Hee Nelske, k'choice en Peter Gabriel is ok, maar hoezo de Cranberries? Das toch helemaal niks?Op zaterdag 21 juli 2001 01:13 schreef nelske het volgende:
Okee hier de screenies, die ik op m'n laptobbie gebruik (,die niet al te snel is)
Gnome:
[afbeelding]
En IceWM, degene die ik voornamelijk gebruik. Lekker snel en tweakbaar:
[afbeelding]
Op m'n andere werkstationnetjes heb ik gewoon standaard Gnome en KDE2 staan
* x-wolf moest nog ff free webspace regelen, aangezien zijn sig/icon al voldoende bandbreedte vreet
ok...Op zondag 22 juli 2001 16:12 schreef odysseus het volgende:
De achtergrond is een tekening bij een verhaal van Tolkien (Gandalf tegen de Balrog op de brug in de gangen van Moria, voor de lezers).
HEBBUH!
Als je wilt kun je hem in de incoming van ftp://anything.luon.net zetten.
Als je nog meer plaatjes hebt kan ik wel snellere hosting regelenHet geheel is nogal traag, maar ik kan dit niet op mijn eigen verbinding zetten en hypermart is nu niet wat je noemt echt snel...
Anoniem: 13874
ghehehe LOLOp maandag 23 juli 2001 00:28 schreef x-wolf het volgende:
Hee Nelske, k'choice en Peter Gabriel is ok, maar hoezo de Cranberries? Das toch helemaal niks?
Maaruh ik vind het wel wat
Hoewel Peter Gabriel en K's choice wel beter zijn ja
* Anoniem: 13874 had eerder een opmerking verwacht over de 2 nummers van Kosheen die in de playlist stonden
check..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."
effe een vraagje
ik werk nog niet zolang met linux enzo maar nu wil ik graag iets anders dan windows. Wat kan ik dan het best instaleren ??
ik werk nog niet zolang met linux enzo maar nu wil ik graag iets anders dan windows. Wat kan ik dan het best instaleren ??
Ik weet niet precies wat je bedoelt (distro? windowmanager? specifieke programma's?), maar kijk eens in Welke Linux distro moet ik nemen?Op maandag 23 juli 2001 02:21 schreef tinus1983 het volgende:
effe een vraagje
[edit] Owja, en lees de FAQ
Anoniem: 534
wat gebruiken er hier weinig mensen opera voor linux! ik heb er nog 0 gezien! 
en inderdaad, MacOS X is *echt* geil. ik heb er al 'ns mee mogen spelen, en ik hoop dat er snel een port naar linux komt
(kleine kans, maarja...
)
m'n screenshot is m'n signature, maar hij is al wel een paar maanden oud.. misschien moet ik maar ff een nieuwe maken zo.
oh, en de persoon die wilde weten hoe je een screenshot maakt van je FB-device: http://www.copyleft.de/pub/author/sbeyer/projects/tools/fbshot/
en inderdaad, MacOS X is *echt* geil. ik heb er al 'ns mee mogen spelen, en ik hoop dat er snel een port naar linux komt
m'n screenshot is m'n signature, maar hij is al wel een paar maanden oud.. misschien moet ik maar ff een nieuwe maken zo.
oh, en de persoon die wilde weten hoe je een screenshot maakt van je FB-device: http://www.copyleft.de/pub/author/sbeyer/projects/tools/fbshot/
Ik moet toch ook echt zeggen dat opera mij minder goed bevalt onder Linux dan Mozilla. Die heeft tenminste Flash, en is een stuk sneller bij mij. Ook GOT ziet er bij mij in Mozilla een stuk beter uit dan Opera.Op maandag 23 juli 2001 13:04 schreef sir mchyde het volgende:
wat gebruiken er hier weinig mensen opera voor linux! ik heb er nog 0 gezien!
en inderdaad, MacOS X is *echt* geil. ik heb er al 'ns mee mogen spelen, en ik hoop dat er snel een port naar linux komt(kleine kans, maarja...
)
Anoniem: 27915
Ik denk dat ik jou niet snap... Maarruhh.... MacOS X is een OS.... Linux ook.... Hoe kan er dan een port van MAcOS X naar Linux komen?Op maandag 23 juli 2001 13:04 schreef sir mchyde het volgende:
en inderdaad, MacOS X is *echt* geil. ik heb er al 'ns mee mogen spelen, en ik hoop dat er snel een port naar linux komt(kleine kans, maarja...
)
waarschijnlijk bedoeld ie een port voor x86 (ipv ppc)Ik denk dat ik jou niet snap... Maarruhh.... MacOS X is een OS.... Linux ook.... Hoe kan er dan een port van MAcOS X naar Linux komen?
Was een linkje naar die fullscreen niet praktischer geweest? we hebben niet allemaal een 21" moni.. 
edit:
btw, waarom 2x hetzelde plaatje
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Anoniem: 11245
sorry... foutje, kan gebeuren. zo beterOp maandag 23 juli 2001 14:47 schreef Renegade het volgende:
Was een linkje naar die fullscreen niet praktischer geweest? we hebben niet allemaal een 21" moni..
Anoniem: 16949
Als je het tegen mijn hebt,
Ik wou ff JPEG testen
Ik wou ff JPEG testen
Op maandag 23 juli 2001 14:47 schreef Renegade het volgende:
edit:
hmm, ja ongeveer. al zou een MacOSX X-server voor linux nog cooler zijnOp maandag 23 juli 2001 14:15 schreef blouweKip het volgende:
[..]
waarschijnlijk bedoeld ie een port voor x86 (ipv ppc)
Wederom klinkt dit lekker vaag... Je bedoelt de grafische omgeving van macOS X naar linux porten? Daar macOS X ook gewoon X-windows met Aqua als window manager en grafische omgeving gebruikt, bedoel je dus dat je Aqua gaat compilen voor de linux kernel (waarschijnlijk op een x86), neem ik aan?.Op maandag 23 juli 2001 16:22 schreef sir mchyde het volgende:
[..]
hmm, ja ongeveer. al zou een MacOSX X-server voor linux nog cooler zijn(en niet compleet onmogelijk..)
*sigh*, je snapt best wat ik bedoel, mierenneukerOp maandag 23 juli 2001 16:32 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Wederom klinkt dit lekker vaag... Je bedoelt de grafische omgeving van macOS X naar linux porten? Daar macOS X ook gewoon X-windows met Aqua als window manager en grafische omgeving gebruikt, bedoel je dus dat je Aqua gaat compilen voor de linux kernel (waarschijnlijk op een x86), neem ik aan?.
Als nu die specifieke X-server die gebruikt wordt door aqua voor macosX (want uiteraard zal die verschillend zijn van XFree86) geport wordt naar x86/linux , DAN heb je wat ik bedoelde. En ja, daarvoor zouden enkele modules voor de kernel aangepast moeten worden, al is het compilen van de hele GUI in de kernel een beetje overdreven.
maar zoals ik al zei: dit zal toch nooit gebeuren.. er zal wel weer iets van een OpenMacOS-X gemaakt worden door een paar fanatiekelingen
Je moet toch wat als je vakantie hebt...:)

