Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:29
Update: het wordt op zeer korte termijn mogelijk om de usb aansluiting aan de achterkant te gebruiken zodat je die aan de voorkant gewoon voor 2 players kan gebruiken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36

JK

doobieters schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 19:27:
Update: het wordt op zeer korte termijn mogelijk om de usb aansluiting aan de achterkant te gebruiken zodat je die aan de voorkant gewoon voor 2 players kan gebruiken :-)
USB-aansluiting aan de achterkant? Waar heb je het over? Gewoon een usb-hub gebruiken (ze werken niet allemaal, vast wel online een lijstje te vinden), kan je gewoon met 2 man spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
JK schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 21:34:
[...]

USB-aansluiting aan de achterkant? Waar heb je het over? Gewoon een usb-hub gebruiken (ze werken niet allemaal, vast wel online een lijstje te vinden), kan je gewoon met 2 man spelen.
https://www.reddit.com/r/...ccessfully_enabling_back/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ah, via OTG, nice! Even wachten met welke adapters het gaat werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
JK schreef op maandag 31 december 2018 @ 12:57:
[...]

Op de PC werkt ie gewoon (getest op een Win7 desktop). Op een Pi met bijv. Retropie alleen in het menu, verder niet (ondanks configureren). Daarnaast nog een nadeel; de USB-stekker is breder om overeen te komen met de originele controller, dus je blokkeert een extra USB-poort op de Raspberry Pi. Maar op de Pi werkt ie toch niet goed, dus dat is dan eigenlijk ook geen probleem. ;)
Thx! Ik moet dus nog even verder zoeken voor controllers voor m'n Pi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Toch wel blij dat ik nog wat games heb bewaard. Tekken 2 bijv. (was een combi destijds met Soul Blade en werd voor 25 euro verkocht bij Intertoys. JAAAAREN terug). Daar een ISO van gemaakt en op de PS Classic gespeeld. Even vergeten dat er een stage in zit met New York City. Zie je nog mooi de originele World Trade Center in verschijnen. Dat was natuurlijk allemaal voor 9/11.

Binnenkort ook een update zodat je voor stroom geen adapter nodig hebt, maar 'm gewoon van stroom kan voorzien via een USB-poort op de TV. Ook handig!
Jammer dat Sony er zelf niet meer van kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Heb een hoes gevonden net zoals voor de NES en SNES mini bij aliexpress. Die ga ik binnenkort eens bestellen. Is net wat makkelijker itt de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Arunia schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:02:
Heb een hoes gevonden net zoals voor de NES en SNES mini bij aliexpress. Die ga ik binnenkort eens bestellen. Is net wat makkelijker itt de doos.
Om te vervoeren? Die wil ik ook nog wel een keer bestellen. Wil 'm ook nog wel voor de SNES Mini bestellen, maar het moet allemaal niet te groot zijn. Genoeg keus meestal op Ali. Onlangs nog wel verlengkabels voor de SNES Mini gekocht, die moeten nog binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@JK Ja, zit een handvat aan, maar is meer om de doos weg te doen en netjes de PS Classic op te bergen.
https://nl.aliexpress.com...47d9-ac66-848185bbb3c9-29
Hebben ze ook in het zwart. Als je op Playstation Classic zoekt en naar beneden scrollt kom je ze tegen.

Voor de NES en SNES mini heb ik eigenlijk 2 keer dezelfde gekocht. Gewoon duur in Nederland officieel gelicensieerd. Grijs met het design van de NES mini. Kwam niet echt een nette tegen voor speciaal de SNES mini.

[ Voor 49% gewijzigd door Arunia op 10-01-2019 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JK

JK

@Arunia Ziet er netjes uit. Geinig dat op de foto een plaatje van de PS Classic in de doos is gedaan. ;)

Maar ook als doos om op te bergen, netjes. Elke keer de originele doos daarvoor gebruiken is geen doen. Die van de PS Classic is lastig om weer netjes in te pakken om te kunnen sluiten.

Binnenkort mijn nichtje van 6 laten kennis maken met de Classic. Ze speelt al wel op de PS4 bij haar thuis, maar de SNES Mini vond ze ook leuk, dus de PS Classic vast ook wel. Alleen even wennen voor haar dat er kabels aan de controller zitten. Vorige keer trok ze bijna mijn SNES Mini uit de kast toen ze weg wilde lopen met controller in handen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Arunia schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:16:
@JK Ja, zit een handvat aan, maar is meer om de doos weg te doen en netjes de PS Classic op te bergen.
Hebben ze ook in het zwart. Als je op Playstation Classic zoekt en naar beneden scrollt kom je ze tegen.

Voor de NES en SNES mini heb ik eigenlijk 2 keer dezelfde gekocht. Gewoon duur in Nederland officieel gelicensieerd. Grijs met het design van de NES mini. Kwam niet echt een nette tegen voor speciaal de SNES mini.
Wow, thanks. Die ga ik dus even bestellen. Ziet er ook nog eens heel goed uit.

