Vroeger altijd een beamer gehad en kon niet meer zonder tot ik ging verhuizen en in ons nieuwe huis gaat het eigenlijk niet. De TV staat in het midden van de kamer en ik zit achter me met twee trapgaten links en rechts dus ik kan onmogelijk de kabels op een nette manier naar achteren leiden laat staan de beamer op een nette manier ophangen.
Toen viel mijn oog op ultra short throw, deze zet je op 30 cm van de muur en zo projecteer je 100 inch. Ideaal, geen kabel bende meer en alles dichtbij je mediaspeler, versterker etc.
Bijkomend voordeel ook is dat er niemand door het beeld kan lopen
Nu was het nadeel van UST altijd dat het contrast extreem laag was en dus niet zo geschikt voor home cinema. Tot vandaag tenminste want dit jaar is deze uitgekomen:
https://www.optoma.eu/product-details/hz45ust
Ultra short throw, contrast van maar liefst 3.000.000:1
, 4200 lumes
en schijnbaar lasertechnologie waardoor de lamp 20.000 uur mee zou gaan. Dus lang genoeg voor de rest van je leven waarschijnlijk.
Eén 'nadeel' en dat is 1080p, geen 4K dus wellicht niet zo 'futureproof'. Ander groot nadeel is de prijs van 3000 euro maar toch vind ik dat nog meevallen voor de specs die je krijgt. Koop een dikke OLED van LG en je bent hetzelfde of meer kwijt.
Ben benieuwd naar jullie meningen, of je deze zou kopen als je het geld had of zijn er wellicht betere alternatieven?
Toen viel mijn oog op ultra short throw, deze zet je op 30 cm van de muur en zo projecteer je 100 inch. Ideaal, geen kabel bende meer en alles dichtbij je mediaspeler, versterker etc.
Bijkomend voordeel ook is dat er niemand door het beeld kan lopen
Nu was het nadeel van UST altijd dat het contrast extreem laag was en dus niet zo geschikt voor home cinema. Tot vandaag tenminste want dit jaar is deze uitgekomen:
https://www.optoma.eu/product-details/hz45ust
Ultra short throw, contrast van maar liefst 3.000.000:1
Eén 'nadeel' en dat is 1080p, geen 4K dus wellicht niet zo 'futureproof'. Ander groot nadeel is de prijs van 3000 euro maar toch vind ik dat nog meevallen voor de specs die je krijgt. Koop een dikke OLED van LG en je bent hetzelfde of meer kwijt.
Ben benieuwd naar jullie meningen, of je deze zou kopen als je het geld had of zijn er wellicht betere alternatieven?