Op maandag 23 juli 2001 22:38 schreef sir mchyde het volgende:
[..]
*sigh*, je snapt best wat ik bedoel, mierenneuker

Die X-server is bijna hetzelfde - voor zover ik weet is Apple verplicht alle veranderingen die ze maken openbaar te maken, dat eist de licentie van X.. I could be wrong here.Als nu die specifieke X-server die gebruikt wordt door aqua voor macosX (want uiteraard zal die verschillend zijn van XFree86) geport wordt naar x86/linux , DAN heb je wat ik bedoelde.
Nee. Heb je gezien wat er met het Aqua theme gebeurde? Werd al verboden. Een nep-Aqua zal dus helemaal niet gebeuren, dan grijpt Apple denk ik wel in. Apple weet heel goed hoe ze zoiets commercieel moet aanpakken.maar zoals ik al zei: dit zal toch nooit gebeuren.. er zal wel weer iets van een OpenMacOS-X gemaakt worden door een paar fanatiekelingen
Anoniem: 24181
Ze willen het gewoon niet en meestal (eigenlijk altijd) is de skin wel een skin die op MacOS X lijkt maar niet is. Mensen krijgen dan een verkeerde indruk omdat de skins meestal een rotzooi is.Op dinsdag 24 juli 2001 09:05 schreef beelzebubu het volgende:
Nee. Heb je gezien wat er met het Aqua theme gebeurde? Werd al verboden. Een nep-Aqua zal dus helemaal niet gebeuren, dan grijpt Apple denk ik wel in. Apple weet heel goed hoe ze zoiets commercieel moet aanpakken.
Toch blijft er iets raars aan een Nederlandstalig ingestelde Linuxdistro..Op maandag 23 juli 2001 03:22 schreef StephanPHP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het niks.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Voor de duidelijkheid nogmaals.. een Port voor OSX (Aqua) naar de x86 komt er niet.. Mac heeft ooit eens een keer een x86 compatible install van z'n OS geleverd, maar zeker nu in de tijd dat ze alles op alles zetten om hun machines weer 'in the picture' te krijgen, is het natuurlijk stom om je os te verkopen aan non-mac hardware.. dan verkoop je nooit meer je hardware.. en dat is precies waar apple eigenlijk op doelt. Het OS is niet (zoals bij MS) een handeltje op zich, het is een middel om hun hardware handel omhoog te schroeven..
En, ik moet zeggen dat ik als "die hard" pc (windows & linux) gebruiker toch overstag ben gegaan voor de Mac + OSX..
Photoshoppen op de machine waar je ook je Apache server op hebt draaien..
Lekker in de shell greppen, terwijl je er ook 'gewoon' in kan textverwerken (en nee, die gare StarOffice zooi vind ik niet gewoon :-))
En ach, ik vind 't wel okay om tot het selecte groepje te horen die een mac heeft
En, ik moet zeggen dat ik als "die hard" pc (windows & linux) gebruiker toch overstag ben gegaan voor de Mac + OSX..
Lekker in de shell greppen, terwijl je er ook 'gewoon' in kan textverwerken (en nee, die gare StarOffice zooi vind ik niet gewoon :-))
En ach, ik vind 't wel okay om tot het selecte groepje te horen die een mac heeft
blah blah...
De preview van Office voor OS X zag er toch goed uit!!!!... niet normaal meer.Op dinsdag 24 juli 2001 11:13 schreef Heintjo het volgende:
Voor de duidelijkheid nogmaals.. een Port voor OSX (Aqua) naar de x86 komt er niet.. Mac heeft ooit eens een keer een x86 compatible install van z'n OS geleverd, maar zeker nu in de tijd dat ze alles op alles zetten om hun machines weer 'in the picture' te krijgen, is het natuurlijk stom om je os te verkopen aan non-mac hardware.. dan verkoop je nooit meer je hardware.. en dat is precies waar apple eigenlijk op doelt. Het OS is niet (zoals bij MS) een handeltje op zich, het is een middel om hun hardware handel omhoog te schroeven..
