How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Ik zie ook geen cirkels hier (Compaq S910 monitor).. ik zal thuis ook ff kijken.Op vrijdag 31 augustus 2001 03:01 schreef Femme het volgende:
[..]
Ik kan geen 'cirkeltjes' ontdekken in die foto's. Tijdens de opname was de zon al bijna verdwenen vandaar de vreemde lucht. Er zitten wat vlekken in de lucht maar dat is gewoon bewolking.
Nog wat pics:
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-30-2001/PICT0049.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-30-2001/PICT0050.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-30-2001/PICT0065.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-30-2001/PICT0066.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-30-2001/PICT0093.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-30-2001/PICT0096.jpg"[/img]
Maar ik heb het idee dat je oude CP990 dichterbij kon, of had je dat nog niet geprobeerd?
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Verwijderd
Ik zie de cirkels/ringen hier ook op mijn NEC LCD schermpie...Op vrijdag 31 augustus 2001 10:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Vaag...ik zie het op de ene monitor (LCD) wel, maar op de andere (Iiyama 450) niet. Zal dus wel aan de monitor liggen
De CP990 kan dichterbij (dankzij dat kleine lensje?). Ik maak niet de hele dag macro foto's op 2cm dus daar kan ik wel mee leven. De D7 vind ik prettiger werken en maakt 't dankzij de EVF veel makkelijk om gebruik te maken van de mogelijkheden van de camera (effect scherpstelling, sluitertijd, diafragma, lichtgevoeligheid, witbalans e.d. zijn allemaal veel beter te zien in de EVF).Maar ik heb het idee dat je oude CP990 dichterbij kon, of had je dat nog niet geprobeerd?
De resolutie van de EVF is nog niet ideaal waardoor handmatig afstellen nog wat lastig is. Je kunt schatten op afstand (die krijg je in de display te zien als je aan de ring draait) of maximaal inzoomen en dan de magnifier van de EVF gebruiken om scherp te stellen, daarna terugzoomen naar gewenste brandpuntsafstand (zodat het onderwerp waarop scherpgesteld moet worden zo groot mogelijk in beeld is, zelfde trucje dat ook gebruikt wordt voor scherpstellen op een normale SLR).
Verwijderd
Hier een paar fotooz:

1024x768
Shooting Mode: Auto
Image Size: 1024x768
Image Quality: Fine
Flash: Off

1024x768
Shooting Mode: Manual
Exposure Compensation: 0
White Balance: Auto
Image Size: 1600x1200 (nu 1024x768)

1024x768
Shooting Mode: Manual
Exposure Compensation: -2
White Balance: Daylight
Image Size: 1024x768
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
Verwijderd
Resized van 1600*1200 naar 640*480, that's all

Nog een paar shots van Artis

Genomen met een Fuji Finepix 6900, op 2048 x 1536 Fine res. Alleen geresized, verder niets
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

leuke foto voor het spel "get the picture"

zo duidelijker? tis de J-063 welke recentelijk nog een Mig wist neer te halen

Dit was mijn allereerste digitale foto
All pics made with my (that's not daddy's
Alleen: DE GROETJES
Heb je ook een foto op waar ie compleet op staat?Op vrijdag 31 augustus 2001 22:32 schreef GreeTz het volgende:
leuke foto voor het spel "get the picture"
Het is een Sony Mavica (type weet ik niet, zo'n ding met een floppy).
Heb net wat foto's ermee gemaakt
Deze vind ik niet onaardig:
Maar zelf zou ik zo'n ding nooit kopen, dat opslaan duurt echt lang
Jasperj
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-31-2001/PICT0174.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-31-2001/PICT0177.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-31-2001/PICT0184.jpg"[/img]
ik zit er ook aan denken om die cam te kopen, en wil ff de zoom-capaciteiten bekijken..
Thx alvast!

Bij deze foto is 't net of ie overbelicht is, terwijl 't al donkerder begon te worden...

