Bij mij blijft het IP adres dus niet staan en als ik het wel heb ingevuld dan kan ik er geen slcesed object naar toe sturen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T96G98gZTCfrd3RPdDtE2KYF.jpg?f=user_large)
Ik gebruik versie 2.10
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T96G98gZTCfrd3RPdDtE2KYF.jpg?f=user_large)
Ik gebruik versie 2.10
[ Voor 3% gewijzigd door Mojo-45 op 23-06-2024 11:58 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Mojo-45 op 23-06-2024 11:58 ]
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
Ik begin ook steeds meer dat idee te krijgen.JeroenH schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 14:43:
Mijn Ender-3 V3 SE gaat op marktplaats.
Ik heb in eerste instantie succesvol wat spul van Thingiverse geprint, maar de laatste tijd mislukt print na print. Eindeloos zitten tweaken, met alle mogelijk zaken. Levellen, Z-as offset, weer levellen, temperatur bed, levellen maar weer, temperatuur nozzle, fansnelheid, bed schoonmaken, filament is droog, enz, enz, enz
Het is genoeg geweest, einde hoofdstuk 3D-printen voor mij. Ik ga weer lekker lasersnijden, omdat me dat gewoon wel lukt haal ik daar veel meer lol uit.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/JlEOW768F0zAowNX79bg12rd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook die optie is er niet. Je kunt het alleen opnieuw laten uit voeren met of of zonder de auto z-offset bepaling.MikeOO schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:37:
[...]
Ken de Nebula Smart Kit zelf niet. Had nog de oude bekende Ender 3 met Merlin en later Klipper draaien![]()
In Klipper kun je een mesh uitvoeren en deze kun je opslaan. Daarna moet je hem wel weer laden als de printer uitgezet wordt anders wordt de mesh dus niet gebruikt.
Neem aan dat je met de kit ook wel mogelijkheden hebt om een mesh uit te voeren en te bewaren en weer te laden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NiH1rQBhMTNvhfMl3jke068T.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/OxQV2y3PJ7gCQaC7IS42lH1S.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/okKSwIH52PlBYYzJJreuxjyW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TcTrlEkdnirzer6BL61yQBZE.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Foxhill op 07-07-2024 09:09 ]
[ Voor 19% gewijzigd door Robbie T op 09-07-2024 16:23 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/L92JjGIRjYQOmqqmiucD1Vja.jpg?f=user_large)
[ Voor 12% gewijzigd door Woppie1979 op 16-07-2024 21:32 ]
Dank voor de tips. Ik heb gisteren een paar shims geprint en m’n bed zo zoveel mogelijk proberen te leveren.MikeOO schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 07:45:
@ny-hardcore
Begin is er maar lijkt of je nog wat lager kunt printen. Als je het test scheet verwijderd en de lijnen komen los van elkaar (dus niet samengesmolten) in de vierkantjes dan moet je in dat deel het bed dus nog wat aanpassen.
Ideaal is als de vierkantjes mooi egaal en glas zijn en vrijwel geen lijnen meer ziet.
Als je het bed zelf kunt stellen in de hoeken dan in de betreffende hoek het wiel een heel klein stukje (lees 1 a 2 mm max) en zo rond blijven gaan tot alles goed gaat. En 1 hoek stellen betekend dat de andere hoeken ook weer veranderen. Daarom dus is micro stapjes ze stellen.
Het bootje is ok maar ook nog wat grof en zou je nog wel iets beter kunnen krijgen.
Het hangt ook sterk af welke kwaliteit jij goed vindt.
Dat is het belangrijkste en je kunt heel veel instellen en doen maar dat kost veel tijd en geduld.
Zolang je dat hebt vooral doorgaan want je bent prima op weg.
:strip_exif()/f/image/8qZ6u6ZJGgFkFkmtR1vakYek.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door ny-hardcore op 17-07-2024 18:14 ]
cd /pub && more beer
Er is ook een bracket voor de vibratie sensor specifiek voor de S1 Pro te downloaden daar; die heb ik inmiddels al geprint. Alleen nergens een handleiding hoe je het moet monteren. Beetje onhandig.1,Ender3V3SE_firmware; Adaptive Ender-3 V3 SE
2,firmware_Nebula_Pad;Adaptive Ender-3(4.2.7 mainboard)/Ender-3 PRO/Ender-3 V2/Ender-3 V2 Neo /Ender3 Neo/Ender3 Max Neo
3,firmware_Nebula_Pad_stm103_UART2;Adaptive Ender 3 S1(STM32F103)/Ender 3 S1 Pro(STM32F103)
4,STM32F4_UPDATE;Adaptive Ender 3 S1(STM32F401)/Ender 3 S1 Pro(STM32F401)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/T3WCY6bMRIeRVT3uQFfgXwwy.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/U7oUUdDeBQDBEjOAc87mhDLU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door ny-hardcore op 20-08-2024 18:57 ]
cd /pub && more beer
Om mijn eigen vraag te beantwoorden:CaptainKansloos schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:42:
Ik dacht dat de Nebula kit ook compatible is (inmiddels) met de S1 Pro. Maar ik begin daaraan te twijfelen
....
Ik heb al een beetje geGoogled en Reddit afgeschuimd, maar ik kom niet echt verder. Iemand een Pro (pun intended) tip?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UMZR6fZdxj49MggX67m9HsSJ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qncuvAebzOG6mfwVmRMdUEBj.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Uh0Ll3Z56FeBPQj0OxoM7OlQ.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/W4UYQ5ZxpkZ7tuHo19ZtDYhU.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wdNlDP2GGnCg889aBeJb1vUK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/uHGkC9CjLxdChGlliTyS5xhf.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/sysK0nZyJ2qDDsj1nRkNneAn.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 4% gewijzigd door McKaamos op 31-10-2024 22:12 ]
Ik heb mn cr10s omgebouwd naar direct, maar is een project dat ik nooit afgemaakt heb. Print wel prima.McKaamos schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:10:
Hebben mensen hier ervaringen met een directdrive op een standaard mk8 hotend? Is het de moeite waard?
Is zo'n BMG een goed idee of kan ik beter een aluminium standaard mk8 extruder gebruiken?
:strip_exif()/f/image/94L2IeWSPvnT3ZGnLuuS3MsA.jpg?f=fotoalbum_medium)
Mechwarrior Online: Flapdrol
:strip_exif()/f/image/ayVLrnTWyfTWbfOAh6cACoNj.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l2Fv5RAjg7ZP27tXeFKmH9tL.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IIcBhz5E7jbSNABa1XtIPW4X.jpg?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 20-11-2024 20:08 ]
:strip_exif()/f/image/POJh4tdlnjh2InkThBNjObkx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/gVwcicyImydlJRwX5TdDO4ma.png?f=fotoalbum_large)
3DLac op het bed spuiten, dat heeft mij al vaak geholpen.unrealbe schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:19:
[Afbeelding]
Ben ten einde raad: Heb al redelijk lang een Ender V3 KE. Rooted, klipper, mainsail en guppy screen.
Printen leek goed te gaan maar recentelijk iets groter moeten printen dat helemaal tot de rechteronderhoek komt en daar lijkt maar niks van PLA te willen plakken!
Wat ik reeds geprobeerd heb:
Opnieuw build plate proberen level krijgen + z offset opnieuw instellen
Build plate volledig afgewassen met warm sopje en zeep
Brim toegevoegd aan de print (die blijft natuurlijk ook niet plakken).
Enig idee wat er aan de hand kan zijn? Mijn plate is niet volledig level maar toch redelijk:[Afbeelding]
Ik gebruik Orca slicer
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
![]() | ![]() |
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Ff mijn instellingen bekeken:smitae schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:31:
[...]
Hum... Wat voor in-fill en welk percentage gebruik je en hoeveel top-layers? Lijkt erop een beetje op dat de print juist in midden wat in zakt, dan wel niet helemaal strak glad is? Maar het blijft altijd een gokje?
En vergeet niet dat PETG bij afkoelen redelijk kan krimpen, dus ik kan mij dan voorstellen dat het midden van een groot vlak dus ook wat inzakt?
Mogelijk wat meer in-fill. En geen "Gradual Infill Steps" dat alles geeft dan meer support voor je toplayer? En kan het ook niet inzakken? (Ik gebruik Cura, dus weet niet of die overeenkomen met Orca.)
Top-layers beetje afhankleijk van layer dikte, maar voor 0.20 zou ik minimaal 6 layers gebruiken en voor 0.16 zeker 8 top-layers. Zeker met PETG.
Hoop dat je er iets aan hebt...
[ Voor 4% gewijzigd door DRuw op 03-01-2025 14:40 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Snuffel op 03-01-2025 18:51 ]
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Er zit zeker 'glas' tussen, in de vorm van plastic uiteraard. En ja, extra dik uitgevoerdLord Anubis schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:55:
@Snuffel Zijn de deuren dubbelwandig, zit het glas ertussen?
Wat zware koffers op het dak leggen dan zakt het wel wat door de veren

[ Voor 28% gewijzigd door Snuffel op 04-01-2025 15:59 ]
![]() | ![]() |
[ Voor 73% gewijzigd door DRuw op 04-01-2025 20:43 ]
Ik heb hem nu voor de volgende print op 30 gezet en ook de length naar 1.5Snuffel schreef op zondag 5 januari 2025 @ 09:19:
Retraction speed zou 25 moeten zijn, met een max van 35.
:strip_exif()/f/image/YvqpFJE9YBEHDCy8W5WJVmQ5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 05-01-2025 12:24 ]
[ Voor 75% gewijzigd door DRuw op 05-01-2025 18:33 ]
eerste laag van de nieuwe print is prima:)
[ Voor 21% gewijzigd door DRuw op 05-01-2025 19:47 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/O3IJakq0xyI6VeP3pPcuN1Np.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ufnc2s9TxFOXf77LcKJBWJYN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/j0rrD0GlPy1R21qm5gEVj90I.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door DRuw op 08-01-2025 21:00 ]
:strip_exif()/f/image/doyJcmztKNla8Gzpmd5bkWxk.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() |
Thanks @Niek db en @McKaamos. Ik heb gepoogd de hotend schoon te maken, maar er lijkt een wit stuk PLA in vast te zitten. Met opwarmen krijg ik het er ook niet uit. Kan ik de hotend ergens in laten weken? Aceton of iets, zodat die echt goed schoon wordt?Niek db schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:08:
[...]
[...]
Eens, naar mijn ervaring zijn deze onregelmatige problemen vaak door achterstallig onderhoud in het hotend en/of extruder. Ik zou ook nog al je bowden couplings checken of ze goed, zonder speling vast zitten. Controleer ook of je filament zonder knelpunten naar de extruder loopt, dat ie soepel rolt enzo. Daar is het bij mij wel eens op fout gegaan.
Als dat niet helpt zou een foto van de mislukte prints wel helpen. Ik had ooit eens ook een under extrusion probleem waar ik maar niet achterkwam. Dat kwam blijkbaar door een opstapeling van instellingen in de slicer die bij bepaalde modellen slechte Gcode genereeden.
:strip_exif()/f/image/uWiLBaQqbSpcjhVtCzzF5tJp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Rgerr op 18-01-2025 12:21 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/b7OT3OJIVMuxVTYBuqeTBORN.jpg?f=user_large)
[ Voor 13% gewijzigd door DRuw op 19-01-2025 10:28 ]
Krijg mijn bed niet beter dan dit is dit oke? Het ziet er in ieder geval al een stuk beter uit. Met welke asje van de 3 moet ik spelen links voor rechts voor of de as achter in het midden? Gaat om een k1c excuses als dit niet mag in de ender topic maar, kan niks specifiek voor de k1 vinden (kwa topics)Sokucho schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 22:48:
[Afbeelding]
Beginner vraagje is deze bed level normaal?
:strip_exif()/f/image/A4Y2ERDzudHESD46cwp5RllF.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/qm2x3zC9x64woP8kPffK2TNQ.png?f=user_large)
Cura heb ik inderdaad geupdate maar een oude gcode geeft hetzelfde probleem. Ik heb de gcode bekeken, wat gebeurt er na de purgelijn?wally1987 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:42:
[...]
Toevallig een update van cura gehad in die tijd?
Na een update van Cura een paar jaar terug, had ik exact hetzelfde wat je hier omschrijft. Bleek dat er iets was gewijzigd in de start g-code waardoor er een 50 mm retract na de purgelijn werd uitgevoerd.
:strip_exif()/f/image/cIGsenneQqzy6aavPoPFYT5q.png?f=user_large)
Ahh ja, zoiets heb ik ook gedaan met mijn Ender3. Heb de adapter gewoon geprint ipv gekocht.Snelletomaat schreef op maandag 10 februari 2025 @ 20:46:
@RISL Sure, dat ziet er zo uit:
[Afbeelding]
Bij ali besteld, hij bestaat nog: https://www.aliexpress.com/item/1005006050600010.html Er zijn een paar conversie kits maar bij deze kun je de Extruder motor precies boven de hotend plaatsen.
:strip_exif()/f/image/RNWlM4CHBiNbB2mmCluUOsW1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 24-04-2025 02:27 ]
:strip_exif()/f/image/QVPOuORRAt0UcvuLYjkibrb0.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/KpZ60oGmeU3jN2dvuA0wbX2d.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/VR7YCtmEGamd1VFyz45kf47z.jpg?f=fotoalbum_medium)

[ Voor 21% gewijzigd door Snuffel op 05-05-2025 16:57 ]

:strip_exif()/f/image/aNryQ7k0Lloqcel6rUxIZ513.jpg?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/GbyY47ccMAXD8zvwtL0CoaGJ.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 30% gewijzigd door Rivanov op 17-12-2025 11:25 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Waar Gemini in dit geval mee komt is zeker waar, vooral ook de Brim. Door de smalle wanden is er in dit model maar heel weinig contact oppervlak met de bouwplaat en hoe hoger je gaat met deze lange wanden hoe meer inwendige spanning je opbouwt in het model.Rivanov schreef op woensdag 17 december 2025 @ 11:18:
Zucht.
- Filament laten drogen in de Creality Filament Dryer (van buurman)
- Printbed schoongemaakt met afwasmiddel en sponsje
- Leveling gefinetuned.
Begin ging gewoon goed.. ga een eindje wandelen buiten. Kom thuis..Hoe kan dit nu gebeuren? En hoe kan ik het verhelpen? Zullen wel weer legio redenen voor zijn met hetzelfde aantal oplossingen. Maar ik wordt hier tureluurs van. Weet simpelweg niet wáár ik moet beginnen.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Vooral omdat hij gewoon goed begint en best ver komt en dan ineens verstrengeld hij zich in de spaghetti.
/edit: Google Gemini komt met de volgende aanpassingen in Orca Slicer op basis van de afbeeldingen:
1. Gebruik een Brim (Verplicht voor dit model)
Dit is de belangrijkste oplossing voor het voorkomen van spaghetti bij dit soort rechthoekige bakjes.
Waar: Tab Others > Onderdeel Brim.
Brim type: Selecteer Outer brim only.
Brim width: Zet deze op 8 mm of zelfs 10 mm. Dit creëert een brede rand rondom je model die het stevig vastzuigt aan het bed.
2. Z-hop inschakelen tegen "stoten"
Om te voorkomen dat de nozzle tegen het model botst tijdens een verplaatsing:
Waar: Tab Printer (klik op het bewerk-icoon naast je printer) > Extruder.
Z-hop when retracting: Zet deze op 0.2 mm. De kop tilt nu een klein beetje op bij elke verplaatsing, zodat hij het model niet kan omstoten.
3. Snelheid verlagen voor stabiliteit
Waar: Tab Process > Speed.
Outer wall speed: Verlaag deze naar 60 mm/s. Dit vermindert de zijwaartse krachten op het model terwijl het groeit.
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 32% gewijzigd door McKaamos op 16-01-2026 16:28 ]
![]() linksonder wijkt het deksel in de hoek | ![]() er zit een duidelijke verdikking | ![]() kleine verdikkingen waarneembaar |
![]() de hoek wijkt duidelijk naar buiten | ![]() zelfde verdikking |
Heb de onderkant maar los gemaakt en zo de oorzaak gevonden. Er is iets doorgebrand op het moederbord. Nieuw moederbord besteld en dat lost het hopelijk op.Weswyp schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:09:
Ik heb een Ender 3 V3 SE waarvan de part cooling fan niet meer werkt. Het probleem ligt in aan de aansluiting van de fan. De fan zelf werkt prima als ik hem in de poort van de hotend fan steek. Ik heb ook een reserve fan getest, daar werkt het ook niet mee. Hij krijgt dus duidelijk geen stroom.
Mijn vraag is, welk onderdeel moet ik nu vervangen? Ik word er niet wijzer op als ik het internet raadpleeg. Daar gaat het meer over de hotend fan, maar die werkt dus nog gewoon netjes. Iemand een gelijkaardig probleem met een toestel meegemaakt?
[ Voor 18% gewijzigd door Weswyp op 01-05-2026 09:40 ]