Harrie_ schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 11:02:
[...]
Dat is al besproken in dit topic. Zoals de slaapkamerdeur nu zit gaat deze naar de muur toe open, je hebt dan een vrije inloop de ruimte in. Op het moment dat die deur omgedraaid wordt gaat de deur richting de ruimte toe open, erachter zit ook nog een kort stukje muur, dus dan zou de slaapkamerdeur maar 90 graden open kunnen, dan moet je de complete deur voorbij lopen om de ruimte te betreden, dat is ook niet ideaal.
Dat gezegd hebbende, is het denk ik wel de optie die ik zou kiezen.
De oplossing die nu wordt geopperd met het dubbele scharnier is wat mij betreft een non-oplossing. Als je het persé bij de WC wil oplossen dan inderdaad het kozijn verbreden en de deur versmallen. Ik weet alleen niet in hoeverre het in het oog springt dat je dan één smallere deur hebt, dat is misschien ook nog iets om over na te denken.
[...]
De scharnieren zijn misschien onzichtbaar, maar je zult dan altijd over de complete lengte van de deur een naad zien lopen.
Als esthetiek zo belangrijk is, dan zou ik never nooit voor die dubbele scharnier optie kiezen.
Dat lijkt me vele malen storender dan voor optie 4 van @
Señor Sjon te kiezen. (wat ik ook had gedaan).
Desnoods laat je dat muurtje achter die slaapkamer deur schuin weglopen en opnieuw afstucken. Met een paar cm namelijk win je al gigantisch in je draaicirkel?
(En die schuine kant is dan alleen zichtbaar als je je dus vlak achter de dichte deur richting de kamer gaat kijken en wie doet dat nu?)
En ruimte in de slaapkamer die je daardoor verliest is een non-argument. Een bed zet je namelijk niet aan de kant van de wc-muur zodat hij uitsteekt richting de deur en de kamer is als ik goed lees zeker 2.40m diep tot aan de achterkant wc-muur. Een bed tegen de andere wand kan dus makkelijk 2.20m lang zijn.
Ook die lichtschakelaar verplaatsen is peanuts.
Benodigdheden:
* Stucadoor
* Nieuw kozijn
* Nieuwe deur
Concessies die dan gedaan moeten worden:
* Deurklink zit niet aan de kant zoals bedacht, maar wel hetzelfde als de andere slaapkamer
* Muurtje zal schuin weglopen en is zichtbaar als de deur dicht is en je direct achter de deur naar die wand gaat kijken. (hij zwaait immers open richting die muur, dus met deur open is het niet eens zichtbaar).
Als schuin weglaten lopen niet eens nodig is met deze kozijnen om de deur toch 90 graden te openen , dan heb je toch al het maximale aan doorgang ongeacht de draairichting? Het is niet dat je met de huidige draairichting even een bankstel van 2.50 meter schuin naar binnen kan steken wat je kwijtraakt als je de deur/klink zou draaien.
Nu ik bovenstaande schrijf zou ik 100% die draairichting van die slaapkamer deur aanpassen en lichtschakelaar op laten schuiven.
[
Voor 29% gewijzigd door
GeeMoney op 09-01-2019 13:56
]