Hierbij mijn iets te uitgebreide antwoord op je onvolledige vraag (waar loop je nou specifiek tegenaan?)
Deze fifa heb ik niet gekocht maar ik heb wel enige ervaring met voorgaande delen.
Verdedigen
Tegen de ai moet je compact verdedigen. Dat wil zeggen, bestuur je middenvelders zo veel als mogelijk. Houd de ai uit het midden als ze bij je strafschopgebied komen. Eerst middenvelders gebruiken om te verdedigen en als je ze naar de zijkant hebt, backs gebruiken. Centrale verdedigers gebruik je alleen als laatste redmiddel.
Wissel van speler met het rechterpookje. Nooit met A/X.
Als basisregel stap je nooit in maar houd je ze voor je. Om daarbij te helpen gebruik je LT/L2 om te jockeyen (lateraal c.q. zijwaarts bewegen.) Staande tackle (B/O) doe je alleen als je heel dichtbij bent. Sliding doe je niet (Nesta/Maldini).
Aanvallen
Als je de bal hebt is een snelle counter de beste kans. Heel direct, snel en hard in de ruimte passen is dan het idee (RB/R1+X/A) is de strakste pass. Om in de ruimte te passen gebruik je LB/L1+Y/driehoekje.
Als de ai al in formatie staat moet je balbezit spelen. Danwel over de flanken danwel door het midden. Via de zijkant richt je op de achterlijn halen, insnijden en laag voorzetten voor een snelle kaats goal. Door het midden tikitaka totdat er een gat ontstaat voor een steekpass met y/driehoek. Als dat gat er niet komt, pass je achteruit en begin je opnieuw.
Kijk vooral tutorials van aanvallen/verdedigen en de verdiepingen er op op YouTube. Als g2a adverterende super irritante Russen je ding zijn: ovvy. Als je zelfingenomen esporters tof vindt Huge gorilla. Zichzelf super grappig vindende Russen op pc? Drpoplove. Normale gasten met tutorials zijn er nauwelijks helaas.
Succes. En denk maar zo: tegen de ai is super saai. Lekker online spelen, daar wordt je daadwerkelijk beter van.