Verwijderd
Zijn dit foto's van je nieuwe speeltje?Op zaterdag 01 september 2001 03:43 schreef Femme het volgende:
Zonsondergang met mist en erg weinig licht. Helaas wel veel ruis (op deze resolutie niet zo goed te zien maar wel in de originelen):
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-31-2001/PICT0174.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-31-2001/PICT0177.jpg"[/img]
[img]"http://tweakers.net/~femme/pics/08-31-2001/PICT0184.jpg"[/img]
En waarom zit er een zwart randje omheen?
Verwijderd
Krijg je d'r gratis bij, is dat niet mooiOp zondag 02 september 2001 21:37 schreef KIP het volgende:
[..]
Zijn dit foto's van je nieuwe speeltje?
[img]"http://tweakers.net/~crew/sint/img/c2100/trein.jpg"[/img]
eej, mijne heeft het ook opeens
Verwijderd
Lijkt mij wel duidelijkOp zondag 02 september 2001 21:37 schreef KIP het volgende:
Vergelijk mar eens met of zonder 'border', het maakt het net even af.

Sluitertijd iets van 2 of 3 seconden geloof ik. Scherpstellen kon niet echt omdat de camera dan een soort filts geeft om zich scherp te stellen. We hielden ons hand maar voor het lampje omdat zo'n flits midden in de nacht niet echt fijn is als je in de auto zit... (daar maak je geen vrienden mee)

Model auto, schaal 1 op 18.
Hmm... een van de nadelen van de Ixus...Op zondag 02 september 2001 21:00 schreef Femme het volgende:
Jouw camera weet niet dat het 's avonds is dus stelt-ie de sluitertijd zodanig in dat de belichting 'normaal' is.
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
De meeste foto's met de Nikon CP990 zijn gewoon in auto mode gemaakt. Ik heb geen polfilter gebruikt. Als er voldoende lucht in beeld is zal de camera daar de belichting op aanpassen, wat er in feite op neerkomt dat de foto wordt onderbelicht waardoor de bewolking extremer lijkt dan deze in werkelijkheid is. De objecten aan de horizon worden bijna zwart. Draai je de camera meer naar de grond, dan zal de belichting zich daarop aanpassen. In dat geval is er vaak sprake van overbelichting omdat de camera met langere sluitertijden wil compenseren voor het gebrek aan licht, daardoor wordt de bewolking erg helder waardoor er van de zonsondergang nauwelijks meer iets te zien is.Op maandag 03 september 2001 00:41 schreef Moriaty het volgende:
Femme, met mijn G1 krijg ik de zonsondergang niet zoals jij, terwijl hij dat toch zou moeten kunnen. Gebruik je nog speciale filters (polarization?) ofzo. En kun je me wat boeken over fotografie aanbevelen? Iemand anders mag natuurlijk ook he
Voor boeken zou ik gewoon eens kijken in de plaatselijke bibliotheek. Het is in ieder geval handig om de technische basisbeginselen te weten zodat je in ieder geval weet wat je aan het doen bent (bij camera's die meer mogelijkheden hebben dan simpelweg point&shoot).
maar uuhhh beste femme zou je aub niet een van je mooie zomeravonden shots in een wat groter formaat kunnen posten ?
Ze zijn namelijk (meestal) subliem en ik had ze graag voor m'n desktop gebruikt vandaar.
thanks anyway
Slt.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981
Ik zou em wel eens een x gaan inscannen als ik zin heb (is wel duits trouwens)
Kijk es op http://www.brenner.co.il/, erg goeie foto site en kan je wat inspiratie krijgen. Of www.photo.net en www.photocritique.netOp maandag 03 september 2001 12:56 schreef Moriaty het volgende:
Ik moet toch maar eens een boek over fotografie gaan lezen. Ik moet zeggen dat ik, en ik denk met mij de meesten die een digitale camera hebben wel, fotograferen steeds leuker ga vinden! Het is dus echt tijd voor een goed boek hierover!
Zoals dees:

Sony F-505

Sony DSC-F505v

Sony DSC-S30
go go go !!
* AVL decides to join the show. En excuseert zich alvast als sommigen de foto's te groot vinden... Wat maakt het nog uit met een thread als deze

Genomen op Belle-Île, Zuid-Bretagne, Frankrijk

Genomen aan het Bassin d'Arcachon, Zuid-West-Frankrijk

Île de Ré, meest westelijke punt, Mid-West-Frankrijk

Provence, Zuid-Frankrijk
"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."
Mooie plaatjesOp maandag 03 september 2001 21:47 schreef AVL het volgende:
Hmm...
* AVL decides to join the show. En excuseert zich alvast als sommigen de foto's te groot vinden... Wat maakt het nog uit met een thread als deze
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Provence, Zuid-Frankrijk
Wat voor camera heb je gebruikt, en eventueel, welke nabewerkingen heb je gedaan?
He femme !Op maandag 03 september 2001 21:47 schreef AVL het volgende:
Hmm...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Provence, Zuid-Frankrijk
Laat maar, wat zijn deze fotos super de kwijl kwijl
Echt super cool gaaf en mooi !
Wij willen meer !!! en ps f*ck the layout the bigger the better !!!!
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Verwijderd
Ik vind van niet...Op maandag 03 september 2001 23:31 schreef Norjee het volgende:
Okee, eindelijk kan ik ook![]()
[afbeelding]
* Insano gaat toch ook maar eens een digicam kope, maareh (jullie gaan misschien schreeuwen "UTFS") maar toch:
welke cam is nou goed?
ik wil em gebruiken voor professionele foto's (budget tot 2000,-)
hij moet ver kunnen zoomen, en scherpe foto's kunnen maken (zowel dichtbij als ver weg) ook moet de sluitertijd goed aan te passen zijn.
weet iemand dé cam voor mij?
(ja UTFS en al die zooi ken ik.. maar door deze aso grote topix, en een BERG revieuws kom ik er NIET meer uit!!!!!!
Hmm, met dat budget is de Fuji Finepix 6900 buiten je budget. (minimaal 2200, en dan nog minimaal 250 voor 128 mb, met minder is het gewoon geen doenOp dinsdag 04 september 2001 00:45 schreef DSC het volgende:
damn wat een mooie foto's allemaal.
* Marc H gaat toch ook maar eens een digicam kope, maareh (jullie gaan misschien schreeuwen "UTFS") maar toch:
welke cam is nou goed?
hij moet ver kunnen zoomen, en scherpe foto's kunnen maken (zowel dichtbij als ver weg) ook moet de sluitertijd goed aan te passen zijn.
(ja UTFS en al die zooi ken ik.. maar door deze aso grote topix, en een BERG revieuws kom ik er NIET meer uit!!!!!!)
Wat wel een goede is die wel in het budget past is een Olympus Camedia 2100 Ultra Zoom. 10x Optical zoom (gestabliliseert!). Max res is een stukje lager: 2.1 Megapixel. (fuji: 3.3m) Heb ik zo laag gezien als 1600/1700 gulden. Voor de rest moet je maar even aan Sinterklaas vragen hoe die bevalt, die heeft er een.
Je zou eens aan de Canon Powershot G1 kunnen denken. Is nou een stuk goedkoper geworden, inmiddels nog zo'n 1900,-- . Heb ik een paar weken geleden gekocht en hij bevalt me uitstekend! Vooral de lange batterijlevensduur bevalt me goed, je kunt er zo een dag mee schieten met LCD aan met één keer opladenOp dinsdag 04 september 2001 00:45 schreef DSC het volgende:
damn wat een mooie foto's allemaal.
* koelkast gaat toch ook maar eens een digicam kope, maareh (jullie gaan misschien schreeuwen "UTFS") maar toch:
welke cam is nou goed?
(ja UTFS en al die zooi ken ik.. maar door deze aso grote topix, en een BERG revieuws kom ik er NIET meer uit!!!!!!)
Komen ze:
De waddenzee vanaf de boot naar Schiermonnikoog
Een stel Friese(?) paarden vlak na het dorpje Schiermonnikoog op het eiland.
M'n vriendinnetje in de duinen op 'schier'. Lekker breed strand trouwens, kun je goed feesten bouwen & beachvolleyen
Verwijderd
Volgens mij brabandse paardenOp dinsdag 04 september 2001 09:31 schreef LL Koelkast het volgende:
[afbeelding]
Een stel Friese(?) paarden vlak na het dorpje Schiermonnikoog op het eiland.
Friese paarden zijn zwart (of soms bruin door verkleuring van oa de zon)
Ja wel een beetje...maar dat is fotografie...landschappen, natuur en gebouwen...dat kost ontzettend veel tijd om het juiste licht en de juiste hoek te vinden. Ik heb wel eens twee uur zitten wachten tot het licht goed was voor een foto...en de tijd om een foto te maken duurde misschien 3 minuten ofzo. Daarom vind ik het dus niks aan, ben te ongeduldig. Ik hou het op lifestyle en mensen fotografie.Op maandag 03 september 2001 21:18 schreef Mries! het volgende:
Voor die insecten en vogelshots heb je volgens mij echt veel geduld nodig..
Ik ben ook nog eens een old-skool fotograaf en ik ontwikkel en druf mijn eigen foto's af. Dat mis ik dus bij digi-fotografie. Een echte mooie z/w afdruk haalt het nog steeds niet bij een epson 1270 afdruk.
go go go !!
Erg fraaie foto's moet ik wel zeggenm aar ik ben wel een beetje teleurgesteld over de kwaliteit (nog steeds)...de kleuren zijn echt levensecht (van die haan), het lijkt net of je em kan aaien
Maar toch de scherpte valt me tegen. Zelfs op deze grootte. Voordeel is het is na te bewerken, iets wat je met een gewoon negatief dus wel kan vergeten. Maar dit ligt aan de langzame AF, zoals in de review te lezen is?
Mijn leica minilux zoom compact camera (~2000 gld) doet dit beter qua scherpte...alleen door de lens....mijn hasselblad doet het uiteraard beter, maar mijn Canon Eos 5 niet altijd....vanwege een brakken lens ofzo. Maar heo dan ook. Ik ben voor 60 % overtuigd om ook een digi-camera te kopen, denk ik.
Errug mooie plaatjes maaktie die diMage 7.....
go go go !!
De Casio QV-2800UX is een leuke camera. Ik heb hem zelf ook, staat voor slechts 1299 in de Pricewatch. 8x zoom, macro tot 1cm, alles handmatig in te stellen, mogelijkheid voor IBM Microdrive. Leuk dingOp dinsdag 04 september 2001 00:45 schreef DSC het volgende:
welke cam is nou goed?
Is een 2.1 megapixel camera overigens
Een review is op Megapixel.net te vinden.
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

En wat vinden jullie van de kwaliteit?
(foto's alleen geresized naar 480x640)
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik vind sommige foto's niet bijzonder scherp .. iemand ervaringen met de S50 die weet wat ik hieraan op de camera nog kan veranderen??
Prachtig land ... dat Ierland ...
Roel.
K heb zo'n billige Jenoptik 350v (heeft 8MB en USB en serieel)
Max res is maar 640x480, da's ietsie minder...
Verder wel een leuk (zéér klein ding
Heb alleen wat foto's van de binnenkant van mijn pc...

(hoe bedoel je veel te harde flits)
hij's niet echt scherp, hij heeft geen goede focus (vind ik persoonlijk) en hij heeft een veels te felle flitser...
Maar ja, k heb 'm gratis gekregen duz k moet nie klagen eigenlijk
En hij's behoorlijk klein, net zo groot als een pakkie sigaretten
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Nog een paar danOp dinsdag 04 september 2001 00:02 schreef salutem het volgende:
[..]
[..]
Echt super cool gaaf en mooi !
Wij willen meer !!! en ps f*ck the layout the bigger the better !!!!

Die 4e foto uit Ierland vind ik trouwens erg mooi. Thanx for sharing
3 foto's tijdens de bruiloft van m'n zus, afgelopen vrijdag:
Het feest werd gehouden op een landgoed in Putten, hier een stukje natuur eromheen.

De twee foto's hierna zijn zoals je kunt zien met een wat langere sluiterstijd gemaakt. De laatste is ook maar m'n usericon geworden. De effecten zijn zo gaaf gewoon, alleen moet ook ik nog leren de camera wat stiller te houden (zie eerste foto hieronder).

Foto's zijn geresized van 1856 x 1392 naar 512 x 384
Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/
Camera is een olympus C-2100 UZ
inclusief hot-pixel... snik snotter... maar ik kan hem weer opsturen om een nieuwe te krijgen.. kheb hem alleen net een dag, weer wachten...
Het verplichte luchtje:

Spinnetje:

Bloempje1:

Bloempje2:

Spinnetje:Op dinsdag 04 september 2001 19:21 schreef Norjee het volgende:

Wat moet dat bij mij in de tuin?

Niemand??Op dinsdag 04 september 2001 13:21 schreef Gutteguttegut het volgende:
OK: Met welke camera zijn deze foto's gemaakt??
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En wat vinden jullie van de kwaliteit?
(foto's alleen geresized naar 480x640)
Verwijderd
Beetje onzinnige vraag lijkt mijOp dinsdag 04 september 2001 20:48 schreef Gutteguttegut het volgende:
Niemand??
Maar ik gok op een Nikon Coolpix 800 (kans 1:teveel dat ik 't goed heb
Verwijderd

Nou ja veel valt er niet in te stellen (of ik ben er nog niet achter gekomen
Ik heb alleen de flits uitgeschakeld en belichtingscorrectie en de WB zwaar getweaked
Geen statief hier in huis, dus ik heb hem een beetje raar op een of andere scheve stoel gezet. De foto is niet helemaal goed geworden maar die stoel werkte niet mee en ik had geen zin meer
Verwijderd
http://213.46.136.11
Earth is nice, heaven is better...
Damn, dit zijn wel errug mooie plaatjes...waarmee gemaakt?Op maandag 03 september 2001 21:47 schreef AVL het volgende:
Hmm...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Provence, Zuid-Frankrijk
Fout!!Op dinsdag 04 september 2001 23:58 schreef zteph het volgende:
[..]
Beetje onzinnige vraag lijkt mij
Maar ik gok op een Nikon Coolpix 800 (kans 1:teveel dat ik 't goed heb)
Iemand anders???
En wat vinden jullie ervan???
Damn, heb je hier ook een grotere versie van, als het mag zou ik die graag als achtergrond willen hebben voor mijn desktopOp woensdag 05 september 2001 00:21 schreef Mries! het volgende:
Dit keer een foto met een Canon A10 (1.3Mpix) van een huisgenote:
[afbeelding]
(1024*728)
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Sommigen erg licht, andere weer donker, maar ooit leer ik het vast wel hoe ik de boel moet instellen

He, dit soort muren ken ikOp woensdag 05 september 2001 00:21 schreef Mries! het volgende:
Dit keer een foto met een Canon A10 (1.3Mpix) van een huisgenote:
[afbeelding]

vanuit de hand geschoten (Fuji 2400). Daarna in PSP contrast en saturation ongelovelijk omhoog gegooid.
Verwijderd
origineel van mijn foto is hier
Mijn foto is afgezien van de verkleining en draaing verder niet nabewerkt.
Gebruik de Buying Guide van dpreview.com ff.. Is een perfecte guide!Op dinsdag 04 september 2001 00:45 schreef DSC het volgende:
* Jasper gaat toch ook maar eens een digicam kope, maareh (jullie gaan misschien schreeuwen "UTFS") maar toch:
welke cam is nou goed?

Waar woon ik?
Verwijderd
Ik heb mijn camera op sequence, 640x480 normal gezet. Dan kan je 122 frames schieten, in premiere heb ik er dit filmpje van gemaakt. Niet echt denderere kwaliteit film, de originele avi van 7 mb ziet er wel mooi uit
Het gaat om het idee, deze is 700 kb.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
Ik ookOp donderdag 06 september 2001 20:46 schreef PASware het volgende:
hey sinterklaasje, dat heb je leuk gedaan. Enne binnenkort zet ik er ook wel wat foto's op van mijn Canon Powershot A20. Zaterdag ben ik toch op circuit zandvoort (JOS!!!)
Sta in de Tarzan

Verwijderd
Volgens mij heb je echt een super vakantie gehad; allemaal mooie foto's genomen op nog mooiere plekkenOp donderdag 06 september 2001 22:16 schreef AVL het volgende:
[[meer...]]
Ik heb nog niet gelezen in de vorige bladzijden van deze thread welke camera je hebt gebruikt ??
En komen deze plaatjes rechtstreeks uit je camera of zijn ze (behalve dat ze verkleind zijn) nog nabewerkt?
Ik ben een beetje huiverig om te vermelden welke camera is gebruikt, omdat daar door sommigen zo snel conclusies aan verbonden worden. Zo van 'Die foto's zien er mooi uit! Die camera is fantastisch!', of juist 'Wat een shitfoto's. Die camera zou ik nooit kopen!'. Dat terwijl je met de meeste moderne digitale camera's hele mooie en hele lelijke plaatjes kan maken - ligt er maar net aan wie 'm bedientOp donderdag 06 september 2001 23:04 schreef zteph het volgende:
[..]
Volgens mij heb je echt een super vakantie gehad; allemaal mooie foto's genomen op nog mooiere plekken
Ik heb nog niet gelezen in de vorige bladzijden van deze thread welke camera je hebt gebruikt ??
En komen deze plaatjes rechtstreeks uit je camera of zijn ze (behalve dat ze verkleind zijn) nog nabewerkt?
Anyways, ik heb een Canon Powershot G1. In de meeste foto's die ik hier gepost heb, heb ik gebruik gemaakt van een polarizerend filter, wat vaak voor mooie, diepe kleuren (vooral in blauwe luchten en water) kan zorgen. Voor sommige foto's (zonsondergang 1, boot met meeuw) is een Olympus B-300 teleconverter gebruikt om een groter zoombereik te krijgen. Op de bloemfoto hierboven na zijn alle foto's nabewerkt, meestal alleen sharpenen met KPT Equalizer, soms de kleuren iets aangepast.
Verwijderd
Tweakermeeting!!!Op donderdag 06 september 2001 22:10 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
Ik ook
Sta in de Tarzan
m.a.w.
Als het een beetje weer wordt, ben ik er ook
Alleen nog geen idee waar ik ga staan.
Kun je ze even inscannen, dan kunnen wij de kwaliteit beoordelen...Op donderdag 06 september 2001 23:47 schreef Mries! het volgende:
Ik heb een paar van de plaatjes die ik op pagina 28 gepost heb (Canon Pro90IS) bij de hema foto service af laten drukken. Ik kreeg ze vandaag onder ogen, en ik ben echt ontzettend diep onder de indruk, de kwaliteit is erg goed, kleuren mooi, en wel wat goedkoper dan zelf printen
Ik ga binnenkort ook eens wat met m'n Powershot G1 gemaakte foto's opsturen naar HEMA
Volgens mij begrijp jij dan niet helemaal wat één van de doelstellingen van deze thread is (behalve het alleen neerzetten van mooie pics): namelijk het laten zien tot welke foto's een "gewone" gebruiker met zijn digicam kan komen. Daarbij is van belang dat er wordt vermeld welke camera, filter en/of nabewerking is gebruikt. Conclusies kun je daarna rustig overlaten aan de tweakers.Op donderdag 06 september 2001 23:29 schreef AVL het volgende:
[..]
Ik ben een beetje huiverig om te vermelden welke camera is gebruikt, omdat daar door sommigen zo snel conclusies aan verbonden worden. Zo van 'Die foto's zien er mooi uit! Die camera is fantastisch!', of juist 'Wat een shitfoto's. Die camera zou ik nooit kopen!'. Dat terwijl je met de meeste moderne digitale camera's hele mooie en hele lelijke plaatjes kan maken - ligt er maar net aan wie 'm bedient. Houd deze bedenkingen dus in je achterhoofd.
Maareh, mooie foto's...
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Verwijderd
Wel een strakke foto, hoeveel heb je voor dat ding betaald?Op vrijdag 07 september 2001 16:22 schreef RaymondDagelet het volgende:
Mijn nieuwe Canon Digital Ixus 300
[afbeelding]
Alsje hier de prijzenOp vrijdag 07 september 2001 16:45 schreef NM het volgende:
[..]
Wel een strakke foto, hoeveel heb je voor dat ding betaald?
Bericht hierboven
kun je eens het verschil laten zien tussen geen zoom en 10x zoom?
ik wil ook die 2100uz kopen, en ben wel benieuwd naar de kwaliteit als je helemaal inzoomt.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Is precies wat ik bedoel ja, thnx!
Kun je nog wat meer van dit soort plaatjes schieten?
Verwijderd
De kwaliteit blijft gewoon hetzelfde bij 10x zoom omdat het optische zoom is, ik heb nog geen digitale zoom gebruikt, als ik dat wel zou doen zou de kwaliteit wel achteruitgaan, maar dan heb ik totaal wel 27x zoom.Op zaterdag 08 september 2001 18:54 schreef marowi het volgende:
Sinterklaas 82 tm,
kun je eens het verschil laten zien tussen geen zoom en 10x zoom?
ik wil ook die 2100uz kopen, en ben wel benieuwd naar de kwaliteit als je helemaal inzoomt.
Als je per se een 1x zoom en 10x zoom wilt hebben kan dat, maar dat moet ik dan morgen doen als ik goed licht heb
zeer vet, ik denk echt dat ik die cam ga halen
Verwijderd

Om je even helemaal gek te maken
Deze is echt goed gelukt.
deze kamera is echt goed!
twijfels zijn overboord, ik ga er 1 halen
ze zijn btw. nog maar 1398 mark
Verwijderd
Houd er wel rekening mee dat er nog een zooi bijmoet. Ik heb voor 122 gulden 8 nimh 1600mah batterijen + lader gekocht. Dan nog een tas, beschermlens (het mooie van deze is dat je er 49mm lenzen op kunt schroeven) en heel veel geheugen.Op zaterdag 08 september 2001 20:46 schreef marowi het volgende:
AArgh...
deze kamera is echt goed!
twijfels zijn overboord, ik ga er 1 halen
ze zijn btw. nog maar 1398 mark
Als je in duistland koopt hoop ik dat je meer geluk hebt dan mij, en niet een krijgt met een heel erg duidelijke hot-pixel erin, ik heb de mijne weer teruggestuurd voor vervanging (mischien ben ik een zeur, maar voor dat geld wil ik wel een die 100% ok is)
Verwijderd
Op zaterdag 08 september 2001 20:19 schreef Norjee het volgende:
Isset erg als ik een met en zonder zoom post, kheb toch dezelfde dezelfde camera (had eigenlijk)
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee hoor, die van jou heeft geloof ik een hogere resolutie en heeft een veel aangenamer formaat om mee te slepenOp zaterdag 08 september 2001 21:23 schreef Rembo het volgende:
ik heb de verkeerde camera gekocht, ik had deze moeten hebben ipv de ixus. Zo'n zoom is echt supervet
Maar ik heb idd deze camera gekocht vanwege de 10x zoom. Ik had verder ook niet echt keus, andere camera's met meer dan 5 keer zoom (en meer dan 1600x1200 pixeltjes) waren te duur (voor mij)
Verwijderd
Ixus is volgens mij ook 2.1 mpixel. Ik heb hem niet genomen omdat ik hem te klein vond en geen 10x optische zoom.Op zaterdag 08 september 2001 21:38 schreef Norjee het volgende:
[..]
Nee hoor, die van jou heeft geloof ik een hogere resolutie en heeft een veel aangenamer formaat om mee te slepen
Maar ik heb idd deze camera gekocht vanwege de 10x zoom. Ik had verder ook niet echt keus, andere camera's met meer dan 5 keer zoom (en meer dan 1600x1200 pixeltjes) waren te duur (voor mij)
Een camera die je met je vingers moet vasthouden vind ik niets. De C-2100 zit echt stevig in je hand vinnik zelf.
Verwijderd

Cam: Sony DSC S75, Belichting: 1,3 sec, F2.5, ISO 100
Dit topic is gesloten.