Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:47

HMD heeft zijn nieuwe mid-range smartphone Nokia 7.1 aangekondigd. Het eerste toestel van Nokia met een inkeping bovenaan het scherm komt hier beschikbaar in een 64GB-versie voor een adviesprijs van 349 euro.

De Nokia 7.1 heeft zowel aan de voor- als achterkant glas en rondom een aluminium frame. Het full-hd+-scherm heeft een diagonaal van 5,84" en een beeldverhouding van 19:9. Het scherm ondersteunt de weergave van hdr-video, waarbij het om hdr10 gaat, en de Nokia kan sdr naar hdr opschalen.

De processor is de Snapdragon 636 en er komen varianten met 3GB en 4GB ram en met 32GB en met 64GB opslag. Volgens Droidapp komt alleen de 64GB-versie met 4GB naar de Benelux. De 32GB-variant kost 319 euro in de landen waar deze beschikbaar komt. De opslag is uit te breiden met microsdkaarten.

Aan de achterzijde zit een 12-megapixelcamera met f/1.8-lens en pixels die 1,28 micron groot zijn, aangevuld met een 5-megapixelmodel met f/2.4-lens en pixels van 1,12 micron. Aan de voorkant zit een 8-megapixelcamera met f/2.0-lens.

De afmetingen zijn 149,7 × 71,18 × 7,99mm en het gewicht is 160 gram. Nokia heeft ruimte gevonden voor een 3,5 mm-hoofdtelefoonaansluiting. De vingerafdruksensor zit aan de achterkant. HMD heeft een accu met capaciteit van 3060mAh in de smartphone gestopt.

HDM kondigde het toestel donderdag in Londen aan. Het besturingssysteem is Android One Oreo, met in november een update naar Pie. De Nokia 6.1 en Nokia 6.1 Plus krijgen nog deze maand Android 9.0, terwijl de Nokia 8 en Nokia 8 Sirocco de update in november kunnen verwachten.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 636
GPUQualcomm® Adreno™ 509
RAM3 / 4 GB LPDDR4x
ROM32 / 64 GB eMMC5.1 (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, NFC, Glonass, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SensorenLichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, (G-sensor), E-kompas, gyroscoop, vingerafdruksensor
Scherm5,84" Full-HD(2160 x 1080), 18:9 LCD-scherm, GG3
Front Camera8MP, FF, F/2.0
Back Camera12 MP, AF, 1,12um, f/1.8, dubbele flits
2e back Camera5 MP, FF, 1,12um, f/2.4
Accu3060 mAh
KleurBlauw, Grijs
Afmetingen149,7 x 71,18 x 9,14 mm
Gewicht160 g
Prijs349 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:40
Mooie OP, ik denk dat dit de opvolger van mijn OPX gaat worden. Het linkje naar de Pricewatch wijst alleen nog naar de 7+ trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:29
Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon en had eerst de Nokia 7 en 8 op het oog, totdat ik het nieuwsbericht van de 7.1 voorbij zag komen.

Nu zit ik het een en ander te vergelijken, maar het lijkt alsof de Nokia 8 nog steeds ver superieur is vergeleken met de 7.1.
Alleen het scherm en bezel lijkt beter/mooier te zijn op de 7.1.

Zie ik nu iets over het hoofd of klopt mijn constatering?
Ben niet heel bekend in het Android landschap, dus kan zomaar zijn dat ik iets triviaals oversla in de vergelijking.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Nou, het lijkt er wel op inderdaad. De 8 is inmiddels een jaar oud en opgevolgd door de Scirocco, dat zal ook de huidige prijsstelling bepalen.

De SD835 zal wel sneller zijn dan de SD636, dus dat spreekt in het voordeel van de 8.

Ik hecht zelf erg veel waarde aan het Android One programma, waar de 7.1 wel onder valt en de 8 niet. Verder ben ik wel erg enthousiast over de looks van de 7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Jan_V schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:11:
Ik ben in de markt voor een nieuwe telefoon en had eerst de Nokia 7 en 8 op het oog, totdat ik het nieuwsbericht van de 7.1 voorbij zag komen.

Nu zit ik het een en ander te vergelijken, maar het lijkt alsof de Nokia 8 nog steeds ver superieur is vergeleken met de 7.1.
Alleen het scherm en bezel lijkt beter/mooier te zijn op de 7.1.

Zie ik nu iets over het hoofd of klopt mijn constatering?
Ben niet heel bekend in het Android landschap, dus kan zomaar zijn dat ik iets triviaals oversla in de vergelijking.
Ik zie ook niet veel in het voordeel van 7.1, zelfs voor een midrange telefoon mag je 4 GB RAM verwachten . Verder weet niet of Dual sim op Nokia 8 beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:17
Het jammere is dat er een 4gb/64gb versie is maar niet in de Benelux, blijkbaar ook niet in grote delen van de EU en op het eerste zicht lijkt de 4gb versie zelfs uitsluitend in de VS te zijn.

De 3gb ram en 32gb opslag versie is helaas geen interessante optie, zeker niet boven de 300 euro en eigenlijk ook al niet boven de 250 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Krul schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:08:
[...]

Ik zie ook niet veel in het voordeel van 7.1, zelfs voor een midrange telefoon mag je 4 GB RAM verwachten . Verder weet niet of Dual sim op Nokia 8 beschikbaar is.
Als ik bij Belsimpel kijk zie ik meerdere varianten, waaronder deze: https://www.belsimpel.nl/nokia-8-dual-sim/blauw

Ik twijfel ook: ik mag van m'n werk voor €400 een telefoon uitzoeken. Ik heb privé een S8 en wil eigenlijk een dual sim nemen voor het geval deze kapot gaat en de 8 voor werk gebruiken. Het design van de 7.1 staat me wel weer meer aan... Keuzes, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Rhndy schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 03:24:
[...]

Als ik bij Belsimpel kijk zie ik meerdere varianten, waaronder deze: https://www.belsimpel.nl/nokia-8-dual-sim/blauw

Ik twijfel ook: ik mag van m'n werk voor €400 een telefoon uitzoeken. Ik heb privé een S8 en wil eigenlijk een dual sim nemen voor het geval deze kapot gaat en de 8 voor werk gebruiken. Het design van de 7.1 staat me wel weer meer aan... Keuzes, keuzes...
Waarom neem je de 7 Plus niet mee in je vergelijking?
Is nog steeds een prima toestel met ook nog eens een krachtigere processor dan de 7.1.

Het is ook mogelijk dat er nog een 7.1 Plus komt, je zou daar ook op kunnen wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door mb1234 op 17-10-2018 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
mb1234 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:42:
[...]

Is nog steeds een prima toestel met ook nog eens een krachtigere processor.
Ik vind 'm zelf eigenlijk gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1234
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Stalensnuitje schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:45:
[...]

Ik vind 'm zelf eigenlijk gewoon te groot.
Hij is inderdaad ongeveer 1 centimeter langer en iets breder, aan de andere kant is hij wel weer iets dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Laatst online: 04-06 09:32
mb1234 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:42:
[...]

Is nog steeds een prima toestel met ook nog eens een krachtigere processor dan de 7.1.

Het is ook mogelijk dat er nog een 7.1 Plus komt, je zou daar ook op kunnen wachten.
De X7 is zelfs al aangekondigd. Maar ga dit wel op de korte termijn beslissen, daar ik begin november de telefoon al nodig heb. Ik twijfel nu idd tussen de 7+, de 7.1 en de 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonytang
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:31
Weet iemand nog ergens een goed review?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 22:02
Geen NFC, geen wireless charging, ... next please (waar blijft trouwens die Nokia 9 ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krik13
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-04 20:40
r2504 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:43:
Geen NFC, geen wireless charging, ... next please (waar blijft trouwens die Nokia 9 ???)
NFC zit er wel op.
De Nokia 9 komt waarschijnlijk pas in februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
Anoniem: 1067133 schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:44:
[...]

Moet er nog wel een leuk prijskaartje aanzitten, anders legt dat nieuwe toestel het af tegen de 1 jaar oude Nokia 8 (voor 330 euro bij Bol.com) of de Nokia 7 plus. Het verbaasd me nog steeds dat de 1 jaar oude Nokia 8 op dit moment nog een van de meest aantrekkelijke Nokia-toestellen is (de 8 Sirocco is te duur voor wat het biedt).
Nu met dat gezeik dat de 64GB variant van de 7.1 mogelijk niet hierheen komt overweeg ik dat wel weer serieus. Als Pie voor de 8 eerder komt dan de 7.1/64 weet ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-06 18:50
Stalensnuitje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 00:31:
[...]

Nu met dat gezeik dat de 64GB variant van de 7.1 mogelijk niet hierheen komt overweeg ik dat wel weer serieus. Als Pie voor de 8 eerder komt dan de 7.1/64 weet ik het wel.
Ik heb het vermoeden dat Nokia door deze actie maar weinig van zijn 7.1 toestellen kwijtraakt aan de echt geïnteresseerden. Hij ziet er wel tof uit en voor de rest zijn de specs goed, dus mogelijk dat via de verkoopkanalen richting reguliere consumenten ze wel verkopen...

Offtopic:
Tevens komt Pie volgens bronnen volgende maand naar de Nokia 8 : https://www.xda-developer...kia-8-sirocco-next-month/

Oh ja de Nokia 8 is via eGlobal te koop voor €193,79 momenteel: https://www.eglobalcentra...imlockvrij-zilver-nl.html. Dit is trouwens een import site en garantie is alleen via hun te verhalen Volg hiervoor ook: Krul in "[Nokia 8] Levertijd & Prijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Modbreak:Ervaringen met winkels is behoorlijk offtopic in Ervaringen topics en hoort dan ook in de Levertijden en Prijzen topics, ik heb dus een aantal berichten verplaatst naar het Nokia 8 Levertijden topic en Nokia 7.1 Levertijden topic.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 07-11-2018 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:02

DropjesLover

Dit dus ->

Ik mag via m'n werk op een computerplan een privé telefoon (of laptop, of pc) kopen, in ruil voor verlofuren. De 7.1 bied alles wat ik zoek, <6", goede camera, AndroidOne (behalve die glazen achterkant, dat wordt direct een hoesje).
Mijn huidige honor 7 is nog niet vol (16gb) met 18 GB op de SD kaart na 3 jaar. Die 64gb versie zou wel welkom zijn, alle apps ēd worden steeds groter...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjberg
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 24-06 21:09
Ik kan geen manier vinden om met de standaard youtube app hdr te krijgen.

Ook kan ik geen manier vinden om van andere apps te zien of ze hdr10 zijn. (Een icontje zou handig zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ik hand geen zin meer om te wachten, dus ik heb gisteravond de 7.1 3/32 besteld. Ook omdat ik graag de computerplan-uitbetaling komende maand al zou willen krijgen, en nu die €50 cashback er op zit (is weer €50 vanuit dat computerplan, dus belastingvrij :P ).
Helaas is de grijze slecht leverbaar, dus de donkerblauwe maar besteld. Gelijk ook een cover er bij ivm de glazen achterkant.

Bezorger is onderweg, ik ben benieuwd *O*

SD kaartje ff backuppen, wipen, opstarten en weer een heerlijk vlotte frisse telefoon, ik heb er nu al enorm zin in :P

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Zo, telefoon ontvangen en uitgepakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VxgeSa59ltKvT5nrJp27sDg4/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i0iub0sunKu5s6Uvships5WK/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/am3ifEPgB5oh1Bbl10s2VerD/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2bCHTopS5AojZfEraUTqnmQM/medium.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jNH8nCDUoGSXeXR3RmB6KQuB/medium.jpg

Bekende nadeel is inderdaad een redelijk nadeel. Hij is erg lang en door de glazen achterkant enorm glad. Hij lag gewoon vlak, midden op het zitvlak, dwars over de deling van de hoekbank, ik keek 5 minuten naar de tv, *plok*, was mn telefoon tussen de kussens op de grond gegleden :o
Een bumper/cover heb ik gisteravond al gelijk besteld, hopelijk komt die snel binnen. Helaas is er nog weinig keuze, ik hoopte weer een combinatie harde/zachte cover te kunnen vinden, maar die lijken nog niet beschikbaar (iig op ebay).

Ik heb zeker geen kleine handen (ben 1m90), maar ook met "slechts" 5,84" kan ik niet met 1 hand het hele scherm bedienen/bereiken...

Het pennetje voor de SIM/SD-kaart lade moet je er verrassend ver in steken, en je kan naast het knopje duwen, raar maar waar.

Ik heb nog niet eerder zo'n kale telefoon gehad, dus het is even zoeken naar alles.

Zo wil ik het grid graag van de 7x5 naar 5x4 zetten, de icoontjes zijn redelijk klein en de meeste widgets passen gewoon niet lekker. Lijkt dat ik hiervoor een andere launcher nodig heb. De GO-launcher kwam gelijk met een hoor rotzooi en subscriptions, dus die is er weer (hopelijk) van af.
Ook wil ik een klok + weather widget op mn home-scherm (stock is alleen een klok van 2x3).
In de camera-app kan ik niet vinden hoe ik de foto's naar de SD-kaart laat schrijven :/ (idem voor WhatsApp :? ).
Ook kon ik bij mn Honor 7 de knopjes onderaan het scherm (terug, home, overview openstaande apps) rangschikken en aanvullen met de statusbalk naar beneden trekken. Dit mis ik wel. Weet iemand of/hoe ik dat kan doen? Dit omdat ik nogal vaak wifi en bluetooth aan/uit zet of de schermhelderheid zelf aanpas.

En zo zal ik de komende dagen nog wel meer ontdekken :P

Iemand tips voor wat een goede launcher, widgets en andere dingen zijn? De app-store puilt uit van de dingen, een goede vinden die niet te veel rechten vraagt is lastig. Bomen, bos enzo.

Ik had gekozen voor een schone installatie, met wel de apps en settings van mn google-account. Helaas is de synchronisatie van mn swiftkey niet goed gegaan, ik lijk al mn settings en eigen woorden kwijt te zijn. Ook staat mn huisschilder 50x in mn contacten :? (merge all...).

Het is even zoeken en mn weg vinden. M'n vorige telefoons waren een Honor 7 en een HTC One mini (M7), die toch een redelijk complete voorgedefinieerde gebruikerservaring neer zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door DropjesLover op 29-10-2018 22:59 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

@DropjesLover als je niet te veel poespas en instellingen wilt zou je eens naar Evie launcher kunnen kijken.
Jouw wensen (homescreen grid aanpassen en snel statusbalk naar beneden (door op het scherm naar beneden te swipen)) zitten er ieder geval in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-07 11:29
nFo schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 22:12:
Zit eigenlijk te wachten op de Nokia 7.1 Plus.
Is de Nokia X7 niet ergens leverbaar ?
Same here.

Tot nu toe niks meer over gehoord over levering en prijs en dergelijke in benelux 😅.
Heb liever een compact model maar de 'lage soc' en 3GB ram daar heb ik mijn bedenkingen bij de dag van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:07:
@DropjesLover als je niet te veel poespas en instellingen wilt zou je eens naar Evie launcher kunnen kijken.
Jouw wensen (homescreen grid aanpassen en snel statusbalk naar beneden (door op het scherm naar beneden te swipen)) zitten er ieder geval in.
Evie werkt al beter dan die bloated GO launcher, bedankt!
Helaas het naar beneden swypen voor de settings moet nog helemaal van boven, en daar komt ik met 1 hand gewoon niet bij :/

Dit is het Home screen van bijv. mn Honor 7, en daar heb je in de settings een optie om hier een icoontje bij te plaatsen, (driehoekje naar beneden) waarmee je dus gelijk de settings/statusbar-swipe doet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fbUVefXq0KursLND1lF4hrvA/full.jpg

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DropjesLover schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 17:50:
[...]

Evie werkt al beter dan die bloated GO launcher, bedankt!
Helaas het naar beneden swypen voor de settings moet nog helemaal van boven, en daar komt ik met 1 hand gewoon niet bij :/
in de gesture settings aangeven dat "swipe down" de notificatie balk opent, dan werkt het overal op het scherm.
Je kan het ook aan een andere gesture linken natuurlijk, dat bijvoorbeeld bij dubbel tikken de notificatie balk naar beneden komt.
Evie

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 30-10-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:16:
[...]

in de gesture settings aangeven dat "swipe down" de notificatie balk opent, dan werkt het overal op het scherm.
Je kan het ook aan een andere gesture linken natuurlijk, dat bijvoorbeeld bij dubbel tikken de notificatie balk naar beneden komt.
[Afbeelding: Evie]
In de standaard gestures van Android kan het niet, maar gelukkig wel in veel launchers.
Helaas komt ie niet zo mooi/handig/compleet naar beneden zoals ik gewend was van mn vorige telefoons.

Ook helaas, ik kan whatsapp (media) niet naar de sd-kaart zetten. Vreemd genoeg kon ik dat wel in op mn vorige telefoons.

Ik voel me echt een oude lul nu, hoe alles in te stellen :')

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Vettigedennis schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:44:

Is wel een fijn toestel , maar echt snel is die niet. Mijn iphone se is een stuk sneller. De Nokia doet toch net wat langer over alles.
De telefoon heeft dan ook een mid-range SoC aan boord.

Wat verder normaal is voor dat geld :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Letten we wederom op de Modbreak? Berichten over prijzen horen thuis in: [Nokia 7.1] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 17:01
Vraag voor de eigenaren:

Beschikt de 7.1 over een het instellen van momenten waarin het apparaat op stil gaat.
Weet niet precies hoe ze het noemen, meestal onder geluid instellingen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:53

woutur

Klauwtjes uit!

Halen jullie 2 dagen op een accu of is het na een heftig dagje wel over?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scale schreef op donderdag 8 november 2018 @ 18:10:
Vraag voor de eigenaren:

Beschikt de 7.1 over een het instellen van momenten waarin het apparaat op stil gaat.
Weet niet precies hoe ze het noemen, meestal onder geluid instellingen te vinden.
"Niet storen" is een standaard functie/mogelijkheid in Android, dus dit zit (ongetwijfeld) ook op de 7.1.

En aan die functie zijn regels te hangen met, wanneer, hoe, etc de niet storen functie werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Niet online
De niet storen functie zit er inderdaad in. Je kan tijden aangeven. Overigens doe ik 2,5dag/3dagen met een accu als ik er af en toe een app mee stuur en 1uur ermee bel.
Bij wat meer gebruik haal ik de 2 dagen er makkelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Wellicht kijk ik er overheen, maar is de Glance feature niet beschikbaar op dit toestel?
Ik zie vrij weinig opties om het scherm aan te passen. Ik ben dan ook een Android n00b.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jan_V schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 09:44:
Wellicht kijk ik er overheen, maar is de Glance feature niet beschikbaar op dit toestel?
Ik zie vrij weinig opties om het scherm aan te passen. Ik ben dan ook een Android n00b.
Kijk eens naar de app 'Glimpse Notifications'. Op de Nokia 8 is die op alle fronten beter dan 'Glance'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Bedankt voor de tip.
Voor nu heb ik het allemaal uit gezet.

Tijdens het gebruik merk ik dat Firefox dusdanig langzaam is dat ik maar Chrome ben gaan gebruiken.
Ook foto's maken is nogal sluggish.
Verder allemaal prima en zeer tevreden met de telefoon.

Nog wel iets 'bijzonders' is dat je apps blijkbaar niet op een SD kaart kunt zetten. Die optie is er niet. Foto's gelukkig wel. Op zich zou het wel handig zijn om apps ook extern op te slaan met de relatief weinig beschikbare interne opslagruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
Is toch al lang zo dat je geen apps op SD kunt zetten met Android, ging vroeger wel maar is toch verdwenen in 5.0 dacht ik ? ( geen idee welke Android versie net )

Apps op zich nemen imo niet zo veel plaats in, tijd terug had ik nog een 16gb telefoon met 12.5gb om te gebruiken en had +-25 apps en nog 5gb vrij, en van die gebruikte 7.5gb was 75% foto's en niet de apps.

[ Voor 39% gewijzigd door Katmi op 17-11-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ah, dat wist ik niet.
Zag op internet nog wat posts dat het mogelijk zou zijn, maar misschien ook wel niet dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jan_V schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 21:53:
Ah, dat wist ik niet.
Zag op internet nog wat posts dat het mogelijk zou zijn, maar misschien ook wel niet dan.
Schijnt vanaf Pie weer mogelijk te zijn om SD aan intern geheugen toe te voegen, waardoor je er ook (reeds geïnstalleerde) apps naar kan verplaatsen
iTmen79 in "[Nokia 6.1 (2018)] Ervaringen & Discussie"

Niet zelf getest.

<edit>
Deze link werkt wel, even naar beneden scrollen naar de eerste post van 9 november.
https://community.phones....rd-as-internal-storage/p3

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 18-11-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacob123
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-04 08:41
Klopt het dat wij voor de Nokia 7.1 niet snel een root oplossing moeten verwachten? (XDA forum is redelijk leeg, en Nokia 7 Plus heeft tot vandaag de dag geen manier voor bootloader unlock)

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 08:05
Zijn er hier Tweakers ontevreden met hun 7.1?

Ik overweeg de 7.1 wegens iets smaller en dus compacter dan de 6.1 maar toch nieuwe chipset.

Anderzijds komt er morgen een erg mooie deal op de Motorola One (bij Mediamarkt). De 7.1 is moderner maar op dat moment ook een pak duurder.

twijfels...

• Cumberworld
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:15 ]

Anoniem: 834471

Ik heb een Nokia 7.1 sinds een paar weken.
Ik ben over het algemeen tevreden, maar ik vind vooral de bluetooth functionaliteit op zijn best erg matig.

Mijn Galaxy S8 beamde gewoon probleemloos naar een bluetooth speaker in een andere kamer, ik moest echt in een uiteinde van mijn woning gaan staan om onderbrekingen te krijgen.
De audio vanaf deze Nokia naar mijn hoofdtelefoon begint al te protesteren als ik hem in de verkeerde broekzak doe.

Ook is het even wennen aan de beduidend slechtere camera, maar ik ben van vlaggenschip naar middenmoter gegaan (geen zin meer in dure telefoons) dus daar wil ik het geen minpunten voor geven.
Er zijn prima acceptabele foto's mee te schieten.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 22-11-2018 14:24 ]

• Cumberworld
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:15 ]

• Dryhte
Het zou voor mij alvast de méést premium telefoon zijn die ik ooit had (én de op 1 na duurste - de duurste was een totale miskoop, de originele Samsung Galaxy GT-I7500 à ca. 400€).

Momenteel doe ik het met een Wileyfox Swift 2+ maar die trekt 't niet lang meer lijkt het.

Edit: 'k heb de stap maar gewaagd, op 't eerste gezicht prima telefoon en de halve CM minder breed maakt wel een verschil in handelbaarheid vergeleken met de 6.1. Time will tell of ik deze houd of niet, leve de 1m probeertermijn van Coolblue ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Dryhte op 24-11-2018 18:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• td1964
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09-2021
Weet iemand waarom google lens op de 7.1 niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-07 23:05
Hier sinds een dagje ook eigenaar van een 7.1. Na een jaar of 8 windows phone een enorme omslag... en heel erg wennen (en nog niet 100% tevreden in ieder geval).
Wat me vandaag opviel is dat het scherm aan de onderzijde wat vlekkerig is -wit-zwart-wit. Soort van LCD bleeding - althans ik denk dat het zo heet. Hebben meer mensen hier last van, of heb ik helaas een slecht scherm te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Fuel_80 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:17:
Hier sinds een dagje ook eigenaar van een 7.1. Na een jaar of 8 windows phone een enorme omslag... en heel erg wennen (en nog niet 100% tevreden in ieder geval).
Wat me vandaag opviel is dat het scherm aan de onderzijde wat vlekkerig is -wit-zwart-wit. Soort van LCD bleeding - althans ik denk dat het zo heet. Hebben meer mensen hier last van, of heb ik helaas een slecht scherm te pakken?
Geen last van. Ik ben erg onder de indruk van het scherm (maar dat lijkt me normaal aangezien ik enkel budget telefoons gewoon ben)

ivm Windows <> Android, wacht maar tot je het gemak van mobiel bankieren ontdekt ;) ik was fan van Windows Phone maar zou toch nooit meer terug willen naar een platform waarop ik mijn bankzaken niet kan doen (geen van de 3 banken waar ik bij ben had een app voor Windows Phone)

[ Voor 18% gewijzigd door Dryhte op 27-11-2018 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Fuel_80 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:17:
Heb zelf om die reden Launcher10 geïnstalleerd en alle opties gekocht. Werkt best soepel en met de live tiles is het best een goede vervanging voor een Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Dryhte schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:18:
[...]

Geen last van. Ik ben erg onder de indruk van het scherm (maar dat lijkt me normaal aangezien ik enkel budget telefoons gewoon ben)

ivm Windows <> Android, wacht maar tot je het gemak van mobiel bankieren ontdekt ;) ik was fan van Windows Phone maar zou toch nooit meer terug willen naar een platform waarop ik mijn bankzaken niet kan doen (geen van de 3 banken waar ik bij ben had een app voor Windows Phone)
Ik zal eens kijken of ik het vastgelegd krijg op foto. Het valt me ook vandaag pas op eigenlijk. Met name bij een wit scherm / witte balk onderaan zijn er 5 grijze / zwarte vlekken te zien. tja, anders gaat hij weer retour afzender :'(

qua overstap, er was weinig keuze omdat mijn lumia 830 langzaam einde levensduur had na 4 jaar. Maar als dat niet het geval was geweest had ik nog best een jaartje door willen gaan met Windows phone. Bankieren was voor mij geen dealbreaker. Het feit dat android zo rommelig overkomt wel... Ik zie inmiddels echter wel de voordelen van het brede ecosysteem en het ruimere app aanbod.

Dus misschien toch maar een betaalde launcher gaan proberen / proberen te wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb hem nu een kleine maand en ben best tevreden. Sinds in een hoesje er voor heb, zonder is hij te glas en dun.
Het was ff zoeken naar apps en launcher, maar nu heb ik hem zoals ik het wil.

Wel kut... Hij zit sinds vanochtend vast in een bootloop :X
Ik was bij het vliegveld aan het wachten op mijn vrouw, checkte ff t.net (in Firefox) en hij bevroor gewoon. Zelfs de klok liep niet meer door.

Later een harde reset (volume + en - en power 10 sec ingedrukt houden) gegeven.
Bij opstarten typ ik mn wachtwoord in, en hij bevriest weer, of reboot na een tijdje. Launcher laadt niet, toetsenset is het originele Google toetsenbord. Emergency call lijkt wel te werken. Naar settings gaan, wachtwoord intikken opent settings wel, maar bevriest gelijk weer :X

Iemand een idee?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
DropjesLover schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:27:
Ik heb hem nu een kleine maand en ben best tevreden. Sinds in een hoesje er voor heb, zonder is hij te glas en dun.
Het was ff zoeken naar apps en launcher, maar nu heb ik hem zoals ik het wil.

Wel kut... Hij zit sinds vanochtend vast in een bootloop :X
Ik was bij het vliegveld aan het wachten op mijn vrouw, checkte ff t.net (in Firefox) en hij bevroor gewoon. Zelfs de klok liep niet meer door.

Later een harde reset (volume + en - en power 10 sec ingedrukt houden) gegeven.
Bij opstarten typ ik mn wachtwoord in, en hij bevriest weer, of reboot na een tijdje. Launcher laadt niet, toetsenset is het originele Google toetsenbord. Emergency call lijkt wel te werken. Naar settings gaan, wachtwoord intikken opent settings wel, maar bevriest gelijk weer :X

Iemand een idee?
Als het de mijne was, direct terug naar de winkel ermee. Misschien gewoon even proberen zonder SD kaart en zonder sim opnieuw op te starten, om een probleem vanuit die hoek uit te sluiten (beide zouden dit kunnen veroorzaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Dryhte schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:42:
[...]

Als het de mijne was, direct terug naar de winkel ermee. Misschien gewoon even proberen zonder SD kaart en zonder sim opnieuw op te starten, om een probleem vanuit die hoek uit te sluiten (beide zouden dit kunnen veroorzaken)
Al gedaan, geen verschil.
Gekocht bij CoolBlue, maar sinds onze verhuizing geen fysieke winkel meer in de buurt :/

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dryhte
DropjesLover schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:13:
[...]

Al gedaan, geen verschil.
Gekocht bij CoolBlue, maar sinds onze verhuizing geen fysieke winkel meer in de buurt :/
Ja, ik merk wel dat het helpt voor klantendienst als je een 'live' persoon hebt om mee te communiceren... pakjes terugsturen is niet hetzelfde als het eens kunnen tonen en de telefoon daar achter laten.

Ik moet een 16tal km (enkele reis) rijden naar Coolblue maar als ik een retourtje heb doe ik het nooit meer via de post, altijd even naar de winkel. Lijkt me sneller te gaan op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Dryhte schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:22:
[...]

Ja, ik merk wel dat het helpt voor klantendienst als je een 'live' persoon hebt om mee te communiceren... pakjes terugsturen is niet hetzelfde als het eens kunnen tonen en de telefoon daar achter laten.

Ik moet een 16tal km (enkele reis) rijden naar Coolblue maar als ik een retourtje heb doe ik het nooit meer via de post, altijd even naar de winkel. Lijkt me sneller te gaan op die manier.
Even gebeld met CoolBlue, ik zit nog in mn 30 dagen uitproberen periode, hij wordt kostenloos omgeruild.
Hoe dan ook zou het cache en alle apps verwijderd worden, beter een nieuwe dan :)

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
@DropjesLover zo kennen we ze weer ;)

Improved Nokia 7.1 4GB RAM model now hitting European retailers
Bron: https://9to5google.com/20...tting-european-retailers/

Dit vind ik toch wel bijzonder jammer van Nokia.
Ik heb er voor gekozen om genoegen te nemen met het 3GB model als Nederlands model omdat ik gewoon hier garantie wil kunnen claimen. Een specificatieaanpassing voor de europese markt die ik sowieso al niet snap, maar nu gaan ze dus alsnog met dat Amerikaanse 4GB/64GB model op de proppen komen hier zo te zien. En dat ding gaat in de states voor ongeveer dezelfde prijs weg ook nog.

Dat vind ik toch bijzonder jammer, ik had graag dat eventuele prijsverschil betaald voor dat extra werkgeheugen maar nu zit ik vast aan het mindere model.
Met dit soort geintjes blijf ik niet lang die toestellen kopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 29-11-2018 11:59 ]

• Dryhte
De Pie rollout is blijkbaar begonnen, getuige dit topic op XDA:
https://forum.xda-develop...update-released-t3872490/

Heeft één van jullie de update reeds binnen gekregen?

• Fuel_80
Anoniem: 834471 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 11:52:
[...]

Bron: https://9to5google.com/20...tting-european-retailers/

Dit vind ik toch wel bijzonder jammer van Nokia.
Ik heb er voor gekozen om genoegen te nemen met het 3GB model als Nederlands model omdat ik gewoon hier garantie wil kunnen claimen. Een specificatieaanpassing voor de europese markt die ik sowieso al niet snap, maar nu gaan ze dus alsnog met dat Amerikaanse 4GB/64GB model op de proppen komen hier zo te zien. En dat ding gaat in de states voor ongeveer dezelfde prijs weg ook nog.

Dat vind ik toch bijzonder jammer, ik had graag dat eventuele prijsverschil betaald voor dat extra werkgeheugen maar nu zit ik vast aan het mindere model.
Met dit soort geintjes blijf ik niet lang die toestellen kopen.
Het 4GB toestel was toch al in Europa te krijgen, alleen niet in de Benelux, toch?

Beetje jammer is het wel, want ook ik had liever de 4GB versie gehad :| . Van de andere kant met Cashback en een gratis Google home mini (vorige week de actie van Nokia) nog steeds best een goede deal. En tot op heden mis ik eigenlijk geen snelheid. En gezien de geruchten dat sd-opslag ook gebruikt kan gaan worden voor app's lijkt ook de opslag geen probleem te vormen.

Fuel_80 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:52:
[...]

Het 4GB toestel was toch al in Europa te krijgen, alleen niet in de Benelux, toch?

Beetje jammer is het wel, want ook ik had liever de 4GB versie gehad :| . Van de andere kant met Cashback en een gratis Google home mini (vorige week de actie van Nokia) nog steeds best een goede deal. En tot op heden mis ik eigenlijk geen snelheid. En gezien de geruchten dat sd-opslag ook gebruikt kan gaan worden voor app's lijkt ook de opslag geen probleem te vormen.
Goed dat je over die cashback begint, daar moet ik nog achteraan. Ze zaten steeds mijn verzoek af te keuren en hebben nog niet op mijn support request gereageerd.
Ging dat bij jou wel soepel?
Dryhte schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:28:

Zit al een paar dagen check update te forceren maar hier nog niets.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 29-11-2018 17:24 ]

• Fuel_80
Hier nog geen reactie op de cashback, behalve dat mijn aanvraag ingediend is. Nog geen duidelijkheid over eventuele toekenning. Al zou ik niet weten waarom het zou moeten afketsen.

• Katmi
Fuel_80 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:52:
[...]

Nee hoor, net voor release op Amazon.co.uk en .de gezocht en enkel de 3gb versie, idem bij carphonewarehouse.co.uk, ook niet bij belsimpel en die importen al grijze oost europese toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier mensen die Google fit gebruiken en hebben jullie problemen met de stappenteller?
Ik krijg dat met geen mogelijkheid aan de praat.

Edit: Geschiedenis overboord gezet, en toen ging hij huub huub barbatruuc werken.
Fuel_80 schreef op donderdag 29 november 2018 @ 19:13:
Hier nog geen reactie op de cashback, behalve dat mijn aanvraag ingediend is. Nog geen duidelijkheid over eventuele toekenning. Al zou ik niet weten waarom het zou moeten afketsen.
Ik ook niet, maar ondanks dat ik alles superstrak had aangeleverd koppelden ze (myactions) me toch terug dat ze geen factuur hadden.
Nadat ik deze via de upload link die ze me hadden gestuurd opnieuw had geupload kreeg ik een afkeuring omdat er twee aanvragen zouden lopen.

Ik probeer nu al 2 weken contact te krijgen met hun mail-only klantenservice, inmiddels de Mediamarkt er ook maar bij betrokken want Nokia weet van niets (???), maar ik ben feitelijk nog nergens met die cashback.

Ik deed eigenlijk precies hierom nooit aan cashbacks, ik zie er alleen maar dit soort ellende in.
Verreken die korting liever direct in de winkel dan hoef ik niet achter mijn geld aan...
Ik vind dit zo godsgruwlijk irritant dat kan ik niet beschrijven.
Tot dusver is mijn klantervaring rond dit toestel dus eigenlijk behoorlijk matig.

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 03-12-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Anoniem: 834471 schreef op zondag 2 december 2018 @ 04:17:
Zijn er hier mensen die Google fit gebruiken en hebben jullie problemen met de stappenteller?
Ik krijg dat met geen mogelijkheid aan de praat.

Edit: Geschiedenis overboord gezet, en toen ging hij huub huub barbatruuc werken.

[...]

Ik ook niet, maar ondanks dat ik alles superstrak had aangeleverd koppelden ze (myactions) me toch terug dat ze geen factuur hadden.
Nadat ik deze via de upload link die ze me hadden gestuurd opnieuw had geupload kreeg ik een afkeuring omdat er twee aanvragen zouden lopen.

Ik probeer nu al 2 weken contact te krijgen met hun mail-only klantenservice, inmiddels de Mediamarkt er ook maar bij betrokken want Nokia weet van niets (???), maar ik ben feitelijk nog nergens met die cashback.

Ik deed eigenlijk precies hierom nooit aan cashbacks, ik zie er alleen maar dit soort ellende in.
Verreken die korting liever direct in de winkel dan hoef ik niet achter mijn geld aan...
Ik vind dit zo godsgruwlijk irritant dat kan ik niet beschrijven.
Tot dusver is mijn klantervaring rond dit toestel dus eigenlijk behoorlijk matig.
Ik ontvang net een mailtje dat mijn aanvraag is goedgekeurd en dat de betaling uitgevoerd gaat worden. Nu alleen nog kijken of dan ook de Google home mini verstuurd gaat worden. Toch maar eens een mail aan gaan wijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuel_80 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:11:
[...]

Ik ontvang net een mailtje dat mijn aanvraag is goedgekeurd en dat de betaling uitgevoerd gaat worden. Nu alleen nog kijken of dan ook de Google home mini verstuurd gaat worden. Toch maar eens een mail aan gaan wijden.
Ik ben erg benieuwd of ze reageren. Ik heb ze inmiddels tweemaal gemailed en ze reageren gewoon niet.
Ook geen grappig detail is dat er in de links die ze me gestuurd hebben Huawei staat i.p.v. Nokia.
Amateuristisch gebeuren al met al.

Wel feedback van de Mediamarkt inmiddels, ze zouden zorgen dat er contact op genomen wordt. Daar zit ik nu op te wachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 04-12-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 17:39

D75

Ik heb de 7.1 nu een aantal dagen in gebruik, komende van een MOTO G3 (2015).

Tot nu toe goede ervaringen!!

Ik heb een aantal dingen die ik graag zou verbeteren..

1) Ik mis van mijn MOTO dat als ik de telefoon schud, ik de camera kan starten. Weet iemand of ik dit ergens in kan stellen, of dat hier een app voor is?

2) Uit dezelfde categorie, ik had bij mijn Moto dat als ik hem iets bewoog, de klok te voorschijn komt.

EDIT 2) De optie "oppakken om telefoon te checken" uit sectie "gebaren" staat aan, maar doet het niet

3) Ik wil graag de volume nauwkeuriger instellen. Ik merk dat in combinatie met mijn Sony MDR-1000x dat iets harder vs iets zachter eigenlijk te hard, vs iets te zacht is. Ik vond wel een app die dat kan, maar die krijgt nogal slechte recensies en blijft op de achtergrond draaien.

EDIT 3): Opgelost.. via de ontwikkelaars opties "absoluut volume uitschakelen".. dan kan ik via mijn koptelefoon weer nauwkeuriger instellen... ipv dat het koptelefoonvolumeknopje het telefoonvolume aanpast

4) Ik kon bij mijn moto de SD kaart instellen dat hij van het beschikbare ruimte 1 maakt.. deze optie is er nu niet meer.

[ Voor 15% gewijzigd door D75 op 05-12-2018 11:45 ]

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:18
Dryhte schreef op donderdag 29 november 2018 @ 13:28:

Nog geen pie update binnen, kreeg nu wel een beveiligingsupdate van november binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Thom2289 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:06:
[...]

Nog geen pie update binnen, kreeg nu wel een beveiligingsupdate van november binnen.
Die kreeg ik al een hele tijd geleden.

Geen lijn op te trekken die updates ;) blijft spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
D75 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 09:28:
Ik heb de 7.1 nu een aantal dagen in gebruik, komende van een MOTO G3 (2015).

2) Uit dezelfde categorie, ik had bij mijn Moto dat als ik hem iets bewoog, de klok te voorschijn komt.

EDIT 2) De optie "oppakken om telefoon te checken" uit sectie "gebaren" staat aan, maar doet het niet
Dit is niet dezelfde optie als bij de Moto G3. Bij de Nokia is het idee simpel. Als het toestel plat ligt en je haalt het overeind om er om te kijken (Zodat het toestel recht voor je is) dan wordt het scherm geactiveerd om je de tijd te laten zien. Wat je wel kan doen is (Als het toestel stil ligt), 2 keer tikken met je vinger op het scherm om je statusscherm in beeld te brengen.

[ Voor 49% gewijzigd door richeh op 08-12-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D75
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 17:39

D75

richeh schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:16:
[...]

Dit is niet dezelfde optie als bij de Moto G3. Bij de Nokia is het idee simpel. Als het toestel plat ligt en je haalt het overeind om er om te kijken (Zodat het toestel recht voor je is) dan wordt het scherm geactiveerd om je de tijd te laten zien. Wat je wel kan doen is (Als het toestel stil ligt), 2 keer tikken met je vinger op het scherm om je statusscherm in beeld te brengen.
Dank je!

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Dryhte
Mijn cashback verzoek is goedgekeurd, nu wachten op de €€€.

Nog steeds geen Pie update, 'k heb nochtans niets gelezen over showstoppers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er hier al mensen die op Pie zitten? Ik vind het een beetje stil voor een update die ruim twee weken geleden is begonnen met uitrollen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 14-12-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Dryhte schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:19:
Mijn cashback verzoek is goedgekeurd, nu wachten op de €€€.

Nog steeds geen Pie update, 'k heb nochtans niets gelezen over showstoppers...
Ik zag bij mij zojuist 50 euro bijgeschreven op de rekening. Heeft in totaal zo'n 4 weken geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:31
Mijn vader heeft sinds kort ook dit toestel. Helaas voor hem krijgt hij met geen mogelijkheid de telefoon met de hands free carkit in zijn Volvo. Zowel bij bellen als Spotify komt er geen geluid uit. Mijn eigen Mi A2, een Galaxy A5 en zijn oude HTC M8 werken perfect met de auto dus ik vermoed een software probleem. Komt jullie dit bekend voor??

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Jan_V schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:34:
[...]

Ik zag bij mij zojuist 50 euro bijgeschreven op de rekening. Heeft in totaal zo'n 4 weken geduurd.
Ook hier is het geld gisteren overgemaakt. Nu nog wachten op de google home mini...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:18
Jassy schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:51:
Mijn vader heeft sinds kort ook dit toestel. Helaas voor hem krijgt hij met geen mogelijkheid de telefoon met de hands free carkit in zijn Volvo. Zowel bij bellen als Spotify komt er geen geluid uit. Mijn eigen Mi A2, een Galaxy A5 en zijn oude HTC M8 werken perfect met de auto dus ik vermoed een software probleem. Komt jullie dit bekend voor??
Je moet volgens mij HD-audio uitzetten bij de bluetooth instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:31
Thom2289 schreef op zondag 16 december 2018 @ 13:25:
[...]

Je moet volgens mij HD-audio uitzetten bij de bluetooth instellingen.
Oke zo goed heb ik niet gezocht, daar zal ik eens naar kijken. Voor nu heb ik alleen het oproep profiel aan staan en bellen werkt in ieder geval weer. Thanks!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Jan_V schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:34:
[...]

Cashback van m'n tweede telefoon laat op zich wachten...

1ste keer afgekeurd omdat de gekozen winkel niet valide was (Nokia webshop)
2de keer afgekeurd omdat er al een verzoek liep.

Nu maar een mailtje gestuurd met de vraag hoe nu verder :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Nu online
Krijg net de pie update binnen zit op Tele2

[ Voor 8% gewijzigd door nemmiesis29 op 18-12-2018 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
nemmiesis29 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 11:21:
Krijg net de pie update binnen zit op Tele2
Ik ook, Orange België. Kan 'm alleen nu niet downloaden (geen wifi en slechte 4G coverage).

Houd ons op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar19
  • Laatst online: 16:13
Dryhte schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:13:
[...]

Ik ook, Orange België. Kan 'm alleen nu niet downloaden (geen wifi en slechte 4G coverage).

Houd ons op de hoogte ;)
Komt hier nu ook binnen voor de 4/64GB variant op T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1152203

Bij mij is hij geïnstalleerd, alles goed gegaan.
Merk geen vreemde dingen tot nu toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-07 11:02
Vorige week de draadloze oordopjes van de pre-order geleverd gekregen. Best mooi spul. Zit goed in het oor en geeft goed geluid.
De Android pie update ook binnen. Heel irritant dat Google een zoekbalk op je scherm zet die niet weg te krijgen is. Nu aan het proberen of de Microsoft launcher wat is.

[ Voor 6% gewijzigd door olof op 18-12-2018 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Voorlopig geen klachten over de Pie update. Hout vasthouden, maar alles werkt tot nu toe prima.
EDIT: Het lijkt erop dat de batterij nu langer meegaat dan voordien. Het is nu halfdrie, en vanmorgen om 7u heb ik de telefoon van de lader gehaald.

Update: 1 dag later: mijn telefoon meldt dat de batterij nog 89% over heeft. (met mijn normale lichte gebruik, maar meestal zit ik rond dit uur toch rond de 75-80%)

Dat is met 4G aan (en Wifi & BT ook, al is daar nu niets aan verbonden).

[ Voor 67% gewijzigd door Dryhte op 20-12-2018 14:30 ]

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Hier ook net binnen gekregen.
eerste wat enorm irritant opvalt... Onder een toetsenbord, zowel gboard als SwiftKey staat zodra het toetsenbord actief is de terug, home en apps knoppen, en zelfs op z'n kleinst is het gigantisch :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W8FJL8CZw6lsdLxcedEd8kYj/medium.png
Een bredere telefoon dan 18:9, bijv. 16:9 ofzo zou beter werken...

[ Voor 33% gewijzigd door DropjesLover op 20-12-2018 20:11 ]

BThGvNeOA

olof schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:03:
Vorige week de draadloze oordopjes van de pre-order geleverd gekregen. Best mooi spul. Zit goed in het oor en geeft goed geluid.
De Android pie update ook binnen. Heel irritant dat Google een zoekbalk op je scherm zet die niet weg te krijgen is. Nu aan het proberen of de Microsoft launcher wat is.
Ik vind die Microsoft Launcher wel een toegevoegde waarde hebben als je ook veel Office 365/Onedrive gebruikt (je hebt wat integratie) maar werd van de launcher zelf niet echt op een speciale manier warm.
Overigens vind ik het wel een erg competente launcher, en dat op zich vind ik best een achievement van ome Microsoft gezien hun trackrecord op dit vlak en dat moeten ze w.m.b. zeker vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebolabelgium
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-10-2023
Ik zie dat de 4GB versie ondertussen bij belsimpel te krijgen is, maar is dit model dan 100% compatibel met 4G netwerken in Benelux (belgie), want dit model is officieel niet in de Benelux uitgebracht? En garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivar19
  • Laatst online: 16:13
ebolabelgium schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:36:
Ik zie dat de 4GB versie ondertussen bij belsimpel te krijgen is, maar is dit model dan 100% compatibel met 4G netwerken in Benelux (belgie), want dit model is officieel niet in de Benelux uitgebracht? En garantie?
Heb de 4GB versie nu ongeveer een maand in gebruik, ook via belsimpel. Kom ook regelmatig in België, tot nu toe geen problemen ondervonden.

Toestel ondersteund LTE-FDD banden 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 28, 66 dus in Europa mag je verwachten dat het gewoon werkt. Daarnaast ook nog LTE-TDD band 38 en 40

Eventueel kan je het hier per land checken.
https://www.frequencycheck.com/countries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Hier blijft het qua update naar Pie tot op heden angstvallig stil. Geen update te bekennen voor de 3GB versie met een Vodafone simkaartje.

Telefoon is over het algemeen wel prettig al zijn er heel af en toe wat kleine haperingen (helaas). Wat dat betreft misschien toch beter de 4GB versie kunnen afwachten.

[ Voor 1% gewijzigd door Fuel_80 op 08-01-2019 20:11 . Reden: Tekst aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuel_80 schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:21:
Hier blijft het qua update naar Pie tot op heden angstvallig stil. Geen update te bekennen voor de 3GB versie met een Vodafone simkaartje.

Telefoon is over het algemeen wel prettig al zijn er heel af en toe wat kleine haperingen (helaas). Wat dat betreft misschien toch beter de 4GB versie kunnen afwachten.
Ik heb mijn 7.1 (3gb) aan mijn broertje gegeven, hij zit bij KPN en kreeg rond kerst ook gelijk die update binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Anoniem: 834471 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:17:
[...]

Ik heb mijn 7.1 (3gb) aan mijn broertje gegeven, hij zit bij KPN en kreeg rond kerst ook gelijk die update binnen.
Heel erg apart.... ben verder niet ontevreden over hoe het nu werkt, maar uiteindelijk heb ik wel om de regelmatige updates juist voor dit model gekozen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Fuel_80 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Heel erg apart.... ben verder niet ontevreden over hoe het nu werkt, maar uiteindelijk heb ik wel om de regelmatige updates juist voor dit model gekozen. :O
Snap ik wel, dat is ook mijn reden om voor een AndroidOne toestel te gaan. Maar ik had de Pie update aardig snel binnen (18/12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Dryhte schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:02:
[...]

Snap ik wel, dat is ook mijn reden om voor een AndroidOne toestel te gaan. Maar ik had de Pie update aardig snel binnen (18/12).
Heeft er iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen? Toestel is simlock vrij, werk alleen met een vodafone sim. Kan dit zoveel invloed hebben op de update.

Voor de zekerheid net nog maar eens gezocht naar updates, maar geeft aan dat toestel up-to-date is (android 8.1 en beveiligingspatch van november 2018).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Modelnummer misschien? Mijne is een TA-1095 en ik zit op Orange België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
Dryhte schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 16:13:
Modelnummer misschien? Mijne is een TA-1095 en ik zit op Orange België
Ik heb hetzelfde model nummer. Alleen dus in Nederland en Vodafone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_V
Fuel_80 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:35:
[...]

Ik heb hetzelfde model nummer. Alleen dus in Nederland en Vodafone.
Ik heb de update ook nog niet. Ook Vodafone.

Heb er ook geen haast mee, alles draait nu ook prima. Enige is dat ik de camera (software?) slecht vind, mzar dat zal de update waarschijnlijk niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemmiesis29
  • Nu online
Ik krijg net de januari update binnen.netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Laatst online: 18:47
Heb gisteren de 7.1 gekocht als vervanger van de Lumia 950XL. Twijfelde tussen de 7 Plus en de 7.1, qua specs is de 7.1 de mindere maar het slankere uiterlijk vind ik toch net wat fijner. OS is op dit moment nog 8.1.0, nog geen update. Tevens Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
nemmiesis29 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:12:
Ik krijg net de januari update binnen.netjes hoor.
#MeToo - hij is zelfs te nieuw om terug te vinden op de Nokia website ;) (ik zocht naar release notes maar die zijn er nog niet)

https://www.nokia.com/phones/en_int/security-updates

[ Voor 33% gewijzigd door Dryhte op 15-01-2019 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korenjw
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:18
Hier ook nog geen update naar Pie. Ook Vodafone als provider.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Nokia 7.1] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, protectors, laders, e.d.: [Nokia 7.1] Accessoires