Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

HMD heeft zijn nieuwe mid-range smartphone Nokia 7.1 aangekondigd. Het eerste toestel van Nokia met een inkeping bovenaan het scherm komt hier beschikbaar in een 64GB-versie voor een adviesprijs van 349 euro.

De Nokia 7.1 heeft zowel aan de voor- als achterkant glas en rondom een aluminium frame. Het full-hd+-scherm heeft een diagonaal van 5,84" en een beeldverhouding van 19:9. Het scherm ondersteunt de weergave van hdr-video, waarbij het om hdr10 gaat, en de Nokia kan sdr naar hdr opschalen.

De processor is de Snapdragon 636 en er komen varianten met 3GB en 4GB ram en met 32GB en met 64GB opslag. Volgens Droidapp komt alleen de 64GB-versie met 4GB naar de Benelux. De 32GB-variant kost 319 euro in de landen waar deze beschikbaar komt. De opslag is uit te breiden met microsdkaarten.

Aan de achterzijde zit een 12-megapixelcamera met f/1.8-lens en pixels die 1,28 micron groot zijn, aangevuld met een 5-megapixelmodel met f/2.4-lens en pixels van 1,12 micron. Aan de voorkant zit een 8-megapixelcamera met f/2.0-lens.

De afmetingen zijn 149,7 × 71,18 × 7,99mm en het gewicht is 160 gram. Nokia heeft ruimte gevonden voor een 3,5 mm-hoofdtelefoonaansluiting. De vingerafdruksensor zit aan de achterkant. HMD heeft een accu met capaciteit van 3060mAh in de smartphone gestopt.

HDM kondigde het toestel donderdag in Londen aan. Het besturingssysteem is Android One Oreo, met in november een update naar Pie. De Nokia 6.1 en Nokia 6.1 Plus krijgen nog deze maand Android 9.0, terwijl de Nokia 8 en Nokia 8 Sirocco de update in november kunnen verwachten.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 636
GPUQualcomm® Adreno™ 509
RAM3 / 4 GB LPDDR4x
ROM32 / 64 GB eMMC5.1 (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, NFC, Glonass, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SensorenLichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, (G-sensor), E-kompas, gyroscoop, vingerafdruksensor
Scherm5,84" Full-HD(2160 x 1080), 18:9 LCD-scherm, GG3
Front Camera8MP, FF, F/2.0
Back Camera12 MP, AF, 1,12um, f/1.8, dubbele flits
2e back Camera5 MP, FF, 1,12um, f/2.4
Accu3060 mAh
KleurBlauw, Grijs
Afmetingen149,7 x 71,18 x 9,14 mm
Gewicht160 g
Prijs349 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• NetAmp
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:35

NetAmp

it's-a me

Hoop op een mooie korting met Black Friday :9 (eind volgende maand al weer).

• Bliksem B
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-06 20:15
Telefoon is ondertussen te bestellen via diverse webshops, in ieder geval mobiel.nl, Coolblue, Bol.com en belsimpel. Interessant trouwens is dat ze nu al een cashbackactie hebben!! https://nokia.myactions.eu/action.php?lang=CB_NOKIA7_nl Je kunt €50,- terug krijgen bij de aankoop van Nokia 7.1. Wat technisch dus neerkomt op €300,- voor het 3GB of 4GB model :).

Eerste batch komt 15 oktober al (volgens de webshops)! Dus niet begin november zoals op sommige sites wordt vermeld (https://nl.hardware.info/.../hmd-komt-met-de-nokia-71) tevens betreft het vooralsnog in Nederland alleen het 32GB model met 3 of 4GB ram.

Mobiel.nl heeft trouwens een fout op hun site! Er staat bovenin 4GB terwijl bij de Specs 3GB ram staat. Dus nog even wachten op het 4GB model :(.

[Voor 86% gewijzigd door Bliksem B op 05-10-2018 16:29]

• peeter123
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-06 10:11

peeter123

Electrical Engineer

Vond ook iets over €50 cashback: https://nokia.myactions.eu/home.php?lang=nl

Als dat echt waar is dan kun je hem waarschijnlijk dus voor €300 krijgen, niet gek!

Dream as if you will live forever, live as if you will die today!

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-06 21:28
In sommige gevallen moet je wel enig geduld betrachten bij Myactions ... Maar het is inderdaad een leuke deal.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Jan_V
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14-06 21:45
Probeer net via Nokia (https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-7) te pre-orderen en krijg de melding
Het spijt ons, maar Nokia 7.1 - Blue - Dual SIM - 32GB (Verwachte verzenddatum: 01/11/2018) is momenteel niet in voorraad en kan niet aan uw winkelwagen worden toegevoegd. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.
Beetje rare melding voor een pre-order...

Reden dat ik daar wilde bestellen is
Pre-order gratis een Nokia True Wireless Earbuds bij pre-order van een Nokia 7.1*

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• NetAmp
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:35

NetAmp

it's-a me

Jan_V schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:07:
[...]
Pre-order gratis een Nokia True Wireless Earbuds bij pre-order van een Nokia 7.1*
:9~ Interessante aanbieding.
Side-note: dat bewaardoosje (& oplader) ziet er imho een stuk beter dan dat witte "tanden-flossdraad" doosje van de Apple EarPods :+

[Voor 8% gewijzigd door NetAmp op 08-10-2018 14:07. Reden: correctie]

• Jan_V
Zie dat de Pre-order knop vandaag is gewijzigd in een `Inschrijven`-knop.
Waarschijnlijk om de reden die ik hierboven al noemde.

• Bliksem B
Jan_V schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 11:00:
Zie dat de Pre-order knop vandaag is gewijzigd in een `Inschrijven`-knop.
Waarschijnlijk om de reden die ik hierboven al noemde.
Momenteel is het weer een pre-order knop. Betreft wel het 32/3GB model. Toch vrij irritant dat bedrijven moeite hebben een 4GB model te maken. Zal vast te maken hebben met de hoge kosten van geheugen momenteel.

Tevens betekend het dat je nu voor €350,- een Nokia 7.1, €50,- cashback en gratis dopjes krijgt? Dat is namelijk een best goede deal. Op Amazon.de zelfs voor €339,-: https://www.amazon.de/Nok...mr0&keywords=nokia+7.1+64

Ben nieuwd wat de deal wordt voor het 64/4GB model. Momenteem op amazon US: https://www.amazon.com/dp/B07HD2X91Q voor €349,-

Vraag
Ben ik de enige hier die waarde hecht aan een 4GB ram model?

[Voor 21% gewijzigd door Bliksem B op 08-10-2018 16:22]

• Jan_V
Ah nice!

Heb hem gelijk besteld. Liever had ik de 4GB versie gehad, maar daarvoor zullen vast allerlei capriolen uitgehaald moeten worden om die hier te krijgen. Nu nog afwachten of ze vasthouden aan 1 november, of dat deze wel eerder wordt verstuurd.

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14-06 21:06
Vind het toch vreemd dat er geen enkele 4gb 64gb listing staat, zo goed als elke tech site die ik bekijk zegt dat je in de EU een 3gb model voor 319 krijgt en een 4gb model voor 349, maar op bol.com etc staat het 3gb model voor 349.

Misschien dat de 4gb versie iets later komt, maar aangezien elke site zegt dat je in de EU kunt kiezen vind ik het gaar dat ik nergens de 4gb 64gb versie vind.

Een 3gb ram telefoon anno 2018 gaat em voor mij niet zijn, heb momenteel een 3gb ram telefoon uit 2015 en dan springen apps al heel snel uit het geheugen, imo is 4gb echt wel het minimum tegenwoordig, met 6gb een comfortabele spot en 8gb imo overkill.

3gb en 32gb ga ik echt geen 349 Euro aan hangen met dingen als de Pocofone F1 op de markt voor dezelfde prijs, AndroidOne kan voor mij een selling point zijn maar dan moet een telefoon van 300 of meer toch met 4gb ram en 64gb opslag komen, hoop echt dat die versie nog opduikt want vind de grijze versie met koper accenten echt kwijl.

• Bliksem B
Ik heb ondertussen een contact gezocht met CoolBlue en Nokia. CoolBlue kon geen antwoord geven en is afhankelijk van zijn leveranciers. Van Nokia heb ik nog geen bericht terug. Bij een offciële reactie zal ik dit direct posten in deze thread.

• Skywave
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-10-2018
Op de frontpage waren ze redelijk duideiljk anders.

nieuws: HMD kondigt Nokia 7.1 met hdr voor 349 euro aan - update
Update, 06-10: De Nokia 7.1 is verkrijgbaar in het blauw en grijs voor 349 euro waarbij het gaat om de versie met 3GB ram en 32GB opslag. De 4GB/64GB-variant komt niet naar de Benelux. De blauwe versieis verkrijgbaar bij Belgische winkels vanaf midden oktober, de grijze vanaf midden november. Oorspronkelijk stond in het artikel dat de 64GB-versie hier voor 349 euro uit zou komen. Dat klopt niet en het stuk is hier op aangepast.

• Bliksem B
Ze hebben dat zaterdag pas aangepast, op vrijdag had ik al een pre-order geplaatst voor het 4GB model, wat uiteindelijk om een 3GB model ging.

Mooi shit dan! :( . Het is namelijk één van de weinige "compacte" snellere Andorid stock/One op dit moment. Ben benieuwd wat de reden is. Ik zie dat nog veel websites het oude bericht hebben staan dat het 64/4GB model naar de Benelux komt.

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 14-06 21:06
Helaas , dan geen 7.1 voor mij ( tenzij Belsimpel ooit via grijze import aan een 4gb 64gb model komt ) 349 euro tik ik niet af voor een 3gb 32gb toestel in de huidige markt en met de huidige keuze tussen 200 en 350 euro, genoeg 4gb 64gb toestellen.

Jammer want die Steel colour versie vond ik echt heel nice, vind het ook een mooiere telefoon dan bv de Mi A2 of Nokia 7+ maar 3gb is echt teveel gedoe met apps die uit memory vliegen.
Snap ook niet waarom bedrijven gewoon niet beide versies global uitbrengen met gewoon een klein prijsverschil in, misschien dat wij genaaid worden omdat we al zoveel Nokia's hebben gekregen en dus keuze hebben en de US nu pas hun 1ste echte Nokia krijgt.

Helaas de zoektocht naar mijn ideale 300-350 telefoon gaat voort.

• Bliksem B
Katmi schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:54:
Helaas , dan geen 7.1 voor mij ( tenzij Belsimpel ooit via grijze import aan een 4gb 64gb model komt ) 349 euro tik ik niet af voor een 3gb 32gb toestel in de huidige markt en met de huidige keuze tussen 200 en 350 euro, genoeg 4gb 64gb toestellen.

Jammer want die Steel colour versie vond ik echt heel nice, vind het ook een mooiere telefoon dan bv de Mi A2 of Nokia 7+ maar 3gb is echt teveel gedoe met apps die uit memory vliegen.
Snap ook niet waarom bedrijven gewoon niet beide versies global uitbrengen met gewoon een klein prijsverschil in, misschien dat wij genaaid worden omdat we al zoveel Nokia's hebben gekregen en dus keuze hebben en de US nu pas hun 1ste echte Nokia krijgt.

Helaas de zoektocht naar mijn ideale 300-350 telefoon gaat voort.
Ik heb hetzelfde, misschien toch maar een Nokia 8 aanschaffen. Stuk goedkoper, sneller, alsnog compact en redelijk update beleid.

• richeh
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 31-05 19:03
Jan_V schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 17:07:
Probeer net via Nokia (https://www.nokia.com/nl_nl/phones/nokia-7) te pre-orderen en krijg de melding

[...]

Beetje rare melding voor een pre-order...

[...]
Waar zie jij iets staan over die gratis wireless ear-buds? Zie onderaan de pagina wel de tekst,

"² Nokia True draadloze oortelefoon wordt geleverd met een draagbare batterij case met 3 extra oplaadbeurten tot 16 uur beltijd en 14 uur muziektijd. De batterij heeft een beperkt aantal oplaadcycli en de batterijcapaciteit neemt mettertijd af. Uiteindelijk moet de batterij mogelijk vervangen worden. Getest in laboratoriumomgeving."

Maar nergens de originele tekst waar de ²uitleg naar refereert. :?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
richeh schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:08:
Waar zie jij iets staan over die gratis wireless ear-buds? Zie onderaan de pagina wel de tekst,
Dat heeft wel op die pagina gestaan, ook wanneer je het toestel toevoegde aan je winkelmand, kwamen daar automatisch de Ear-bugs bij de staan. Ik denk dat deze actie maar voor een beperkte hoeveelheid orders was en nu dus niet meer geldt.

• richeh
rens-br schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Dat heeft wel op die pagina gestaan, ook wanneer je het toestel toevoegde aan je winkelmand, kwamen daar automatisch de Ear-bugs bij de staan. Ik denk dat deze actie maar voor een beperkte hoeveelheid orders was en nu dus niet meer geldt.
Ah bummer :z

• Stalensnuitje
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:35
Ik vind die 3/4GB discussie nog niet eens het meest spannend, maar omdat ik de dual-sim functionaliteit nodig heb, wil ik wel per se 64GB opslag.

Ik heb Nokia daarom gevraagd waarom ik die niet kon pre-orderen, maar ik kreeg (uiteindelijk) het volgende antwoord:
We apologize if in the previous message there was not such a clear reply. Please consider at the moment, available on our website, this version: Nokia 7.1 - Blue - Single SIM - 32 GB.

For the moment we don't have any other information on the other variant and we hope to bring more choices on our website in the future. At the moment, if you are looking for the version with 4GB and 64 GB, consider to refer your inquiry to the bigger electronic store which carries Nokia, near to you.
In Pricewatch stonden trouwens ook eerst alleen de 3/32-varianten, maar nu ook de 4/64. Daar heeft gistermiddag even een prijs aan gehangen (ik geloof bij Mobiel.nl), maar is er nu ook weer uit :'(

[Voor 11% gewijzigd door Stalensnuitje op 10-10-2018 11:48]

• Jan_V
richeh schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:08:
[...]

"² Nokia True draadloze oortelefoon wordt geleverd met een draagbare batterij case met 3 extra oplaadbeurten tot 16 uur beltijd en 14 uur muziektijd. De batterij heeft een beperkt aantal oplaadcycli en de batterijcapaciteit neemt mettertijd af. Uiteindelijk moet de batterij mogelijk vervangen worden. Getest in laboratoriumomgeving."

Maar nergens de originele tekst waar de ²uitleg naar refereert. :?
In m'n bestelling van eerder deze week zijn de earbuds inderdaad met een prijs van 0 euro automatisch toegevoegd.
Zowel telefoon als buds zijn de verwachte leverdatum 1 november.

• Bliksem B
Ondertussen reactie terug van Nokia:

Dag Benji

Ik heb je mail goed ontvangen.
Eerst en vooral bedankt voor je interesse in de nieuwe Nokia 7.1!
Wij zijn zeer blij te mogen melden dat het toestel vanaf midden Oktober beschikbaar zal zijn in de markt.

In Benelux verkopen we enkel de variant met een configuratie van 3/32GB aan de prijs van 349 euro.
Je kan wel genieten van een extra cashback van 50 euro op dit aankoopbedrag via https://nokia.myactions.eu

Indien je nog verder vragen hebt mag je me altijd iets sturen.
Ik zal zsm proberen antwoorden.

Best Regards

Wout Martens

Marketing / PR Manager Benelux

TNS Mobile OY

• Jan_V
Stalensnuitje schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:45:

In Pricewatch stonden trouwens ook eerst alleen de 3/32-varianten, maar nu ook de 4/64. Daar heeft gistermiddag even een prijs aan gehangen (ik geloof bij Mobiel.nl), maar is er nu ook weer uit :'(
Klopt.

Deze is aangepast, aangezien alle webshops (waaronder mobiel.nl) 'gewoon' het 3GB model aanboden. Vrijdag & zaterdag stond bij mobiel.nl nog wel in de titel van het product 4GB, maar bij de specs 3GB. Was dus redelijk verwarrend en feitelijk onjuist.

Heb dit gemeld en is aangepast door Glaannie (Nokia 7.1 4GB in de listing klopt niet).

• Stalensnuitje
Bliksem B schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:51:
Ondertussen reactie terug van Nokia:

Dag Benji

Ik heb je mail goed ontvangen.
Eerst en vooral bedankt voor je interesse in de nieuwe Nokia 7.1!
Wij zijn zeer blij te mogen melden dat het toestel vanaf midden Oktober beschikbaar zal zijn in de markt.

In Benelux verkopen we enkel de variant met een configuratie van 3/32GB aan de prijs van 349 euro.
Je kan wel genieten van een extra cashback van 50 euro op dit aankoopbedrag via https://nokia.myactions.eu

Indien je nog verder vragen hebt mag je me altijd iets sturen.
Ik zal zsm proberen antwoorden.

Best Regards

Wout Martens

Marketing / PR Manager Benelux

TNS Mobile OY
Eerst de Nokia 6.1 niet met B20 uitrusten (dus ongeschikt voor NL) en nu alleen de poverty spec hier introduceren? WTF, Nokia?? 8)7 8)7 8)7

• 3dmaster
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 11-06 23:58
Ik vind het ook een rare beslissing, mogelijk dat de 4GB versie volgende maand wel te koop is in NL. Het zou mij echt verbazen als het bij de 3GB versie blijft in NL.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• Stalensnuitje
Dat zou je toch denken. Op de site van Nokia NL staat namelijk ook wel te lezen dat er 32 of 64GB beschikbaar is. Als ze die niet leveren zou je zeggen dat ze 'm ook niet noemen.

• Bliksem B
En nog een update. Reden onbekend en Nokia 7.1 is twee weken eerder leverbaar :).

Dag Benji

Bedankt voor je feedback.
Tijdens de planning hebben we hier zeker rekening mee gehouden maar uiteindelijk hebben we omwille van een aantal redenen de 3/32gb versie gekozen.
Ik hoop dat je ook het offer hebt gezien dat vanaf start beschikbaar is op de Nokia 7.1, nl. 50 eur cashback tot eind November.

Aan 299 euro krijg je dus veel waarde voor je geld en zal je al zeer snel kunnen genieten van Android 9 (Pie).
Vanaf volgende week zal het toestel beschikbaar zijn in de winkels en zullen ook de eerste review samples verstuurd worden naar de online blogs.

Ikzelf ben ook iemand die de betere configuraties verwacht in een moderne smartphone maar mede door Android One en de snelle update naar Android 9 ga je merken dat deze telefoon je niet zal teleurstellen.

Mvg

Wout

• 3dmaster
Ik wacht wel even af, 32GB is gewoon te weinig voor mij en aangezien ik dual sim wel nodig heb is een sd kaartje geen optie. Ik denk dat over een maandje de andere versie ook gewoon te koop is in nederland, al dan niet via grijze import.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• indo0x
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 04-06 11:28
Ik heb de grijs/witte afgelopen zaterdag besteld bij Mediamarkt. Levertijd staat op 2-3 dagen, echter nog niks van gehoord. Ben benieuwd wanneer de eerste uitleveringen plaats gaan vinden.

• richeh
Op de pagina van de cashback actie staat nergens welke de deelnemende winkels zijn. Als je in de voorwaarden van de actie kijkt wordt je weer verwezen naar de actiepagina van de cashback. Zou bijvoorbeeld Amazon.de meedoen? Scheelt weer een paar euro.. Je kan alleen contact opnemen met Myactions als je al een inzending gedaan hebt en dus over een referentienummer beschikt.

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-06 21:28
Ik zou er m’n geld niet op zetten ....

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• mokdrie
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 25-05 16:51
Wilde deze Nokia 7.1 telefoon kopen, maar 32 GB opslag is te weinig voor me (als gebruiker met 2 SIMs)

Nu maar wachten tot Nokia de 4GB/64GB versie uitbrengt in de Benelux. Zou een hit kunnen worden :)

• Nitein-Repart
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 04-09-2019
mokdrie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:49:
Wilde deze Nokia 7.1 telefoon kopen, maar 32 GB opslag is te weinig voor me (als gebruiker met 2 SIMs)

Nu maar wachten tot Nokia de 4GB/64GB versie uitbrengt in de Benelux. Zou een hit kunnen worden :)
Moet er nog wel een leuk prijskaartje aanzitten, anders legt dat nieuwe toestel het af tegen de 1 jaar oude Nokia 8 (voor 330 euro bij Bol.com) of de Nokia 7 plus. Het verbaasd me nog steeds dat de 1 jaar oude Nokia 8 op dit moment nog een van de meest aantrekkelijke Nokia-toestellen is (de 8 Sirocco is te duur voor wat het biedt).

• Stalensnuitje
Katmi schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 20:31:
[...]

Onzin, bijna 90% hier op tweakers heeft daar vorig jaar de LG G6 gekocht omdat je de Asian versie kreeg met quad DAC + het was 130 euro goedkoper dan in NL shops, geen idee of het LG G6 levertijd topic nog bestaat maar indien wel kan je mijn bewering controleren.

Idem ken ik persoonlijk 5 mensen die daar een Nokia 7+ hebben gekocht onder de 300 euro, enige nadeel aan eGlobal is de levertijd, toch als je gewoon bent aan ''bestel voor x uur, morgen in huis '' maar met 9-14 dagen is het nog niet zo heel erg.
Nou, als ik de reviews hier op Tweakers lees, is het in meerdere gevallen dus überhaupt de vraag of je je bestelling geleverd krijgt. En van de klantenservice hoef je per definitie niets te verwachten.

Ja, het prijsverschil is fiks, maar ik betaal liever wat extra voor garantie en de mogelijkheid om eenvoudig te retourneren als 't toch echt niet bevalt.

Om nog even terug te komen op 7.1: zou je de 64GB variant niet bij Amazon in de VS kunnen bestellen? Global shipping staat daar wel beschikbaar.

[Voor 7% gewijzigd door Stalensnuitje op 24-10-2018 21:50]

• 3dmaster
Bij amazon vs is hij wel te koop in 64GB variant. https://www.amazon.com/No...sr=8-3&keywords=nokia+7.1

en global shipping available. Komt alleen denk ik nog wel wat verzendkosten in import overheen :/.

edit:
Shipping & Fee Details
Price $349.00
AmazonGlobal Shipping + $9.23
Estimated Import Fees Deposit + $75.23
Total $433.46

dat dus, wordt ongeveer 380 euro. Is te doen. ook de LTE bands zijn volgens mij goed voor de nl providers:
LTE Bands supported: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 28, 38, 40, 66

[Voor 36% gewijzigd door 3dmaster op 25-10-2018 00:40]

• Stalensnuitje
3dmaster schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 00:38:
dat dus, wordt ongeveer 380 euro. Is te doen. ook de LTE bands zijn volgens mij goed voor de nl providers:
LTE Bands supported: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 28, 38, 40, 66
Wat Katmi al in een ander topic schreef: die mist B20. Vodafone, KPN en Tele2 gebruiken die.

• nFo
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 08-06 11:06
Zit eigenlijk te wachten op de Nokia 7.1 Plus.
Is de Nokia X7 niet ergens leverbaar ?

• Bliksem B
Stalensnuitje schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:06:
[...]

Wat Katmi al in een ander topic schreef: die mist B20. Vodafone, KPN en Tele2 gebruiken die.
Katmi had het daar over de Nokia 6.1. Maar goed om te weten dat de 7.1 geen B20 ondersteund, want ik heb tele2 en 800 mhz zorgt toch voor een lekker breed bereik.

Tevens appart dat Belsimpel wel aangeeft dat 800mhz ondersteund wordt.
Maar niet volgens: Kimovil, Android headlines en XDA grote kans dat Belsimpel het fout heeft :) .

Leuk dus dat Nokia Indische toestellen uitbrengt in het westen, maar dan wel graag met ondersteuning voor al onze LTE-banden. En 4GB/64GB zou ook wel prettig zijn.

[Voor 16% gewijzigd door Bliksem B op 28-10-2018 23:52]

• Stalensnuitje
Bliksem B schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 23:49:
[...]

Katmi had het daar over de Nokia 6.1. Maar goed om te weten dat de 7.1 geen B20 ondersteund, want ik heb tele2 en 800 mhz zorgt toch voor een lekker breed bereik.
Nou, ik had het specifiek over de versie die in de VS verkocht wordt.

Ik mag toch aannemen dat de EU-varianten wél met B20 overweg kunnen.

Ik heb trouwens inmiddels toch maar een Nokia 8 besteld, ik was het wachten zat.

• Bliksem B
Stalensnuitje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:08:
[...]

Nou, ik had het specifiek over de versie die in de VS verkocht wordt.

Ik mag toch aannemen dat de EU-varianten wél met B20 overweg kunnen.

Ik heb trouwens inmiddels toch maar een Nokia 8 besteld, ik was het wachten zat.
Als ik het forumtopic op xda mag geloven, Is de EU variant gelijk aan de VS variant:

Just chatted with Nokia support, and the rep states that the US model has the same LTE bands as the European version. The bands listed are as follows:

LTE: Band 1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41 (Full band 41)

If that's the case, most carriers in the US would not be supported. Any of you hear different? It would make no sense for Nokia to ship out a new device to the States if something as basic as LTE bands isn't properly supported.

Echter verderop in het forum wordt dit tegengesproken en geeft Nokia aan dat het volgende klopt :
LTE: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 28, 38, 40, 66 Bands

Dus ja verwarrend. Dus grote kans dat de EU variant toch andere bands ondersteund, waaronder wel b20. Betekend ook dat we niet uit Amerika kunnen importeren, maar wel uit Duitsland en de UK.

[Voor 50% gewijzigd door Bliksem B op 29-10-2018 12:47]

• 3dmaster
Is er in de UK dan wel een 64GB versie die b20 ondersteund? Bij de duitse Amazon kan ik ook alleen maar een 32GB versie vinden :')

• Jacob123
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 12-05 06:24
Heb even gezocht naar de beschikbaarheid van de 6/64 model in Europa en gevonden:

Roemenië, 1749 RON, op voorraad: https://www.emag.ro/telef...11ctll01a01/pd/D0G774BBM/

Zweden, 3199 SEK excl BTW, op voorraad: https://www.dustin.se/pro...1886-637064189.1540911886

Griekenland €399, pre-order: https://www.skroutz.gr/s/16246787/Nokia-7-1-64GB.html

Polen 1099 PLN, op voorraad, mogelijk geen 7.1 maar een 6.1 Plus: https://allegro.pl/nokia-...tch-etui-i7634551892.html

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12:10

DropjesLover

Dit dus ->

Vettigedennis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:44:
Ik heb ook sinds een week de Nokia 7.1

Is wel een fijn toestel , maar echt snel is die niet. Mijn iphone se is een stuk sneller. De Nokia doet toch net wat langer over alles.

Maar voor 210€ mag ik niet klagen :)
Ik heb de 32 gig versie maar aangezien het os al 10 gig in beslag neemt heb ik toch wel een sd kaartje nodig.

Stomme vraag misschien maar kan ik ook Deezer/Spotify/Netflix op de sd kaart zetten ? Ik las ergens dat sommige apps wel en anderen niet op een sd kaart kunnen. Ik heb 30gb muziek op afspeel lijsten op Deezer , zou fijn zijn als ik dat offline kan downloaden. En wat Netflix series.

@DropjesLover , heb jij misschien een van die apps en zou je dat kunnen checken voor mij ? Scheelt misschien een teleurstelling mocht ik veel geld uitgeven aan een 256 gig kaart die dan niet doet wat ik wil :)
Hoe heb je hem voor €210 gekregen?

Ik heb alleen Spotify, en daar kan je de download-locatie naar SD-kaart zetten :)
Netflix offline downloads gaan ook naar de SD-kaart.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Cumberworld
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:13]

• Jan_V
Ik kreeg gisteren een paar mailtjes dat de levering van de telefoon is vertraagd.
Had de telefoon 2x besteld via Nokia zelf met een verwachte leverdatum van 1 november. Nu wordt dit 9 en 13 november.
Beetje jammer dat de levering via Nokia (veel) later is vergeleken met third-party shops.

• indo0x
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 04-06 11:28
Jan_V schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:10:
Ik kreeg gisteren een paar mailtjes dat de levering van de telefoon is vertraagd.
Had de telefoon 2x besteld via Nokia zelf met een verwachte leverdatum van 1 november. Nu wordt dit 9 en 13 november.
Beetje jammer dat de levering via Nokia (veel) later is vergeleken met third-party shops.
Toevallig de grijze variant?
Ik zit namelijk ook nog steeds te wachten op een wat concretere leverdatum bij MM (blijft nu al 3 weken staan op 2 weken levertijd). Terwijl blauw bij de meeste al wel voorradig lijkt te zijn. :-(

• Jan_V
Nee, de blauwe.
Van de grijze was dacht ik bekend dat die pas halverwege november beschikbaar zou komen. Weet alleen niet waar ik dat heb gelezen, dacht op de frontpage.

• DropjesLover
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 12:10

DropjesLover

Dit dus ->

Vettigedennis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:27:
Bij tmobile kost die bij een abbo 265€ en daar gaat dan nog 50€ cashback vanaf. 215€ dus eigenlijk.

Thnx , goed dat ik weet dat dat werkt :)
Ah, op die manier. Moet je er wel een abo bij nemen dus.
XWB schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 00:01:
[...]

De telefoon heeft dan ook een mid-range SoC aan boord.

Wat verder normaal is voor dat geld :)
Ik merk er niks aan om eerlijk te zijn. Alles is prima gebruiksvriendelijk vlot genoeg :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• richeh
Vettigedennis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:27:
Bij tmobile kost die bij een abbo 265€ en daar gaat dan nog 50€ cashback vanaf. 215€ dus eigenlijk.

Thnx , goed dat ik weet dat dat werkt :)
Nu vraag ik me altijd nog steeds af, hoe weet je welke winkels er met de cashback meedoen? Op de website van Myactions lees je in de voorwaarden dat een lijst met deelnemende winkels te vinden is op de website van MyActions maar die informatie is er helemaal niet. Of is het gewoon zo dat alle Nokia 7.1 toestellen aangeschaft bij een Nederlandse winkel automatisch meedoen? |:(

• Joeneunited
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22-04 08:17
Uit het topic van de 6.1 plus
Joeneunited schreef op woensdag 7 november 2018 @ 12:40:
https://www.tele2.nl/mobiel/smartphones/nokia-7-1/

Hier staat 'ie voor 240 euro, zie de slider. Moet je wel verlengen bij Tele2 of een nieuw abonnement nemen waar nog 30 euro aansluitkosten bij komen.

Hier staat niet bij dat je nog 50 cashback krijgt, maar dat staat wel weer op de vorige pagina met 'de nieuwste toesellen'. Bovendien is het een actie van Nokia, dus gaat het buiten Tele2 om lijkt me.

• Cumberworld
  • Laatst online: 24-01 11:03
.

[Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:14]

• The_Light
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2020
Echt jammer dat Nokia heeft besloten om alleen een 3GB/32GB variant uit te brengen. Baalde al dat de nokia 7 hier niet uit kwam. Snap ook niet waarom er maar zo weinig "kleinere" telefoons worden uitgebracht met goeie specificaties.

• olof
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09:42
Vandaag is bij mij de telefoon geleverd die ik in de pre-order besteld heb. De draadloze oortjes zaten er nog niet bij, maar ik ben wel blij dat nu in ieder geval de tefoon geleverd is.

• Jan_V
Bij mij is ook 1'tje geleverd, ook zonder de koptelefoon.

De tweede, welke ik enkele dagen later heb besteld laat nog op zich wachten.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Iemand de 7.1 al gespot in black friday deals?

• dragonhaertt
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 11:53
DennusB schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:42:
Je krijgt nu tijdelijk, naast de 50 euro cashback, ook een Google Home mini bij aanschaf van een Nokia 7.1

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• BOogyMAn
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 09:53
DennusB schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:42:
Deze deal voor 249,- op amazon.de

[Voor 6% gewijzigd door BOogyMAn op 23-11-2018 15:32]

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-06 22:51
Dank je!
Net besteld..... geld de 50euro terug hier ook nog op??
Kan dat niet vinden.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Bliksem B
4GB versie is ondertussen ook leverbaar in Nederland voor ca. €350,- : pricewatch: Nokia 7.1 (4GB ram, 64GB opslag) Blauw

[Voor 52% gewijzigd door Bliksem B op 30-11-2018 14:04]

• baggerwerkert
  • Laatst online: 09-06 21:43
https://www.amazon.de/Nok...ID=41YxQz8A0HL&ref=plSrch

Werkt de cashback actie ook met amazon.de?

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 14-06 22:51
Ik heb hem net ingediend... maar verwacht er niet veel van.
Ze verwijzen steeds naar een lijst met deelnemende winkels die nergens staat.
Tijdens de inschrijving moet je wel invullen waar je hem gekocht heb, maar daar kan je ook "andere" kiezen.

~~~~
EDIT 2019JAN10:
Na wat heen en weer gemaild is hij afgewezen omdat het een nederlandse winkel moet zijn.

[Voor 8% gewijzigd door D75 op 10-01-2019 16:55]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Thom2289
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-06 22:33
Heeft iemand de Google Home Mini van de Black Friday-cashback al in huis?

• Dryhte
  • Laatst online: 14-06 11:46
Thom2289 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:34:
Heeft iemand de Google Home Mini van de Black Friday-cashback al in huis?
Ja. Niet dat ik weet wat ik ermee ga doen ;)

• Thom2289
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14-06 22:33
Dryhte schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:53:
[...]

Ja. Niet dat ik weet wat ik ermee ga doen ;)
Hoe lang heeft het bij jou geduurd? Ik heb 26 november een aanvraag gedaan, maar nog niks over de Home Mini gehoord. De €50 is wel binnen.

• Dryhte
  • Laatst online: 14-06 11:46
Thom2289 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:11:
[...]
Hoe lang heeft het bij jou geduurd? Ik heb 26 november een aanvraag gedaan, maar nog niks over de Home Mini gehoord. De €50 is wel binnen.
Bij mij was 't een speciaal gevalletje, ik heb bij Coolblue besteld denkende dat ik én de cashback én de Home Mini zou krijgen, en vervolgens kon ik hier niet op intekenen op de MyActions website (die Home Mini was .nl only maar dat was niet te zien op de website van Coolblue).

Toen heeft de klantendienst van Coolblue met de Home Mini opgestuurd als vergoeding. Maar die kwam dus niet van Nokia's 'MyActions' team maar van Coolblue zelf.

• ijsbeer1
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 14-06 20:39
Net besteld bij Mediamarkt. 259 euro -50 cashback.
Had op wissel.nl nog 2 MM cadeau kaarten van 100 euro voor 93 gekocht.
259-50-14 =195. en nog cashbackxl. mooie prijs

• Bliksem B
Voor de mensen die nog geïnteresseerd zijn, eGlobal heeft de 64/4GB versie voor €232,74 inc verzending (zonder administratiekosten van 1 a 2 €): https://www.eglobalcentra...im-simlockvrij-grijs.html Toch weer €85,- verschil met BelSimpel.

• Gerrya
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 12-06 20:38
Vettigedennis schreef op maandag 12 november 2018 @ 10:04:
Heb net mijn 50€ cashback gekregen.

Nog steeds erg tevreden over de Nokia 7.1
Is een fijn toestel.
Hè Hallo.
Ik heb ook pas de Nokia 7.1 en ook vrijwel gelijk die cashback geregistreerd op internet,. Dat regelen ze heel snel af daar, binnen 2 weken geld op de bank. Prima toch.
Ik ben ook heel blij met de Nokia 7.1 , maar wat mij wel opvalt is dat hij erg glad is en soms wel van de bank leuning afglijd
Wie heeft er een hoesje omheen en helpt dit of wordt de telefoon dan er dik.

Ik had ook nog een vraag over het updaten, wat zal de laatste update zijn,. Android 10. Of krijgen we ook nog Android 11 er op .

Gr Gerrya.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True