Toon posts:

[Nokia 6.1+/X6] Ervaringen & Discussie topic gesloten

Pagina: 1
Acties:

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:32
Geachte heer / mevrouw,

Graag wil ik het kinderlijke gedrag van moderator rens-br ter sprake brengen, het lijkt wel aandachtstekort :9~ .
Ik heb een topic geopend en ingevuld over de Nokia 6.1 Plus, maar meneer denkt dat nu te moeten dwarsbomen (topic sluiten) omdat de lay-out van de openingspost volgens hem te veel lijkt op die van andere topics. Seriously?

Ik heb hierover ook twee dm's gekregen, maar dit is toch niet serieus te nemen ;w. De openingspost is met eigen content gevuld om de discussie over dit toestel te kunnen starten.

Naar mijn idee een mooi staaltje machtsvertoon, deze werkwijze is een ondergang voor GoT. Graag ontvang ik een reactie hierop. Mocht deze OP teveel op andere topics lijken sluit 'm dan maar :> .

[Voor 9% gewijzigd door Wietsee. op 10-10-2018 13:29]

Web Enrichment

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Wietsee. je mag het machtsvertoon noemen, maar of ik nu moderator was geweest of niet. Je had die DM van mij toch wel gekregen. Daarnaast had het ook niet uitgemaakt of ikzelf of een andere user had aangeklopt voor het gebruiken van de layout, ook dan had ik er een slotje op gezet.

Maar goed, om even inhoudelijk te reageren. Ik heb ook totaal geen moeite met het gebruik van mijn topiclayouts en het staat iedereen vrij om die te gebruiken. Dat doen meer mensen, maar het is dan ook gebruikelijk om het te vragen / in de OP wat credits op te nemen. Er zijn genoeg mensen die mijn layout gebruiken.

Het doel van de DM's was dan ook om dit gewoon op een normale manier met je te bespreken, helaas heb je daar niet op gereageerd.

• Wietsee.
rens-br schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:16:
@Wietsee.Dat doen meer mensen en het is dan ook gebruikelijk om het te vragen / in de OP wat credits op te nemen. Er zijn genoeg mensen die mijn layout gebruiken.
Wie zegt dat die vormgeving jouw lay-out is en ik daarvoor bij jou moet aankloppen. Leuk die zelf bedachte regels, wat een opgeklopte persoonlijkheid zeg.

Web Enrichment

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:16:

Ik heb ook totaal geen moeite met het gebruik van mijn topiclayouts en het staat iedereen vrij om die te gebruiken. Dat doen meer mensen en het is dan ook gebruikelijk om het te vragen / in de OP wat credits op te nemen. Er zijn genoeg mensen die mijn layout gebruiken.
Bovenstaande gecombineerd met het feit dat e.a. een ongeschreven regel is, lijkt me een slotje een brug te ver? Ik snap @Wietsee. wel.

Anoniem: 733707

Als je die layout inderdaad gekopieerd had, wat was dan het probleem om even ergens een creditje te plaatsen? Als Rens-Br je dat per DM vriendelijk had verzocht, zoals ik daarvan uitga, en je niet eens even reageert op die DMs, dan begrijp ik wel degelijk dat je topic gesloten wordt. Als je het er niet mee eens was kon je hem dat ook gewoon vertellen. Via die DMs, misschien? O-)

Maar goed, in dit topic laat je ook wel zien dat enige professionaliteit en volwassenheid bij jezelf vergezocht is. Je gaat de discussie niet privé aan, doet je eigen ding, en zodra je tegengehouden wordt, begin je met moddergooien tegen de moderator die het wel op de juiste manier geprobeerd heeft. Wat verwacht je dan? 8)7

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd waar staat dat je een OP niet mag kopiëren en plakken voor een eigen topic op GoT? Dat het naar een andere site niet toegestaan is, kan ik me voorstellen maar binnen de site blijft het toch eigendom van Tweakers/De Persgroep? :?

Als het om de eer te doen is... is dat dan nog steeds een reden voor een slotje? Lijkt me erg sterk, @rens-br. Je zou misschien juist blij moeten zijn dat je layout (goed) gebruikt wordt, @rens-br, zodat de topics een vorm van basiskwaliteit krijgen.

offtopic:
Sowieso is die specifieke layout nou niet echt veel meer dan een tabel met wat headertjes. From scratch zou je zomaar op hetzelfde uitkomen. Er zijn geavanceerdere OP's.

[Voor 30% gewijzigd door Room42 op 10-10-2018 10:53]

Blokkeert alle ads en trackers met:
- uBlock Origin
- uMatrix
- en Pi-Hole voor de rest van het netwerk.

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 10:37

pino85

Im just a Bird in the Sky

Je geeft aan dat het jou lay-out is, dan ben je de eerste die deze lay-out ooit gemaakt heeft en is de vraag Is er een copy right op vanuit Tweakers/jou als je het binnen het forum gebruikt?(advocaat van de duivel).
Zijn hier regels voor?
Zo nee had het niet gesloten mogen worden lijkt mij. Zo ja dan had hij dat moeten vragen en is het correct gesloten.

Ik snap beiden wel in dit geval.

:>

Edit; Tnx hier onder

[Voor 51% gewijzigd door pino85 op 10-10-2018 11:01]

Liefhebber van Tweakers

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:11
volgens de AV van tweakers (https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/) heeft de user de auteursrechten over zijn geplaatste content:
10 Licentie en intellectuele eigendom
10.1 Met inachtneming van hetgeen is bepaald in deze Algemene Voorwaarden, behoudt het Lid in beginsel de auteursrechten en andere intellectuele eigendomsrechten op de door hem geplaatste Content.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Wietsee.
Puc van S. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:55:
volgens de AV van tweakers (https://tweakers.net/info/algemene-voorwaarden/) heeft de user de auteursrechten over zijn geplaatste content:

[...]
Er is geen content overgenomen.

Web Enrichment

• Puc van S.
Wietsee. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:01:
[...]

Er is geen content overgenomen.
Hoe lullig het ook is, maar ook de look/feel/indeling/volgorde van de tabellen vallen onder auteursrecht, simpelweg de texten aanpassen houd nog steeds in dat het een afgeleid werk is:

Wikipedia: Afgeleid werk

• rens-br

rens-br

Wietsee. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:19:
Wie zegt dat die vormgeving jouw lay-out is
Dat wist ik niet zeker, dat was ook de reden waarom ik in mijn DM dit op een nette manier aan je heb gevraagd.

Maar je wilt dus zeggen dat je van geen één van mijn topics de layout hebt gekopieerd en vervolgens gevuld hebt met eigen tekst?

• Wietsee.
rens-br schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:22:
[...]

dat was ook de reden waarom ik in mijn DM dit op een nette manier aan je heb gevraagd.
Ik hoef mij niet te verklaren per dm aan jou m.b.t. een zogenaamde ongeschreven regel in jouw hoofd, waarbij als ik mij niet schik aan jou het topic dus gesloten wordt. Absurd! Redt oe d'r met! Wat zul jij veel ergernissen ervaren in deze maatschappij, ik wens je daar onwijs veel sterkte voor, ondanks dat het mogelijk een chronische iets is.
Je weet het dus niet zeker en je beweert in de sluitingspost van wel, misschien moet ik het nog even markeren. Lekker hè, dat voor eigen rechter kunnen spelen, veilig voor een toetsenbordje.
Puc van S. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:06:
[...]

Hoe lullig het ook is, maar ook de look/feel/indeling/volgorde van de tabellen vallen onder auteursrecht, simpelweg de texten aanpassen houd nog steeds in dat het een afgeleid werk is:

Wikipedia: Afgeleid werk
Dat geldt niet vanwege het onderstaande, dus toon het maar aan!
Room42 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:47:
Sowieso is die specifieke layout nou niet echt veel meer dan een tabel met wat headertjes. From scratch zou je zomaar op hetzelfde uitkomen. Er zijn geavanceerdere OP's.

[Voor 57% gewijzigd door Wietsee. op 10-10-2018 13:44]

Web Enrichment

Anoniem: 733707

Copyright geldt niet omdat een Tweaker user een interpretatie heeft die aansluit met jou (trieste) gedachtegoed? Ja joh, dat is een goed argument.

• rens-br

rens-br

Wietsee. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 13:13:
Je weet het dus niet zeker en je beweert in de sluitingspost van wel,
Ik zei bewust 'wist'. Ten tijde van het sturen van mijn DM wist ik het niet zeker, inmiddels weet ik het wel zeker.
dus toon het maar aan!
Buiten het feit dat het enorm toevallig is dat je exact dezelfde UBB-codes, tabellen indeling en anchors gebruikt als in mijn topics. Iets waarvan de kans sowieso erg klein is dat je het toevallig precies hetzelfde maakt, maar het kan. Komt in jouw topic de volgende zin voor:
Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een DM.
In jouw eerste versie ging de link van DM nog naar https://gathering.tweaker...end_privatemessage/333229. Dat is toevallig zeg, volgens mij DM je dan mij. Lijkt me duidelijk gewoon een kopie dus.

[Voor 12% gewijzigd door rens-br op 10-10-2018 15:41]

• FirePuma142
  • Niet online
IANAL: Ik zou denken dat de tabelvorm van de bewuste topicstart te eenvoudig is om de werkproef te doorstaan. Het is een heel gebruikelijke vorm van het presenteren van content, die het niveau "triviaal en banaal" niet ontstijgt. Over een persoonlijk stempel valt ook te discussiëren.

Maar auteursrecht of niet, ik vind het een nogal zware maatregel om het topic te sluiten.

• Puc van S.
FirePuma142 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 14:55:
IANAL: Ik zou denken dat de tabelvorm van de bewuste topicstart te eenvoudig is om de werkproef te doorstaan. Het is een heel gebruikelijke vorm van het presenteren van content, die het niveau "triviaal en banaal" niet ontstijgt. Over een persoonlijk stempel valt ook te discussiëren.

Maar auteursrecht of niet, ik vind het een nogal zware maatregel om het topic te sluiten.
Tis niet alleen de stempel, maar dus ook kennelijk het linkje wat in die stempel staat ;)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

De houding van de TS pas in ieder geval wel bij het soort dingen die je van @forexposure_txt op Twitter ziet, bijvoorbeeld https://twitter.com/forex...tatus/1044979917811679237. Iets kopieren zonder toestemming of overleg, dan geen credit willen plaatsen en gaan brullen.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• FirePuma142
  • Niet online
Puc van S. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:05:
[...]

Tis niet alleen de stempel, maar dus ook kennelijk het linkje wat in die stempel staat ;)
Dat doet er niets aan af :)

• Wietsee.
Ik zie dat het topic weer heropend is. Laten we de vrede dan maar bewaren en dit topic sluiten.

Web Enrichment

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee