Toon posts:

Parfum via internet: uitgezonderd van retour of niet?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 20.995 views

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Wootism Dit soort ondernemers bedoel ik dus; Geen garantie volgens verkoper

" Ja het is een laptop uit china dus heb je minder recht op garantie." :F

Dat soort lieden zouden geen winkel moeten beginnen die aan consumenten verkopen.

[Voor 19% gewijzigd door Gunner op 10-10-2018 14:15]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• iENO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dragonhaertt schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:57:
@iENO Heb je nog contact met de webshop? Ben erg benieuwd wat ze op het moment zeggen.
De bemiddeling van thuiswinkel.org heeft helaas niet tot een oplossing geleid, de winkelier blijft bij het standpunt mijn retour in het geheel niet te accepteren en ik blijf erbij hier niet mee akkoord te gaan. De webwinkel lijkt in de latere communicatie wel afgestapt te zijn van het initiele "hygiëneproduct" standpunt en hangt nu een 100% waardevermindering standpunt aan op basis van de uitleg dat ik, door de verpakking te openen, verder ben gegaan dan noodzakelijk.

In de afgelopen dagen heb ik overigens nogmaals contact gehad met ConsuWijzer en het ECC, en mede op basis van dit contact heb ik toch besloten om de klacht initieel om te zetten in een geschil bij de hiervoor aangewezen geschillencommissie.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-03 09:22
iENO schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 14:00:
[...]

Het komt m.i. echter wel een beetje over als een pressiemiddel om de tegenpartij over te halen je tegemoet te komen, je geeft aan wat je mogelijk zou kunnen doen als ze niet toegeven aan je eis. Dat voelt voor mij toch een beetje als show/bluf (hoeft het natuurlijk niet te zijn). In een omgekeerde situatie, waarin een bedrijf mij een dergelijke concept-dagvaarding zou sturen, zou het voor mij meer een beetje als bangmakerij aanvoelen.
Zo zou je het kunnen zien. Je zou het ook op zo'n manier kunnen brengen dat je aangeeft geen behoefte te hebben aan een juridische procedure en het graag zonder zou willen oplossen. Echter als de handelaar niet bereid is om je tegemoet te komen, je alsnog een juridische procedure gaat overwegen.

Dreigen is het natuurlijk wel. Aan de andere kant zou je natuurlijk ook direct kunnen dagvaarden, dus met zo'n concept-dagvaarding zou een handelaar alleen maar blij mee moeten zijn.

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:55
Oke, OP vind dat hij in zijn recht staat. Ik vind het een zeer zeer twijfelachtige casus waar het nu alleen nog maar om de letter van de wet / principes gaat, dat is prima natuurlijk.

Maar in de praktijk, de keiharde realiteit:
Ik zou als bedrijf die brieven gewoon linea-recta in de kliko gooien, er is niemand stom genoeg om voor 70 euro een juridische procedure op te starten. Ik zou als bedrijf eerst wachten op een aangetekende brief van een advocaten kantoor, dan weet je zeker dat de tegenpartij al >100 euro heeft uitgegeven, dan kan je altijd nog schoorvoetend als fuck you die 70 euro minus gebruikskosten (50 euro) terug betalen. >:) >:) :9

Ik voel een carriere switch als advocaat opkomen 8)

• Floppus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:40

Floppus

Customer Experience matters

Als je vanuit ondernemersoogpunt meent dat je klanten hun rechten kan ontzeggen met als argument dat ze toch geen juridische procedure beginnen en daarnaast gebrekkige wetskennis laat blijken dan raad ik sterk aan om zowel geen ondernemer als advocaat te worden, want in beide gevallen zal je dan slechts een last zijn voor de gemeenschap.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
@Floppus We hebben deze nog.... Sovereign in "Onenigheid bij koop op afstand"

En zoals eerder gezegd, ik heb ook al eens gedagvaard om een lullige 114 Euro. Dat werd voor de verkoper een duur vuilnisbakje :)

Nonsensical line goes here <---

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:00
iENO schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:44:
[...]

De bemiddeling van thuiswinkel.org heeft helaas niet tot een oplossing geleid, de winkelier blijft bij het standpunt mijn retour in het geheel niet te accepteren en ik blijf erbij hier niet mee akkoord te gaan. De webwinkel lijkt in de latere communicatie wel afgestapt te zijn van het initiele "hygiëneproduct" standpunt en hangt nu een 100% waardevermindering standpunt aan op basis van de uitleg dat ik, door de verpakking te openen, verder ben gegaan dan noodzakelijk.

In de afgelopen dagen heb ik overigens nogmaals contact gehad met ConsuWijzer en het ECC, en mede op basis van dit contact heb ik toch besloten om de klacht initieel om te zetten in een geschil bij de hiervoor aangewezen geschillencommissie.
Hey! Ben erg benieuwd wat de status hiervan is. Is er al uitspraak gedaan? :9~ :9~ :9~

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:05

Perkouw

Moderator General Chat
Een kick als deze lijkt me niet nodig. Ik sluit daarom het topic.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee