Van wat ik lees wel. Game is blijkbaar echt gemaakt voor 3rd person.poor Leno schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:22:
Beweegt de First person mode nog steeds zo crappy als GTA5?
1ste indruk.
Verhaal is volgens echt vet, dikke dialogen etc...
Wat ik wel vindt is dat de graphics niet spectaculair zijn, ook niet met HDR. spiderman bijv zag er beter uit, strakker.
Controls zijn clunky net zoals in GTA, je ziet echt dat het een rockstar game is.
Naar mijn idee tot nu toe mischien iets te overhyped maar dat zal zich wel goedmaken verwacht ik naarmate ik er verder inkom.
nogmaals, controls zijn wel bagger imo.
Verhaal is volgens echt vet, dikke dialogen etc...
Wat ik wel vindt is dat de graphics niet spectaculair zijn, ook niet met HDR. spiderman bijv zag er beter uit, strakker.
Controls zijn clunky net zoals in GTA, je ziet echt dat het een rockstar game is.
Naar mijn idee tot nu toe mischien iets te overhyped maar dat zal zich wel goedmaken verwacht ik naarmate ik er verder inkom.
nogmaals, controls zijn wel bagger imo.
Vanmorgen voor werk 1,5 uur gespeeld, wereld ziet er schitterend uit! de muziek die op bepaalde momenten naar voren komt is geniaal.
De game zelf ziet er heel goed uit (niet oogstrelend maar dat maakt niet zo heel veel uit), de characters zijn goed uitgewerkt, eigenlijk typisch Rockstar.
De controls zijn wel wennen, ben daar niet zo heel kapot van, maar misschien is dat over 10+ uur wel anders.
Nu tot 10:30 nog even werken en vervolgens naar huis om het weekend te beginnen en de game verder te spelen.
De game zelf ziet er heel goed uit (niet oogstrelend maar dat maakt niet zo heel veel uit), de characters zijn goed uitgewerkt, eigenlijk typisch Rockstar.
De controls zijn wel wennen, ben daar niet zo heel kapot van, maar misschien is dat over 10+ uur wel anders.
Nu tot 10:30 nog even werken en vervolgens naar huis om het weekend te beginnen en de game verder te spelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Origins op 26-10-2018 07:31 ]
Zijn de controls ook handmatig instelbaar, met name de sticks ?nogmaals, controls zijn wel bagger imo.
Kan na een infarct mijn linkerhand nauwelijks bewegen en zou graag lopen met rechts en kijken met links.
Standaard is dit in games vaak andersom.
Ja aan de controls merk je meteen dat je met een Rockstar game te maken hebt.Origins schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:29:
Vanmorgen voor werk 1,5 uur gespeeld, wereld ziet er schitterend uit! de muziek die op bepaalde momenten naar voren komt is geniaal.
Persoonlijk vind ik het wel beter dan bij GTA5 maar ondanks dat had het misschien beter gekund.
Verder maakt de game enorm veel indruk.
Toch eigenlijk totaal onbegrijpelijk. Eigenlijk is het enige echte terugkerende kritiekpunt op hun games de besturing. Dan werk je met 3000+ mensen 7 jaar aan een game. Je zou dan denken dat er dan toch wel iemand zegt van 'goh, als we de besturing nu eens wat tweaken zodat in ieder geval de combat wat meer voelt als een goede third person shooter en dat het rondlopen wat meer responsive en snappy aanvoelt, misschien halen we daarmee ook dat restant van spelers binnen die de game daardoor wel zullen kopen of in ieder geval uitspelen'.jori040 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:53:
[...]
Ja aan de controls merk je meteen dat je met een Rockstar game te maken hebt.
Persoonlijk vind ik het wel beter dan bij GTA5 maar ondanks dat had het misschien beter gekund.
Verder maakt de game enorm veel indruk.
@bram1984
Daar ben ik het 100% mee eens kerel.
Als het precies zo had gevoeld dan bij GTA5 dan was ik echt super teleurgesteld geweest.
Het zijn de GTA controls maar dan toch net wat beter/anders dus ik hoop dat ik er later nog positief op terug kom.Heb er nu ook nog maar een dik uur opzitten.
Als het precies zo had gevoeld dan bij GTA5 dan was ik echt super teleurgesteld geweest.
Het zijn de GTA controls maar dan toch net wat beter/anders dus ik hoop dat ik er later nog positief op terug kom.Heb er nu ook nog maar een dik uur opzitten.
Op ERA is de kritiek niet van de lucht. Echt 9 van de 10 reacties gaan erover.jori040 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:15:
@bram1984
Tja ben benieuwd hoe het hier op het einde van de dag is met reacties.bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:18:
[...]
Op ERA is de kritiek niet van de lucht. Echt 9 van de 10 reacties gaan erover.
Het heeft er misschien ook mee te maken dat alles in begin te overweldigend is.
[ Voor 13% gewijzigd door jori040 op 26-10-2018 08:26 ]
Vind de controls niet vervelend of slecht ofzo. Alleen uitgebreid. Weet nu namelijk al niet meer hoe je je paard gerust moet stellen tijdens het rijden als die bijvoorbeeld bang is geworden door een beer. Straks is ff speuren of die controle ergens terug te vinden zijn.
Eigenlijk werkt het wel lekker gewoon.
Eigenlijk werkt het wel lekker gewoon.
[ Voor 7% gewijzigd door GovertNL op 26-10-2018 08:26 ]
Ik heb echt 0 problemen met de controls. Ik ben dan ook geen FPS speler maar ben gewoon al jaren gewend aan de R* controls. Wat vinden jullie er precies zo storend aan dan? Hoe zou het anders moeten.
Het voelt soms wat clunky.Mocht het echt een kwestie van gewenning zijn dan kom ik er zeker nog op terug.RobPete89 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:25:
Ik heb echt 0 problemen met de controls. Ik ben dan ook geen FPS speler maar ben gewoon al jaren gewend aan de R* controls. Wat vinden jullie er precies zo storend aan dan? Hoe zou het anders moeten.
Laat ik trouwens wel heel duidelijk zijn dat het niet iets is waardoor je de game moet laten liggen.
[ Voor 21% gewijzigd door jori040 op 26-10-2018 08:36 ]
Kan ik de Amazon.com download code (niet .de!) versie van 60 dollar activeren in Nederland? Lijkt mij op dit moment de beste deal.
heeft volgens mij gewoon te maken met de engine van de game, hoe die geschreven is. hier borduren ze op voort en is te lastig wellicht om aan te passen.bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:06:
[...]
Toch eigenlijk totaal onbegrijpelijk. Eigenlijk is het enige echte terugkerende kritiekpunt op hun games de besturing. Dan werk je met 3000+ mensen 7 jaar aan een game. Je zou dan denken dat er dan toch wel iemand zegt van 'goh, als we de besturing nu eens wat tweaken zodat in ieder geval de combat wat meer voelt als een goede third person shooter en dat het rondlopen wat meer responsive en snappy aanvoelt, misschien halen we daarmee ook dat restant van spelers binnen die de game daardoor wel zullen kopen of in ieder geval uitspelen'.
maar het is wel opvallend dat het zo clunky is.
Eraan wennen kan natuurlijk, maar dat betekent niet dat het niet beter kan, vind ik persoonlijk dan.RobPete89 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:25:
Ik heb de game nog niet gespeeld, maar alles wat ik lees wijst naar classic R* controls: clunky, unresponsive, onlogische button mapping.
De laatste 2 AC games laten zien dat je ook met alleen de analoge stick perfecte loop/paardrijd controls kan hebben. Nu ben je dus je duim kwijt (tenzij je paddles gebruikt op je controller) en dus ook de camera movement.
Verder schijnt Arthur echt als een tank aan te voelen. Dat herken ik zelf ook uit GTA en de vorige RDR.
nogmaals het verhaal en hoe het verteld wordt, episch! laat daar geen misverstand over zijn boys. halen die game, no doubt.
Yep, daar houd ik me maar aan vast. Weet niet of ik vandaag aan spelen toe ga komen (wil op tijd naar bed, paar slechte nachten achter de rug), maar anders morgen even kijken hoe ver ik kom.shakespeare schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:48:
nogmaals het verhaal en hoe het verteld wordt, episch! laat daar geen misverstand over zijn boys. halen die game, no doubt.
Als je dan in begin meteen al die production value ziet dan ben je uiteindelijk blij dat je de game hebt.bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:49:
[...]
Yep, daar houd ik me maar aan vast. Weet niet of ik vandaag aan spelen toe ga komen (wil op tijd naar bed, paar slechte nachten achter de rug), maar anders morgen even kijken hoe ver ik kom.
Ja.sigmundfreund schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:34:
Kan ik de Amazon.com download code (niet .de!) versie van 60 dollar activeren in Nederland? Lijkt mij op dit moment de beste deal.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Oh ik wist niet eens dat ik first person kon doen hahabram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 06:46:
[...]
Van wat ik lees wel. Game is blijkbaar echt gemaakt voor 3rd person.
Bij GTA5 vond ik dit dan weer een ramp maar dat kan ook door de baggere FPS van GTA5 komen. Normaal heb ik het niet op het bewegen dmv een 3rd person view maar bij RDR2 hebben ze dit keurig voor elkaar (misschien een persoonlijk iets).
Jep, ik heb wel zin om dit weekend enkele uren erin te stoppen
Wat je trouwens ook kan doen; uitgaan van de positieve reacties ipv alleen negatieve aanhalen, zoals je zelf zegt: je hebt het spel nog niet eens gespeeld..
Ik vind het persoonlijk totaal niet te vergelijken met GTA5, waar ik bij GTA5 nog altijd een kluns was qua controls na 2 jaar heb ik de smaak van RDR2 na 1 uur al te pakken. Ja er zijn veel functies die ze maar allemaal via een controller toegankelijk moeten maken ipv een toetsenbord met ik weet niet hoeveel keys. Maar ik vind het zeer logisch en eenvoudig werken (wel even een paar minuten wennen, toegegeven, alleen al bij je paard heb je veel functies qua storage en etc)
----
Oja voor de mensen die bang zijn dat je niet kan save, start-story-save. Gewoon heerlijk instant save en later verder gaan ipv complete missies opnieuw doen (zoals naar mijn weten in GTA5 het geval was)
[ Voor 38% gewijzigd door LopendeVogel op 26-10-2018 09:27 ]
Deze hier ook nog maar even plaatsen als dat al niet gebeurt is.
RDR2: Companion Android
RDR2: Companion iOS
RDR2: Companion Android
RDR2: Companion iOS
"When you grow up your heart dies"
Ik heb de game nog niet gespeeld, maar in een van de uitgebreide previews kwam het first person gedeelte naar voren. Als ik me het goed herinner was het beter dan in GTA5, maar nog niet heel erg top.LopendeVogel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:13:
[...]
Oh ik wist niet eens dat ik first person kon doen hahaDit ook tot nu toe niet gemist (net pas mijn eerste hert geslacht) aangezien de 3rd person gewoon zeer lekker loopt en speelt (schieten, bewegen etc).
Bij GTA5 vond ik dit dan weer een ramp maar dat kan ook door de baggere FPS van GTA5 komen. Normaal heb ik het niet op het bewegen dmv een 3rd person view maar bij RDR2 hebben ze dit keurig voor elkaar (misschien een persoonlijk iets).
Jep, ik heb wel zin om dit weekend enkele uren erin te stoppen
Wat je trouwens ook kan doen; uitgaan van de positieve reacties ipv alleen negatieve aanhalen, zoals je zelf zegt: je hebt het spel nog niet eens gespeeld..
Ik vind het persoonlijk totaal niet te vergelijken met GTA5, waar ik bij GTA5 nog altijd een kluns was qua controls na 2 jaar heb ik de smaak van RDR2 na 1 uur al te pakken. Ja er zijn veel functies die ze maar allemaal via een controller toegankelijk moeten maken ipv een toetsenbord met ik weet niet hoeveel keys. Maar ik vind het zeer logisch en eenvoudig werken (wel even een paar minuten wennen, toegegeven, alleen al bij je paard heb je veel functies qua storage en etc)
Wat wel heel erg naar voren kwam in die preview is dat het echt een heel andere speelervaring geeft. Sommige dingen komen dan veel intenser over, zoals bijvoorbeeld een tavern brawl (vuistgevecht).
Dus ondanks dat FPS waarschijnlijk minder speelt dan 3rd is het waarschijnlijk wel aan te raden om zo af en toe eens te switchen voor een uurtje oid
Allemaal persoonlijk, ik heb 0 reviews bekeken.. Ik heb her en der wat foto's gezien en dat is het, ik heb het niet zo op reviews die je een verkeerd beeld kunnen geven. Ik ervaar dit soort dingen liever zelfEJPostema schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:29:
[...]
Ik heb de game nog niet gespeeld, maar in een van de uitgebreide previews kwam het first person gedeelte naar voren. Als ik me het goed herinner was het beter dan in GTA5, maar nog niet heel erg top.
Wat wel heel erg naar voren kwam in die preview is dat het echt een heel andere speelervaring geeft. Sommige dingen komen dan veel intenser over, zoals bijvoorbeeld een tavern brawl (vuistgevecht).
Dus ondanks dat FPS waarschijnlijk minder speelt dan 3rd is het waarschijnlijk wel aan te raden om zo af en toe eens te switchen voor een uurtje oid
wacht nou gewoon eerst tot je de game hebt gespeeld voordat je hier over begint te zeuren....bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:48:
[...]
Eraan wennen kan natuurlijk, maar dat betekent niet dat het niet beter kan, vind ik persoonlijk dan.
Ik heb de game nog niet gespeeld, maar alles wat ik lees wijst naar classic R* controls: clunky, unresponsive, onlogische button mapping.
De laatste 2 AC games laten zien dat je ook met alleen de analoge stick perfecte loop/paardrijd controls kan hebben. Nu ben je dus je duim kwijt (tenzij je paddles gebruikt op je controller) en dus ook de camera movement.
Verder schijnt Arthur echt als een tank aan te voelen. Dat herken ik zelf ook uit GTA en de vorige RDR.
Ik zeg alleen wat ik lees hè. Dat staat ook letterlijk in de zin die je quote.TJ89 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:32:
[...]
wacht nou gewoon eerst tot je de game hebt gespeeld voordat je hier over begint te zeuren....
Maar ik kan me niet voorstellen dat het in mijn geval ineens super snappy aanvoelt.
Volgens mij kan het nu alleen maar meevallen voor jou.Ben benieuwd naar je 1ste indruk.bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:36:
[...]
Ik zeg alleen wat ik lees hè. Dat staat ook letterlijk in de zin die je quote.
Maar ik kan me niet voorstellen dat het in mijn geval ineens super snappy aanvoelt.
Zeuren? hij geeft een valide punt aan waar meerdere mensen over vallen.TJ89 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:32:
[...]
wacht nou gewoon eerst tot je de game hebt gespeeld voordat je hier over begint te zeuren....
Ik ben het zeker met hem eens dat de controls gewoon weird voelen.
Vraagje aan de mensen die al spelen: hoe werkt het als je de minimap uitschakelt? Hoe weet je daar waar je naartoe moet? Ik vind dat ding echt spuuglelijk.
Je kunt ook kiezen voor een soort kompas. Dan zie je alleen globaal een richting waar je heen moet. Werkt heel fijnbram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:45:
Vraagje aan de mensen die al spelen: hoe werkt het als je de minimap uitschakelt? Hoe weet je daar waar je naartoe moet? Ik vind dat ding echt spuuglelijk.
Als je ‘m helemaal uitzet zie je echt helemaal niks meer dacht ik, en moet je eigenlijk wel een tablet met de companion app naast je hebben liggen.
[ Voor 16% gewijzigd door kronolith op 26-10-2018 09:48 ]
Mooi zo. Ik duik eerst de settings in. Controls aanpassen, HUD uitzetten. En gaan.kronolith schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:46:
[...]
Je kunt ook kiezen voor een soort kompas. Dan zie je alleen globaal een richting waar je heen moet. Werkt heel fijn
Als je ‘m helemaal uitzet zie je echt helemaal niks meer dacht ik, en moet je eigenlijk wel een tablet met de companion app naast je hebben liggen.
Kun je de buttons ook remappen? Sprinten onder L3 bijvoorbeeld? Bukken zie ik graag onder R3. Cover mag van mij rondje zijn en vierkantje reloaden.
Als dat je mening is na het spel gespeeld te hebben; prima, wie ben ik om daar wat van te vinden. Het ging mij er meer om dat mensen al lopen te klagen voordat ze überhaupt het spel gespeeld hebben. Wacht het gewoon af en kom daarna met je mening...Origins schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:41:
[...]
Zeuren? hij geeft een valide punt aan waar meerdere mensen over vallen.
Ik ben het zeker met hem eens dat de controls gewoon weird voelen.
Misschien een ''domme'' vraag hoor, maar wat is precies de gedachte achter ''locked'' controls?
Waarom zouden spelers niet vrij mogen zijn om zelf te kiezen welke acties ze aan welke knop koppelen, los van de essentiele controls die eventueel niet aan te passen zijn.
Ik snap het niet zo goed, levert toch alleen maar voordelen op en heeft verder geen impact op de game zelf?
Waarom zouden spelers niet vrij mogen zijn om zelf te kiezen welke acties ze aan welke knop koppelen, los van de essentiele controls die eventueel niet aan te passen zijn.
Ik snap het niet zo goed, levert toch alleen maar voordelen op en heeft verder geen impact op de game zelf?
Het probleem met de controls is ook dat er een flinke leercurve hebt want het zijn er gewoon heel veel. Ik zit constant te denken welk knopje is het ook alweer en dan moet je ook nog eens combinaties gebruiken.
Ik ga zo maar weer los, uitslapen lukte toch niet echt ondanks dat ik pas om 05:00 in mijn nest lag
Nu lekker de wereld verkennen.
Ik ga zo maar weer los, uitslapen lukte toch niet echt ondanks dat ik pas om 05:00 in mijn nest lag
[ Voor 25% gewijzigd door Chaoss op 26-10-2018 09:57 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Consoles. Simpelheid. Dat soort zaken. Maar je ziet wel steeds vaker games waarbij je dit kan aanpassen. Op de PS4 (Xbox geen idee, heb ik niet) kun je bij toegankelijkheid ook buttons swappen. Zo heb ik Far Cry 5 geheel doorgespeeld met R3 en rondje omgewisseld omdat ik crouchen onder R3 wil hebben.Ambition88 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:52:
Misschien een ''domme'' vraag hoor, maar wat is precies de gedachte achter ''locked'' controls?
Ik ga in RDR2 wel ff freubelen om te kijken wat het beste werkt. Dat lock on aimen is in ieder geval het eerste dat ik uitzet.
Dit begrijp ik ook niet inderdaad.Ambition88 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:52:
Wat wel altijd mogelijk is: How-to-remap-your-xbox-one-controllers-buttons
Dat heb ik op die manier ook nog met de controls.Chaoss schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:55:
Het probleem met de controls is ook dat er een flinke leercurve hebt want het zijn er gewoon heel veel. Ik zit constant te denken welk knopje is het ook alweer en dan moet je ook nog eens combinaties gebruiken.
Een ding weet ik wel dat het niet gaat werken om hier nog een game naast te spelen.De Fallout76 beta ga ik lekker laten voor wat het is.
Hm oke, moet eerlijk zeggen dat ik de controls in Spiderman aan het begin ook overweldigend vond, maar 5/6 uur later zat alles toch aardig goed in het geheugen en kwam ik hiermee nooit in de problemen, is dit een beetje vergelijkbaar?Chaoss schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:55:
Ja precies, hopelijk voegen ze dit nog toe in een future update..bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:55:
[...]
Consoles. Simpelheid. Dat soort zaken. Maar je ziet wel steeds vaker games waarbij je dit kan aanpassen. Op de PS4 (Xbox geen idee, heb ik niet) kun je bij toegankelijkheid ook buttons swappen. Zo heb ik Far Cry 5 geheel doorgespeeld met R3 en rondje omgewisseld omdat ik crouchen onder R3 wil hebben.
Ik ga in RDR2 wel ff freubelen om te kijken wat het beste werkt. Dat lock on aimen is in ieder geval het eerste dat ik uitzet.
Nee. Je kunt wel de hud aanpassen. Toch snap ik niet dat na al je gezeur en lage verwachtingen maar de meeste posts in beide topics (zo komt het iig op mij over) dat je t toch gekocht hebt haha, toch ook maar op de hype train gestapt?bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 09:51:
[...]
Mooi zo. Ik duik eerst de settings in. Controls aanpassen, HUD uitzetten. En gaan.
Kun je de buttons ook remappen? Sprinten onder L3 bijvoorbeeld? Bukken zie ik graag onder R3. Cover mag van mij rondje zijn en vierkantje reloaden.
Ik vind het een heerlijke game. Controls zoals in gta: prima, het doet wat het moet doen. Het verhaal en de setting zijn op dit moment fantastisch.
Something under the bed is drooling
Ik las wel dat je het tap to sprint knopje kan wijzigen. Alleen geen idee hoe.Mauz1978 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:13:
[...]
Nee. Je kunt wel de hud aanpassen. Toch snap ik niet dat na al je gezeur en lage verwachtingen maar de meeste posts in beide topics (zo komt het iig op mij over) dat je t toch gekocht hebt haha, toch ook maar op de hype train gestapt?
Ik vind het een heerlijke game. Controls zoals in gta: prima, het doet wat het moet doen. Het verhaal en de setting zijn op dit moment fantastisch.
Qua controls heb ik nog steeds lage verwachtingen, maar ik wil het gewoon proberen. Vind ik het niks, gaat die gewoon voor 4 tientjes op Marktplaats volgende week.
[ Voor 12% gewijzigd door bram1984 op 26-10-2018 10:15 ]
In de settings kun je togglen dat je rent door X ingedrukt te houden óf door X een keer in te drukken.bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:15:
[...]
Ik las wel dat je het tap to sprint knopje kan wijzigen. Alleen geen idee hoe.
Qua controls heb ik nog steeds lage verwachtingen, maar ik wil het gewoon proberen. Vind ik het niks, gaat die gewoon voor 4 tientjes op Marktplaats volgende week.
Staat los van sprinten, dat is nog steeds X rammen.
Je hebt dus drie snelheden om je te verplaatsen te voet: Lopen, rennen/snel wandelen (?) en sprinten.
Ook erg fijn dat je nu kunt kiezen om het paard te besturen met de linker-joystick ten op zichte van de camera óf ten opzichte van de positie van het paard in-game.
[ Voor 20% gewijzigd door Mast3rWill op 26-10-2018 10:30 ]
Ik speel graag de good guy in games, maar aangezien je in een gang zit, kan dat uberhaupt? Ben je altijd een bad guy...
Beetje dilemma, want ik wil natuurlijk ook gewoon overvallen plegen enzo
GamiQ, de game notes app met game maps!
Jammer.Mast3rWill schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:21:
[...]
In de settings kun je togglen dat je rent door X ingedrukt te houden óf door X een keer in te drukken.
Staat los van sprinten, dat is nog steeds X rammen.
Je hebt dus drie snelheden om je te verplaatsen te voet: Lopen, rennen/snel wandelen (?) en sprinten.
Hier trouwens nog wat 1080p PS4 Pro screens. Geen spoilers. Wat een wazige bende zeg.
spoiler:
Grapje, ziet er gewoon vet uit.
https://farm2.staticflick...37867274_8fe9ff643c_o.png
https://farm2.staticflick...37869644_bf5912ba1b_o.png
https://farm2.staticflick...62901711_a2687fc385_o.png
Screens zien er inderdaad prima uit! Wat meteen opvalt is het gebrek aan aliasing door het toepassen van supersampling!
Vraagje voor de mensen die al spelen. Kan je je wanted level in bepaalde dorpen/gebieden ook kwijtraken? Droeg net die bandana en dat hielp al om niet herkend te worden.
Inderdaad zeg. Blurry messbram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:28:
[...]
Jammer.
Hier trouwens nog wat 1080p PS4 Pro screens. Geen spoilers. Wat een wazige bende zeg.
spoiler:Grapje, ziet er gewoon vet uit.

Ben heel benieuwd. Vanmiddag mijn pre-order bij Mediamarkt ophalen! Heb alleen geen afhaalbericht gehad. Wel vreemd... wel de bestelbevestiging.
Je kan bounties betalen.RobPete89 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:30:
Vraagje voor de mensen die al spelen. Kan je je wanted level in bepaalde dorpen/gebieden ook kwijtraken? Droeg net die bandana en dat hielp al om niet herkend te worden.
The_Worst schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 02:37:
@UltraSub
spoiler: ProloogLigt die O'Driscoll al wel op de grond? Ik kon hem toen vastgrijpen en dan kiezen voor 'Question' of 'Hit'
Ik ben nu net voorbij, de lange (!), proloog en het ziet er adembenemend uit! De landschappen, karakters, erg mooi. Laadtijden zijn erg goed te doen, ik vind ze best kort eigenlijk. Morgenvroeg weer verder.![]()
spoiler:
Ja, hij ligt op de grond no no no te roepen
Maar ik kan verder dus niks, zag in de walkthrough videos inderdaad dat hij middels "interrogate" vast gegrepen werd, maar ik krijg de controls simpelweg niet. Vanavond nog eens proberen dan maar..
Je wordt onwijs beloond voor het spelen als good guy, dus het is eerder dat je gedwongen wordt om goed te spelen, om vervolgens in de main missions de brute overvaller te spelen. Dat is wel soms wat vreemd.-SaveMe- schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:27:
Ik speel graag de good guy in games, maar aangezien je in een gang zit, kan dat uberhaupt? Ben je altijd een bad guy...
ziet er knap uit voor 1080p screens toch?bram1984 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:28:
[...]
Jammer.
spoiler:Grapje, ziet er gewoon vet uit.
edit: hahaha ik zie nu je spoiler pas

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 26-10-2018 11:07 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Die intro is zoo traag, weet niet of ik dit ga volhouden. En die controls, mijn god, het is meer alsof ik een film aan het spelen ben ipv een game.
FF doorbijten. Intro vond ik ook mwah. Na het sneeuw gedeelte krijg je vrijheid.shoombak schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:07:
Die intro is zoo traag, weet niet of ik dit ga volhouden. En die controls, mijn god, het is meer alsof ik een film aan het spelen ben ipv een game.
Het maakt niet uit welke keuze je maakt zo lang je maar zorgt dat je of duidelijk meer bad guy of duidelijk meer good guy wordt. De beloningen lopen voor beiden op.SemperFidelis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:04:
[...]
Je wordt onwijs beloond voor het spelen als good guy, dus het is eerder dat je gedwongen wordt om goed te spelen, om vervolgens in de main missions de brute overvaller te spelen. Dat is wel soms wat vreemd.
Mensen helpen = karma = later worden terugbeloond.Pepigno schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Het maakt niet uit welke keuze je maakt zo lang je maar zorgt dat je of duidelijk meer bad guy of duidelijk meer good guy wordt. De beloningen lopen voor beiden op.
Heb hem gisterenavond even kort gespeeld na een download van 2,5 uur
. Ondanks dat ik een Xbox One heb vind ik dat RDR2 er fantastisch uit ziet (alleen de sneeuwsetting nog mogen bewonderen).
De controls vragen een flinke leercurve maar dat vind ik persoonlijk juist een leuke uitdaging. Het doorzoeken van een huisje en het oppakken van mijn hoed kost mij aardig wat moeite
.
Het is geen game waar je de heerser van alles wordt, je bent een radartje in het geheel.
De controls vragen een flinke leercurve maar dat vind ik persoonlijk juist een leuke uitdaging. Het doorzoeken van een huisje en het oppakken van mijn hoed kost mij aardig wat moeite
Het is geen game waar je de heerser van alles wordt, je bent een radartje in het geheel.
@Hulleman Yep, lees mijn "spoiler". 
Volgens de Gamekings review zit er aan beide een beloning. Als je de bad guy bent, dan heb je bijvoorbeeld weer meer overtuigingskracht tijdens conversaties.Pepigno schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:11:
[...]
Het maakt niet uit welke keuze je maakt zo lang je maar zorgt dat je of duidelijk meer bad guy of duidelijk meer good guy wordt. De beloningen lopen voor beiden op.
Ik kreeg juist meteen kippenvel bij die intro.shoombak schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:07:
Is er al iemand naar het RDR1 deel van de map geweest? En is er veel veranderd ten aanzien van het eerste deel?
Tip:Jurian[Tweakers] & Boris hebben een video over Red Ded bij Gamekings.
Hier meer screens van zowel base als Pro consoles.
https://www.resetera.com/...photography-thread.77077/
https://www.resetera.com/...photography-thread.77077/
Een paar dingen die opvallen in de eerste 30 minuten:
De controls zijn absoluut waardeloos. Interactie met dingen: driehoekje OF vierkantje, ligt eraan of het ding een collectible is, of een omgevingsding, of een lijk, of een beest.
Ze hadden 1 knop moeten hebben ingesteld als "interactieknop". Nu hebben ze er 2 ingesteld als default. Wáárom is er een verschil tussen een item oppakken van een tafel of van een lijk? Wat bloedirritant.
Verder:
Fuck wat een laf spel. Dertig minuten en d'r nu al op afgeknapt. Maar ik ga d'r nog een paar uur aan wagen, hopelijk is dit gewoon een gevalletje "intro pains" en wordt het hierna allemaal duidelijk.
Eerste indruk: 5/10.
De controls zijn absoluut waardeloos. Interactie met dingen: driehoekje OF vierkantje, ligt eraan of het ding een collectible is, of een omgevingsding, of een lijk, of een beest.
Ze hadden 1 knop moeten hebben ingesteld als "interactieknop". Nu hebben ze er 2 ingesteld als default. Wáárom is er een verschil tussen een item oppakken van een tafel of van een lijk? Wat bloedirritant.
Verder:
- Mijn god wat zijn de gezichten slecht gemaakt. Echt verbazingwekkend slecht. Ik was The Witcher 3 gewend sinds die uit kwam en ik had veel hogere verwachtingen van RDR2. Ook games als Uncharted doen dit extreem veel beter.
- Lopen. Je loopt als een slak. Je moet CONSTANT op het kruisje rammen om tempo d'r in te krijgen.
- In de sneeuw is het helemaal irritant als begin. Traag als dikke stront.
- En als je in een hut bent en dingen moet opsporen loopt je character steeds in het zicht van alles. Ik ga eens kijken of ik een FPS view kan aanzetten. Dit derde-persoon gedoe is zwaar irritant.
- Gevoelig onderwerp misschien, maar: "I don't wanna sleep next to those darkies." Darkies? Echt? Django Unchained had er ook weinig moeite mee om niet zo laf te zijn en gewoon de taal van de tijd te gebruiken: blanke mensen anno 1890 noemden zwarte mensen namelijk "niggers", niet "darkies".
Fuck wat een laf spel. Dertig minuten en d'r nu al op afgeknapt. Maar ik ga d'r nog een paar uur aan wagen, hopelijk is dit gewoon een gevalletje "intro pains" en wordt het hierna allemaal duidelijk.
Interessant. 5/10 doet dan weer echt vermoeden dat het een enorm kutspel is. Vind je t zo erg?Blue-eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:34:
Verder:En dan heb ik het nog niet eens over de saaie voice acting. Perfect gesproken beschaafd modern Engels, perfect gearticuleerd, maar met een grof gebrek aan enige emotie.
- Mijn god wat zijn de gezichten slecht gemaakt. Echt verbazingwekkend slecht. Ik was The Witcher 3 gewend sinds die uit kwam en ik had veel hogere verwachtingen van RDR2. Ook games als Uncharted doen dit extreem veel beter.
- Lopen. Je loopt als een slak. Je moet CONSTANT op het kruisje rammen om tempo d'r in te krijgen.
- En als je in een hut bent en dingen moet opsporen loopt je character steeds in het zicht van alles. Ik ga eens kijken of ik een FPS view kan aanzetten. Dit derde-persoon gedoe is zwaar irritant.
- Gevoelig onderwerp misschien, maar: "I don't wanna sleep next to those darkies." Darkies? Echt? Django Unchained had er ook weinig moeite mee om niet zo laf te zijn en gewoon de taal van de tijd te gebruiken: blanke mensen anno 1890 noemden zwarte mensen namelijk "niggers", niet "darkies".
In 30 minuten tijd: neem het met een korrel zout, of een berg zout. Maar na "darkies" knapte er wel iets, ja. Dat was gewoon té braaf.SemperFidelis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:36:
[...]
Interessant. 5/10 doet dan weer echt vermoeden dat het een enorm kutspel is. Vind je t zo erg?
Kutspel omdat ze geen niggers zeggen.Blue-eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:37:
[...]
In 30 minuten tijd: neem het met een korrel zout, of een berg zout. Maar na "darkies" knapte er wel iets, ja. Dat was gewoon té braaf.
Blue-eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:37:
[...]
In 30 minuten tijd: neem het met een korrel zout, of een berg zout. Maar na "darkies" knapte er wel iets, ja. Dat was gewoon té braaf.
spoiler:
En je kan ook al niet naar de hoeren of sex hebben
4/10
Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/
Je weet dat rond die tijd Darkies een gewoon woord was toch?Blue-eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:37:
[...]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
zit er veel verschil in tussen de slim en de pro mbt deze game?
Waar heb je het over. Dat is voor 't eerst dat ik dit woord hoor. Geen enkele western (boeken, films) (en ik ben fan) heeft ooit dat woord gebezigdcorset schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:39:
[...]
Je weet dat rond die tijd Darkies een gewoon woord was toch?of is dit weer een poging tot edgy troll post?
Als ik fout zit daar: prima. Mea culpa. Dan staat de rest nog steeds: 2 knoppen om items op te pakken, waardeloze gezichten, slechte voice acting. En dat in het begin van een game met zoveel hype.
lol.. "Ik heb films gezien! dus ik weet alles van die tijd!"Blue-eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:45:
[...]
Waar heb je het over. Dat is voor 't eerst dat ik dit woord hoor. Geen enkele western (boeken, films) (en ik ben fan) heeft ooit dat woord gebezigd![]()
Als ik fout zit daar: prima. Mea culpa. Dan staat de rest nog steeds: 2 knoppen om items op te pakken, waardeloze gezichten, slechte voice acting. En dat in het begin van een game met zoveel hype.
Darkie, Nigger, Blackie, waren allemaal termen. Die zelfs tegenwoordig nog gebruikt worden. Maar gelukkig hebben we een expert!
Ik weet niet, gewoon geleerd tijdens geschiedenis + engels, had ik geen andere media voor nodig.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Sorry maar als je dit een 5/10 geeft dan ben je niet in staat om een game te beoordelen.Blue-eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:34:
Verder:En dan heb ik het nog niet eens over de saaie voice acting. Perfect gesproken beschaafd modern Engels, perfect gearticuleerd, maar met een grof gebrek aan enige emotie.
Haha holy shit ik moest wel lachen. Niks mis met een beetje tegengeluid. Hopelijk wordt het later beter voor je.Blue-eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:34:
@corset Moet zeggen dat ik er ook nog nooit van gehoord heb.
@bram1984 gek
ik heb het er tijden geleden over gehad op school een keer (denk al ruim 14-15 jaar geleden). Darkie was eerst een slang term voor "de gekleurde medemens", later is het normaler en normaler geworden.
zelfs zover dat er in japan jaren lang Darkie tandpasta was met een trotse neger als logo.
Moet je tegenwoordig proberen. Heb je gelijk gezeik
zelfs zover dat er in japan jaren lang Darkie tandpasta was met een trotse neger als logo.
Moet je tegenwoordig proberen. Heb je gelijk gezeik
Sorry hoor, maar zeker de eerste 30 minuten zijn niet meer dan een 5/10 waard, slakkengang QTE simulator komt het meest in de buurt, zonder de QTE spanning natuurlijkSemperFidelis schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:36:
[...]
Interessant. 5/10 doet dan weer echt vermoeden dat het een enorm kutspel is. Vind je t zo erg?
edit/
en een game van X uur waarbij 1 enkele loot al 5-10 seconden duurt
[ Voor 9% gewijzigd door shoombak op 26-10-2018 12:15 ]
Hmm;corset schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:49:
[...]
lol.. "Ik heb films gezien! dus ik weet alles van die tijd!"
Darkie, Nigger, Blackie, waren allemaal termen. Die zelfs tegenwoordig nog gebruikt worden. Maar gelukkig hebben we een expert!
Ik weet niet, gewoon geleerd tijdens geschiedenis + engels, had ik geen andere media voor nodig.
a. Used by people who are not black as a relatively neutral (or occasionally positive) term, with no specifically hostile intent.
1897 Outing 29 333/1 What is wanted is a genuine nigger—not a colored person, or an Afro-American, or a darkey—and one who has been there before [i.e. game fishing in Florida].
1931 Good Housek. (U.S. ed.) Dec. 126/1 You might think it funny for me, a white man, to say a nigger is the best preacher I ever heard.
b. Used by people who are not black as a hostile term of abuse or contempt.
1861 H. A. Jacobs Incidents Life Slave Girl vii. 59 Do you suppose that I will have you tending my children with the children of that nigger?
1931 D. L. Sayers Five Red Herrings i. 11 Waters,..like all Englishmen, was ready enough to admire and praise all foreigners except dagoes and niggers.
c. Used by black people (esp. African Americans) as a neutral or favourable term.
1884 ‘M. Twain’ Adventures Huckleberry Finn viii. 72 Dey wuz a nigger name' Bob, dat had ketched a wood-flat.
1937 in N. R. Yetman Voices from Slavery 257 A nigger by name o' Enoch Golden married us.
En ga zo maar door met andere vormen. Op een paarna alleen maar "Nigger". dus ja het komt nogal slap over, zeker na een GTA V met behoorlijk veel grof taalgebruik.
Bron: http://www.oed.com/viewdictionaryentry/Entry/126934
edit:
Zeker gezien het "tegengeluid" dat het nogal traag gaat en je de hele tijd op "X" moet rammen geeft mij het wel steeds meer reden om nog even te wachten en later misschien te halen.
Ook het taalgebruik dat je zou verwachten lijkt tegen te vallen.
Doe dan lekker louisiana accent met evt ondertiteling.
[ Voor 8% gewijzigd door Koos2009 op 26-10-2018 12:02 ]
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
En een hele pagina vol met azijnplasserij over het woord Darkey ipv de grovere versie: Nigger.. Of jullie moeten iets verzinnen om te klagen of er zit ergens een kronkel 
Best hoor dat mensen iets zoeken om te klagen, deze mensen heb je altijd en moet je misschien ook wel hebben.
Maar wat vinden deze mensen nu van het spel? 1 is er na 30 minuten op afgeknapt (dan heb je eigenlijk nog niks gedaan behalve de filmpjes gekeken want dat duurt alleen al even, dan heb je even een zoektocht gedaan en dat was het?). Ja de intro is best lang en hoewel ik daar normaal niks mee heb en direct in de actie wil vallen vind ik het hier juist steengoed gedaan. De rest heeft het allemaal nog niet gespeeld? Grappig
Nee de vrouw wat je mee moet nemen is niet naakt, klopt, erg zeg. Ja ze zeggen 1x Darkey ipv Slave of Nigger of weet ik veel welke lelijkere variant er is van Darkey.
Een naakte vrouw heb je hopelijk elke nacht naast je in bed en ''nigger'' mag je tegen een groepje allochtonen op straat roepen 's avonds (voorlopig heb je dan geen optie om spelletjes te doen). Ik snap niet wat je dan kan missen in het spel?
Best hoor dat mensen iets zoeken om te klagen, deze mensen heb je altijd en moet je misschien ook wel hebben.
Maar wat vinden deze mensen nu van het spel? 1 is er na 30 minuten op afgeknapt (dan heb je eigenlijk nog niks gedaan behalve de filmpjes gekeken want dat duurt alleen al even, dan heb je even een zoektocht gedaan en dat was het?). Ja de intro is best lang en hoewel ik daar normaal niks mee heb en direct in de actie wil vallen vind ik het hier juist steengoed gedaan. De rest heeft het allemaal nog niet gespeeld? Grappig
Nee de vrouw wat je mee moet nemen is niet naakt, klopt, erg zeg. Ja ze zeggen 1x Darkey ipv Slave of Nigger of weet ik veel welke lelijkere variant er is van Darkey.
Een naakte vrouw heb je hopelijk elke nacht naast je in bed en ''nigger'' mag je tegen een groepje allochtonen op straat roepen 's avonds (voorlopig heb je dan geen optie om spelletjes te doen). Ik snap niet wat je dan kan missen in het spel?
Als ik dit zo lees is Metacritic fout, is het een ruk spel. Max een 6, niks aan. Niet te spelen zo traagLopendeVogel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:16:
En een hele pagina vol met azijnplasserij over het woord Darkey ipv de grovere versie: Nigger.. Of jullie moeten iets verzinnen om te klagen of er zit ergens een kronkel

Waarschijnlijk dezelfde mensen die RDR1 niet hebben gespeeld
RDR is een zeer storydriven game, het verhaal, de banden met characters is belangrijker dan constante actie. Je bent niet altijd met heists etc bezig. Soms zit je ook lekker rond een kampvuurtje, of ben je paarden aan het zoeken (RDR1).
Juist heerlijk om dat een keer te hebben ipv constante "Omg kill random gangstâh 45454 because he insulted my dog"
[ Voor 10% gewijzigd door corset op 26-10-2018 12:20 ]
Dus ik kan hoofdzakelijk goed spelen alleen in sommige missions wat minder
En ik zal toch ook af en toe eens een bandana opzetten om wat te robben. Wat ik ben wel van het looten
Zo, ik heb de game ook binnen :D! Stond een paar minuten na openingstijd bij de Mediamarkt in Breda binnen en er lagen nog heel veel exemplaren. Gelukkig lagen er ook nog twee hardcover strategy guides (heb zowel de game als de guide voor een maat en mezelf gehaald). Waren wel de laatste hardcovers, dus ik ben blij!
De guide ziet er echt geweldig uit. Straalt echt kwaliteit uit qua afwerking en wat een inhoud zeg. Met deze game kan ik voorlopig wel even zoet zijn i.c.m. de guide en de companion app.
Om even in te haken op de controls: ik heb de game nog niet gespeeld, maar mijn inschatting is dat het ook met de leercurve te maken heeft. Natuurlijk, Rockstar is enigszins eigengereid als het op controls aankomt en dat zal vast niet iedereen liggen. Ik ben wel van mening dat ze bij GTA V al een grote stap in de goede richting hebben gezet vergeleken met RDR1 en GTA IV. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat nu met RDR2 gaat zijn. Maar om nog even terug te komen op die leercurve: het Marvel's Spider-man topic stond ronde release ook vol met comments van mensen die moeite hadden met de controls en het overweldigend vonden in het begin. Nou verwacht ik dat dit bij RDR2 nog erger zal zijn. Dat in combinatie met de altijd wat unieke controlkeuze van Rockstar zal er vast mee te maken hebben dat vrijwel alle negatieve reacties tot nu toe hier overgaan. Ben dus, net als jori040 ook al schreef, heel benieuwd hoe daar over een x aantal dagen over gesproken wordt.
Veel plezier iedereen iig!
De guide ziet er echt geweldig uit. Straalt echt kwaliteit uit qua afwerking en wat een inhoud zeg. Met deze game kan ik voorlopig wel even zoet zijn i.c.m. de guide en de companion app.
Om even in te haken op de controls: ik heb de game nog niet gespeeld, maar mijn inschatting is dat het ook met de leercurve te maken heeft. Natuurlijk, Rockstar is enigszins eigengereid als het op controls aankomt en dat zal vast niet iedereen liggen. Ik ben wel van mening dat ze bij GTA V al een grote stap in de goede richting hebben gezet vergeleken met RDR1 en GTA IV. Ik ben dus heel benieuwd hoe dat nu met RDR2 gaat zijn. Maar om nog even terug te komen op die leercurve: het Marvel's Spider-man topic stond ronde release ook vol met comments van mensen die moeite hadden met de controls en het overweldigend vonden in het begin. Nou verwacht ik dat dit bij RDR2 nog erger zal zijn. Dat in combinatie met de altijd wat unieke controlkeuze van Rockstar zal er vast mee te maken hebben dat vrijwel alle negatieve reacties tot nu toe hier overgaan. Ben dus, net als jori040 ook al schreef, heel benieuwd hoe daar over een x aantal dagen over gesproken wordt.
Veel plezier iedereen iig!
PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden
Nou RDR1 heb ik dus niet gespeeld, inderdaad doordat ik het niks aan vond haha. Maar deze vind ik vanaf de eerste minuut pakkend, als ik alle reacties lees en het na de intro (ik moet de ''2e missie'' nog doen in het sneeuw kampje) pas echt begint dan.. WOW!!corset schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:18:
[...]
Als ik dit zo lees is Metacritic fout, is het een ruk spel. Max een 6, niks aan. Niet te spelen zo traag![]()
Waarschijnlijk dezelfde mensen die RDR1 niet hebben gespeeldDie was ook zo traag, je weet wat je kan verwachten. Het is niet gigantisch action packed als GTA V, omdat het een totaal ander type spel is.
Zin erin hoor vanavond/morgen
Maar misschien dat sommige mensen dachten dat ze in een giga stad zouden zitten met EP's (Elektrische Paarden), wolkenkrabbers, machine geweren met oneindig veel kogels, elke kogel die je afvuurt iemand down, naakte vrouwen zodra je je revolver (snappie 'm?) trekt etc etc. Ja dan valt deze game tegen, deze is toch net iets serieuzer en uitgebreider
Zelf heb ik zoiets van; oke indien je iets negatiefs ervaart, dat mag natuurlijk gedeeld worden.. Maar als ik alle negatieve ellende hier lees en vervolgens ook nog zie dat die mensen het spel niet eens hebben? Come on, dan koop het niet en vergeet dat dit spel uitgekomen is.
[ Voor 30% gewijzigd door LopendeVogel op 26-10-2018 12:29 ]
Heb al aardig wat vette dingen meegemaakt met de npc's en dieren in 2 uur tijd met de game. Wat een schitterende wereld! Bij geen 1 open wereld game voel ik me zo opgenomen als bij rdr2!
Hier 2 willekeurige encounters!
https://xboxdvr.com/gamer/woutertjuuuh/video/62597917
https://xboxdvr.com/gamer/woutertjuuuh/video/62597928
Wouw!
De game komt wat traag op gang, maar de "traagheid" in de game maakt de game juist zo overtuigend, alles heeft gewicht, en alles voelt natuurlijk. Het is anders dan games als bijv. een AC. leuke games, maar dan ook echt "games" ze voelen vaak zo kunstmatig aan. Dit is de eerste game die me laat geloven dat ik in een echte levende wereld rond loop.
Het is geen game voor iedereen, gelukkig wel voor mij
.
Wouw!
De game komt wat traag op gang, maar de "traagheid" in de game maakt de game juist zo overtuigend, alles heeft gewicht, en alles voelt natuurlijk. Het is anders dan games als bijv. een AC. leuke games, maar dan ook echt "games" ze voelen vaak zo kunstmatig aan. Dit is de eerste game die me laat geloven dat ik in een echte levende wereld rond loop.
Het is geen game voor iedereen, gelukkig wel voor mij
[ Voor 4% gewijzigd door swoutr op 26-10-2018 12:28 ]
Mensen die het traag vinden moeten eens naar het eerste kwartier van the Good, the Bad and the Ugly kijken. Traagheid is een integraal onderdeel van die tijd.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Begrijp ik nou dat je baalt dat een woord dat met de kennis van nu te denigrerend is geworden niet in een spelletje wordt gebruiktKoos2009 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:58:
[...]
Hmm;
a. Used by people who are not black as a relatively neutral (or occasionally positive) term, with no specifically hostile intent.
1897 Outing 29 333/1 What is wanted is a genuine nigger—not a colored person, or an Afro-American, or a darkey—and one who has been there before [i.e. game fishing in Florida].
1931 Good Housek. (U.S. ed.) Dec. 126/1 You might think it funny for me, a white man, to say a nigger is the best preacher I ever heard.
b. Used by people who are not black as a hostile term of abuse or contempt.
1861 H. A. Jacobs Incidents Life Slave Girl vii. 59 Do you suppose that I will have you tending my children with the children of that nigger?
1931 D. L. Sayers Five Red Herrings i. 11 Waters,..like all Englishmen, was ready enough to admire and praise all foreigners except dagoes and niggers.
c. Used by black people (esp. African Americans) as a neutral or favourable term.
1884 ‘M. Twain’ Adventures Huckleberry Finn viii. 72 Dey wuz a nigger name' Bob, dat had ketched a wood-flat.
1937 in N. R. Yetman Voices from Slavery 257 A nigger by name o' Enoch Golden married us.
En ga zo maar door met andere vormen. Op een paarna alleen maar "Nigger". dus ja het komt nogal slap over, zeker na een GTA V met behoorlijk veel grof taalgebruik.
Bron: http://www.oed.com/viewdictionaryentry/Entry/126934
edit:
Zeker gezien het "tegengeluid" dat het nogal traag gaat en je de hele tijd op "X" moet rammen geeft mij het wel steeds meer reden om nog even te wachten en later misschien te halen.
Ook het taalgebruik dat je zou verwachten lijkt tegen te vallen.
Doe dan lekker louisiana accent met evt ondertiteling.

Ja mij lijkt het juist raar om met 200km/u op je paard te gaan, om te schieten alsof je een M60 in je handen hebt.. Hoe het nu speelt, zo had ik het verwacht (ook het meest logische?). Ik vind het dan ook niet TE traag, ik snap deze klagende mensen niet wat het spel nog niet hebben gespeeld.. Jammer, maar ze horen erbijswoutr schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:26:
Heb al aardig wat vette dingen meegemaakt met de npc's en dieren in 2 uur tijd met de game. Wat een schitterende wereld! Bij geen 1 open wereld game voel ik me zo opgenomen als bij rdr2!
Wouw!
Het is geen game voor iedereen, gelukkig wel voor mij.
Voor een spel van een bedrijf dat veel "Fuck" gebruikt en weet ik wat + 7 jaar ontwikkeltijd om alles zo kloppend mogelijk te maken met de tijd, vind ik het inderdaad jammer.Sluw schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:31:
[...]
Begrijp ik nou dat je baalt dat een woord dat met de kennis van nu te denigrerend is geworden niet in een spelletje wordt gebruikt![]()
Bedenk je eens in hoe Django Unchained zou zijn geweest zonder het vele gebruik van "dat woord".
Het was nou eenmaal in die tijd zo.
Dat de wereld tegenwoordig van suiker is, is prima als men een game maakt over "nu".
Heb het spel nog niet, maar twijfel wel om het te halen.
Waarom zoveel moeite doen dat zelfs paarden getemd moeten worden, dead eye getraind wordt, je kan jagen en moet koken etc etc en dan een simpel iets laten varen "want iemand kan "butt-hurt" zijn.
Mensen doodschieten, overvallen en wat er nog meer `akeligs` gebeurd is immers `niet zo erg`......
Zojuist even een 30 minuten gameplay gekeken en ik vind het opzich mooi gedaan hoor, alleen twijfel ik nu nog.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Joh, dat zijn van mensen die zeiken om het zeiken. Wel weer stereotiep: van al die positieve kritieken (MC: 97!) gaat het de laatste pagina's hoofdzakelijk om de negatieve kanten. Het is maar wat je wilt belichten... stelletje azijnzeikers.LopendeVogel schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:16:
Wat vond jij van de eerste 3 uur dan?TJ89 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:46:
[...]
Joh, dat zijn van mensen die zeiken om het zeiken. Wel weer stereotiep: van al die positieve kritieken (MC: 97!) gaat het de laatste pagina's hoofdzakelijk om de negatieve kanten. Het is maar wat je wilt belichten... stelletje azijnzeikers.
Maar is het realistisch traag?RMX schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:54:
Ik deel de mening mbt de traagheid. Ben het paard rijden nu al beu.
Let wel; er was een zombie spel waarbij dit echt de focus was (je laatste alinea's), dit is bij RDR2 niet zo!Koos2009 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:46:
[...]
Voor een spel van een bedrijf dat veel "Fuck" gebruikt en weet ik wat + 7 jaar ontwikkeltijd om alles zo kloppend mogelijk te maken met de tijd, vind ik het inderdaad jammer.
Bedenk je eens in hoe Django Unchained zou zijn geweest zonder het vele gebruik van "dat woord".
Dat de wereld tegenwoordig van suiker is, is prima als men een game maakt over "nu".
Waarom zoveel moeite doen dat zelfs paarden getemd moeten worden, dead eye getraind wordt, je kan jagen en moet koken etc etc en dan een simpel iets laten varen "want iemand kan "butt-hurt" zijn.
Mensen doodschieten, overvallen en wat er nog meer `akeligs` gebeurd is immers `niet zo erg`......
Zojuist even een 30 minuten gameplay gekeken en ik vind het opzich mooi gedaan hoor, alleen twijfel ik nu nog.
Het is niet dat je non stop bezig bent met allemaal randzaken, gewoon, omdat het moet. Ik heb 1x levens moeten bijvullen.. Het zou mij niks verbazen dat je dit na een dag spelen al zga helemaal niet meer hoeft te doen tenzij je beschoten wordt.
Welke moeite moet je doen om paarden te temmen, welke moeite voor je ''dead eye''? Dit gebeurt gewoon automatisch, hiervoor moet je alleen het spel spelen.
Zo was ik op het paard aan het rijden en ik gaf die per ongeluk een ''schouder klopje'' biem level omhoog. Nou, zoveel moeite was dat knopje niet wat ik per ongeluk indrukte (linker stick, 1 klikje).
Ik vraag me echt af waar sommige het over hebben, een totaal ander spel of?
Het is een game. Fictie. Geen simulatie van het verleden.Koos2009 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:46:
[...]
Voor een spel van een bedrijf dat veel "Fuck" gebruikt en weet ik wat + 7 jaar ontwikkeltijd om alles zo kloppend mogelijk te maken met de tijd, vind ik het inderdaad jammer.
Men kan dus zelf een perfecte afweging maken tussen hen het beste lijkt en ik denk dat zij dit zo gedaan hebben.
Ik had een handpistool, een repeater en een boog. Nu heb ik ook een Shotgun opgepakt, maar daardoor heeft hij de boog neergelegd. Als ik de boog weer wil oppakken, dropt hij de repeater. Maar ik wil de Shotgun juist ruilen. Kan dat niet?
Daarbij: waar haal ik nu een nieuwe boog?
Het lijkt mij overigens wel leuk als er toch van die oude auto's in gaan komen.

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Hendro op 26-10-2018 13:13 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!
Verwijderd
Ik heb deze ochtend even een uurtje gespeeld in de sneeuw.
Het is ongeveer zoals GTA V qua besturing en traagheid.
Paard rijden is leuk en af en toe wat mensen en dieren afknallen.
Ik heb gelezen dat de story ongeveer 100 uur gaat duren,
dus ik ben er nog wel even zoet mee.
Het is ongeveer zoals GTA V qua besturing en traagheid.
Paard rijden is leuk en af en toe wat mensen en dieren afknallen.
Ik heb gelezen dat de story ongeveer 100 uur gaat duren,
dus ik ben er nog wel even zoet mee.
Ik hoor niemand over die soundtrack ? man man die geweldig!!!
Huw ik moest gewoon de (afgezaagde) shotgun van het paard halen, die heb ik naar mijn weten niet ergens opgeraapt xdMisha schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:08:
Ik had een handpistool, een repeater en een boog. Nu heb ik ook een Shotgun opgepakt, maar daardoor heeft hij de boog neergelegd. Als ik de boog weer wil oppakken, dropt hij de repeater. Maar ik wil de Shotgun juist ruilen. Kan dat niet?
Kijk eens bij je paard wat die allemaal in de inventory heeft zitten?!
Iemand een idee hoe je de wapens bij de weapon store unlocked? Heb nu al 1000 dollar maar kan er nu niet zoveel mee...
Zo, hij is aan het downloaden
Had even wat gedoe met internet. Kan via wifi niet met PSN verbinden (nieuwe PS, dus 1e keer inloggen). Nu met de kabel en alles werkt. Vreemd.
fookin mad fer it
werkte dit? Als ik wil betalen geeft hij aan dat ik vanuit nederland niet kan kopen. Nu wil ik best wijzigen naar US bijvoorbeeld, maar wel met de zekerheid dat de code werkt?!sigmundfreund schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 08:34:
Nu toch maar de stoute schoenen aangedaan en bij Rockstar NL en RockstarGames gevraagd waarom bepaalde devices niet compatibel zijn met de companion app. Ook het sideloaden via de bekende site voor Android apk's werkt niet. Ik krijg dan de melding dat ik de app waarschijnlijk niet gekocht heb. Ik snap dus niet waarom mijn toestel de app niet zou kunnen draaien en ik heb dus maar aan Rockstar gevraagd wat de vereisten zijn voor een toestel om de app te kunnen draaien. Als ik uitsluitsel krijg dan laat ik dat weten, dan kan de rest hier ook zijn voordeel mee doen.
Latin capital letter y with diaeresis
Ps4 of Xbox?niek87 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:45:
[...]
werkte dit? Als ik wil betalen geeft hij aan dat ik vanuit nederland niet kan kopen. Nu wil ik best wijzigen naar US bijvoorbeeld, maar wel met de zekerheid dat de code werkt?!
Voor de PS4 moet je dan een aparte US PSN aanmaken en dan zou het gewoon moeten werken. Op je NL account werkt dit niet. Bij Amazon moet je ook even een aparte account aanmaken met een US adres
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online
PC topic: [PC] Red Dead Remption 2
- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!
Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"
Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.
Voor RDR 2 Online is een apart topic: [PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2 Online
PC topic: [PC] Red Dead Remption 2
- Geen platform vs. platform discussie.
- Plaats spoilers tussen tags!
Tip: het instellen van een standaard load-out als je van je paard stapt: poor Leno in "[PS4 / XBOX] Red Dead Redemption 2"
Tip: als je problemen hebt met de controls er valt e.e.a te tweaken in de settings.