Spelcomputer voor jonge kinderen en papa

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Topicstarter
Hoi,

Mijn kinderen (meisje 8 en jongen bijna 6) beginnen steeds meer te zeuren over een spelcomputer.
Het aanbod is reuze en ben zelf al 15 jaar niet meer aan het gamen.
Ikzelf vind race spellen en FIFA wel leuk, shooters deed ik vaak wel op de pc maar nooit op de console, dus geen idee hoe het is om shooters op de console te spelen.

Echter moet de hoofdreden de kinderen zijn.
Welke console achten jullie het best voor jonge kinderen?
Ik neig zelf meer naar PlayStation. Maar ben bang dat het aanbod games te laag is voor hele jonge kinderen en dat ik meer moet kijken naar Nintendo of misschien Xbox.

Graag jullie ervaring en mening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

Croga

The Unreasonable Man

Anoniem: 35872 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:25:
Mijn kinderen (meisje 8 en jongen bijna 6) beginnen steeds meer te zeuren over een spelcomputer.

Ze vragen zelf om een spelcomputer. Dan zullen ze vast zelf ook om spellen vragen. Koop de spelcomputer waar die spellen voor te krijgen zijn. Probleem opgelost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Misschien dat je even vérder moet kijken dan alleen het gaming deel op de nog aan te schaffen console? Als dat apparaat in de huiskamer moet komen staan dan wil je niet hebben dat 't ding een hoop extra geluid gaat produceren bij het "draaien" van een game vanop DVD/BluRay disk en verder wil je die DVD/BR speler misschien ook wel gaan gebruiken om een film mee te gaan bekijken?

Ik zou persoonlijk voor de huidige XBox One (S/X) variant kiezen, mede vanwege dát! Neem er vervolgens een XBox Game Pass bij en je kunt gaan spelen (ook de originele XBox en XBox 360 spelen werken nog gewoon op die machine(s)).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze hebben onlangs bij familie minecraft en ook fortnite gespeeld/gezien en vonden dit geweldig.
Reviews zeggen mij dat ze hiervoor nog iets te jong zijn om goed te begrijpen.
De console komt niet in de woonkamer te staan maar op de ouder slaapkamer waar ook een tv staat.
Toezicht is er wel dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 12:35
[verwijderd]

[ Voor 111% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Anoniem: 35872 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:43:
Ze hebben onlangs bij familie minecraft en ook fortnite gespeeld/gezien en vonden dit geweldig.
De console komt niet in de woonkamer te staan maar op de ouder slaapkamer waar ook een tv staat.
Dat minecraften is zeker voor een 11-jarige prima te doen. Mijn neefjes waren op hun 8ste daaraan verslaafd en bouwden gave dingen. Voor een 5-jarige is er waarschijnlijk weinig aan alleen. Met begeleiding en hulp kan het wel leuk zijn. (Eigenlijk net als met heel veel dingen op die leeftijd.)

Zeker voor de jongste zou ik een switch doen. Ik heb zelf ook kinderen van 5 en merk dat de One net te weinig heeft waar ze zelf iets mee kunnen. (Hoop is nu gevestigd op dè grote release van vrijdag a.s.
spoiler:
paw patrol on a roll
. Ik stimuleer games helemaal niet overigens maar laat ze er wel op spelen als ze er zelf om vragen. Is meestal binnen tien minuten weer.klaar. Een Xbox is overigens wel weer prima as je van plan bent samen te gaan spelen. Met de assisted modus kun je helpen bij de controls via je eigen controller. Gamen met zijwieltjes.

Voor de oudste is een switch ook erg leuk. Dat super populaire fortnite zit erop maar ook de kwaliteitstitels van Nintendo. Ik denk dat je met die aankoop flink wat jaren lol zal hebben. Laat je senior vanaf zijn 12e met folders aan de slag voor zijn PS4. :)

Qua ouderlijk toezicht/parental controls hebben alle drie prima opties om online/creditcards/speelduur te beperken. Daar zul je je wel in moeten verdiepen maar je kunt vrij veel afstellen voor je kinderen.

Je zou ook nog een 2ds kunnen overwegen. Die dingen zijn erg cheap en er zijn bergen vol gave games.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 24-10-2018 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:07
Anoniem: 35872 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:43:
Minecraft kan al vanaf hele jonge leeftijd. Dan doen ze gewoon simpelere dingen.

Beide spellen zijn niet exclusief voor een bepaalde console. Minecraft werkt ook prima op tablets en PC.

Ik zou ze iets meer laten noemen, want ze zullen bij vriendjes vast ook gamen.

