Hotel wifi 2 wifi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 851517

Topicstarter
Heren/Dames,

Het volgende:

Ik zou graag van een hotel wifi netwerk een eigen wifi netwerk willen maken. om 2 redenen:

1. Op de hotel wifi moet je inloggen (via web interface) en dat is onhandig wanneer je bijvoorbeeld de apple tv of xbox wilt aansluiten

2. Security: Ik wil graag over een VPN tunnel naar buiten maar zou dat graag centraal geregeld willen hebben op de "nieuwe" access point.

Heeft een van jullie hier ervaringen mee? is er een handig apparaat dat dit voor me kan doen of is er software welke stabiel genoeg kan draaien op een laptop en is daar eventueel nog extra hardware voor nodig?

Ter illustratie: Het gaat dus niet om het maken van een wifi netwerk vanuit een ethernetkabel. Dat heb ik opgelost met een een TPlink travel router. Hierbij kan je de hotel wifi authenticatie doen via de laptop. vervolgens herkent het hotel wifi het mac adres van de router zodat je je eigen wifi kan distribueren. pricewatch: TP-Link TL-WR710N

ik ben dus opzoek naar zoiets maar dan van wifi naar wifi.

Beste antwoord (via rens-br op 22-10-2018 17:07)

Topicstarter
Het viel eigenlijk wel mee.

Dank allemaal. uiteindelijk werkte pricewatch: TP-Link TL-WR710N

Met openwrt prima. een reboot elke 2 dagen was wel nodig.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Kijk eens naar https://openwrt.org/docs/start zijn veel mogelijkheden wat je kan doen. Denk dat het hier wel mogelijk mee is.

Echter denk ik dat een hotel dit verbied.

Echter zou je ook met OpenWRT wifi signaal opkunnen pakken en vervolgens via de LAN poorten verspreiden voor bijvoorbeeld Apple TV, XBOX. dan zit je alleen met wifi en je telefoon.

[ Voor 34% gewijzigd door Ronker op 08-10-2018 15:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37
Wat je dus wilt is je tplink travelrouter met een kabel aansluiten op een router die je meeneemt..

Deze router doet een aantal dingen:

1) een vpn opzetten naar je huis (site to site met openvpn)
2) een lokaal wiif netwerk opzetten voor je eigen apparaten (een draadloze router kan dat)
3) een switch voor het aansluiten van je eigen apparatuur (gelukkig zitten die bij de meeste routers al ingebouwd)

Komt er dan op neer dat je de “nieuwe” router aansluit op de travelrouter, zodra deze een wifi signaal heeft naar het hotel wifi, probeert ie een vpn verbinding op te bouwen naar je huis.... als dat gebeurt is kun je alle verkeer (zowel via wifi als bekabelt) over de vpn verbinding sturen naar je huis alwaar het het internet opgaat.

Als meeneem router zou ik dan zoeken naar een router die ddwrt aankan

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt alvast voor het meedenken,

Het klinkt als een soort oplossing, maar voordat ik wifi heb, moet ik eerst op een webpagina kunnen komen om de terms en conditions te accepteren. tot die tijd word er niets gerouteerd.na deze procedure zal het mac adres achter de laatste aansluiting waarmee verbinding is gemaakt naar het hotel wifi netwerk onthouden worden door de hotel wifi en kan ik internet verkeer gaan routeren. dus volgens mij ben ik er nog niet op deze manier. want hoe kan ik met de ddwrt router verbinden naar het hotel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:15

JdM

Humbled

Eerst verbinding maken met een PC en dan de mac spoofen op de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Google eens op “travel wifi router for hotels”. Dat geeft je wel enige inspriratie.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:46

lier

MikroTik nerd

Zelf doe ik dit met een MikroTik hAP ac lite en deze tutorial:
https://justinho.com/blog/2017/07/15/hap-ac-lite.html

Deze opstelling kan meer (ook als je kabel ipv WiFi uplink wil gebruiken) en is compleet te tweaken naar eigen inzicht. Maar...MikroTik is niet eenvoudig!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
burne schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:26:
Google eens op “travel wifi router for hotels”. Dat geeft je wel enige inspriratie.
dank voor de tip, maar dat had ik natuurlijk al gedaan :)

echter gaan in alle gevallen welke ik had bekeken het over ethernet 2 wifi.

en ik ben dus opzoek naar wifi 2 wifi via een welcome page (welke je eerst moet doorlopen om uberhaupt verbindinge moet kunnen maken) om vervolgens de nieuwe wifi te gebruiken voor meerdere apparaten. Er is wel een commerciele software oplossing maar daarvan lees ik dat de verbinding elke minuut vastloopt of verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lier schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 19:49:
Zelf doe ik dit met een MikroTik hAP ac lite en deze tutorial:
https://justinho.com/blog/2017/07/15/hap-ac-lite.html

Deze opstelling kan meer (ook als je kabel ipv WiFi uplink wil gebruiken) en is compleet te tweaken naar eigen inzicht. Maar...MikroTik is niet eenvoudig!
thanks dit is idd de juiste usecase!! ik ga me even inlezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:47
OpenWRT met package Travelmate. Twee SSIDs: een die verkeer alleen NAT, een die verkeer via OpenVPN tunnel laat lopen. Zo kun je via het NAT-SSID de captive portal benaderen, en via het VPN-SSID is verkeer alleen mogelijk als er een actieve tunnel is. Afhankelijk van het aantal LAN-poorten kun je die aan een van de twee netwerken koppelen.

Werkt prima op één enkele router met OpenWRT, maar bedenk je wel dat de OpenVPN performance ongeveer uitkomt op max 10/15Mbit op de meeste routers/APs. En het kan natuurlijk alsnog dat OpenVPN actief wordt geblokkeerd en/of gethrottled.

[ Voor 8% gewijzigd door Tom Paris op 08-10-2018 20:20 ]

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05 08:58
pricewatch: TP-Link TL-WR802N

Gebruik deze al enkele jaren. Doet precies wat je vraagt. Werkt direct uit de doos 😉

Ik heb er OpenWRT op gezet waardoor je hem helemaal naar wens in kunt richten.

[ Voor 25% gewijzigd door Blommie01 op 08-10-2018 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:04
Tplink (met openwrt ) werkt vaak prima, captive portals kunnen nogal onvoorspelbaar zijn. Vaak kom je gl-inet router als oplossing tegen, die schijnen hier wat extra feautres voor te hebben. Meestal komt het neer op dns rebind protectuon uitzetten om de captive portal werkend te krijgen of mac clonen van geauthenticeerd apparaat.

Nieuwe Travel router (WISP)
Travel router/ wifi to wifi router voor meerdere laptops
https://www.gl-inet.com/

[ Voor 16% gewijzigd door laurens0619 op 08-10-2018 22:36 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal. Ik heb wat baggage nu: 2 tp link openwrt devices en nog een oude airport express. Ik zal laten weten wat de beste resultaten gaf voor mijn scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:56
Zou wel je eigen AP op 5Ghz-only zetten, hou je geen schaarse 2.4ghz kanalen bezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraag me af of je dit allemaal doet voor een vakantie of zit je langere tijd voor je werk in een hotel?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je zou ook even naar de netaidkit kunnen kijken. Die doet dit ook. Project is alleen stukgegaan helaas.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het viel eigenlijk wel mee.

Dank allemaal. uiteindelijk werkte pricewatch: TP-Link TL-WR710N

Met openwrt prima. een reboot elke 2 dagen was wel nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frogmen schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 11:52:
Vraag me af of je dit allemaal doet voor een vakantie of zit je langere tijd voor je werk in een hotel?
Voor jou een vraag en voor mij een weet! Helaas niet zo relevant voor dit topic en dus beschouwbaar als internetvervuiling! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• happy killer
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 13:51
Kijk ook is naar een Hootoo.
Zelf heb ik de Hootoo tripmate HT-TM05. Dit is een powerbank en travelrouter in één.
https://www.hootoo.com/dp/B00RVIGY1I?ref=emc_b_5_i

Kan Wifi 2 Wifi en ook ETH 2 wifi.
Helaas mist die wel de optie voor vpn verbindingen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:33
Je kunt dit met openwrt gewoon op 1 AP doen.
Je verbind een wifi netwerk met het netwerk van je hotel en die voeg je toe aan de WAN
Je maakt een tweede wifi-netwerk aan op LAN (op hetzelfde kanaal) en daarmee verbind je je clients.

Dit is kort samengevat wat het moet zijn. Ik gebruik dit op vakanties met een tp-link routertje naar volle tevredenheid.

Openwrt heeft ook de VPN opties, dus dat is ook te ondervangen.
Pagina: 1