Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:35

HMD heeft zijn nieuwe mid-range smartphone Nokia 7.1 aangekondigd. Het eerste toestel van Nokia met een inkeping bovenaan het scherm komt hier beschikbaar in een 64GB-versie voor een adviesprijs van 349 euro.

De Nokia 7.1 heeft zowel aan de voor- als achterkant glas en rondom een aluminium frame. Het full-hd+-scherm heeft een diagonaal van 5,84" en een beeldverhouding van 19:9. Het scherm ondersteunt de weergave van hdr-video, waarbij het om hdr10 gaat, en de Nokia kan sdr naar hdr opschalen.

De processor is de Snapdragon 636 en er komen varianten met 3GB en 4GB ram en met 32GB en met 64GB opslag. Volgens Droidapp komt alleen de 64GB-versie met 4GB naar de Benelux. De 32GB-variant kost 319 euro in de landen waar deze beschikbaar komt. De opslag is uit te breiden met microsdkaarten.

Aan de achterzijde zit een 12-megapixelcamera met f/1.8-lens en pixels die 1,28 micron groot zijn, aangevuld met een 5-megapixelmodel met f/2.4-lens en pixels van 1,12 micron. Aan de voorkant zit een 8-megapixelcamera met f/2.0-lens.

De afmetingen zijn 149,7 × 71,18 × 7,99mm en het gewicht is 160 gram. Nokia heeft ruimte gevonden voor een 3,5 mm-hoofdtelefoonaansluiting. De vingerafdruksensor zit aan de achterkant. HMD heeft een accu met capaciteit van 3060mAh in de smartphone gestopt.

HDM kondigde het toestel donderdag in Londen aan. Het besturingssysteem is Android One Oreo, met in november een update naar Pie. De Nokia 6.1 en Nokia 6.1 Plus krijgen nog deze maand Android 9.0, terwijl de Nokia 8 en Nokia 8 Sirocco de update in november kunnen verwachten.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 636
GPUQualcomm® Adreno™ 509
RAM3 / 4 GB LPDDR4x
ROM32 / 64 GB eMMC5.1 (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, NFC, Glonass, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac, NFC
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SensorenLichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, (G-sensor), E-kompas, gyroscoop, vingerafdruksensor
Scherm5,84" Full-HD(2160 x 1080), 18:9 LCD-scherm, GG3
Front Camera8MP, FF, F/2.0
Back Camera12 MP, AF, 1,12um, f/1.8, dubbele flits
2e back Camera5 MP, FF, 1,12um, f/2.4
Accu3060 mAh
KleurBlauw, Grijs
Afmetingen149,7 x 71,18 x 9,14 mm
Gewicht160 g
Prijs349 euro

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.005-10-2018Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

• NetAmp
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:36

NetAmp

it's-a me

Wat betreft de Nokia True Wireless Earbuds: dat bewaardoosje (& oplader) ziet er imho een stuk beter dan dat witte "tanden-flossdraad" doosje van de Apple EarPods :+

• Revaes
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:46
Onlangs heeft mijn vriendin een 7.1 gekocht. Nu is zij echter op zoek naar een screen protector. De "Rosso Nokia 7.1 9H Tempered Glass Screen Protector" van GSMpunt is te smal voor het scherm. In de hoogte bedekt hij het scherm ruim, maar niet de gehele glazen voorkant.

Heeft iemand misschien een betere optie?

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Revaes schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:35:
Onlangs heeft mijn vriendin een 7.1 gekocht. Nu is zij echter op zoek naar een screen protector. De "Rosso Nokia 7.1 9H Tempered Glass Screen Protector" van GSMpunt is te smal voor het scherm. In de hoogte bedekt hij het scherm ruim, maar niet de gehele glazen voorkant.

Heb je nog een goede gevonden?

Ik heb nu een Dux Ducis case om de eerste tijd zonder schade door te komen.

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:24
Revaes schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:35:

Ik heb deze... die zit behoorlijk goed.
https://www.amazon.de/gp/product/B07J1XHS6Y/

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

• Revaes
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 14:46
Nice. Steekt die ook niet ver uit aan de onderkant van het scherm? of dekt hij juist de gehele glasplaat?

• D75
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 16:24
Revaes schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:29:
[...]

Nice. Steekt die ook niet ver uit aan de onderkant van het scherm? of dekt hij juist de gehele glasplaat?
Ik vind hem vrij goed... steekt zeker niet uit.
De zijkant zou ietsjes groter mogen.. maar volgens mij is het glas iets afgerond. Dus nu prima.

"it's nice to be important, but it's more important to be nice"

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True