• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-05 09:25

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter

http://static.4gamers.be/storage/r/content5/images/2018/09/19/e2e67709834df2f2d34873e9918f51fd.png?1537341802

Een game-icoon in een nieuw jasje
Beleef opnieuw de momenten die gamen voor altijd hebben veranderd met de iconische PlayStation Classic, uitgerust met 20 van de beste games van de originele PlayStation-console, waaronder Final Fantasy VII, TEKKEN 3, R4: Ridge Racer Type 4, Jumping Flash!, Wild Arms en binnenkort nog veel meer.

Klein maar krachtig
Het ontwerp van PlayStation Classic komt volledig overeen met de originele console, met hetzelfde logo, dezelfde toetsenindeling en verpakking, maar 45% kleiner dan de PlayStation uit 1994. Deze miniatuurconsole wordt geleverd met twee bekabelde controllers, een HDMI-kabel om hem op je tv aan te sluiten en een virtuele geheugenkaart om je avonturen op te slaan als je schakelt tussen games.

Lijst met games:
Battle Arena Toshinden
Cool Boarders 2
Destruction Derby
Final Fantasy VII
Grand Theft Auto
Intelligent Qube
Jumping Flash!
Metal Gear Solid
Mr. Driller
Oddworld: Abe’s Oddysee
Rayman
Resident Evil Director’s Cut
Revelations: Persona
Ridge Racer Type 4
Super Puzzle Fighter II Turbo
Syphon Filter
Tekken 3
Tom Clancy’s Rainbow Six
Twisted Metal
Wild Arms

Release: 3 december 2018
Prijs: € 109,98

[YouTube: Full Game List Reveal | PlayStation Classic]

[Voor 4% gewijzigd door s0kkie op 27-11-2018 12:46]

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• djmexxc
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-09-2022
Heb m alvast besteld.
Zal waarschijnlijk niet zoals de Nintendo NES mini zijn dat die niet meer verkrijgbaar is, maar je weet t nooit.
Het spel wat mij het meest aanspreekt is denk ik Destruction Derby, nog vaak aan het spel gedacht.
Wat waarschijnlijk wel zal geberuren is dat het in mijn herinneringen er beter uit zag dan in het echt.
Maar kna niet wachten om m te krijgen, en om te hebben is al leuk.

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Ik pas. Was leuk geweest als er andere titels op stonden zoals Pandemonium!, Tony Hawk Pro Skater, Hidden & Dangerous of MediEvil. Mogelijk dat ik teveel herinneringen heb aan deze (niche) games.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
Bijzonder dat dit soort - excuses- bagger nog verkocht wordt.
Iedere ps3 speelt standaard ps1 spellen van disc.(niet te verwarren met ps2 die alleen door de 1e consoles konden worden gespeeld)
De spellen kosten - uitzonderingen daargelaten - bijna niets maar dan kan je wel spelen wat jij leuk vindt.
Via hdmi, net zo'n slecht beeld als je van die mini gaat krijgen en op de ps3 zelf zijn ook nog wel wat exclusives die de moeite waard zijn.
Op marktplaats voor een appel en een ei te koop met waarschijnlijk nog een stapel spellen erbij.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
LaFleche schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:12:
Bijzonder dat dit soort - excuses- bagger nog verkocht wordt.
Iedere ps3 speelt standaard ps1 spellen van disc.(niet te verwarren met ps2 die alleen door de 1e consoles konden worden gespeeld)
De spellen kosten - uitzonderingen daargelaten - bijna niets maar dan kan je wel spelen wat jij leuk vindt.
Via hdmi, net zo'n slecht beeld als je van die mini gaat krijgen en op de ps3 zelf zijn ook nog wel wat exclusives die de moeite waard zijn.
Op marktplaats voor een appel en een ei te koop met waarschijnlijk nog een stapel spellen erbij.
Het gaat toch om het totaalplaatje zoals het doosje, een miniversie van de originele PS en de bijbehorende controllers. PlayStation 1-games kun je op heel veel apparaten spelen, echter gaat het lang niet iedereen om de games.

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:35
Je hebt natuurlijk gelijk dat niet iedereen dezelfde mindset heeft als het gaat om de mini consoles.

Mij gaat het om de games en het gemak om alles op zo min mogelijk hardware te doen. Ook een kwestie van ruimtegebrek en aansluitingen op tv.
Mijn wiiu doet alles vanaf nes t/m wiiu en mijn ps3 alles vanaf ps1 tm ps3. Met daarbij ook diverse andere systemen van spectrum tm sega etc. Dat betekent Inderdaad soft mod.
Maar om nu ook mini nes, snes, sega, c64 en ps1 consoles ernaast te gaan zetten waar ik beperkt wordt tot een aantal games waarvan ik de helft niet leuk vindt?

Maar Ieder moet natuurlijk doen wat ie leuk vindt. Ik denk alleen dat er goedkopere en handzamere alternatieven zijn
Heb dan nog steeds het megaissue van tijdgebrek om alles wat ik leuk vind te spelen 😀

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ga nog even wachten tot ie te hacken is. Er moeten echt meer klassiekers bij. usb-c usb-stick erin en dan wordt het pas aantrekkelijk.

Sony zal zelf ook wel inzien dat het succes van het apparaat hier deels vanaf zal hangen.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:17

Herman

FP ProMod
Hoewel ik -als groot PlayStation fan- er wel eentje ga kopen, heb ik al wel begrepen dat Sony met de Playstation Classic heel wat steken heeft laten vallen. Als ik de reviews zo lees, dan zou dat o.a. zijn:

Geen DualShock Controller
De console wordt niet geleverd met DualShock controllers. Bij mijn weten zullen deze ook niet beschikbaar komen voor de Classic. Dit is echt een gemis. Sommige spellen zijn met het ontbreken van de analoge sticks lastig speelbaar. Daarnaast maakt bij sommige spellen de rumble/vibration onderdeel uit van de spelbeleving.

Save-games
De oorspronkelijke PlayStation maakte gebruik van Memory Cards. Deze maakten het mogelijk om meerdere save-games van een spel te maken. Ook konden deze worden gekopieerd. Wel zo handig als je vele uren in een spel hebt zitten. Wat ik heb gelezen, is dat er op de PlayStation Classic van een spel maar één save-game wordt gemaakt. Ook zou het niet mogelijk zijn om deze over te zetten.
edit:
Bovenstaande is niet helemaal juist. Zie: ScrooLoose in "[PS1] Het PlayStation Classic topic"

Onbreken van media-functionaliteit
Behalve een spelcomputer was de eerste PlayStation ook een prima CD-speler. Deze had een prima kwaliteit en was leuke mogelijkheid om je entertainment center aan te vullen. Jammer dat Sony hiermee niks heeft gedaan met de Playstation Classic. Bijvoorbeeld een MP3 playback functie was een leuke gimmick geweest.

Het spelaanbod
Tsja... hier is al wel genoeg over gezegd...

Kortom, Sony lijkt met de PlayStation Classic veel kansen te hebben gemist. Mogelijk dat ze deze gehaast hebben willen brengen om op tijd te zijn voor de feestdagen. Jammer want het had best een leuk project kunnen zijn!

Zie ook deze reviews die ongeveer op dezelfde conclusies komen:
- https://www.businessinsid.../?international=true&r=US
- https://kotaku.com/playst...a-bare-bones-e-1830294616
- https://www.eurogamer.net...-and-its-a-disappointment
- https://www.ign.com/artic...-classic-hands-on-preview

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-05 21:23
Ik heb vandaag mijn pre-order geannuleerd, vanwege de matige reviews die afgelopen week op Youtube zijn verschenen en gewoon de matige line-up. Er missen teveel goede games en van sommige heb ik het idee dat dit ook komt vanwege remakes/remasters op de PS4. Denk aan Crash Bandicoot, Resident Evil 2, MediEvil etc. en had ik 'm wel gekocht, dan zou ik er misschien 2x op spelen en staat ie stof te verzamelen. :)

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 11:48
Ik heb mijn preorder nog bij bol.com uitstaan. Ik overweeg ook om te annuleren omdat ik toch wel een paar favo psx titels mis die ik vaak heb gespeeld. Aan de andere kant kijk ik ook weer uit naar het spelen van rainbow six en gta. Mijn ps4 staat boven dus dan zou ik beneden ook weer kunnen spelen :)

Stadia / PSN : whenheco

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:59
Ik zit heel erg te twijfelen. Heb zelf wel de NES en SNES mini gehaald. Uiteraard na hacken liggen ze op dit moment van wege te weinig tijd netjes in een carry case opgeborgen. Heb ook de originele consoles. Van de PS1 had ik die ook, maar later omdat daar de poorten stuk van gingen hebben we die vervangen voor een PS2 en er is een PS one in huis gekomen.

Het blijft hoofdzakelijk een gimmick. Er zijn maar weinig spellen die de tand des tijd hebben doorstaan.
De NES iig niet naast de houterige controls en de mindere graphics. De SNES daarentegen heeft dat grotendeels wel gehaald.
Wellicht als ik hem zie staan voor een bedrag onder de 100 dat ik hem toch ineens aan ga schaffen of op mijn kerst/verjaardagslijstje. Who knows.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Ik persoonlijk was al overtuigd toen ik MGS en Syphon Filter er tussen zag staan. Ik kan zeker de mening van andere mensen ook begrijpen dat deze mini het toch net niet is om een grote hit te gaan worden wat de NES wel deed.
Plus dat ik het tof vind om de classic PS1 model weer te hebben staan na plus minus 18 jaar geleden mijn originele verkocht te hebben.
Ik kan in ieder geval niet meer wachten :)

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Herman schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:38:
Save-games
Wat ik heb gelezen, is dat er op de PlayStation Classic van een spel maar één save-game wordt gemaakt. Ook zou het niet mogelijk zijn om deze over te zetten.
Dat klopt niet helemaal.
PlayStation Classic assigns a separate virtual Memory Card to each game. When you exit out of a game you’ve saved and go back to the menu, there’s a Memory Card icon below each one that will let you view or delete your save data, just as you did on the original PlayStation. The save data icons that show up in this menu are just as they were on the original, so your first Final Fantasy VII save will be represented by an icon of Cloud, the second by Barrett, and so on.

I’m less impressed with the way the Classic handles its “save anywhere” feature. You only get one such slot for each game. When you press Reset, your game will be automatically saved in that slot. Start the game up, play some more, and press Reset again, and you won’t be offered a second slot to save in. You’ll just be asked if you want to overwrite the game saved in that one slot. Nintendo’s systems have four save slots, which would have been nice to see here.
Die 1 en enige save waar jij het over hebt gaat dus alleen over die "save anywhere" feature, geen deal breaker imo.

[Voor 7% gewijzigd door ScrooLoose op 12-11-2018 16:00]

Smiling as the shit comes down...

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er is per spel een hele memory card beschikbaar zag ik in een reviewfilmpje.

Een MP3 optie was wel leuk geweest. Maar misschien moeten ze dan betalen voor een codec.

Gedachten over hacken, ombouwen en warez mag je elders bespreken. Het algemeen beleid #verbodencopyright

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 13-11-2018 07:46]

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-06 11:48
Zie 1 post hoger

Achteraf spijt van dat ik mijn perfect werkende psx de deur uit heb geschopt zodra ik de ps2 kocht natuurlijk :)

[Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 13-11-2018 07:46]

Stadia / PSN : whenheco

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:17

Herman

FP ProMod
ScrooLoose schreef op maandag 12 november 2018 @ 15:57:
[...]

Dat klopt niet helemaal.

[...]

Die 1 en enige save waar jij het over hebt gaat dus alleen over die "save anywhere" feature, geen deal breaker imo.
Dank voor je correctie! :) Ik ben blij dat ik er naast zit ;) Het zou niet handig zijn om maar één save-game te hebben!

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Herman schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:38:
Hoewel ik -als groot PlayStation fan- er wel eentje ga kopen, heb ik al wel begrepen dat Sony met de Playstation Classic heel wat steken heeft laten vallen. Als ik de reviews zo lees, dan zou dat o.a. zijn:

Geen DualShock Controller
De console wordt niet geleverd met DualShock controllers. Bij mijn weten zullen deze ook niet beschikbaar komen voor de Classic. Dit is echt een gemis. Sommige spellen zijn met het ontbreken van de analoge sticks lastig speelbaar. Daarnaast maakt bij sommige spellen de rumble/vibration onderdeel uit van de spelbeleving.

Save-games
De oorspronkelijke PlayStation maakte gebruik van Memory Cards. Deze maakten het mogelijk om meerdere save-games van een spel te maken. Ook konden deze worden gekopieerd. Wel zo handig als je vele uren in een spel hebt zitten. Wat ik heb gelezen, is dat er op de PlayStation Classic van een spel maar één save-game wordt gemaakt. Ook zou het niet mogelijk zijn om deze over te zetten.
edit:
Bovenstaande is niet helemaal juist. Zie: ScrooLoose in "[PS1] Het PlayStation Classic topic"

Onbreken van media-functionaliteit
Behalve een spelcomputer was de eerste PlayStation ook een prima CD-speler. Deze had een prima kwaliteit en was leuke mogelijkheid om je entertainment center aan te vullen. Jammer dat Sony hiermee niks heeft gedaan met de Playstation Classic. Bijvoorbeeld een MP3 playback functie was een leuke gimmick geweest.

[Afbeelding]

Het spelaanbod
Tsja... hier is al wel genoeg over gezegd...

Kortom, Sony lijkt met de PlayStation Classic veel kansen te hebben gemist. Mogelijk dat ze deze gehaast hebben willen brengen om op tijd te zijn voor de feestdagen. Jammer want het had best een leuk project kunnen zijn!

Zie ook deze reviews die ongeveer op dezelfde conclusies komen:
- https://www.businessinsid.../?international=true&r=US
- https://kotaku.com/playst...a-bare-bones-e-1830294616
- https://www.eurogamer.net...-and-its-a-disappointment
- https://www.ign.com/artic...-classic-hands-on-preview
Media functionaliteit? Vind je dat echt een minpunt? Want je hebt niks anders in huis waarmee je fatsoenlijk media kan afspelen? Das hetzelfde als klagen dat de PS4 geen videobanden afspeelt.

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:49
inderdaad, alsof je dat ook echt gaat doen dan. Het merendeel van de mensen heeft niet eens mp3 meer, maar gewoon iets als spotify. Maar om dat mooi te krijgen heb je waarschijnlijk een zwaarde cpu nodig dan voor de psx :D

Hopelijk veranderen ze nog iets aan de lineup, de bekende youtube channels zijn niet positief.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Nou de lineup zal Sony heel eigenwijs gewoon mee doorgaan helaas :P

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter

• NickMetus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05-2022
BadpunK schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:34:
Ik pas. Was leuk geweest als er andere titels op stonden zoals Pandemonium!, Tony Hawk Pro Skater, Hidden & Dangerous of MediEvil. Mogelijk dat ik teveel herinneringen heb aan deze (niche) games.
Dat ze Tony Hawk niet uploaden is erg zonde! De overige games die ik voorbij zie komen, zijn leuk. snowboarden en GTA heb ik veel gespeeld. Ridge Racer trouwens ook.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 20:07
Nog een paar nachtjes slapen! En tja, veel geld idd maar voor een totaal pakket best leuk. Ik was om toen ik MGS en Abe zag staan maar verwacht ook dat het snel weer over is...

Geef mij maar een mini MSX ! :9~

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
NickMetus schreef op donderdag 29 november 2018 @ 10:51:
[...]

Dat ze Tony Hawk niet uploaden is erg zonde! De overige games die ik voorbij zie komen, zijn leuk. snowboarden en GTA heb ik veel gespeeld. Ridge Racer trouwens ook.
Ik denk dat Tony Hawk er niet bij kon vanwege de muziekrechten.
Ik weet niet meer of je voor deel 1 een dualshock controller nodig had.

[Voor 9% gewijzigd door Ike. op 30-11-2018 10:35]

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-05 21:34
Wat mij betreft het grootste nadeel van de ps classic heb ik nog niet voorbij zien komen: Een groot deel van het games aanbod draait de PAL versie, wat betekent dat ze draaien op 50hz en daarom dus een stuk trager aan zullen voelen. Vooral in een game als Tekken is dit gewoon niet fijn spelen.

En naast dat vind ik het game aanbod gewoon slecht. Vooral Rainbow Six speelt echt voor geen meter met deze controller. Wel leuk dat GTA en Super Puzzle Fighter erop staan, erg veel tijd besteed aan die games vroegâh.

Maar dit ding voelt aan alsof Sony hier erg mee heeft zitten haasten als antwoord op SNES Classic en het ook per se voor de kerst uit moet brengen. Hopelijk komt er ooit een verbeterde versie, met goede controllers en een (veel) betere selectie aan games. Ik zou mijn geld hier niet aan uitgeven.

Steam/XBL: Avioto

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Avioto schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:22:
Wat mij betreft het grootste nadeel van de ps classic heb ik nog niet voorbij zien komen: Een groot deel van het games aanbod draait de PAL versie, wat betekent dat ze draaien op 50hz en daarom dus een stuk trager aan zullen voelen. Vooral in een game als Tekken is dit gewoon niet fijn spelen.

En naast dat vind ik het game aanbod gewoon slecht. Vooral Rainbow Six speelt echt voor geen meter met deze controller. Wel leuk dat GTA en Super Puzzle Fighter erop staan, erg veel tijd besteed aan die games vroegâh.

Maar dit ding voelt aan alsof Sony hier erg mee heeft zitten haasten als antwoord op SNES Classic en het ook per se voor de kerst uit moet brengen. Hopelijk komt er ooit een verbeterde versie, met goede controllers en een (veel) betere selectie aan games. Ik zou mijn geld hier niet aan uitgeven.
Niet fijn spelen is overdreven. Mensen die nog nooit de NTSC versie hebben gespeeld, zullen niet beter weten en dat zijn er een heleboel. Ik had echt graag Gran Turismo gezien, het liefst deel 2.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• Avioto
  • Laatst online: 08-05 21:34
Techno Overlord schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 15:25:
[...]

Niet fijn spelen is overdreven. Mensen die nog nooit de NTSC versie hebben gespeeld, zullen niet beter weten en dat zijn er een heleboel. Ik had echt graag Gran Turismo gezien, het liefst deel 2.
Misschien mensen die nooit meer een game hebben aangeraakt, maar de rest is allang aan 60hz (of hoger) gewend.

Steam/XBL: Avioto

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-06 23:05
De eerste reviews druppelen binnen en ze zijn niet zo best.

https://www.ign.com/artic...laystation-classic-review

https://www.gamespot.com/...disappointm/1100-6463467/

[Voor 28% gewijzigd door cornfed99111 op 30-11-2018 16:06]

• Arunia
Ben benieuwd hoe snel die zal verkopen. Denk dat het hard gaat zodra die gehackt is. Maar goed. Ik wacht daar wel op. ;)
Qua spellen heb ik de meesten wel al in mijn bezit, daar hoef ik het niet voor aan te schaffen.

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Hier en daar is de mini console al te krijgen zie ik op verschillende social media :)

• Arunia
Inderdaad. Vandaag zag ik ouders de ps classic kopen als cadeau. Ik wacht echt nog wel even.

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-05 09:50
Weet iemand wat de intern opslag is? 512mb of 1gb of 2GB ?

• Geronimous
  • Laatst online: 11:17

Geronimous

Moderator Spielerij

cem. schreef op zondag 2 december 2018 @ 07:21:
Weet iemand wat de intern opslag is? 512mb of 1gb of 2GB ?
Uh, volgens een teardown 16Gb flash storage. Op zich te verwachten, want een PS1 disc had een capaciteit van 660 Mb. Sommige games als Final Fantasy VII stond op 2 CDs.

https://www.tweaktown.com...specs-revealed/index.html

Het is een leuk dingetje, maar ik laat em links liggen. De reviews zijn er niet naar, ik heb de originele

[Voor 10% gewijzigd door Geronimous op 02-12-2018 17:28]

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• cem.
  • Laatst online: 31-05 09:50
Geronimous schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:46:
[...]

Uh, volgens een teardown 16Gb flash storage.

https://www.tweaktown.com...specs-revealed/index.html

Het is een leuk dingetje, maar ik laat em links liggen. De reviews zijn er niet naar, ik heb de originele

[YouTube: DF Retro: PlayStation Classic Review - Great Games, Poor Emulation]
Bedankt, Ik ga hem ook niet direct halen, 109euro vind ik te duur voor wat hij te bieden heeft op dit moment.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:16
Geronimous schreef op zondag 2 december 2018 @ 16:46:
[...]

Uh, volgens een teardown 16Gb flash storage. Op zich te verwachten, want een PS1 disc had een capaciteit van 660 Mb. Sommige games als Final Fantasy VII stond op 2 CDs.
FFVII stond op 3 cd's. FFVIII op 4 cd's zelfs, net als FFIX.

PSN: Sluuz

• Geronimous
  • Laatst online: 11:17

Geronimous

Moderator Spielerij

Sluuz schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:36:
[...]

FFVII stond op 3 cd's. FFVIII op 4 cd's zelfs, net als FFIX.
3 CDs zelfs :) Dus dan zou je kunnen rekenen op 23 discs * 660 Mb = 15180 Mb. ~15 Gb voor de games, dus met ~1 Gb voor de firmware is het waarschijnlijk allemaal netjes volgestouwd :)

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:16
Dat is wel een ruime gok. De cd's van latere games stonden wel vaak vol, maar games als Super Puzzle Fighter hebben echt geen 660mb nodig denk ik. Maar veel ruimte zal er inderdaad niet zijn.

PSN: Sluuz

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

MGS kwam toch ook op 2 CD's? Of heb ik dat verkeerd voor?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:15
DarthDavy schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:23:
MGS kwam toch ook op 2 CD's? Of heb ik dat verkeerd voor?
Ja 2 disc

Waarom Rainbow six in godsnaam dat was toen al bagger laat staan 20 jaar veder. Nintendo 64 versie was wel vet 8)

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
Gisteren al Syphon Filter heel even gespeeld, heerlijke nostalgie! Weet gewoon alles nog van de eerste paar levels :P
Mis toch wel een beetje de Dual Shock besturing bij dit soort games. Andere games nog niet gedaan, maar er zitten een paar tussen die ik zeker uit ga spelen.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
De mijne ligt bij Appie (via Bol). Achteraf betalen, dus ik ga ik hem toch ff proberen.

Ga ik erg teleurgesteld worden ? Ik ben pas bij een PS3 "fat" in de Sony trein gestapt.

iMac 24" 2021 | Mac mini (M1, 2020) | iPhone 14 Pro 256GB | iPad Pro 11" 256GB | AW Series 8 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5/PS VR | XSX | Nest Audio | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 AX (XS4ALL)

• NickMetus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-05-2022
Ike. schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:32:
[...]

Ik denk dat Tony Hawk er niet bij kon vanwege de muziekrechten.
Ik weet niet meer of je voor deel 1 een dualshock controller nodig had.
Hoezo vanwege de muziekrechten? die kunnen toch gewoon verlengd worden (als men dat wil).....

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:06
Gisteren had ik de PS Classic afgehaald bij het postkantoor. De verpakking en de hardware is helemaal top. Echter het gebruik viel wat tegen. De 3D spelletjes zijn behoorlijk pixelig wat het kijken in de afstand niet ten goede komt. Je kan het ook niet goed vergelijken met Star Fox op de SNES want die is wel goed speelbaar op zijn onwijs lage resolutie. Dat komt omdat er alleen maar flat shaded polygons zijn. Zodra er textures bij komen wordt het een grote pixel soep. Hopelijk zal de toekomst 720p rendering ondersteunen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Het is ongelofelijk hoe Sony dit zo heeft kunnen verpesten.
Natuurlijk zijn de eerste generatie 3D games een stuk minder goed oud geworden dan de gemiddelde 8/16bit games, echter lijkt het er op dat Sony er alles aan gedaan heeft om de ervaring een stuk slechter te maken dan nodig was.

Wanneer men:
- betere line-up van iconische games
- dual shock controllers
- BETERE EMULATIE + filters
- beter menu met achtergrond info, etc.

Dan zou het hele verhaal er al een stuk beter uit zien. Nu is het een zeer matig product dat vol zit met idiote keuzes...

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04 07:00

DarthDavy

Excellent!

MazeWing schreef op donderdag 6 december 2018 @ 09:47:
Wanneer men:
- betere line-up van iconische games
- dual shock controllers
- BETERE EMULATIE + filters
- beter menu met achtergrond info, etc.
Ja, maar dat had allemaal werk en geld gekost...

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

• Arunia
Het ding is ondertussen al gehackt. De emulator is een outdated versie en daardoor lopen de spellen niet echt lekker. Daarnaast zit er 16GB geheugen in welke bijna vol is. Als de community de emulator up kunnen graden en ondertussen het ook mogelijk is om de spellen te verkleinen door omzetting naar pbp bestanden, dan komt er ineens nog 8GB vrij ongeveer en ruimte dus voor eigen spellen.
Hij is gekraakt omdat ze een publieke encryptie sleutel hebben gebruikt. Alsof ze wilden dat dit gebeurde.

Blijf het ding voor wat het is erg overpriced vinden. Nintendo zat er met de nes mini bijna de helft onder en de Snes mini was gemiddeld 10 euro duurder waar de 2e controller al bij zat.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Dat valt wel mee. Enkel de controllers zouden misschien iets duurder zijn. Het zou de ervaring wel aanzienlijk ten goede komen. Zeker met het oog op de keuze van sommige games is het onverklaarbaar waarom Sony niet voor de dual shock (of juist die games) heeft gekozen.

Qua emulatie hadden ze gewoon eenvoudige zaken zoals een CRT-filter toe kunnen voegen. Ook een menu met wat achtergrond info is hoogstens een paar dagen (als het dat al is) werk. 1 persoon met wat kennis van HTML heeft zoiets zo in elkaar gezet.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Arunia
@MazeWing Schijnbaar als je een toetsenbord aansluit (iig Logitech schijnt te werken), kun je met escape uit het spel en krijg je emulatie opties waaronder scanlines (CRT effect).

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:42
geef het 2 weken en we kunnen onze eigen games erop zetten, FF reeks here i come ;)

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
And so it begins!
https://www.psx-sense.nl/...oot-met-succes-opgestart/

[Voor 8% gewijzigd door s0kkie op 06-12-2018 21:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-05 12:01
Het is zelfs zeer eenvoudig om games vanaf een thumbdrive te spelen:
https://github.com/pathartl/BleemSync

Gisteren al het e.a. uitgeprobeerd, Games zoals Gran Turismo(1/2) Tony Hawk, Tekken 3 USA etc. Gaat prima.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

• s0kkie

s0kkie

Follow The Fool

Topicstarter
The Otherside schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:30:
Het is zelfs zeer eenvoudig om games vanaf een thumbdrive te spelen:
https://github.com/pathartl/BleemSync

Gisteren al het e.a. uitgeprobeerd, Games zoals Gran Turismo(1/2) Tony Hawk, Tekken 3 USA etc. Gaat prima.
Heel interessant, ik ga het ook proberen deze week wanneer ik de tijd heb!

• apis29
  • Niet online
Had een stapel oude Power Unlimited's gevonden en dacht eens wat reviews van deze lineup op te zoeken ... maar verder dan zes kwam ik niet :+ (en er missen er maar een stuk of drie van PSX release t/m 2000).
Wel apart dat Toshinden op de PSX een 9.2 kreeg en de PC versie (zoals ik 'em kende en echt bagger was) een 6.8.
Battle Arena Toshinden: 9.2 (Tekken: 10) / Cool Boarders 2: 9.2 ('stukken beter dan Cool Boarders 1') / Destruction Derby: 9.5 / Metal Gear Solid: 9.8 / Rayman: 8.6 / Ridge Racer: 8.4 / Tekken 3: 9.5
Was ook allang vergeten dat een PS3 ook deze spellen kan afspelen en in het weekend even NHL '98 erin gegooid. Graphics doen wel pijn aan je ogen maar binnen de kortste keren let je daar al niet meer op.
Nog een speltip: apis29 in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5"
Kreeg in de PU zelfs een onverwachte 8.8 (PU review nooit eerder gezien. Minpunt: 'computer is erg sterk als tegenstander'. Als je het eenmaal door hebt valt dat ook nog wel redelijk mee, kunt ook seizoenen lang competitie spelen iirc en uiteindelijk vrijwel onverslaanbaar geworden)

De eerste advertentie na de release:

[Voor 26% gewijzigd door apis29 op 11-12-2018 10:08]

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-05 10:10
Ik heb 'm ook gekocht voor 88 euro.
Met een HDMI -> RCA converter op m'n CRT TV'tje (5 euro marktplaats) aangesloten en het echte retro gevoel is terug :)

• Arunia
PS Classic nu 55 euro bij bol.com!
https://www.bol.com/nl/p/...ZPAWFPSw.1.2.ProductTitle

Eerste wat ik er mee ga doen als het veilig genoeg is, is er mijn eigen spellen bij draaien. Maar ben wel benieuwd. De Commodore mini komt er ook nog wel een keer in.

[Voor 32% gewijzigd door Arunia op 24-12-2018 11:28]

• cornfed99111
  • Laatst online: 01-06 23:05
Nedgame is nog goedkoper: €48. Komt wel 2 euro verzendkosten bij.

https://www.nedgame.nl/pl...ation-classic/7111931327/

• JK
Arunia schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:18:
PS Classic nu 55 euro bij bol.com!
https://www.bol.com/nl/p/...ZPAWFPSw.1.2.ProductTitle

Eerste wat ik er mee ga doen als het veilig genoeg is, is er mijn eigen spellen bij draaien. Maar ben wel benieuwd. De Commodore mini komt er ook nog wel een keer in.
Ik zag het idd bij Budget Gaming (die het gek genoeg niet hebben genoemd in een nieuwsbericht).
Toch maar overstag gegaan. Eerst mijn pre-order geannuleerd, toen ik er nog 110 euro voor moest betalen en ik de matige reviews voorbij zag komen op YouTube. Voor 55 euro is het denk ik wel een aardig ding en zeker nu je er inderdaad wat eigen spellen ook bij kan zetten. Had nog een bon van 10 euro liggen, dus voor 45 euro mag ik niet klagen.

Dat BOL 'm zo hard naar beneden gooit na 3 weken, geeft wel aan hoe onpopulair deze PS Classic is.

• Mars18
  • Laatst online: 01-06 16:12
Ook besteld voor 50 bij NedGame, kijken hoe het is ondanks mindere reviews.
GTA lijkt weer leuk

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 4 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01-06 13:51

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb voor kerst een ps1 classic gehad, maar ligt het aan mij of wordt dat ding helemaal onterecht afgekraakt?
Natuurlijk de games die erop staan is smaak. Maar ik las dingen als “teken 3 runs as shit” maar na uren gespeeld te hebben merk helemaal geen haperingen, glitches oid.

Misschien dat sommigen meer opties verwachten, maar default is het eigenlijk prima.

PVoutput

• wPlayNL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:18
Psycho_Mantis schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:03:
Ik heb voor kerst een ps1 classic gehad, maar ligt het aan mij of wordt dat ding helemaal onterecht afgekraakt?
Natuurlijk de games die erop staan is smaak. Maar ik las dingen als “teken 3 runs as shit” maar na uren gespeeld te hebben merk helemaal geen haperingen, glitches oid.

Misschien dat sommigen meer opties verwachten, maar default is het eigenlijk prima.
Wij als Europeanen zijn niks anders gewend dan deze versie van tekken. (Pal versie)
Voor Amerikanen zal dit wel even wennen zijn, vandaar dat het zo afgekraakt wordt.

• Cyrax0508
  • Laatst online: 13:44
Ik vermaak me er eigenlijk prima mee. Dit komt wel echt voort uit nostalgische gevoelens hoor. Ik ben opgegroeid met de PSX, het was de eerste console die ik zelf ooit had gekocht. Games als MGS, Tekken, Battle Arena Toshinden, Syphon Filter zijn games die ik echt helemaal stuk heb gespeeld.

Ik vind het een leuk hebbeding, die classic. Puur als apparaat is het een stuk minder dan de SNES mini en zie je duidelijk dat er weinig is gedaan door Sony om het apparaat wat leuker te maken. Maar ik vermaak me er zelf wel mee, vooral door MGS :-)

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:17
Ik heb ook maar een PlayStation classic besteld bij Nedgame voor 48 euro. Met de 'mogelijkheden' zeker een interessant apparaatje om je eigen games toe te voegen.
Mars18 schreef op maandag 24 december 2018 @ 11:53:
Ook besteld voor 50 bij NedGame, kijken hoe het is ondanks mindere reviews.
GTA lijkt weer leuk
Met de hack kun je GTA2 er op zetten. Die lijkt me beter de tand des tijds te hebben doorstaan.

[Voor 48% gewijzigd door doobieters op 27-12-2018 16:31]

• JK
Ik heb m net binnen. Helaas een tweedehandsje als nieuw verkocht. Lichte krasjes op de console, ook rare verticale strepen in een bepaalde hoek licht er op, lijkt bijna uit een 3d printer te komen. Console zelf zat ook niet in plastic, lag los in de doos.

Controllers ook lelijk weer ingepakt (kabels rondom de controller gebonden).. jammer. Zo eens zien of alles werkt.

edit; Alles werkt gelukkig wel, maar wat een waardeloze service van BOL. Ze willen het wel innemen, maar dan ben ik het met weekend en nieuwjaar zo een week verder, los van het feit dat ik ook weer tijd moet maken om het spul terug te sturen. Ook daarna is het niet 100% gegarandeerd dat je écht nieuw krijgt.

Wel kreeg ik 2 euro als vergoeding (3% van de waarde) vanwege de manier waarop ze mij 2e hands spul voor nieuw verkopen. :') :') Had dan een cadeaubon van 10 euro gegeven. Retour sturen kost ze ook meer tijd en het kost mij ook onnodig tijd. Ik denk wel 2x na voor ik weer bij BOL ga bestellen.

De retourafdeling bij BOL heeft de zaken niet goed voor elkaar, maar ik denk heel eerlijk dat het ding niet eens is nagekeken en zo is doorgeschoven naar de volgende klant (ik).

Nu kan ik uit principe de hele boel wel terugsturen, maar wat ik al zei, het kost mij ook weer extra tijd, ben het een week kwijt... en verder werkt het in principe wel goed.

[Voor 61% gewijzigd door JK op 27-12-2018 19:33]

• apis29
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:03:

Dat had ik ten tijde van het origineel al. Had zelf de Japanse versie en speelde later pas de EU 25fps versie zonder toen in eerste instantie al op de hoogte te zijn van het verschil. De EU versie lijkt echt net slowmotion in vergelijking ...

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
JK schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:36:
Ik heb m net binnen. Helaas een tweedehandsje als nieuw .... principe wel goed.
Filmpje maken op YT en social media gooien. PS Classic retour. Als je dit soort dingen gedoogd dan blijft bol er mee door gaan. Tenzij je het per ongeluk tweedehands heb gekocht. Dat kan daar ook. :*)

• JK
Ivysaur schreef op donderdag 27 december 2018 @ 23:57:
[...]

Filmpje maken op YT en social media gooien. PS Classic retour. Als je dit soort dingen gedoogd dan blijft bol er mee door gaan. Tenzij je het per ongeluk tweedehands heb gekocht. Dat kan daar ook. :*)
Ik ga er niet meer tijd in stoppen. Ik kan 'm terugsturen, maar dan ben ik een week verder.
Vind het wel prima zo, in elk geval was het bedrag netjes en zo lang kan het apparaat niet zijn gebruikt door de vorige eigenaar. Ik heb 'm niet als 2e hands daar gekocht, dat zijn de zogenaamde retourdeals.

Maar ik vermaak mij best wel met die PS Classic, maar daarbij zeggende dat ik dan wel wat van mijn originele games om heb gezet naar een ISO en die dan er op heb gezet. Had er nog een paar in de kast liggen, die te weinig opleverden om te verkopen. Dan is het best wel een heel geinig apparaatje voor +/- 50 euro. En die controllers zijn prima, dus je kan wel met een Raspberry Pi lopen klooien en een generieke controller, maar voor het geld incl. de controllers, werkt het best aardig, even los van het feit dat Nintendo meer tijd heeft gestoken in zijn mini's. Is het apparaat 100-110 euro waard? Nee, maar de helft wel.

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
JK schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:18:
[...]
Maar ik vermaak mij best wel met die PS Classic, maar daarbij zeggende dat ik dan wel wat van mijn originele games om heb gezet naar een ISO en die dan er op heb gezet. Had er nog een paar in de kast liggen, die te weinig opleverden om te verkopen. Dan is het best wel een heel geinig apparaatje voor +/- 50 euro. En die controllers zijn prima, dus je kan wel met een Raspberry Pi lopen klooien en een generieke controller, maar voor het geld incl. de controllers, werkt het best aardig, even los van het feit dat Nintendo meer tijd heeft gestoken in zijn mini's. Is het apparaat 100-110 euro waard? Nee, maar de helft wel.
Goed idee, ik ga mijn oude games ook maar even omzetten. Kan de originele console gelijk weg, die heeft toch kuren.

Voor 5 tientjes inderdaad een leuke gadget en tof dat daarmee ook nog mijn oude games herspeelbaar zijn.

• JK
ralph075 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:06:
[...]

Goed idee, ik ga mijn oude games ook maar even omzetten. Kan de originele console gelijk weg, die heeft toch kuren.

Voor 5 tientjes inderdaad een leuke gadget en tof dat daarmee ook nog mijn oude games herspeelbaar zijn.
Ik zou 'm nog niet wegmieteren, al doet ie het niet zo goed meer, mooi stukje historie om neer te zetten. :)
Heb spijt van alle consoles die ik heb weggedaan in het verleden. Aan de andere kant ook minder spullen in huis, maar toch... soms zou je nog wel eens bepaalde spellen willen spelen (en dan bedoel ik niet op een emulator, hoewel de PS Classic en SNES Mini dat natuurlijk wel soort van zijn).

• --_--
  • Laatst online: 11-12-2022
Zou iemand hier kunnen testen of de controllers van de playstation classic werken op de PC of op een raspberry pi? Heb op youtube een filmpje gezien waarin het werkt, maar ergens anders gelezen dat het niet goed werkend te krijgen is, verder niks over te vinden.

• JK
Toch netjes van BOL: vandaag voor de overlast een 4400mAh powerbank gehad met ingebouwde zaklamp twv 30 euro. Netjes opgelost.

Wat betreft controller en pc/pi, zal als ik er tijd voor heb morgen even proberen of dat werkt.

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
JK schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 19:39:
[...]

Ik zou 'm nog niet wegmieteren, al doet ie het niet zo goed meer, mooi stukje historie om neer te zetten. :)
Heb spijt van alle consoles die ik heb weggedaan in het verleden. Aan de andere kant ook minder spullen in huis, maar toch... soms zou je nog wel eens bepaalde spellen willen spelen (en dan bedoel ik niet op een emulator, hoewel de PS Classic en SNES Mini dat natuurlijk wel soort van zijn).
Voor 1 ding wat je binnenhaalt moet je 3 tot 5 dingen weggooien. Anders ga je straks binnenkort bij ''Verslaafd aan verzamelen' op het beeld. En vaak is het ook juist goed om oude meuk, ook al heb je een nostalgisch reden, uit het huis te gooien.

• JK
Oh ik gooi genoeg weg. Als ik iets een jaar niet heb gebruikt gaat het de vuilnisbak in of gaat het op internet. Maar een console doe ik niet snel weg. Mijn 3DS bijv neemt weinig ruimte in en is leuk. Af en toe er bij te pakken. Maar in principe goed om wat spullen weg te doen, als je wat nieuws koopt. Maar hoarding is dan ook een soort mentale ziekte. Wel fijn om te kijken naar dat soort series om een schoonmaakdrang te krijgen. ;)

• JK
--_-- schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:18:
Zou iemand hier kunnen testen of de controllers van de playstation classic werken op de PC of op een raspberry pi? Heb op youtube een filmpje gezien waarin het werkt, maar ergens anders gelezen dat het niet goed werkend te krijgen is, verder niks over te vinden.
Op de PC werkt ie gewoon (getest op een Win7 desktop). Op een Pi met bijv. Retropie alleen in het menu, verder niet (ondanks configureren). Daarnaast nog een nadeel; de USB-stekker is breder om overeen te komen met de originele controller, dus je blokkeert een extra USB-poort op de Raspberry Pi. Maar op de Pi werkt ie toch niet goed, dus dat is dan eigenlijk ook geen probleem. ;)

• doobieters
De mod om zelf extra games (uit je eigen library natuurlijk) toe te voegen is volledig herschreven, waardoor het via een programma op je PC mogelijk wordt om gemakkelijk (eigen) games, mods, cores, themes, custimization toe te voegen. Erg interessant om nu in te stappen met een PS Classic.

• Arunia
Nu alleen nog de emulgator updaten naar een latere betere versie. Dan is het apparaatje een stuk beter.
Gisteren opgestart en vermaakt met destruction derby.
Blijf erbij dat de nes en Snes mini beter zijn in veel opzichten.

• doobieters
Arunia schreef op maandag 31 december 2018 @ 16:05:
Nu alleen nog de emulgator updaten naar een latere betere versie. Dan is het apparaatje een stuk beter.
Gisteren opgestart en vermaakt met destruction derby.
Blijf erbij dat de nes en Snes mini beter zijn in veel opzichten.
De nieuwe mod zal werken met de Retroarch emulator en die geeft al een veel betere performance dan de stock emulator. Dus dat komt goed. Volgende week komt 0.7 uit en kort daarna komt 1.0.. dan ga ik over:)

• Arunia
@doobieters gefeliciteerd trouwens!

Bedankt voor je post.
Normaliter bij de nes en Snes mini heb ik de retroarch mod over geslagen, maar wellicht dat ik het met deze wel doe. Kijk nog wel even waar ze mee komen buiten dat.
Heb er geen haast mee verder.

• doobieters
Arunia schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:30:
@doobieters gefeliciteerd trouwens!

Bedankt voor je post.
Normaliter bij de nes en Snes mini heb ik de retroarch mod over geslagen, maar wellicht dat ik het met deze wel doe. Kijk nog wel even waar ze mee komen buiten dat.
Heb er geen haast mee verder.
Dankje! Ik ben eigenlijk pas 3 feb jarig, zie dat er een nep geboortedatum in mijn account staat. Fake news!

Maar goed. Ik kan niet wachten om mijn nostalgische gevoel weer eens op te halen met de PS1 klassiekers. Het was mijn eerste console dus heb er goede herinneringen aan overgehouden.

Welke games willen jullie nog eens opstarten?

• pclinde
  • Laatst online: 30-05 00:07

pclinde

Pom-The-Pug-Lover

Bevalt de Classic een beetje? Veel gezien over slechte prestaties van de emulator. Heb namelijk wel interesse voor 55 euro. :D

[Voor 21% gewijzigd door pclinde op 02-01-2019 14:46]

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

• doobieters
pclinde schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:46:
Bevalt de Classic een beetje? Veel gezien over slechte prestaties van de emulator. Heb namelijk wel interesse voor 55 euro. :D
Valt wel mee. Wij weten niet beter want we zijn de PAL versies gewend en dat veroorzaakt (deels) de mindere performance.. Het valt allemaal wel mee.. Daarnaast kun je via een mod een betere emulator opzetten.

• doobieters
Update: het wordt op zeer korte termijn mogelijk om de usb aansluiting aan de achterkant te gebruiken zodat je die aan de voorkant gewoon voor 2 players kan gebruiken :-)

• JK
doobieters schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:27:
Update: het wordt op zeer korte termijn mogelijk om de usb aansluiting aan de achterkant te gebruiken zodat je die aan de voorkant gewoon voor 2 players kan gebruiken :-)
USB-aansluiting aan de achterkant? Waar heb je het over? Gewoon een usb-hub gebruiken (ze werken niet allemaal, vast wel online een lijstje te vinden), kan je gewoon met 2 man spelen.

• doobieters
JK schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:34:
[...]

USB-aansluiting aan de achterkant? Waar heb je het over? Gewoon een usb-hub gebruiken (ze werken niet allemaal, vast wel online een lijstje te vinden), kan je gewoon met 2 man spelen.
https://www.reddit.com/r/...ccessfully_enabling_back/

• JK
Ah, via OTG, nice! Even wachten met welke adapters het gaat werken dan.

• --_--
  • Laatst online: 11-12-2022
JK schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:57:
[...]

Op de PC werkt ie gewoon (getest op een Win7 desktop). Op een Pi met bijv. Retropie alleen in het menu, verder niet (ondanks configureren). Daarnaast nog een nadeel; de USB-stekker is breder om overeen te komen met de originele controller, dus je blokkeert een extra USB-poort op de Raspberry Pi. Maar op de Pi werkt ie toch niet goed, dus dat is dan eigenlijk ook geen probleem. ;)
Thx! Ik moet dus nog even verder zoeken voor controllers voor m'n Pi ;)

• JK
Toch wel blij dat ik nog wat games heb bewaard. Tekken 2 bijv. (was een combi destijds met Soul Blade en werd voor 25 euro verkocht bij Intertoys. JAAAAREN terug). Daar een ISO van gemaakt en op de PS Classic gespeeld. Even vergeten dat er een stage in zit met New York City. Zie je nog mooi de originele World Trade Center in verschijnen. Dat was natuurlijk allemaal voor 9/11.

Binnenkort ook een update zodat je voor stroom geen adapter nodig hebt, maar 'm gewoon van stroom kan voorzien via een USB-poort op de TV. Ook handig!
Jammer dat Sony er zelf niet meer van kon maken.

• Arunia
Heb een hoes gevonden net zoals voor de NES en SNES mini bij aliexpress. Die ga ik binnenkort eens bestellen. Is net wat makkelijker itt de doos.

• JK
Arunia schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:02:
Heb een hoes gevonden net zoals voor de NES en SNES mini bij aliexpress. Die ga ik binnenkort eens bestellen. Is net wat makkelijker itt de doos.
Om te vervoeren? Die wil ik ook nog wel een keer bestellen. Wil 'm ook nog wel voor de SNES Mini bestellen, maar het moet allemaal niet te groot zijn. Genoeg keus meestal op Ali. Onlangs nog wel verlengkabels voor de SNES Mini gekocht, die moeten nog binnenkomen.

• Arunia
@JK Ja, zit een handvat aan, maar is meer om de doos weg te doen en netjes de PS Classic op te bergen.
https://nl.aliexpress.com...47d9-ac66-848185bbb3c9-29
Hebben ze ook in het zwart. Als je op Playstation Classic zoekt en naar beneden scrollt kom je ze tegen.

Voor de NES en SNES mini heb ik eigenlijk 2 keer dezelfde gekocht. Gewoon duur in Nederland officieel gelicensieerd. Grijs met het design van de NES mini. Kwam niet echt een nette tegen voor speciaal de SNES mini.

[Voor 49% gewijzigd door Arunia op 10-01-2019 15:17]

• JK
@Arunia Ziet er netjes uit. Geinig dat op de foto een plaatje van de PS Classic in de doos is gedaan. ;)

Maar ook als doos om op te bergen, netjes. Elke keer de originele doos daarvoor gebruiken is geen doen. Die van de PS Classic is lastig om weer netjes in te pakken om te kunnen sluiten.

Binnenkort mijn nichtje van 6 laten kennis maken met de Classic. Ze speelt al wel op de PS4 bij haar thuis, maar de SNES Mini vond ze ook leuk, dus de PS Classic vast ook wel. Alleen even wennen voor haar dat er kabels aan de controller zitten. Vorige keer trok ze bijna mijn SNES Mini uit de kast toen ze weg wilde lopen met controller in handen. :+

• doobieters
Arunia schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:16:
@JK Ja, zit een handvat aan, maar is meer om de doos weg te doen en netjes de PS Classic op te bergen.
Hebben ze ook in het zwart. Als je op Playstation Classic zoekt en naar beneden scrollt kom je ze tegen.

Voor de NES en SNES mini heb ik eigenlijk 2 keer dezelfde gekocht. Gewoon duur in Nederland officieel gelicensieerd. Grijs met het design van de NES mini. Kwam niet echt een nette tegen voor speciaal de SNES mini.
Wow, thanks. Die ga ik dus even bestellen. Ziet er ook nog eens heel goed uit.

Heb toch wel veel plezier met de Classic. Voor dit geld echt aan te raden.

• doobieters
Arunia schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:16:

Heb je een link naar degene die jij hebt gekocht voor je snes mini?

• Arunia
@doobieters https://www.nedgame.nl/ni...3gnA0-EAkYCCABEgJ_SPD_BwE

Volgens mij van BigBen. Heb die twee keer omdat er geen interessante cases waren voor de SNES mini na de NES mini zeg maar. Had liever eentje gehad met een SNES uiterlijk. Al dan niet US versie.

• doobieters
Arunia schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:24:
@doobieters https://www.nedgame.nl/ni...3gnA0-EAkYCCABEgJ_SPD_BwE

Volgens mij van BigBen. Heb die twee keer omdat er geen interessante cases waren voor de SNES mini na de NES mini zeg maar. Had liever eentje gehad met een SNES uiterlijk. Al dan niet US versie.
Bedankt. Ook maar besteld.. Kan ik mijn SNES en PS Classic netjes opbergen. :)

• doobieters
Het is inmiddels ook mogelijk om PSP games te emuleren op de classic!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 20:47
doobieters schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Dankje! Ik ben eigenlijk pas 3 feb jarig, zie dat er een nep geboortedatum in mijn account staat. Fake news!

Maar goed. Ik kan niet wachten om mijn nostalgische gevoel weer eens op te halen met de PS1 klassiekers. Het was mijn eerste console dus heb er goede herinneringen aan overgehouden.

Welke games willen jullie nog eens opstarten?
Heeyy ik ben ook van 3 Februari :p #offtopic

• Arunia
@doobieters Serieus? Haha, dat is wel gaaf zeg.
Nu hopen dat de emulator gefixt wordt en dan is het een goed apparaat geworden. :P

• JK
PSP draait alleen niet super, zag ik op YouTube. Tenminste, niet elk spel. Maar dat is ook niet zo gek. De PSP was eigenlijk een soort van portable PS2. En je mist eigenlijk het analoge stickje van de PSP. Of je zou een andere controller op de PS Classic moeten aansluiten, dat moet vast wel lukken met Bleemsync / RetroArch. Ik vind het echt een heel leuk apparaat, maar dan wel alleen als je er zelf wat mee gaat goochelen.

• doobieters
Over 1 dag en 17 uur komt eindelijk Bleemsync 1.0 uit. Its happening!!!

• JK
Mooi, ik zit nu nog op 0.41.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee