Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Budget PC €700

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kinop
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 25-11-2018
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: topic 1531704

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik heb een pc nodig die enkele jaren meegaat en die eventueel daarna nog vatbaar is voor hardwareupgrades. Dit is vooral om lichte games te spelen zoals League of Legends, CS.GO, ...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
De games die ik wil spelen zijn naar mijn mening niet veeleisend. Toch wil ik als bovengrens €700 zetten zonder monitor en dergelijken. De prijs moet daarom niet daarrond hangen, ik wil een systeem dat zichzelf niet bottlenecked en nog vatbaar is voor updates.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
/
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
SSD is zeker handig, eventueel AMD GPU voor FreeSync te gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
/
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
/
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
/
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Kortom: een systeem dat zichzelf niet bottlenecked met doel om games te spelen zoals League of Legends en CS.GO. De prijs mag opgaan tot 700 euro, eventueel een AMD GPU voor FreeSync.

Alle reacties

• simpeler1
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 16-01-2019
Kinop, check anders even mijn topic. Ik zit rond hetzelfde budget en heb het laatste lijstje zo min of meer zo besteld.

Nieuwe game pc 600-700

• Inrage
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-06 09:03
Wat heb je zelf al gevonden?
Maak eens een pricewatch lijstje...

• kinop
Inrage schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:10:
Ik heb zelf iets proberen bouwen, geen idee welke specs ik allemaal moet hebben maar ik vermoed dat het waarschijnlijk wel overkill is.
Inrage schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:10:
Ik heb zelf iets proberen bouwen, geen idee welke specs ik allemaal moet hebben maar ik vermoed dat het waarschijnlijk wel overkill is.
PCPartPicker part list: https://be.pcpartpicker.com/list/tFzxtg
Price breakdown by merchant: https://be.pcpartpicker.com/list/tFzxtg/by_merchant/

CPU: AMD - Ryzen 5 2600 3.4GHz 6-Core Processor (€165.00)
Motherboard: MSI - B350M PRO-VDH Micro ATX AM4 Motherboard (€61.95)
Memory: G.Skill - Ripjaws V Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3200 Memory (€139.00)
Storage: Crucial - MX500 500GB 2.5" Solid State Drive (€83.95)
Video Card: MSI - Radeon RX 580 8GB ARMOR OC Video Card (€247.73)
Case: Thermaltake - Versa H21 ATX Mid Tower Case (€33.00)
Power Supply: Cooler Master - MasterWatt 550W 80+ Bronze Certified Semi-Modular ATX Power Supply (€46.00)
Total: €776.63
Prices include shipping, taxes, and discounts when available
Generated by PCPartPicker 2018-10-18 20:19 CEST+0200

Ik moet een build hebben voor games zoals cs.go en LoL te spelen.. Dit is wss teveel voor mijn doeleinden... Please send help. Welke videokaart is goed genoeg voor mijn doeleinden en gaat ook nog een tijdje mee?

[Voor 61% gewijzigd door kinop op 18-10-2018 20:22]

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:15

g0tanks

Moderator CSA
kinop schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:19:
[...]

<a href="https://be.pcpartpicker.com/list/tFzxtg">PCPartPicker part list</a> / <a href="https://be.pcpartpicker.com/list/tFzxtg/by_merchant/">Price breakdown by merchant</a>
<table class="pcpp-part-list">
<thead>
<tr>
<th>Type</th>
<th>Item</th>
<th>Price</th>
</tr>
</thead>
<tbody>
<tr>
<td class="pcpp-part-list-type">CPU</td>
<td class="pcpp-part-list-item"><a href="https://be.pcpartpicker.com/product/jLF48d/amd-ryzen-5-2600-34ghz-6-core-processor-yd2600bbafbox">AMD - Ryzen 5 2600 3.4GHz 6-Core Processor</a></td>
<td class="pcpp-part-list-price">
€165.00
</td>
</tr>
<tr>
<td class="pcpp-part-list-type">Motherboard</td>
<td class="pcpp-part-list-item"><a href="https://be.pcpartpicker.com/product/CyCrxr/msi-b350m-pro-vdh-micro-atx-am4-motherboard-b350m-pro-vdh">MSI - B350M PRO-VDH Micro ATX AM4 Motherboard</a></td>
€61.95
</td>
</tr>
<tr>
<td class="pcpp-part-list-type">Memory</td>
<td class="pcpp-part-list-item"><a href="https://be.pcpartpicker.com/product/qGqbt6/gskill-memory-f43200c16d16gvgb">G.Skill - Ripjaws V Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3200 Memory</a></td>
€139.00
</td>
</tr>
<tr>
<td class="pcpp-part-list-type">Storage</td>
<td class="pcpp-part-list-item"><a href="https://be.pcpartpicker.com/product/ft8j4D/crucial-mx500-500gb-25-solid-state-drive-ct500mx500ssd1">Crucial - MX500 500GB 2.5" Solid State Drive</a></td>
€83.95
</td>
</tr>
<tr>
<td class="pcpp-part-list-type">Video Card</td>
<td class="pcpp-part-list-item"><a href="https://be.pcpartpicker.com/product/TTfmP6/msi-radeon-rx-580-8gb-armor-oc-video-card-rx-580-armor-8g-oc">MSI - Radeon RX 580 8GB ARMOR OC Video Card</a></td>
€247.73
</td>
</tr>
<tr>
<td class="pcpp-part-list-type">Case</td>
<td class="pcpp-part-list-item"><a href="https://be.pcpartpicker.com/product/c67wrH/thermaltake-case-ca1b200m1nn00">Thermaltake - Versa H21 ATX Mid Tower Case</a></td>
€33.00
</td>
</tr>
<tr>
<td class="pcpp-part-list-type">Power Supply</td>
<td class="pcpp-part-list-item"><a href="https://be.pcpartpicker.com/product/B6XnTW/cooler-master-masterwatt-550w-80-bronze-certified-semi-modular-atx-power-supply-mpx-5501-amaab-us">Cooler Master - MasterWatt 550W 80+ Bronze Certified Semi-Modular ATX Power Supply</a></td>
€46.00
</td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td class="pcpp-part-list-price-note">Prices include shipping, taxes, rebates, and discounts</td>
<td></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td class="pcpp-part-list-total">Total</td>
<td class="pcpp-part-list-total-price">€776.63</td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td class="pcpp-part-list-price-note">Generated by <a href="https://pcpartpicker.com">PCPartPicker</a> 2018-10-18 20:14 CEST+0200</td>
<td></td>
</tr>
</tbody>
</table>
Gebruik de pricewatch om een lijstje te maken. Dit werkt zo niet. ;)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 06:56
Maak een lijstje met Handleiding Pricewatch

• kinop
Excuses heren, onderstaand:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1MSI B350M PRO-VDH€ 61,95€ 61,95
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 249,01€ 249,01
1Thermaltake Versa H21 Zwart€ 29,99€ 29,99
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 139,-€ 139,-
1Cooler Master MWE Bronze 550€ 45,99€ 45,99
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 83,50€ 83,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 774,44

Zoals ik eerder al aangehaald heb, zal dit mss wat te veel kracht hebben voor mijn doeleinden. Daarnaast zit ik ook over mijn budget. Mijn main purpose van deze build is eigenlijk enkel vlot LoL en CS te spelen, beiden niet zo veeleisende games. Ik zoek dus iets wat enkele jaren meegaat zonder problemen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@kinop B350 werkt niet op Ryzen 2000 zonder bios flash. dan hou je nog cheap/oud moederbordje over. kies liever een goede B450. als goedkope optie heb je pricewatch: ASRock B450M Pro4
zorg dat je er compatible RAM bij hebt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MrSnoww
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 19:47
@Hackus Volgens mij heb je mij een paar dagen geleden verteld in de post van @simpeler1 zie Nieuwe game pc 600-700 dat ASrock moederborden niet zo goed zijn en vooral niet i.c.m met een Ryzen 2600.

Tot mijn grote verbazing zie ik je nu hetzelfde moederborden aanbevelen in een nieuw topic, waar je bij zegt “kies liever een goede”! Waar is je overtuiging met tests dat dit moederbord minder is dan die van MSI?!

Ik hoop niet dat jij je aandelen van MSI snel verkocht hebt voor die van ASRock, waardoor een nieuwe leverancier opeens beter is!

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@MrSnoww Er zit verschil in format en prijs. minder is niet gelijk slechter, maar Gigabyte is sowieso af te raden.(als je vragen hebt kun je me ook een PB sturen)

Dus er zit verschil in Micro-ATX, ATX en Mini-ITX.(format bord)

[Voor 17% gewijzigd door Hackus op 19-10-2018 09:52. Reden: bericht duidelijker gemaakt]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TechnoNoob
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-05 03:05

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik stel m'n vragen bij de kwaliteit van de PSU pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550. Kijk liever naar een betrouwbaardere PSU, gebruik bijvoorbeeld Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Verder is een RX580 uiterst overkill voor Lol en CSGO, daar valt zeker wat geld te besparen. Ik denk dat je zelfs uit zou kunnen met een Ryzen 2400g?
In dat geval zou je ook voor 8 GB ram kunnen gaan in plaats van 16 GB.
Als je doel is om alleen maar lichte games te draaien is dit systeem inderdaad vrij overkill.

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True