het wordt dan: kan ik ook met Windows office draaien??
Als het op een x86 draaide zou ik het ook overwegen. Ik heb bijvoorbeeld iMovie gezien, niet normaal... Prachtig gewoon. Ik probeer mijn eigen editortje daar een beetje op te laten lijken, iMovie is gewoon een juweeltje... Heel veel dingen aan MacOS vind ik prachtig...Op dinsdag 24 juli 2001 11:13 schreef Heintjo het volgende:
Maar ja, het draait niet op een x86 en laat nou net al mijn computers x86 zijn. Om nou puur voor macOS X een apple te kopen die ook nog eens twee keer zo duur is... Nee, sorry, dan houd ik het liever op de x86... Ik heb nou eenmaal niet genoeg geld daarvoor.
Als MacOS X voor de x86 uitkwam zou ik het wel willen proberen.
Anoniem: 3238
sorry, maar die vlieger dat macs 2 keer zo duur zijn gaat niet meer op. $999 dollar... imac met CD-RW, 500Mhz, 64MB ram, 20 Gig HD
Laat ik nou net geen $999 (fl 2500,-) hebben
- mijn eigen desktopje is twee jaar oud (P-II 400) en doet het nog uitstekend...
En daar wordt ook echt Mac-OS X bij geleverd...? (laat staan of het er echt lekker op draait?)Op dinsdag 24 juli 2001 12:16 schreef Reflex het volgende:
sorry, maar die vlieger dat macs 2 keer zo duur zijn gaat niet meer op. $999 dollar... imac met CD-RW, 500Mhz, 64MB ram, 20 Gig HD
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
daar komt OS X bij ja.
OS X heeft MINIMAAL 128MB Ram nodig, anders is t te langzaam... en deze heeft dus maar 64 sjah... shit happens... dan zet je er ff een dimmetje bij
OS X heeft MINIMAAL 128MB Ram nodig, anders is t te langzaam... en deze heeft dus maar 64 sjah... shit happens... dan zet je er ff een dimmetje bij
Dus bij een nieuwe PC wordt een besturingsysteem geleverd dat zwaardere hardware eisen stelt dan het systeem waarbij het geleverd wordOp dinsdag 24 juli 2001 14:14 schreef Reflex het volgende:
daar komt OS X bij ja.
* Renegade logic for ya..
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Tuurljik, dan moet iedereen na de aankoop van deze compu meteen een nieuwe kopen, dubbel zoveel inkomsten voor Apple!Op dinsdag 24 juli 2001 14:41 schreef Renegade het volgende:
[..]
Dus bij een nieuwe PC wordt een besturingsysteem geleverd dat zwaardere hardware eisen stelt dan het systeem waarbij het geleverd word
Apple moet ook ergens geld vandaan halen.
Anoniem: 30420
niks over Apple! 
maar WIE heb er nu nog 64 mb ram..
zelfs ik heb 320 mb ram in mijn G4.. en dat zat er al in toen ik em kocht!
Ach, mocht de IT floppen, dan kunnen ze altijd nog goudrenetten gaan verkopenOp dinsdag 24 juli 2001 14:45 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Tuurljik, dan moet iedereen na de aankoop van deze compu meteen een nieuwe kopen, dubbel zoveel inkomsten voor Apple!
Apple moet ook ergens geld vandaan halen.
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Anoniem: 16949
IKIKIKIKIKIK!!!!
64 Ram
Pentium 200
8 gig HD
64 Ram
Pentium 200
8 gig HD
Op dinsdag 24 juli 2001 15:11 schreef denki_akira het volgende:
niks over Apple!
Hier komt nog een game-screenshot van mij (met Mac OS X aqua theme
). Caesar III draait perfect in Wine (standaard versie, dus zonder Transgaming code ofzo) 

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
hier ook nog maar eentje dan van hoe mijn mac er op dit moment uitziet... heel vers shotje

Het lijkt niet echt op OS X... ach verschil moet er zijnOp dinsdag 24 juli 2001 16:54 schreef The_Surfer het volgende:
Hier komt nog een game-screenshot van mij (met Mac OS X aqua theme). Caesar III draait perfect in Wine (standaard versie, dus zonder Transgaming code ofzo)
[afbeelding]
Mijn advies: als je wilt overstappen van x86 naar Mac begin dan met de laptop. Met je laptop speel je toch niet veel spellen, Apple Laptops zijn goedkoop en mooier dan alle andere laptops
Sorry maar ik heb dus net (een week geleden) een x86 laptop gekocht waar nu debian op staat te broemen....
Je bent net te laat
Je bent net te laat
FOEI! 
enne reflex?
enne reflex?
geen Cinema Display?hier ook nog maar eentje dan van hoe mijn mac er op dit moment uitziet... heel vers shotje
heh i wish...
denk jij dan, dat Apple al haar medewerkers een cinema display kadeau doet ? heh,. een mooie 17" CRT ADC, persoonlijk heb ik dat bdw liever dan een cinema display, die vink niet zo fijn
denk jij dan, dat Apple al haar medewerkers een cinema display kadeau doet ? heh,. een mooie 17" CRT ADC, persoonlijk heb ik dat bdw liever dan een cinema display, die vink niet zo fijn
ja ja...Op dinsdag 24 juli 2001 21:24 schreef Reflex het volgende:
heh i wish...
m'n moeder heeft zo'n 17" CRT ADC maar ik zou voor geen goud willen ruilen.
haha..
nouja, ik moet het (nu nog) doen met een 15 inch monitor die ik heb geleend van een vriend...
ik heb nog niet genoeg geld voor een monitor
ik had eerst namelijk een imac, maar die heb ik verkocht aan m'n broertje...
maar 17" CRT ADC is Kl*te, want die kan ik niet aan mijn G4 hangen
een Cinema LCD ADC wel met Dr. Bott's DVIator!
nouja, ik moet het (nu nog) doen met een 15 inch monitor die ik heb geleend van een vriend...
maar 17" CRT ADC is Kl*te, want die kan ik niet aan mijn G4 hangen
kun je als t goed is wel gewoon aan je G4 hangen, hebben we vanmiddag nog een lecture op gehad...Op dinsdag 24 juli 2001 22:18 schreef denki_akira het volgende:
haha..
maar 17" CRT ADC is Kl*te, want die kan ik niet aan mijn G4 hangeneen Cinema LCD ADC wel met Dr. Bott's DVIator!
en ik heb liever CRT dan LCD, maarja, dat is persoonlijke voorkeur
na m'n 4 weken vakantie in malesie (hehe lekker pochen) ga ik een 19" van sony kopen, aangezien m'n 17" philips beetje op is... en da's alleen omdat een 17" TFT me gewoon weg te duur is... of kan je wat regelen reflex? ;POp dinsdag 24 juli 2001 22:49 schreef Reflex het volgende:
[..]
kun je als t goed is wel gewoon aan je G4 hangen, hebben we vanmiddag nog een lecture op gehad...
en ik heb liever CRT dan LCD, maarja, dat is persoonlijke voorkeur
maar ik toss ff 2 zwaar gecompressde jpgjes erbij:

Klaar voor een nieuwe uitdaging.
dat is een understatementOp dinsdag 24 juli 2001 23:02 schreef chem het volgende:
[..]
maar ik toss ff 2 zwaar gecompressde jpgjes
ghehehe, steeds meer screenies van MacOS. Maareh ikke ben nog wel de enige met CDE (Solaris) draaien..... das wel weer humor
trouwens wat screenies van M$ Word onder OS X.
Ik vind het er lelijker uitzien dan ik gedacht/gehoopd had:
http://www.microsoft.com/mac/products/office/images/chart-with-format-palette.jpg
http://www.microsoft.com/mac/products/office/images/word-sheets.jpg
http://www.microsoft.com/presspass/images/features/2001/07-19macworld3.jpg
Ik vind het er lelijker uitzien dan ik gedacht/gehoopd had:
http://www.microsoft.com/mac/products/office/images/chart-with-format-palette.jpg
http://www.microsoft.com/mac/products/office/images/word-sheets.jpg
http://www.microsoft.com/presspass/images/features/2001/07-19macworld3.jpg
de helft van die buttons bijvoorbeeld in de buttonbalk gebruik je gewoon niet, nieuw, copy, past enzo zitten gewoon in de menutjes.Op woensdag 25 juli 2001 08:32 schreef Reflex het volgende:
ik vin em er niet eens zo slecht uitzien voor OS X. idd meer Mac screenies, go mac!
Dan heb je nog 50% over en dan kan je wel zulke mooie "OS X button balken" maken.
En de rest als pallets... dat zou pas mooi zijn:)
Correctie. Gemiddelde MS Word gebruiker gebruikt 95% van de functies niet. En toch eisen ze dat vervangende programmatuur hetzelfde en meer kan anders blijven ze MS Word gebruiken (gekraakt en egkopieerd natuurlijk).Op woensdag 25 juli 2001 09:01 schreef sharky_k_ het volgende:
[..]
de helft van die buttons bijvoorbeeld in de buttonbalk gebruik je gewoon niet
De mens is een vreemd iets...
And now for something completely different:
HP-UX 10.2

(62,3 Kb 256 kleuren .gif )
M.b.v. Exceed v6.0 X Windows (XDMCP Broadcast) komt dit op mijn Win NT 4 scherm terecht.
(Jaaa, dus ik heb ook gewoon ICQ/IE/Netscape/mIRC en dergelijke draaien.)
HP-UX 10.2

M.b.v. Exceed v6.0 X Windows (XDMCP Broadcast) komt dit op mijn Win NT 4 scherm terecht.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
ik op dit moment NetBSD 1.5.1 aan t installen op me iBook. voor de macusers. ga je open firmware es doorspitten, als je freak bent kun je echt leuke dingen zien
je maakt me nieuwsgierig:)... wat kan ik dan allemaal "extra" doen...?Op woensdag 25 juli 2001 18:21 schreef Reflex het volgende:
ik op dit moment NetBSD 1.5.1 aan t installen op me iBook. voor de macusers. ga je open firmware es doorspitten, als je freak bent kun je echt leuke dingen zien
gewoon beetje rondkijken... wat ik eruit opmaak je eingen bootlogo instellen ( niet meer t kleine findertje )
dit is ff een summary:
-- Open firmware version
0 > dev /openprom .properties
-- environment variable settings, cool
0 > printenv
-- Ethernet properties
0 > dev enet .properties
-- Shutdown
0 > shut-down
-- Set boot in open firmware on or off
0 > setenv auto-boot? false (or true)
-- Set your StartupDisk utility out of sight:
0 > setenv use-nvramrc? false
-- OF boot command
0 > boot device[:partition][,filename] [kernel_location] [-as]
-- aliases OF gives to your devices
0 > devalias
-- what devices are recognized by the OF
0 > dev / ls
-- ejecting
0 > eject <device>
ie: eject fd
-- and ofcourse, you're rescue, when you've fucked up (again)
0 > reset-NVRAM
dit is ff een summary:
-- Open firmware version
0 > dev /openprom .properties
-- environment variable settings, cool
0 > printenv
-- Ethernet properties
0 > dev enet .properties
-- Shutdown
0 > shut-down
-- Set boot in open firmware on or off
0 > setenv auto-boot? false (or true)
-- Set your StartupDisk utility out of sight:
0 > setenv use-nvramrc? false
-- OF boot command
0 > boot device[:partition][,filename] [kernel_location] [-as]
-- aliases OF gives to your devices
0 > devalias
-- what devices are recognized by the OF
0 > dev / ls
-- ejecting
0 > eject <device>
ie: eject fd
-- and ofcourse, you're rescue, when you've fucked up (again)
0 > reset-NVRAM
FF Live een screenshotje geklust. Daarin te zien: Gnome, Enlightenment, alle menuutjes open gegooid, XawTV (TVkaart met MTV), een terminaltje op de server (DIRCK) en natuurlijk Galeon. De hele zooi in het Nederlands (natuurlijk). Het Thema wat ik draai is Aqua. In navolging van het wel heel erg mooie Aqua van MacOS X.

P.S. De groeten aan iedereen van de kroeggenoten uit Ierland!! (Ben net terug en zet midden in de nacht nog ff me compu aan.)

P.S. De groeten aan iedereen van de kroeggenoten uit Ierland!! (Ben net terug en zet midden in de nacht nog ff me compu aan.)
Help mee met het vertalen van GNOME. | #nos op irc.tweakers.net voor directe hulp.
gebruik HP/UX ook CDE, grappigOp woensdag 25 juli 2001 18:04 schreef JumpStart het volgende:
And now for something completely different:
HP-UX 10.2
[afbeelding]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Ik had dit plaatje ook ooit ergens vandaan gevist, zal de andere ook eens opzoeken. Hij is nu aan het uploaden. Deze afbeelding is wel 3.5MB, maar valt best kleiner te krijgen, lijkt me. Mocht ik nog andere afbeeldingen vinden dan zal ik ze wel uploaden (mocht je een sneller adres hebben, ik hoor het welOp maandag 23 juli 2001 00:30 schreef deadinspace het volgende:
[..]
ok...
HEBBUH!
Als je wilt kun je hem in de incoming van ftp://anything.luon.net zetten.
[..]
Als je nog meer plaatjes hebt kan ik wel snellere hosting regelen
* odysseus was nogal laat met antwoorden, maar had deze thread een paar dagen overgeslagen omdat mozilla zich er nogal in verslikte de vorige keer...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Hehe... aangezien je screenshots op hypermart 403en zal ik maar wat ruimte aanbieden dan. Zet ze maar in de incoming van ftp://gemini.luon.net, dan zet ik ze wel online. Graag de filenames in de vorm van "hostname_beschrijving[_resized].jpeg". Voor voorbeelden, zie http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/.Op donderdag 26 juli 2001 22:34 schreef odysseus het volgende:
[..]
Ik had dit plaatje ook ooit ergens vandaan gevist, zal de andere ook eens opzoeken. Hij is nu aan het uploaden. Deze afbeelding is wel 3.5MB, maar valt best kleiner te krijgen, lijkt me. Mocht ik nog andere afbeeldingen vinden dan zal ik ze wel uploaden (mocht je een sneller adres hebben, ik hoor het wel). Er bestaan er in ieder geval meer...
Ik heb de screenshots geupload. Andere afbeeldingen nog niet, omdat ik na wat zoeken een compleet archief vond met afbeeldingen, zie:Op vrijdag 27 juli 2001 01:15 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Hehe... aangezien je screenshots op hypermart 403en zal ik maar wat ruimte aanbieden dan. Zet ze maar in de incoming van ftp://gemini.luon.net, dan zet ik ze wel online. Graag de filenames in de vorm van "hostname_beschrijving[_resized].jpeg". Voor voorbeelden, zie http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/.
http://fan.theonering.net/rolozo/galleries.php?mode=2
Je vindt daar onder andere de afbeelding van Gandalf en die van Ulmo. Ik heb er hier nog een, 'Gandalf on Journey', die er ook staat. Mocht je aan die verzameling niet genoeg hebben dan zal ik nog wel verder zoeken
Bedankt voor de ruimte, deadinspace!
offtopic:
Die screenshots 403'en overigens omdat ik eergisteren een mailtje kreeg van hypermart dat ik mijn account alleen zou gebruiken om bestanden te serven en daarom binnen 48 uur afgesloten zou worden. Ik gebruik mijn account echter (ook) om scripts te testen en aangezien erbij stond dat je bij bezwaren een bericht terug moest sturen, heb ik dat gedaan. Ik heb geen antwoord gehad en ben blijkbaar toch afgesloten...
Die screenshots 403'en overigens omdat ik eergisteren een mailtje kreeg van hypermart dat ik mijn account alleen zou gebruiken om bestanden te serven en daarom binnen 48 uur afgesloten zou worden. Ik gebruik mijn account echter (ook) om scripts te testen en aangezien erbij stond dat je bij bezwaren een bericht terug moest sturen, heb ik dat gedaan. Ik heb geen antwoord gehad en ben blijkbaar toch afgesloten...
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Dit is die van mij, Redhat 7.0, op een P166 met 64 Mb ram. Het is een beetje een langzame computer (vooral Netscape vreet veel cpu kracht.Ik zal een een andere browser gaan proberen)

Maar wat wel leuk is, ik heb m'n Plextor 12/10/32A (IDE) er ook in gezet en op 12x branden met behulp van xcdroast kost echt vrijwel geen cpu kracht. Vind ik toch wel leuk, met een P166. Ik kan er zelfs mp3's naast draaien.
.
Ik ben nog wel een beetje een linux newbie, heb het een weekje geleden geinstalleerd (met hulp, maar ik weet nu wel hoe ik het zelf moet doen), maar het is wel leuk om te zien hoe veel je nog met een wat verouderde pc kan doen. Netwerk werkt ook, moet alleen nog een keer 100 mbit netwerkkaartje kopen en een hubje.

Maar wat wel leuk is, ik heb m'n Plextor 12/10/32A (IDE) er ook in gezet en op 12x branden met behulp van xcdroast kost echt vrijwel geen cpu kracht. Vind ik toch wel leuk, met een P166. Ik kan er zelfs mp3's naast draaien.
Ik ben nog wel een beetje een linux newbie, heb het een weekje geleden geinstalleerd (met hulp, maar ik weet nu wel hoe ik het zelf moet doen), maar het is wel leuk om te zien hoe veel je nog met een wat verouderde pc kan doen. Netwerk werkt ook, moet alleen nog een keer 100 mbit netwerkkaartje kopen en een hubje.
cdrecord dusOp vrijdag 27 juli 2001 22:46 schreef Toewan het volgende:
...en op 12x branden met behulp van xcdroast kost echt vrijwel geen cpu kracht.
Tip: koop een fatsoenlijk netwerkkaartje, GEEN realtek. Realteks zijn goedkoop, maar CPU hongerig (en bij sommige mensen geven ze ook andere probs). Mijn server is een p133 met een realtek 100mbit, en op 3 MB per seconde is dat ding gewoon half dood.Netwerk werkt ook, moet alleen nog een keer 100 mbit netwerkkaartje kopen en een hubje.
Het progje heet echt xcdroast hoor.Op zaterdag 28 juli 2001 00:01 schreef deadinspace het volgende:
[..]
cdrecord dus

Aha, oftewel ik zou dus het beste een 100 Mbit 3com of Intel kaartje kunnen kopen. Ik had er al een Winbond kaartje in gestopt, maar die kregen we niet goed aan de gang. Nu zit er een Realtek 10 Mbit PCI kaartje in, waarvan het cpu verbruik nog wel mee valt. Maar ik wil er tzt een 100 Mbit kaartje in.Tip: koop een fatsoenlijk netwerkkaartje, GEEN realtek. Realteks zijn goedkoop, maar CPU hongerig (en bij sommige mensen geven ze ook andere probs). Mijn server is een p133 met een realtek 100mbit, en op 3 MB per seconde is dat ding gewoon half dood.
odysseus:
Op gemini.luon.net, nie op anything.luon.net
bovendien is het .jpeg, niet .jpg... wij leven niet in een 8.3 filesystem wereld 
Ze zijn accessible op http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/odysseus_kde_gandalf.jpeg, http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/odysseus_kde_gandalf_resized.jpeg en http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/odysseus_konqueror_preview.jpeg.
anderen:
Ik wil overigens voor andere mensen met bandbreedte/webspace gebrek ook wel screenshots hosten. Dan kan ik dat leuk laten staan als een verzameling screenshotjes. Niet te veel aub (niet meer dan 3 of 4 per persoon ofzo, tenzij er echt iets boeiends opstaat), in jpeg of png, file format: 'hostname _ beschrijving [_resized] . extensie', zonder de spaties. Bij voorkeur niet geresized, als de plaatjes nogal groot zijn, dan resize ik ze zelf wel, zodat ik van alle plaatjes een geresizes en niet geresizede versie kan hosten.
[edit] Owja: voor voorbeelden (van bijvoorbeeld filenames), zie http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/. En de plaatjes kunnen geupload worden in ftp://gemini.luon.net/incoming/. [/edit]
Op gemini.luon.net, nie op anything.luon.net
Ze zijn accessible op http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/odysseus_kde_gandalf.jpeg, http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/odysseus_kde_gandalf_resized.jpeg en http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/odysseus_konqueror_preview.jpeg.
anderen:
Ik wil overigens voor andere mensen met bandbreedte/webspace gebrek ook wel screenshots hosten. Dan kan ik dat leuk laten staan als een verzameling screenshotjes. Niet te veel aub (niet meer dan 3 of 4 per persoon ofzo, tenzij er echt iets boeiends opstaat), in jpeg of png, file format: 'hostname _ beschrijving [_resized] . extensie', zonder de spaties. Bij voorkeur niet geresized, als de plaatjes nogal groot zijn, dan resize ik ze zelf wel, zodat ik van alle plaatjes een geresizes en niet geresizede versie kan hosten.
[edit] Owja: voor voorbeelden (van bijvoorbeeld filenames), zie http://gemini.luon.net/~marcelm/gnulinux_screenshots/. En de plaatjes kunnen geupload worden in ftp://gemini.luon.net/incoming/. [/edit]
Anoniem: 13874
Goh....welk progje zal er toch door xcdroast en een hele zooi andere gui-brand progjes gebruikt wordenOp zaterdag 28 juli 2001 00:41 liet Toewan een mooi plaatje zien
Ik ken xcdroast wel hoor, maar xcdroast is niets anders dan een grafische shell om cdrecord (het enige en echte GNU/Linux brandproggel) heen. Op zich een heel mooi principe: al het werk, stabiliteit, performance, drivers en weetikwat gaat in cdrecord (een commandline proggel), en programma's zoals xcdroast en gcombust doen dan niks anders dan wat knopjes en selectielijsten vertalen naar opties voor cdrecord. Dit staat bekend als het frontend/backend model (cdrecord is de backend, xcdroast/gcombust de frontends).Op zaterdag 28 juli 2001 00:41 schreef Toewan het volgende:
Het progje heet echt xcdroast hoor.
Ik heb goede ervaringen met 3com kaartjes, en de intel eepro100 zou ook een best fatsoenlijk kaartje zijn (zit in mijn laptop en werkt prima). Ik kan nu alleen geen performance testen, want ik heb geen 100mbit kaarten binnen bereik (nouja, die in mijn laptop, maar voor een test heb ik toch echt meer dan 1 kaart nodig).Aha, oftewel ik zou dus het beste een 100 Mbit 3com of Intel kaartje kunnen kopen. Ik had er al een Winbond kaartje in gestopt, maar die kregen we niet goed aan de gang. Nu zit er een Realtek 10 Mbit PCI kaartje in, waarvan het cpu verbruik nog wel mee valt. Maar ik wil er tzt een 100 Mbit kaartje in.
ook maar ff screens gemaakt 
spijtig genoeg wou hij er geen nemen van aviplay & valentine divx
http://users.pandora.be/depot/pics/linuxdesktop1.jpg
http://users.pandora.be/depot/pics/linuxdesktop2.jpg
spijtig genoeg wou hij er geen nemen van aviplay & valentine divx
http://users.pandora.be/depot/pics/linuxdesktop1.jpg
http://users.pandora.be/depot/pics/linuxdesktop2.jpg
If it ain't broken it doesn't have enough features
Die van mij is niet spectaculair. Gewoon een kleurgradientje als achtergrond van mijn kde2.1.2 desktop, standaard kleur menubalk, gewoon onderin. Wat eigen knopjes erin en een te volle desktop (gaaf slepen). Screenie is niet nodig dus......
Het gaat hier trouwens om debian testing, "m'n" windows heb ik al een tijd niet meer gebruikt.
Het gaat hier trouwens om debian testing, "m'n" windows heb ik al een tijd niet meer gebruikt.
Ik heb hele andere ervaringen met RealTek. Ik trek makkelijk 7 MB per seconde van mijn AMD K6 166 en dan ligt die bak echt niet op apengapen... Ik denk dat dat dan komt omdat je een niet DMA harddiskcontroller hebt en dat die de hoge belasting veroorzaakt...Op zaterdag 28 juli 2001 00:01 schreef deadinspace het volgende:
Tip: koop een fatsoenlijk netwerkkaartje, GEEN realtek. Realteks zijn goedkoop, maar CPU hongerig (en bij sommige mensen geven ze ook andere probs). Mijn server is een p133 met een realtek 100mbit, en op 3 MB per seconde is dat ding gewoon half dood.
[deze advertentieruimte is te koop]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Deze is zo non-windows als het maar zijn kan

