Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 november 2018 @ 08:59:
Ik zit een eind in chapter 5, of misschien al 6 inmiddels. Het is een prima game die me vermaakt maar ik heb me wel een beetje in de hype laten mee slepen merk ik. De tienen vlogen me om de oren bij de reviews waardoor ik ook maar een PS4 pro heb gehaald met RDR2. Zou de game zelf een 8 geven. Zoals ik zeg; prima, maar zeker niet perfect. Vooral de controls blijven bij mij een issue. Net een missie gedaan waarbij ik in een grot vol vijanden wil sluipen. In plaats van O 'stealth takedown' kom ik blijkbaar te hard aangelopen en druk ik O voor 'luidruchtige takedown?'

waarom zou je hier dezelfde knop voor gebruiken. Hele grot komt er meteen aangerend. Of als ik in een boot moet klimmen terwijl een NPC op mij wacht. Druk ik driehoekje omdat ik dat ook gebruik voor mijn paard? Druk ik vierkantje omdat ik hiermee op dingen klim? Of de vijftien rondjes die ik moet lopen om een hitch-post tot mijn paard eindelijk aan dat ding vast gemaakt wordt.
Nee, van alle speelsessies die mij tot dit punt hebben gebracht heb ik er geen gehad zonder irritatie over de besturing. Tussendoor even AC: Odyssey opgestart en het was gewoon een verademing dat ik niet herhaaldelijk de X knop moest druk om te galloperen of rennen en mijn paard uitstekend de paden volgde. Oh hey het is te heet voor je kleding? Wil je wisselen? Pech gehad, want die kleding zit nu niet op je paard en je moet je maat volgen anders is de missie gefaald.
Graphics zijn goed, wereld is mooi en vol en er zit goede humor in. Maar (nagenoeg) perfect? Nee, voor mij niet.
Je kunt in de setting (controls) uitschakelen dat je op x moet blijven drukken voor het rennen geloof ik. Maar dat werkt niet voor je paard geloof ik.
https://www.reddit.com/r/...x_to_sprint_in_rdr2other/
De game is inderdaad niet perfect, het grootste probleem zijn inderdaad de knullig controls en dat er gewoon zaken verdwijnen. Hoe kun je verwachten dat mensen honderden uren aan een game besteden om zaken te halen en dan op een magische manier verdwijnt het.
Ook vindt ik de wereld en de side missions bijna interessanter dan het verhaal. Maar misschien dat het nog komt, zit net in Chapter 4.
Melantrix schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:56:
[...]
Nee ik sta dan gewoon bij een tafel met meerdere items, druk eerst niks in. als je dan op R1 klikt 'blader' je door de items heen op tafel en kan je het oppakken of inspecten.
Je kiest dus met r1 van welke item je het context menu wil zien als het ware.
btw, ik zit ook op ps4
Ik heb het gisteren geprobeerd, maar kreeg het op geen enkele manier voor elkaar.
Op de een of andere manier krijg ik dan niet bijv. het kistje onder de tafel te pakken.
Miss nog maar eens proberen, waarschijnlijk was ik te ongeduldig
Ben gisteren ook achter gekomen dat er wapens weg zijn, deze zijn ook niet meer te vinden bij mij paard. Een van de wapens was de repeater van de gunshop in Rhodes.
spoiler:Die je kunt krijgen wanneer je de jongen bevrijdt uit de kelder
. En een ander was een bolt action rifle waar ik een scope naderhand op heb laten zetten.
Begin me jammer genoeg steeds meer te ergeren aan de game, je besteed veel tijd aan de game om bepaalde dingen te halen en na een paar dagen kom je erachter dat het op magische wijze verdwenen is. Of het nu paarden zijn of wapens, het is heel frustrerend en je kunt je beter nergens aan hechten want voor je het weet is het weg als je de game opnieuw laad.
Gisteren een groep gevonden met een wagen met machinegeweer erop, ter nauwe nood overleeft. Maar wist eerlijk gezegd niet wat ik er mee moest doen. Dacht miss kun je ermee naar je basis en anders breng ik hem na een Fence. Jammer genoeg kon ik hem niet mee nemen naar de basis en kwam ik te dicht langs een missie die automatisch start als je in de buurt komt. Wagen weg en na herladen was deze verdwenen.

Iemand een idee wat je er mee kon doen, behalve veel mensen afschieten

?
[
Voor 41% gewijzigd door
Andyk125 op 15-11-2018 09:17
]