Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Hey,

Ik ben al even aan't zoeken geweest maar ik krijg er kop noch staart aan.
Concreet ben ik aan't overwegen om mijn Samsung Smart TV te vervangen door een beamer.
Mits wij in België (bijna) allemaal digitale tv hebben zitten we met een digicorder die we dan gewoon op de beamer kunnen aansluiten via HDMI.
Klinkt leuk, maar ik heb er nog enkele bezorgdheden over.
  • Moet dit telkens op een witte muur geprojecteerd worden, omdat je dit ook soms op een zwarte muur ziet.
  • Hoe zit het met het lichtoverlast (zon, verlichting, ...)
  • Maar kan ik van de Beamer ook als media center gebruiken met wifi (zonder chromecase ed.)?
    Voorbeeld, ik heb Plex en heb de Plex app op mijn TV waardoor ik gewoon film en series kan zien.
  • Niet onbelangrijk is het prijskaartje (TV ongeveer €500)
Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 17:09

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Hoi Mikydb84,

Welkom op Tweakers. :)

Wat eigen inzet geeft een betere discussie, en wordt bovendien gezien als een vereiste voor een goede adviesvraag.
Wat heb je zelf al gevonden?

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:36
Een beamer heeft zelf geen apps er op staan dus je hebt geen media center functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:54

BCC

Sommige wel tegenwoordig hoor. Daar druk je een sd kaart in en kun je films afspelen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
Goudvis schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:14:
Hoi Mikydb84,

Welkom op Tweakers. :)

Wat eigen inzet geeft een betere discussie, en wordt bovendien gezien als een vereiste voor een goede adviesvraag.
Wat heb je zelf al gevonden?
Hey Goudvis,

Ik heb heb al een hoop youtube reviews enzo bekeken en vergeleken, maar als basis stel ik mij al de vraag of de achtergrond licht, grijs of donker moet zijn?
Want ik zie verschillende achtergronden maar vind niet welke voordelen er aan verbonden zijn.
Het zou voor in de living zijn, dus er is wel wat lichtcontrast wat voor overlast kan zorgen.
Ik heb ook al goede reviews over BenQ en Epson gelezen, telt dit als eigen inzet?

Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een witte achtergrond geeft wel 't beste beeld. Natuurlijk kun je een boel compenseren met lichtsterkte, als je heel veel licht gooit op een zwarte achtergrond krijg je uiteindelijk alsnog wit, maar dat gaat dan weer ten koste van zwartwaardes.

Een Beamer is eigenlijk niet meer dan gewoon een monitor. En die kun je ook prima gebruiken als TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 17:09

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Een aanhef is niet nodig hier ;)
Mikydb84 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:52:
[...]
Ik heb heb al een hoop youtube reviews enzo bekeken en vergeleken
Hoe leuk YT ook is voor informatieve video's en videoreviews, zou ik Google of DuckDuckGo ook een kans geven. :)
Mikydb84 schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:52:
[...]
(...) maar als basis stel ik mij al de vraag of de achtergrond licht, grijs of donker moet zijn?
Want ik zie verschillende achtergronden maar vind niet welke voordelen er aan verbonden zijn.
Echt niet? Dat is uitgerekend een vraag waar eerder gegeven antwoorden je een prima basis kunnen bieden. :*)
Zwart projectie scherm beamer
https://allesoverfilm.nl/...94-Grijs-doek-Welke-kleur
Beamerscherm / Projectiescherm (Gaat meer over contrast/lichtopbrengst van de beamer icm het gebruikte doek)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikydb84
Goudvis schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 14:59:
[...]

Een aanhef is niet nodig hier ;)

[...]

Hoe leuk YT ook is voor informatieve video's en videoreviews, zou ik Google of DuckDuckGo ook een kans geven. :)

[...]

Echt niet? Dat is uitgerekend een vraag waar eerder gegeven antwoorden je een prima basis kunnen bieden. :*)
Zwart projectie scherm beamer
https://allesoverfilm.nl/...94-Grijs-doek-Welke-kleur
Beamerscherm / Projectiescherm (Gaat meer over contrast/lichtopbrengst van de beamer icm het gebruikte doek)
Ik had deze gezien, dit leek mij wel iets goed, maar zoveel ken ik er niet van:
BenQ TH683 - Full HD Beamer

Epson EH-TW650 - Full HD 3LCD Wi-Fi Beamer

[ Voor 9% gewijzigd door Mikydb84 op 28-09-2018 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeraMyre
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-05 16:09
Als je een idee wilt krijgen van lichtoverlast kun je in de volgende topic even kijken:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1859089

Ik heb daar een drietal foto's op verschillende tijdstippen gemaakt van mijn beamer. Let wel even op dat mijn beamer hogere lumen en veel hogere contrastverhouding heeft. De beamer die jij gelinkt hebt zal dus qua beeldkwaliteit minder zijn.

Houd ook even rekening met welke projectietechniek de beamer gebruikt. De beamer die jij linkt gebruikt, net als de mijne, DLP. Je zult moeten achterhalen of jouw ogen het regenboog effect sterk ervaren. Sommige mensen merken de rood-groen-blauw randen rondom projectie heel duidelijk en ervaren het als zeer storend.
Pagina: 1