en ondanks dat ik eerder hier niet actief in de thread ben geweest wil ik iedereen die hier actief (geweest) is hartelijk bedanken voor alle goede tips die hier geplaatst zijn. Dit is mij in ieder geval zeker van pas gekomen.

Extra bedankje voor Elbaceever die aangeboden heeft om als sponsor te dienen zodat ik uiteindelijk ook de licentie kan krijgen voor de software.

Ik zal zeker rond blijven hangen hier en iedereen die nog moet beginnen of bezig is met bouwen helpen waar mogelijk.
Nice! We zien natuurlijk graag de foto's verschijnen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:56
Verkoop kan in Vraag & Aanbod of in Vraag en aanbod overig

[ Voor 85% gewijzigd door BM op 29-05-2022 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Hint hint 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liarean
Haha Foto's volgen nog inderdaad.
Ik ga eind Juni verhuizen en dan komt die ook in zijn vaste opstelling dus dan kan ik hem mooi laten zien.
Is nu een grote kabelbende omdat ik hem nog moet verhuizen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:56
Het begin is er :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jP20ZA1ZeeIa9RiEWUE1DPclr-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqOsmMhtujgPV8kLcwyijMPC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ScuL
Na bijna 2 jaar ploeteren heb ik dan eindelijk een werkend systeem :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IR36EzRMug9eUs54k4FAncjdzoA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8c4xRLMmsqSwsQM8L5YCCr1U.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me kan sponsoren zodat ik Simfeedback in expert mode kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Super cool! Heb je een filmpje van het ding in motion?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
Ik wil wat filmpjes maken als ik de rest van de garage heb opgeruimd, het is op het moment nog een rommel. En misschien wat sfeerverlichting toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:12
ScuL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:15:
Na bijna 2 jaar ploeteren heb ik dan eindelijk een werkend systeem :)
[Afbeelding]

Ik zou het heel fijn vinden als iemand me kan sponsoren zodat ik Simfeedback in expert mode kan draaien
Je kunt toch simpelweg doneren om toegang te krijgen tot de expert mode? Na "2 jaar ploeteren" en honderden euro's in hardware (voornamelijk motion zo te zien) kun je toch wel een tientje missen voor de software?

Ziet er wel cool uit, vind motion wel cool maar de instap nog wat te duur om het "even te proberen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Card Nox schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:24:
[...]

Je kunt toch simpelweg doneren om toegang te krijgen tot de expert mode? Na "2 jaar ploeteren" en honderden euro's in hardware (voornamelijk motion zo te zien) kun je toch wel een tientje missen voor de software?
Ik ga uiteraard doneren, je kunt alleen toegang krijgen als je iemand kent die al lid is. Dat is je "sponsor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@ScuL, ahzoooo... hopelijk vind je een 'sponsor' ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScuL
Toch even een kort filmpje gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beempje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 17:12
Heel tof, thanks voor het delen!

Hoe bevalt het tot dusver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Ziet er zalig uit, rally zou ook m'n meest gespeelde zijn in combinatie met motion rig. Mss wat vroeg om nu al te vragen gezien je nog maar net up and running bent. Hoe bevalt dat? Alles rally is meer traction loss en zijdelings gaan. Hoe gaat het uh... "brein" ermee om met dat je bewegingen hebt maar wel traction loss mist? Ik vrees er wat voor dat dat mogelijks de immersie net nog meer breekt ipv eraan toevoegt, geen idee of dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik denk dat er heel veel winst te behalen valt in de configuratie. Maar omdat ik de expert mode (nog) niet kan benaderen is de software beperkt.

Tot nu toe heb ik 4 games geprobeerd;
Dirty Rally 2
Asetto Corsa
F1 2020
Euro Truck Simulator 2

Bij ieder spel is de ervaring anders.
Dirt Rally geeft goede rake klappen bij obstakels maar je voelt de auto onvoldoende (volgens mij kun je dit best tunen)
F1 2020 werkt niet goed, ligt denk ik ook aan de expert mode
ETS2 heeft extreem veel FFB, als je over een drempel gaat dan knal je zowat door het dak. Heb de intensiteit minimaal gezet.

Asetto Corsa geeft tot dusverre het beste resultaat, heel fijne feedback en veel trillingen.

Traction loss zou fijn zijn met rally ja, maar dat is een upgrade die ik altijd nog erbij kan bouwen (als ik dat zou willen). Qua rij ervaring zijn de trillingen sowieso een betere ervaring dan zonder enige motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Gaaf man en nu racen maar.
Traction loss is zeker een toegevoegde waarde bij het racen. Erg cool.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkus
ScuL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:25:
[...]

Ik ga uiteraard doneren, je kunt alleen toegang krijgen als je iemand kent die al lid is. Dat is je "sponsor".
Ik wil wel je sponsor zijn. Stuur me maar een PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchlincoln
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-07-2022
Je kan beter een Thanos controller kopen. Vele malen beter, superieur aan de gebrekkige diy controller met zeer beperkte mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
dutchlincoln schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:47:
Je kan beter een Thanos controller kopen. Vele malen beter, superieur aan de gebrekkige diy controller met zeer beperkte mogelijkheden.
Ben ik helemaal niet met je eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
ScuL schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:42:
Toch even een kort filmpje gemaakt
Krijg het gevoel dat de rig amper beweegt, zeker in vergelijking met filmpjes van hetzelfde systeem, of is dat optisch bedrog?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchlincoln
Henkus schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 22:10:
[...]

Ben ik helemaal niet met je eens :)
Dat mag natuurlijk, ieder zijn eigen mening.

Zelf heb ik ervaring met beide, en de Thanis is gewoon simpelweg superieur aan de Arduino oplossing.
Bij mij stond er altijd wel een poot even van de grond, waardoor ie op 3 pootjes stond. De beleving met de Thanis is ook simpelweg veel intenser eerlijk gezegd; het gaat allemaal veel vloeiender, en het reageert sneller en accurater.
Maargoed; dat is het objectieve deel van mijn mening.

Dan hebben we verder nog de ronduit arrogante houding van de maker, welke bij volledige willekeur bepaald of jij wel of geen toegang tot het uitgebreide deel krijgt of niet, wat gewoon noodzakelijk is als je meer games wilt spelen. Daar is uiteindelijk wel iets in veranderd, maar in mijn specifieke geval was het gevolg dat ik ruim een half jaar maar enkele games kon spelen, en niet de tweak mogelijkheden had welke ik nodig had.

Uiteindelijk ben ik voor een Thanos gegaan,en heb mij meermaals afgevraagd waarom niet hele hordes met mensen dat doen.. Zeker nu ie een uitgeklede, veel goedkopere versie biedt met dezelfde functionaliteit, waardoor het prijsverschil echt nihil is...

Maargoed, zoveel mensen zoveel wensen toch?

Ik vind echter wel dat men op de hoogte moet zijn van het feit dat er meerdere wegen naar Rome leiden, en met Thanos er zelfs een 8-baans geasfalteerde snelweg, in plaats van een keienpad. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Henkus schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Ik wil wel je sponsor zijn. Stuur me maar een PM :)
Super thanks!
Card Nox schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:22:
[...]

Krijg het gevoel dat de rig amper beweegt, zeker in vergelijking met filmpjes van hetzelfde systeem, of is dat optisch bedrog?
Ik heb alles nog op standaard staan. Hoop met de expert mode wat dingen te kunnen tunen. Ook is het zo dat de motoren agressiever kunnen worden ingesteld.
dutchlincoln schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:47:
De Thanos oplossing werd pas beschikbaar nadat ik al met het project was begonnen maar ik ga het eerst op de "ouderwetse" manier even uitproberen en misschien in de toekomst upgraden. Het zou zonde zijn al dat gevogel nu al weer ongedaan te maken door het te vervangen.
dutchlincoln schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 08:41:

Dan hebben we verder nog de ronduit arrogante houding van de maker, welke bij volledige willekeur bepaald of jij wel of geen toegang tot het uitgebreide deel krijgt of niet, wat gewoon noodzakelijk is als je meer games wilt spelen. Daar is uiteindelijk wel iets in veranderd, maar in mijn specifieke geval was het gevolg dat ik ruim een half jaar maar enkele games kon spelen, en niet de tweak mogelijkheden had welke ik nodig had.
Ik kan die gast wel begrijpen. Hij maakt een geniale uitvinding (er moeten duizenden uren prutsen en vogelen in het eerste beta concept zijn gegaan) en vervolgens wordt het concept gewoon door commerciële bedrijven gekopiëerd en verkocht zonder bijdrage aan hem. De enige manier waarop je dat kunt voorkomen is de software toegang bemoeilijken. Maar er zouden wel betere manieren moeten bestaan waarop je kunt aantonen dat je een legitieme zelf-bouwer bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchlincoln
ScuL schreef op zondag 5 juni 2022 @ 02:05:
[...]

Ik kan die gast wel begrijpen. Hij maakt een geniale uitvinding (er moeten duizenden uren prutsen en vogelen in het eerste beta concept zijn gegaan) en vervolgens wordt het concept gewoon door commerciële bedrijven gekopiëerd en verkocht zonder bijdrage aan hem. De enige manier waarop je dat kunt voorkomen is de software toegang bemoeilijken. Maar er zouden wel betere manieren moeten bestaan waarop je kunt aantonen dat je een legitieme zelf-bouwer bent.
Ja, dat is dus het punt inderdaad. Je bent van 1 persoon afhankelijk, en die gaat (in mijn geval) een week voor jij je set klaar hebt, even 3 maanden in "Sorry, i'm gone" - modus!
Dat geeft per direct de zwakte van het systeem aan (wat momenteel gelukkig wel verbeterd is)
Daarnaast heel vaag doen over wat je wel en niet redelijk vindt, en mensen hun geld terugstorten en niet reageren, omdat je de donatie te laag vindt. Noem dan een bedrag, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Dit is een greep uit de quirks van deze beste man.
Ik snap het hele zure commercie en copie verhaal, volledig begrip voor, maar als je je wat beter opstelt, denk ik dat je daarmee al 80% van de ellende voorkomt. Mogelijk had ik nooit een thanos geprobeerd als zijn syteem direct had gewerkt. Ik heb er een week of 3 mee gerommeld voor ik een thanos heb besteld, en heel eerlijk; nog geen dag spijt van gehad.

Zoals ik al zei: zoveel mensen zoveel wensen.

Heel veel succes en plezier met je SFX: Ge-wel-dig project, en dat blijft het. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Ik heb onlangs nog een uitgebreide post gezet op het discord forum dat het huidige systeem niet goed werkt. Aanmelden is te gecompliceerd.

Maar SimFeedback zelf werkt perfect. Vooral met de grafieken en alle beschikbare extensies.

Hierdoor kun je met SimFeedback meer dan met andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Hm, de pech slaat weer toe.

Ik heb twee dagen de rig even niet gebruikt en nu zet ik hem aan en het functioneert niet (goed) meer.

Als ik in Simfeedback op start druk gaan alle 4 de actuatoren prima omhoog.
Ik start een spel op en ga rijden, en er gebeurt verder niks.
Geen melding op de drivers of wat dan ook.
Na circa een minuut gaan alle 4 motoren zonder iets te doen weer op de beginstand.

Als ik dan op stop druk in Simfeedback blijft de software hangen op "disconnecting from controller" en moet ik de PC opnieuw opstarten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
ScuL schreef op maandag 6 juni 2022 @ 08:44:
Hm, de pech slaat weer toe.

Ik heb twee dagen de rig even niet gebruikt en nu zet ik hem aan en het functioneert niet (goed) meer.

Als ik in Simfeedback op start druk gaan alle 4 de actuatoren prima omhoog.
Ik start een spel op en ga rijden, en er gebeurt verder niks.
Geen melding op de drivers of wat dan ook.
Na circa een minuut gaan alle 4 motoren zonder iets te doen weer op de beginstand.

Als ik dan op stop druk in Simfeedback blijft de software hangen op "disconnecting from controller" en moet ik de PC opnieuw opstarten
Andere USB port, andere USB kabel ect ect.

Heb je toevallig Simhub ook draaien ? Dat kan namelijk voor een conflict zorgen omdat Simhub op com poorten scant. Dat kunt je in Simhub ook uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik denk dat het door mijn USB verlengsnoer komt, heb de unit nu wat dichterbij gezet en zonder verlengkabel werkt het weer als voorheen

• Darkangle
@Henkus is het mogelijk om toegang te krijgen tot discord (pm oid als het afgeschermd is).

Mijn avontuur gaat hopelijk ook binnenkort beginnen.

• Henkus
Darkangle schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:44:
@Henkus is het mogelijk om toegang te krijgen tot discord (pm oid als het afgeschermd is).

Mijn avontuur gaat hopelijk ook binnenkort beginnen.
Die PM, met de voorwaarden, heb ik jou een paar weken geleden al gestuurd :)

• Darkangle
Henkus schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 05:12:
[...]

Die PM, met de voorwaarden, heb ik jou een paar weken geleden al gestuurd :)
Yep. Een maand geleden, toen ik dat poste (we leven alweer in september 😉).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:09
Ik heb op het moment wat last van storing op m'n usb apparatuur als ik m'n SFX aan zet. Nu zit ik een beetje rond te lezen hoe ik dit kan verhelpen. Begrijp ik nu goed dat de aardedraad alleen aan de kant van de driver aangesloten moet zitten en niet aan de motor?
Dus deze hier moet ik loskoppelen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f4iGKDhDkotBPLyZHPguLYO783M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TKkHxcphC74EW5aLOGfa5v83.png?f=user_large

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Hoewel het voor sommige goed nieuws is, voelt het toch een beetje aan als het begin van het einde:

The post van Saxxon op het discord:
I am very sorry that you have not heard from me for so long.
Unfortunately I don't have the time at the moment to support the project.

There are several reasons for this, for one thing I am currently very busy both professionally and privately.
In addition, my "work" with this project is only solving sponsor/license problems.
There have been many positive experiences in the last four years, but unfortunately also many negative ones ... I will save you the details here.
The bottom line is that I have decided that I will not continue to do this anymore.
Because I want to continue to support the many dedicated users and do not want to stop the project completely,
I have decided to make SimFeedback with its complete functionality freely available to all.

This will work as follows: I will provide a new version with a license that has no limitation to single computers.
This license will run until the end of the year.

Why until the end of this year?
I want to find out if this is a way for many people to profit from it without having to go through the entry barrier of a sponsor and at the same time I want to find out if the project will be exploited commercially in this way.

If the plan works out, I will provide a time unrestricted and unlimited version.

The Discord server will still be available as usual, but only for the existing users.
No new users will be accepted until further notice.

You are welcome to share content from the Discord publicly, and thus continue the original idea of the project.
Please ask the authors for permission before you do so.
As for my content, you can share all my posts publicly.

If you still have godchildren who donated but didn't get a license, please tell them that they can request the donation back via PayPal and that they can use a version without restrictions soon.

There are a lot of private messages that I can't answer all of them, please understand.
De volledige expert versie van SimFeedback is nu hier te downloaden.

https://github.com/SimFee...vo/releases/tag/00_09_08d

De eind datum 31-12-2022 is eenvoudig te omzeilen door https://www.nirsoft.net/utils/run_as_date.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Geen nieuwe leden voor discord is onhandig, zo onderhoud je geen community en sterft het langzaam uit. Ik hoop dat iemand anders het wel allemaal snapt en netjes de moeite neemt om het allemaal op te zetten.