Overigens is deze van m'n werk; zelf heb ik niet zo'n ding (goh)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.
À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille
Ik wil ook een powerbook en OS X, jij mazzelaar...
-- I talk to planets, baby --
Ik weet niet of je dat vanwege mijn screenshot zegt. Maar dat is gewoon het oude OS op m'n desktop comp.Op zaterdag 04 augustus 2001 00:39 schreef cc_bcc het volgende:
Ik wil ook een powerbook en OS X, jij mazzelaar...
Achjah, MacOS X roelt kwa uiterlijk, maar ik vind MacOS 9 ook lekker gewoon. Heb sinds een maand of 2 een iMac staan. En ik zit daar meer achter dan achter me Windows 2000 PC, die nu op de grond uit staat...... terwijl ik dit lekker aan het tikken ben op me Macje met MacOS 9
Hehehehehe...Op zaterdag 28 juli 2001 15:32 schreef abbadon het volgende:
Deze is zo non-windows als het maar zijn kan![]()
[afbeelding]
Slowaris.. !!
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Mijne is misschien wel een beetje heel erg windows-look-alike, maar das misschien omdat die interface gewoon wel prettig is, imho.
http://remenic.2y.net/screenshots/03-08-2001.png
Ik weet niet of jullie browsers overweg kunnen met png, dus ik heb er maat geen [image] geval van gemaakt.
Overigens, op http://remenic.2y.net/screenshots/ vind je er nog een paar (kheb er de laatste tijd neit veel gemaakt, dus tis nogal leeg).
http://remenic.2y.net/screenshots/03-08-2001.png
Ik weet niet of jullie browsers overweg kunnen met png, dus ik heb er maat geen [image] geval van gemaakt.
Overigens, op http://remenic.2y.net/screenshots/ vind je er nog een paar (kheb er de laatste tijd neit veel gemaakt, dus tis nogal leeg).
even dit fossiel ophalen. ik heb nu namelijk mosfet liquid theme geinstalleerd ( www.mosfet.org is weer online!!!!) en nu heb ik transparante menuutjes! mooi man!:

Hier een screenie van mijn desktop (KDE 2.2.2 op RH 7.2)

En een screenie van mijn servertje zoals ik hem alleen maar kan benaderen
(RH 7.0 met veel updates
)

Mijn excuses voor de wat langzame verbinding van de plaatjes.

En een screenie van mijn servertje zoals ik hem alleen maar kan benaderen

Mijn excuses voor de wat langzame verbinding van de plaatjes.
grote bek voor iemand die windows gebruikt
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Anoniem: 43474
Dit is m'n Blackbox

Ik ben nu E17 aan het fixen op m'n bak als die nog binnen enige tijd af is dan zal ik ook dat shot sturen

Ik ben nu E17 aan het fixen op m'n bak als die nog binnen enige tijd af is dan zal ik ook dat shot sturen
Fototje van een desktop ook goed? Heb wat problemen met direct afvangen. 
Apple

sorry dattie nogal rood is, maar ik mag hier niet flitsen
Debian (1/2)

Debian (2/2)

Plan9
Apple
sorry dattie nogal rood is, maar ik mag hier niet flitsen
Debian (1/2)
Debian (2/2)
Plan9

If you can't win fair, cheat!
die taakbalk & icoontjes zien er anders verdacht windows-achtig uit, vind je ook niet?Op donderdag 20 december 2001 01:02 schreef riem het volgende:
[afbeelding]
Anoniem: 42904
Op donderdag 20 december 2001 01:28 schreef Tassadar het volgende:
[..]
die taakbalk & icoontjes zien er anders verdacht windows-achtig uit, vind je ook niet?![]()
Anoniem: 32223
Post die dan lekker in [topic=351031/1/50] en niet hier, de topic titel heeft het over NON-Windows.Op donderdag 20 december 2001 01:53 schreef riem het volgende:
[..]
Ja inderdaad maar ik ben zo trots dat het me gelukt is om het online te krijgen dat ik dat gewoon gedaan heb
Dit topic is gesloten.