Toon posts:

Nieuwe game pc 600-700

Pagina: 1
Acties:

• simpeler1
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-01-2019
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Far Cry 5 en GTA V op hoge settings spelen

Wat mag het systeem gaan kosten?
600 á 700 zoals ik nu uit kom.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, toetsenbord / muis / beeldscherm heb ik al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wensenlijstje onderin.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD is in de huidige markt goedkoper en beter verkrijgbaar heb ik ontdekt, dus daar ben ik vanuit gegaan bij deze build.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Behalve de genoemde games spelen geen speciale eisen. Mijn huidige PC blaast alsof er een airbus 380 aan het opstijgen is, dus wellicht wat stiller lijkt me een pré.

Ga je overklokken?
Geen ervaring mee, dus laten we van de standaard instellingen uit gaan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit niet vastgelijmd aan een budget, maar ik wil het wel een beetje binnen de perken houden. Ik kies voor een AMD Ryzen 5 1600 omdat die volgens wat benchmarks beter uit komt dan de 2e generatie van dezelfde prijs. Ik weet niet goed waar ik op moet letten voor een moederbord, dus daar graag even naar kijken. Ook ben ik benieuwd of deze videokaart de beste keuze is (of dat bijvoorbeeld een paar tientjes extra een veel betere optie geeft?). Is dit allemaal compatibel (ik heb me redelijk ingelezen, maar zeker ben ik niet).

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 152,50€ 152,50
1Asus Prime B350-Plus€ 85,-€ 85,-
1ASRock Phantom Gaming X Radeon RX570 4G OC€ 179,-€ 179,-
1Sharkoon VS4-S€ 26,04€ 26,04
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 128,50€ 128,50
1Corsair VS450 (80Plus)€ 40,90€ 40,90
1Kingston A400 240GB€ 38,89€ 38,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 650,83

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Ziet er prima uit. Weinig aan toe te voegen. De rx570 GPU die je gelinkt hebt staan kost niet 179e maar 225e. Misschien zou je een videokaart 2ehands kunnen kopen?

V&A aangeboden: Asus ROG STRIX-GTX1060-6G-GAMING Zou een optie zijn,

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@simpeler1 Waar lees je dat een Ryzen5 1600 beter presteert dan Ryzen5 2600 ?
Ik zou de 2600 kiezen met een modern B450 moederbord. GTA V op hoge settings, wat bedoel je daarmee ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MrSnoww
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:10
(jarig!)
@n0elite De link van V&A betreft wel een verkoper die gemined heeft. Sommige zijn wel is waar niet gebruikt en andere een paar maanden, zie V&A.

Persoonlijk blijf ik wel liever weg van GPU's waar mogelijk mee gemined is. Ik zou dan toch even verder kijken voor een andere GPU in de GTX1060 serie.

Dit is volgens mij een prima GPU voor de prijs: V&A aangeboden: Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB

@simpeler1 Verder een in de basis prima lijstje, echter is de voeding wel van slechte kwaliteit. Ik zou een kleine 10 euro extra uitgeven voor een iets betere voeding, zoals deze; pricewatch: Corsair CX450

Daarnaast is de behuizing van slechte kwaliteit, hieronder drie alternatieven:
pricewatch: Cooler Master MasterBox Lite 5
pricewatch: Fractal Design CORE 2500
pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zilver

Daarnaast kan je nog de nieuwe versie van Ryzen nemen voor iets meer, circa 15 euro:
pricewatch: AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed
pricewatch: ASRock B450 Pro4

SSD zou ik vervangen door deze:
Budget à 40 euro: pricewatch: Crucial BX500 240GB
Iets beter à 55 euro: pricewatch: Crucial MX500 2,5" 250GB

[Voor 5% gewijzigd door MrSnoww op 15-10-2018 12:36. Reden: V&A GPU toegevoegd]

• simpeler1
Super, bedankt voor jullie snelle reacties. Die RX570 is zelfs iets goedkoper geworden. Ik denk dat hij Alternate ineens uit de pricewatch heeft gegooid? https://www.alternate.nl/...l/product/1430465?lk=9364

Ik ben niet zo van de 2e hands, geen idee waarom maar dan weet ik in ieder geval zeker dat het een goeie is. Overigens is een RX580 maar iets duurder (meegenomen in nieuwe lijst onder).

Ik heb hem aangepast aan de hand van jullie opmerkingen, tientje hier en daar maakt uiteindelijk natuurlijk wel weer wat verschil, maargoed. Zouden jullie hem dan zo doen?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1ASRock B450 Pro4€ 87,35€ 87,35
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 4GD5 (11265-31)€ 219,-€ 219,-
1BitFenix Neos Zwart/Zilver€ 37,-€ 37,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 128,50€ 128,50
1Corsair CX450€ 46,-€ 46,-
1Crucial BX500 240GB€ 38,95€ 38,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 721,80

[Voor 4% gewijzigd door simpeler1 op 15-10-2018 13:39]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:42
De CX450 heeft een enkele 6+2 pins PEG waar de videokaart een 6+2 pins en een 6 pins nodig heeft. Je komt met die voeding dus aansluitingen tekort. Alternatieven zijn pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W, pricewatch: be quiet! System Power 9 500W en pricewatch: Corsair CX450M.

De RX580 is een behoorlijke warmtebron. Die zie ik liever in een behuizing met betere koeling als de product: Fractal Design Focus G. Neem je een mATX bord als pricewatch: Gigabyte B450M DS3H dan de pricewatch: Fractal Design Focus G Mini

• simpeler1
@Uszka Thnx voor je reply, is dat ook zo bij een RX570? Anders neem ik die gewoon, scheelt ook nog eens 4 tientjes op de videokaart.

De door jou voorgestelde behuizing is ook weer iets duurder (zo'n 14 eur) is dat het waard?

@Hackus ah ja inderdaad, vs de 2600 is de 2600 natuurlijk wel beter. De 2400 is ongeveer dezelfde prijs als de 1600, dus daar had ik hem mee vergeleken. GTA V heb ik nooit gespeeld omdat m'n huidige pc dat niet (of in ieder geval niet goed genoeg) trekt. De nieuwe moet dat in ieder geval makkelijk kunnen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@simpeler1 met een Ryzen5 2600 zou ik voor MSI Tomahawk kiezen. ATX format. Die geeft de beste prestaties. Gigabyte juist niet en de Asrock is ook minder(in ATX format). voor €110,- heb je een goed moederbord met goede VRM. Gigabyte wil vaak uitvallen en BSOD veroorzaken.

[Voor 12% gewijzigd door Hackus op 19-10-2018 09:39. Reden: bericht duidelijker gemaakt]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MrSnoww
(jarig!)
@Hackus Is MSI beter dan Asrock? Ik hoor namelijk over het algemeen veelal negatieve ervaringen over MSI en positieve over zowel Gigabyte als Asrock. Maar dat verschilt misschien met AMD en Intel bordjes.

Ikzelf heb ook Gigabyte en heb er geen problemen mee, weliswaar met een Intel processor.

Uiteraard is een moederbord die 30 euro duurder is beter, maar dat is voor alle fabrikanten zo.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MrSnoww schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:13:
@Hackus Is MSI beter dan Asrock? Ik hoor namelijk over het algemeen veelal negatieve ervaringen over MSI en positieve over zowel Gigabyte als Asrock. Maar dat verschilt misschien met AMD en Intel bordjes.

Ikzelf heb ook Gigabyte en heb er geen problemen mee, weliswaar met een Intel processor.

Uiteraard is een moederbord die 30 euro duurder is beter, maar dat is voor alle fabrikanten zo.
We hebben het over AM4 B450, genoeg tests en klachten dat Gigabyte er slecht vanaf komt. MSI Tomahawk is gewoon een goed bord voor redelijke prijs (ATX). Deze kan ook nog wel (Mini-ITX) of Micro pricewatch: ASRock B450M Pro4 pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4

Minder is niet gelijk slecht. maar Gigabyte moet je sowieso vergeten in B450

[Voor 16% gewijzigd door Hackus op 19-10-2018 09:42. Reden: bericht duidelijker gemaakt]

• MrSnoww
(jarig!)
@Hackus Ik heb mijzelf niet verdiept in AM4, dus ik ga en kan hier niet op reageren ;).

@simpeler1 Ik heb verder geen op of aanmerkingen op deze build. Let wel op dat je nog een Windows installatie nodig hebt.

• simpeler1
Dank allen. Qua moederbord zal ik zelf nog even wat inlezen, als het maar een 450 is right? En stomme vraag wellicht; maar ik heb niet nog extra koelpasta oid nodig toch voor de processor? Tijdje geleden dat ik m'n laatste gebouwd heb.

Laatste vraag dan; welke videokaart raden jullie nu aan? Gewoon die RX570 van 175 euro aanhouden? (https://www.alternate.nl/...l/product/1430465?lk=9364)

• Crazyless
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-01 11:39
Sowieso heb ik net die RX580 gekocht van 219 euro, dus als je een 580 wilt, is ie weer iets duurder.. 😝

[Voor 4% gewijzigd door Crazyless op 15-10-2018 16:54]

• MrSnoww
(jarig!)
Niemand mag en kan over jouw geld beslissen. Voor de een zal die 50 euro extra voor een RX 580 het wel waard zijn en voor de ander niet.

Het beste kan je deze afweging zelf maken.
Zie vergelijking tussen de RX 570 4GB en de RX 580 4GB: YouTube: RX 580 4GB VS RX 570 4GB | DX12 AND DX11 | Comparison

Ik hoop dat je hiermee verder komt ;).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee