Als je een niet-Vodafone simkaart in je telefoon stopt, kun je de Pie-update alsnog installeren. Bij de Nokia 8 was dit ook een bekend issue.
Berichten over leveringen (inclusief de Google Home) horen thuis in: [Nokia 7.1] Levertijden & Prijzen. Dus die heb ik dit kant op verhuisd.
Hier ook nog steeds geen pie en de beveiliging van november heb ook Vodafone denk dus dat het daar aan ligt.
Ik las op XDA dat er ook bijvoorbeeld in Italië nog aan de volledige uitrol gewerkt wordt. (geen idee van de provider alginds)
Jammer dat 't zo een loterij blijft (en gegarandeerd wijzen HMD/Nokia en Vodafone naar elkaar als schuldige voor de vertraging).
Blij met mijn eigen up-to-date telefoon
Jammer dat 't zo een loterij blijft (en gegarandeerd wijzen HMD/Nokia en Vodafone naar elkaar als schuldige voor de vertraging).

Hier nog steeds geen vooruitgang qua update. Conform Vodafone zouden de updates echter gewoon naar de telefoon gepushed moeten worden door de producent (nokia). Ik heb me er maar even bij neergelegd dat het nog even op zich laat wachten, maar echt heel erg netjes vind het ik het niet...Dryhte schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:14:
Ik las op XDA dat er ook bijvoorbeeld in Italië nog aan de volledige uitrol gewerkt wordt. (geen idee van de provider alginds)
.
[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:17]
Ik heb vorige week een gratis Lebara sim besteld en deze in de telefoon gestopt.Fuel_80 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:47:
[...]
Hier nog steeds geen vooruitgang qua update. Conform Vodafone zouden de updates echter gewoon naar de telefoon gepushed moeten worden door de producent (nokia). Ik heb me er maar even bij neergelegd dat het nog even op zich laat wachten, maar echt heel erg netjes vind het ik het niet...
De update kwam al binnen voordat de sim was geactiveerd. Na installatie kwam ook de januari update binnen.
Jammer dat er 'iets' is bij Vodafone dat de update tegenhoud.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Nog steeds geen pie-update. Vodafone sim.
Ik kan inderdaad ook mijn werk sim (kpn) eens wisselen, maar het blijft een vreemd iets dat het met Vodafone sim maar niet wil vlottenJan_V schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:24:
[...]
Ik heb vorige week een gratis Lebara sim besteld en deze in de telefoon gestopt.
De update kwam al binnen voordat de sim was geactiveerd. Na installatie kwam ook de januari update binnen.
Jammer dat er 'iets' is bij Vodafone dat de update tegenhoud.

Dit werkt trouwens perfect, de simkaart van m'n vriendin in mijn Nokia 7.1. Direct na opstarten had ik de update beschikbaar.. Wel de simkaart erin houden tijdens de upgrade, die van mij stopte met downloaden zodra ik hem weer wisselde..Fuel_80 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:37:
[...]
Ik kan inderdaad ook mijn werk sim (kpn) eens wisselen, maar het blijft een vreemd iets dat het met Vodafone sim maar niet wil vlotten
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik het niet zelf heb bedacht.
Ene Pbkum81 op het Vodafone forum kwam met de suggestie.
Ene Pbkum81 op het Vodafone forum kwam met de suggestie.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Op dit moment loopt de update via mijn kpn sim. Moet ik de volledige update afwachten inclusief de optimalisatie van de apps? Of kan ik nu weer terug wisselen?
Edit: wacht voor de zekerheid het maar even af, schiet al aardig op gelukkig.
Edit 2: Update geinstalleerd en lijkt allemaal prima te werken. Vind het qua gebruik (scrollen door apps) vooralsnog niet een directe verbetering en de aanwezigheid van een witte zoekbalk op ieder home screen maakt het er zeker niet mooier op....
Edit: wacht voor de zekerheid het maar even af, schiet al aardig op gelukkig.
Edit 2: Update geinstalleerd en lijkt allemaal prima te werken. Vind het qua gebruik (scrollen door apps) vooralsnog niet een directe verbetering en de aanwezigheid van een witte zoekbalk op ieder home screen maakt het er zeker niet mooier op....

[Voor 54% gewijzigd door Fuel_80 op 06-02-2019 16:19]
Gisteren een simkaart van een andere provider erin gedaan, heb eigenlijk Vodafone en hij begon gelijk te updaten.
Bij Vodafone nagevraagd waarom ze de updates vasthouden, dat doen ze niet zeggen ze ze vertragen het alleen maar zodat ze alles kunnen checken want hun netwerk is uniek dus duurt het even voordat ze de updates vrij geven. Pure bullshit als je het mij vraagt.
Bij Vodafone nagevraagd waarom ze de updates vasthouden, dat doen ze niet zeggen ze ze vertragen het alleen maar zodat ze alles kunnen checken want hun netwerk is uniek dus duurt het even voordat ze de updates vrij geven. Pure bullshit als je het mij vraagt.
In twee weken tijd is m'n nieuwe Nokia al drie keer vast gelopen en een keer of vier spontaan opnieuw opgestart. Hij draait op android 9 maar heb dit met mijn Nexus 5X nog nooit gehad. Begin toch spijt te krijgen van mijn aankoop
't is alvast geen algemeen probleem - die van mij gedraagt zich voorbeeldig.corrado20vt schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 09:56:
In twee weken tijd is m'n nieuwe Nokia al drie keer vast gelopen en een keer of vier spontaan opnieuw opgestart. Hij draait op android 9 maar heb dit met mijn Nexus 5X nog nooit gehad. Begin toch spijt te krijgen van mijn aankoop
.
[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:18]
nee. Ik begrijp wel dat je er gek van wordt, maar de mijne doet het echt goed (hout vasthouden).Vettigedennis schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 22:53:
Op het Nokia community forum lees je dat meer. De mijne viel ook bijna dagelijks uit , soms meerdere keren per dag.
Bij mij ging de Januari update mis en resette de telefoon zich tientallen keren achter elkaar uit zichzelf totdat hij op een wit scherm ging met download mode. Toen ik hem terug kreeg na reparatie bleef hij nog steeds af en toe zichzelf uit/aan schakelen.
Het is echt een prul. Trouwens , hebben jullie niet van die plop geluidjes over een hoofdtelefoon/speaker iedere keer als een nummer eindigd of wanneer je een plaat pauzeerd. Gek werd ik ervan.
EDIT: ik had hetzelfde voor met de Wileyfox Swift 2+, die deed het geweldig tot hij het uiteindelijk na bijna twee jaar niet meer deed

[Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 13-02-2019 12:16]
.
[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:18]

Ik kreeg daarnet een software update binnen, de februari patches vermoedelijk.
Ik tik dus op herstarten, en na enkele reboots is de telefoon stuck in 'download mode'.
WTF?

Tips? (behalve terug naar Coolblue)
Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem, maar klopt het zijn de februari patches. Vandaag binnen gekomen en draait eigenlijk meteen weer prima.Dryhte schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:51:
![]()
Ik kreeg daarnet een software update binnen, de februari patches vermoedelijk.
Ik tik dus op herstarten, en na enkele reboots is de telefoon stuck in 'download mode'.
WTF?![]()
Tips? (behalve terug naar Coolblue)
Is er een manier bekend om de firmware te herflashen uit download modus?Fuel_80 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 14:51:
[...]
Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem, maar klopt het zijn de februari patches. Vandaag binnen gekomen en draait eigenlijk meteen weer prima.
.
[Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:20]
Meh, 'k heb de telefoon binnen gedaan bij Coolblue.Vettigedennis schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:03:
Mij is dat niet gelukt. Was hem een week kwijt voor reparatie.
Je zou eens op het nokia community forum kunnen kijken. Misschien hebben ze daar nog tips om dat te proberen.
'k heb de telefoon inmiddels terug. Zit terug op de beveiligingspatch van januari, en het lijkt erop dat de rollout van de februari patch gestopt is, vermoedelijk niet onterecht 
Volgende keer als er een beveiligingsupdate langskomt pas ik even tot ik wat rondgekeken heb...

Volgende keer als er een beveiligingsupdate langskomt pas ik even tot ik wat rondgekeken heb...
Naar verluidt (bron: post op XDA) is de March update gereleased.
Heeft iemand deze al binnen?
EDIT:
changelog:
EDIT:
changelog:
- Improved System Stability
- User Interface Enhancements
- Google Security Patch 2019-03
[Voor 45% gewijzigd door Dryhte op 27-03-2019 10:28]
Vandaag een systeem-update binnen gekregen...Dryhte schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 10:28:
Naar verluidt (bron: post op XDA) is de March update gereleased.
EDIT:
changelog:
- Improved System Stability
- User Interface Enhancements
- Google Security Patch 2019-03
T-mobile sim only.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Hier ook.D75 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:39:
[...]
Vandaag een systeem-update binnen gekregen...
T-mobile sim only.
Vraag is, durf ik 'm installeren, na de desastreuze februari update?
EDIT - hmm... ik had blijkbaar geen keuze, ik heb nergens op geklikt en toch wordt de update geïnstalleerd. Hopen dat dit goed gaat

EDIT2 - All OK!

[Voor 23% gewijzigd door Dryhte op 02-04-2019 10:44]
heb je meer geluk dan mij , mij ding is in de download modeDryhte schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 10:11:
[...]
Hier ook.
Vraag is, durf ik 'm installeren, na de desastreuze februari update?
EDIT - hmm... ik had blijkbaar geen keuze, ik heb nergens op geklikt en toch wordt de update geïnstalleerd. Hopen dat dit goed gaat
EDIT2 - All OK!

'k heb net dit gevonden, misschien heb je er iets aan? https://www.techmesto.com...ot_download_mode_on_Nokialolltje schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 16:33:
[...]
heb je meer geluk dan mij , mij ding is in de download mode
Heeft niemand anders NFC problemen sinds de March update?
Nu heb ik niet zoveel mogelijkheid om dit uitgebreid te testen, maar sinds de update ben ik er niet meer in geslaagd om contactloos te betalen met de Bancontact/Payconic app in de kantine bij de klant (waar ik al maanden met deze app betaal).
Helaas heb ik niet zoveel winkels waarvan ik weet dat ik er met de app (via NFC) kan betalen.
Op andere manieren betalen met de app lukt wel (via QR code bijvoorbeeld).
EDIT - bij een andere winkel hetzelfde probleem, dus het ligt zeker aan mijn toestel of software.
Ik heb de app gereinstalled, nu moet ik terug mijn bankkaart aan koppelen (kan ik enkel thuis, geen bakje in de buurt) en dan kan ik opnieuw testen.
Heeft niemand anders dit probleem?
Nu heb ik niet zoveel mogelijkheid om dit uitgebreid te testen, maar sinds de update ben ik er niet meer in geslaagd om contactloos te betalen met de Bancontact/Payconic app in de kantine bij de klant (waar ik al maanden met deze app betaal).
Helaas heb ik niet zoveel winkels waarvan ik weet dat ik er met de app (via NFC) kan betalen.
Op andere manieren betalen met de app lukt wel (via QR code bijvoorbeeld).
EDIT - bij een andere winkel hetzelfde probleem, dus het ligt zeker aan mijn toestel of software.
Ik heb de app gereinstalled, nu moet ik terug mijn bankkaart aan koppelen (kan ik enkel thuis, geen bakje in de buurt) en dan kan ik opnieuw testen.
Heeft niemand anders dit probleem?
[Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 12-04-2019 10:31]
Na heads-up van @gizmobinky in het Nokia 6.1 topic even gecheckt, en ook voor de 7.1 valt vandaag de april update te downloaden.
EDIT: Geen centje pijn!
EDIT: Geen centje pijn!

[Voor 17% gewijzigd door Dryhte op 30-04-2019 14:20. Reden: Inmiddels geïnstalleerd...]
.
[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:21]
@Vettigedennis erg vreemd, dit. Het spijt me maar de enige bijdrage die ik kan leveren is dat dat bij mij nog nooit een probleem geweest is, niet op de Nokia 7.1, maar ook niet op éénder welke andere Android telefoon (tot Android 1.5 toe)... Maar, gelukkig is er geen gebrek aan goede, gratis gps apps (Here, bijvoorbeeld).
Ik heb na maanden wachten op hdr video bij Nokia aangeklopt. Het blijkt dat HDR video niet ondersteund wordt, althans volgens hun tech support.
Heads up: security update 2019-05 beschikbaar. Ik ben guinea pig 
EDIT: survived it, OTA update succesvol geïnstalleerd.

EDIT: survived it, OTA update succesvol geïnstalleerd.
[Voor 30% gewijzigd door Dryhte op 29-05-2019 13:51]
Hallo
Ik krijg de hele tijd de volgende melding op mijn Nokia:
Vodafone: bellen via wifi
Alleen noodoproepen in gebieden met voldoende dekking.
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze melding uit kan zetten?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Heads up: security update 2019-06 beschikbaar. Installing... (versie: V3.54E, vorige versie V3.51F)
gister gehaald ter vervanging van m'n xperia XA1 met touchscreen problemen.
Na één dag nog erg tevreden

Ja hier ook absoluut geen klachten - en top dat HMD/Nokia erin slaagt om de updates prompt op tijd te blijven doen.mcetweaker schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 14:48:
gister gehaald ter vervanging van m'n xperia XA1 met touchscreen problemen.
ik denk dat je dan wifi bellen uit moet zetten.yep123 schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 19:08:
Hallo
Alvast bedankt
Als je in je instellingenscherm zoekt op "bellen via wifi", kom je het tegen, klik op geavanceerd.
Bij mij staat dit overigens aan en voorkeur op mobiel. (blijkbaar de default instelling)
[Voor 3% gewijzigd door mcetweaker op 09-08-2019 09:09]
krijg net een update binnen met de beveiligingspatch van 1 augustus, hier wordt ik vrolijk van! kudos naar HMD/Nokia!
Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Welk kwaliteitsprobleem zou je graag gefixt zien? Ik ben zelf nog niet tegen issues aangelopen...mcetweaker schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:08:
Zitten er naast security updates ook quality fixes in die monthly updates?
nee, niks bijzonders vooralsnog, maar het blijft software allemaal, dus ik kan me voorstellen dat er bugreports, handmatig dan wel automatisch, verwerkt worden en dat men daar fixes voor maakt.Dryhte schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 06:55:
[...]
Welk kwaliteitsprobleem zou je graag gefixt zitten? Ik ben zelf nog niet tegen issues aangelopen...
Mijn vriendin heeft een Nokia 7,1 en ze heeft al tijden een onverklaarbaar geluid wat voorbij komt. We dachten dat het aan een update lag ofzo, maar ook over meerdere updates blijft het geluid random naar voren komen. Het lijkt niet te herleiden naar een app. Hebben jullie een idee?
edit: Waarschijnlijk NFC?
edit: Waarschijnlijk NFC?
[Voor 3% gewijzigd door Jeltel op 12-09-2019 19:35]
Dat is het geluid wat wordt afgespeeld als er een NFC chip tegen de telefoon wordt gehouden. Dat kan bijvoorbeeld een bankpas met ondersteuning voor contactloos betalen zijn, een rijbewijs, een paspoort, een OV chipkaart, etc. Heeft ze haar telefoon in een tas of beurs?
@Jasperr ja dus... NFC uit en het geluid was weg. 

Volgens Nokia support team ondersteunt deze telefoon bluetooth LDAC niet (ingebouwd in Android inmiddels). Iemand het werkend weten te krijgen?
Na een aantal weken problemen met opladen is het nu helemaal gebeurd, mijn telefoon laadt niet meer op. Er zit teveel speling in de aansluiting. Wilde hem laten opsturen, maar er zit valschade op de achterkant (in het begin laten vallen, achterkant onderin kapot) dus dat werd afgeraden door de helpdesk. Denk niet dat dit er mee te maken heeft, de schade is van vorig jaar en de problemen pas sinds enkele weken. Iemand nog tips wat ik kan doen?
Is dit een bekend probleem, en is er nog iets op te verzinnen? Het is zo zonde om een nieuwe telefoon aan te schaffen, want hij werkt nog prima, alleen het laadt hij niet meer op.
Is dit een bekend probleem, en is er nog iets op te verzinnen? Het is zo zonde om een nieuwe telefoon aan te schaffen, want hij werkt nog prima, alleen het laadt hij niet meer op.
Mocht je dit nog niet gedaan hebben, voel eens met een naald of paperclip of er geen vuil (stof bijvoorbeeld) in de usb poort verzeild geraakt is.Joeneunited schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:43:
Na een aantal weken problemen met opladen is het nu helemaal gebeurd, mijn telefoon laadt niet meer op. Er zit teveel speling in de aansluiting. Wilde hem laten opsturen, maar er zit valschade op de achterkant (in het begin laten vallen, achterkant onderin kapot) dus dat werd afgeraden door de helpdesk. Denk niet dat dit er mee te maken heeft, de schade is van vorig jaar en de problemen pas sinds enkele weken. Iemand nog tips wat ik kan doen?
Ik had reeds meermaals oplaad problemen, die opgelost werden door de usb poort eens uit te krabben... ik stond versteld van de prop vuil die eruit kwam, en nadien maakte de usb kabel weer prima contact.
Ja, al geprobeerd. Bedankt voor het meedenken.Dryhte schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:52:
[...]
Mocht je dit nog niet gedaan hebben, voel eens met een naald of paperclip of er geen vuil (stof bijvoorbeeld) in de usb poort verzeild geraakt is.
Ik had reeds meermaals oplaad problemen, die opgelost werden door de usb poort eens uit te krabben... ik stond versteld van de prop vuil die eruit kwam, en nadien maakte de usb kabel weer prima contact.
Je moet het ze nageven, die maandelijkse beveiligingsupdates doen ze prima bij HMD/Nokia.
Kreeg net de versie van oktober binnen. Alles ok!
Kreeg net de versie van oktober binnen. Alles ok!
Ik had dat met de nokia 7 plus en dat bleek idd toch bij veel gebruikers voor te komen. Ik heb hem toen binnen gedaan en na 3 reparatiepogingen waarbij ik hem telkens terug kreeg met andere schade, krijg ik nu een tegoedbon. Bij mij geen val- of waterschade, gelukkig. Ik zou het echter in jouw geval toch nog effe proberen want dat is idd een bekend probleem en dan lukt het misschien toch nog? Of elders laten repareren?Joeneunited schreef op maandag 30 september 2019 @ 12:43:
Ik hoopte dat ze daar in andere modellen iets aan gewijzigd hadden, maar blijkbaar dus niet? Ik ben namelijk mijn hoofd aan het breken over welke ik in de plaats zal aanschaffen en ik twijfel momenteel nog tussen een samsung galaxy a70 en een nokia 7.2. Maar als nokia hetzelfde onderdeel in die nokia 7.2 gebruikt, dan heb ik geen zin in de Nokia denk ik ...
gisteren avond de oktober update geïnstalleerd en ben er niet blij mee, heel instabiel.
accu gisteren avond helemaal opgeladen en heb nu net de zoveelste crash gehad.
het begon vanochtend toen in de Camara app opende, liep vast en rebooote zicht zelf. daarna deed ie af en toe herstarten (pincode wordt gevraagd) en nu net wou ik ff wat opzoeken en was ie helemaal uit?! moet verrekte lang de powerknop ingedrukt houden om m weer levend te krijgen, accu is ook in eens nog maar 30%... terwijl ik en bijna een week mee kan doen (ben geen poweruser)
meer die hier last van hebben?
heb gekeken of ik de cache kan wissen maar nergens in het systeem is deze optie? krijg hem ook niet in recovery modus...
accu gisteren avond helemaal opgeladen en heb nu net de zoveelste crash gehad.
het begon vanochtend toen in de Camara app opende, liep vast en rebooote zicht zelf. daarna deed ie af en toe herstarten (pincode wordt gevraagd) en nu net wou ik ff wat opzoeken en was ie helemaal uit?! moet verrekte lang de powerknop ingedrukt houden om m weer levend te krijgen, accu is ook in eens nog maar 30%... terwijl ik en bijna een week mee kan doen (ben geen poweruser)
meer die hier last van hebben?
heb gekeken of ik de cache kan wissen maar nergens in het systeem is deze optie? krijg hem ook niet in recovery modus...
Fan van: Unraid. Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.
Ik heb er geen probleem mee.
Probeer eens een reset naar factory.
Instellingen > Systeem > Geavanceerd > Opties voor resetten > Alle gegevens wissen (fabrieksinstellingen terugzetten)
Probeer eens een reset naar factory.
Instellingen > Systeem > Geavanceerd > Opties voor resetten > Alle gegevens wissen (fabrieksinstellingen terugzetten)
factory reset doe ik liever pas als niks meer werkt. zoek eerder de juiste weg om cache te kunnen wissen. zou mogelijk moeten zijn lijkt mij...
edit: paar dagen verder, het zier eruit dat de laatste accu oplading de boel weer heeft hersteld. geen vastlopers en herstarts meer gehad. enkel een wat hoger accu verbruik maar dat zal zich de komende tijd wel synchroniseren.
edit: paar dagen verder, het zier eruit dat de laatste accu oplading de boel weer heeft hersteld. geen vastlopers en herstarts meer gehad. enkel een wat hoger accu verbruik maar dat zal zich de komende tijd wel synchroniseren.
[Voor 44% gewijzigd door geenwindows op 19-10-2019 12:11. Reden: paar dagen verder, nieuwe ontwikkeling]
Hallo
In Juni is mijn Nokia 7.1 gecrached tijdens een update. telefoon opgestuurd en na een week weer teruggekregen. Hij deed het weer perfect en android 9 stond erop.
Sinds augustus krijg ik echter geen updates meer. Hij staat nu op android 9 met de beveiligingspatch van augustus
Als ik handmatig op een update controleer vind ie niks.
Ik zit op het Vodafone netwerk
Hier lees ik dat mensen al de update van Oktober hebben ontvangen, iemand een idee hoe dit kan?? Of heeft iemand een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt
In Juni is mijn Nokia 7.1 gecrached tijdens een update. telefoon opgestuurd en na een week weer teruggekregen. Hij deed het weer perfect en android 9 stond erop.
Sinds augustus krijg ik echter geen updates meer. Hij staat nu op android 9 met de beveiligingspatch van augustus
Als ik handmatig op een update controleer vind ie niks.
Ik zit op het Vodafone netwerk
Hier lees ik dat mensen al de update van Oktober hebben ontvangen, iemand een idee hoe dit kan?? Of heeft iemand een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt
Krijg nu net de Android 10 update binnen. Ik heb BEN, nog meer die hem nu krijgen, of als je hem al hebt wat zijn de grote veranderingen t.o.v. 9?
Ik heb hem ook binnengekregen... ook via ben... Alleen nu is mijn telefoon best wel verlept... na het installeren en downloaden van de update kwam mijn telefoon in de bootloop waarna ie na 5ish pogingen autmatisch naar de recovery mode gaat waar ik kan kiezen tussen :
Try again.. : geprobeerd... same issues 5ish pogingen tot boot en weer recovery mode.
Factory reset: geprobeerd 1x tot nu.. na factory reset forceert de telefoon mij weer de systeemupdate te downloaden maar na de download en installatie kreeg ik weer hetzelfde probleem.
Ben nu een 2de maal aan het proberen met factory reset...
Mocht dit niet werken wat dan???
Edit: ik heb de 32Gig opslag versie btw
Edit:2: nope het werkt nog steeds niet: message die ik krijg is:
Edit 3: 3 factory resets later en same issue... well im fucked i guess.
Can't load Android System. Your data may be corrupt. If you continue to get this message, you may need to perform a factory data reset and erase all user data stored on this device...
Naja dat heb ik dus al 2x gedaan... iemand een idee???

Try again.. : geprobeerd... same issues 5ish pogingen tot boot en weer recovery mode.
Factory reset: geprobeerd 1x tot nu.. na factory reset forceert de telefoon mij weer de systeemupdate te downloaden maar na de download en installatie kreeg ik weer hetzelfde probleem.
Can't load Android System. Your data may be corrupt. If you continue to get this message, you may need to perform a factory data reset and erase all user data stored on this device...
Naja dat heb ik dus al 2x gedaan... iemand een idee???

[Voor 25% gewijzigd door blamauci op 19-12-2019 22:35. Reden: extra info toegevoegd]
http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309
SImyo/KPN vanmorgen Android 10 binnen komen rollen op mijn N7.1.
Blij mee! Geen issues bij het updaten gelukkig. Telefoon lijkt ook sneller en reponsiever.
Blij mee! Geen issues bij het updaten gelukkig. Telefoon lijkt ook sneller en reponsiever.

Op mijn 7.1 (die intussen bij mijn zoontje zit, met een sim van Mobile Vikings) kwam gisteren de Android 10 update ook binnen. Geen centje pijn.
[Voor 12% gewijzigd door Dryhte op 20-12-2019 16:51]
hier ook geupdated, tot nu toe nog geen problemen ontdekt,
ben vooral blij met de donkere thema, niet meer in het donker ineens een fel scherm in je gezicht
ben vooral blij met de donkere thema, niet meer in het donker ineens een fel scherm in je gezicht

Paar dagen geleden ook Android 10 binnen komen rollen op mijn N7.1 (vodafone SIM). Telefoontje werkt echt meer dan prima! Geen issues bij het updaten gelukkig. Telefoon lijkt sneller en reponsiever en net alsof beeld beter gekalibreerd is
.

ik zit met een probleempje, ik krijg vanochtend een melding dat met opslag verbruik bijna vol zit, 90% om precies te zijn. als ik in de opslag statistieken kijk zie ik dat het systeem zelf al 11G in gebruik heeft, dit is meer dan dat ik aan afbeeldingen/filmpjes en audio heb!!! (Games heb ik niet)
helaas kan ik me het niet herinneren van android verbruikte toen deze nog op versie 9 zat.
Tevens krijg ik de telefoon op geen enkele manier in Recovery Modus, power+vol up. werkt soort van, krijg 't android robotje te zien met daar onder "No command", nogmaals power+vol up. geeft geen resultaat.
Hoe kan ik nu Cache wissen??? ik wil het liefst geen factory reset doen want de telefoon werkt verder Prima!
helaas kan ik me het niet herinneren van android verbruikte toen deze nog op versie 9 zat.
Tevens krijg ik de telefoon op geen enkele manier in Recovery Modus, power+vol up. werkt soort van, krijg 't android robotje te zien met daar onder "No command", nogmaals power+vol up. geeft geen resultaat.
Hoe kan ik nu Cache wissen??? ik wil het liefst geen factory reset doen want de telefoon werkt verder Prima!
Beetje een topickick, maar hoe is dit uiteindelijk opgelost? Same issue hier met een 7.1, die na opnieuw opstarten in een bootloop terecht komt en alleen door een harde reset weer werkzaam te krijgen is. Dan werkt hij verder trouwens gewoon prima.blamauci schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:54:
Ik heb hem ook binnengekregen... ook via ben... Alleen nu is mijn telefoon best wel verlept... na het installeren en downloaden van de update kwam mijn telefoon in de bootloop waarna ie na 5ish pogingen autmatisch naar de recovery mode gaat waar ik kan kiezen tussen :
Naja dat heb ik dus al 2x gedaan... iemand een idee???![]()
![]()
.
[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:01]
@Vettigedennis het lijkt alsof je hier een beetje komt trollen, als ik dat zo lees.
Ik heb zo'n 2 jaar een Nokia 7.1 gehad, en nooit het minste probleem met navigatie meegemaakt (en al zeker niet met Google Maps).
De Nokia is nog steeds in gebruik door mijn zoontje, en voor hem werkt ie eveneens prima.
Een 'plop' bij het overschakelen naar het volgende nummer, zou wel eens aan het audio programma dat je gebruikt kunnen liggen, maar is volgens mij niet te wijten aan Nokia of Android zelf. Ik moet toegeven dat ik dat ook soms merk (al stoort het me niet)
Automatische resets had ik na de eerste update; toen heb ik het toestel teruggezet naar factory (= reset) en daarna had ik er nooit meer last van.
Voor mij was die Nokia de beste telefoon die ik ooit had. Nu heb ik de Fairphone 3, maar eerlijk gezegd vond ik de Nokia beter: handzamer, beter scherm, sneller.
Als die reboots blijven duren NA een factory reset, zou ik het toestel in garantie laten herstellen; het kan dat je een slecht toestel hebt, maar probeer eerst een factory reset.
Ik heb zo'n 2 jaar een Nokia 7.1 gehad, en nooit het minste probleem met navigatie meegemaakt (en al zeker niet met Google Maps).
De Nokia is nog steeds in gebruik door mijn zoontje, en voor hem werkt ie eveneens prima.
Een 'plop' bij het overschakelen naar het volgende nummer, zou wel eens aan het audio programma dat je gebruikt kunnen liggen, maar is volgens mij niet te wijten aan Nokia of Android zelf. Ik moet toegeven dat ik dat ook soms merk (al stoort het me niet)
Automatische resets had ik na de eerste update; toen heb ik het toestel teruggezet naar factory (= reset) en daarna had ik er nooit meer last van.
Voor mij was die Nokia de beste telefoon die ik ooit had. Nu heb ik de Fairphone 3, maar eerlijk gezegd vond ik de Nokia beter: handzamer, beter scherm, sneller.
Als die reboots blijven duren NA een factory reset, zou ik het toestel in garantie laten herstellen; het kan dat je een slecht toestel hebt, maar probeer eerst een factory reset.
.
[Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:00]
Toestel is niet nieuw aangeschaft maar ter (tijdelijke) vervanging van een nokia 8.1 van mijn vriendin, die in een emmer water is gevallenDryhte schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 12:55:.

Mijn eigen 7.1 heeft super gefunctioneerd, echter sinds een weekje of 2 heeft deze problemen met laden (1 jaar en 5 maanden oud, dus kan nog garantie claimen). De laadpoort lijkt slecht contact te maken (ook niet nadat ik deze al eens schoongemaakt heb).
Wat dat betreft moet ik dan ook toegeven dat mijn vertrouwen in Nokia / HMD dan ook een beetje begint af te nemen. Ik heb lang getwijfeld na een Windows Phone om over te stappen naar een Android One toestel en dacht bij de nieuwe Nokia's de goede middenweg te hebben gevonden (prijs, functionaliteit en performance).
Dat wordt nog lastig om wat anders te vinden als er een nieuw toestel moet komen. Zakelijk heb ik een samsung en ik kan maar niet wennen aan de skins die zij erover zetten. Wat dat betreft is kale android echt een verademing.
Ik heb de mijne vlak na launch gekocht, dus een 1,5 jaar nu.
An sich een prima toestel, en maandelijks in ieder geval security-updates.
Alleen sinds een week werkt m'n trilmotortje niet meer. In alle settings die ik kan vinden staat het hij aan, reboots helpen niet.
Ook een paar keer nu gehad dat de telefoon crasht als ik een foto wil maken of naar video switch. Of rustig 10 seconden vasthangt.
Herkent iemand dit?
Ben een beetje teleurgesteld nu.
Verder doet hij het gewoon zoals verwacht mag worden, gewoon goed
Plopjes in muziek heb ik met Spotify zowel met een koptelefoon als via bluetooth nooit gehad.
Persoonlijk vind ik de Nokia 7.1 snel zat voor wat hij moet doen, alles gaat misschien niet flitsend snel in 0,1s maar wel soepel.
Ik gebruik de Evie launcher overigens.
Het was wel enkele weken verschillende dingen proberen en herschikken om alles te krijgen zoals ik het wilde.
Alleen sinds een week werkt m'n trilmotortje niet meer. In alle settings die ik kan vinden staat het hij aan, reboots helpen niet.
Ook een paar keer nu gehad dat de telefoon crasht als ik een foto wil maken of naar video switch. Of rustig 10 seconden vasthangt.
Herkent iemand dit?

Qua laden kan het nogal eens wisselen welke lader of welke kabel je gebruikt. Ik kan mijn Nokia niet opladen met mijn vrouw haar Samsung lader (beide USB-C), mijn telefoon geeft 2 seconden weer dat ie aan het laden is (dus je denkt, het is goed) en blijkt daarna helemaal niet meer te ladenVettigedennis schreef op dinsdag 24 maart 2020 @ 13:58:
Trollen nee
Ik vroeg me gewoon af of alle Androids zo brak zijn softwarematig inclusief Samsung en dergelijke.
Overigens is die Nokia 7.1 helemaal niet snel. In de benchmark tests is de twee jaar oudere SE veel sneller en dat merk je enorm in de praktijk.
Ik gebruikte Deezer en Spotify en bij beide had ik continu die plopjes en als je veel muziek op hebt staan dan is dat enorm storend.
Wat wel top was aan de 7.1 was het beeldscherm. Helderheid en kleurweergave is erg mooi. Het ding zat degelijk in elkaar en de afwerking was ook top. Alleen het werkte dus voor geen meter. Is dat typerend voor Android en is het softwarematig of is het een hardware probleem van Nokia ?
Wat ik ook nog vergeten te vermelden was dat hij vaak uitviel met opladen. Ik snap niet waarom iedereen lyrisch is over usb C. Oke het is universeel en is sneller dan Lightning maar de connectie (iig op de 7.1) is verre van solide. De connector stak maar slapjes in het toestel en na een tijdje viel daardoor het laden telkens uit of aan/uit/aan/uit enz. Lightning is solide en met een stevige aftermarket kabel is het ook echt goed.

Plopjes in muziek heb ik met Spotify zowel met een koptelefoon als via bluetooth nooit gehad.
Persoonlijk vind ik de Nokia 7.1 snel zat voor wat hij moet doen, alles gaat misschien niet flitsend snel in 0,1s maar wel soepel.
Het was wel enkele weken verschillende dingen proberen en herschikken om alles te krijgen zoals ik het wilde.
[Voor 64% gewijzigd door DropjesLover op 01-05-2020 20:59]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
[...]DropjesLover schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:54:
Ik heb de mijne vlak na launch gekocht, dus een 1,5 jaar nu.
Herkent iemand dit?
Qua laden kan het nogal eens wisselen welke lader of welke kabel je gebruikt. Ik kan mijn Nokia niet opladen met mijn vrouw haar Samsung lader (beide USB-C), mijn telefoon geeft 2 seconden weer dat ie aan het laden is (dus je denkt, het is goed) en blijkt daarna helemaal niet meer te laden![]()
@DropjesLover
"Ook een paar keer nu gehad dat de telefoon crasht als ik een foto wil maken of naar video switch. Of rustig 10 seconden vasthangt."
Dit heb ik ook sinds een paar weken!
Dat ik geen foto kan maken en dan op een gegeven moment een reboot uit zichzelf.
En ook dat hij spontaan reboot op andere momenten.
En dat hij blijft hangen om de een of andere reden... en niet vooruit te branden is.
Tot een maand geleden of zo dit nooit gehad en was ik heel tevreden (afgezien van de batterijduur!).
"it's nice to be important, but it's more important to be nice"
Hmm telefoon van mijn vriendin lijkt overleden. Op zich gelukkig net voor het verlopen van de garantie (7-2-2019), maar wel erg balen. Opsturen is een optie, maar dan is ze gegarandeerd de zaken op haar telefoon kwijt. Ze heeft helaas enkele zaken niet netjes online staan.
Dus hebben mensen tips om de telefoon zonder open te maken weer tot leven te wekken?
Met schade lijkt het een optie te zijn om de batterij los te koppelen van de telefoon en zonder accu de telefoon op te starten. Maar dat biedt natuurlijk geen garantie.
Dus hebben mensen tips om de telefoon zonder open te maken weer tot leven te wekken?
Met schade lijkt het een optie te zijn om de batterij los te koppelen van de telefoon en zonder accu de telefoon op te starten. Maar dat biedt natuurlijk geen garantie.
Iemand ook het volgende probleem? zodra mijn 7.1 aan de lader hangt, worden binnenkomende telefoongesprekken onmiddellijk naar voicemail geleid. Telefoon gaat ook niet over. In de handleiding vind ik niets terug dat helpt (of ik kijk er overheen).
Sinds 2006 een warmtepomp met gesloten bodemsysteem, sinds midden 2019 6,6 kW panelen ZO, 3,2 kW panelen Z
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Nokia 7.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders, e.d.: [Nokia 7.1] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Nokia 7.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders, e.d.: [Nokia 7.1] Accessoires