Heb toch wel veel plezier met de Classic. Voor dit geld echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Arunia schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 15:16:

Heb je een link naar degene die jij hebt gekocht voor je snes mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@doobieters https://www.nedgame.nl/ni...3gnA0-EAkYCCABEgJ_SPD_BwE

Volgens mij van BigBen. Heb die twee keer omdat er geen interessante cases waren voor de SNES mini na de NES mini zeg maar. Had liever eentje gehad met een SNES uiterlijk. Al dan niet US versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Arunia schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:24:
@doobieters https://www.nedgame.nl/ni...3gnA0-EAkYCCABEgJ_SPD_BwE

Volgens mij van BigBen. Heb die twee keer omdat er geen interessante cases waren voor de SNES mini na de NES mini zeg maar. Had liever eentje gehad met een SNES uiterlijk. Al dan niet US versie.
Bedankt. Ook maar besteld.. Kan ik mijn SNES en PS Classic netjes opbergen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Het is inmiddels ook mogelijk om PSP games te emuleren op de classic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-06 23:08
doobieters schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 14:34:
[...]

Dankje! Ik ben eigenlijk pas 3 feb jarig, zie dat er een nep geboortedatum in mijn account staat. Fake news!

Maar goed. Ik kan niet wachten om mijn nostalgische gevoel weer eens op te halen met de PS1 klassiekers. Het was mijn eerste console dus heb er goede herinneringen aan overgehouden.

Welke games willen jullie nog eens opstarten?
Heeyy ik ben ook van 3 Februari :p #offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@doobieters Serieus? Haha, dat is wel gaaf zeg.
Nu hopen dat de emulator gefixt wordt en dan is het een goed apparaat geworden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

PSP draait alleen niet super, zag ik op YouTube. Tenminste, niet elk spel. Maar dat is ook niet zo gek. De PSP was eigenlijk een soort van portable PS2. En je mist eigenlijk het analoge stickje van de PSP. Of je zou een andere controller op de PS Classic moeten aansluiten, dat moet vast wel lukken met Bleemsync / RetroArch. Ik vind het echt een heel leuk apparaat, maar dan wel alleen als je er zelf wat mee gaat goochelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Over 1 dag en 17 uur komt eindelijk Bleemsync 1.0 uit. Its happening!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Mooi, ik zit nu nog op 0.41.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
En 1.0 is live!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Staat nog niet op de github pagina onder releases. Maar ga hem binnenkort eens proberen. Ben benieuwd naar de ervaringen omtrent emulatie e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ik ben ook vooral benieuwd naar de app voor je desktop om met gemak games toe te voegen... Die je uiteraard nog zelf hebt liggen in een zolderhoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

doobieters schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:50:
Ik ben ook vooral benieuwd naar de app voor je desktop om met gemak games toe te voegen... Die je uiteraard nog zelf hebt liggen in een zolderhoekje.
Zoals het nu ging, vond ik geen probleem. Kan gebruiksvriendelijker, maar voor een Tweaker zal het allemaal worst zijn. Ik heb zelfs nog de originele Demo One liggen. Incl. kartonnen doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
JK schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:45:
[...]

Zoals het nu ging, vond ik geen probleem. Kan gebruiksvriendelijker, maar voor een Tweaker zal het allemaal worst zijn. Ik heb zelfs nog de originele Demo One liggen. Incl. kartonnen doosje.
Ik leef tegenwoordig voor het gemak haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Nu bij MediaMarkt te koop voor €39,99!

https://www.mediamarkt.nl...tion-classic-1593182.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
doobieters schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 15:50:
Ik heb inderdaad nog honderden PS1 titels in de collectie, maar om alles nu handmatig over te zetten...
Werd al aardig hersendood van het voeren van backwards compatible 360 titels aan m'n One :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Exorcist schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Ik heb inderdaad nog honderden PS1 titels in de collectie, maar om alles nu handmatig over te zetten...
Werd al aardig hersendood van het voeren van backwards compatible 360 titels aan m'n One :+
Misschien was het ook sarcasme... misschien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Op de github staat nog steeds geen 1.0 beschikbaar. Zag wel een andere site waar ze naar een public beta verwijzen op weer een andere site. Wil het binnenkort nog eens uit gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:28
Exorcist schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 22:19:
[...]

Ach die paar Xbox 360 titels;) :)

In ander nieuws: de prijs is weer een stukje omlaag gegaan. Begint nu toch wel een leuk hebbedingetje te worden, zeker met de nieuwe software mods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb even een video gezien van iemand die de 1.0 beta heeft geïnstalleerd (zoek op YouTube even naar kanaal 'The Game Shed'... ziet er allemaal aardig uit, maar zoals het nu met 0.41 draait op mijn PS Classic, weet ik niet of ik direct overstap op 1.0. Alles werkt tot zo ver ik heb gezien goed. Emulatie van die andere consoles interesseert me niet zoveel. Ik stap over een paar maanden wel een keer over. Je kan in elk geval wel naar NTFS of exFAT ipv FAT32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Dat heb ik dus ook. Het gaat mij om zelf eigen PS1 spellen te plaatsen. Dat heb ik de voor de NES en SNES mini ook gedaan. Bezit beide consoles en ieder heeft zijn eigen spellen om te draaien. Enige wat ik wil op de PS1 is dat de spellen goed draaien.
De Commodore 64 mini gaat er ook nog wel komen, maar daar is het vanuit de developers zo gebouwd dat je eigen spellen kunt plaatsen. Nu nog een ZX Spectrum mini. :D Denk dat dat wel wat voor mijn vader is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

PS Classic nu bij Nedgame en Mediamarkt € 39,99.
Voor dit bedrag kan je 'm, als je er ooit eentje hebt gehad, echt niet laten liggen.