Het was al olie dom om mensen die enthousiast waren niet toe te laten tot na het gebouwd was, maar indien dit niet goed opgepakt word zou wel eens de nagel kunnen zijn.

Ook zet ik vraagtekens bij toekomstige releases en software support. Beetje zinloos om mijn build af te maken als ze hier niets aan doen.

Of er moeten alternatieven zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Je zou over kunnen naar een Thanos controller, kijk het zelf even aan.
Iig tot einde jaar geen issues.

https://www.thanos-motion...-amc-controller-rgb-v1-4/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkus
raymondw schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:37:
Je zou over kunnen naar een Thanos controller, kijk het zelf even aan.
Iig tot einde jaar geen issues.

https://www.thanos-motion...-amc-controller-rgb-v1-4/
Zoals ik nu de SFX heb draaien zou ik daar alleen maar op achteruit gaan.

Voorlopig geen Thanos controller hier.

SimFeedback blijft gewoon draaien, tot nu toe is er voor elke game altijd al een werkende plug-in geweest en op het discord zitten een paar slimme jongens die "committed" zijn aan het project en voor de plugins zorgen.

Al hoewel het programma SimFeedback zelf al tijden niet is geüpdatet is, zijn er veel extensies voor beschikbaar die de functionaliteit uitbreiden. Tot nu toe heb ik nog geen echte feature kunnen ontdekken die ik zou moeten missen.

Zolang er nieuwe plugins voor games blijven, blijft het gewoon werken. Ben niet bang voor de vervaldatum van 31-12-2022, want daar zijn "oplossingen" voor. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
Ik ben lid van een SFX groep op Facebook en ook zou zeggen dat 80% van de posts daar zijn van mensen die kant-en-klare actuatoren uit China bestellen.

Mijn observatie is dat dit soort bedrijven het concept van Saxxon gecommercialiseerd hebben en er dus eigenlijk met zijn uitvinding vandoor zijn gegaan.
Als ik persoonlijk de uitvinder was geweest had ik daar ook grote moeite mee gehad dus ik kan zijn stress wel voorstellen, zeker gezien het feit dat hij slecht Engels spreekt.

Op Discord gaf hij excuses en de uitleg dat hij geen tijd meer heeft om het project bij te houden. Het zou juist fijn zijn als hij het uit handen kon geven of open source kon maken zodat andere mensen verder kunnen sleutelen aan de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Henkus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:00:
[...]

SimFeedback blijft gewoon draaien, tot nu toe is er voor elke game altijd al een werkende plug-in geweest en op het discord zitten een paar slimme jongens die "committed" zijn aan het project en voor de plugins zorgen.
Ahja, discord die nu dus gesloten is voor de rest vd mensheid?

🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Daar ligt ook het probleem in. Hij wil het niet uit handen geven of open source maken.

Ik weet dat er meerdere programmeurs aangeboden hebben om te helpen met verdere ontwikkeling van het programma. Maar hij is bang dat als de code bekend is, er nog meer "misbruik" van wordt gemaakt.

De source code gaat ie niet vrij geven, dat commercieel misbruik zit hem erg hoog.

Opmerkelijk is dat alle 3 de oprichters saxxon, vsp en JR de laatste 6 maanden niet echt meer actief op het discord forum zijn geweest. Het zal een verschuiving zijn van dagelijkse prioriteiten

Discord blijft voorlopig gesloten voor nieuwe gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas de Bree
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 30-03-2024
Hoi Henkus,

Ik heb de SFX-100 nu al twee jaar naar volle tevredenheid draaien op de simfeedback SW.
Mijn licentie loopt ook tot eind datum 31-12-2022, wat gebeurt er exact daarna dan?

Komt er een nieuwe versie/licentie zonder einddatum of moet ik jouw nirsoft link gebruiken?
Overigens zit ik ook op het discord…

Thx for helping out…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Bas de Bree schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:12:
Hoi Henkus,

Ik heb de SFX-100 nu al twee jaar naar volle tevredenheid draaien op de simfeedback SW.
Mijn licentie loopt ook tot eind datum 31-12-2022, wat gebeurt er exact daarna dan?

Komt er een nieuwe versie/licentie zonder einddatum of moet ik jouw nirsoft link gebruiken?
Overigens zit ik ook op het discord…

Thx for helping out…
Dat weten dus nog niet wat er daarna exact gebeurd, maar als alternatief kun je idd runasdate gebruiken en zelfs eenvoudig daarmee een snelkoppeling maken zodat het altijd blijft werken.

Er zijn ook andere oplossingen, maar die hou ik even achter de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aequitis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 23:31
dutchlincoln schreef op zondag 5 juni 2022 @ 11:36:
[...]

Ja, dat is dus het punt inderdaad. Je bent van 1 persoon afhankelijk, en die gaat (in mijn geval) een week voor jij je set klaar hebt, even 3 maanden in "Sorry, i'm gone" - modus!
Dat geeft per direct de zwakte van het systeem aan (wat momenteel gelukkig wel verbeterd is)
Daarnaast heel vaag doen over wat je wel en niet redelijk vindt, en mensen hun geld terugstorten en niet reageren, omdat je de donatie te laag vindt. Noem dan een bedrag, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Dit is een greep uit de quirks van deze beste man.
Ik snap het hele zure commercie en copie verhaal, volledig begrip voor, maar als je je wat beter opstelt, denk ik dat je daarmee al 80% van de ellende voorkomt. Mogelijk had ik nooit een thanos geprobeerd als zijn syteem direct had gewerkt. Ik heb er een week of 3 mee gerommeld voor ik een thanos heb besteld, en heel eerlijk; nog geen dag spijt van gehad.

Zoals ik al zei: zoveel mensen zoveel wensen.

Heel veel succes en plezier met je SFX: Ge-wel-dig project, en dat blijft het. 8)
Dus als ik het goed begrijp heb je het volledige project gedaan echter uiteindelijk de controller vervangen voor een thanos ?
Ik wil er ook aan gaan beginnen maar ik las ergens dat betrokkene maker opgehouden is hiermee en geen support meer gaat leveren... ook de integratie van Thanos en SRS software spreekt me wel aan aangezien ik ook een windsim van ze heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:55
Al een tijdje heb ik de wens om mijn SFX te modden naar 350mm spindles(al gekocht), maar vanwege werk/gebrek aan tijd nooit de tijd genomen om profielen te bestellen.

Ik heb het net terug gezocht(mei 2020) en was voor de 250mm profielstukken €143,- kwijt. Offerte vanuit zou op 230,- uitkomen als ik wederom 250mm zou bestellen. Is dat tegenwoordig de gangbare prijs? Andere opties voor de profielen ben ik niet tegengekomen in mijn google speurtocht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Mei 2021 heb ik 4 300mm profielen besteld en dat koste toen 138,78. 350 mm is best een end. Niet bang dat de sim dan te schuin kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:55
Dat is iets waar ik wel rekening mee ga houden dat dat het geval gaat zijn en er beveiliging voor bedacht moet worden. Van +50mm extra beweging had ik ook het idee dat dat meer dan genoeg zou zijn, maar om er zeker van te zijn meteen maar +100mm spindels besteld.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlexP36
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-07 11:57
Mijn mening, voor alle nieuwe mensen die dit nog willen bouwen. Kijk niet meer naar arduino/simfeedback. Er is geen support meer en/of je kunt er niet bij (discord)
Er zijn teveel haken en ogen wat het niet meer interessant maakt om het op een arduino te laten draaien.

Ga voor een Thanos controller, ben je wel wat meer euro's kwijt maar je krijgt er genoeg voor terug.
Iets wat simfeedback dus niet meer doet.
Project is dood en verwacht ook niet dat het ooit weer leven in geblazen word.

Ik was zelf 1 van de beginnende bouwers samen met Henkus/HoiHman, ben voor nu nog niet overgestapt op Thanos maar volgend jaar gaat dat zeker wel gebeuren.

https://www.youtube.com/channel/UCLQqae1rEveAeUeYUdu-HGQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Toch wel jammer want dat was/is toch wel de charme van het hele sfx100 project.
Ben zelf al een tijd geleden naar Thanos overgestapt. Niet vanwege simfeedback maar omdat ik 6 motoren heb. En dat dan weer met Sim racing Studio software. Niet geheel gratis trouwens. Had ook een DIY windsim gebouwd en dat dan met Simhub software maar daar was ik toch niet tevreden over. Simhub software en SRS software gelijktijdig laten draaien ging met regelmaat niet goed. DIY simwind verkocht en de SRS Hurricane pro aangeschaft. Moet zeggen dat dat toch weer een stuk beter is dan de DIY simwind.
Ben trouwens ook van mening dat de Thanos een stuk beter de G krachten simuleert dan simfeedback.

Al met al toch jammer van simfeedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Idd jammer van SimFeedback want ik vind het nog steeds een erg fijn programma om mee te werken.
Dat komt misschien ook omdat een aantal plugins voor mij custom zijn geschreven door mijn zoon.

Nog steeds wordt elke game ondersteund en ik heb zeker niet het gevoel dat ik iets mis

De expert functie is inmiddels al vrijgeschakeld voor iedereen alleen de licentie loopt eind deze maand af.
Dit is heel eenvoudig te omzeilen door het programma "runasdate" van Nirsoft.

Met andere woorden op dit moment is het al mogelijk om SimFeedback met de Expert license eindeloos op elke computer te draaien. Ik zie ook geen directe reden om in ieder geval gewoon met een arduino te beginnen met bouwen. Je hebt nu altijd toegang tot expert functie en dat was afgelopen jaar alleen mogelijk met een sponsor.

Dat Saxxon er mee ging stoppen zag ik al komen. Zowel hij als Jochen en VSP ( de 3 initiatiefnemers ) zijn al maanden niet actief op het discord kanaal en eerlijk gezegd ligt de ontwikkeling van het basis programma helemaal stil. Jammer......zeker omdat er veel goede programmeurs zijn die willen helpen, maar Saxxon wil de broncode niet vrijgeven.

Maar ja .....met multiple controller support, live tuning, start stop buttons, display van waardes via simhub en natuurlijk streamdeck support, heb ik eigenlijk niet zoveel te wensen. Zolang er maar mensen zijn die plugins willen blijven ontwikkelen.

Een paar jaar geleden hadden we ook dingetje dat Saxxon niks van zich liet horen en eind datum bijna verliep. Mijn eigen "in house programmer" heeft toen mijn persoonlijke licentie aangepast en sindsdien is mijn licentie geldig tot 23-12-3022 8)

Hopelijk geeft Saxxon de broncode vrij en gaat het project open source.

Dat zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Voor degenen die geen discord toegang hebben en als nog de expert functie willen vrijschakelen:

https://www.mediafire.com..._Volume_2022+(3).zip/file
https://www.nirsoft.net/utils/run_as_date.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Workarounds e.d. zijn altijd goed bedoeld, maar persoonlijk wanneer mijn build af is vind ik het niets om te gaan lopen workarounden (vriendelijke verwoording).

Dan factor ik wel een stabielere oplossing in de build in, hoe goed de legacy software ook ooit eens was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Altijd leuk om te weten waar iemand mee bezig is. Hoever ben je al met je build en toevallig ook wat foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-08 10:45
Ik heb de sfx100 nu ook alweer een paar jaar staan en ben er nog steeds blij mee.

Gebruik nog steeds een valve index, en merk vooral op de nordschleife dat de vr view veel shift door de snelle hoogteverschillen.

Heb geprobeerd te zoeken naar een oplossing maar kreeg het niet zo snel gevonden, heeft iemand hier een manier voor buiten het resetten van vr view met een knop op het stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Pandanl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:01:
Ik heb de sfx100 nu ook alweer een paar jaar staan en ben er nog steeds blij mee.

Gebruik nog steeds een valve index, en merk vooral op de nordschleife dat de vr view veel shift door de snelle hoogteverschillen.

Heb geprobeerd te zoeken naar een oplossing maar kreeg het niet zo snel gevonden, heeft iemand hier een manier voor buiten het resetten van vr view met een knop op het stuur?
gebruik ook een Valve Index. Niet bepaald problemen mee. Al eens geprobeerd om je lighthouses op een andere plaats te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Pandanl schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 15:01:

Gebruik zelf ook de Valve Index, maar heb er op de Nordschleife niet zoveel problemen mee.
Je heb natuurlijk wel de bewegingen in de cockpit, maar de vr view komt altijd op hetzelfde plek terug.

Wellicht dat het verplaatsen van je lighthouses kan helpen. Heb je er 1 of 2 ?

Er is ook motion compensation mogelijk om de bewegingen in de cockpit tegen te gaan.
https://ovrmc.dschadu.de/

Ik heb zo'n sensor aangeschaft, maar de interface om alles in te stellen verschijnt niet in mijn steam menu 8)7 En het is een hoop gedoe om het in te stellen. Ik ben er toen maar mee gestopt. De enige game die er echt van profiteert is Dirt Rally 2.

4 dagen voordat de licentie bij alle 700 SFX gebruikers verloopt heeft Saxxon nog steeds geen andere licentie gepost. Eerlijk gezegd vind ik minder netjes.....

Ik verbaas me er wel over dat het discord niet helemaal vol gespamd wordt van gebruikers die naar het aflopen van de licentie vragen. Blijkbaar let daar bijna niemand op totdat daadwerkelijk zover is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkangle
Met alle respect, velen van ons kennen dit liedje al, vandaar dat ik een paar maanden geleden al mijn ongenoegen liet blijken naar de in mijn ogen idiote manier van doen daar. Dit is helaas gewoon hoe het gaat, zeker als de betrokken partijen met emoties gaan reageren.

Ik denk dat dus van die 700 de meeste de bui al zagen hangen en iets geprutst hebben als oplossing of gewoon naar een meer betrouwbare/permanentere oplossing zijn over gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-08 10:45
Henkus schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 18:29:
[...]

Wellicht dat het verplaatsen van je lighthouses kan helpen. Heb je er 1 of 2 ?

Er is ook motion compensation mogelijk om de bewegingen in de cockpit tegen te gaan.
https://ovrmc.dschadu.de/

Ik heb zo'n sensor aangeschaft, maar de interface om alles in te stellen verschijnt niet in mijn steam menu 8)7 En het is een hoop gedoe om het in te stellen. Ik ben er toen maar mee gestopt. De enige game die er echt van profiteert is Dirt Rally 2.

4 dagen voordat de licentie bij alle 700 SFX gebruikers verloopt heeft Saxxon nog steeds geen andere licentie gepost. Eerlijk gezegd vind ik minder netjes.....

Ik verbaas me er wel over dat het discord niet helemaal vol gespamd wordt van gebruikers die naar het aflopen van de licentie vragen. Blijkbaar let daar bijna niemand op totdat daadwerkelijk zover is.
Heb er 1, misschien is dat gewoon het probleem dat als die omhoog gaat het scherm er net voor zit.

Las ergens dat jij je licentie hebt kunnen verlengen, is dit in een hex editor te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:08
Voor iedereen die nog aan het bouwen is of net klaar is, of SFX gewoon helemaal zat is. Kijk hier eens: https://lebois-racing.fr/category/motion-rigs ze hebben ook een zeer active open discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:08
https://github.com/SimFeedback/SimFeedback-AC-Servo/releases gisteravond 2 nieuwe releases die het licentie probleem moeten oplossen. Aan de ene kant goed aan de andere kant jammer, had graag gezien dat de software opensource zou worden. Dat zou de ontwikkeling ten goede hebben gedaan denk ik...

[ Voor 37% gewijzigd door Borkus op 31-12-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Borkus schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 08:58:
https://github.com/SimFeedback/SimFeedback-AC-Servo/releases gisteravond 2 nieuwe releases die het licentie probleem moeten oplossen. Aan de ene kant goed aan de andere kant jammer, had graag gezien dat de software opensource zou worden. Dat zou de ontwikkeling ten goede hebben gedaan denk ik...
Yep SimFeedback kun je gewoon blijven gebruiken. ( en dat doe ik ook :) )
De nieuwste versie is "experimenteel" weet alleen niet wat er veranderd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkangle
Jammer dat dit dood is. Ze hadden het ook wat creatiever kunnen oppakken en er iets van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Inderdaad weinig activiteit hier. Maar wie is "ze"?
Er is blijkbaar niets wetenswaardig te vermelden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elbaceever
Verkoop en/of reclame maken voor je advertenties is niet de bedoeling, ook al zijn de bedoelingen vast goed :)

[ Voor 83% gewijzigd door BM op 28-07-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
Is er nog wat leven in dit project?
Ik ben aan het rondkijken voor een diy motion systeem om onder mijn rig te plaatsen, ik dacht dat het moeilijker en duurder was dan wat ik hier lees. Is er nog software support voor die alternatieve Thanos controller?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScuL
Thanos werkt reuze goed! Je kunt in principe gewoon het SFX100 project volgen en je eigen Thanos oplossing gebruiken.

Alternatief kun je ook semi kant-en-klaar kits kopen op Aliexpress en die met een Thanos gebruiken

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toaster1
Hallo thibaultvdb,

Zelf gebruik ik een Thanos in combinatie met SRS (sim racing studio) wat uitstekend bevalt.
Het is echter niet gratis. Ik betaal 15 euro per jaar voor SRS.
Gratis is er nog simfeedback maar dat zal nieuwere games niet meer ondersteunen denk ik.
Thanos is alleen voor een PC setup.

Voor 3D geprinte onderdelen kan je mij een mailtje sturen.

Verder kan je het zo duur of goedkoop maken als je budget toelaat.
Heb zelf een 5 DOF motion sim gebouwd op basis van SFX100. Met 3 monitoren en VR.

Voor al je vragen kan je hier prima terecht al kan je met wat googelen ook veel antwoorden vinden.

Alvast veel plezier met het bouwen.

• toaster1
thibaultvdb schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:45:
Is er nog wat leven in dit project?
Ik ben aan het rondkijken voor een diy motion systeem om onder mijn rig te plaatsen, ik dacht dat het moeilijker en duurder was dan wat ik hier lees. Is er nog software support voor die alternatieve Thanos controller?
En? al wat verder gekomen met je project?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
toaster1 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 01:09:
[...]

En? al wat verder gekomen met je project?
Het staat nog niet voor meteen op de planning, maar het zal er ooit zeker van komen.

Mijn simrig is zo iets dat ik niet elke week gebruik, maar ik heb er ondertussen wel al consistent 15 jaar plezier aan, het is een hobby waarvan ik niet denk dat ik hem ooit beu ga geraken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
thibaultvdb schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:46:
[...]

Het staat nog niet voor meteen op de planning, maar het zal er ooit zeker van komen.

Mijn simrig is zo iets dat ik niet elke week gebruik, maar ik heb er ondertussen wel al consistent 15 jaar plezier aan, het is een hobby waarvan ik niet denk dat ik hem ooit beu ga geraken ;)
Mooi vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-08 15:52
Iemand ervaring met een complete set? Of is dit not done? Ben erg gecharmeerd in de sfx100 platform maar gewoonweg geen tijd om alles zelf te bouwen.

https://nl.aliexpress.com/i/1005004858569788.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterXL6
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 21:55
Genestealer schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:06:
Iemand ervaring met een complete set? Of is dit not done? Ben erg gecharmeerd in de sfx100 platform maar gewoonweg geen tijd om alles zelf te bouwen.

https://nl.aliexpress.com/i/1005004858569788.html
Die kit moet je wel nog altijd bouwen...?

Wat jij zoekt is dan eerder: https://eracing-lab.com/c...ies/products/rs-mega-plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
MasterXL6 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:50:
[...]

Die kit moet je wel nog altijd bouwen...?

Wat jij zoekt is dan eerder: https://eracing-lab.com/c...ies/products/rs-mega-plus
Dat lijkt mij inderdaad nog beter.

Ik heb nu een losse triple screen setup en twijfel of dat fijn is met een bewegende simrig. Of is het beter om een triple mount aan de simrig zelf te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:45

jbbrans

Genestealer schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:28:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad nog beter.

Ik heb nu een losse triple screen setup en twijfel of dat fijn is met een bewegende simrig. Of is het beter om een triple mount aan de simrig zelf te monteren?
Ik heb een losstaande triple monitor stand. 1 of meerdere monitoren aan de bewegende rig, vond ik niet zo'n fijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 16:10
jbbrans schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Ik heb een losstaande triple monitor stand. 1 of meerdere monitoren aan de bewegende rig, vond ik niet zo'n fijn idee.
Is natuurlijk afhankelijk van welke schermen (formaat / gewicht) en hoe de boel gemonteerd zit, maar vaak is VR dan een logischere keuze

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
kroegtijger schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

Is natuurlijk afhankelijk van welke schermen (formaat / gewicht) en hoe de boel gemonteerd zit, maar vaak is VR dan een logischere keuze
Ik heb al triple 27". VR ben ik juist van afgestapt. Hoop met bestaande config dit te kunnen toepassen.
jbbrans schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:48:
[...]

Mij lijkt het juist vreemd dat je rig beweegt en je schermen blijven staan. Jij ervaart het verder gewoon prima?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Genestealer schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Ik heb al triple 27". VR ben ik juist van afgestapt. Hoop met bestaande config dit te kunnen toepassen.

[...]

Mij lijkt het juist vreemd dat je rig beweegt en je schermen blijven staan. Jij ervaart het verder gewoon prima?
Ik was er snel aan gewend en heb het eigenlijk nooit een probleem gevonden.

Ik ben voornamelijk bang met de schermen vast op de rig dat:
1. de schermbevestiging af scheurt, of de interne electronica kapot trilt, er worden soms toch echt heftige bewegingen gemaakt.
2. de combinatie toch wat top heavy wordt en over het kantelpunt heen gaat. Mijn rig is maar 60 cm breed en sommige sims/games gaan toch wel erg scheef. Je kan de maximale hoek wel instellen, maar dit is bij een rustige beweging. Als je vol van links naar rechts gaat kan er door momentum wel een pootje gelicht worden. Ik moet bij sommige sims mijn systeem weer terugschuiven naar de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenwellink
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-10-2023
Hallo allen,

Ik heb alle onderdelen geprint en het meeste is binnen en ben bezig met testen.
ik heb zelf het arduino shield gemaakt van met de versie 1.32.
als ik het geheel aansluit en aanzet dan gaan motor 1 en 2 even opstarten zoals het hoort, maar 3 en 4 blijven raar doen. ze draaien steeds een stukje in het rond.
enig idee hoe dit zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
jbbrans schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 00:27:
[...]

Ik was er snel aan gewend en heb het eigenlijk nooit een probleem gevonden.

Ik ben voornamelijk bang met de schermen vast op de rig dat:
1. de schermbevestiging af scheurt, of de interne electronica kapot trilt, er worden soms toch echt heftige bewegingen gemaakt.
2. de combinatie toch wat top heavy wordt en over het kantelpunt heen gaat. Mijn rig is maar 60 cm breed en sommige sims/games gaan toch wel erg scheef. Je kan de maximale hoek wel instellen, maar dit is bij een rustige beweging. Als je vol van links naar rechts gaat kan er door momentum wel een pootje gelicht worden. Ik moet bij sommige sims mijn systeem weer terugschuiven naar de goede plek.
Hoe groot zijn je schermen? Ik ben alleen bang dat mijn 27" uiteindelijk te klein zijn als ik ze achter mijn wheelbase moet plaatsen. Momenteel heb ik de triple setup tussen mijn wheelbase en stuur staan. Dat gaat denk ik niet lukken met de motionrig.

Nog een andere vraag voor verder oriëntatie. Ik zie vaak op youtube heftige bewegingen bij de SFX simrig. Mij lijkt juist subtiele bewegingen fijner, zoals te zien bij de d-box variant. Is dat een kwestie van juiste profiel/settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Genestealer schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

Hoe groot zijn je schermen? Ik ben alleen bang dat mijn 27" uiteindelijk te klein zijn als ik ze achter mijn wheelbase moet plaatsen. Momenteel heb ik de triple setup tussen mijn wheelbase en wiel staan. Dat gaat denk ik niet lukken met de motionrig.

Nog een andere vraag voor verder oriëntatie. Ik zie vaak op youtube heftige bewegingen bij de SFX simrig. Mij lijkt juist subtiele bewegingen fijner, zoals te zien bij de d-box variant. Is dat een kwestie van juiste profiel/settings?
Ik heb ook 27” en net boven het bovenste punt van de hoogste positie van de wheelbase.

Inderdaad wil je kleine subtiele bewegingen, maar af en toe heb je een profiel die net wat meer beweegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Profielen, instellingen en tweaks
Je kan het zo hard of zacht zetten als je zelf prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Er wordt weleens gezegd dat Simfeedback een doodlopende zaak is, maar toch werken nog steeds alle games die telemetry output hebben. En het wert PERFECT.

Sinds vandaag werkt ook EA WRC met de SFX, een dag nadat de telemetry patch is gereleased.

Dat is in ieder geval sneller dan het commerciele SimXperience die nog met een update moet komen voor mijn GS5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toaster1
Heel fijn voor alle simmers zonder Thanos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:09
Ik be zo iemand zonder Thanos controller. :P
Maar nu loop ik met mijn nieuwe pc tegen het issue aan dat simfeedback niet lijkt te werken op windows 11 :|
Zijn hier workarounds voor bekend dat iemand weet? Kan er eigenlijk vrij weinig over vinden...

Had te maken met de directory. Blijkbaar vind het script om de licentie meuk eraf te halen het niet leuk als er spaties in het pad zitten :)

[ Voor 22% gewijzigd door Maverick op 22-03-2024 16:14 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste