Co-Op Games voor kids (5 jaar)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 08:01
Voor mijn kids 4 en 5 ben ik op zoek naar een gemakkelijk co-op spel, waar ze samen een doel proberen te bereiken.

De hardware of software maakt mij op zich niet zoveel uit. Zolang het maar geen allernieuwste console of pc vereist. Ik heb geen zin om voor mijn kleintjes meteen de nieuwste PS of Xbox te moeten aanschaffen. Ik wil zelf eerst een andere PC.. maar prioriteiten he? :)
Een handheld of een wat oudere pc moet volstaan. het hoeft dus ook niet het allerlaatste spel te zijn.
Makkelijk speelbaar en geen geweldadig spel.

Ik heb al gezocht op internet, maar kom dan snel uit bij bordspellen. En heb Co-Optimus.com eens door gestruind, maar kom daar ook niet echt verder.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Alle Lego spellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OpenRCT2. Beetje samen pretparken bouwen. De game heeft nog wat eigenaardigheden (syncing van gasten gaat nog niet 100%) maar dat mag de pret niet drukken.
Je moet de originele RCT2 files wel hebben, maar via GoG kost dat ook geen klap meer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:10
Mijn eerste gedachten ging naar MineCraft. Maar dat moeten ze wel leuk vinden natuurlijk.

Bovendien is MineCraft op meerdere platformen te spelen.

Wat ook wel leuk is, is Little Big Planet. Hier kan/moet je ook samenwerken om het level te voltooien. Deze is speelbaar op de PS3 en PS4.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaasBaas55
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-07-2023
Zo'n beetje elke Mario game.
zoals new Super Mario bro's op de DS.
Is niet al te duur en is goed speelbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wylana schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:40:
Mijn eerste gedachten ging naar MineCraft. Maar dat moeten ze wel leuk vinden natuurlijk.

Bovendien is MineCraft op meerdere platformen te spelen.

Wat ook wel leuk is, is Little Big Planet. Hier kan/moet je ook samenwerken om het level te voltooien. Deze is speelbaar op de PS3 en PS4.
Nadeel aan Minecraft is dat je niet echt een vastgesteld doel hebt, dus moet je zelf je doel gaan verzinnen.
OpenTTD is dan al iets aantrekkelijker, want daarmee heb je een tellertje wat de waarde van je transportbedrijf aangeeft. Verder mist dat ook enige vorm van vastgesteld doel waarvoor je 'beloning' ontvangt.

Ik meen dat je Portal ook co-op multiplayer kon doen. Daar heb je wel weer een vastgesteld doel (kom van punt X naar Y.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Glewellyn

is er ook weer.

McKaamos schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:36:
Ik meen dat je Portal ook co-op multiplayer kon doen. Daar heb je wel weer een vastgesteld doel (kom van punt X naar Y.
Portal kan zeker in co-op, maar voor kinderen van 4 en 5 is dat echt geen optie, die puzzels zijn best complex en vereisen een goede coordinatie.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-06 06:01
(S)nes/megadrive emulator op de pc met wat roms 2 xbox/Ps3-4 controllers en je heb behoorlijk wat leuke co-op side Scrollers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat78
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 08:01
Lego vind ik erg mooie spellen, alleen zijn ze wat snel op uitgekeken. Ik merk dat het racespel waar ze dingen moeten unlocken wel langer 'houdbaar' was.

Minecraft geprobeerd, maar dat vonden ze niets. Ik kon er ook geen chocolade van maken. Dus dat helpt niet. OpenTTD is nog wat ingewikkeld. Ze zijn nog maar 4 en 5... Lastig.. lastig.. blijf nog wel even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Overcooked :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337aldi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-06 09:41
Jazz jackrabbit 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
2 DS lites halen met super Mario kart en new super Mario Bros, uren speel plezier en erg veel goede games (ook als ze wat ouder zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:28
http://trackmaniaforever.com/ , gratis racegame en offline kunnen ze elkaars tijd verbreken om de beurt. Geen co-op maar het proberen waard denk ik zo?

Hallo

Pagina: 1