Misschien zou een mini Amiga 500 of 1200 nog wat voor mij zijn. Of een mini 500 met in elk geval een AGA chipset etc. C64 was een beetje voor mijn tijd, ZX al helemaal. Een Nintendo 64 mini of Gamecube MIni zou ik nog wel leuk vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• doobieters
Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:50:
Dat heb ik dus ook. Het gaat mij om zelf eigen PS1 spellen te plaatsen. Dat heb ik de voor de NES en SNES mini ook gedaan. Bezit beide consoles en ieder heeft zijn eigen spellen om te draaien. Enige wat ik wil op de PS1 is dat de spellen goed draaien.
De Commodore 64 mini gaat er ook nog wel komen, maar daar is het vanuit de developers zo gebouwd dat je eigen spellen kunt plaatsen. Nu nog een ZX Spectrum mini. :D Denk dat dat wel wat voor mijn vader is dan.
Ik heb deze tutorial volledig gevolgd en alles werkt als een zonnetje!

YouTube: NEW! Bleemsync 1.0 - How To Add any game to the PlayStation Classic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:45
Ik wacht denk ik nog even met updaten tot er een nieuwere versie is. Er wordt veel geklaagd dat de UI niet lekker werkt om spellen te kunnen toevoegen. Zorgt deze versie overigens ervoor dat de spellen nu wel goed draaien?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:48
Ik heb hem ook. Vooral voor Destruction Derby en MGS. Die laatste vond ik echt fantastisch als kleine kerel. Zelfs nu geniet ik weer, al ziet het er echt niet meer uit. Leuk apparaat, maar niet voor de oorspronkelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@doobieters Thanks. Ga daar binnenkort als ik rustig de tijd heb eens naar kijken.

@JK GC mini zal hem niet gaan worden. De N64 is cartridge en dat zouden ze wellicht nog wel doen. Alhoewel ik het idee heb dat de NES en SNES ook echt het enige gaan zijn.
Mijn tijd is met de ZX en C64 geweest en uiteraard de NES. Kom echt uit die generatie. Dus de opkomst zo'n beetje is geheel mijn jeugd. Heb ze, maar speel er te weinig op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

@Arunia waarom zou een GC Mini niet mogelijk zijn? PS Classic was toch ook CD. :)
Wij (ik en mijn broer) konden kiezen, of een NES of een Amiga 500. Het werd de laatste. Daar konden we ook véél meer meer dan met een NES, dus dat was best een goede keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@JK Ach, ik zeg niet dat het niet zou kunnen. Maar eerder dat Nintendo dat wellicht om die reden niet gaat doen. Maar wie weet. Als die uit zou komen, dan zou ik die zeker aanschaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-06 21:07
JK schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 13:03:
PS Classic nu bij Nedgame en Mediamarkt € 39,99.
Voor dit bedrag kan je 'm, als je er ooit eentje hebt gehad, echt niet laten liggen.

Misschien zou een mini Amiga 500 of 1200 nog wat voor mij zijn. Of een mini 500 met in elk geval een AGA chipset etc. C64 was een beetje voor mijn tijd, ZX al helemaal. Een Nintendo 64 mini of Gamecube MIni zou ik nog wel leuk vinden.
Meegepakt voor €39,99, koopje. ;)

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Arunia schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:08:
@JK Ach, ik zeg niet dat het niet zou kunnen. Maar eerder dat Nintendo dat wellicht om die reden niet gaat doen. Maar wie weet. Als die uit zou komen, dan zou ik die zeker aanschaffen.
Gewoon net als de PS Classic. Moet best kunnen... maar Nintendo zal eerst wel dat soort spellen op de Switch via VirtualConsole oid releasen. Ik vind het wel jammer dat ik mijn GC heb verkocht. Maar goed, dat is altijd achteraf. Mijn PSP en PS Vita had ik ook niet weg moeten doen. Mijn 3DS XL gaat in elk geval NIET weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@JK Zeker.
Ik baal ervan dat we de NES hebben verkocht om een SNES te kopen en de SNES om één of andere reden ook hebben verkocht. Daarnaast heb ik ze ondertussen alweer gekocht en ook wat spellen die we vroeger zelf hadden. Maar ik vind het toch jammer dat we dat gedaan hebben, dus alles wat er nu gekocht is blijft ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Ik heb al mijn oude games die ik nog in de kast had liggen er op gezet. Memories! Dus dit is bovenop de games die er al op staan natuurlijk:

1. 007 the World is not enough
2. 007 Tomorrow never dies
3. Abe Exoddus
4. Crash Bandicoot Warped
5. Crash Bash
6. Croc
7. CTR
8. Dino Crisis
9. Dino Crisis 2
10. Driver 2
11. Fifa 98
12. Gex
13. Gran Turismo 2
14. GTA2
15. Hercules
16. Hofman BMX
17. Klonoa
18. Legacy of Kain – Soul Reaver
19. Lego rock raiders
20. Lost World
21. Medievil 2
22. Medivil 1
23. Metal Slug X
24. Resident Evil 2
25. Resident Evil 3
26. Rival Schools
27. Rollcage
28. Shipwreckers
29. Silent Hill
30. Spider-man
31. Spyro the Dragon
32. Suikoden II
33. Tekken 2
34. Tenchu 1
35. Tenchu 2
36. Theme Hospital
37. Theme Park World
38. Tomb Raider
39. Tomb Raider Last Revelation
40. Tony Hawk 1
41. Tony Hawk 2
42. Tony Hawk 3
43. V-Rally 2
44. Worms Armageddon

[ Voor 11% gewijzigd door doobieters op 27-01-2019 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 10:54

Pykow

Angelo OTR

doobieters schreef op zondag 27 januari 2019 @ 16:46:
Ik heb al mijn oude games die ik nog in de kast had liggen er op gezet. Memories! Dus dit is bovenop de games die er al op staan natuurlijk:

1. 007 the World is not enough
2. 007 Tomorrow never dies
3. Abe Exoddus
4. Crash Bandicoot Warped
5. Crash Bash
6. Croc
7. CTR
8. Dino Crisis
9. Dino Crisis 2
10. Driver 2
11. Fifa 98
12. Gex
13. Gran Turismo 2
14. GTA2
15. Hercules
16. Hofman BMX
17. Klonoa
18. Legacy of Kain – Soul Reaver
19. Lego rock raiders
20. Lost World
21. Medievil 2
22. Medivil 1
23. Metal Slug X
24. Resident Evil 2
25. Resident Evil 3
26. Rival Schools
27. Rollcage
28. Shipwreckers
29. Silent Hill
30. Spider-man
31. Spyro the Dragon
32. Suikoden II
33. Tekken 2
34. Tenchu 1
35. Tenchu 2
36. Theme Hospital
37. Theme Park World
38. Tomb Raider
39. Tomb Raider Last Revelation
40. Tony Hawk 1
41. Tony Hawk 2
42. Tony Hawk 3
43. V-Rally 2
44. Worms Armageddon
Kan je die erop zetten dan ?

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Pykow schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:41:
[...]

Jazeker, met Bleemsync 1.0. Laat maar weten of je daar interesse in hebt dan stuur ik je een tutorial.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Pykow schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:41:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-06 10:54

Pykow

Angelo OTR

doobieters schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:29:
[...]

Jazeker, met Bleemsync 1.0. Laat maar weten of je daar interesse in hebt dan stuur ik je een tutorial.
Ga ik eens in verdiepen thnx.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Wat is jullie top 20 aan beste PSX games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Installeren gaat allemaal goed. Echter; zodra ik via het menu een game toevoeg, stopt hij na ongeveer een kwart en krijg ik een foutmelding. Opnieuw opstarten heeft geen zin, alleen de stick formatteren en BleemSync er opnieuw opzetten werkt. Vervolgens exact hetzelfde als ik een game probeer toe te voegen.

Heb al verschillende sticks geprobeerd, HUB ertussen, andere games, andere formaten (bin, cue, img, pbp, etc.).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Pepppie schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 13:46:
[...]

Installeren gaat allemaal goed. Echter; zodra ik via het menu een game toevoeg, stopt hij na ongeveer een kwart en krijg ik een foutmelding. Opnieuw opstarten heeft geen zin, alleen de stick formatteren en BleemSync er opnieuw opzetten werkt. Vervolgens exact hetzelfde als ik een game probeer toe te voegen.

Heb al verschillende sticks geprobeerd, HUB ertussen, andere games, andere formaten (bin, cue, img, pbp, etc.).

Iemand een idee?
En je probeert games toe te voegen via de UI app? Andere browser al geprobeerd? Hoeveel geheugen heeft je stick? 2.0 usb en geen 3.0? Selecteer je zowel een bin als cue bestand? Zie je al wel een cover van de game?

[ Voor 5% gewijzigd door doobieters op 01-02-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
- Jep, via de GUI.
- Zowel Edge, safari als Chrome (iOS en Windows).
- USB 2 en 3 sticks van verschillende volumes, alsmede SD-kaarten via converter.
- Meerdere formaten geprobeerd.
- Ja, laat de afbeelding en info zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Pepppie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:28:
- Jep, via de GUI.
- Zowel Edge, safari als Chrome (iOS en Windows).
- USB 2 en 3 sticks van verschillende volumes, alsmede SD-kaarten via converter.
- Meerdere formaten geprobeerd.
- Ja, laat de afbeelding en info zien.
Heel vreemd.. Zou niet weten wat je verkeerd zou doen. Je zou het nog op een andere PC/laptop kunnen proberen?

[ Voor 13% gewijzigd door doobieters op 01-02-2019 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Niet online
doobieters schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Heel vreemd.. Zou niet weten wat je verkeerd zou doen. Je zou het nog op een andere PC/laptop kunnen proberen?
Helaas.. 2 pc's en een Mac.

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Welke USB-sticks werken met de playstation classic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Memocrat schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 08:59:
Welke USB-sticks werken met de playstation classic?
Ik heb de Cruzer Force 32gb. Werkt perfect.

https://www.informatique....gn=022&utm_content=533790

[ Voor 28% gewijzigd door doobieters op 15-02-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
Bedankt voor de reactie. Hoelang heb je hem al in gebruik? En hoeveel spelletjes passen erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
Memocrat schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:26:
[...]

Bedankt voor de reactie. Hoelang heb je hem al in gebruik? En hoeveel spelletjes passen erop?
Ik heb 'm nu een paar maanden in gebruik. Werkt prima en er passen naast de stock games zo'n 50 extra spelletjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37
Moet zeggen dat voor 30 euro het toch wel interresant begint te worden. Ben nooit een heel grote ps1 fan geweest en heb em dus ook niet in mijn collectie ( kan de meeste games wel spelen via mijn ps2).

Helemaal icm sd kaart en/of usb stick support zodat je alle games die je wil spelen er op kwijt kan.....hmmm :>

edit:
Besteld! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 21-03-2019 08:52 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Welkom bij de club! 29,95. Echt een koopje. Denk dat de mensen die er dik 100 euro voor hebben betaald nu wel ziek zijn. Maar goed, de schuld ligt volledig bij Sony. Die hadden er echt meer werk van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanwwe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-11-2020
vraagje welke ac adapter gebruiken jullie heeft iemand een link een van 5 volt moet je hebben toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06 00:56
christiaanwwe schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 04:02:
vraagje welke ac adapter gebruiken jullie heeft iemand een link een van 5 volt moet je hebben toch
Je kan praktisch alle telefoon adapters gebruiken. Of een vrij usb poort op je tv / decoder / stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• christiaanwwe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-11-2020
Xfade schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:32:
[...]

Je kan praktisch alle telefoon adapters gebruiken. Of een vrij usb poort op je tv / decoder / stereo.
weet niet sony zegt zelf zo van 5 volt meen ik daarom dacht ik uit kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
christiaanwwe schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 14:12:
[...]

weet niet sony zegt zelf zo van 5 volt meen ik daarom dacht ik uit kijken
Over het algemeen zijn alle telefoonladers 5 volt (die van nieuwe telefoons vaak een combi van 5v, 9v en 12v vanwege quickcharge). Ook de usb poorten op randapparatuur zoals de TV. Het enige verschil is de ampere die ze kunnen sturen. De Classic consoles vragen echter zo weinig dat alles wel werkt.

Deze is wel leuk als je geen lader hebt liggen. https://www.anker.com/pro...t/powerport-ii-2/A2027121
Gelijk 2 poorten voor je classic(s) of je telefoon ook kunnen laden.

[ Voor 15% gewijzigd door Xfade op 23-03-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb hem ook gehaald, met Autobleem is hij erg makkelijk uit te breiden. Alleen jammer dat Retroarch nog niet helemaal lekker werkt, maar dat word hopelijk in de toekomst opgelost.

Ook top dat je de games in een hogere resolutie kan draaien, ziet er toch een stuk strakker uit op een LCD scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ook hier inmiddels een Playstation Classic. Voor 29 euro kon ik hem niet laten liggen. Hij zit nog in de doos. Ik ga eens kijken of en hoe ik hem wil uitbreiden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphylee
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09-2023

murphylee

MurphyLee#2626

Hm raar, ben nu overal online aan het kijken. Maar blijkbaar hebben ze de prijs weer opgeschroefd naar 60 euro.

Voor 30 had ik hem vandaag nog gehaald maar 60 is mij teveel. :(

Even de pricewatch in de gaten houden

I bad beat my meat by busting my nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Die aanbiedingen komen vast wel terug. Ik heb het idee dat de Classic min of meer gedumpt wordt door veel shops. Ik heb hem zelfs nog in doos zitten. Op de een of andere manier nog niet de drive gehad om er mee aan de slag te gaan.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17-06 09:16
murphylee schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 02:18:
Hm raar, ben nu overal online aan het kijken. Maar blijkbaar hebben ze de prijs weer opgeschroefd naar 60 euro.

Voor 30 had ik hem vandaag nog gehaald maar 60 is mij teveel. :(

Even de pricewatch in de gaten houden
Idem hier, voor dertig euro haal ik hem wel in huis. Mocht er iemand merken dat hij weer in prijs daalt... Heb alvast een pricealert ingesteld :+

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
Geen idee, zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je een powered usb hub gebruikt kun je zelfs een usb-hdd eraan hangen. Ik heb nu een 1tb hdd eraan gehangen, stickies zaten erg snel vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
Heb je het al uitgeprobeerd?

Wie heeft er een memory stick van 64 gb? De moeite waard? Of is 32 gb genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Memocrat schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 16:47:
[...]

Heb je het al uitgeprobeerd?

Wie heeft er een memory stick van 64 gb? De moeite waard? Of is 32 gb genoeg?
uiteindelijk de pricewatch: Sandisk Cruzer Fit (B35) 64GB Zwart genomen, deze was via reddit geopperd.
vanmiddag geprobeerd en het werkt. 32 gb kopieren duurt wel lang (10mb ps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
Paradox schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 17:15:
[...]

uiteindelijk de pricewatch: Sandisk Cruzer Fit (B35) 64GB Zwart genomen, deze was via reddit geopperd.
vanmiddag geprobeerd en het werkt. 32 gb kopieren duurt wel lang (10mb ps)
Die lijst op reddit is een puinhoop. Hoop dat hij werkt, want ze zeggen telkens dat de grotere problemen geven na een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
Memocrat schreef op zondag 31 maart 2019 @ 22:30:
[...]

Die lijst op reddit is een puinhoop. Hoop dat hij werkt, want ze zeggen telkens dat de grotere problemen geven na een tijdje.
Het werkt :) (nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-06 16:25

Falastine

Think about my signature...

Weet iemand of het mogelijk is een NES emulator hier naast te draaien? Lijkt me leuk om ook Mario te spelen op deze console.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xfade
Mocht er hier nog interesse zijn, je kan de limiet van 100mAh op de usb poort opheffen, de reden dat veel flash drives niet werken.

https://modmyclassic.com/...ssic#USB_Current_Limiting

Soldeer kunsten is een pré. Maar het werkt. Die dingen zijn klein trouwens.
Is het geen optie dan werkt deze goed. pricewatch: Sandisk Cruzer Fit (B35) 64GB Zwart
Neem de b35 gelinkte variant, de g35 (nieuwer) doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 21:46

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Xfade schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 04:31:
Is het geen optie dan werkt deze goed. pricewatch: Sandisk Cruzer Fit (B35) 64GB Zwart
DataIO heeft desondanks toch een g35 uitgeleverd. Kan ik weer moeite doen om dat ding terug te sturen. :(

Zie nu dat het naar de G-variant linkt op hun site.

[ Voor 5% gewijzigd door BadpunK op 22-05-2019 07:09 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
BadpunK schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 07:07:
[...]

DataIO heeft desondanks toch een g35 uitgeleverd. Kan ik weer moeite doen om dat ding terug te sturen. :(

Zie nu dat het naar de G-variant linkt op hun site.
Hmm... ik heb die ook van hun en die werkt dus wel. Ik ging uit van allerlei reddit berichten dat de G variant problemen kon geven waar de B altijd leek te werken. Echter heb ik mogelijk dus ook de G variant. Er zat geen dekseltje bij die de B wel heeft. Dus als je hem nog hebt zou ik hem proberen. Met Autobleem werkt het iig.
Wellicht waren er problemen met Bleemsync payload of oudere versie van Autobleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Xfade op 22-05-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 21:46

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Xfade schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:34:
[...]

Hmm... ik heb die ook van hun en die werkt dus wel. Ik ging uit van allerlei reddit berichten dat de G variant problemen kon geven waar de B altijd leek te werken. Echter heb ik mogelijk dus ook de G variant. Er zat geen dekseltje bij die de B wel heeft. Dus als je hem nog hebt zou ik hem proberen. Met Autobleem werkt het iig.
Wellicht waren er problemen met Bleemsync payload of oudere versie van Autobleem.
Hmm als ik het uit verpakking haal kan ik het niet meer terugsturen. Zal eerst even kijken naar het dekseltje en daarna beslissen wat ik doe.

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:20

sjaool

Every life should have 9 cats

Hier ook lid geworden van de Playstation Classic club. Afgelopen woensdagavond als MediaMarkt Deal besteld voor €29,-. Vandaag wordt hij geleverd. Altijd leuk om mee te stoeien. :D

Ik heb de Sandisk Cruzer Fit versie G35 en die werkt gewoon. Het verschil met de B35 is dat er met de G35 geen dop meegeleverd wordt om de USB-A connector te beschermen tegen stof. Verder zijn beide usb-sticks gelijk aan elkaar.

P.S. ik heb de stick gebruikt met bleemsync.

[ Voor 43% gewijzigd door sjaool op 01-06-2019 23:57 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
FNAC verkoopt hem vandaag voor 29,99 euro, ook via hun website!

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Nedgame ook. Maar zelfs dat vind ik te duur. Ik heb hem al eens gehad en de volgende dag teruggebracht. Wat een baggerapparaat is dat zeg. 3D games worden slecht oud, de emulatie is slecht vanwege 50hz en 60hz, al met al is het nog geen € 30,00 waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Cyrax0508 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 11:28:
Nedgame ook. Maar zelfs dat vind ik te duur. Ik heb hem al eens gehad en de volgende dag teruggebracht. Wat een baggerapparaat is dat zeg. 3D games worden slecht oud, de emulatie is slecht vanwege 50hz en 60hz, al met al is het nog geen € 30,00 waard wat mij betreft.
Tuurlijk wel joh. Prima hardware. Alleen al dat je twee prachtige USB controllers krijgt voor dat bedrag is het meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
Inderdaad. Ik vind het ook maar bagger-console, maar het ziet er leuk uit, het is hackbaar en je krijgt er twee controllers bij. No-brainer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ik heb zojuist een tweede besteld bij Nedgame. Deze ga ik aan mijn vader cadeau geven. Hij wou graag een spelcomputer en hij houdt vooral van oudere simpele spelletjes. Dus ga ik dit ding helemaal voor hem uitrusten. Bedankt voor tip over de aanbieding van Nedgame :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
Sir_Hendro schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 12:37:
Ik heb zojuist een tweede besteld bij Nedgame. Deze ga ik aan mijn vader cadeau geven. Hij wou graag een spelcomputer en hij houdt vooral van oudere simpele spelletjes. Dus ga ik dit ding helemaal voor hem uitrusten. Bedankt voor tip over de aanbieding van Nedgame :D
Ja? Ik heb echt te weinig verstand van hacken, anders zou het een mooie optie zijn misschien.

Als iemand zich geroepen voelt om mij hiervoor bij te staan?..... :-)

[ Voor 59% gewijzigd door Cyrax0508 op 07-06-2019 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Cyrax0508 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:30:
[...]

Ja? Ik heb echt te weinig verstand van hacken, anders zou het een mooie optie zijn misschien.

Als iemand zich geroepen voelt om mij hiervoor bij te staan?..... :-)
Youtube is je grootste vriend wat de PS Classic betreft. Genoeg tutorials te vinden daar lijkt me.
Het is dan ook niet het hacken wat je zelf doet, je maakt alleen gebruik van andermans hacks, en genoeg op YT te vinden over hoe dat moet.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 07-06-2019 14:45 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Xfade schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 04:31:
Mocht er hier nog interesse zijn, je kan de limiet van 100mAh op de usb poort opheffen, de reden dat veel flash drives niet werken.

https://modmyclassic.com/...ssic#USB_Current_Limiting

Soldeer kunsten is een pré. Maar het werkt. Die dingen zijn klein trouwens.
En anders even de reviews van @cj1 doorspitten van usb sticks, hij test het opgevraagde vermogen in idle en bij read/write in mAh keurig evenals de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfade
Er is een nieuwe versie van Bleemsync uit die OTG support toevoegt, wat het hele usb stick compatibility probleem oplost. https://modmyclassic.com/bleemsync/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-06 16:40
https://www.gamemania.nl/...43150_playstation-classic

De Classic is weer in de 'aanbieding' bij Gamemania vor 29,95!! :9

Ik hoop ook snel bij bol.com want daar heb ik nog een tegoed bon voor :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:04
Voor 30 euro kon ik hem niet laten liggen. Is het al waard voor Intelligent Qube, Puzzle Fighter en Persona. Zeker met twee controllers inbegrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:58
Na de veelal negatieve berichten over de PS Classic heb ik even afgewacht met de aanschaf. Vorige week met een tegoedbon van Amazon (zie hier voor meer informatie) toch gekocht voor ongeveer 22 euro.

Meteen Bleemsync geinstalleerd via een USB-stick. Nadat ik dit werkend had en iets van 11 spellen had toegevoegd bleek er online een site met uitgebreide bibiliotheek te zijn (ongeveer 1500 PS-spellen) te zijn. Dat past niet op een 64 gb-stick....

Toen bedacht ik met dat OTG in BS 1.1 werkt en heb ik mijn 2.5" harde schijf van 1 TB erbij gepakt. Deze heb ik hernoemd naar SONY. Met ongeveer 750 GB aan spellen duurde het wel even voor alles binnen was maar na 30 uur stampen stonden de spellen erop. Nu nog Bleemsync. Dit bleek zo simpel als het maar kan door de mappen op de USB-stick te klonen naar de harde schijf. Daarna alle spellen naar de 'transfer'-map, alles aansluiten en eens kijken wat er komt.

Alles als volgt aangesloten gezien vanaf de console: OTG-adapter -> USB-hub met daarin de harde schijf en draadloze ontvanger voor de controller (oude 2.4 Ghz-controller) -> Stroomblokje.

Opstarten en zowaar kwam vrij snel Bleemsync in beeld maar toen kwam het laden van de map met spellen. Dit duurde natuurlijk wel even en na de eerste poging ging de console direct uit. Misschien de limiet bereikt? Dit bleek te liggen aan het laden van de hoezen. De plaatjes zorgen ervoor dat het interne geheugen van de PS volloopt en bij meer dan ca. 300 plaatjes crasht hij vanwege een geheugentekort. Harde schijf aan de pc en in de games-map alle plaatjes verwijderd.

2e poging: opstarten en zowaar: de carousel. Heb ze niet nageteld maar in de games-map zie ik nu 1532 mapjes met een spel erin. Gaan we die ooit allemaal spelen? Vast niet maar leuk om te weten dat het kan!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/APyxRQm.jpg

Daarna verder gaan kijken wat er nog te tweaken is. Via Retroarch blijk je door het gebruik van andere 'cores' ook andere consoles te kunnen emuleren. Opties genoeg en uiteindelijk een verzameling van 91 emulatoren gevonden.

Nu staan er naast de 1532 PS-spelletjes nog 655 NES, 776 SNES, 430 Sega GameGear en 298 N64-spellen op mijn 1 TB-schijf (de PS-spellen zijn blijkbaar vele malen groter dan de andere genoemde spellen die samen nog geen 10 GB in beslag nemen). Van allemaal via steekproef getest en kan bevestigen dat het werkt.

Op deze manier is het toch echt wel een allemachtig leuk ding voor een erg klein bedrag. Nu nog tijd vinden om te gaan spelen >:)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WUZoegi.jpg

NB. Ik heb met opzet geen links naar spellen of cores genoemd omdat ik niet weet of dit mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@JdJtA Leuk om te zien. Ikzelf heb de NES mini, SNES mini en de PS Classic allemaal "gekraakt". Eigenlijk met als reden om hun eigen spellen te draaien. Dus de PS blijft ook alleen in gebruik voor PS spellen. Heb van alles hele pakketten aan ROM's. Maar eigenlijk hetgeen waar ik herinneringen aan heb gaan op de consoles. Meer het gemak van spelen buiten dat ik ze ook origineel nog heb met bijbehorende consoles.

Klopt inderdaad hoe en wat mag hier niet besproken worden, dus dat heb je goed gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Welke OTG kabel hebben jullie gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:48
Ik probeer net de Inateck aan te sluiten zodat ik twee controllerpoorten vrij heb, maar mijn PSC krijgt er niet genoeg voeding van. Voedingkabel in de hub, de USB-kabel die eraan hangt in de PlayStation, maar het lampje gaat maar niet branden.

Ik heb nu al een aantal adapters ervoor gebruikt (origineel iPhone, origineel iPad en een Blitzwolf) maar hij blijft het maar niet doen. Zie ik wat stoms over het hoofd? Ik stuur 'm anders terug en scoor een andere...

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51v9GqXb6XL._SX466_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794643

BobB schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:46:
Ik probeer net de Inateck aan te sluiten zodat ik twee controllerpoorten vrij heb, maar mijn PSC krijgt er niet genoeg voeding van. Voedingkabel in de hub, de USB-kabel die eraan hangt in de PlayStation, maar het lampje gaat maar niet branden.

Ik heb nu al een aantal adapters ervoor gebruikt (origineel iPhone, origineel iPad en een Blitzwolf) maar hij blijft het maar niet doen. Zie ik wat stoms over het hoofd? Ik stuur 'm anders terug en scoor een andere...

[Afbeelding]
Je hebt een simpel otg kabeltje nodig zodat je de usb aan de achterkant kunt aansluiten en je beide poorten voor vrij houdt. Staan simpele tutorials op yt hoe je je ps kunt flashen. Wanneer je de otg hack gebruikt kun je iedere usb stick gebruiken, normaal alleen 2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 794643

JdJtA schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:38:
Na de veelal negatieve berichten over de PS Classic heb ik even afgewacht met de aanschaf. Vorige week met een tegoedbon van Amazon (zie hier voor meer informatie) toch gekocht voor ongeveer 22 euro.

Meteen Bleemsync geinstalleerd via een USB-stick. Nadat ik dit werkend had en iets van 11 spellen had toegevoegd bleek er online een site met uitgebreide bibiliotheek te zijn (ongeveer 1500 PS-spellen) te zijn. Dat past niet op een 64 gb-stick....

Toen bedacht ik met dat OTG in BS 1.1 werkt en heb ik mijn 2.5" harde schijf van 1 TB erbij gepakt. Deze heb ik hernoemd naar SONY. Met ongeveer 750 GB aan spellen duurde het wel even voor alles binnen was maar na 30 uur stampen stonden de spellen erop. Nu nog Bleemsync. Dit bleek zo simpel als het maar kan door de mappen op de USB-stick te klonen naar de harde schijf. Daarna alle spellen naar de 'transfer'-map, alles aansluiten en eens kijken wat er komt.

Alles als volgt aangesloten gezien vanaf de console: OTG-adapter -> USB-hub met daarin de harde schijf en draadloze ontvanger voor de controller (oude 2.4 Ghz-controller) -> Stroomblokje.

Opstarten en zowaar kwam vrij snel Bleemsync in beeld maar toen kwam het laden van de map met spellen. Dit duurde natuurlijk wel even en na de eerste poging ging de console direct uit. Misschien de limiet bereikt? Dit bleek te liggen aan het laden van de hoezen. De plaatjes zorgen ervoor dat het interne geheugen van de PS volloopt en bij meer dan ca. 300 plaatjes crasht hij vanwege een geheugentekort. Harde schijf aan de pc en in de games-map alle plaatjes verwijderd.

2e poging: opstarten en zowaar: de carousel. Heb ze niet nageteld maar in de games-map zie ik nu 1532 mapjes met een spel erin. Gaan we die ooit allemaal spelen? Vast niet maar leuk om te weten dat het kan!

[Afbeelding]

Daarna verder gaan kijken wat er nog te tweaken is. Via Retroarch blijk je door het gebruik van andere 'cores' ook andere consoles te kunnen emuleren. Opties genoeg en uiteindelijk een verzameling van 91 emulatoren gevonden.

Nu staan er naast de 1532 PS-spelletjes nog 655 NES, 776 SNES, 430 Sega GameGear en 298 N64-spellen op mijn 1 TB-schijf (de PS-spellen zijn blijkbaar vele malen groter dan de andere genoemde spellen die samen nog geen 10 GB in beslag nemen). Van allemaal via steekproef getest en kan bevestigen dat het werkt.

Op deze manier is het toch echt wel een allemachtig leuk ding voor een erg klein bedrag. Nu nog tijd vinden om te gaan spelen >:)

[Afbeelding]

NB. Ik heb met opzet geen links naar spellen of cores genoemd omdat ik niet weet of dit mag.
Werkt Bleemsync wel goed met grote packs? Ik heb Autobleem op een 512Gb stick gezet en er een 256gb pack opgezet bordevol games, maar na het scannen (of tijdens) van de games loopt hij vast. Je zegt dat je dan de thumbnails kunt wissen, maar gaat hij daarna dan niet weer scannen en weer thumbnails aanmaken/indexeren?
Pagina: 1 2 Laatste