Voor een zevenjarige vind ik de Switch in elk geval geweldig door de Nintendo games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bij vriendjes gamen ze bijna niet. Hooguit op de tablet wat spelletje. Net als thuis.
Ik vind buitenspelen etc toch nog steeds belangrijker dan gamen.
Maarja ik merk dat mijn zoontje van bijna 6 er wel feeling voor heeft (alle digitale apparaten trouwens. :-) )

Dus geen idee wat voor games ze nog meer leuk zouden vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:12
Zal voor een nintendo switch gaan als het om jonge kinderen gaat. Nintendo bouwt al decenia lang op een alle leeftijden/kindvriendelijke fundering met spellen waar voornamelijk Mario en consorten een voorname hoofdrol in hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik heb er een van 3 en van 6 en dat gaat prima met een PS4. Genoeg te spelen en VR vinden ze ook te gek. Ik heb een hele dedicated kids map op de console staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-05 14:51
Nintendo switch.
Veel spellen die samen gespeeld kunnen worden. Met twee of meer controllers.
Veel kindvriendelijke titels en dito graphics.
Plus een handje vol games voor papa. O.a. Wolfenstein 2, doom, Skyrim en FIFA evt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

bram1984 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:23:
Ik heb er een van 3 en van 6 en dat gaat prima met een PS4. Genoeg te spelen en VR vinden ze ook te gek. Ik heb een hele dedicated kids map op de console staan.
Heb je tips voor wat je kinderen leuk vinden op ps4?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anoniem: 337891 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:14:
[...]

Heb je tips voor wat je kinderen leuk vinden op ps4?
In VR vooral Astrobots en Playroom. En in non VR:

Unmechanical (wel moeilijk, dus samen doen)
Rayman
Lego games
LBP
Max: Curse dinges
Ratchet & C.
Spelunky
Grow Home
Spy Cameleon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Wil je echt dikke fun ? Koop dan Lego Batman (het eerste deel) op een van de consoles. Met die game kan jij als vader als batman of robin spelen en tegelijkertijd je zoon/dochter als de andere, samen in 1 map/level. Dat heb ik destijds met mijn zoon gedaan die toen iets van 7 was. Dat was echt quality time met hem. Zoooooo ongelooflijk veel fun gehad.... Ooooooh papa, ik weet hoe het moet...... en dan verkeerd doen, nadenken en dan ineens toch de juiste oplossing vinden. Plus het is Lego en welk kind heeft daar niet mee gespeeld. Trek je meteen een lijn door naar de echte (fysieke) lego bak zodat ze daar ook nog eens mee spelen.

Nadeel is dat die game uitkwam op de vorige generaties Xbox en Playstation. Maar het grote voordeel van de Xbox One is dat die game (en vele andere oudere games) backwards compatible zijn en dus op de huidige Xbox One te spelen is, zowel als fysieke schijf als digitale aanschaf.

Verder heeft de Xbox nog de coop controler optie waarmee je, zoals @exactor it al schreef, je samen 1 controller kan besturen.

Hier een lijst van alle Backwards Compatible games: https://www.xbox.com/nl-N...atibility/available-games

En hier in plaatjes formaat zodat je meteen kan zien of het kind vriendelijke games zijn: https://www.xbox.com/en-US/xbox-one/backward-compatibility

De huidige Lego games vind ik overigens maar mwha vergeleken bij de eerste Lego Batman en de eerste Lego Indiana Jones.

Succes met de keuze....

Edit: even een gameplay filmpje van Lego Batman.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
LEGO Batman - Episode 1 - You Can Bank on Batman (HD Gameplay Walkthrough)

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 25-10-2018 09:33 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:53

Honesty

kattenneus!

Onze kinderen zijn 11 en 9, verassend inderdaad hoe snel ze leren en ons ouderen achter ons laten. We hebben twee jaar terug met kerst(nu dus 22 maanden) een xbox s gekocht, eigenlijk met het idee dat ik er zelf ook gebruik van zou kunnen maken, maar was een succes.
Met hun verjaardag begin dit jaar hebben ze beide een switch gekozen en ook weer een succes. Ze spelen nu net als heel de jeugd fortnite dus andere spellen worden bijna niet meer gespeeld.

Voor ons is het nu te laat maar misschien wel goed om een tijd af te spreken en je eraan te houden voordat ze zoals bij ons meteen smorgens naar dat ding rennen en s avonds in pyjama nog ff de laatste missie doen met hun tandenborstel al in de mond.

Voordelen switch
+kindvriendelijk(aansluiten en spelen, xbox eerst een uur instaleren)
+handheld en op de tv aan te sluiten
+veel kinderlijke spelen

Voordelen xbox (of Playstation)
+ mooier beeld
+ veel games, vaak ook iets goedkoper
+cd die je bijna niet kan kwijtraken)switch zijn hele kleine kaartjes)

ps Wij hebben toen voor de Xbox gekozen omdat die iets goedkoper was in aanschaf maar spellen zijn bijna evenduur en dat wordt de grootste kostenpost.

[ Voor 7% gewijzigd door Honesty op 25-10-2018 09:49 ]

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hier ook twee kids van 5 en 8 jaar. Wij hebben vorig jaar de switch gekocht en ze hebben er veel plezier van. De oudste mag soms Fortnite spelen maar doet vaker bouwen in Minecraft en speelt Lego games. De jongste (meisje) doet veel aan Mario Kart. En we hebben ook een game gekocht met mini games waar we als gezin veel plezier aan hebben.

Switch is de ideale console voor kids. PS en Xbox zijn in mijn ogen minder geschikt voor kids van die leeftijden maar meer voor de volwassen gamers/tieners.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 12:17
Nintendo Switch.

Mijn dochters zijn 3 en 6 en heel af en toe spelen we een potje Mario Kart.
Die kan je instellen, zodat je bijna niet hoeft te sturen en je altijd de finish haalt.
Nintendo heeft natuurlijk stapels games gericht op jongere kinderen.
Papa kan zijn lol ook op met games gericht op volwassenen.
Ook veel games die je samen met de kinderen kan spelen.
Als je de tv nodig hebt, zet je de Switch zo op tafel.
In de auto kan je hem ook gebruiken.

- Edit -
Oh ja, en Snipperclips.
Maar dat vindt mijn oudste dochter alleen leuk, omdat ze mij dan kan stangen met haar poppetje. Dan gaat ze mijn poppetje knippen terwijl ik bezig ben met puzzelen...
Maar als we goed bezig zijn, dan leert ze echt wel nadenken over oplossingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Xyphoid op 26-10-2018 10:58 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-05 14:00
2 kid (4 en 6) en de Nintendo Switch is voor hun het leukst.
- Grootste aanbod goede kindvriendelijke games
- Portable (kan mee naar restaurant/in de auto)
- Kleine controllers die goed in die kleine handjes passen
- Veel lokale multiplayer games
- Je hebt meteen 2 controllers bij aanschaf

Nadelen van de PS4 voor kids
- Controller is eigenlijk te groot (voor 6 jarige)
- PSVR heeft leuke titels, maar wordt afgeraden voor kinderen onder 12, vanwege mogelijke schadelijke effecten
- Aanbod van goede kindvriendelijke games is stuk beperkter (geen Mario games)

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:39

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Anoniem: 35872 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 18:25:
Hoi,

Het aanbod is reuze en ben zelf al 15 jaar niet meer aan het gamen.
Ikzelf vind race spellen en FIFA wel leuk, shooters deed ik vaak wel op de pc maar nooit op de console, dus geen idee hoe het is om shooters op de console te spelen.

Ik neig zelf meer naar PlayStation. Maar ben bang dat het aanbod games te laag is voor hele jonge kinderen en dat ik meer moet kijken naar Nintendo of misschien Xbox.

Graag jullie ervaring en mening.
Dat is een lastige. De leeftijd op de games zegt in elk geval helemaal niks over de speelbaarheid, maar enkel en alleen of het onderwerp bij die leeftijd past. Zo is een game voor alle leeftijden niet schokkend/storend/slecht voor jonge kinderen, maar kan deze nog steeds veel te moeilijk zijn om te spelen. Het aanbod van games voor heel jonge kinderen is inderdaad heel laag, maar dat zal je bij iedere console aantreffen.

Mijn eerste gevoel zou zijn om een Nintendo Switch aan te schaffen. Leuke platformers met Mario, Toad en Yoshi, te bedienen met touchscreen en met meer te gelijk zonder extra controllers aan te hoeven schaffen; extra uitdaging met spellen zoals Zelda en ook Fifa is erop te spelen.
Honesty schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:48:
Onze kinderen zijn 11 en 9, verassend inderdaad hoe snel ze leren en ons ouderen achter ons laten. We hebben twee jaar terug met kerst(nu dus 22 maanden) een xbox s gekocht, eigenlijk met het idee dat ik er zelf ook gebruik van zou kunnen maken, maar was een succes.
Met hun verjaardag begin dit jaar hebben ze beide een switch gekozen en ook weer een succes. Ze spelen nu net als heel de jeugd fortnite dus andere spellen worden bijna niet meer gespeeld.

Voor ons is het nu te laat maar misschien wel goed om een tijd af te spreken en je eraan te houden voordat ze zoals bij ons meteen smorgens naar dat ding rennen en s avonds in pyjama nog ff de laatste missie doen met hun tandenborstel al in de mond.

Voordelen switch
+kindvriendelijk(aansluiten en spelen, xbox eerst een uur instaleren)
+handheld en op de tv aan te sluiten
+veel kinderlijke spelen

Voordelen xbox (of Playstation)
+ mooier beeld
+ veel games, vaak ook iets goedkoper
+cd die je bijna niet kan kwijtraken)switch zijn hele kleine kaartjes)

ps Wij hebben toen voor de Xbox gekozen omdat die iets goedkoper was in aanschaf maar spellen zijn bijna evenduur en dat wordt de grootste kostenpost.
toon volledige bericht
Geen kritiek hoor, maar je kunt altijd nieuwe regels afspreken hè? Goed ouderschap evolueert mee met de leeftijd van de kinderen en de dagelijkse situaties die je tegenkomt. ;-) Zo gaf mijn dochter (nu 4) eerst heel weinig om tv en nu kijkt ze als het aan haar ligt de hele dag. Dat mag van mij niet en dus beperk ik de tijd nu voor haar.

[ Voor 36% gewijzigd door Jorgen op 25-10-2018 15:35 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1