• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:21

HMD heeft in India de Nokia 6.1 Plus en de Nokia 5.1 Plus aangekondigd. Beide toestellen zijn grotere versies van de eerder uitgebrachte Nokia 6.1 en 5.1. Beide telefoons beschikken over een inkeping bovenaan het scherm.

De Nokia 6.1 Plus is dezelfde telefoon als de eerder in China gepresenteerde X6 en heeft een Snapdragon 636-soc. Deze processor wordt bijgestaan door een 4GB-lpddr4X-module als werkgeheugen en er is 64GB beschikbaar voor opslag, wat met een micro-sd-kaartje kan worden uitgebreid.

Ten opzichte van de Nokia 6.1 heeft de nieuwe Plus-variant een 5,8"-scherm met een 19:9-verhouding, tegenover een 5,5"-scherm met 16:9-verhouding van de Nokia 6.1. De nieuwe telefoon is iets kleiner: 147,2x71x8mm tegenover 148,8x75,8x8,2mm.

Aan de achterkant zit een vingerafdrukscanner en een dubbele camera. Het gaat om een combinatie van een 16-megapixelsensor met een f/2.0-lens en een 5-megapixelcamera voor zwart-witfoto's, die ook een f/2.0-lens heeft. In de telefoon zit een accu met een capaciteit van 3060mAh en opladen gaat via de usb-c-aansluiting. HMD heeft ook een 3,5mm-koptelefoonaansluiting toegevoegd.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 636
GPUQualcomm® Adreno™ 509
RAM4 GB LPPDDR4x
ROM64 GB2 e-MMC 5.1 (uitbreidbaar tot 400 GB)
ConnectiviteitBluetooth® 5.0, GPS/AGPS+GLONASS, LTE Cat. 4, 150Mbps DL/50Mbps UL, 802.11 a/b/g/n/ac
AansluitingenUSB Type-C (USB 2.0), 3.5 mm headphone jack
SensorenFingerprint (rear-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass
SchermFull-HD+ 5.8’’, 19:9, Corning® Gorilla® Glass 3
Front Camera16 MP FF, f2.0/1.0um
Back CameraDual Main: 16 MP AF, f2.0/1.0um, Dual second: 5 MP, BW/FF/f2.4/1.12um
Accu3060 mAh
KleurGloss Midnight Blue, Gloss White
Afmetingen (inclusief camera)147.2 x 70.98 x 8.59 mm
Afmetingen (exclusief camera)147.2 x 70.98 x 7.99 mm
Gewicht151g
Prijsenkel via import
Bijzonderheden19:9 scherm 93% glass surface area, notch, dubbele camera, 16 MP front camera, compact, geen NFC

Terug naar Inhoudsopgave

Afbeeldingen

Voorkant:

Zijkant:
https://tweakers.net/ext/f/pcE0LJSbdLr2YCXYpnO3NZQ6/full.jpg

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.029-09-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 12-10-2018 11:51]

Web Enrichment

• Wietsee.
Gereserveerd. Ik heb het toestel geïmporteerd uit Hong Kong. Het betreft de internationale versie dus met Android One. Het is een geweldig toestel voor een zeer lage prijs (€ 222). Ik zal later nog wat meer informatie toevoegen.

Web Enrichment

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03 12:47
Wietsee. schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 10:18:
Gereserveerd. Ik heb het toestel geïmporteerd uit Hong Kong. Het betreft de internationale versie dus met Android One. Het is een geweldig toestel voor een zeer lage prijs (€ 222). Ik zal later nog wat meer informatie toevoegen.
Nokia X6 4G Phablet International Version - BLACK
€ 182,07
http://link.marktplaats.nl/m1310089440?

:X

• Bauki
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:58
Ik heb deze ook in men bezit.
Besteld voor € 224,39 (inclusief verzekerde verzending).
Toptelefoon voor dit budget.

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:07
Wordt dit toestel niet, naar alle verwachting, aangekondigd voor Europa komende week?

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:45
Erg mooi toestel, maar helaas door het ontbreken van B20 deze telefoon niet genomen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
meintje schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:34:
Wordt dit toestel niet, naar alle verwachting, aangekondigd voor Europa komende week?
Dat zou zomaar kunnen. Ik zag dat bol.com alvast diverse accesoires voor dit toestel online heeft staan:

https://www.bol.com/nl/p/...-1-plus/9200000095815694/
https://www.bol.com/nl/p/...s-grijs/9200000095820552/
https://www.bol.com/nl/p/...e-zwart/9200000057100961/

etc

Wel opvallend dat HMD dit toestel, samen met de 5.1+/X5, niet onmiddellijk wereldwijd beschikbaar heeft gemaakt.

La Batterie des Hommes sans Peur

• Wietsee.
beyazz06 schreef op zondag 30 september 2018 @ 10:21:
[...]

Nokia X6 4G Phablet International Version - BLACK
€ 182,07
http://link.marktplaats.nl/m1310089440?

:X
Nergens de Nokia 6.1 Plus en Android One genoemd. Knip, voegt niks toe.

[Voor 8% gewijzigd door 13art op 05-10-2018 07:41]

Web Enrichment

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03 12:47
Voegt niks toe.

[Voor 91% gewijzigd door 13art op 05-10-2018 07:41]

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00
Wietsee. schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:11:
[...]

Nergens de Nokia 6.1 Plus en Android One genoemd. knip.
Betreft de Chinese/Indiase versie dus, de X6, maar dan de international editie. Ze verwijzen door naar een site, die ze blijkbaar weer moesten verwijderen van Marktplaats. Maar zo te zien is een importsite ala eGlobal. De Nokia 6.1 plus is dan ook goed te bestellen via deze site: https://www.eglobalcentra...&dispatch=products.search waardoor je wel gewoon met Paypal kan betalen.

[Voor 2% gewijzigd door 13art op 05-10-2018 07:42]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

XWB schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:32:
[...]

Dat zou zomaar kunnen. Ik zag dat bol.com alvast diverse accesoires voor dit toestel online heeft staan:

...

Wel opvallend dat HMD dit toestel, samen met de 5.1+/X5, niet onmiddellijk wereldwijd beschikbaar heeft gemaakt.
Het is dat de 7.1 niet dezelfde buiten afmeting heeft, anders zou ik denken dat Nokia ons met een duurdere variant wilde afschepen.

Ik wacht met smart op dit toestel, ik heb de Nokia 5 maar een snellere SoC en betere camera is toch wel fijn.

• Wietsee.
Eerste mini ervaring met de bèta versie van Android 9.

Web Enrichment

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-03 09:13
Is er nog nieuws over de release van de 6.1 PLUS in NL?
Ik spam de helpchat van Nokia sinds de global 6.1 PLUS release dagelijks met de vraag wanneer hij in NL of EU verkrijgbaar is en ik heb ze 3 keer gemaild. Ik blijf verschillende ontwijkende antwoorden krijgen. Ze blijven aangeven dat ze of er niks over kunnen zeggen, of ze zeggen dat hij al globally released is en hier beschikbaar zou moeten zijn, of ze zeggen dat ze alleen technische ondersteuning kunnen geven via mail en helpchat en dat ik contact op moet nemen met lokale resellers. Ik heb diverse telefoonwinkels gebeld die zeggen dat ik met Nokia contact op moet nemen... Ik had echt het premium gevoel bij Nokia maar als je mijn mailing leest lijkt het net alsof ik contact heb met een gebrekkig engels sprekend, antwoord ontwijkend, ongeïnformeerd, onopgeleid aliexpress team. Ik had me voorgenomen om de 7.1 maar gewoon te kopen maar ik heb mn verwachtingen behoorlijk bijgesteld over Nokia en overweeg eerst de EU reviews over de 7.1 af te wachten.

• Wietsee.
Pino Blauw schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:27:
Is er nog nieuws over de release van de 6.1 PLUS in NL?
Ik spam de helpchat van Nokia sinds de global 6.1 PLUS release dagelijks met de vraag wanneer hij in NL of EU verkrijgbaar is en ik heb ze 3 keer gemaild. Ik blijf verschillende ontwijkende antwoorden krijgen. Ze blijven aangeven dat ze of er niks over kunnen zeggen, of ze zeggen dat hij al globally released is en hier beschikbaar zou moeten zijn, of ze zeggen dat ze alleen technische ondersteuning kunnen geven via mail en helpchat en dat ik contact op moet nemen met lokale resellers. Ik heb diverse telefoonwinkels gebeld die zeggen dat ik met Nokia contact op moet nemen... Ik had echt het premium gevoel bij Nokia maar als je mijn mailing leest lijkt het net alsof ik contact heb met een gebrekkig engels sprekend, antwoord ontwijkend, ongeïnformeerd, onopgeleid aliexpress team. Ik had me voorgenomen om de 7.1 maar gewoon te kopen maar ik heb mn verwachtingen behoorlijk bijgesteld over Nokia en overweeg eerst de EU reviews over de 7.1 af te wachten.
Ik heb het idee dat de 7.1+ gewoon een kopie van de 6.1+ is met een hogere prijs...

Web Enrichment

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:09
Wietsee. schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb het idee dat de 7.1+ gewoon een kopie van de 6.1+ is met een hogere prijs...
Ik neem aan dat je de 7.1 bedoeld? De 7.1 Plus bestaat volgens mij (nog) niet.
Afgezien van NFC is de 7.1 inderdaad bijna identiek aan de 6.1Plus.

Ik zit ook te twijfelen of ik op de 6.1Plus wacht, of toch maar een andere telefoon uit ga zoeken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Wietsee.
dragonhaertt schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

Ik neem aan dat je de 7.1 bedoeld? De 7.1 Plus bestaat volgens mij (nog) niet.
Afgezien van NFC is de 7.1 inderdaad bijna identiek aan de 6.1Plus.

Ik zit ook te twijfelen of ik op de 6.1Plus wacht, of toch maar een andere telefoon uit ga zoeken.
Klopt, ja je hebt gelijk.

Web Enrichment

• chatchat
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20-03 15:31
Goedemorgen!
Ik zit ook al een tijd te wachten op deze telefoon, hij komt elke keer helaas maar niet.
Ik lees dat mensen deze telefoon importeren. In hoeverre is dit een optie en wie raadt het aan? Is dit een exact dezelfde versie als wanneer hij toch in NL beschikbaar zou komen, of heb je dan bijvoorbeeld geen Nederlandse taal, of geen ondersteuning van 4G?

• Bauki
Ik heb deze geïmporteerd (na wat advies te hebben gekregen ivm verzekerd verzenden). Heb toen ook ineens gevraagd of deze de gewone Android One had alsook of de taal in het Nederlands in te stellen was. Ondertussen deze telefoon al een hele tijd in gebruik en super tevreden van.

• chatchat
Bauki schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:30:
Ik heb deze geïmporteerd (na wat advies te hebben gekregen ivm verzekerd verzenden). Heb toen ook ineens gevraagd of deze de gewone Android One had alsook of de taal in het Nederlands in te stellen was. Ondertussen deze telefoon al een hele tijd in gebruik en super tevreden van.
Oké! Dus ook de taal is in te stellen op Nederlands?
Hoe en waar heb jij deze laten importeren?

• Bauki
chatchat schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Oké! Dus ook de taal is in te stellen op Nederlands?
Hoe en waar heb jij deze laten importeren?
Inderdaad, bij het opstarten kreeg ik gewoon de "taal"-keuze en werd installatie verder gezet.
Ik heb hem besteld bij eGlobel en wel voor verzekerde verzending gekozen (was iets van + € 5-10)

• chatchat
Ok, bedankt voor je info. Ik vind de site van eGlobal wel summier! Weet iemand ook of dit de global-versie is en niet een Chinese versie die slecht ondersteund wordt hier, zoals 4G? (als jullie begrijpen wat ik bedoel...)
Ik vraag dit omdat ik gisteren ook via deze site op een forum terecht kwam over de Xiaomi mi8 se, die ik ook interessant vond. Totdat ik aan het eind van het topic was... Voor zover ik begreep is het namelijk een Chinese telefoon die eigenlijk alleen voor de Chinese markt bestemd is, maar middels rooten/flashen e.d. toch hier bruikbaar is. Maar daar heb ik dus geen zin in.
Maar als de Nokia 6.1 plus dus 'plug & play' is wil ik die graag bestellen. Anyone?

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:56
Ik heb de vraag gewoon gesteld bij EglobalCentral:

Goedemiddag,

Ik zie op jullie site een Nokia 6.1 Plus die ik wellicht wil kopen. Deze staat op https://www.eglobalcentra...-sim-simlockvrij-wit.html

Ik heb er een aantal vragen over:

- Welk typenummer is het? Is het de TA-1083 of de TA-1099 of de TA-1103?
- Versturen jullie vanuit HongKong naar Nederland met kans op taxes? Of wordt het verstuurd vanuit Engeland zodat ik geen taxes heb?

Graag hoor ik van u.

Ik kreeg binnen een dag de volgende reactie:

Bedankt voor je bericht.

Hierbij willen wij graag bevestigen wanneer bestellingen die zijn geplaatst op onze site, vanuit Hong Kong worden verzonden, aangezien wij een bedrijf zijn uit Hong Kong.

De factuur die wij versturen is alleen gebaseerd op de prijs van het item, belasting- of BTW-bedragen zullen niet op de factuur worden aangegeven.

Wij verzenden onze bestellingen met speciale logistiek regeling en de prijs die je op de website ziet is de uiteindelijke prijs dat je betaalt.

Geen BTW, import kosten noch verborgen kosten die betrokken zijn voor de klant op een willekeurige volgorde. Gemaakte BTW of douane rechten zullen worden voldaan door eGlobaL.

Het product dat we hebben, is ook de TA-versie 1103.

Mocht je verder nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Kortom, als je bijv. met Paypal betaalt, lijkt het mij veilig genoeg. Ik heb hem inmiddels besteld. Eens kijken hoe lang het duurt voordat het toestel binnen is....

Mazda MX-30

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21-03 12:43
Eglobalcentral is gewoon veilig, de site ziet er een beetje een kermis uit maar ongeveer een jaar geleden kocht iedereen daar een LG G6 wegens de lage prijs ( 350 euro tov 500 euro hier )

Verzending is inderdaad zonder douane en dergelijke omdat zij eerst verzenden van China naar de UK en het daar voor je inklaren, jouw deal als eindklant is met DPD uit de UK dus jij gaat nooit met importkosten gehit worden, voor jou is het net of je iets uit de UK zou kopen, maar dan met langere leveringstijd gemiddelde van Eglobalcentral is 8-12 dagen, kan een paar dagen verschillen.

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47
Wat denken jullie van deze aanbieding?

https://www.gearbest.com/...l?wid=1349303#goodsDetail

Te goedkoop?

Gearbest is toch wel redelijk betrouwbaar? Niet?

Thx voor de input!

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:51

johnwoo

3S-GTE

Dat is de X6, niet de 6.1 plus. Dus geen Android One, geen Play Store, en geen multi-language. Bij de 6.1 plus zie je het Android One logo achterop staan, hier ontbreekt dat duidelijk.

Nou willen de Chinese shops ook nog wel eens een andere rom op de X6 flashen om deze nadelen te omzeilen (vaak zelfs, wss deze ook wel), zodat je wel play store en multi-language hebt, maar daarmee kun je mogelijk problemen krijgen met het ontvangen van OTA updates van Nokia...

Al met al beter gelijk voor een 6.1 plus met Android One kiezen. Momenteel dus een op India gericht toestel, in afwachting van een internationale/EU versie met band 20 die hopelijk (snel) komt...

[Voor 12% gewijzigd door johnwoo op 18-10-2018 09:11]

Specs | Toyota MR2 Turbo

• Witte_200
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:47
OK. Thanks voor de verduidelijking!

Ik houd dit topic nog even in de gaten dan ;)

• chatchat
johnwoo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:08:

Al met al beter gelijk voor een 6.1 plus met Android One kiezen. Momenteel dus een op India gericht toestel, in afwachting van een internationale/EU versie met band 20 die hopelijk (snel) komt...
Wat is nou het verschil tussen de TA-1103 die te koop is via eGlobal en wat jij in je laatste alinea zegt? Een internationale versie vs een Europese versie?

Bedoel je dat het beter is om te wachten?

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

chatchat schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:38:
[...]

Wat is nou het verschil tussen de TA-1103 die te koop is via eGlobal en wat jij in je laatste alinea zegt? Een internationale versie vs een Europese versie?

Bedoel je dat het beter is om te wachten?
De X6 is een China-only telefoon, zonder Android One en play store. De 6.1 plus is gelanceerd als Android One variant daarop, maar officieel alleen in India. Beide versies hebben geen 800MHz (band 20) ondersteuning, welke veel gebruikt wordt door KPN en Vodafone. Dus hoewel je soms leest dat de 6.1 plus de "internationale" versie van de X6 is, gaat dat niet helemaal op. De 6.1 plus (althans de modellen die nu op de markt zijn) is vooralsnog gericht op India, niet Europa.

Voor volledige 4G-compatibiliteit in Nederland zou je best wachten tot Nokia een variant lanceert die band 20 ondersteunt. De vraag blijft of dat nog gaat gebeuren, en zo ja, hoe lang we daarop moeten wachten. Nokia heeft immers recent de vergelijkbare maar veel duurdere 7.1 gelanceerd die wel op Europa is gericht...

Ook zonder band 20 is de 6.1 plus wel bruikbaar in Nederland, maar dan moet je een paar punten in het achterhoofd houden:
• bij T-Mobile zal je overal gewoon 4G hebben omdat T-Mobile niet leunt op band 20 voor 4G.
• bij andere providers zal je 4G bereik afhangen van de mast; KPN is de laatste jaren ook veel band 3 zenders aan het bijplaatsen voor 4G, maar buiten de grote steden blijft band 20 veelgebruikt, vanwege het grotere bereik. In drukbevolkte gebieden zal je weinig problemen hebben.
• in geval je geen 4G bereik hebt kan je telefoon nog wel via 3G verbinden (max 56Mbit), maar met het uitfaseren van 3G kun je er in de toekomst niet vanuit gaan dat je overal bereik blijft houden. In het ergste geval val je terug naar *slik* 2G (edge/gprs).

Hier een GMaps kaart van KPN's actuele 4G dekking: https://www.google.com/ma...%2C3.8630218880854272&z=8
Zoek daar voor jouw locatie(s) de dichtstbijzijnde mast met band 3 op en je hebt een idee van je 4G sterkte op de 6.1 plus.
Via: http://4gmasten.nl, waar je het ook voor andere providers kunt opzoeken

Specs | Toyota MR2 Turbo

• chatchat
Bedankt voor je uitgebreide reactie, dat heeft voorkomen dat ik hem besteld heb. Ben helaas net overgestapt van T-mobile naar Telfort (=KPN).
Als ik alle '4G800' uitvink blijft er inderdaad niet veel aan masten over rond Apeldoorn en Ede. Al heb ik geen idee of dat wel genoeg zou zijn om 4G te ontvangen?
Onder sommige 4G800 staan ook masten met meerdere frequenties, zoals 816MHz, 1815MHz, 2660mhz. Zijn dat masten die naast de 800MHz ook andere frequenties hebben wat zou betekenen dat die nokia ook op die masten 4G pakt of werkt dat weer anders?
Ik las namelijk ook dat KPN 3g frequenties voor 4G gaat gebruiken

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Veel van de band 20 (800MHz) masten in Apeldoorn hebben ook band 3 en 7, dus wellicht valt het nog mee. Maar die banden zitten wel op hogere frequenties met korter bereik, dus het blijft moeilijk te voorspellen.

Specs | Toyota MR2 Turbo

• chatchat
Mochten er mensen zijn die deze Nokia 6.1 plus hebben en gebruik maken van het KPN netwerk dan ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft de 4G dekking.

• Joeneunited
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 17:58
Vandaag wel de 7.1 eindelijk te koop. Zou het dan toch binnenkort?
Ik weet niet wat de 6.1 plus moet kosten, maar de 7.1 lijkt me inderdaad een duurdere variant met enkel NFC als 'upgrade'.

• Joeneunited
Is er nog nieuws rond de release? De geruchten waren 4 oktober, maar dat is al bijna een maand geleden.
Ik zou hem graag aan willen schaffen, maar ik hou het niet heel lang meer vol met mijn oude telefoon.

• johnwoo

johnwoo

3S-GTE

Eerlijk gezegd heb ik een vaag vermoeden dat Nokia de 6.1 plus niet meer voor Europa gaat uitbrengen en wij het met de 7.1 (en straks 7.1 plus) moeten doen, of de grijze import zonder band 20. Het lijkt me dat het anders al wel gebeurd was.

Maar wie weet... als het nog gebeurt dan zullen ze zeker van de feestdagen in december willen profiteren, dus als er half november nog geen nieuws is dan beschouw ik mijn vermoeden als bevestigd.

Ik ben inmiddels maar voor een Pocophone gegaan...

Specs | Toyota MR2 Turbo

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10-2022
Ook ik hoop dat deze telefoon binnenkort beschikbaar komt. Jammer dat tot nu toe alleen nog de 7.1 32 GB leverbaar is. Bestellen via eGlobal of iets dergelijks zie ik niet zitten, maar nu zie ik hem op deze (eveneens vage) site staat: https://nl.mobileshop.eu/...us-dual-sim-64gb-4gb-ram/

Daar staat echter wel bij dat ook de veelbesproken band 20 wordt ondersteund.

Ik denk echter dat ik het gewoon nog maar even afwacht.

[Voor 54% gewijzigd door Thanatos op 31-10-2018 16:29]

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:49
nathalia schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 22:02:
Kortom, als je bijv. met Paypal betaalt, lijkt het mij veilig genoeg. Ik heb hem inmiddels besteld. Eens kijken hoe lang het duurt voordat het toestel binnen is....
En? Al binnen?

• chatchat
Mijne wordt vanavond geleverd, besteld via eGlobal! Ik heb betaald via CC

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:56
Ja hoor, na 6 dagen al in huis! De TA-1103 die alleen 4G band 20 mist, dus dat is perfect aangezien ik bij T-Mobile zit. Voor het geld een uitstekende telefoon.

Mazda MX-30

• ablom
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-07-2022
Goedemiddag allemaal,

Ik zit nog steeds een beetje te twijfelen om de 6.1 plus als nieuwe telefoon te nemen. Eerst wilde ik wachten tot de 6.1 plus in Nederland zou uitkomen, maar met de introductie van de 7.1 (die ik behoorlijk overpriced vind) zie ik dat niet meer gebeuren... Wat zouden jullie aanraden? Proberen via eGlobal of toch de Xiaomi Mi A2 Lite (oudere soc) kopen? Of toch de 7.1 kopen....

Ik hoor graag jullie advies, dank alvast!

• chatchat
Mocht je gebruik maken van het kpn netwerk, dan zou ik je de Xiaomi aanraden ipv de Nokia 6.1 plus. In mijn directe omgeving ken ik twee mensen die deze telefoon via eGlobal hebben besteld en hadden hem met een ruime week in huis en zijn erg tevreden. Het scheelt ook nogal wat euro's als je hem via eGlobal besteld ipv in Nederland.
Ik heb zelf de 6.1 plus besteld via eGlobal en deze bevalt mij ook super goed. Hoewel ik gebruik maak van het kpn netwerk heb ik een prima netwerk dekking. Aangezien ik een maandelijks opzegbaar abonnement heb kan ik zo naar het T-Mobile netwerk overstappen mocht de dekking mij toch nog tegenvallen komende tijd.
Ik ben alleen we jaloers op de batterij van de Xiaomi 😉

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik kom dit topic toevallig net tegen. Ik heb op 13 september voor mijn vriendin en voor mijzelf een Nokia 6.1 Plus besteld bij eGlobal. (2 stuks dus). De telefoons werden super snel geleverd, dag of 6 volgens mij.

Wij zijn er beiden super tevreden mee. Top toestel voor 210€ per stuk. Ik heb nog geen moment issues gehad met bereik, ik lees eigenlijk net pas dat de telefoon band 20 mist, dit heb ik zelf nog niet opgemerkt. Ik gebruik zelf Simpel als privé nummer en Vodafone als werk nummer (beiden simkaart in de Nokia, dual sim, helemaal top!).

Twee vragen: Heeft er iemand al de OTA update van Android Pie (9) binnen gekregen?
Volgens HMD is deze nu OTA beschikbaar

Vraag twee: Nokia mist een eigen app voor het installeren van een 2e versie van een app (dual whatsapp bijvoorbeeld). Veel andere merken hebben hier een eigen app voor waarmee je 2x de zelfde app kan installeren en dus met 2 verschillende nummers kan whatsappen op 1 toestel. Nu zijn er veel play store aps die dit kunnen doen maar allen met MEGA VEEL reclame en meuk. Weet iemand een andere nettere oplossing?

• Joeneunited
Iemand nog een reden om echt op de 6.1 plus te wachten in plaats van de 7.1 aan te schaffen?

De 7.1 is nu gezakt naar 240 euro bij Tele2 (en hier gaat nog 50 cashback vanaf is 190 euro) dus het grootste verschil tussen de toestellen, de prijs dus, is komen te vervallen (afhankelijk van de prijs van de 6.1 plus, maar ca. 200-250 euro aangenomen)

De vergelijkingssite's zijn ook niet helemaal betrouwbaar, maar ik kom hier op uit:
- Bijna exact zelfde afmetingen en scherm
- Beide band 20 (mits Global version van de 6.1 plus)
- Zelfde Chip/GPU/CPU etc.
- 3GB RAM vs. 4GB ram
- Verschil in camera's (12MP Zeiss vs. 16MP, geen idee wat betere foto's maakt)
- Verschil in selfiecamera
- NFC voor de 7.1
- Zelfde batterij

Iemand aanvullingen?

[Voor 3% gewijzigd door Joeneunited op 06-11-2018 18:10]

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Wabs schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:37:
Ik kom dit topic toevallig net tegen. Ik heb op 13 september voor mijn vriendin en voor mijzelf een Nokia 6.1

Vraag twee: Nokia mist een eigen app voor het installeren van een 2e versie van een app (dual whatsapp bijvoorbeeld). Veel andere merken hebben hier een eigen app voor waarmee je 2x de zelfde app kan installeren en dus met 2 verschillende nummers kan whatsappen op 1 toestel. Nu zijn er veel play store aps die dit kunnen doen maar allen met MEGA VEEL reclame en meuk. Weet iemand een andere nettere oplossing?
Ik gebruik hiervoor de app Island. Bevalt prima :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Wietsee.
Joeneunited schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:54:
Iemand nog een reden om echt op de 6.1 plus te wachten in plaats van de 7.1 aan te schaffen?

De 7.1 is nu gezakt naar 240 euro bij Tele2 (en hier gaat nog 50 cashback vanaf is 190 euro) dus het grootste verschil tussen de toestellen, de prijs dus, is komen te vervallen (afhankelijk van de prijs van de 6.1 plus, maar ca. 200-250 euro aangenomen)

De vergelijkingssite's zijn ook niet helemaal betrouwbaar, maar ik kom hier op uit:
- Bijna exact zelfde afmetingen en scherm
- Beide band 20 (mits Global version van de 6.1 plus)
- Zelfde Chip/GPU/CPU etc.
- 3GB RAM vs. 4GB ram
- Verschil in camera's (12MP Zeiss vs. 16MP, geen idee wat betere foto's maakt)
- Verschil in selfiecamera
- NFC voor de 7.1
- Zelfde batterij

Iemand aanvullingen?
Onderkant van de 7.1 is echt LELIJK!

Web Enrichment

• Wabs
  • Niet online
Waar zie jij dan 240 euro? Rond de 350€ in de pricewatch toch?

Ook heeft de 7.1, naast iets minder RAM, 32gb opslag en de 6.1 plus 64gb.

Vooral de prijs zal invloed hebben op de keuze. 350 of 210 is wel een groot verschil :X

• Joeneunited
https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/nokia-7-1/

Hier staat 'ie voor 240 euro, zie de slider. Moet je wel verlengen bij Tele2 of een nieuw abonnement nemen waar nog 30 euro aansluitkosten bij komen.

Hier staat niet bij dat je nog 50 cashback krijgt, maar dat staat wel weer op de vorige pagina met 'de nieuwste toesellen'. Bovendien is het een actie van Nokia, dus gaat het buiten Tele2 om lijkt me.

• Wabs
  • Niet online
Ok, is goedkoper dan de Pricewatch. Maar ik kom uit op 275€ eenmalige kosten (de 240 + eenmalige aansluitkosten) en een verplichte eerste maand van 17€ (wellicht kan die goedkoper, niet gekeken naar welk abbo).

Eigenlijk krijg je korting omdat je een mobiel abonnement afsluit. Niet echt vergelijkbaar met een los toestel toch?

• Joeneunited
Wabs schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:21:
Ok, is goedkoper dan de Pricewatch. Maar ik kom uit op 275€ eenmalige kosten (de 240 + eenmalige aansluitkosten) en een verplichte eerste maand van 17€ (wellicht kan die goedkoper, niet gekeken naar welk abbo).

Eigenlijk krijg je korting omdat je een mobiel abonnement afsluit. Niet echt vergelijkbaar met een los toestel toch?
Ik heb al een sim-only van Tele2, dus dan is het zonder aansluitkosten, en gewoon hetzelfde als het verlengen van m'n contract.

• Bauki
Wabs schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:37:
Ik kom dit topic toevallig net tegen. Ik heb op 13 september voor mijn vriendin en voor mijzelf een Nokia 6.1 Plus besteld bij eGlobal. (2 stuks dus). De telefoons werden super snel geleverd, dag of 6 volgens mij.

Wij zijn er beiden super tevreden mee. Top toestel voor 210€ per stuk. Ik heb nog geen moment issues gehad met bereik, ik lees eigenlijk net pas dat de telefoon band 20 mist, dit heb ik zelf nog niet opgemerkt. Ik gebruik zelf Simpel als privé nummer en Vodafone als werk nummer (beiden simkaart in de Nokia, dual sim, helemaal top!).

Twee vragen: Heeft er iemand al de OTA update van Android Pie (9) binnen gekregen?
Volgens HMD is deze nu OTA beschikbaar

Zonet de update naar Android 9 geïnstalleerd. Ook beveiligingsupdate van 1 oktober 2018

• Wietsee.
Bauki schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 18:51:
[...]

Zonet de update naar Android 9 geïnstalleerd. Ook beveiligingsupdate van 1 oktober 2018
Ik heb automatische updates uitgeschakeld. Er zit een vervelende Wi-Fi bug in Android 9 voor de Nokia 6.1+. Ik had er last van tijdens de bèta fase en heb het gemeld aan Nokia, helaas zit ie ook in de release gezien de vele klachten. Gelukkig op tijd teruggegaan naar 8.1.

[Voor 32% gewijzigd door Wietsee. op 09-11-2018 21:04]

Web Enrichment

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:44
Dit lijkt mij een prima toestel, zeker voor het geld. Hoe is jullie ervaring met de accu? Wat voor tijden qua schermtijd etc moet ik rekening mee houden?

• Bauki
Verona27 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 00:41:
Dit lijkt mij een prima toestel, zeker voor het geld. Hoe is jullie ervaring met de accu? Wat voor tijden qua schermtijd etc moet ik rekening mee houden?
Ik laad hem om de andere dag op met ± 4u-5u schermtijd en heeft dan nog ong. 20% (laat nooit volledig leeg gaan)

• Wabs
  • Niet online
Hier ook Pie geïnstalleerd (kreeg em een paar dagen terug OTA). Geen wifi problemen tot dusver.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:44
Bauki schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 14:19:
[...]

Ik laad hem om de andere dag op met ± 4u-5u schermtijd en heeft dan nog ong. 20% (laat nooit volledig leeg gaan)
Thanks voor de reply. Dat lijkt vrij prima maar geen topper. Kun je natuurlijk ook niet echt verwachten voor de prijs ;)

• Stonehawk
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:03
Inmiddels ook alweer een paar weekjes tevreden met een Nokia 6.1 Plus. Hier is het wel erg stil. Ik vraag mij af of ik niet gewoon in het 7.1 topic kan gaan neuzen aangezien dat bijna dezelfde telefoon is.

• Socket 1337
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-02 17:18
Vind dit een gaaf toestel. Gebruik zelf hollandsnieuwe (vodafone). Zie nu dat er een mooie aanbieding bij gearbest is, maar ik ben bang dat ik er spijt van ga krijgen i.v.m. wankele 4G ondersteuning. Thoughts?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee